Pondělní ráno nezačalo pro Porsche právě nejlépe. Dva ze zaměstnanců automobilky byli zraněni při výbuchu ve stuttgartské továrně. Výbuch plynu zastavil na několik dní produkci vozů 911. Příčiny exploze šetří policie.
Tak čekám, co nám zde místní VW filové po zblitkách, co jsme si mohli přečíst v případě Fiatu napíší zde... Kusová výroba (skoro), luxusn značka a vůz a oni nemají v pořádku ani lakovnu... Jak ty auta pak mohou vypadat? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] P.S. Nepřeji to ani Porschi a už vůbec ne těm lidem co tam musí pracovat... ale je to zajímavá reminiscence... NA jedné straně selže dodavatele, zafunguje systém kontroly (pro zajímavost, dodávky pro Opel a Suzuki nebyly zastaveny), na druhou stranu se zraní dva zaměstnanci a přeruší se totálně výroba (nosného modelu)... TAk čekám na komentáře... VWfilů...zejména ADA, GTI, FX a další...
1. 911 nieje nosny model, Cayenne ti asi nic nehovori.
2. O kvalite 911 moze pochybovat len uplny ..... .
3. Porsche nevyraba lakovacie stroje, tak s tym asi nic nemaju.
Jojo, poopravím si to do deníčku, že je Porsche už výrobce mastodontních kraksen made in VW, že už teda jako 911 není nosným modelem..., ale fičím mastodont... Možná se tak bude i příští model jmenovat...
Jenom tak informativně, nehody se stávají všem, bez rozdílu kontinentu či značky. Kdybychom tvý hodnocení kvality apod. brali jako základ, tak koupě Koenigsegga by se rovnala sebevraždě, vzhledem k tomu, že mu vyhořela továrna do základů.
Wolffe, na jednu stranu nám tady boucháš do hlavy jak jsi z praxe znalý, že víš jak to chodí ve výrobě a pak se divíš, že i přes kontroly může dojít k nehodě? Nikdo zatím neví co bylo přesnou příčinou, třeba vada materiálu (i revizí nemusí dojít k odhalení) nebo i lidské pochybení.
Ale přes všechno je zbytečné se tu takhle ztrapňovat :no:
No to snad nemyslite vazne! NORMY O BEZPECNOSTI PRACE vam nic nerikaji??? Je to soucasti rizeni stejne jako kontrola kvality! Uvedomte si, ze v Porsche mohli umrit lide! Kdo je za to zodpovedny? Ano je to zamestnavatel, v tomto pripdade PORSCHE! Smesne na vsech hulibrcich co se tak pousteli do Fiatu kvuli odhalenym vadnym dodavkam subdodavatelske firmy (ta navic klidne mohla byt z nemecka) ted budou branit Porsche za to, ze se jim pokazila lakovna od externiho dodavatele, za kterou ale byli zodpovedni jako za soucast vyrobniho zavodu. To znamena, ze se prednostne bude zkoumat zavineni ze strany Porsche a nasledne potom pripadna vina dodavatele lakovny jako takove. Naopak ve Fiatu slo prinejhorsim o pozdni objeveni vadnych dilu. Pozdni proto, ze uz byly namontovany do motoru a doslo ke zpozdeni dodavek.
Kvalitu konecneho vyrobku nevlivni ANI JEDEN INCIDENT, spolecne maji to, ze se docasne zastavila vyroba. Rozdil je v tom, ze ve Fiatu doslo k odhaleni chyby v nepravy cas (otazkou je, jestli napriklad onen subdodavatel za kvalitu nerucil do te miry, ze se pred mozntazi v zavodu v Polsku soucastky uz nekontrolovaly, coz mi prijde vzhledem k typu vyroby docela pravdepodobne) a prislo se na to az u vystupni kontroly, kdy byly motory v jednom celku. Naopak v Porsche na zavadu prisli az doslo k explozi...
Samozřejmě... No nečekal sem, že to tady pochopí někdo jiný... než mi rozumní... ale budiž... Stále čekám ještě na vyjádření GTI a spol.. Je to celkem sranda... U Fiatu to odhalili a nic se nestalo... tady to skutečně odhalila až expolze a zranění pracovníků. Takže jo jo... revize technologických zařízení a podobně... asi jim nic v Porsche neříká... Ad nosný model... Taky mě to pobavilo.. Zpochybnit, že je 911 nosným modelem... to už je hotové zatmění...mozků
Wolffe, pokud na lakovně za plného provozu vypadne nucené odvětrávání, tak než někdo zjistí že se tam akumulují nebezpečné plyny stačí malá jiskra. A prásk. Nic víc nic míň.
jestli jsi někdy dělal na provozu, tak moc dobře víš, že někdy prostě dojde k totálnímu kolapsu. revize nerevize. Mohlo tam dojít k vícero věcem najednou. Od blbé mechanické závady, zkratu v elektroinstalaci, až po lidskou chybu.
Je tam toho..nehody sa predsa stavaju..kto nic nerobi nic nepokazi..dolezite je, ze nikto nebol vazne zraneny. Zastavena je len seria 911 takze to v porsche predychaju s prehladom
To není výmluva, ale je to fakt. V naší firmě se na bezpečnost fakt dbá, kdy porušení jakýhokoliv pravidla z ne zrovna krátkého seznamu, se rovná propuštění na hodinu a ten člověk do fabriky už nikdy nesmí strčit ani nohu a stejně tu vloni v září zemřel člověk. Nakonec se ukázalo, že se jednalo o řetězec několika faktorů a tak to bylo nejspíš i teď. nebylo to, že to najednou bouchlo, ale prostě se spousta věcí udála ve špatnou chvíli.
TO nie je žiadna výhovorka...ale prostý a bohapustý Fu(c)kt. Proste sa to stáva a ani pravidelné revízie a kontroly tomu nemôžu zabrániť, je to tak. Tak isto sa to môže stať niekde v ***ákove ako ja v Porsche
Já tím nechtěl říci, že se nehody nestávají. Říkám tím jen to, že touhle větou se nesmí nijak snižovat jejich závažnost a následky. Zajímavý je třeba právě ten kontrast Fiatu a Porsche (ani jedné značce nefandím, předem). U jednoho to byl pomalu podnět k válce, u druhého by ani pes neštěkl, nebo se to omluví větou, že "nehody se přeci stávají". Došlo k výbuchu, to je fakt. Taky je fakt, že naštěstí nedošlo k ničemu více, protože prostředí bylo natolik zabezpečené, aby následky byly minimální. Ale nestalo se tak i předtím, u Fiatu? Stalo... a přesto chyba bez fatálních následků vyústila v napadání a obviňování.
Tak ja predom hovorim, ze som fanusik hlavne talianskych aut a ked si nacal "kauzu 1,3JTDm" tak k nej sa vyjadrim len kratko...Ludia, ktori sa vyjadrovali ako sa vyjadrovali, myslim tym ako ty naznacujes, ze takmer rozputaly dalsiu vojnu, tak su absolutne trapny a smiesny..tiez sa to stava, fiat s tym vysiel na povrch nema s tym problem. Je to v kazdej jednej automobilke tento problem, keby nebol, tak nepotrebuju oddelenie kvality a k tomu prislusne laboratoria. Niektore automobilky ako koncern VW zase hra tym stylom, ze vsetko treba ututlat. No dobre ale teraz k veci.
Samozrejme nasledky a aj celkovo priciny nehody treba brat vazne a posnazit sa aby sa viac neopakovala aj ked zaistit to sa nikdy neda na 100%.
Zde pozor... aktuální zmetkovitost, to je velký problém, který (v rovině problému Fiatu) by nedokázal ututlat ani baron prášil. Zde došlo k fatálnímu selhání výstupní kontroly, v jejímž důsledku došlo k zastavení práce na výrobě aut. To je bez diskuze těžké selhání a velký fiatův problém. Samozřejmě, se to musí odrazit v image Fiatu. Koneckonců, není to tak dávno, kdy fiat svolal velký počet aut napříč koncernem z důvodů vadných brzdových hadiček, tuším, a nyní další rána...
A kolko zvolavacich akci urobili ine znacky? BMW, Lexus, Toyota ci aj ine..je to predsa normalne..ci lepsie je nic nerobit a nechat nech sa to ludom kazi ved co v zaruke im to vymenia, ale nik sa o tom nedozvie alebo aspon nebude z toho take halo ako to urobi VW aby si neposkodil image? Prosim ta..to co tu predvadzas je iba mlatenie slami alebo ako to mam nazvat...ty si ako nas Fico, reci reci a nic..Kazda automobilka ma problemi, niektore s nimi maju problem ist na verejnost ine nie bohuzial. Je naivne mysliet si ze to tak nie je a este naivnejsie je ked niekto hadze sracky len na Fiat ked sa to stava v kazdej automobilke. Neopotrebujem to tu rozoberat na to bol priestor priamo v diskusii o fiate, v ktorej ale bolo bezvyznamne sa zucastnovat lebo to nemalo absolutne ziadnu uroven a zvrhlo sa to len na ubohe osieranie a robenia zo seba tupcov
Tak zase prr.. jestli jsem si to dobře přečetl, tak vadné komponenty našli na VSTUPU nikoliv na výstupu. Neplést si ty dvě slova. A svolávačky mají všichni
Ano na vstupe..ja som len dal priklad, ze co je lepsie ci zastavit vyrobu a odhalit chybu ale nechat to v pohode dalej potom nech si to zakaznici odseru.
GTI zacina naplnat to co o nom casto citam, tak sa mu ani vlastne necudujem co pise.
A k zvolavackam..maju ich vsetci ako si ty napisal, len zase niekto si mysli, ze nie
Já přeci píši o vadě subdodávky. v Polsku došlo k selhání výstupní kontroly. A bohužel, odnáší to (u konzumentů) samozřejmě fiat. V tom je ta tíživost.
No, ať se stalo, co se stalo, smát se tomu, že v nějaké automobilce mohli zemřít lidé při výkonu práce... na to musí mit člověk solidní brajgl v hlavě. A vůbec, co to čtu v diskuzi? Tady se asi někdo věší na vařený špagetě a hledá paralelu mezi problémem Porsche a Fiatu. Fiat (z pohledu konzumentů) utrpěl těžký zásah na solar neb prostě musel zastavit výrobu pro vadnou subdodávku. U Porsche došlo k nenadálé situaci, kdy za nám blíže neznámých okolností došlo ke vznícení par v lakovně. Tedy než a jen politováníhodná událost. To se samozřejmě asi těžko negativně odrazí v náhledu potenciálních kupců Porsche na jeho produkci. Dokonce bych odtušil, že tomu bude naopak. A myslím, že zde až ná pár intelektuálně velmi podvyživených jedinců, tu všichni soucítíme s Porschem...
P.S. Žádné automobilce nepřejme ani výpadky z důvodů zmetkovitosti ani obdobné nenadálé události. Všechny automobilky bojují jen o jedno - o nás. Někdo v skoromainstreamu, někdo jako nejlepší výrobce sporťáků na světě. Záleží jenom na tobě, koho vybereš.
No si lepší než sem myslel.. No tvůj vzor by měl z tebe radost... Fiat pozastavil výrobu z toho důvodu, že mu dodavatel dodal vadnou sérii součástek nutných k montáži jednoho typu motoru. Fajn.. všechno zafungovalo jak mělo. Bravo Fiat. :yes:
Nesmysl. Porsche nedokáže ani zabezpečit bezpečné pracovní podmínky pro své zaměstnance. Bůh ví jakou technologii Porsche využívá, když dojde k takovéhle fatální závadě na zařízení. I takhle se to dá interpretovat...
Kdežto.. Fiat odhalil vadnou sérii součástek v době dodání (kdy taky jindy) a musel proto pozastavit výrobu, neboť nechtěl a nemohl tuto vadnou sérii vmontovat do svých agregátů. Fiat Bravo, Porsche fuj. ;-);-) JInak kdyby si podrobně četl co píšu (a i jiní jedinci), tak v žádném případě to POrschi nepřeji a zaměstnancům přeji ať tam každý den na směně přežijí bez úhony, když je to tak rizikové pracoviště. >:D:yes:
Ty jsi pako Wolffe...Porsche je hodnocené jako nejlepší zaměstnavatel na světě, tak se tu s těma kecama vzpamatuj...už vidím jak by u skopčáků a obzvláště u Porsche něco zanedbali!!!
ježiš to byla nadsázka a myslím celkem evidentní.... Stejně tak je evidentní, že u Porsche opravdu NĚCO zanedbali, čehož je ten výbuch poměrně hmatatelným důkazem,ne? ;-)
"U Porsche došlo k nenadálé situaci, kdy za nám blíže neznámých okolností došlo ke vznícení par v lakovně. Tedy než a jen politováníhodná událost. To se samozřejmě asi těžko negativně odrazí v náhledu potenciálních kupců Porsche na jeho produkci. Dokonce bych odtušil, že tomu bude naopak." >:D >:D Jasný kandidát na zlatý ventilek.... Někomu bouchne lakovna a potenciální kupci to dokonce ocení.... Paráda, tohle se člověk dočte opravdu jen a auto.cz:yes: >:D
Je dobře že jsme se dozvěděli, že stěžejním modelem Porsche je Cayenne. Výrobce sportovních aut vlastně stojí na nohou díky mastodontnímu SUV.
Myslím že paralela s kauzou Fiat a Porsche tu je, a zcela jasná.
Pro zákazníka to má dopad maximálně v prodloužení čekací lhůty.
Kecy o poškození image Fiatu jdou stranou, podstatou je že se vadné součásti nemontovaly do motorů a to z toho důvodu že závada byla zjištěna při vstupní kontrole. Nemá cenu to dál rozmazávat.
Problém u Porsche spíš sahá na stranu zaměstnanců a to ohledně bezpečnosti práce, zanedbání revize onoho zařízení atd.
Ono obecně poslední dobou se v německu potýkají s problémy bezpečnosti práce, ale to sem nepatří.
Souhlas, v podstatě to koresponduje s mým příspěvkem. Jinak těch dělníků je mi celkem líto. Jinak malou poznámku. Pokud je mi známo, tak za minulý a tuším i předminulý rok bylo vyhlášeno nejlepším zaměstnavatelem (na příč všech průmyslových odvětví), Ferrari... Takže... nevím tedy jak to s tím Porschem je... >:D
P.S. Dokonce tady byl o tom i článek....
Mňo, ony ty ohníčky u Porsche jsou asi trošku častější - viz např. [odkaz] nebo třeba [odkaz] . 8-s8-s Nemá cenu z toho dělat vědu, na druhou stranu když člověk čte ty infantilní útoky na jiné automobilky v případě jejich problémů, tak v případě VW-Porsche se nemůžu ubránit jisté škodolibosti.... (což se samozřejmě netýká těch dvou poraněných dělníků....).
kdyz zajdes do youtube nebo trochu googlujes nenajdes automobilky ktery by uz nekdy nehorela. Jen u aut od nemeckych sousedu z kterych maji cesi komplexy se to napise do novin ve velkych pismenech.
jsem v Ch a nikde jsem se nedocetl ze v porsche neco vybuchlo, protoze to ani nikoho nezajima. Takove veci se stavaji bezne, klidne mohl zamestnanec na neco zapomenout nebo pristroj byl pokazeny. V USA ma porsche daleko lepsi jmeno jak ferrari hlavne prominenti jak b.gates ard,, jezdi na porsche, minule dostal cenu "prestigious automobile" sveta kteou mu udelilo 1000vybranych milionaru.
Podobne jak tu se budou smat v turecku, rusku... cim mizernejsi krajina tim vetsi komplexe
In a May 2006 survey, Porsche was awarded the title of the most prestigious automobile brand by Luxury Institute, New York; it questioned more than 500 households with a gross annual income of at least US $200,000 and a net worth of at least US $720,000.
Tak si zůstaň ve Švýcarsku a nepleť se do názoru nás loserů čechů, moraváků a Slezanů. Nech nás v našich komplexech, velký pane Švýcare... P.S. Naučit se česky by nebylo od věci... >:D P.S. 2. Neboj, my všichni víme, že vy "Svýcaři máte patent na rozum a všechno a o všem víte nejvíce.
slovo loser a nadávky na Švýcary jsme tady zaznamenali v diskusi od "člověka" s nickem Wolff - asi se rozhodl vystupovat tentkrát jako anonym. Já žiju v Čechách a jako loser se rozhodně necítím, takže mluv anonyme za sebe a nevystupuj jako mluvčí neexistující skupiny. A pokud nemá onen diskutující právo na názor (navíc bohužel dost objektivní a pravdivý...), tak nevím proč bys tady měl vůbec vystupovat ty. >:-[]:no: