Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Olej 0W-20 po 27.700 km: Jak funguje nejřidší olej?

Byť celá léta píšeme, že olej v motoru máte měnit nejpozději po 15.000 km, v dlouhodobě testované Škodě Rapid záměrně využíváme prodloužené servisní intervaly. Jak olej po 30.000 km v motoru vypadá, nám změřily laboratoře společnosti SGS.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 10:29
Re: Takže si to shrneme,
Jj zrušení editace je geniální tah ACZ :yes: >:D

FAkt by mě zajímalo = jestli ty změny jsou úmyslně = hlavně proti diskuzím = nebo je to fakt jen náhoda = že to uškodilo hlavně diskuzím a diskutérům

Úmysl = potlačit diskuze? Nebo = souhra okolností a fakt jen totální amatérština a neumětelství?
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 17:33
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Vidíš tu kapitolu "Řidič má vždy poslední slovo"? To je totéž co "Rychlost si budu řídit sám a tečka"

Všechno ostatní = sis vymeslel. Je to jen a pouze o tom = viz já 11:53

Už to chápeš?
Avatar - woody-alien
30. 3. 2019 23:39
Uživatelská příručka
"SAE 0W-20, kterým je z výroby plněno vaše vozidlo, je nejlepší volbou z hlediska nízké spotřeby paliva a dobrého startování v chladném počasí. Pokud není dostupný olej SAE 0W-20, může být použit olej SAE 5W-30. Při příští výměně oleje by však měl být nahrazen olejem SAE 0W-20."

Škoda ? Ale kdeže, přece Toyota. ;-) A jen pro příklad Honda, Suzuki to samé.
Avatar - Beefcake
30. 3. 2019 23:32
Re: Takže si to shrneme,
Tiez ma tento novy format serie.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 17:35
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Zrušení editace patří k vrcholum Machalovy reformy = takže takhle "už tomu rozumíš"?

Jinak viz já 14:33
Avatar - Verny_2013
30. 3. 2019 12:34
Re: Takže si to shrneme,
Myslím spíš to druhé. Taky mě sere že se nejde trvale přihlásit jako dřív. Opravdu změny k lepšímu. Teď pokaždé když vyskočím tak se musím znovu přihlašovat. Prostě opruz.
30. 3. 2019 10:34
chybí rozbor po 1-ní výměně (záběhové mechanické nečistoty)
Chybí rozbor po 1-ní výměně,
kdy tam bývá nejvíce mechanických nečistot ze záběhu
a olej je doslova drsný.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 3. 2019 09:58
Takže si to shrneme,
po 30ti tis. km má olej nízký bod vzplanutí, překročenou normu karbonových úsad, skoro zcela chybí přísada proti přidírání motoru za studena. A to ten počet km testované auto najelo extrémně krátkou dobu. Průměrná cena litru oleje 0w-20 je kolem 300 Kč, ale i víc. Takže nějak nemůžu najít tu výhodu, mimo to, že mám o jednu cestu do servisu méně, jinak samé nevýhody.
Už jednou zde byla doba cca. kolem r. 2005 jak chtěl koncern zavést olej 0w-30 a taktéž výměny kolem 30 tis. km. Všichni víme jak to dopadlo - auta byly průtokáče, silná karbonizace, která se přidala i s neznalostí následků nově zavedeného přímého vstřiku. V tichosti se vrátili k olejům 5w-40 a každej koncernový technik ti řekne, že když zkrátíš výměny, tak je pro koncernový benzín lepší i 5w-40.

Tak uvidíme, jak tahle akce dopadne. ;-)
Avatar - zaplosak
30. 3. 2019 09:32
kamiony
s olejem pro delší intervaly běžně mění olej po 80 nebo i 90 tisících km a žádný článek není potřeba psát, ono taky měnit 37 litrů není sranda... :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 22:38
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Proč takový kraviny píšeš?
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 14:33
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Na s..čku spíš nebude = ten kdo si přečte o čem to má bejt = nic takovýho čim strašíš = nikdy nikdo ani nenavrhoval :-)

Omezovače rychlosti už sou v autech tak deset? Možná i víc let a neni to problém = teď se diskutuje jestli maj bejt v budoucnu aktivnější = že je člověk musí prošlápnutim plynu deaktivovat. jak sem napsal = překročit rychlost budeš moc kdykoli kdekoli furt dál = jen se ti bude blbějš okecávat že sis nevšim = to je celý ;-)
30. 3. 2019 14:17
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Tak si to nabuduce precitaj poriadne, pretoze ti prekrocit rychlost dovoli.
31. 3. 2019 14:38
Re: Interval 30 000km je super!
Nemusis, pretoze ani zaruka nad zakonny ramec nesmie byt podla nariadenia 1400/2002 EK a dalej europskej smernice o spotrebnych tovaroch 99/44/ES dovodom zaviazania zakaznika chodit do autorizovaneho servisu. Plati to ale len v pripade, ze predlzenu zaruku nad ramec zakona si dostal spolu s autom ako jeden celok. Ak ju tam teraz nemas a musis si ju dokupit (alebo si si ju uz osobitne kupil), tak v takom pripade do autorizaku samozrejme musis ak nechces aby ti padla.
31. 3. 2019 10:51
Re: kamiony
Tak ono mozna nejakz vliv bude mit to mnozstvi oleje ne? Kdybyste v osobaku mel misto 3 litru litru 10, tak ten olej taky vydrzi dele, taky v kamionu jsou motory mene namahane, bezi v nizsi otackach... nejde to uplne srovnavat.
31. 3. 2019 08:16
Re: Uživatelská příručka
Ale Toyota to aspoň nekombinuje s výmenou po 30 tisíc, ale držia konzervatívny fixný interval 15tisíc, alebo jeden rok.
A podľa článku nie je problém viskozita. Motor sa "nedral". Problém je vyčerpanie aditív, karbón a benzín v oleji.
30. 3. 2019 21:05
Re: Mazivost 0W-20
Asi zato moze globalne oteplovanie. Nove arkticke teploty su uz vyssie a to umoznilo pouzivat tie oleje aj u nas :-!
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 20:13
Re: Fix námol... kdy už si přestaneme nechat .. kálet
NeVWadí = sou i jiný výrobci ;-)
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2019 18:45
Re: Mazivost 0W-20
Je jedno s jakou, prostě to není nic příjemného.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2019 18:07
Re: Mazivost 0W-20
Sex na pláži ani v moři tedy super není. Je to otrava a žádný zážitek.
Avatar - Zetti
30. 3. 2019 15:27
Re: Mazivost 0W-20
Asi tak. Chudak dalsi majitel toho skodawerku

Podle starych poucek je olej 0W-20 do arktickych teplot tj. -35°C - +10°C. Jestli to uz dneska neplati, nevim, ale manual k autu 2017 rika to co ja. Taky mi to v servisu cpali jako celorocni olej, tak jsme si rekli nazdar.

Viskozity oleju : https://www.oleje.cz/…motorovych-oleju
30. 3. 2019 15:09
Mazivost 0W-20
Co se týče mazivosti oleje 0W-20 ,tak jsem slyšel trefné přirovnání - Jak maže tento olej ? Přirovnal bych to k sexu na pláži,hodně blízko moři >:-[]
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 14:38
Re: Takže si to shrneme,
Dodnes nefunguje ani propojení mezi úvodní stránkou auto.cz a Moje.auto = no seznam věcí co se zhoršily, výrazně zhoršily, vůbec nefungujou atd. je nepříjemně dlouhej = proto radši řikám VE VŠEM HORŠÍ

Plus bonus = věcí funguje výrazně míň = ale zato pomalejš :yes: >:D

Nechápu kdo to dělal = podle těch smajlíků fakt nějakej de-ment? To nemyslim jako urážku = jen to nechápu = starej důchodce nebo co to je? Vim že na malym webu to jde 100x líp a rychlejš = co tady předváděj se svym rozpočtem https://www.cncenter.cz/…m-printovem-trhu a majiteli multimiliardáři předváděj = fakt nechápu
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 11:30
Re: Interval 30 000km je super!
U kterého auta je potřeba jezdit na výměnu oleje do autorizovaného servisu? To už neplatí kolik let...
Avatar - Beefcake
30. 3. 2019 23:35
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
To si nikto nevezme na svedomie, lebo by to priamo ohrozilo bezpecnost.
Avatar - Ja Prvni 123
30. 3. 2019 19:24
Fix námol... kdy už si přestaneme nechat .. kálet na hlavu
Všechna "zlepšení" a "modernizace" vedou jen k tomu, že auto méně vydrží. To to fakt nikomu z vás nevadí?
Avatar - Jopino
31. 3. 2019 14:08
Re: Uživatelská příručka
Ano, mám to podobně napsané i v příručce k Hondě :-) Paradox je v tom, že při servisu v autorizáku mi olej SAE 0W20 nedali, namísto něj tam nalévají SAE 5W30 (ACEA A3, neboA5). A vůbec mi to nevadí :-! Já tu vodu vylil ihned po záběhu.
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 12:51
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Jen rozdíl mezi 50 a 60 km/h http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 12:50
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Viz text = tak jako dneska START-STOP systém = to budeš moct odpojit = jestli a až to jednou přijde

Takže i na tý 50ce budeš moct jet trvale kolik chceš. Rozdíl je v tom = že to bude něco jako VÍC ÚMYSL než dneska. Blbějš se bude člověk moct vymlouvat že neviděl přehlíd atd.

Navíc dneska vůbec neni jasný jak to bude = jestli zůstane u návrhu pípnutí nebo nějakýho akustickýho varování nebo to bude až extrémní verze automatickýho omezení = který ale buď předem vypneš nebo potlačíš znovuzmáčknutim plynu

Z mýho pohledu de hlavně o omezení ve městech = jestli jedeš na 90ce 100 nebo 120 km/h = bejvá trochu fuk. 70 na 50ce = může bejt..
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 10:48
Re: Uživatelská příručka
Ať žije zrušení editace = viskozita jako taková není problém
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 10:46
Re: Uživatelská příručka
To jo ale viz já včera 14:30 a viz měření po nesmyslnejch 30 t. km = viskozita není problém
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 10:23
Re: Uživatelská příručka
Viz Niemand 8:16 a viz měření = viskozita absolutně není problém = ani po 30 000 km

Problém je těch 30 tisíc km = v tom je ten rozdíl

Olej co vypustiš z tý Toyoty Suzuki Hondy pak nevypadá jako tenhle z VW benzinu = v 7 parametrech z 11 úplně out = a vzhledově jako kdyby do něj prosakovala nafta
Avatar - woody-alien
31. 3. 2019 10:16
Re: Uživatelská příručka
Ano, aspoň že tak. Nicméně se ta vodička šíří jako mor, protože tady máme nejspíš neustále chladné počasí. A třeba takovému 1.5T od Hondy to pokud vím nedělá příliš dobře.
Avatar - Đawson
31. 3. 2019 09:38
Re: Mazivost 0W-20
nejen toto, motor sráží i stupidní zpřevodování, hlavně u 70kw verze.
Avatar - Ja Prvni 123
31. 3. 2019 09:07
Re: Fix námol... kdy už si přestaneme nechat .. kálet
No jo, ale protože dav to prostě kupuje, tak se přizpůsobuje čím dál tím víc výrobců.

Bohužel.
Avatar - Zetti
31. 3. 2019 06:55
Re: Uživatelská příručka
Aha, tak ted uz je to jasne. Ekologie na ucet zakaznika za cenu zkraceni zivotnosti auta. To se nemuze automobilkam nelibit.
Avatar - Beefcake
30. 3. 2019 23:33
Re: Takže si to shrneme,
Naozaj to nie je za 300 ale vyrazne menej. Ale nie v autorizaku.
Avatar - Beefcake
30. 3. 2019 23:29
Oil
Netreba zabudat, ze nie je olej ako olej a napr.nepriame vstreky budu ovela setrnejsie. Samozrejme 30k je blbost.
30. 3. 2019 23:28
Re: Pod kapotou auta má být diesel!
Nemělo být místo R ... D. ? :-)
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2019 18:04
Re: Pod kapotou auta má být diesel!
Probral ses z alkoholového opojení? Tohle se tu probírá už jakou dobu.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 17:40
Re: Mazivost 0W-20
Tyhle akce koncernu VW nechápu = když už udělaj až nečekaně dobrej 3válec s objemem krabice od mlíka = tak ho na koncernoVWou úroveň aspoň srazej..

Olej je to problematickej ale při výměně po 15000 km by to asi šlo = po 30 t. km = je to prostě v = prostě VW ;-\

Zlatá Toyota kde je místo 1.0 = 1.2 a místo 3 čtyři válce a místo za 30 radši za 15 t. km = výsledek ve spolehlivosti a poruchovosti je tak nějak z principu..
Avatar - Uživatel_5340709
30. 3. 2019 16:02
Re: chybí rozbor po 1-ní výměně (záběhové mechanické nečisto
První výměna přece nemá nic společného s kvalitou oleje. Tam musíš vyplavit nečistoty a špony vždycky, olej, ne olej.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 14:28
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Vic Reco 14:17 a tečka :-)
Avatar - CICERO
30. 3. 2019 09:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 11:26
Re: Pod kapotou auta má být diesel!
Už sis nastudoval, jaké jsou budoucí plány EU s tím zařízením, nebo je to nad tvé schopnosti?
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2019 14:18
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Ano, vadí mi, pokud mi auto bude nesmyslně brzdit na každém z "inteligentně" umístěných omezení, a jestli tobě ne, tak asi nemáš řidičák. Rychlost si budu řídit sám a tečka.
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 15:35
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Ale to je první generace systému. Ta ti odpojení dovolí. Druhá verze už ne, pouze dovolí krátkodobé zrychlení nad limit. Ale kolik to bude, to nikdo neřekl. Nebo co když ti do toho skočí další značka s omezením, jak to bývá u nás běžné?
Ne, tenhle systém opravdu NENÍ přínosem, v žádné ze svých variant.
31. 3. 2019 10:50
Interval 30 000km je super!
Za me je 30k interval super a usetri dost penez za servis. Jen to servisovani veru tak, ze po 15tkm mi olej vymeni za par korun soused nebo libovolny garazista, a po dalsich 15k jedu do autorizaku. Clovek tak plni servisni plan, nehrozi problem se zarukou apod. Oproti jinym kde je potreba jet kazdych 15 do autorizaku to je docela rozdil....
Avatar - Erik
30. 3. 2019 13:31
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Ono nejde ani tak o to, ž vám to nepovolí jet na 50-ce 70, kde tak, jako tak, máte jet méně než 50. Ale můžete se ocitnout v krizové situaci, kdy je brždění horší volba (třeba při předjíždění na dálnici), než krátkodobě přidat plyn a z krizovky ujet, byť krátkodobě vyšší rychlostí. Jenže auto vám to nedovolí a vy budete díky tomu na s..čku. Další věc je, že ty systémy jdou snadno oblbnout. Známý má v autě systém rozeznávání dopravních značek už dnes, spolehlivě prý to čte jen cenovky z billboardů, takže na 50-ce mu třeba svítí, že může jet 100-vkou, protože má zrovna Lídl 100kč slevu.. :-)
Avatar - speedfred
30. 3. 2019 22:31
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Teraz ešte dovolí,ale v ďalšej generácii aut už ťa to típne.
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2019 16:00
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Wow, ta hovadina mi po opakovaném sešlápnutí plynu dovolí krátkodobě překročit rychlost? To úplně mění situaci, teď už si vůbec nepřijdu jako nesvéprávný idiot buzerovaný státem!
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 11:53
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Čeho se na tom bojíš? Že nebudeš moct jet na 50tce 70? Co sem o tom čet = tak v pohodě. Jen ne omylem = ale jednoznačně úmyslne
27. 5. 2022 19:59
olej
Já budu muset v co nejbližší době také v autě vyměnit olej, naštěstí mám za souseda velice šikovného kamaráda, který má spoustu nářadí i doma, takže to zvládneme u nás na parkovišti a samozřejmě si pohlídáme, aby nám neutekl žádný olej :-) Objednával jsem teď přes internet za použití slevového kuponu z webu http://kuponozdroj.cz/ taky nějaký řidší olej a mám na něj od kamarádů jen dobré recenze...
24. 6. 2021 14:54
Typ oleje
Taky jsem právě řešil výměnu oleje v 1.0TSI 70kW. Nakonec jsem tam dal přímo SHELLem doporučený prémiový olej Helix Ultra 5W-40 (502.00) - za 700 vše včetně filtru :yes: . Motor ztichnul, čehož si obratem všimla i manželka :-O :-O Zjednodušeně řečeno, jsem tak trochu přesvědčen o tom, že ty "tekuté vody", co se tam dnes lejí, jsou pouze z důvodu ekologie a nikoliv toho nejlepšího pro motor. Možná se pletu, ale budu to tam co rok lít i nadále.
Avatar - Cuba66
16. 5. 2019 12:42
Nežere jim to olej....
...protože ten se průběžně doplňuje benzínem >:-[]
3. 4. 2019 09:33
Re: Interval 30 000km je super!
No a s ohledem na to, ze prodlouzena zaruka je vesme dokupovana (i kdyz casto za symbolickou cenu), tak proste do autorizaku musis.

Mimochodem ono i v ramci te zakonne zaruky je lepsi do autorizaku jit, nez se v pripade problemu dohadovat, jestli ten neautorizovany servis byl nebo nebyl dle pokynu vyrobce. Jinak ale i v tom neautorizaku je ten servis po 15 000km drazsi, nez kdyz vam staci jen vymenit olej, a realne pak servisovat az po 30 tkm...
Avatar - Rod
1. 4. 2019 22:18
Re: Pod kapotou auta má být diesel!
Chápu, tvá neodpověď je přiznání lži.
A mimochodem, pošli mi dokaz co EU plánuje. Jsem zvědavý na tvoje zdroje.
1. 4. 2019 06:16
Re: Uživatelská příručka
V turbe by som sa toho asi bal, ale v hybride som sa po zvážení všetkých pre a proti rozhodol zostať na 0W-20.
31. 3. 2019 18:56
Re: Interval 30 000km je super!
Vernostny program asi nebude to iste co zaruka. Zavisi asi od toho ako to je v kupnej zmluve formulovane. Ako zaruku by to nemohli podmienovat navstevou autorizaku. Teda mohli, ale keby si to aj tak nerobil, zaruka stale plati bez ohladu co oni na to povedia, lebo sud by prehrali. Vernostny program je ale asi nieco ine. Otazka je kolko v skutocnosti usetris navstevou neautorizovaneho servisu - lebo spravidla to nestoji za rec a ma to vyznam skor vtedy ak mas nejakeho dobreho servisaka so skutocnym servisom na skok a v autorizaku su diletanti. V opacnom pripade mi vzdy lepsie vychadza autorizak (ak tam nie su vyslovene vemena)
Avatar - Jopino
31. 3. 2019 18:45
Re: Interval 30 000km je super!
Díky za info. Mám to standardně na 3+5 let, v ceně, viz text
Honda Premium Quality
Hlavním záměrem tohoto programu je odměnit loajální zákazníky, kteří získají jistotu, že v případě poruchy některých částí vozidla dostanou díly potřebné pro opravu zcela zdarma.
Účast ve věrnostním programu je pro zákazníka bezplatná.
8letý věrnostní program
Pokud budete během celého provozování vozidla vykonávat jeho údržbu podle doporučení Hondy, použitím doporučeného servisního materiálu a originálních náhradních dílů Honda v autorizovaném servisu Honda v České republice, bude vaše vozidlo kryto věrnostním programem Honda Premium Quality.
Na která vozidla se věrnostní program vztahuje
Věrnostní program je poskytován na vozidla prodaná autorizovaným prodejcem Honda v České republice jejichž stáří nepřevyšuje 8 let, nebo jejichž nájezd nečiní více jak 150.000 km, podle skutečnosti, která nastane dříve. Předepsaná údržba vozidla musí být po celou dobu provozu vykonávána v autorizovaném servisu Honda za použití originálních náhradních dílů a doporučeného materiálu.
Takže lež? ;-\
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 16:48
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Jak kolik to bude? Omezení vypneš

Neni ani první generace a bude až za leta = a už strašíš další? :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 14:30
Re: HTHS
To trochu jo ale viz viskozitní index = nový olej 165 stav po 27 700 km 166 = viskozita nebyl problém. Bohužel 3 další z 11 parametrů byly kritizový a 4 kritický = takže výměna po 30 000 = absolutní :no: :no:
30. 3. 2019 13:46
HTHS
Škoda, že se neměřila HTHS viskozita při 150 st.C, což je hodně důležitá hodnota. Viz: http://www.hazmioil.cz/…hopnost%20MO.pdf :no:
Avatar - Uživatel_5340709
30. 3. 2019 10:00
Re: Takže si to shrneme,
....oprava 5w-30 a 5w-40 samozřejmě
Avatar - Jopino
31. 3. 2019 14:13
Re: Interval 30 000km je super!
Jasně bloková výjimka...

Standardní záruka u mého auta jsou 3 roky. Budu-li chtít využít další pětiletou záruku (na motor, převodovku atp.) "musím" po tuto dobu nechat provádět servis v autorizáku. Jsem nyní téměř na metě 3 roky, tak zvažuji zda ano-ne.
Avatar - Rod
30. 3. 2019 21:54
Re: Pod kapotou auta má být diesel!
Už jsi se naučil co je adaptivní tempomat, nebo budeš lhát dál?
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 11:28
Re: Ty kráááááávo.... nechci nové auto
Protože to je pravda. Dovolí ti sice "krátkodobé překročení rychlosti", ale co to znamená? Pět sekund? Deset? Není to tak, že bys mohl prošlápnutím plynu letět celou dobu sto šedesát na devadesátce.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 18:40
Re: Mazivost 0W-20
Asi si nebyl s tou správnou :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 17:42
Re: Mazivost 0W-20
Sex na pláži nebo dokonce v moři = je super. Olej po předčasnejch 27 t. km při termínu 30 t. km = je viz já 14:30 v 7 parametrech z 11 = totálně out :no: ;-\