Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Scala 1.0 TSI (85 kW) – Rapid to už není. Je to ale Golf?

245 komentářů

Avatar - peprnik
peprnik
:-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to tady, nejočekávanější novinka pro Východní Evropu je zde !

Jo, vypadá dobře, je větší - hlavně širší, což je vidět už na první pohled, když ji potkáte na silnici, ale nemohu se ubránit dojmu, že se tu zase trochu zamlčuje, jako vždy u každé nové Škodovky.

Podobné kreativní psaní o jízdních vlastnostech Škodovek tu probíhá od nepaměti a s každou končící generací se dozvídáme pravdu. Rapid byl od podvozku strašný, špatně odhlučněný, to i mé staré Clio bouchá méně na nerovnostech (zkoušeny Rapidy MY 2015 i MY 201😄. Oktávky i Superby ve svých třídách v běžných kofigurací také, dvojkový byl příšerný, trojkový je solidní, naopak průměrná Oktávka II a podprůměrná Oktávka III s tyčí a ranami od podvozku (čest měkčí OIII ve verzi Scout). Řízení je většinou nepříliš komunikativní, neurazí, nenadchne... prostě průměr (mluvím o běžných verzí s TSI či TDI).

Hrozně moc by mne tudíž zajímalo, jak takové auto s tyčí v zadu může být příkladné v oblasti komfortu? Neříkám, že Škodovka nemohla udělat zázrak (samozřejmě jsem Scalu ještě nejel, ale chystám se), jen mi tu prostě chybí zasazení do kontextu konkurence..... To pak jako auta s podvozky mnohem sofistikovanějšími v této třídě jezdí jak? Scala je smázne ? Umím si představit, že na hezké silnici to i docela sedí, ale ČR nejsou jen hezké silnice, ty jsou tady vzácné.

Pořád mám na paměti tvrzení prodejce, když jsme kupovali poslední generaci Seatu Cordoba, kdy nám tvrdil, že podvozek je sportovní a tužší. Auto na hladké silnici krásně drželo na svou kategorii, jelo opravdu dobře... ale jakmile přišly nerovnosti, byl to očistec.... tak nějak si představuji na základě zkušeností s velkou částí Škodovek za posledních 20 let i novou Scalu....

Věřím, že toto bude hodně prodávané auto, vypadá dobře, odbourává nedostatek Rapidu - šířku, určitě i solidně jezdí, pár chyb v infotainmentu bych vůbec neřešil, ale pokud se chce měřit se střední třídou, mělo by se o ní psát trochu střízlivěji.
Avatar - Dinar
Dinar
"Je to tady, nejočekávanější novinka pro Východní Evropu je zde !"
Tak sleduj, kolik jich během pár let bude jezdit v západní Evropě. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to zavání sázkou 😁

Já si myslím, že od železné opony na východ bude Scala poměrem k velikostí jednotlivých trhů zastoupena více, než na západě.

Ale do TOP 10 v Evropě by se dostat mohla.
Avatar - fOE
fOE
Tak daciema se to v nemecku taky jen hemzi a je to tam jedna z nejrychleji rostoucich znacek. Tohle deleni na produkt pro zapadni trh nebo vychodni trh takhle neplati. Ony ty "vychodni" vlastnosti, ktere jsou na vychodnich trzich nutnost aby se produkt vubec prosadil, apeluji stejne dobre i na movitejsi zapadni trhy. Kazdy rad usetri, i Nemec. Co je (vlastnostma) lowcostem to (vnimanim) lowcostem i zustane nehlede na to na jakem trhu se mu bude darit, a scale se po vzoru ostatnich skodovek na zapade klidne darit muze, ve svych vodach.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, počkej, já neříkám, že se prodávat na západě nebude, ale že pro země východu bude Scala daleko zásadnější a důležitějším modelem, je to auto koncernu (což samo o sobě značí nějakou úroveň kvality v podvědomí kupců), které bude relativně dostupné, prostorné a nahrazuje hned dva modely (Fabii kombi a Rapid) 😊 Proto jsem psal, že bude zajímavé to třeba po čase zhodnotit. 😊
Avatar - white label
white label
TEST EDITACE OK
Avatar - LeonST
LeonST
😁 V Německu jsem poměrně často, ale Dacku jsem tam fakt neviděl a to ani tady v Žitavě u Sasíků.
Avatar - Emel
Emel
Top 10 v Evropě? Tak to si klidně vsadím proti a docela bych váhal nad top 20.

Je to novinka, která se musí nejdřív zabydlet... s omezenou konfigurací (jedna karoserie, pár motorů)... navíc bojující proti trendy SUV...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já neřekl letos 😁, ale 2020 ? Uvidíme...
Avatar - Emel
Emel
Letos se začne sotva prodávat ve druhém pololetí, to jsem nemyslel... 2020, jasně. Top 10 je podle mě úplně mimo. Top 20 bylo tak akorát maximum Fabie... což zase Scala by mohla Fabii překonat, přece jen je Škoda silnější ve větších autech než v menších... zase ale Fabia měla dvě karosářské varianty. Takže... na top 10 si klidně vsadím, na top 20 jen při výhodném kursu 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak se to vezme. V4 jistě, ale dál na východ je otázka, čím chtějí nahradit Rapid. Asi pojede dál.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Do TOP 10 v EU? 😲
Myslím že ne , snad ve své levné třídě , což je ale kde? Nižší střední je Octavia , pod ní Fabia.
Scala je něco mezi , cena skoro jako Golf ale Golf to není..ani vzhledem ani kvalitou ani materály ani jízdně.
Navíc hnusný tablet , ale to je subjektivní..ta klima je faul , otázka je kolik lidí dá to levné Škody digital , spíš bude manual a digi štít tam taky nebude , naštěstí má i normální budíky.
Freddka
To zalezi ciste na cenove politice. Rapid asi meli malou kapacitu, tak byl na vychode vyrazne levnejsi nez na zapade ... a pocitam ted to bude zase tak.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No odbúrava ... čítal si to? Vzadu to má vnútri o 1 cm v šírke viac ako Rapid. Vzhľadom k nárastu vonkajších rozmerov a rečiam o tom, ako Škodovka "čaruje" s obostavaným priestorom, mi to ako nejaký zázrak a výrazné zlepšenie nepríde. Z fotiek toto vybavené auto je to pekné, vyzerá že aj na materiáloch si dali viac záležať, ale furt je to mačkopes. Na technike B triedy stavajú niečo čo by chcelo byť C triedou. Trh to asi takto brať nebude, ale ak by som mal odpovedať na otázku v perexe, tak : NIE, nie je to Golf a ani nikdy nebude ! Aj keď sa všetci československí novinári na hlavu postavia 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, četl, ale já Scalu zatím jen viděl jezdit, a při pohledu na to auto je rozšíření na celkových proporcích auta docela znát 😊

A materiály - když se podíváš i jinam, než je palubka, bude to dost diskutabilní (tady se průměrně horší všichni výrobci), ale ještě lepší to bude, když si sedneš do verze Active 😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ale na vnútornom priestore to očividne nie je moc poznať. 😊 Pripomína mi to FoFO III, zvonka veľké, zvnútra max. dostatočné. Akurát tu to nikto moc neakcentuje, lebo medveď. 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fokus III byl sice menší, ale šířka problém nebyl a kufr řešilo kombi. No uvidím až vyzkouším 😊 Věřím, že je lepší než Rapid.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
jozinec
Proc technika b tridy?
Respektive co je na ni spatneho? Vzdyt je to modularni platforma..
Avatar - wakantanka
wakantanka
A nie je A0 je modularna platforma pre B triedu koncernu VW. To že ju v Škode natiahli na maximum neznamená, že patrí výsledok o triedu vyššie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hm, a co tak strašného z toho pro zákazníka vyplývá, kromě mechanické ručky?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Píšem vari niekde, že niečo strašné pre zákazníka z toho vyplýva? Konštatujem len to čo je verejne známe a to, že na platforme pre B triedu postavili auto, ktoré by chcelo byť plnohodnotným zástupcom C triedy.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, píšeš, že výsledek nepatří do C třídy. Já se ptám, co konkrétně tebe a tolik ostatních vede k podobným závěrům.

Ne, Scala není Golf. To ovšem není odpověď na mou otázku.
Arese
Mechanická ručka je u Scaly naopak perfektní třešnička na povedeném dortu!! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - LeonST
LeonST
Naprostý souhlas, Rapid to je auto pro zlost a Scala bude to samé, s tím naším firemním 1,6 TDI jsem protrpěl několik tisíc km, taková zoufalá bída za 0,5 mil! Nemá to ani stahování zadních oken v elektrice. Tvrdý, hlučný, nepohodlný, hnusný interiér i exteriér, obrovskej kufr, ale liftbak, takže na***. Rádio jak z druhý světový no a dalo by se pokračovat ještě dlouho.

Scala je na podvozku velmi povedeného Pola, ale přifouknutá, takže ztrácí výhody malého auta navíc ošizena na všem možném. Bude to další škodovácká jebka, kde po třech letech provozu všechno vrže, odskakuje zadek, trpí nedotáčivostí, chcíplý motory, ubohé výbavy, vše za příplatek (vždyť to má v základu bubny) Spoustu techniky vůbec nanabízí. Vůbec tu koncepci nechápu, není to plnohodnotný kompakt, auta vyvinutá o generaci dříve (Golf VII, Leon III) používájí lepší techniku a žádné marketingové kecy a kecy českých novinářů z toho lepší auto neudělají. Vzhled průměrný až podprůměrný, už jenom ta průměrná optika... Když kouknu na Megana, Focuse, Leona, Golfa, prostě pěkná auta, vybavená a navíc i v provedení kombi, v některých můžeš mít motory kolem 190 koní a víc...

Nemůžu ale souhlasit s tou jednoduchou zadní nápravou. Jezdím Leona III ve výbavě Xcellence a ten podvozek je skutečně naladěný do komfortu. Sám jsem z toho měl obavy. Na rozumně velkých kolech R17/225/45 se to auto chová na nerovnostech vzorně i s docela těžkým předkem naftového dvoulitru. Když přesednu do Superbu, I30 nebo OII, které mají multilink, nejen že to není o nic lepší, ono je to mnohdy podstatně horší. Tady prodejce nekecal.

Nepochybuju, že Čechách jim to půjde dobře, místní stádo křováků to bude velebit a už vidím ty "Schumachery" na cestě ráno do práce... v zahraničí už tak přesvědčený nejsem, ledaže by se to tam nabízelo hodně levně.
houmr
Presne tak, sam mam Leona III hatchback.
Ked Skoda uviedla Rapid na trh, tak tolko zmien u novinky, ktore vykonavali ( zakaznici nepriali) v priebehu pol roka sa len tak nevidi. Rapid bol oholene auto, ktore poskytovalo aspon pozdlzny priestor a nakoniec to ako tak vylepsili a dalo sa to kupit aj za slusnejsiu cenu.
Skoda SCALA ma byt ocakavana revolucia, cize by mala prekonat konkurenciu v C segmente a ejhla ona ani tu vybehovu konkurenciu nedorovnala, ktora uvedie coskoro novsie modely.
Cize, sa zase dockame, ze v priebehu 3-4 rokov sa bude pisal ako bola SCALA nalesteny prd.

Ano bubnove brzdy v zaklade v C segmente skoncili myslim niekde v 2004 ( OII a G5 ich uz nemali ) a podvozok s B segmentu to auto jasne pasuju k Leonu a Golfu, Meganu, Astre a pod.

Cize krok vpred a dva vzad.........
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Zdravím, hlásím tedy alespoň toto drobné vítězství. Aktuálně se pracuje na soukromých zprávách, po devatém květnu programátoři vlítnou konečně na úpravu designu diskuzí. Jakmile budu vědět, kolik času jim to zabere, ozvu se,
zatím díky,
Machi
Avatar - Mikesus
Mikesus
Super zpráva. Možná by bylo dobré i dát vědět, co vše by už třeba mělo být opraveno, abychom se k tomu mohli vyjádřit, zda tomu tak opravdu je.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasím, nový článek by se hodil + info, jak to vypadá se SZ.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Jakmile se chlapci vrhnou na úpravu designu, zkusím to domluvit tak, abyste mohli v průběhu vidět, jak bude výsledek vypadat. A vyjádřit se k tomu, abychom neměli zase nějaký paskvil. Soukromý zprávy by měly být ještě před devátým květnem, pak se vrhnou na ten zmíněný redesign diskuze,
zatím díky!
Martin
Avatar - Jaros71
Jaros71
Hlavně že se to blíží... :yes:
webpaja
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
8-s Tak ať opraví i tak základní věci, jako že po vložení smajlíka skočí psaní na začátek textového pole... 8-s
Avatar - Emel
Emel
Jo, editace a odkazy ok 😄
Mino21
Chtělo by si to trochu nastudovat problematiku USB portů. Jak se podle redakce liší USB-C a USB 3.1? Mícháte jabka s hruškami. USB-C může být klidně zároveň i USB 3.1 a zpravidla tomu tak i je.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono obecně u USB ( nehledě na verzi ) se na dosti místech předpokládá, že to je USB typ A ( USB-A či USB A ). To platilo jak pro verzi 2.0 ( mohlo být jak B, mini B, micro B, tak i A ) tak třeba pro USB 3.0/3.1, že to bude typ A,B nebo C. Prostě jedno udává rychlost komunikace, druhé konektor.
Pokud je typ C, tak to je verze 3.1, Na jiné rychlosti typ C není.
Tedy pokud o tom nepíše člověk, který je z IT, tak to ani nijak moc neřeším a myslím si své
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Není to tak docela pravda, USB-C může být samozřejmě i pomalejší, je to jen tvar konektoru a zapojení pinů. Takže jak konektor, tak kabel USB-C klidně může být jen pro 2.0 a větší přenosovou rychlost prostě nezvládne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Standard USB C je na 3.1. Ano, můžeš si ho zapojit jak chceš, ale už to nebude podle standardu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
"Standard" je právě tak volný, že nikoho k ničemu nezavazuje. USB-C s rychlostí 3.1 je "full-feature", ale není to závazné. Proto je v tom vlastně větší bordel, než ve starších USB.
A nejhorší je, že ani maximální proud není nijak zaručen, pouze při 20V. Ale při 5V už může dodávat třeba jen 1A a nikomu to vadit nebude. Je to zase jen "možnost".
Wolfalack
USB-C zvládne USB 3.1 a Thunderbolt 3. To ale neznamená, že USB-C automaticky znamená tyto rychlé datové přenosy. Mobily dnes mají USB-C konektor ale rozhraní je jen USB 2.0.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě, každý si může udělat zapojení jaké chce, ovšem pak to není podle standardu, který je pro usb-c.
Apriori předpokládám, že originální příslušenství ( telefon, ntb, tablet, dnes už i auto ), neni-li napsáno jinak, je usb-c ve verzi 3.1. Pokud tomu tak není, nedrží se standardu a je lepší takovým zařízením se vyhnout. On i ten kabel, by měl splňovat standard. Především ty z Číny pres alie😜ress apod. ty standardy často nesplňují.
Ale to už jsme trochu zaběhli jinam, než by měla být tato diskuze
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Znovu opakuju, standard neznamená automaticky USB-C s 3.1. I 2.0 je podle schváleného standardu. Zjednodušuješ to a nesprávně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Znovu opakují, standard USB-C co byl vydán jako definitivní je na verzi 3.1. Jestli si to někdo udělá na jiné verzi, bohužel může. Uživatel, který se v tom tolik nevyzná, může být dost překvapen nizkou rychlostí
multicar
Že se vám míchám do dobaty.... zvládnou ty porty ve škodovce něco jiného než nabíjení? >😒]
Avatar - holden2
holden2
jo vybijeni
jiras_
https😐/www.cnews.cz/…3-alternate-mode

Nějaké povídání k USB-C.

Já osobně ale za USB-C tleskám, prostě je to současnost (už se tlačí i do levných mobilů) a budoucnost s dost benefity, počínaje velikostí a dodávaným výkonem. Staré USB-A, B a micro celkově umírají, sjednocení je jen dobře. Standard 2.0 je 20 let zpátky, dávno nestačí. 20 let zpět je mimochodem doba Octavie 1, Nokie 3210, CRT monitorů, průměrné mzdy 13 tis...

Sice mechanicky mi nejlepší přijde lightning od Applu, ale i tohle je pokrok, hlavně proti micro-usb, kde se třeba verze 3.0 ani neprosadila (ona už tak micro ani nebyla...). Kdo má něco staršího, tak si za pade koupí kabel, tím svět nekončí. Ale je to mnohem lepší, než ta proprietární hrůza jménem MDI, kde za origo redukci chtěli snad 700, ebay 200. Zvlášť byla redukce na USB, zvlášť na Apple, na jack, popř. kombinované, co trčelo všude. A to se bavíme o něčem, na čem začínala ještě Octavia 3.
fin_sa
Říkám si kde je ta ekologie Euro 6 když můj 10 let starej dvojkovej focus kombík s Euro4 a atmosférickou 1.6 s podobným výkonem (i když samo nižším krouťákem) jezdí s úplně stejnou spotřebou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Opět ohraná písnička 😒br />
Kde je ten pokrok/ekologie/..... , když já se svým starým atomsférickým ..... jezdím za podobně.

No, já ti řeknu kde, ty tak jezdíš lehkou nohou, tohle je průměr měřený v novinářském testu, protože tvoje auto, pokud mu dám napít, pojede za 9 (ano, a jakákoliv jiná 1.6 atmosféra v takovém autě). V reálu podobným stylem jízdy, v kombinaci měst😲kreska-dálnice tam bude třeba 1-2 litry rozdíl. Odměřeno na atmo vs downsizovaný turbo na podobných autech.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A měříš i přesnou směs emisí, co to vypouští? Nebo jen koukáš na spotřebu a CO2
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já? 😁 Já to neměřím, jen vím, že stará atmosféra z Fokusu není stejně úsporná, než nové TSI, takže i kdyby to vypouštělo stejně CO2, tak to alespoň méně žere.
Avatar - Mikesus
Mikesus
sry, mělo to být o jedno nad. Ta přehlednost je fakt "luxusní"
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chtěl jsem ti odpovědět jen takto : :yes: , ale méně, než 5 znaků odeslat nejde... hurá 😁
fin_sa
Četl jsi vůbec článek? Kdyby ano tak zjistíš že se tam píše😒br />
"Spotřeba nakonec dosáhla průměru 6,5 l/100 km. Je ale silně ovlivněná zvoleným tempem. Když se budete kochat, je možné se dostat pod šest, naopak když budete spěchat, není nereálně se přiblížit k devítilitrové hranici. Ve městě se v hustším provozu vejdete do osmi litrů, na dálnici si Scala řekla o 6,5 l/100 km."
Avatar - Ozzman
Ozzman
A Fokus to dá ve městě za kolik prosimtě ?😁 A na dálnici ? Při ostřejším tempu leze atmosféra k 10 na sto..i ta ve Fokusu. Viz dole spotřeby že spritmonitoru. Za 6.5 to dá Fokus kombi, ale s 1.6 TDCi ..
fin_sa
Ve městě jsem mezi 7,5-8 litry, na dálnici jezdím kolem 7,5 při dodržování max 130, tam se projeví absence turba a vysoké otáčky vlivem zpřevodování. Mimo dálnice při jízdě po okreskách se v pohodě pohybuju kolem 6 litrů. Při šlapání na krk jsem samo klidně na 9-10 litrech, ale to downsizované motory už od dob HTP taky. Viz. tahle recenze. Je fakt že 90% času nespěchám a jedu s okolním provozem. Ono se v dnešním českém provozu stejně nevyplatí spěchat, můžeš jet jako fitipaldi, šlapat tomu na krk, předjet 5 aut a pak se stejně všichni sejdete na prvních semaforech.

Ale o to mi až tolik nešlo, šlo mi o to že u moderních aut se utrácejí miliardy za vývoj a auta obsahují vše možné i nemožné aby se dosáhlo co nejnižší spotřeby a v reálném provozu se pak ta spotřeba zase až tolik neliší od starých aut s jednoduchým motorem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, právě, že se to liší dost. To, co ty ždímáš z 1.6tky, tak tady zvládne litr, je rychlejší a dynamičtější. Z 1.6tky co máš ty umí Ford 150-180k, jednu takovou máme doma.
fin_sa
Psal jsem že "spotřeba se zase až tolik neliší" a ty tu píšeš o výkonu. To že jsou moderní motory díky turbu výkonnější a litrový výkon je někde jinde než byl před 10-15 lety tu nikdo nezpochybňuje, nicméně bavíme se tu o spotřebě.
Mimochodem ten 1.6 ecoboost spotřebou také neoslní. A co prasklý píst, už byl? 😄
Pallermo
Spotřeba nemá nic společného se škodlivinami. Protože můžete mít stejnou spotřebu, ale počet částic z výfuku je úplně jiný.
Rasto
Jojo zase rovnaké kecy - síce o tom nič neviem ale potrebujem si kopnúť (alebo to len robím naschvál, aby som sa utvrdil, že to moje je stále najlepšie...).
Btw Focus 2 74kw: 7.7l/100km https😐/www.spritmonitor.de/…d/148-Focus.html?…

Octavia + Golf 1.0TSI 85kw: 6l/100km napr https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…

A okrem toho prirodzene spotreba nie je všetko, čo sa škodlivín týka.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ty jazdíš s kombíkom v priemere za 6,5 ? No tak to gratulujem, otec mal Focus II 5dv HB s 1,6 74kW Euro4 a tomu autu sa pod 8 v mixe veľmi nechcelo ani v lete. 😊 Focus I. 5dv HB s identickým
motorom a výkonom EURO3 vedel na 6,5 zísť aj pri dynamickejšej jazde mimo mesta na okreskách, ale vážil o citeľných 200 kg menej. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za 6,5 jezdí v kombinaci z této éry Fordu tak maximálně TDCi....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Z kopce a s větrem v zádech možná.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Dostatek výkonu pro rodinnou jízdu, slušnou spotřebu, pohodlný i tichý podvozek a komfortní sedačky. Vypadá to, že posledních dvou věcí se Scale nedostává... 😐
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty jsi Scalu jel? Já jen, že v testu se na podvozek pějí ódy 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V kterém "prvním" testu zde se nepějí na Škodu ódy? Vzato obvyklou místní optikou se prostě půjdu podívat jinam.
webpaja
V testu je, že podvozek bouchá ne? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jen při sportu, jinak chvála i ve shrnutí na konci 😉
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
renda4
Není ta cena trochu přemrštěná ?
Joab
Je, vsadim se, že neprodaj ani jednu. V ČR teda určitě ne, na to sme tady moc chytří. Možná tak v Brně..
Avatar - Jaros71
Jaros71
Škoda Scala povalí leda v Praze...pro čecháčky dobrý , cena se tam neřeší , na Moravě jo.. 😉
Mirecek
Četl jsem jiný článek asi tak před 10 dny o chcale a tam bylo zas napsáno něco jiného, auto není zas tak super jak se uvádí v mnoha uplacenych clancich. Má to mnoho chyb a nedokonalosti, stačí si přečíst anglicky článek jak to vidí anglicky novinář a ne český uplaceny novinář.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já to dělám tak že než začnu diskutovat na fóru tak si dané auto jdu projet. V dnešní době 30 min předváděcí jízda není žádný problém. Ještě jsem se nesetkal s odmítnutím. Tyhle výlevy z odkazů na další články nesnáším. Takže Ti radím, než se začneš ztrapňovat tím že jsi kdesi a kdysi četl jakýsi článek od neuplaceného novináře, jeď se projet a pak teprve moudře diskutuj.
Joab
To by bylo smutný ne, kdyby tady o těch blbejch autech diskutovali jen ti, kdo si je konkrétně projeli.. hemzání o uplacenejch novinářích (nakradli si milijardy, jako Kalousek!) ponechme stranou😊
Mirecek
Zatím jsem neměl čas se jet projet chcalou ale když už máš jízdu za sebou tak ti tleskám. Já jsem napsal že angličtí novináři projeli chcalou a zjistili že je to běžné auto s chybám. Nepsal jsem nic o tom že já našel chyby že je to krám. Takže by bylo dobré když bys pochopil příspěvek, třeba ti to dělá problém a snažíš se jako novináři prekrucovat to co jsem napsal. Anglicky novinář napsal úplně jiný pohled na chcalou oproti českému novináři a že Anglie na škodovky trpí.
Mirecek
Proč čeští novináři píši něco jiného než v zahraničí? Copak kady má jiné auto? Jak moc jezdí třeba deštník nebo škrabka na okna? Není lepší místo toho třeba lepší sedačky? Motor? Podvozek? V Česku se škodovka vynáší do nebes, taky jsem si to říkal když jsem kupoval rso 2gen. Přešel jsem na jiné auto a mohu říct že to má motor a to co davaj dnes do aut to je hrůza. Čím menší motor tím větší auto.
webpaja
A jaký je to rozdíl oproti jiným domácím výrobcům? Ve Francii je chválena domácí produkce, to samé v Itálii, Německu atd...
Mirecek
Skoda uz davno neni ceska. to bysme meli teda i Hyundai brat jako ceskou kdyz se vyrabi v CR. A chvalit obe stejne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Značka jako taková česká je. Výrobky s jejím logem už ne. Takhle to vnímám já.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mirecek
Takže úspěch jawy taky bereš za český?
Avatar - iudex
iudex
Zase nemá každý čas chodiť po salónoch všetkých značiek a skúšať predvádzačky. Takže nezostáva iné než pri osobne nevyskúšaných autách veriť ľuďom, ktorí jazdili a vedia relevantne porovnať a ich názor má váhu, či už je to Rasťo Chvála alebo Steve Sutclife. Samozrejme niekto, kto oznašuje Scalu ako Chcala si ambície na relevantný názor nemôže robiť.
P.S. Zrovna Scala bude model, ktorý sa postupom času dostane asi k najviac ľuďom, takže skôr alebo neskôr tú vlastnú skúsenosť budú mať mnohí.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Ja jsem pred par dny take cetl anglicky a celkem Scalika chvalili 😄 :yes:
Scarab
No tak už jsem někde zahlédl slogan Golf za cenu Rapidu, ale vzhledem k vlastnostem a ceně mi to spíš připadá jako Rapid za cenu Golfu (a to zvláště ve srovnání s konkurencí ze Žiliny, kde mi to porovnání 1.4T-GDI vs 1.5TSI 96kW vychází daleko lépe - samozřejmě pro Žilinu)
Šimpanz
1.5 TSI 96kW se do Scaly vůbec nedává ani dávat nebude. Je tam jenom 110kW verze a ta si s 1.4 GDI poradí celkem jednoduše.
Scarab
S 1.6 GDI asi jo, ale s 1.4 T-GDI (jak zmiňuji) to tedy určitě jednoduché mít nebude. No a když k tomu navíc přičtu podstatně lepší podvozek s víceprvkovou zadní nápravou, větší vnitřní prostor - viz test na auto.cz (snad s výjimkou o trochu menšího zavazadlového prostoru) no a k tomu i lepší cena (CEED 1.4T-GDI vs SCALA 1.5 TSI 110kW), tak mi vychází CEED jako podstatně zajímavější nabídka.
Ale samozřejmě zarytých škodováků, kteří si za všech okolností koupí raději Škodovku je spousta, takže SCALA si svého zákazníka zcela jistě najde - kdo chce kam pomozme mu tam 😄
Šimpanz
Větší a těžší Octavia je s 1.5 TSI jednoznačně dynamičtější, takže Scala nebude mít nejmenší problém.
http😐/www.zeperfs.com/…uel7251-7504.htm
No a ve spotřebě jakbysmet
https😐/www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...a proto znám tolik majitelů, kteří se po vystřízlivění z korejského poblouznění vracejí ke Škodě....
spiderwolf
Ja to znam presne opacne, pikatni je pribeh jednoho, kteremu menili cely motor u Octavie 3, protoze zral vice oleje nez benzinu, novy ho zral temer stejne, pry feature. Byl nakonec rad, ze ten kram nekde udal...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
který motor?
spiderwolf
1.2 TSI
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Taky znám příběh jednoho koncernového TSI, kde počet návštěv v servisu a závad by vydaly na trilogii... Ale jo, vypadá to, že teď už možná dá těch 15 tis. km bez návštěvy servisu. Najeto cca 60 tis. ... 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
JEDEN...

Já znám desítky případů, kdy po omylu jménem Hyundai se vrátili opět ... ke Škodě.
spiderwolf
Ano? Tak ten seznam případů prosím konkrétně vypiš, když máš takový vhled, jistě tady nikdo nebude proti a naopak budeme rádi o tato fakta obohaceni. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, určitě čekáš, že ti uvedu VINka a nejlépe i adresy na majitele, ne...? 8-s ...
spiderwolf
To jistě nečekám, ale čekal bych souhrn závad a výtek, které dané osoby vedli k rozhodnutí změnit spolehlivou značku vozů za značku, která má se spolehlivostí svých výrobků mnohem více problémů. V mém okolí eviduji několik osob, kteří mají s vozy tandemu Hyundai / KIA zcela bezproblémový život. Veškeré závady se vyskytly mimo motor (preventivní výměna pružin zadní nápravy z důvodu určitého prosednutí, nesvítící mlhovky, apod.), z vážnějších pouze 1x výměna těsnění spojky a spojky samotné u 1.6 CVVT, do které protékal olej z převodovky. Vše řešeno v rámci záruky a svolávacích akcí. Novější přeplňované motory - se zdá - žádnými závažnými konstrukčními problémy taktéž netrpí. Myslím tím poddimenzované rozvody, uchycení napínací kladky do hliníkového bloku motoru, nadměrnou spotřebu oleje, zakarbonování, selhávající dvouspojky, EGR, dvouhmoty, apod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ok,

Tak shrnout se to dá jednoduše - vesměs drahý servis a ND, i20 která po uplynutí 5 let byla zralá na GO motoru (celou dobu značkový servis, najeto nula nula nic), další třeba dokonce byl prodejce Hyundai a další Hyundai nechtěl. Mimochodem - Hyundai má velmi vysoké % totálních škod právě proto, že ND jsou drahé a nevyplatí se ty auta vůbec opravovat. Dále vesměs vysoká spotřeba, opět se opakující jev. Je jedno jestli benzin nebo diesel, VAG ve srovnatelných motorizacích je citelně úspornější.

Prostě H/K na první dobrou OK, ty auta vypadají a působí docela dobře. Ale to je asi tak vše. A kdysi zajímavá ceníková cena se ihned smaže provozními náklady. Dnes už navíc ani není pořizovací cena tak zajímavá proti konkurenci.
webpaja
Tak to byla vydatná večeře. Další story o známém. Nová pointa, zajímavě pojatá.

Houbičky ještě nerostou, to bude nějaká syntetika nebo co 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
U kia Ceed měnili strýci celý motor při 70 tis..po 5 letech , diesel 1.6 :no:
Korejec nakonec...
Baf13
No alespoň to měl zadarmo, u koncernu už by platil z vlastní kapsy. A že těch případů bylo 1,8 TSI, 1,4 TSI, 1,2 TSI, vysoká spotřeba oleje přeskakujici rozvody. Kdo neměl prodlouženou záruku měl smůlu a koncern se k tomu stavěl zády.
Na páteční kus narazíte u každé automobilky, ale tak konstrukčně špatně navrhnutý a průserový motor jako první generace TSI u korejce nenajdete.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. U koncernu už by dávno měl vyměněno. V záruce :-!
spiderwolf
1.5 TSi je uplne tupej motor - ve vsech zastavbach kde se vyskytuje, proste to pocitove nejede, navic to ma i osklivej zvuk, jednoznacne NO GO. 1.4 T-GDI je provozne prijemnejsi agregat, realne rozdily v dynamice jsou zcela marginalni (odpovidaji rozdilu cca. 10 koni), viz. http😐/www.zeperfs.com/…uel7251-6615.htm Podvozkove je Scala lowend, na viceprvek v nove i30, Ceedu hledi z notne dalky.
Šimpanz
Pocitově nejede, ale reálnou dynamikou stejně výkonnou konkurenci bez problémů překoná.
http😐/www.zeperfs.com/…uel7251-7756.htm
spiderwolf
Plichta, sekunda rozdil pri ve zrychleni 0-130 a zlomek sekundy na stovku, zlomky sekundy pri pruznem zrychleni... Naladit to Kia o par koni vic, tak by to bylo opacne, asi nechteli, i slabsi a mensi motor v pohode staci na nezdarenou koncernovou konkurenci...
Šimpanz
Takže motor s lepší dynamikou a lepší spotřebou je nepodařený? No jak myslíš.
spiderwolf
Argumenty viz. vyse, nicmene chapu, ze i kdybych to zopakoval 100x, tak to nektera individua s vnitrni logikou ***u stejne nikdy nepochopopi, takze to povazuji za ztratu casu.
webpaja
Odpovědět šimpanzovi nedokážeš? Proč je dynamičtější motor s nižší spotřebou horší? V čem je 1,5TSI nezdařený, jak píšeš?
Bobanus
Ahoj plný souhlas, Scala má podvozek jako Kia Rio, na tom se Golf prostě postavit nedá. Když přičtu k malé šířce přestřelenou cenu, tak mi vychází daleko lépe Focus, 308, Astra nebo Megane 😄
Avatar - hugino
hugino
V nadpise je spomenutý Golf.Ale v článku Golf ak sa nemýlim nebol spomenutý.Tak je to český Golf alebo nie ? Podla mna nie.Scalu som síce ešte nevidel /pojdem pozrieť/ ale Golf je podla mna iný level.Scala sa može s Golfom rovnať akurat tak v cene lebo je na menšej podlahe natiahnuta na max a preto jej už začinaju hovoriť jazvečík.Ale vyzera pekne až na tu cenu.Za 622 000 Kč mam pri momentalnych cenách Golf Highline 1.5 tsi 150 k a to si myslím že už je iná kategoria.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Za 600k tříhrnek v lowcostu. (i když proti Rapidu posun, tak pořád lowcost, protože nároky v každé třídě se pořád všeobecně zvyšují).
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Škodě samotné fandím, posun oktávky tlačený směrem výš, posun supu směrem výš, to chválím, ale tady ty hry s nízkými náklady a kouzlením, že vyčaruješ kvalitní kompakt neschvaluji.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V čem je Rapid lowcost?

Technicky jednodušší základ ano. Ale dál???
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ve všem. Ořezaná výbava, materiály, provedení, konstrukce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Myslíš ty materiály, které jsou v některých partiích hodnotnější než v T-Rocu??
Myslíš to provedení, které je lépe zpracované než cokoliv od PSA v cenách 1M??
Konstrukce... no, rád si počtu, co je na konstrukci lowcostové. Děkuji za to, že budeš konkrétní.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jsou plasty a plasty...u VW jsou materiály vždy o hoodně lepší.
I ty tvrdé..
Třeba nový VW T-CROSS má perfektní interier za ceny Scaly...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, já zapomněl... Když dojde u koncernu na tvrdé plasty, tak se začne rozlišovat mezi superprémiovým, prémiovým a mainstramovým tvrdým plastem... 😲 >😒]

Díky za připomenutí, tohle už tu nějakou dobu nebylo :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jen osobní zkušennost... 😄

Mezi našimi již prodanými vozy VW a Honda..tvrdé plasty u japonce byly poškrábané šmejdy , VW vypadal jako nový..obě auta jsme měli 7 let. >😒]
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Bobanus
Čekal jsem ódy na Scalu jak "zatopí" Golfu a ejhle, autor článku se držel faktů a tak jsem si jej rád přečetl 😄 Ono totiž skutečně Scala má podvozek cca jako Kia Ri👋Hyundai i20 a na tom se Golf vykouzlit nedá. Šířka patří do segmentu B a tam je Scala naprůměrná, jenže bohužel i cenou a to do prodeje příjde nové Clio a 208, kteří interiérem deklasují i Polo 😄
Největší sranda je, že mě Scala nevadí, neirituje, to jen ty zaplacené články a internetové recenze, kde se dovím, že poráží Golf 😄 V čem Škoda určitě přestřelila je CENA, kde za 400tis.kč mám pěkně vybavené kompakty Focus, Astru, Megane, 308 často i s lepším motorem. Např. 1.2 Puretech od PSA má sice tři válce, ale větší objem dává větší jistotu v dolním pásmu. Korunu tomu dává Renaultí 4-válec 1.33Tce, který to natře v nejsilnější variantě i Focusu 1.5 Ecoboost.. V době poklesu prodeje aut bude muset Scala s cenou dolů a pak to nebude špatná koupě, ikdyž zvedám prst - slabší verze 1.0 TSI nemá dvouhmotu, takže zrovna tak jako v Rapidu 1.0 TSI 70kw se vám bude třepat volant a to i na volnoběh 😄 Když se pak projedete ve Focusu, Astře, Meganu nebo 308, zjístite, že máte za podobný peníz vůz širší, jistější na dálnici a ještě bez vibrací 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dá se souhlasit.

Kde ale Rapid bojuje, je praktičnost. Stačí srovnat třeba s ... Focusem 😉
Nagano
Co to tady žvatláš? Srovnávat Rapid (event. Scalu) v praktičnosti s novým Focusem nejde...Focus je ve všech ohledech lepší a navíc nabízí variantu kombi. No a v neposlední řadě, je to za stejné peníze mnohem, ale mnohem lepší a hodnotnější auto. Je vidět, že jsi nového Focuse ještě neviděl... :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Proto čísla hovoří pravý opak, že... :-!
eginos_uno
Mám Rapida cca 1/2 roku a nemůžu si ztěžovat.Prostorný, extrémně tichý i na dálnici, 81 kW celkem jede, spotřeba 5,5l. Za 330k nic lepšího nekoupíš. Na auto za půl mega nemám. Focus, Ceed .... pod 400k neseženeš. Jsem rád za Rapida, protože Scala je ve stejné výbavě o 120k dražší. Byl jsem se na ni podívat a nijak mě neoslovila, je to úplně jiný design uvnitř i venku. Na nějakou vyšší kvalitu bych nesázel a ta cena mě úplně odradila.
Šimpanz
Rozměry je Scala prakticky na milimetry stejná jako Golf, takže té malé šířce o které píšeš a nemožnosti postavit stejné auto jako Golf moc nerozumím

vnější šířka Golf 1790mm Scala 1793mm +3mm
rozchod kol vpředu Golf 1533mm Scala 1531mm -2mm
rozchod kol vzadu Golf 1504mm Scala 1516mm +12mm
rozvor Golf 2620mm, Scala 2636mm +16mm

Scala má podvozek technicky jako Polo, rozměrově stejný jako Golf nebo o pár mm rozměrnější. To jako Golf patří také do segmentu B?
Scarab
No nejde ani tak o vnější rozměry, ale spíš o ty vnitřní a tam to vychází asi následovně (všechny údaje z auto.cz) - údaje v mm v pořadí Kia CEED, Golf VII, SCALA

šířka vpředu: 1510 - 1480 - 1450
šířka vzadu: 1480 - 1455 - 1430
podélný prostor vpředu min/max: 880/1110 - 850/1190 - 850/1080
podélný prostor vzadu min/max: 580/850 - 610/860 - 600/870

Srovnatelné motory: 1.4 T-GDI 103kW (4 válce) - 1.5 TSI 96 (110) kW (4 válce) - 1.5 TSI 110kW (4 válce)
zadní náprava: multilink - multilink - vlečná

Pořadí od nejlevnějšího ve srovnatelné výbavě: CEED 1.4TGDI - GOLF 1.5TSI 96kW - SCALA 1.5 TSI 110kW - GOLF 1.5 TSI 110kW

Z toho mi vychází SCALA 1.5 TSI jako s velkou převahou nejhorší nabídka - cenově vychází skoro jako GOLF VII 1.5 TSI 110kW, který má ale víceprvkovou zadní nápravu, přičemž GOLF s motorem 96kW vychází levněji (samozřejmě záleží i na prodejci).
Pokud budu srovnávat 3 válce (u všech modelů), vychází i nadále nejlépe KIA CEED.
Samozřejmě tady ale srovnáváme nesrovnatelné, protože KIA CEED a GOLF (ASTRA, FOCUS,...) jsou úplně jiná třída než SCALA, ale kupodivu tato auta vyjdou cenově lépe než SCALA se srovnatelnou motorizací a výbavou.
Avatar - Emel
Emel
Záleží, jak si to srovnání postavíš. Ceed 1.0T Exclusive stojí 429t, po akční slevě 20t. Za tolik se bude prodávat Scala 1.5TSI Ambition v manuálu. Ceed s 1.4T je za 459t. Polo Highline 1.0T je taky 400+ a zrovna super vybavené taky není.
Scarab
No jenže té výbavě Exclusive u CEEDu (za 459kKč) je bližší spíš verze STYLE u Scaly a navíc SCALA s 1.5 TSI má být pouze s automatem DSG a to minimálně ve verzi Style a cena má být 524.900 Kč (viz auto.cz), ale v konfigurátoru jsem se nedostal pod 539 tis (metalíza za 14200Kč je zřejmě povinná 😃 a to je suma, která je prakticky stejná jako částka za GOLFA VII Comfortline 1.5TSI 96kW v manuálu, který je prakticky po všech stránkách lepší než SCALA (samozřejmě slibovaná 8. generace bude asi někde jinde).
Avatar - Emel
Emel
Ceny Scaly ještě nejsou komplet, 1.5TSI v manuálu bude... 429t v Ambition a 485 ve Style.
https😐/www.idnes.cz/…856_automoto_fdv

Pro odebrání metalízy musíš přepnout na UNI barvy (záložka nad barvami) a vybrat bezpříplatkovou modrou.

Exclusive u Ceedu není žádná velká hitparáda, pořád to jsou halogenový světla, připlácí se vyhřívaný sedačky... v tom si nemá s Ambition u Scaly moc co vyčítat.
Scarab
No co se týká toho srovnání Ambition u Scaly a Exclusive u CEEDu, to bych si tedy dovolil zásadně nesouhlasit - jediný rozdíl ve prospěch SCALY jsou LED přední světlomety, ostatní výbavou je Exclusive (CEED) oproti Ambition (SCALA) někde úplně jinde (kola z lehkých slitin, automatická dvouzónová klimatizace, multifunkční volant, elektricky ovládaná okna vzadu - u SCALY Style vzadu stále švihadla 😄, aut. přepínání světlometů, dešť. senzor,...)
Avatar - Emel
Emel
Dáš do Scaly interier paket a do Ceeda winter, oboje za 10t... a pulka rozdílů je fuč.
Scarab
Jo a ještě paket exterier (kola ze slitiny, parkovací senzory vzadu), dvouzónovou klimu a multifunkční volant - potom tu výbavu Ambition - Exclusive zhruba srovnám, ale cena vystřelí do nebeských výšin 😄 😉
webpaja
Takže prodavač Kií :yes: 😄
Scarab
Prodavač KIE ne (ani ničeho jiného), ale problém "co za auto" jsem relativně nedávno řešil a o SCALE jsem jeden čas i uvažoval, ale poměr stávající cena vs vlastnosti (v případě SCALY to byla zejména nevyhovující stávající motorizace a slabší podvozek) mne definitivně odradil - tím neříkám, že SCALA je špatné auto, ale její stávající cena je ve srovnání s konkurencí podle mne přepálená cca o 40tis. (ale jak už jsem psal výše, škodovkáři ji rádi zaplatí hned a pro ty ostatní se časem vytvoří "výhodnější" cenové balíčky).
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na druhej strane Scala je novinka a Ceed už si odkrútil nejaký ten piatok. 😊 Tak ako u Rapidu predpokladám, že po krátkom čase pôjde ceny mierne dole. A podotýkam, že táto prax je bežná u všetkých značiek. ale áno, ak v určitom momente kupuješ auto, na ktoré máš konkrétne požiadavky a nejaký budget, tak to v danom momente vyjde lepšie raz pre jednu, raz pre inú značku či typ. 😊
Avatar - Emel
Emel
Ceed 1.0 Exclusive za 430 + Winter 10
Scala 1.5 Ambition za 430 + Interier 10 + Exterier 16 + Climatronic 11

To jo, "zhruba jsi to srovnal" - v tom smyslu, že jsi sice se Scalou o 27t výš, ale máš jednak 1.5TSI proti 1.0TGDI... a pak máš ve Scale LED světla a 8 repro.

Budiž, ty základní LED u Scaly asi nebudou žádná sláva... Ceed bude tedy asi podle ceníku (akčního) vycházet +- podobně jako Scala (při srovnání litr vs. litr nebo 1.5 vs. 1.4)... a to je asi v pořádku, to přesně měla zřejmě Škoda v plánu.
Šimpanz
Ale Bobanus tady argumentoval velikostí platformy/podvozku ve srovnání s Golfem a je prostým faktem, že platforma/podvozek Scaly je minimálně stejně tak dlouhý/široký jako platforma/podvozek Golfu. Jestli na stejně velké platformě postavila Škodovka o třídu menší auto než VW tak na to si počkám do nějakého přímého srovnávacího testu. Pokud tomu tak je, tak je to blbost Škodovky, ale určitě není důvodem podvozek, ten je o pár mm větší než u Golfu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Akorát ten 3-válec u Kie nestojí za řeč. S Golfem je to složité. Ceníkové ceny jsou za výběhový model těžce ustřelené a divil bych se, kdyby vyšel podobně jako Scala. Skladovka v Maratonu může stát za řeč.

A ano, Scala je stejná třída jako Ceed a Astra.
Scarab
To uznávám, pokud se budeme bavit o tříválcích, tak tam je 1.0 85kW TSI o něco lepší než 1.2 88kW T-GDI (papírově možná ne, ale v praxi určitě) - na druhou stranu multilink u CEEDu (i s touto motorizací) je na tom stále lépe než vlečná náprava SCALY (viz článek).
Co se týká třídy, tam je tedy podle mne jak Ceed nebo GOLF (ale i Astra) o třídu výše než SCALA (í když se nám samozřejmě Škodovka snaží nakukat něco jiného 😃
webpaja
V čem je Golf, Astra, Cedník o třídu výš? Je snad Scala supermini? To do vás cpou u Kie na školeních pěkné věci :-!
Scarab
V podvozku a ve stávající motorizaci. Samozřejmě pokud bereš v úvahu pouze prostor (zejména zavazadlový), tak je SCALA superauto 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Podvozek i motorizace technicky vzato odpovídají C segmentu. Jak už jsem psal, i úplný laik musí pro usednutí do Scaly a libovolného B segmentu uznat, že tohle vážně stejná třída není.
webpaja
V podvozku je u základních motorizaci Golf prakticky stejný, dtto Focus, P308, Mégane, Astra, Mazda 3. Tedy běžný mainstream. Víceprvek bohužel opustilo více výrobců a třeba francouzi jsou bez něj v této třídě stále. H/K pochvala za multilink, stejně tak aspoň kombík od Focusu, či výkonnější Golfy.
Mimochodem, vlečku mají základní motorizace A3 nebo M-B A.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ta čísla mi nesedí.

Psali, že Scala má výrazně menší rozchod kol proti Golfu, hlavně pak vzadu. Čísla ale neodpovídají. Tak nevím kde je chyba.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Golf
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521

Nevím, kde jsi vzal ty hodnoty... :-!
Šimpanz
To uvádíš vyšší motorizace, podívej se přímo na stránky VW, Golf má vpředu psáno 1533 až 1549 podle motorizace resp. pohonu 4x4 vs 4x2 resp. podle ráfků a vzadu 1504-1521 opět podle pohonu/motorizace, pro srovnatelnou motorizaci, tedy 1.0 TSI v předohrabu platí ta nižší čísla, čtyřkolky GTI, GTD, gas etc. mají ty vyšší čísla.
Ale dobře i když vezmu tu tvou horní hranici 1521 vzadu, tak proti 1516 je to výrazně větší rozchod? 5 mm? Legrační, redaktoři prostě plácají nesmysly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
já to nikdy neprocházel.

Jen jsem opravdu zaregistroval v testu, že vzadu je Scala výrazně užší v nápravě... 😉

Ale čekal jsem, že by to přece nebyl koncern, aby základ nebyl nějak zdrblý... To mi na koncernu vadí. Prostě auta umí udělat. Ale jak chceš aby něco stálo za něco, tak za vše musíš připlácet ;-\
Šimpanz
Ano, myslím, že to plácl ve videu takový ten mrňavý Slovák, tuším jménem Karpat, ale čísla jej usvědčují z kraviny. Btw. Octa III měla před face vzadu 1514mmm a po face má 1534 mm, Audi A3 má vzadu 1514mm, Seat Leon má vzadu 1520mm, Toyota Auris má vzadu 1505mm, takže všechno hodnoty, které se točí kolem té Scaly, v podstatě stejně široké nápravy, kde jsou jenom drobné rozdíly díky použitým diskům s nepatrně jiným ET. Doufám, že všechna ta auta nějaký e😜ert zařadí také do B segmentu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano on.
Bobanus
Golf VII
rozchod kol vpředu: 1549 mm (Scala 1531)
rochod kol vzadu: 1521 (Scala 1516)
,,,ty rozdíly nejsou velké, jenže Golf VII je na trhu přes pět let a končí, ostatní značky, jako Focus, Megane, 308 jsou širší a nový Golf VIII bude rovněž širší než stávající.
Scala je na podvozku Pola, a s příchodem Golfu VIII to půjde vidět výrazněji.
Šimpanz
Nikoliv, 1549 mm a 1521 mají jenom vyšší motorizace, základ 1.0 TSI má vpředu 1533 a vzadu 1504, viz já včera 23😁8. Prostě Scala má stejné rozměry podvozku jako stejně motorizovaný Golf.
Nagano
Ano, například rozchod Focus vpředu a vzadu 1572/1553. To je 5cm rozdíl a to už je výrazně užší ta Scala.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale no tak. 208 a Clio s ní můžeš srovnávat maximálně do chvíle, kdy si do nich sedneš. Focus pod 450 v trochu normální výbavě nekoupíš, to je nesmysl.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Urcite ano, ano a zase ano. Uz pridat jen motor 1.6mpi 74kw, nejaky zvih perovani, vyssi profil pneu, peknejsi spodni hranu celnich svetel. Trochu mekci a hodnotnejsi materialy v celem interieru. Automat s menicem a servisni zazemi i v dalsich zemich. Ono trychtyr na nalevani pod kapotou neni vsechno. Ale jinak super :yes:
Decathlon
Další krám z koncernu předražené tradice. :no:
Avatar - holden2
holden2
no kdo by to rekl kdyz je to srala. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...a proto je Škoda nejprodávanější, nejvyhledávanější a nejpoptávanější ojetinou, že... :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hm, jen já jak na potvoru nafasuji Francouze.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ostatní automobilky mají techniky a vývojáře, Škoda má kouzelníky. Jinak si neumím představit to, že na laciném základu postaví auto, které svými JÍZDNÍMI vlastnostmi a KOMFORTEM převyšuje ostatní konkurenty, kteří nejsou postaveni na základu "o třídu výš".

V podstatě se divím, že Kodiaq a Superb není také na MQB A0 >😒] :-!

Pokud skutečně šlo o test, mělo by zde toto být rozebráno a popsáno, kde se tyto kompromisy projevují. Pokud se podle autora testu kompromisy neprojevují nikde, pak😒br /> 1) autor testu nepozná rozdíly, nebo
2) ve Škoda-Auto pracují kouzelníci, nebo
3) autor testu pracuj pro Škoda-Auto.

Scala nebude špatná, ale jak se na první pohled zdálo - konečně kompakt od Škody bez kompromisů - tak začíná vyplouvat na povrch skutečnost. Opět kočkopes od Škody. Co do praktičnosti skvělý, ale co se pohodlí týká, tak řekněme průměr.

Stejně tak spotřeba. Jestli se skutečně pohybuje těch 6,5 až 9, tak to opravdu žádná sláva není. S ohledem na 3hrnky to opět vypadá na "novodobé hátépé"...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celkově se musím pozastavit nad novinářskou konfigurací konkrétního vozu.

Obvykle to u Škody vnímám absolutně obráceně - novinářské vozy v TOP výbavách s mnoha příplatky a obvykle efektními dekory dávají vozu výrazně lepší dojem, než který pak dostane běžný majitel.

Tady se ale - za mě - sladění barev, dekorů materiálů vůbec nepovedlo. Mrzí mě to o to víc, že béžové interiéry Škoda vždy uměla a byly tím nejhezčím. Tady ale jakási vybledlá bezcharakterní béžovošedá kůže působí těžce k uzoufání. Střed nevím, jestli je látka, nebo alcantara, každopádně obojí působí zbytečně s ohledem na úzkost.

Takže paradoxně je možná dobré, že té zoufalé unyle béžové je v interiéru nakonec tak málo a omezilo se jen na čalouněné části... Vzpomínáte dříve? Béžový interiér znamenal béžové stropnice, a všechny plasty do úrovně loktů...

Interiér Octavie I LaK nebo Fabie I Elegance v béžové proti tomuhle působí jak luxusní zboží... No, je vidět, kde se šetřilo... Unifikace, unifikace, unifikace...

Kde naopak musím chválit, je panoramatické střešní sklo. Opravdu velký rozsah, navíc bez středové výztuhy... Skvělé (esteticky). Mimochodem, právě vozy se "skleněnou střechou" bych v NCAP posílal na pole test... Nikdo mi nenamluví, že pevnost karoserie je stejná jako s pevnou střechou a středovou výztuhou :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, vypadá to divně. Ale jak si řekl, je to novinářské auto, tuhle kombinaci většina z nás vidí poprvé a naposledy právě na těchto novinářských autech. Důležitější je, jak budou vypadat běžné kusy. U Fabie III má Škodovka hned od začátku strategii, že novinářům dává jen a pouze nejvyšší výbavu Style, tak jsem zvědavý, jestli uvidíme test Scaly Ambition.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Světe div se, https😐/youtu.be/66oRqjv-rag?t=344

Je zde Scala s klasickou zádí a prostřední výbavou.
Avatar - Emel
Emel
To je hezky nakonfigurovaný auto... hezká barva, hezká kola, i ten interiérový dekor je dost dobrej.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně to jsem si říkal taky 😉

Oproti tomuhle v testu ... 100 a 1.
I ty kola v novém designu vypadají super. A hlavně 16p... A vnitřní dekory super, i ta červená linka.
columbus
Když vidím tu cenu testované verze a vůbec cenu tohohle chcípáka, tak bych musel být nadopovaný prášky, abych si tohle koupil.....to bych šel rovnou do Oktávie.........
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Focus IV je o 1,6 cm delší, o 18,6 cm !!! širší (opravdu??? nemá ACZ chybu v tabulkách???)...

Přitom Škoda má zcela srovnatelné místo vpředu i vzadu, ale o 92 l větší zavazadlový prostor... 92 l je přitom +25% z objemu Focusu... Šířka v úrovni loktů opět shodná...

56 l ztrácí Focus i při sklopených sedadlech...

S prostorností ve Škodě opravdu pracovat umějí (naopak ve Fordu opravdu neumějí).

Za mě jednoznačný argument pro Scalu :-! :-! :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
chybne tabulky su tu takmer vzdy... kto ich pise netusim ale uz ako 10 rocny by som ich zvladol lepsie a to sa nechvalim... proste je to tak

kazdopadne ale uznavam ze scala sa mi celkom paci... len skoda tych motorizacii lebo s litrom si to nekupi asi zase hocikto a zase 1,5tsi uz bude kdesi v cene kaskaja alebo nejakeho ineho styloveho crossu... takze smola... a nejakych 15 tisic eur by som za liter s tromi valcami nikdy nedal ... zlata corolla
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
S litrem že si to nekoupí kde kdo? Litry budou tvořit většinu prodejů :-!

Za mě ale (neřeším teď ceny) vidím jako ideál kupodivu 1,6 TDI.
Avatar - Emel
Emel
Osobně jsem si říkal, že ten silnější 1.0TSI tomu padne jak ulitý a s 1.5 už se Scala dostane ze své "komfortní zóny"... nicméně příplatek za 1.5 je celkem přijatelných 35t, takže (pro mě celkem překvapivě) mi z toho 1.5 vychází zajímavě. Až bude s manuálem samozřejmě (mimochodem obrovská výhoda proti Rapidu).

Což je možná částečně i odpověď na otázku po 1.5TSI 96kW... moc velká cenová mezera tam na něj není.
Scarab
Pravda, jestli bude ta 1.5 v manuálu, může to být zajímavá nabídka - ale pořád je to otázka ceny - to uvidíme až to bude. No a samozřejmě ten podvozek (zadní náprava) - na slušných silnicích se to nepozná, ale slušné silnice u nás nejsou a ten multilink se pomocí různých fíčur úplně nahradit nedá.
Avatar - Emel
Emel
Multilink se úplně nahradit nedá a dobrý multilink bude vždycky lepší než dobrá vlečka, to souhlas. Navíc nevěřím, že by Scala jezdila tak dobře, jako třeba Mazda 3, spíš bude jezdit třeba jako Megane... což na druhou stranu není žádný průšvih. Pokud se jim povedlo (třeba za pomoci hydraulických dorazů) naladit podvozek na přijatelný komfort se 17" kolama, tak je to za mě "mise splněna".

Minulý Ceed s multilinkem ale taky nijak nezářil, ne že by jezdil špatně, ale oproti třeba tomu Meganu tam žádná nadstavba nebyla. Nový ještě projetý nemám.
Šimpanz
V obecné rovině je multilink lepší, ale musí se umět naladit. Minulé verze Ceedu s multilinkem neježe nezářily, ale byly dost podprůměrné
https😐/www.youtube.com/watch?…
Současná verze je lepší,
https😐/www.youtube.com/watch?…
ale ve třídě sotva průměr.
Nagano
Tak si to shrňme😒br /> Vnitřní šířka vpředu a vzadu
Focus 147 / 146 cm
Scala 145 / 143 cm - to je o 2 a 3cm méně

K velikosti zavazadlového prostoru - vnitřní rozměry😒br /> Šířka mezi podběhy Focus / Scala 100 / 100
Délka Focus / Scala 79 / 82 - rozdíl 3 cm ve spodní části
Výška po plato Focus / Scala 55 / 55 cm
Takže těch tvých 92l je pouze rozdíl v těch "boulích" za podběhy po stranách, které stejně pořádně nevyužiješ.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty prostory za podběhy krásně vyplním zavazadly při cestování.
ota21
I jsem se sem po dlouhé době zase přihlásíl, protože autor o motoru prachsprostě lže. Od 1500ot se opravdu nic neděje, něco se začíná dít až od 2000. Od 1500 motor pojede možná na 2.q, už na 3 bude opravdu hodně protestovat. Celkově motor přehnaně chválí, ale realita je jiná. Tohle bych od takového webu opravdu nečekal. Jak jsem psal, buď v autě vůbec neseděl, nebo úmysleně lže, protože je to zaplacenej článej, no a nebo prostě neví o čem mluví.........
Avatar - Anonym
Anonym
Chalupáři chtějí velký kufr, dáme ho tam. Frkulíni chtějí USB-C, dáme ho tam. Rodiny chtějí více prostoru, uděláme to širší a trochu vyšší. Mladí mají rádi patlání po tabletu, přesuneme na něj ovládání klimatizace. Lidi se chtějí předvádět s velkými koly, dáme tam 17" a 18". Ale EU chce nižší spotřebu, tak dáme na ta velká kola úzké pneumatiky.
Výsledek je, že pro auto nevidím jasnou cílovou skupinu. Dokonce i redakce auto.cz si dovolila nebývalou kritiku, u nových modelů Škody většinou bývají oslavné ódy.
Scarab
Cílová skupina je jasná - zarytí škodovkáři (kterých je u nás více než dost) koupí všechno (a za jakékoliv peníze), hlavně že tam je nápis ŠKODA 😄

Jinak ale souhlas 😄
Jirka1
Asi tak - ve svém životě jsem měl kromě rodinného Moskviče samé škodovky, od Š 100 po Š 136/742, předtím kvůli spotřebě a opravitelnosti, za bolševika byl benzín drahý. Později kvůli opravitelnosti, kdy jsem si všechno udělal před barákem na ulici. Následně jsem jezdil se služební Feldou combi 1,6 a v dalším zaměstnání jsem si vybíral Octavii (vždy kombi) v plné výbavě, protože tu značku mi nikdo ve firmě z těch nade mnou nezáviděl. Za tu dobu jsem jich vystřídal pět a najel s nimi cca 840 000 km. Teď jsem si koupil jako OSVČ opět Octavii - protože jsou na ni dostupné díly okamžitě a servis na každém druhém rohu (i když ten jsem potřeboval minimálně). Prostě mi to auto vyhovuje, na nějaké emoce zvysoka dlabu, pro mě je rozhodující užitná hodnota a životnost. Když jsem se díval na jiné značky, i na Hnujdaj, prakticky žádné jiné auto v této velikosti nevyhovělo velikostí kufru, který je pro mě zásadní, jen o dost dražší Mondeo. A nějaká Berlinga atd. nechci, pomalé, hlučné a velký čelní odpor, navíc francouzské auto mi nesmí po krátkých zkušenostech s Kangem do baráku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cielova skupina je pritom uplne jasna ... je nou bezny clovek ktory neriesi motor ani nejaky extra dizajn ale chce priestranne prakticke auto ..... kto ale uz kusok chce iny motor alebo chce nieco stylove pripadne nieco moderne hybridne tak ten uz pojde inam...
Avatar - Anonym
Anonym
Já vím, že je to cílovka. Ale jde o to, že některé detaily s konceptem praktického auta vůbec nekorespondují. Třeba ovládání klimatizace přes tablet nebo 18 kola s 205 mm pneumatikami. Jakoby někdo do dortu přidal koření na maso a místo marcipánu to ozdobil petrželkou.
Avatar - Emel
Emel
Základ je 16" v Ambition a 17" ve Style, to je ok.

Klimatizace má základní ovládání normálně na tlačítka, jsou tam dva otočné ovladače na teplotu a tlačítka na základní věci:
http😐/www.dailymotors.cz/…oda-scala-26.jpg
Tak jako třeba by tam mohlo být i tlačítko na větrák nebo synchronizaci, ale osobně mi tohle přijde jako dobrý kompromis.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ne , žádný kompromis není dobrý..je to na prd.
Mohlo to být lepší.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, to je OK. Ale nerozumím těm 205/45 R18. Ta pneumatika se bude těžko shánět, zejména zimní. A mají stejnou šířku pneumatiky jako 205/55 R16 u Ambitionu s litými koly, takže přínos v jízdních vlastnostech bude mizivý.
Chybí ovládání větráku a nastavení rozvodu vzduchu skl👋těl👋nohy. To je hodně špatný kompromis.
BTW Tlačítko na synchronizaci to má. Dle návodu k obsluze se má déle stisknout tlačítko v levém kolečku. Ale kdo takhle podrobně bude číst návod a zapamatuje si to? Jeden řidič z tisíce?
troo
Fuj ten hnusny Active Info Display po bokoch... pripomina to 90te roky kedy sa rozsvietenymi ledkami /beznymi ziarovkami zobrazoval cez zarezy v plaste nejaky rozsah hodnot. Vacsina VW a aj poniektore Audi to sice maju podobne, ale aspon nie takto skaredo jak past na oko...
Jaroslav Prucha
Škoda má pěkný auta to bez diskuse. Ale poslední dobou to auto vždy zničí tím naprosto nesmyslným trivalcem. To je hrůza a děs. 😤😵😭
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Běž si ten tříválec projet.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dynamika v normě.

Ale chování a projev je proti 4-válci krok zpět, to nezamluvíš ničím. Církev taky staletí tvrdila, že země je placatá i když není...

A samozřejmě, že žádný výrobce nebude chtít vyjít s pravdou, že nové motory jsou horší než ty staré a jediný důvod proč se tyhle nesmysly dostaly pod kapotu, je eko(euro)demence.
Avatar - miromen
miromen
Vždy je nějaka ta elita a na druhe straně jelita. Kde patři tenhle "činsky" naleštěny nizkonakladovy polokombik je snad jasne.
https😐/www.auto.cz/…i-je-to-ale-golf?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten čínský nízkonákladový polokombík je uvnitř stejně prostorný jako Focus a kufr má výrazně větší než Focus.
Avatar - miromen
miromen
Krom hlavy ještě nějake postiženi ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co vidíš v zrcadle musíš popsat ty sám :-!
Avatar - miromen
miromen
Na tve blaboly zbytečně reagovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, víme že jsou mezi námi i takoví jako ty, kteří neznají rozdíl mezi pojmy argument a blábol. I takoví mají právo psát v diskusích. Bohužel...
Avatar - miromen
miromen
Neustaly motak, takže jen pro zopakovani ...

"Ten čínský nízkonákladový polokombík je uvnitř stejně prostorný jako
Focus a kufr má výrazně větší než Focus."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fajn. Číst umíš. Teď ještě naučit se myslet.
Avatar - miromen
miromen
Takže ani opakovani nepomohlo. Holt, kde neni myšleni tam je předpoklad pro jednoduchost a tu ty, už davno nemusiš dokazovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nějak se ti ta diskuse vymkla, co? >😁 >😁 >😁

Ale v pohodě, u tebe diskusní standard... No, kdybys náhodou měl něco k tématu, tak dej vědět >😁 :-!
Avatar - miromen
miromen
Mě se něco vymklo ? Jen zopakuji, že nama cenu argumentovat na někoho, kdo je bez myšlenek a v tvojem připadě se navic projevuje jednoduchost. A jak je i v teto diskuzi vidět tak jsou taci, kteři se uměji zamyslet, když už se jde do detailu a nejen bezhlavě placnout nějaky blabol, ktery nema v tvojem připadě žadne opodstaněni a je hoden akorat tak někde na emimino.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět demagogie, že?

Když argumenty nejsou, tak se napíše že nemá cenu argumentovat... 😲 :no:

Jak říkám, tvůj diskusní standard. Ale já jsem pozitivní, fandím ti, třeba ti jednou kontakty sepnou a objevíš nový svět. >😁 :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Focus (vs. Scala)

g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1080 (-10,0)
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900 (+50,+30)
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000 (-30)
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930 (0)
k) šířka vpředu (mm): 1430 (0)

Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1354 (-92,-56)

Podotýkám vnější rozměry
a) délka (mm): 4378 (+16)
b) šířka (mm): 1979 (+186) ??
c) výška (mm): 1452 (-19)
d) rozvor (mm): 2700 (+64)

Tedy bonus v podobě většího rozvoru Focusu se nepromítá přímo ani do prostornosti vzadu, ani do objemu zavazadelníku. Ale nečekám, že to pochopíš 😉
Avatar - miromen
miromen
Neuvěřitelne jaky ty jsi tupoun. Navic u tebe plati klaska v podobě, že tobě nebo někomu z tvych blizkych musel ubližit nějaky majitel forda.
Ještě si hoď čisla např. s M3, civicem či corollou, prakticky s čimkoliv , ale tam ti asi nikdo neubližil. A když už tak nejlepe opět na 100% spolehlivy zdroj auto.cz. Jen ti prozradim takove male tajemstvi a to, že focus ma některe verze dokonce delši, ST bude možna ještě delši a jine jsou vyšši a jine zase nižši. A to je řeč jen o "vyčnělcich". Nějake technicke řešeni, zaměr či samotny tvar už raději ani neřeš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, a v číně bude Focus 2x tak dlouhý, že... 😉

Srovnávám srovnatelné - HB. Ale ty za tím určitě uvidíš opět "křivdu fordu" ... No, jak říkám, kontakty... 😉
Avatar - miromen
miromen
Jestli si "mysliš", že moje slabomyslnost dosahuje te tve tak se hluboce myliš. Ja nepsal o nějakem polokombiku či kombiku, ktereho focus ma v nabidce nebo dokonce sedanu, ktery se u nas ani nenabizi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak cením si toho, že sis vůbec začal uvědomovat vlastní slabomyslnost >😒] :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo a nechci ti kazit iluze, ale Mondeo MK III považuji za jedno z nejlepších aut (nejen) své doby.

Ale ok, žij si tu svoji pokřivenou iluzi, jak se "mstím na fordu" >😒]
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
A v čem je to auto horší než porovnatelný Focus? Podvozek je technicky podobný, tříválce jede FF v celém spektru benzínu běžných verzí, Scala má R4 1,5. Fičury na podobné úrovni a asijské fragmenty designu dnes mají oba.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co mě rozladilo, je ovládání infotainmentu a zejména toho vrchlolného. Proč nemůže mít aspoň normální ovládací kolečka? Totální kontrast k nové Mazdě 3. Taky jsem nepřišel na chuť trojúhelníkovým světlům, paradoxně se mi více líbí Ambition.
Avatar - Đawson
Đawson
Auto rozhodně neni pohodlnejsi nez octavie, ale tupých ran sem si od zadku nevsiml, asi nejsem tak narocny, ale mel sem normální podvozek a 16ky kola.... Ovladani ventilace je fail jak prase, ale přiznávám, ze do toho clovek tak casto neleze. Prostorove naprosto dostatecny, pocitove vetsi nez spaceback. Jezdil sem 1.6 tdi... Konecne to ma 6ti kvalt, octavie stale 5ti kvalt... 1.0 tsi znam moc dobre z jinych vozu, zadny zazrak to neni ale jede to, prevodovka to zabiji, puvodni litr jel lepe a 1.2 jeste lepe. Světla sviti parádně! Libi se mi odkládací prostory a i ty simply clever kraviny. Kdyby to bylo o 50k levnejsi, myslim si, ze je to dobry auto. Dava mi smysl do 400tis. Se sedackama sem problem nemel... Tot asi vse.
ondrapl
Nedávno testovaná Mazda 3 dostala o půl hvězdičky víc, než koncernové auto! A za cenu testované Scaly mám tu Mazdu v téměř plné výbavě (chybí pouze kožené sedačky). 😁
Jirka1
Když se podívám na cenu v nejvyšší výbavě 622 000 Kč, tak to už si pár kaček připlatím a koupím si větší Octavii. LED světlometu nepovažuji za bůhví co, mám je na Octavii a svítí proti halogenům a nebo Feldě vysloveně špatně. Sice se zdá, že svítí intenzívněji, ale špatně pokrývají vozovku, levá část je od určitých metrů, které nemají hodnotu min. 40 m, úplně černá. Prý se umí přizpůsoibit různým vozovkám a na dálnici svítí jinak, ale jak poznají, že jedu po dálnici netuším - protože rychlost není rozhodující, nikdo přece není povinen jezdit po dálnici povolenou maximálkou.
Nevím, na to, jak se o Scale před jejím uvedením na trh básnilo, jsem docela zklamaný jak designem (i když ten mě zrovna nebolí), tak užitnými vlastnostmi. A co mě nejvíce sejří, tak ty dotykové displeje, které jsou pomalé a odvádí pozornost od řízení.
PowerHouse
Tak jsem si do Scaly sedl na místě spolujezdce.

A bohužel mám výšku 183 cm.
Není tam místo pro koleno u středového panelu. Pokud si posunete přední sedačku u spolujezdce vzad, aby jste tam narvali koleno, tak se zase mačkáte vzadu. 😲 😲 😲

Tedy jediný nepřekonatelný průšvih je nedostatek prostoru pro koleno u vnitřního panelu. Takže NE.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Souhlas..je tam méně místa než vepředu v novém Fordu Fiesta.
Auto má jen velký kufr.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ze tam nie je miesto v tabulke neuvidis. Zato z kufra zvlhne kazdy.... Tak sa to robi.
GOGO22
Takový motor toho asi mos nevydrží, a nebo se pletu ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No... i 3-válec může být udělaný slušně. VAG nedokázal v první generaci uhlídat ani kvalitu 4válců TSI. Takže jak to dopadne s první generací 3válcového TSI se dá odtušit... Možná že druhá generace 3válcového TSI bude lepší.

Mimochodem, zvláštní že ten mizerný Fiat žádné problémy s maloobjemovými turbobenziny neměl... >😒] :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zas taková novinka to není a zatím jediným známým problémem.je spojka u prvních FL Rapidů. Nesrovnával bych to s prvními TSI, které byly prvními mohykány downsizingu vůbec.

Fiat, no, ten by musel v první řadě něco vyvinout a nerecyklovat techniku z osmdesátek. Ok, 0.9 twinair, 1.4 multiair...ale s jejich aplikací do modelové řady docela šetřil, Tipo dodnes jede na T-Jetu.
Avatar - Jaros71
Jaros71
To bude tím , že Fiat nikdy nebyl mizerný a motory májí italové nejlepší.
Jak benzíny tak diesly JTD.
Osobně na FIAT motoricky nedám dopustit. :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To se nedá říct podle objemu, byť by tolik e😜ertů sebevíc chtělo. Reálně patří tyhle malé oturbené motory ke spolehlivějším než čtyřválce vyššího výkonu a obdobné techniky (turbo, přímý vstřik).
multicar
Za mě dost dobrý. Tohle auto nemá v kontextu českého zákazníka žádné podstatné nedostatky. Bude to zabiják i30, Ceed, Focus, 308, Megane a dalších... Tedy v CZ.

Co se tedy nepovedlo je středový tunel, který odpovídá o třídu menšímu autu a je neskutečně hnusný (primitivní provedení, a obrovské ošklivé záslepky místo tlačítek). Jen mechanická parkovací brzda v nižší střední třídě u nového modelu v roce 2019 ??? Koupím si automat a brzdit budu ručně, nooo. :no: :no: :no: :no:

Ještě by mě zajímalo, jak to inženýři u Škodovky dělají, že u relativně krátkého auta s relativně krátkým rozvorem udělají dostatek prostoru vpředu, vzadu a nadto ještě veliký kufr?
Avatar - Anonym
Anonym
Jednoduše. Právě tím, že vzali platformu na menší auta a na ní nafoukli co největší kabinu. Platforma na menší auta méně plýtvá místem. Například na zadní nápravě. Klasická MQB musí mít vzadu místo na zadní diferenciál pro čtyřkolky a víceprvkové zavěšení pro nejvyšší specifikace, takže u předokolky s torzní příčkou je tam spousta nevyužitého místa. MQB A0 místo na diferenciál a víceprvek nemá. Dále bude mít Scala určitě menší podběhy než třeba Oktávka.
multicar
Vidím to takhle...
Když vezmu podélný prostor , míněno délku dostupnou pro posádku vpředu + vzadu + délku kufru, tak jediný další podélný rozměr navrch je prostor motoru.
Takže pokud exceluje prostorností, tak musí řidič sedět blíž k motoru (resp. ose), takže víc mezi koly. Což ho musí omezit na šířku v nohou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak to taky bude.
Proto ty drobné výtky k pozici za volantem.

Obdobně to měl stávající Rapid. Pozice za volantem a posez řidiče odpovídá o třídu menším vozům. Vůbec nepochybuji o tom, že pozice v Golfu/Mégane/Astra/Focus/Mazda3 bude "řidičštější", tj. více svislý volant blíže k řidiči, a pánev řidiče bude dále od osy přední nápravy a nejspíš i níže. Logicky pak "za řidičem" zbyde méně místa (a je jedno, jestli pro zadní cestující, nebo zavazadla).

To ale nic nemění na tom, že Scala je na tom s prostorností jako celek lépe jak nový Focus.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, to k tomu může taky přispět (stejně jako jiný posaz za volantem, jak odpověděl rohYpnol). Tady se možná dostáváme k tomu, proč Scala může mít maximálně 205 mm pneumatiky. Širší pneumatiky by musely mít širší podběhy a zbylo by méně místa na řidičovy nohy a pedály.
Ale celé je to o tom, že nafouknutím MQB A0 se získal větší prostor, než kdyby postavili stejně velké auto na MQB. Je to stejný případ jako u Superbu.
Avatar - Emel
Emel
Otázka je, jestli Scala potřebuje kola širší než 205.

Co je se Superbem? Superb má stejnou platformu jako Passat... tam žádný posun nikam jinam není.
Avatar - Anonym
Anonym
To je otázka. Pokud to budeme brát jako obyčejné, dostupné auto nižší střední třídy, tak ne. Ale když už má verze Style 17" kola, tak na ty jsou optimem pneumatiky 225/45 R17, jak to má Golf a spol.
Superb má stejně jako Passat, Golf, Octavia a spousta dalších koncernových aut platformu MQB. A stejně jako má Scala největší rozvor ze všech aut na MQB A0, tak má Superb nejdelší rozvor ze všech aut na MQB. U Superbu je to v podstatě tradice od první generace, i když tehdy to ještě nebyl svébytný model, ale pouze kopie v Číně vyráběného Volkswagen Passat Lingyu.
Avatar - Emel
Emel
Proč jsou optimální? Podle mě žádný optimální poměr šířky a velikosti neexistuje, jsou jen nějaké zvyklosti. Větší guma znamená větší grip... ale taky větší jízdní odpory. Renault má taky 195mm R20.

To je právě trošku jiná situace. Superb i Octavia jsou větší auta v rámci své třídy. Scala ale nemá být konkurent Pola, to je Fabie. Scala je takový krok stranou, stejně jako Rapid.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevidím to jak uvádíš. Resp. ano, lze brát to, že jsou optimální rozměry pneu, ale také vzhledem k motorizacím. Jestliže má někdo slabší motorizace, široké pláště nic zásadního nepřinesou, spíše naopak.

Jinak řečeno - ano, Golf má třeba 225/45 R17, ale tento rozměr bude obvyklý pro motory, které už půjdou mimo Scalu...
Scarab
Nedostatek má jediný ale kardinální a to je cena. Pokud by SCALA měla být v CZ zabijákem Tebou uvedených modelů, musela by být cena o cca 15% nižší než je ta stávající, takhle se SCALA bude prodávat, ale zabijákem i30, Ceed, Focus, 308, Megane tedy rozhodně nebude.
Avatar - Emel
Emel
Jen pro ilustraci, čísla za 2017/2018😒br /> Rapi😜 12.407 / 14.353,
i30 7.441 / 7.455,
Ceed 3.819 / 4.250,
Focus 4.241 / 3.522,
308 1.334 / 1.348,
Megane 2.670 / 1.913,


Můžeme tipovat, jestli bude Scala lepší nebo horší než Rapid... že by ale byla horší než někdo z jmenovaných konkurentů, na to by asi nevsadil nikdo. Nebo jo? 😄
steny007
Scala budu mít prodeje ještě lepší, spíš výrazně lepší. Ta bude ukrajovat i z prodejů dražší Oktávce, což Rapid moc nedělal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
S tím že bude lepší prodej Scaly jak Rapidu bych byl hodně opatrný. Jakmile přijde Kamiq, tak Scala půjde prodejně dolů. SUV je prostě SUV.
Hubertt
Za ty peníze určitě NE 😄
IvoHrubec
Koupil jsem Hyundai i30 Fastback 1.0 88 kW za 325 tis.Kč zákl výbava. Když jsem se díval do ceníku Scaly, tak při stejné výbavě a záruce by Scala stála o 120 tis Kč víc. A Fastback má zadní nezávislé zavěšení kol. A teď mudrujte !!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
když si hyundai cení fastback na tak málo, tak to asi žádná sláva nebude 😲
Avatar - Emel
Emel
Hyundai tyhle akční verze umí a fastback se jim taky povedl. Možná je umí lépe, než by samo chtělo 😄

PS: srovnáváš nesrovnatelné, akční verzi po slevě s ceníkem... ale to je asi fuk.
Apeiron
Zadní sedadla jsou tradičně úzká. Z komerčních = redakčních to není vůbec vidět, ale stačí se podívat na fotky skutečných aut ( sauto ) a najdete šíroký nepolstrovaný tvrdý plast o který musí být po celou životnost vozu silně nepohodlný. Připadá mi, že se ve Scale musel nahnat prostor pro kolena a sedadla tím posunuli až mezi zadní kola: https😐/d19-a.sdn.szn.cz/…_H_Y/Ed9BKlM.mpo?…