Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - peprnik
Ze bych byl konecne po letech prvni?
peprnik
| 29. 4. 2019 13:19
:-!
Avatar - Ozzman
Vánoce na jaře!
Ozzman
| 29. 4. 2019 13:22
Je to tady, nejočekávanější novinka pro Východní Evropu je zde !

Jo, vypadá dobře, je větší - hlavně širší, což je vidět už na první pohled, když ji potkáte na silnici, ale nemohu se ubránit dojmu, že se tu zase trochu zamlčuje, jako vždy u každé nové Škodovky.

Podobné kreativní psaní o jízdních vlastnostech Škodovek tu probíhá od nepaměti a s každou končící generací se dozvídáme pravdu. Rapid byl od podvozku strašný, špatně odhlučněný, to i mé staré Clio bouchá méně na nerovnostech (zkoušeny Rapidy MY 2015 i MY 2018). Oktávky i Superby ve svých třídách v běžných kofigurací také, dvojkový byl příšerný, trojkový je solidní, naopak průměrná Oktávka II a podprůměrná Oktávka III s tyčí a ranami od podvozku (čest měkčí OIII ve verzi Scout). Řízení je většinou nepříliš komunikativní, neurazí, nenadchne... prostě průměr (mluvím o běžných verzí s TSI či TDI).

Hrozně moc by mne tudíž zajímalo, jak takové auto s tyčí v zadu může být příkladné v oblasti komfortu? Neříkám, že Škodovka nemohla udělat zázrak (samozřejmě jsem Scalu ještě nejel, ale chystám se), jen mi tu prostě chybí zasazení do kontextu konkurence..... To pak jako auta s podvozky mnohem sofistikovanějšími v této třídě jezdí jak? Scala je smázne ? Umím si představit, že na hezké silnici to i docela sedí, ale ČR nejsou jen hezké silnice, ty jsou tady vzácné.

Pořád mám na paměti tvrzení prodejce, když jsme kupovali poslední generaci Seatu Cordoba, kdy nám tvrdil, že podvozek je sportovní a tužší. Auto na hladké silnici krásně drželo na svou kategorii, jelo opravdu dobře... ale jakmile přišly nerovnosti, byl to očistec.... tak nějak si představuji na základě zkušeností s velkou částí Škodovek za posledních 20 let i novou Scalu....

Věřím, že toto bude hodně prodávané auto, vypadá dobře, odbourává nedostatek Rapidu - šířku, určitě i solidně jezdí, pár chyb v infotainmentu bych vůbec neřešil, ale pokud se chce měřit se střední třídou, mělo by se o ní psát trochu střízlivěji.
Avatar - Dinar
Re: Vánoce na jaře!
Dinar
| 29. 4. 2019 13:34
"Je to tady, nejočekávanější novinka pro Východní Evropu je zde !"
Tak sleduj, kolik jich během pár let bude jezdit v západní Evropě. ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Vánoce na jaře!
Ozzman
| 29. 4. 2019 13:52
No, to zavání sázkou :D

Já si myslím, že od železné opony na východ bude Scala poměrem k velikostí jednotlivých trhů zastoupena více, než na západě.

Ale do TOP 10 v Evropě by se dostat mohla.
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
fOE
| 29. 4. 2019 14:17
Tak daciema se to v nemecku taky jen hemzi a je to tam jedna z nejrychleji rostoucich znacek. Tohle deleni na produkt pro zapadni trh nebo vychodni trh takhle neplati. Ony ty "vychodni" vlastnosti, ktere jsou na vychodnich trzich nutnost aby se produkt vubec prosadil, apeluji stejne dobre i na movitejsi zapadni trhy. Kazdy rad usetri, i Nemec. Co je (vlastnostma) lowcostem to (vnimanim) lowcostem i zustane nehlede na to na jakem trhu se mu bude darit, a scale se po vzoru ostatnich skodovek na zapade klidne darit muze, ve svych vodach.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:20
No, počkej, já neříkám, že se prodávat na západě nebude, ale že pro země východu bude Scala daleko zásadnější a důležitějším modelem, je to auto koncernu (což samo o sobě značí nějakou úroveň kvality v podvědomí kupců), které bude relativně dostupné, prostorné a nahrazuje hned dva modely (Fabii kombi a Rapid) :) Proto jsem psal, že bude zajímavé to třeba po čase zhodnotit. :)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
white label
| 29. 4. 2019 19:24
TEST EDITACE OK
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
LeonST
| 30. 4. 2019 19:34
:-D V Německu jsem poměrně často, ale Dacku jsem tam fakt neviděl a to ani tady v Žitavě u Sasíků.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
Emel
| 29. 4. 2019 20:16
Top 10 v Evropě? Tak to si klidně vsadím proti a docela bych váhal nad top 20.

Je to novinka, která se musí nejdřív zabydlet... s omezenou konfigurací (jedna karoserie, pár motorů)... navíc bojující proti trendy SUV...
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
Ozzman
| 29. 4. 2019 21:04
No já neřekl letos :D, ale 2020 ? Uvidíme...
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
Emel
| 29. 4. 2019 21:46
Letos se začne sotva prodávat ve druhém pololetí, to jsem nemyslel... 2020, jasně. Top 10 je podle mě úplně mimo. Top 20 bylo tak akorát maximum Fabie... což zase Scala by mohla Fabii překonat, přece jen je Škoda silnější ve větších autech než v menších... zase ale Fabia měla dvě karosářské varianty. Takže... na top 10 si klidně vsadím, na top 20 jen při výhodném kursu ;-)
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
twistedTSD
| 29. 4. 2019 22:29
Jak se to vezme. V4 jistě, ale dál na východ je otázka, čím chtějí nahradit Rapid. Asi pojede dál.
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
Jaros71
| 1. 5. 2019 00:43
Do TOP 10 v EU? :-O
Myslím že ne , snad ve své levné třídě , což je ale kde? Nižší střední je Octavia , pod ní Fabia.
Scala je něco mezi , cena skoro jako Golf ale Golf to není..ani vzhledem ani kvalitou ani materály ani jízdně.
Navíc hnusný tablet , ale to je subjektivní..ta klima je faul , otázka je kolik lidí dá to levné Škody digital , spíš bude manual a digi štít tam taky nebude , naštěstí má i normální budíky.
Re: Re: Vánoce na jaře!
Freddka
| 30. 4. 2019 17:03
To zalezi ciste na cenove politice. Rapid asi meli malou kapacitu, tak byl na vychode vyrazne levnejsi nez na zapade ... a pocitam ted to bude zase tak.
Avatar - wakantanka
Re: Vánoce na jaře!
wakantanka
| 29. 4. 2019 14:06
No odbúrava ... čítal si to? Vzadu to má vnútri o 1 cm v šírke viac ako Rapid. Vzhľadom k nárastu vonkajších rozmerov a rečiam o tom, ako Škodovka "čaruje" s obostavaným priestorom, mi to ako nejaký zázrak a výrazné zlepšenie nepríde. Z fotiek toto vybavené auto je to pekné, vyzerá že aj na materiáloch si dali viac záležať, ale furt je to mačkopes. Na technike B triedy stavajú niečo čo by chcelo byť C triedou. Trh to asi takto brať nebude, ale ak by som mal odpovedať na otázku v perexe, tak : NIE, nie je to Golf a ani nikdy nebude ! Aj keď sa všetci československí novinári na hlavu postavia :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Vánoce na jaře!
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:12
No, četl, ale já Scalu zatím jen viděl jezdit, a při pohledu na to auto je rozšíření na celkových proporcích auta docela znát :)

A materiály - když se podíváš i jinam, než je palubka, bude to dost diskutabilní (tady se průměrně horší všichni výrobci), ale ještě lepší to bude, když si sedneš do verze Active :D
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
wakantanka
| 29. 4. 2019 14:17
No ale na vnútornom priestore to očividne nie je moc poznať. :) Pripomína mi to FoFO III, zvonka veľké, zvnútra max. dostatočné. Akurát tu to nikto moc neakcentuje, lebo medveď. :)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:22
Fokus III byl sice menší, ale šířka problém nebyl a kufr řešilo kombi. No uvidím až vyzkouším :) Věřím, že je lepší než Rapid.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
CICERO
| 29. 4. 2019 14:22
ve verzi Active dostaneš bifidus active reguláris = eco plast = živé kultury v ceně, jinak nevím včem by to mohlo být lepší?
Re: Re: Vánoce na jaře!
jozinec
| 29. 4. 2019 14:39
Proc technika b tridy?
Respektive co je na ni spatneho? Vzdyt je to modularni platforma..
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
wakantanka
| 29. 4. 2019 21:27
A nie je A0 je modularna platforma pre B triedu koncernu VW. To že ju v Škode natiahli na maximum neznamená, že patrí výsledok o triedu vyššie.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
twistedTSD
| 29. 4. 2019 22:32
Hm, a co tak strašného z toho pro zákazníka vyplývá, kromě mechanické ručky?
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
wakantanka
| 30. 4. 2019 09:37
Píšem vari niekde, že niečo strašné pre zákazníka z toho vyplýva? Konštatujem len to čo je verejne známe a to, že na platforme pre B triedu postavili auto, ktoré by chcelo byť plnohodnotným zástupcom C triedy.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce na jaře!
twistedTSD
| 30. 4. 2019 19:04
Ano, píšeš, že výsledek nepatří do C třídy. Já se ptám, co konkrétně tebe a tolik ostatních vede k podobným závěrům.

Ne, Scala není Golf. To ovšem není odpověď na mou otázku.
Avatar - LeonST
Re: Vánoce na jaře!
LeonST
| 30. 4. 2019 20:08
Naprostý souhlas, Rapid to je auto pro zlost a Scala bude to samé, s tím naším firemním 1,6 TDI jsem protrpěl několik tisíc km, taková zoufalá bída za 0,5 mil! Nemá to ani stahování zadních oken v elektrice. Tvrdý, hlučný, nepohodlný, hnusný interiér i exteriér, obrovskej kufr, ale liftbak, takže nahovno. Rádio jak z druhý světový no a dalo by se pokračovat ještě dlouho.

Scala je na podvozku velmi povedeného Pola, ale přifouknutá, takže ztrácí výhody malého auta navíc ošizena na všem možném. Bude to další škodovácká jebka, kde po třech letech provozu všechno vrže, odskakuje zadek, trpí nedotáčivostí, chcíplý motory, ubohé výbavy, vše za příplatek (vždyť to má v základu bubny) Spoustu techniky vůbec nanabízí. Vůbec tu koncepci nechápu, není to plnohodnotný kompakt, auta vyvinutá o generaci dříve (Golf VII, Leon III) používájí lepší techniku a žádné marketingové kecy a kecy českých novinářů z toho lepší auto neudělají. Vzhled průměrný až podprůměrný, už jenom ta průměrná optika... Když kouknu na Megana, Focuse, Leona, Golfa, prostě pěkná auta, vybavená a navíc i v provedení kombi, v některých můžeš mít motory kolem 190 koní a víc...

Nemůžu ale souhlasit s tou jednoduchou zadní nápravou. Jezdím Leona III ve výbavě Xcellence a ten podvozek je skutečně naladěný do komfortu. Sám jsem z toho měl obavy. Na rozumně velkých kolech R17/225/45 se to auto chová na nerovnostech vzorně i s docela těžkým předkem naftového dvoulitru. Když přesednu do Superbu, I30 nebo OII, které mají multilink, nejen že to není o nic lepší, ono je to mnohdy podstatně horší. Tady prodejce nekecal.

Nepochybuju, že Čechách jim to půjde dobře, místní stádo křováků to bude velebit a už vidím ty "Schumachery" na cestě ráno do práce... v zahraničí už tak přesvědčený nejsem, ledaže by se to tam nabízelo hodně levně.
Re: Re: Vánoce na jaře!
houmr
| 1. 5. 2019 11:03
Presne tak, sam mam Leona III hatchback.
Ked Skoda uviedla Rapid na trh, tak tolko zmien u novinky, ktore vykonavali ( zakaznici nepriali) v priebehu pol roka sa len tak nevidi. Rapid bol oholene auto, ktore poskytovalo aspon pozdlzny priestor a nakoniec to ako tak vylepsili a dalo sa to kupit aj za slusnejsiu cenu.
Skoda SCALA ma byt ocakavana revolucia, cize by mala prekonat konkurenciu v C segmente a ejhla ona ani tu vybehovu konkurenciu nedorovnala, ktora uvedie coskoro novsie modely.
Cize, sa zase dockame, ze v priebehu 3-4 rokov sa bude pisal ako bola SCALA nalesteny prd.

Ano bubnove brzdy v zaklade v C segmente skoncili myslim niekde v 2004 ( OII a G5 ich uz nemali ) a podvozok s B segmentu to auto jasne pasuju k Leonu a Golfu, Meganu, Astre a pod.

Cize krok vpred a dva vzad.........
Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
Martin Machala (Auto.cz)
| 29. 4. 2019 13:33
Zdravím, hlásím tedy alespoň toto drobné vítězství. Aktuálně se pracuje na soukromých zprávách, po devatém květnu programátoři vlítnou konečně na úpravu designu diskuzí. Jakmile budu vědět, kolik času jim to zabere, ozvu se,
zatím díky,
Machi
Avatar - Mikesus
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
Mikesus
| 29. 4. 2019 14:06
Super zpráva. Možná by bylo dobré i dát vědět, co vše by už třeba mělo být opraveno, abychom se k tomu mohli vyjádřit, zda tomu tak opravdu je.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:07
Souhlasím, nový článek by se hodil + info, jak to vypadá se SZ.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fung
CICERO
| 29. 4. 2019 14:29
:D Tady to bude zachvilku něco mezi FB a DriveTribe :D
Re: Re: Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fung
Martin Machala (Auto.cz)
| 30. 4. 2019 10:50
Jakmile se chlapci vrhnou na úpravu designu, zkusím to domluvit tak, abyste mohli v průběhu vidět, jak bude výsledek vypadat. A vyjádřit se k tomu, abychom neměli zase nějaký paskvil. Soukromý zprávy by měly být ještě před devátým květnem, pak se vrhnou na ten zmíněný redesign diskuze,
zatím díky!
Martin
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo
Jaros71
| 1. 5. 2019 00:47
Hlavně že se to blíží... :yes:
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
webpaja
| 29. 4. 2019 14:42
:yes:
Avatar - rohYpnol
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
rohYpnol
| 29. 4. 2019 18:30
8-s Tak ať opraví i tak základní věci, jako že po vložení smajlíka skočí psaní na začátek textového pole... 8-s
Avatar - Emel
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
Emel
| 29. 4. 2019 20:17
Jo, editace a odkazy ok :-)
USB porty
Mino21
| 29. 4. 2019 13:53
Chtělo by si to trochu nastudovat problematiku USB portů. Jak se podle redakce liší USB-C a USB 3.1? Mícháte jabka s hruškami. USB-C může být klidně zároveň i USB 3.1 a zpravidla tomu tak i je.
Avatar - Mikesus
Re: USB porty
Mikesus
| 29. 4. 2019 14:04
Ono obecně u USB ( nehledě na verzi ) se na dosti místech předpokládá, že to je USB typ A ( USB-A či USB A ). To platilo jak pro verzi 2.0 ( mohlo být jak B, mini B, micro B, tak i A ) tak třeba pro USB 3.0/3.1, že to bude typ A,B nebo C. Prostě jedno udává rychlost komunikace, druhé konektor.
Pokud je typ C, tak to je verze 3.1, Na jiné rychlosti typ C není.
Tedy pokud o tom nepíše člověk, který je z IT, tak to ani nijak moc neřeším a myslím si své
Avatar - Blue Sun
Re: Re: USB porty
Blue Sun
| 29. 4. 2019 14:37
Není to tak docela pravda, USB-C může být samozřejmě i pomalejší, je to jen tvar konektoru a zapojení pinů. Takže jak konektor, tak kabel USB-C klidně může být jen pro 2.0 a větší přenosovou rychlost prostě nezvládne.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: USB porty
Mikesus
| 29. 4. 2019 15:01
Standard USB C je na 3.1. Ano, můžeš si ho zapojit jak chceš, ale už to nebude podle standardu.
Avatar - Blue Sun
Re: Re: Re: Re: USB porty
Blue Sun
| 29. 4. 2019 15:12
"Standard" je právě tak volný, že nikoho k ničemu nezavazuje. USB-C s rychlostí 3.1 je "full-feature", ale není to závazné. Proto je v tom vlastně větší bordel, než ve starších USB.
A nejhorší je, že ani maximální proud není nijak zaručen, pouze při 20V. Ale při 5V už může dodávat třeba jen 1A a nikomu to vadit nebude. Je to zase jen "možnost".
Re: Re: Re: Re: USB porty
Wolfalack
| 29. 4. 2019 15:20
USB-C zvládne USB 3.1 a Thunderbolt 3. To ale neznamená, že USB-C automaticky znamená tyto rychlé datové přenosy. Mobily dnes mají USB-C konektor ale rozhraní je jen USB 2.0.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: USB porty
Mikesus
| 29. 4. 2019 15:59
Samozřejmě, každý si může udělat zapojení jaké chce, ovšem pak to není podle standardu, který je pro usb-c.
Apriori předpokládám, že originální příslušenství ( telefon, ntb, tablet, dnes už i auto ), neni-li napsáno jinak, je usb-c ve verzi 3.1. Pokud tomu tak není, nedrží se standardu a je lepší takovým zařízením se vyhnout. On i ten kabel, by měl splňovat standard. Především ty z Číny pres aliexpress apod. ty standardy často nesplňují.
Ale to už jsme trochu zaběhli jinam, než by měla být tato diskuze
Avatar - Blue Sun
Re: Re: Re: Re: Re: Re: USB porty
Blue Sun
| 30. 4. 2019 07:13
Znovu opakuju, standard neznamená automaticky USB-C s 3.1. I 2.0 je podle schváleného standardu. Zjednodušuješ to a nesprávně.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: USB porty
Mikesus
| 30. 4. 2019 07:53
Znovu opakují, standard USB-C co byl vydán jako definitivní je na verzi 3.1. Jestli si to někdo udělá na jiné verzi, bohužel může. Uživatel, který se v tom tolik nevyzná, může být dost překvapen nizkou rychlostí
Re: Re: Re: Re: USB porty
multicar
| 30. 4. 2019 06:41
Že se vám míchám do dobaty.... zvládnou ty porty ve škodovce něco jiného než nabíjení? >:-[]
Avatar - holden2
Re: Re: Re: Re: Re: USB porty
holden2
| 30. 4. 2019 19:05
jo vybijeni
Re: USB porty
jiras_
| 29. 4. 2019 19:45
https://www.cnews.cz/…3-alternate-mode

Nějaké povídání k USB-C.

Já osobně ale za USB-C tleskám, prostě je to současnost (už se tlačí i do levných mobilů) a budoucnost s dost benefity, počínaje velikostí a dodávaným výkonem. Staré USB-A, B a micro celkově umírají, sjednocení je jen dobře. Standard 2.0 je 20 let zpátky, dávno nestačí. 20 let zpět je mimochodem doba Octavie 1, Nokie 3210, CRT monitorů, průměrné mzdy 13 tis...

Sice mechanicky mi nejlepší přijde lightning od Applu, ale i tohle je pokrok, hlavně proti micro-usb, kde se třeba verze 3.0 ani neprosadila (ona už tak micro ani nebyla...). Kdo má něco staršího, tak si za pade koupí kabel, tím svět nekončí. Ale je to mnohem lepší, než ta proprietární hrůza jménem MDI, kde za origo redukci chtěli snad 700, ebay 200. Zvlášť byla redukce na USB, zvlášť na Apple, na jack, popř. kombinované, co trčelo všude. A to se bavíme o něčem, na čem začínala ještě Octavia 3.
spotřeba
fin_sa
| 29. 4. 2019 13:57
Říkám si kde je ta ekologie Euro 6 když můj 10 let starej dvojkovej focus kombík s Euro4 a atmosférickou 1.6 s podobným výkonem (i když samo nižším krouťákem) jezdí s úplně stejnou spotřebou.
Avatar - Ozzman
Re: spotřeba
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:04
Opět ohraná písnička :

Kde je ten pokro­k/eko­logi­e/..­... , když já se svým starým atomsférickým ..... jezdím za podobně.

No, já ti řeknu kde, ty tak jezdíš lehkou nohou, tohle je průměr měřený v novinářském testu, protože tvoje auto, pokud mu dám napít, pojede za 9 (ano, a jakákoliv jiná 1.6 atmosféra v takovém autě). V reálu podobným stylem jízdy, v kombinaci město-okreska-dálnice tam bude třeba 1-2 litry rozdíl. Odměřeno na atmo vs downsizovaný turbo na podobných autech.
Avatar - Mikesus
Re: Re: spotřeba
Mikesus
| 29. 4. 2019 14:04
A měříš i přesnou směs emisí, co to vypouští? Nebo jen koukáš na spotřebu a CO2
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: spotřeba
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:09
Já? :D Já to neměřím, jen vím, že stará atmosféra z Fokusu není stejně úsporná, než nové TSI, takže i kdyby to vypouštělo stejně CO2, tak to alespoň méně žere.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: spotřeba
Mikesus
| 29. 4. 2019 14:14
sry, mělo to být o jedno nad. Ta přehlednost je fakt "luxusní"
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:16
Chtěl jsem ti odpovědět jen takto : :yes: , ale méně, než 5 znaků odeslat nejde... hurá :D
Re: Re: spotřeba
fin_sa
| 29. 4. 2019 14:50
Četl jsi vůbec článek? Kdyby ano tak zjistíš že se tam píše:

"Spotřeba nakonec dosáhla průměru 6,5 l/100 km. Je ale silně ovlivněná zvoleným tempem. Když se budete kochat, je možné se dostat pod šest, naopak když budete spěchat, není nereálně se přiblížit k devítilitrové hranici. Ve městě se v hustším provozu vejdete do osmi litrů, na dálnici si Scala řekla o 6,5 l/100 km."
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: spotřeba
Ozzman
| 29. 4. 2019 15:25
A Fokus to dá ve městě za kolik prosimtě ?:D A na dálnici ? Při ostřejším tempu leze atmosféra k 10 na sto..i ta ve Fokusu. Viz dole spotřeby že spritmonitoru. Za 6.5 to dá Fokus kombi, ale s 1.6 TDCi ..
Re: Re: Re: Re: spotřeba
fin_sa
| 30. 4. 2019 11:14
Ve městě jsem mezi 7,5-8 litry, na dálnici jezdím kolem 7,5 při dodržování max 130, tam se projeví absence turba a vysoké otáčky vlivem zpřevodování. Mimo dálnice při jízdě po okreskách se v pohodě pohybuju kolem 6 litrů. Při šlapání na krk jsem samo klidně na 9-10 litrech, ale to downsizované motory už od dob HTP taky. Viz. tahle recenze. Je fakt že 90% času nespěchám a jedu s okolním provozem. Ono se v dnešním českém provozu stejně nevyplatí spěchat, můžeš jet jako fitipaldi, šlapat tomu na krk, předjet 5 aut a pak se stejně všichni sejdete na prvních semaforech.

Ale o to mi až tolik nešlo, šlo mi o to že u moderních aut se utrácejí miliardy za vývoj a auta obsahují vše možné i nemožné aby se dosáhlo co nejnižší spotřeby a v reálném provozu se pak ta spotřeba zase až tolik neliší od starých aut s jednoduchým motorem.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Ozzman
| 30. 4. 2019 11:50
No, právě, že se to liší dost. To, co ty ždímáš z 1.6tky, tak tady zvládne litr, je rychlejší a dynamičtější. Z 1.6tky co máš ty umí Ford 150-180k, jednu takovou máme doma.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
fin_sa
| 30. 4. 2019 12:49
Psal jsem že "spotřeba se zase až tolik neliší" a ty tu píšeš o výkonu. To že jsou moderní motory díky turbu výkonnější a litrový výkon je někde jinde než byl před 10-15 lety tu nikdo nezpochybňuje, nicméně bavíme se tu o spotřebě.
Mimochodem ten 1.6 ecoboost spotřebou také neoslní. A co prasklý píst, už byl? :-)
Re: spotřeba
Pallermo
| 29. 4. 2019 14:04
Spotřeba nemá nic společného se škodlivinami. Protože můžete mít stejnou spotřebu, ale počet částic z výfuku je úplně jiný.
Re: spotřeba
Rasto
| 29. 4. 2019 14:10
Jojo zase rovnaké kecy - síce o tom nič neviem ale potrebujem si kopnúť (alebo to len robím naschvál, aby som sa utvrdil, že to moje je stále najlepšie...).
Btw Focus 2 74kw: 7.7l/100km https://www.spritmonitor.de/…d/148-Focus.html?…

Octavia + Golf 1.0TSI 85kw: 6l/100km napr https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…

A okrem toho prirodzene spotreba nie je všetko, čo sa škodlivín týka.
Avatar - wakantanka
Re: spotřeba
wakantanka
| 29. 4. 2019 14:12
Ty jazdíš s kombíkom v priemere za 6,5 ? No tak to gratulujem, otec mal Focus II 5dv HB s 1,6 74kW Euro4 a tomu autu sa pod 8 v mixe veľmi nechcelo ani v lete. :) Focus I. 5dv HB s identickým
motorom a výkonom EURO3 vedel na 6,5 zísť aj pri dynamickejšej jazde mimo mesta na okreskách, ale vážil o citeľných 200 kg menej. :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: spotřeba
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:15
Za 6,5 jezdí v kombinaci z této éry Fordu tak maximálně TDCi....
Avatar - twistedTSD
Re: spotřeba
twistedTSD
| 29. 4. 2019 22:42
Z kopce a s větrem v zádech možná.
Avatar - CICERO
Simply Clever
CICERO
| 29. 4. 2019 14:39
622 772 Kč ? :D :D :D A ´´bažant´´ v ceně, ale dovolím si poznamenat, že ani ´´bažant´´ ani škrabka nejsou v barvě karoserie = celek je zcela neprodejný pro lidi se smyslem pro detail... :-!

Za to jsou 2 slušný ojetý S-Classy a ještě zustane na jednu kompletní sadu 4 měchů a měsíční plat pro poslíčka... :yes:
(prominte mi to, ja když sem viděl tu konfiguraci čalounění sedadel a zbytku interieru, hned mi naskočil maybach a smrad z plastů v dacii :D )
Co chci od auta v této třídě?
webpaja
| 29. 4. 2019 14:46
Dostatek výkonu pro rodinnou jízdu, slušnou spotřebu, pohodlný i tichý podvozek a komfortní sedačky. Vypadá to, že posledních dvou věcí se Scale nedostává... :-|
Avatar - Ozzman
Re: Co chci od auta v této třídě?
Ozzman
| 29. 4. 2019 14:49
Ty jsi Scalu jel? Já jen, že v testu se na podvozek pějí ódy :D
Avatar - Blue Sun
Re: Re: Co chci od auta v této třídě?
Blue Sun
| 29. 4. 2019 15:13
V kterém "prvním" testu zde se nepějí na Škodu ódy? Vzato obvyklou místní optikou se prostě půjdu podívat jinam.
Re: Re: Co chci od auta v této třídě?
webpaja
| 29. 4. 2019 15:15
V testu je, že podvozek bouchá ne? ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Co chci od auta v této třídě?
Ozzman
| 29. 4. 2019 15:22
Jen při sportu, jinak chvála i ve shrnutí na konci ;)
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Co chci od auta v této třídě?
CICERO
| 29. 4. 2019 15:36
A co za to?
Plusy
- parádní podvozek (ale mazda 3, má lepší :D )
-slušný elán motoru (který tam skoro není :D )

Minusy
-Nepříliš pohodlné sedačky !!!
-Méně přehledná navigace než u předchůdce !?
-Tupé rány na větších nerovnostech od zadní nápravy !!!
-Pomaleji reagující palubní počítač !?

Trošku trest za to od Škody auto, a pěkně drahej pane Novák !!! … Tak, já jdu sdílet tu activ, než bude reguláris vol.2 ... :D

(rádio jerevan říkalo, že nakonci dubna budou k dostání první skladovky,dva dny z5 a já už viděl na ulici dvě skály, i v dýlerství je maj… hmm tohle bude větší zhouba národa, než politické nešvary... ) :D

PS: Bacha na vodní pumpy u 1,6 DDT dromedáři... :D
cenovka
renda4
| 29. 4. 2019 15:03
Není ta cena trochu přemrštěná ?
Re: cenovka
Joab
| 29. 4. 2019 15:19
Je, vsadim se, že neprodaj ani jednu. V ČR teda určitě ne, na to sme tady moc chytří. Možná tak v Brně..
Avatar - Jaros71
Re: Re: cenovka
Jaros71
| 1. 5. 2019 00:52
Škoda Scala povalí leda v Praze...pro čecháčky dobrý , cena se tam neřeší , na Moravě jo.. ;-)
Chcala
Mirecek
| 29. 4. 2019 15:19
Četl jsem jiný článek asi tak před 10 dny o chcale a tam bylo zas napsáno něco jiného, auto není zas tak super jak se uvádí v mnoha uplacenych clancich. Má to mnoho chyb a nedokonalosti, stačí si přečíst anglicky článek jak to vidí anglicky novinář a ne český uplaceny novinář.
Avatar - Verny_2013
Re: Chcala
Verny_2013
| 29. 4. 2019 15:30
Já to dělám tak že než začnu diskutovat na fóru tak si dané auto jdu projet. V dnešní době 30 min předváděcí jízda není žádný problém. Ještě jsem se nesetkal s odmítnutím. Tyhle výlevy z odkazů na další články nesnáším. Takže Ti radím, než se začneš ztrapňovat tím že jsi kdesi a kdysi četl jakýsi článek od neuplaceného novináře, jeď se projet a pak teprve moudře diskutuj.
Re: Re: Chcala
Joab
| 29. 4. 2019 15:39
To by bylo smutný ne, kdyby tady o těch blbejch autech diskutovali jen ti, kdo si je konkrétně projeli.. hemzání o uplacenejch novinářích (nakradli si milijardy, jako Kalousek!) ponechme stranou:)
Re: Re: Re: Chcala
Mirecek
| 30. 4. 2019 00:48
Zatím jsem neměl čas se jet projet chcalou ale když už máš jízdu za sebou tak ti tleskám. Já jsem napsal že angličtí novináři projeli chcalou a zjistili že je to běžné auto s chybám. Nepsal jsem nic o tom že já našel chyby že je to krám. Takže by bylo dobré když bys pochopil příspěvek, třeba ti to dělá problém a snažíš se jako novináři prekrucovat to co jsem napsal. Anglicky novinář napsal úplně jiný pohled na chcalou oproti českému novináři a že Anglie na škodovky trpí.
Re: Re: Re: Chcala
Mirecek
| 30. 4. 2019 00:54
Proč čeští novináři píši něco jiného než v zahraničí? Copak kady má jiné auto? Jak moc jezdí třeba deštník nebo škrabka na okna? Není lepší místo toho třeba lepší sedačky? Motor? Podvozek? V Česku se škodovka vynáší do nebes, taky jsem si to říkal když jsem kupoval rso 2gen. Přešel jsem na jiné auto a mohu říct že to má motor a to co davaj dnes do aut to je hrůza. Čím menší motor tím větší auto.
Re: Re: Re: Re: Chcala
webpaja
| 30. 4. 2019 10:06
A jaký je to rozdíl oproti jiným domácím výrobcům? Ve Francii je chválena domácí produkce, to samé v Itálii, Německu atd...
Re: Re: Re: Re: Re: Chcala
Mirecek
| 30. 4. 2019 12:05
Skoda uz davno neni ceska. to bysme meli teda i Hyundai brat jako ceskou kdyz se vyrabi v CR. A chvalit obe stejne.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chcala
Mikesus
| 30. 4. 2019 12:40
Značka jako taková česká je. Výrobky s jejím logem už ne. Takhle to vnímám já.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chcala
CICERO
| 30. 4. 2019 14:26
:yes: :yes: :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chcala
Mirecek
| 1. 5. 2019 08:14
Takže úspěch jawy taky bereš za český?
Avatar - iudex
Re: Re: Chcala
iudex
| 29. 4. 2019 15:41
Zase nemá každý čas chodiť po salónoch všetkých značiek a skúšať predvádzačky. Takže nezostáva iné než pri osobne nevyskúšaných autách veriť ľuďom, ktorí jazdili a vedia relevantne porovnať a ich názor má váhu, či už je to Rasťo Chvála alebo Steve Sutclife. Samozrejme niekto, kto oznašuje Scalu ako Chcala si ambície na relevantný názor nemôže robiť.
P.S. Zrovna Scala bude model, ktorý sa postupom času dostane asi k najviac ľuďom, takže skôr alebo neskôr tú vlastnú skúsenosť budú mať mnohí.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Chcala
CICERO
| 29. 4. 2019 16:00
nemože? Ty kto si? Se podivej jo? zas škodovkář… >>>> https://www.novinky.cz/…raze-ridice.html
Vždyt škodovkáři, jsou všichni nemocní... :D Vidím to na bráchovi, a jak sem to začal řídit já, taky sem se infikoval... ;-) Prostě je to tak ;-)
Avatar - JirkaV8
Re: Chcala
JirkaV8
| 29. 4. 2019 20:10
Ja jsem pred par dny take cetl anglicky a celkem Scalika chvalili :-) :yes:
Golf za cenu Rapidu ...
Scarab
| 29. 4. 2019 15:39
No tak už jsem někde zahlédl slogan Golf za cenu Rapidu, ale vzhledem k vlastnostem a ceně mi to spíš připadá jako Rapid za cenu Golfu (a to zvláště ve srovnání s konkurencí ze Žiliny, kde mi to porovnání 1.4T-GDI vs 1.5TSI 96kW vychází daleko lépe - samozřejmě pro Žilinu)
Re: Golf za cenu Rapidu ...
Šimpanz
| 29. 4. 2019 16:01
1.5 TSI 96kW se do Scaly vůbec nedává ani dávat nebude. Je tam jenom 110kW verze a ta si s 1.4 GDI poradí celkem jednoduše.
Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
Scarab
| 29. 4. 2019 16:40
S 1.6 GDI asi jo, ale s 1.4 T-GDI (jak zmiňuji) to tedy určitě jednoduché mít nebude. No a když k tomu navíc přičtu podstatně lepší podvozek s víceprvkovou zadní nápravou, větší vnitřní prostor - viz test na auto.cz (snad s výjimkou o trochu menšího zavazadlového prostoru) no a k tomu i lepší cena (CEED 1.4T-GDI vs SCALA 1.5 TSI 110kW), tak mi vychází CEED jako podstatně zajímavější nabídka.
Ale samozřejmě zarytých škodováků, kteří si za všech okolností koupí raději Škodovku je spousta, takže SCALA si svého zákazníka zcela jistě najde - kdo chce kam pomozme mu tam :-)
Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
Šimpanz
| 29. 4. 2019 16:55
Větší a těžší Octavia je s 1.5 TSI jednoznačně dynamičtější, takže Scala nebude mít nejmenší problém.
http://www.zeperfs.com/…uel7251-7504.htm
No a ve spotřebě jakbysmet
https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
rohYpnol
| 29. 4. 2019 19:24
...a proto znám tolik majitelů, kteří se po vystřízlivění z korejského poblouznění vracejí ke Škodě....
Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 29. 4. 2019 21:01
Ja to znam presne opacne, pikatni je pribeh jednoho, kteremu menili cely motor u Octavie 3, protoze zral vice oleje nez benzinu, novy ho zral temer stejne, pry feature. Byl nakonec rad, ze ten kram nekde udal...
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
twistedTSD
| 29. 4. 2019 22:46
který motor?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 29. 4. 2019 23:15
1.2 TSI
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:27
Taky znám příběh jednoho koncernového TSI, kde počet návštěv v servisu a závad by vydaly na trilogii... Ale jo, vypadá to, že teď už možná dá těch 15 tis. km bez návštěvy servisu. Najeto cca 60 tis. ... ;-)
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:07
JEDEN...

Já znám desítky případů, kdy po omylu jménem Hyundai se vrátili opět ... ke Škodě.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 29. 4. 2019 23:25
Ano? Tak ten seznam případů prosím konkrétně vypiš, když máš takový vhled, jistě tady nikdo nebude proti a naopak budeme rádi o tato fakta obohaceni. :-)
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:28
Jistě, určitě čekáš, že ti uvedu VINka a nejlépe i adresy na majitele, ne...? 8-s ...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 30. 4. 2019 00:28
To jistě nečekám, ale čekal bych souhrn závad a výtek, které dané osoby vedli k rozhodnutí změnit spolehlivou značku vozů za značku, která má se spolehlivostí svých výrobků mnohem více problémů. V mém okolí eviduji několik osob, kteří mají s vozy tandemu Hyundai / KIA zcela bezproblémový život. Veškeré závady se vyskytly mimo motor (preventivní výměna pružin zadní nápravy z důvodu určitého prosednutí, nesvítící mlhovky, apod.), z vážnějších pouze 1x výměna těsnění spojky a spojky samotné u 1.6 CVVT, do které protékal olej z převodovky. Vše řešeno v rámci záruky a svolávacích akcí. Novější přeplňované motory - se zdá - žádnými závažnými konstrukčními problémy taktéž netrpí. Myslím tím poddimenzované rozvody, uchycení napínací kladky do hliníkového bloku motoru, nadměrnou spotřebu oleje, zakarbonování, selhávající dvouspojky, EGR, dvouhmoty, apod.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
rohYpnol
| 30. 4. 2019 14:38
Ok,

Tak shrnout se to dá jednoduše - vesměs drahý servis a ND, i20 která po uplynutí 5 let byla zralá na GO motoru (celou dobu značkový servis, najeto nula nula nic), další třeba dokonce byl prodejce Hyundai a další Hyundai nechtěl. Mimochodem - Hyundai má velmi vysoké % totálních škod právě proto, že ND jsou drahé a nevyplatí se ty auta vůbec opravovat. Dále vesměs vysoká spotřeba, opět se opakující jev. Je jedno jestli benzin nebo diesel, VAG ve srovnatelných motorizacích je citelně úspornější.

Prostě H/K na první dobrou OK, ty auta vypadají a působí docela dobře. Ale to je asi tak vše. A kdysi zajímavá ceníková cena se ihned smaže provozními náklady. Dnes už navíc ani není pořizovací cena tak zajímavá proti konkurenci.
Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
webpaja
| 30. 4. 2019 04:28
Tak to byla vydatná večeře. Další story o známém. Nová pointa, zajímavě pojatá.

Houbičky ještě nerostou, to bude nějaká syntetika nebo co ;-)
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
Jaros71
| 1. 5. 2019 00:55
U kia Ceed měnili strýci celý motor při 70 tis..po 5 letech , diesel 1.6 :no:
Korejec nakonec...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
Mig1
| 1. 5. 2019 01:52
No alespoň to měl zadarmo, u koncernu už by platil z vlastní kapsy. A že těch případů bylo 1,8 TSI, 1,4 TSI, 1,2 TSI, vysoká spotřeba oleje přeskakujici rozvody. Kdo neměl prodlouženou záruku měl smůlu a koncern se k tomu stavěl zády.
Na páteční kus narazíte u každé automobilky, ale tak konstrukčně špatně navrhnutý a průserový motor jako první generace TSI u korejce nenajdete.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
rohYpnol
| 1. 5. 2019 13:00
Ne. U koncernu už by dávno měl vyměněno. V záruce :-!
Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 29. 4. 2019 16:50
1.5 TSi je uplne tupej motor - ve vsech zastavbach kde se vyskytuje, proste to pocitove nejede, navic to ma i osklivej zvuk, jednoznacne NO GO. 1.4 T-GDI je provozne prijemnejsi agregat, realne rozdily v dynamice jsou zcela marginalni (odpovidaji rozdilu cca. 10 koni), viz. http://www.zeperfs.com/…uel7251-6615.htm Podvozkove je Scala lowend, na viceprvek v nove i30, Ceedu hledi z notne dalky.
Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
Šimpanz
| 29. 4. 2019 17:03
Pocitově nejede, ale reálnou dynamikou stejně výkonnou konkurenci bez problémů překoná.
http://www.zeperfs.com/…uel7251-7756.htm
Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 29. 4. 2019 20:52
Plichta, sekunda rozdil pri ve zrychleni 0-130 a zlomek sekundy na stovku, zlomky sekundy pri pruznem zrychleni... Naladit to Kia o par koni vic, tak by to bylo opacne, asi nechteli, i slabsi a mensi motor v pohode staci na nezdarenou koncernovou konkurenci...
Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
Šimpanz
| 29. 4. 2019 21:10
Takže motor s lepší dynamikou a lepší spotřebou je nepodařený? No jak myslíš.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
spiderwolf
| 29. 4. 2019 23:14
Argumenty viz. vyse, nicmene chapu, ze i kdybych to zopakoval 100x, tak to nektera individua s vnitrni logikou idiotu stejne nikdy nepochopopi, takze to povazuji za ztratu casu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf za cenu Rapidu ...
webpaja
| 30. 4. 2019 04:30
Odpovědět šimpanzovi nedokážeš? Proč je dynamičtější motor s nižší spotřebou horší? V čem je 1,5TSI nezdařený, jak píšeš?
Re: Golf za cenu Rapidu ...
Bobanus
| 29. 4. 2019 16:57
Ahoj plný souhlas, Scala má podvozek jako Kia Rio, na tom se Golf prostě postavit nedá. Když přičtu k malé šířce přestřelenou cenu, tak mi vychází daleko lépe Focus, 308, Astra nebo Megane :-)
Scala vs Golf
hugino
| 29. 4. 2019 16:18
V nadpise je spomenutý Golf.Ale v článku Golf ak sa nemýlim nebol spomenutý.Tak je to český Golf alebo nie ? Podla mna nie.Scalu som síce ešte nevidel /pojdem pozrieť/ ale Golf je podla mna iný level.Scala sa može s Golfom rovnať akurat tak v cene lebo je na menšej podlahe natiahnuta na max a preto jej už začinaju hovoriť jazvečík.Ale vyzera pekne až na tu cenu.Za 622 000 Kč mam pri momentalnych cenách Golf Highline 1.5 tsi 150 k a to si myslím že už je iná kategoria.
Avatar - J@...
No nekup to!!!
J@...
| 29. 4. 2019 16:27
Za 600k tříhrnek v lowcostu. (i když proti Rapidu posun, tak pořád lowcost, protože nároky v každé třídě se pořád všeobecně zvyšují).
Avatar - CICERO
Re: No nekup to!!!
CICERO
| 29. 4. 2019 18:38
Přesně, nekupovat !!! Žádnou Škodu, je to škoda peněz...
Avatar - J@...
Re: Re: No nekup to!!!
J@...
| 29. 4. 2019 20:28
Škodě samotné fandím, posun oktávky tlačený směrem výš, posun supu směrem výš, to chválím, ale tady ty hry s nízkými náklady a kouzlením, že vyčaruješ kvalitní kompakt neschvaluji.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: No nekup to!!!
CICERO
| 29. 4. 2019 21:55
bylo by to ok, kdyby tam byla fajn cena, ale holt tam jsou ´´bažanti´´ a ´´škrabky´´ a taková sranda něco stojí :D
Avatar - rohYpnol
Re: No nekup to!!!
rohYpnol
| 29. 4. 2019 19:21
V čem je Rapid lowcost?

Technicky jednodušší základ ano. Ale dál???
Avatar - Blue Sun
Re: Re: No nekup to!!!
Blue Sun
| 30. 4. 2019 07:25
Ve všem. Ořezaná výbava, materiály, provedení, konstrukce.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: No nekup to!!!
rohYpnol
| 30. 4. 2019 15:38
Myslíš ty materiály, které jsou v některých partiích hodnotnější než v T-Rocu??
Myslíš to provedení, které je lépe zpracované než cokoliv od PSA v cenách 1M??
Konstrukce... no, rád si počtu, co je na konstrukci lowcostové. Děkuji za to, že budeš konkrétní.
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Re: No nekup to!!!
Jaros71
| 1. 5. 2019 00:57
Jsou plasty a plasty...u VW jsou materiály vždy o hoodně lepší.
I ty tvrdé..
Třeba nový VW T-CROSS má perfektní interier za ceny Scaly...
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: No nekup to!!!
rohYpnol
| 1. 5. 2019 12:56
Jo, já zapomněl... Když dojde u koncernu na tvrdé plasty, tak se začne rozlišovat mezi superprémiovým, prémiovým a mainstramovým tvrdým plastem... :-O >:-[]

Díky za připomenutí, tohle už tu nějakou dobu nebylo :yes:
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nekup to!!!
Jaros71
| 3. 5. 2019 00:17
Jen osobní zkušennost... :-)

Mezi našimi již prodanými vozy VW a Honda..tvrdé plasty u japonce byly poškrábané šmejdy , VW vypadal jako nový..obě auta jsme měli 7 let. >:-[]
Scala
Londonbridge
| 29. 4. 2019 16:28
Pravdivý článek, respket autorovi!
Bobanus
| 29. 4. 2019 16:48
Čekal jsem ódy na Scalu jak "zatopí" Golfu a ejhle, autor článku se držel faktů a tak jsem si jej rád přečetl :-) Ono totiž skutečně Scala má podvozek cca jako Kia Rio/Hyundai i20 a na tom se Golf vykouzlit nedá. Šířka patří do segmentu B a tam je Scala naprůměrná, jenže bohužel i cenou a to do prodeje příjde nové Clio a 208, kteří interiérem deklasují i Polo :-)
Největší sranda je, že mě Scala nevadí, neirituje, to jen ty zaplacené články a internetové recenze, kde se dovím, že poráží Golf :-) V čem Škoda určitě přestřelila je CENA, kde za 400tis.kč mám pěkně vybavené kompakty Focus, Astru, Megane, 308 často i s lepším motorem. Např. 1.2 Puretech od PSA má sice tři válce, ale větší objem dává větší jistotu v dolním pásmu. Korunu tomu dává Renaultí 4-válec 1.33Tce, který to natře v nejsilnější variantě i Focusu 1.5 Ecoboost.. V době poklesu prodeje aut bude muset Scala s cenou dolů a pak to nebude špatná koupě, ikdyž zvedám prst - slabší verze 1.0 TSI nemá dvouhmotu, takže zrovna tak jako v Rapidu 1.0 TSI 70kw se vám bude třepat volant a to i na volnoběh :-) Když se pak projedete ve Focusu, Astře, Meganu nebo 308, zjístite, že máte za podobný peníz vůz širší, jistější na dálnici a ještě bez vibrací :-)
Avatar - rohYpnol
Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
rohYpnol
| 29. 4. 2019 19:19
Dá se souhlasit.

Kde ale Rapid bojuje, je praktičnost. Stačí srovnat třeba s ... Focusem ;-)
Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Nagano83
| 30. 4. 2019 10:02
Co to tady žvatláš? Srovnávat Rapid (event. Scalu) v praktičnosti s novým Focusem nejde...Focus je ve všech ohledech lepší a navíc nabízí variantu kombi. No a v neposlední řadě, je to za stejné peníze mnohem, ale mnohem lepší a hodnotnější auto. Je vidět, že jsi nového Focuse ještě neviděl... :no:
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
rohYpnol
| 30. 4. 2019 14:41
Jistě. Proto čísla hovoří pravý opak, že... :-!
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
eginos_uno
| 5. 5. 2019 17:56
Mám Rapida cca 1/2 roku a nemůžu si ztěžovat.Prostorný, extrémně tichý i na dálnici, 81 kW celkem jede, spotřeba 5,5l. Za 330k nic lepšího nekoupíš. Na auto za půl mega nemám. Focus, Ceed .... pod 400k neseženeš. Jsem rád za Rapida, protože Scala je ve stejné výbavě o 120k dražší. Byl jsem se na ni podívat a nijak mě neoslovila, je to úplně jiný design uvnitř i venku. Na nějakou vyšší kvalitu bych nesázel a ta cena mě úplně odradila.
Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Šimpanz
| 29. 4. 2019 20:36
Rozměry je Scala prakticky na milimetry stejná jako Golf, takže té malé šířce o které píšeš a nemožnosti postavit stejné auto jako Golf moc nerozumím

vnější šířka Golf 1790mm Scala 1793mm +3mm
rozchod kol vpředu Golf 1533mm Scala 1531mm -2mm
rozchod kol vzadu Golf 1504mm Scala 1516mm +12mm
rozvor Golf 2620mm, Scala 2636mm +16mm

Scala má podvozek technicky jako Polo, rozměrově stejný jako Golf nebo o pár mm rozměrnější. To jako Golf patří také do segmentu B?
Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Scarab
| 29. 4. 2019 22:03
No nejde ani tak o vnější rozměry, ale spíš o ty vnitřní a tam to vychází asi následovně (všechny údaje z auto.cz) - údaje v mm v pořadí Kia CEED, Golf VII, SCALA

šířka vpředu: 1510 - 1480 - 1450
šířka vzadu: 1480 - 1455 - 1430
podélný prostor vpředu min/max: 880/1110 - 850/1190 - 850/1080
podélný prostor vzadu min/max: 580/850 - 610/860 - 600/870

Srovnatelné motory: 1.4 T-GDI 103kW (4 válce) - 1.5 TSI 96 (110) kW (4 válce) - 1.5 TSI 110kW (4 válce)
zadní náprava: multilink - multilink - vlečná

Pořadí od nejlevnějšího ve srovnatelné výbavě: CEED 1.4TGDI - GOLF 1.5TSI 96kW - SCALA 1.5 TSI 110kW - GOLF 1.5 TSI 110kW

Z toho mi vychází SCALA 1.5 TSI jako s velkou převahou nejhorší nabídka - cenově vychází skoro jako GOLF VII 1.5 TSI 110kW, který má ale víceprvkovou zadní nápravu, přičemž GOLF s motorem 96kW vychází levněji (samozřejmě záleží i na prodejci).
Pokud budu srovnávat 3 válce (u všech modelů), vychází i nadále nejlépe KIA CEED.
Samozřejmě tady ale srovnáváme nesrovnatelné, protože KIA CEED a GOLF (ASTRA, FOCUS,...) jsou úplně jiná třída než SCALA, ale kupodivu tato auta vyjdou cenově lépe než SCALA se srovnatelnou motorizací a výbavou.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Emel
| 29. 4. 2019 22:26
Záleží, jak si to srovnání postavíš. Ceed 1.0T Exclusive stojí 429t, po akční slevě 20t. Za tolik se bude prodávat Scala 1.5TSI Ambition v manuálu. Ceed s 1.4T je za 459t. Polo Highline 1.0T je taky 400+ a zrovna super vybavené taky není.
Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Scarab
| 29. 4. 2019 23:02
No jenže té výbavě Exclusive u CEEDu (za 459kKč) je bližší spíš verze STYLE u Scaly a navíc SCALA s 1.5 TSI má být pouze s automatem DSG a to minimálně ve verzi Style a cena má být 524.900 Kč (viz auto.cz), ale v konfigurátoru jsem se nedostal pod 539 tis (metalíza za 14200Kč je zřejmě povinná :-)) a to je suma, která je prakticky stejná jako částka za GOLFA VII Comfortline 1.5TSI 96kW v manuálu, který je prakticky po všech stránkách lepší než SCALA (samozřejmě slibovaná 8. generace bude asi někde jinde).
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Emel
| 29. 4. 2019 23:11
Ceny Scaly ještě nejsou komplet, 1.5TSI v manuálu bude... 429t v Ambition a 485 ve Style.
https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv

Pro odebrání metalízy musíš přepnout na UNI barvy (záložka nad barvami) a vybrat bezpříplatkovou modrou.

Exclusive u Ceedu není žádná velká hitparáda, pořád to jsou halogenový světla, připlácí se vyhřívaný sedačky... v tom si nemá s Ambition u Scaly moc co vyčítat.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Scarab
| 29. 4. 2019 23:33
No co se týká toho srovnání Ambition u Scaly a Exclusive u CEEDu, to bych si tedy dovolil zásadně nesouhlasit - jediný rozdíl ve prospěch SCALY jsou LED přední světlomety, ostatní výbavou je Exclusive (CEED) oproti Ambition (SCALA) někde úplně jinde (kola z lehkých slitin, automatická dvouzónová klimatizace, multifunkční volant, elektricky ovládaná okna vzadu - u SCALY Style vzadu stále švihadla :-), aut. přepínání světlometů, dešť. senzor,...)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorov
Emel
| 29. 4. 2019 23:34
Dáš do Scaly interier paket a do Ceeda winter, oboje za 10t... a pulka rozdílů je fuč.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket aut
Scarab
| 29. 4. 2019 23:56
Jo a ještě paket exterier (kola ze slitiny, parkovací senzory vzadu), dvouzónovou klimu a multifunkční volant - potom tu výbavu Ambition - Exclusive zhruba srovnám, ale cena vystřelí do nebeských výšin :-) ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket
webpaja
| 30. 4. 2019 04:33
Takže prodavač Kií :yes: :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, res
Scarab
| 30. 4. 2019 07:20
Prodavač KIE ne (ani ničeho jiného), ale problém "co za auto" jsem relativně nedávno řešil a o SCALE jsem jeden čas i uvažoval, ale poměr stávající cena vs vlastnosti (v případě SCALY to byla zejména nevyhovující stávající motorizace a slabší podvozek) mne definitivně odradil - tím neříkám, že SCALA je špatné auto, ale její stávající cena je ve srovnání s konkurencí podle mne přepálená cca o 40tis. (ale jak už jsem psal výše, škodovkáři ji rádi zaplatí hned a pro ty ostatní se časem vytvoří "výhodnější" cenové balíčky).
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek,
wakantanka
| 30. 4. 2019 09:46
Na druhej strane Scala je novinka a Ceed už si odkrútil nejaký ten piatok. :) Tak ako u Rapidu predpokladám, že po krátkom čase pôjde ceny mierne dole. A podotýkam, že táto prax je bežná u všetkých značiek. ale áno, ak v určitom momente kupuješ auto, na ktoré máš konkrétne požiadavky a nejaký budget, tak to v danom momente vyjde lepšie raz pre jednu, raz pre inú značku či typ. :)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket
Emel
| 30. 4. 2019 07:49
Ceed 1.0 Exclusive za 430 + Winter 10
Scala 1.5 Ambition za 430 + Interier 10 + Exterier 16 + Climatronic 11

To jo, "zhruba jsi to srovnal" - v tom smyslu, že jsi sice se Scalou o 27t výš, ale máš jednak 1.5TSI proti 1.0TGDI... a pak máš ve Scale LED světla a 8 repro.

Budiž, ty základní LED u Scaly asi nebudou žádná sláva... Ceed bude tedy asi podle ceníku (akčního) vycházet +- podobně jako Scala (při srovnání litr vs. litr nebo 1.5 vs. 1.4)... a to je asi v pořádku, to přesně měla zřejmě Škoda v plánu.
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Šimpanz
| 29. 4. 2019 22:33
Ale Bobanus tady argumentoval velikostí platformy/podvozku ve srovnání s Golfem a je prostým faktem, že platforma/podvozek Scaly je minimálně stejně tak dlouhý/široký jako platforma/podvozek Golfu. Jestli na stejně velké platformě postavila Škodovka o třídu menší auto než VW tak na to si počkám do nějakého přímého srovnávacího testu. Pokud tomu tak je, tak je to blbost Škodovky, ale určitě není důvodem podvozek, ten je o pár mm větší než u Golfu.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
twistedTSD
| 29. 4. 2019 22:59
Akorát ten 3-válec u Kie nestojí za řeč. S Golfem je to složité. Ceníkové ceny jsou za výběhový model těžce ustřelené a divil bych se, kdyby vyšel podobně jako Scala. Skladovka v Maratonu může stát za řeč.

A ano, Scala je stejná třída jako Ceed a Astra.
Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Scarab
| 29. 4. 2019 23:41
To uznávám, pokud se budeme bavit o tříválcích, tak tam je 1.0 85kW TSI o něco lepší než 1.2 88kW T-GDI (papírově možná ne, ale v praxi určitě) - na druhou stranu multilink u CEEDu (i s touto motorizací) je na tom stále lépe než vlečná náprava SCALY (viz článek).
Co se týká třídy, tam je tedy podle mne jak Ceed nebo GOLF (ale i Astra) o třídu výše než SCALA (í když se nám samozřejmě Škodovka snaží nakukat něco jiného :-))
Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
webpaja
| 30. 4. 2019 04:35
V čem je Golf, Astra, Cedník o třídu výš? Je snad Scala supermini? To do vás cpou u Kie na školeních pěkné věci :-!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Scarab
| 30. 4. 2019 07:24
V podvozku a ve stávající motorizaci. Samozřejmě pokud bereš v úvahu pouze prostor (zejména zavazadlový), tak je SCALA superauto :-)
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorov
twistedTSD
| 30. 4. 2019 07:32
Podvozek i motorizace technicky vzato odpovídají C segmentu. Jak už jsem psal, i úplný laik musí pro usednutí do Scaly a libovolného B segmentu uznat, že tohle vážně stejná třída není.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorov
webpaja
| 30. 4. 2019 09:09
V podvozku je u základních motorizaci Golf prakticky stejný, dtto Focus, P308, Mégane, Astra, Mazda 3. Tedy běžný mainstream. Víceprvek bohužel opustilo více výrobců a třeba francouzi jsou bez něj v této třídě stále. H/K pochvala za multilink, stejně tak aspoň kombík od Focusu, či výkonnější Golfy.
Mimochodem, vlečku mají základní motorizace A3 nebo M-B A.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:01
Ta čísla mi nesedí.

Psali, že Scala má výrazně menší rozchod kol proti Golfu, hlavně pak vzadu. Čísla ale neodpovídají. Tak nevím kde je chyba.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:04
Golf
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521

Nevím, kde jsi vzal ty hodnoty... :-!
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Šimpanz
| 29. 4. 2019 23:38
To uvádíš vyšší motorizace, podívej se přímo na stránky VW, Golf má vpředu psáno 1533 až 1549 podle motorizace resp. pohonu 4x4 vs 4x2 resp. podle ráfků a vzadu 1504-1521 opět podle pohonu/motorizace, pro srovnatelnou motorizaci, tedy 1.0 TSI v předohrabu platí ta nižší čísla, čtyřkolky GTI, GTD, gas etc. mají ty vyšší čísla.
Ale dobře i když vezmu tu tvou horní hranici 1521 vzadu, tak proti 1516 je to výrazně větší rozchod? 5 mm? Legrační, redaktoři prostě plácají nesmysly.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:56
já to nikdy neprocházel.

Jen jsem opravdu zaregistroval v testu, že vzadu je Scala výrazně užší v nápravě... ;-)

Ale čekal jsem, že by to přece nebyl koncern, aby základ nebyl nějak zdrblý... To mi na koncernu vadí. Prostě auta umí udělat. Ale jak chceš aby něco stálo za něco, tak za vše musíš připlácet ;-\
Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Šimpanz
| 30. 4. 2019 00:31
Ano, myslím, že to plácl ve videu takový ten mrňavý Slovák, tuším jménem Karpat, ale čísla jej usvědčují z kraviny. Btw. Octa III měla před face vzadu 1514mmm a po face má 1534 mm, Audi A3 má vzadu 1514mm, Seat Leon má vzadu 1520mm, Toyota Auris má vzadu 1505mm, takže všechno hodnoty, které se točí kolem té Scaly, v podstatě stejně široké nápravy, kde jsou jenom drobné rozdíly díky použitým diskům s nepatrně jiným ET. Doufám, že všechna ta auta nějaký expert zařadí také do B segmentu.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
rohYpnol
| 30. 4. 2019 15:47
ano on.
Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Bobanus
| 30. 4. 2019 09:44
Golf VII
rozchod kol vpředu: 1549 mm (Scala 1531)
rochod kol vzadu: 1521 (Scala 1516)
,,,ty rozdíly nejsou velké, jenže Golf VII je na trhu přes pět let a končí, ostatní značky, jako Focus, Megane, 308 jsou širší a nový Golf VIII bude rovněž širší než stávající.
Scala je na podvozku Pola, a s příchodem Golfu VIII to půjde vidět výrazněji.
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Šimpanz
| 30. 4. 2019 10:33
Nikoliv, 1549 mm a 1521 mají jenom vyšší motorizace, základ 1.0 TSI má vpředu 1533 a vzadu 1504, viz já včera 23:38. Prostě Scala má stejné rozměry podvozku jako stejně motorizovaný Golf.
Re: Re: Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
Nagano83
| 30. 4. 2019 10:35
Ano, například rozchod Focus vpředu a vzadu 1572/1553. To je 5cm rozdíl a to už je výrazně užší ta Scala.
Avatar - twistedTSD
Re: Pravdivý článek, respket autorovi!
twistedTSD
| 29. 4. 2019 22:52
Ale no tak. 208 a Clio s ní můžeš srovnávat maximálně do chvíle, kdy si do nich sedneš. Focus pod 450 v trochu normální výbavě nekoupíš, to je nesmysl.
Avatar - JirkaV8
Pozitiva a zivotni jistoty
JirkaV8
| 29. 4. 2019 17:46
Urcite ano, ano a zase ano. Uz pridat jen motor 1.6mpi 74kw, nejaky zvih perovani, vyssi profil pneu, peknejsi spodni hranu celnich svetel. Trochu mekci a hodnotnejsi materialy v celem interieru. Automat s menicem a servisni zazemi i v dalsich zemich. Ono trychtyr na nalevani pod kapotou neni vsechno. Ale jinak super :yes:
Scala
decathlon
| 29. 4. 2019 18:05
Další krám z koncernu předražené tradice. :no:
Avatar - holden2
jak fakt to neni rapid?
holden2
| 29. 4. 2019 18:09
no kdo by to rekl kdyz je to srala. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Avatar - CICERO
Re: jak fakt to neni rapid?
CICERO
| 29. 4. 2019 18:42
Přesně tak, vysdílet pro občany typu aktivistky: Gréty Šlupkobanánovské, naházet do flítů, utrápit a sešrotovat v koncentračních vrakovištích, pod záštitou koncernu VW ;-) (hlavně ať se ucpávaj egr ventily a kočáry regenerují... ) :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
Re: jak fakt to neni rapid?
rohYpnol
| 29. 4. 2019 19:17
...a proto je Škoda nejprodávanější, nejvyhledávanější a nejpoptávanější ojetinou, že... :-!
Avatar - twistedTSD
Re: jak fakt to neni rapid?
twistedTSD
| 29. 4. 2019 23:00
Hm, jen já jak na potvoru nafasuji Francouze.
Avatar - CICERO
Re: Re: jak fakt to neni rapid?
CICERO
| 30. 4. 2019 14:35
Tak to jsi v pohodě ;-)
Avatar - rohYpnol
Kouzelníci z Mladé Boleslavi
rohYpnol
| 29. 4. 2019 18:39
Ostatní automobilky mají techniky a vývojáře, Škoda má kouzelníky. Jinak si neumím představit to, že na laciném základu postaví auto, které svými JÍZDNÍMI vlastnostmi a KOMFORTEM převyšuje ostatní konkurenty, kteří nejsou postaveni na základu "o třídu výš".

V podstatě se divím, že Kodiaq a Superb není také na MQB A0 >:-[] :-!

Pokud skutečně šlo o test, mělo by zde toto být rozebráno a popsáno, kde se tyto kompromisy projevují. Pokud se podle autora testu kompromisy neprojevují nikde, pak:
1) autor testu nepozná rozdíly, nebo
2) ve Škoda-Auto pracují kouzelníci, nebo
3) autor testu pracuj pro Škoda-Auto.

Scala nebude špatná, ale jak se na první pohled zdálo - konečně kompakt od Škody bez kompromisů - tak začíná vyplouvat na povrch skutečnost. Opět kočkopes od Škody. Co do praktičnosti skvělý, ale co se pohodlí týká, tak řekněme průměr.

Stejně tak spotřeba. Jestli se skutečně pohybuje těch 6,5 až 9, tak to opravdu žádná sláva není. S ohledem na 3hrnky to opět vypadá na "novodobé hátépé"...
Avatar - rohYpnol
Nepovedená konfigurace
rohYpnol
| 29. 4. 2019 19:45
Celkově se musím pozastavit nad novinářskou konfigurací konkrétního vozu.

Obvykle to u Škody vnímám absolutně obráceně - novinářské vozy v TOP výbavách s mnoha příplatky a obvykle efektními dekory dávají vozu výrazně lepší dojem, než který pak dostane běžný majitel.

Tady se ale - za mě - sladění barev, dekorů materiálů vůbec nepovedlo. Mrzí mě to o to víc, že béžové interiéry Škoda vždy uměla a byly tím nejhezčím. Tady ale jakási vybledlá bezcharakterní béžovošedá kůže působí těžce k uzoufání. Střed nevím, jestli je látka, nebo alcantara, každopádně obojí působí zbytečně s ohledem na úzkost.

Takže paradoxně je možná dobré, že té zoufalé unyle béžové je v interiéru nakonec tak málo a omezilo se jen na čalouněné části... Vzpomínáte dříve? Béžový interiér znamenal béžové stropnice, a všechny plasty do úrovně loktů...

Interiér Octavie I LaK nebo Fabie I Elegance v béžové proti tomuhle působí jak luxusní zboží... No, je vidět, kde se šetřilo... Unifikace, unifikace, unifikace...

Kde naopak musím chválit, je panoramatické střešní sklo. Opravdu velký rozsah, navíc bez středové výztuhy... Skvělé (esteticky). Mimochodem, právě vozy se "skleněnou střechou" bych v NCAP posílal na pole test... Nikdo mi nenamluví, že pevnost karoserie je stejná jako s pevnou střechou a středovou výztuhou :-!
Re: Nepovedená konfigurace
Tycoon
| 29. 4. 2019 21:04
Ano, vypadá to divně. Ale jak si řekl, je to novinářské auto, tuhle kombinaci většina z nás vidí poprvé a naposledy právě na těchto novinářských autech. Důležitější je, jak budou vypadat běžné kusy. U Fabie III má Škodovka hned od začátku strategii, že novinářům dává jen a pouze nejvyšší výbavu Style, tak jsem zvědavý, jestli uvidíme test Scaly Ambition.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Nepovedená konfigurace
rohYpnol
| 29. 4. 2019 22:55
Světe div se, https://youtu.be/66oRqjv-rag?…

Je zde Scala s klasickou zádí a prostřední výbavou.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Nepovedená konfigurace
Emel
| 29. 4. 2019 23:06
To je hezky nakonfigurovaný auto... hezká barva, hezká kola, i ten interiérový dekor je dost dobrej.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Nepovedená konfigurace
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:12
Přesně to jsem si říkal taky ;-)

Oproti tomuhle v testu ... 100 a 1.
I ty kola v novém designu vypadají super. A hlavně 16p... A vnitřní dekory super, i ta červená linka.
Škoda
columbus
| 29. 4. 2019 19:53
Když vidím tu cenu testované verze a vůbec cenu tohohle chcípáka, tak bych musel být nadopovaný prášky, abych si tohle koupil.....to bych šel rovnou do Oktávie.........
Avatar - rohYpnol
Prostornost Scala x Focus IV
rohYpnol
| 29. 4. 2019 20:10
Focus IV je o 1,6 cm delší, o 18,6 cm !!! širší (opravdu??? nemá ACZ chybu v tabulkách???)...

Přitom Škoda má zcela srovnatelné místo vpředu i vzadu, ale o 92 l větší zavazadlový prostor... 92 l je přitom +25% z objemu Focusu... Šířka v úrovni loktů opět shodná...

56 l ztrácí Focus i při sklopených sedadlech...

S prostorností ve Škodě opravdu pracovat umějí (naopak ve Fordu opravdu neumějí).

Za mě jednoznačný argument pro Scalu :-! :-! :-!
Avatar - 3_diamanty
Re: Prostornost Scala x Focus IV
3_diamanty
| 29. 4. 2019 22:44
chybne tabulky su tu takmer vzdy... kto ich pise netusim ale uz ako 10 rocny by som ich zvladol lepsie a to sa nechvalim... proste je to tak

kazdopadne ale uznavam ze scala sa mi celkom paci... len skoda tych motorizacii lebo s litrom si to nekupi asi zase hocikto a zase 1,5tsi uz bude kdesi v cene kaskaja alebo nejakeho ineho styloveho crossu... takze smola... a nejakych 15 tisic eur by som za liter s tromi valcami nikdy nedal ... zlata corolla
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Prostornost Scala x Focus IV
rohYpnol
| 29. 4. 2019 22:53
S litrem že si to nekoupí kde kdo? Litry budou tvořit většinu prodejů :-!

Za mě ale (neřeším teď ceny) vidím jako ideál kupodivu 1,6 TDI.
Avatar - Emel
Re: Re: Prostornost Scala x Focus IV
Emel
| 29. 4. 2019 22:53
Osobně jsem si říkal, že ten silnější 1.0TSI tomu padne jak ulitý a s 1.5 už se Scala dostane ze své "komfortní zóny"... nicméně příplatek za 1.5 je celkem přijatelných 35t, takže (pro mě celkem překvapivě) mi z toho 1.5 vychází zajímavě. Až bude s manuálem samozřejmě (mimochodem obrovská výhoda proti Rapidu).

Což je možná částečně i odpověď na otázku po 1.5TSI 96kW... moc velká cenová mezera tam na něj není.
Re: Re: Re: Prostornost Scala x Focus IV
Scarab
| 30. 4. 2019 07:34
Pravda, jestli bude ta 1.5 v manuálu, může to být zajímavá nabídka - ale pořád je to otázka ceny - to uvidíme až to bude. No a samozřejmě ten podvozek (zadní náprava) - na slušných silnicích se to nepozná, ale slušné silnice u nás nejsou a ten multilink se pomocí různých fíčur úplně nahradit nedá.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Prostornost Scala x Focus IV
Emel
| 30. 4. 2019 10:47
Multilink se úplně nahradit nedá a dobrý multilink bude vždycky lepší než dobrá vlečka, to souhlas. Navíc nevěřím, že by Scala jezdila tak dobře, jako třeba Mazda 3, spíš bude jezdit třeba jako Megane... což na druhou stranu není žádný průšvih. Pokud se jim povedlo (třeba za pomoci hydraulických dorazů) naladit podvozek na přijatelný komfort se 17" kolama, tak je to za mě "mise splněna".

Minulý Ceed s multilinkem ale taky nijak nezářil, ne že by jezdil špatně, ale oproti třeba tomu Meganu tam žádná nadstavba nebyla. Nový ještě projetý nemám.
Re: Re: Re: Re: Re: Prostornost Scala x Focus IV
Šimpanz
| 30. 4. 2019 12:47
V obecné rovině je multilink lepší, ale musí se umět naladit. Minulé verze Ceedu s multilinkem neježe nezářily, ale byly dost podprůměrné
https://www.youtube.com/watch?…
Současná verze je lepší,
https://www.youtube.com/watch?…
ale ve třídě sotva průměr.
Re: Prostornost Scala x Focus IV
Nagano83
| 30. 4. 2019 10:28
Tak si to shrňme:
Vnitřní šířka vpředu a vzadu
Focus 147 / 146 cm
Scala 145 / 143 cm - to je o 2 a 3cm méně

K velikosti zavazadlového prostoru - vnitřní rozměry:
Šířka mezi podběhy Focus / Scala 100 / 100
Délka Focus / Scala 79 / 82 - rozdíl 3 cm ve spodní části
Výška po plato Focus / Scala 55 / 55 cm
Takže těch tvých 92l je pouze rozdíl v těch "boulích" za podběhy po stranách, které stejně pořádně nevyužiješ.
Avatar - Blue Sun
Re: Re: Prostornost Scala x Focus IV
Blue Sun
| 30. 4. 2019 10:54
Ty prostory za podběhy krásně vyplním zavazadly při cestování.
Motor
ota21
| 29. 4. 2019 20:47
I jsem se sem po dlouhé době zase přihlásíl, protože autor o motoru prachsprostě lže. Od 1500ot se opravdu nic neděje, něco se začíná dít až od 2000. Od 1500 motor pojede možná na 2.q, už na 3 bude opravdu hodně protestovat. Celkově motor přehnaně chválí, ale realita je jiná. Tohle bych od takového webu opravdu nečekal. Jak jsem psal, buď v autě vůbec neseděl, nebo úmysleně lže, protože je to zaplacenej článej, no a nebo prostě neví o čem mluví.........
Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Tycoon
| 29. 4. 2019 21:00
Chalupáři chtějí velký kufr, dáme ho tam. Frkulíni chtějí USB-C, dáme ho tam. Rodiny chtějí více prostoru, uděláme to širší a trochu vyšší. Mladí mají rádi patlání po tabletu, přesuneme na něj ovládání klimatizace. Lidi se chtějí předvádět s velkými koly, dáme tam 17" a 18". Ale EU chce nižší spotřebu, tak dáme na ta velká kola úzké pneumatiky.
Výsledek je, že pro auto nevidím jasnou cílovou skupinu. Dokonce i redakce auto.cz si dovolila nebývalou kritiku, u nových modelů Škody většinou bývají oslavné ódy.
Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Scarab
| 29. 4. 2019 22:09
Cílová skupina je jasná - zarytí škodovkáři (kterých je u nás více než dost) koupí všechno (a za jakékoliv peníze), hlavně že tam je nápis ŠKODA :-)

Jinak ale souhlas :-)
Re: Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Jirka1
| 30. 4. 2019 08:55
Asi tak - ve svém životě jsem měl kromě rodinného Moskviče samé škodovky, od Š 100 po Š 136/742, předtím kvůli spotřebě a opravitelnosti, za bolševika byl benzín drahý. Později kvůli opravitelnosti, kdy jsem si všechno udělal před barákem na ulici. Následně jsem jezdil se služební Feldou combi 1,6 a v dalším zaměstnání jsem si vybíral Octavii (vždy kombi) v plné výbavě, protože tu značku mi nikdo ve firmě z těch nade mnou nezáviděl. Za tu dobu jsem jich vystřídal pět a najel s nimi cca 840 000 km. Teď jsem si koupil jako OSVČ opět Octavii - protože jsou na ni dostupné díly okamžitě a servis na každém druhém rohu (i když ten jsem potřeboval minimálně). Prostě mi to auto vyhovuje, na nějaké emoce zvysoka dlabu, pro mě je rozhodující užitná hodnota a životnost. Když jsem se díval na jiné značky, i na Hnujdaj, prakticky žádné jiné auto v této velikosti nevyhovělo velikostí kufru, který je pro mě zásadní, jen o dost dražší Mondeo. A nějaká Berlinga atd. nechci, pomalé, hlučné a velký čelní odpor, navíc francouzské auto mi nesmí po krátkých zkušenostech s Kangem do baráku.
Avatar - 3_diamanty
Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
3_diamanty
| 29. 4. 2019 22:50
cielova skupina je pritom uplne jasna ... je nou bezny clovek ktory neriesi motor ani nejaky extra dizajn ale chce priestranne prakticke auto ..... kto ale uz kusok chce iny motor alebo chce nieco stylove pripadne nieco moderne hybridne tak ten uz pojde inam...
Re: Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Tycoon
| 30. 4. 2019 17:46
Já vím, že je to cílovka. Ale jde o to, že některé detaily s konceptem praktického auta vůbec nekorespondují. Třeba ovládání klimatizace přes tablet nebo 18 kola s 205 mm pneumatikami. Jakoby někdo do dortu přidal koření na maso a místo marcipánu to ozdobil petrželkou.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Emel
| 30. 4. 2019 18:10
Základ je 16" v Ambition a 17" ve Style, to je ok.

Klimatizace má základní ovládání normálně na tlačítka, jsou tam dva otočné ovladače na teplotu a tlačítka na základní věci:
http://www.dailymotors.cz/…oda-scala-26.jpg
Tak jako třeba by tam mohlo být i tlačítko na větrák nebo synchronizaci, ale osobně mi tohle přijde jako dobrý kompromis.
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Jaros71
| 1. 5. 2019 01:05
Ne , žádný kompromis není dobrý..je to na prd.
Mohlo to být lepší.
Re: Re: Re: Re: Jak si pejsek s kočičkou dělali dort
Tycoon
| 1. 5. 2019 07:53
Ano, to je OK. Ale nerozumím těm 205/45 R18. Ta pneumatika se bude těžko shánět, zejména zimní. A mají stejnou šířku pneumatiky jako 205/55 R16 u Ambitionu s litými koly, takže přínos v jízdních vlastnostech bude mizivý.
Chybí ovládání větráku a nastavení rozvodu vzduchu sklo/tělo/nohy. To je hodně špatný kompromis.
BTW Tlačítko na synchronizaci to má. Dle návodu k obsluze se má déle stisknout tlačítko v levém kolečku. Ale kdo takhle podrobně bude číst návod a zapamatuje si to? Jeden řidič z tisíce?
AID
troo
| 29. 4. 2019 21:33
Fuj ten hnusny Active Info Display po bokoch... pripomina to 90te roky kedy sa rozsvietenymi ledkami /beznymi ziarovkami zobrazoval cez zarezy v plaste nejaky rozsah hodnot. Vacsina VW a aj poniektore Audi to sice maju podobne, ale aspon nie takto skaredo jak past na oko...
Scala
Jaroslav Prucha
| 29. 4. 2019 21:50
Škoda má pěkný auta to bez diskuse. Ale poslední dobou to auto vždy zničí tím naprosto nesmyslným trivalcem. To je hrůza a děs. 😤😵😭
Avatar - CICERO
Re: Scala
CICERO
| 29. 4. 2019 21:57
Náhodou... to jsou nej motory, tohle to !!! A 3 je víc než 2 nebo 1 ;-) >:-[]
Avatar - twistedTSD
Re: Scala
twistedTSD
| 29. 4. 2019 23:05
Běž si ten tříválec projet.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Scala
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:21
Dynamika v normě.

Ale chování a projev je proti 4-válci krok zpět, to nezamluvíš ničím. Církev taky staletí tvrdila, že země je placatá i když není...

A samozřejmě, že žádný výrobce nebude chtít vyjít s pravdou, že nové motory jsou horší než ty staré a jediný důvod proč se tyhle nesmysly dostaly pod kapotu, je eko(euro)demence.
Avatar - miromen
Jelito
miromen
| 29. 4. 2019 22:31
Vždy je nějaka ta elita a na druhe straně jelita. Kde patři tenhle "činsky" naleštěny nizkonakladovy polokombik je snad jasne.
https://www.auto.cz/…i-je-to-ale-golf?…
Avatar - rohYpnol
Re: Jelito
rohYpnol
| 29. 4. 2019 22:50
Ten čínský nízkonákladový polokombík je uvnitř stejně prostorný jako Focus a kufr má výrazně větší než Focus.
Avatar - miromen
Re: Re: Jelito
miromen
| 29. 4. 2019 23:21
Krom hlavy ještě nějake postiženi ?
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:22
Tak co vidíš v zrcadle musíš popsat ty sám :-!
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Jelito
miromen
| 29. 4. 2019 23:27
Na tve blaboly zbytečně reagovat.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 29. 4. 2019 23:59
Ano, víme že jsou mezi námi i takoví jako ty, kteří neznají rozdíl mezi pojmy argument a blábol. I takoví mají právo psát v diskusích. Bohužel...
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
miromen
| 30. 4. 2019 00:24
Neustaly motak, takže jen pro zopakovani ...

"Ten čínský nízkonákladový polokombík je uvnitř stejně prostorný jako
Focus a kufr má výrazně větší než Focus."
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 30. 4. 2019 14:42
Fajn. Číst umíš. Teď ještě naučit se myslet.
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
miromen
| 30. 4. 2019 22:45
Takže ani opakovani nepomohlo. Holt, kde neni myšleni tam je předpoklad pro jednoduchost a tu ty, už davno nemusiš dokazovat.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 1. 5. 2019 12:44
Nějak se ti ta diskuse vymkla, co? >:D >:D >:D

Ale v pohodě, u tebe diskusní standard... No, kdybys náhodou měl něco k tématu, tak dej vědět >:D :-!
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
miromen
| 1. 5. 2019 14:00
Mě se něco vymklo ? Jen zopakuji, že nama cenu argumentovat na někoho, kdo je bez myšlenek a v tvojem připadě se navic projevuje jednoduchost. A jak je i v teto diskuzi vidět tak jsou taci, kteři se uměji zamyslet, když už se jde do detailu a nejen bezhlavě placnout nějaky blabol, ktery nema v tvojem připadě žadne opodstaněni a je hoden akorat tak někde na emimino.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 2. 5. 2019 18:54
Opět demagogie, že?

Když argumenty nejsou, tak se napíše že nemá cenu argumentovat... :-O :no:

Jak říkám, tvůj diskusní standard. Ale já jsem pozitivní, fandím ti, třeba ti jednou kontakty sepnou a objevíš nový svět. >:D :-!
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 2. 5. 2019 19:16
Focus (vs. Scala)

g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1080 (-10,0)
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900 (+50,+30)
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000 (-30)
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930 (0)
k) šířka vpředu (mm): 1430 (0)

Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1354 (-92,-56)

Podotýkám vnější rozměry
a) délka (mm): 4378 (+16)
b) šířka (mm): 1979 (+186) ??
c) výška (mm): 1452 (-19)
d) rozvor (mm): 2700 (+64)

Tedy bonus v podobě většího rozvoru Focusu se nepromítá přímo ani do prostornosti vzadu, ani do objemu zavazadelníku. Ale nečekám, že to pochopíš ;-)
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
miromen
| 2. 5. 2019 19:38
Neuvěřitelne jaky ty jsi tupoun. Navic u tebe plati klaska v podobě, že tobě nebo někomu z tvych blizkych musel ubližit nějaky majitel forda.
Ještě si hoď čisla např. s M3, civicem či corollou, prakticky s čimkoliv , ale tam ti asi nikdo neubližil. A když už tak nejlepe opět na 100% spolehlivy zdroj auto.cz. Jen ti prozradim takove male tajemstvi a to, že focus ma některe verze dokonce delši, ST bude možna ještě delši a jine jsou vyšši a jine zase nižši. A to je řeč jen o "vyčnělcich". Nějake technicke řešeni, zaměr či samotny tvar už raději ani neřeš.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 2. 5. 2019 19:42
Jistě, a v číně bude Focus 2x tak dlouhý, že... ;-)

Srovnávám srovnatelné - HB. Ale ty za tím určitě uvidíš opět "křivdu fordu" ... No, jak říkám, kontakty... ;-)
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeli
miromen
| 2. 5. 2019 19:51
Jestli si "mysliš", že moje slabomyslnost dosahuje te tve tak se hluboce myliš. Ja nepsal o nějakem polokombiku či kombiku, ktereho focus ma v nabidce nebo dokonce sedanu, ktery se u nas ani nenabizi.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
rohYpnol
| 2. 5. 2019 22:42
tak cením si toho, že sis vůbec začal uvědomovat vlastní slabomyslnost >:-[] :yes:
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jelito
rohYpnol
| 2. 5. 2019 19:44
Jo a nechci ti kazit iluze, ale Mondeo MK III považuji za jedno z nejlepších aut (nejen) své doby.

Ale ok, žij si tu svoji pokřivenou iluzi, jak se "mstím na fordu" >:-[]
Avatar - CICERO
Re: Re: Jelito
CICERO
| 29. 4. 2019 23:57
Kluci vy ste tady vté diskuzi, tak krásní a nadržení, jak já >:-[] Ou...
Re: Jelito
webpaja
| 30. 4. 2019 09:13
A v čem je to auto horší než porovnatelný Focus? Podvozek je technicky podobný, tříválce jede FF v celém spektru benzínu běžných verzí, Scala má R4 1,5. Fičury na podobné úrovni a asijské fragmenty designu dnes mají oba.
Avatar - twistedTSD
Well
twistedTSD
| 29. 4. 2019 23:12
Co mě rozladilo, je ovládání infotainmentu a zejména toho vrchlolného. Proč nemůže mít aspoň normální ovládací kolečka? Totální kontrast k nové Mazdě 3. Taky jsem nepřišel na chuť trojúhelníkovým světlům, paradoxně se mi více líbí Ambition.
Avatar - Đawson
K testu
Đawson
| 29. 4. 2019 23:48
Auto rozhodně neni pohodlnejsi nez octavie, ale tupých ran sem si od zadku nevsiml, asi nejsem tak narocny, ale mel sem normální podvozek a 16ky kola.... Ovladani ventilace je fail jak prase, ale přiznávám, ze do toho clovek tak casto neleze. Prostorove naprosto dostatecny, pocitove vetsi nez spaceback. Jezdil sem 1.6 tdi... Konecne to ma 6ti kvalt, octavie stale 5ti kvalt... 1.0 tsi znam moc dobre z jinych vozu, zadny zazrak to neni ale jede to, prevodovka to zabiji, puvodni litr jel lepe a 1.2 jeste lepe. Světla sviti parádně! Libi se mi odkládací prostory a i ty simply clever kraviny. Kdyby to bylo o 50k levnejsi, myslim si, ze je to dobry auto. Dava mi smysl do 400tis. Se sedackama sem problem nemel... Tot asi vse.
Nemožné
ondrapl
| 30. 4. 2019 08:27
Nedávno testovaná Mazda 3 dostala o půl hvězdičky víc, než koncernové auto! A za cenu testované Scaly mám tu Mazdu v téměř plné výbavě (chybí pouze kožené sedačky). :-D
Cena
Jirka1
| 30. 4. 2019 08:37
Když se podívám na cenu v nejvyšší výbavě 622 000 Kč, tak to už si pár kaček připlatím a koupím si větší Octavii. LED světlometu nepovažuji za bůhví co, mám je na Octavii a svítí proti halogenům a nebo Feldě vysloveně špatně. Sice se zdá, že svítí intenzívněji, ale špatně pokrývají vozovku, levá část je od určitých metrů, které nemají hodnotu min. 40 m, úplně černá. Prý se umí přizpůsoibit různým vozovkám a na dálnici svítí jinak, ale jak poznají, že jedu po dálnici netuším - protože rychlost není rozhodující, nikdo přece není povinen jezdit po dálnici povolenou maximálkou.
Nevím, na to, jak se o Scale před jejím uvedením na trh básnilo, jsem docela zklamaný jak designem (i když ten mě zrovna nebolí), tak užitnými vlastnostmi. A co mě nejvíce sejří, tak ty dotykové displeje, které jsou pomalé a odvádí pozornost od řízení.
Malý prckolet
Nlauda
| 30. 4. 2019 10:00
Tak jsem si do Scaly sedl na místě spolujezdce.

A bohužel mám výšku 183 cm.
Není tam místo pro koleno u středového panelu. Pokud si posunete přední sedačku u spolujezdce vzad, aby jste tam narvali koleno, tak se zase mačkáte vzadu. :-O :-O :-O

Tedy jediný nepřekonatelný průšvih je nedostatek prostoru pro koleno u vnitřního panelu. Takže NE.
Avatar - Jaros71
Re: Malý prckolet
Jaros71
| 1. 5. 2019 01:07
Souhlas..je tam méně místa než vepředu v novém Fordu Fiesta.
Auto má jen velký kufr.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Malý prckolet
Beefcake
| 1. 5. 2019 09:46
Ze tam nie je miesto v tabulke neuvidis. Zato z kufra zvlhne kazdy.... Tak sa to robi.
motor
GOGO22
| 30. 4. 2019 10:27
Takový motor toho asi mos nevydrží, a nebo se pletu ?
Avatar - rohYpnol
Re: motor
rohYpnol
| 30. 4. 2019 15:44
No... i 3-válec může být udělaný slušně. VAG nedokázal v první generaci uhlídat ani kvalitu 4válců TSI. Takže jak to dopadne s první generací 3válcového TSI se dá odtušit... Možná že druhá generace 3válcového TSI bude lepší.

Mimochodem, zvláštní že ten mizerný Fiat žádné problémy s maloobjemovými turbobenziny neměl... >:-[] :-!
Avatar - twistedTSD
Re: Re: motor
twistedTSD
| 30. 4. 2019 19:14
Zas taková novinka to není a zatím jediným známým problémem.je spojka u prvních FL Rapidů. Nesrovnával bych to s prvními TSI, které byly prvními mohykány downsizingu vůbec.

Fiat, no, ten by musel v první řadě něco vyvinout a nerecyklovat techniku z osmdesátek. Ok, 0.9 twinair, 1.4 multiair...ale s jejich aplikací do modelové řady docela šetřil, Tipo dodnes jede na T-Jetu.
Avatar - Jaros71
Re: Re: motor
Jaros71
| 1. 5. 2019 01:10
To bude tím , že Fiat nikdy nebyl mizerný a motory májí italové nejlepší.
Jak benzíny tak diesly JTD.
Osobně na FIAT motoricky nedám dopustit. :yes:
Avatar - twistedTSD
Re: motor
twistedTSD
| 30. 4. 2019 19:17
To se nedá říct podle objemu, byť by tolik expertů sebevíc chtělo. Reálně patří tyhle malé oturbené motory ke spolehlivějším než čtyřválce vyššího výkonu a obdobné techniky (turbo, přímý vstřik).
Dost dobrý
multicar
| 30. 4. 2019 19:08
Za mě dost dobrý. Tohle auto nemá v kontextu českého zákazníka žádné podstatné nedostatky. Bude to zabiják i30, Ceed, Focus, 308, Megane a dalších... Tedy v CZ.

Co se tedy nepovedlo je středový tunel, který odpovídá o třídu menšímu autu a je neskutečně hnusný (primitivní provedení, a obrovské ošklivé záslepky místo tlačítek). Jen mechanická parkovací brzda v nižší střední třídě u nového modelu v roce 2019 ??? Koupím si automat a brzdit budu ručně, nooo. :no: :no: :no: :no:

Ještě by mě zajímalo, jak to inženýři u Škodovky dělají, že u relativně krátkého auta s relativně krátkým rozvorem udělají dostatek prostoru vpředu, vzadu a nadto ještě veliký kufr?
Re: Dost dobrý
Tycoon
| 1. 5. 2019 08:28
Jednoduše. Právě tím, že vzali platformu na menší auta a na ní nafoukli co největší kabinu. Platforma na menší auta méně plýtvá místem. Například na zadní nápravě. Klasická MQB musí mít vzadu místo na zadní diferenciál pro čtyřkolky a víceprvkové zavěšení pro nejvyšší specifikace, takže u předokolky s torzní příčkou je tam spousta nevyužitého místa. MQB A0 místo na diferenciál a víceprvek nemá. Dále bude mít Scala určitě menší podběhy než třeba Oktávka.
Re: Re: Dost dobrý
multicar
| 1. 5. 2019 12:32
Vidím to takhle...
Když vezmu podélný prostor , míněno délku dostupnou pro posádku vpředu + vzadu + délku kufru, tak jediný další podélný rozměr navrch je prostor motoru.
Takže pokud exceluje prostorností, tak musí řidič sedět blíž k motoru (resp. ose), takže víc mezi koly. Což ho musí omezit na šířku v nohou.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Dost dobrý
rohYpnol
| 1. 5. 2019 12:52
Přesně tak to taky bude.
Proto ty drobné výtky k pozici za volantem.

Obdobně to měl stávající Rapid. Pozice za volantem a posez řidiče odpovídá o třídu menším vozům. Vůbec nepochybuji o tom, že pozice v Golfu/­Méga­ne/As­tra/Fo­cus/Maz­da3 bude "řidičštější", tj. více svislý volant blíže k řidiči, a pánev řidiče bude dále od osy přední nápravy a nejspíš i níže. Logicky pak "za řidičem" zbyde méně místa (a je jedno, jestli pro zadní cestující, nebo zavazadla).

To ale nic nemění na tom, že Scala je na tom s prostorností jako celek lépe jak nový Focus.
Re: Re: Re: Dost dobrý
Tycoon
| 1. 5. 2019 16:43
Ano, to k tomu může taky přispět (stejně jako jiný posaz za volantem, jak odpověděl rohYpnol). Tady se možná dostáváme k tomu, proč Scala může mít maximálně 205 mm pneumatiky. Širší pneumatiky by musely mít širší podběhy a zbylo by méně místa na řidičovy nohy a pedály.
Ale celé je to o tom, že nafouknutím MQB A0 se získal větší prostor, než kdyby postavili stejně velké auto na MQB. Je to stejný případ jako u Superbu.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Dost dobrý
Emel
| 1. 5. 2019 18:05
Otázka je, jestli Scala potřebuje kola širší než 205.

Co je se Superbem? Superb má stejnou platformu jako Passat... tam žádný posun nikam jinam není.
Re: Re: Re: Re: Re: Dost dobrý
Tycoon
| 1. 5. 2019 19:58
To je otázka. Pokud to budeme brát jako obyčejné, dostupné auto nižší střední třídy, tak ne. Ale když už má verze Style 17" kola, tak na ty jsou optimem pneumatiky 225/45 R17, jak to má Golf a spol.
Superb má stejně jako Passat, Golf, Octavia a spousta dalších koncernových aut platformu MQB. A stejně jako má Scala největší rozvor ze všech aut na MQB A0, tak má Superb nejdelší rozvor ze všech aut na MQB. U Superbu je to v podstatě tradice od první generace, i když tehdy to ještě nebyl svébytný model, ale pouze kopie v Číně vyráběného Volkswagen Passat Lingyu.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dost dobrý
Emel
| 1. 5. 2019 21:10
Proč jsou optimální? Podle mě žádný optimální poměr šířky a velikosti neexistuje, jsou jen nějaké zvyklosti. Větší guma znamená větší grip... ale taky větší jízdní odpory. Renault má taky 195mm R20.

To je právě trošku jiná situace. Superb i Octavia jsou větší auta v rámci své třídy. Scala ale nemá být konkurent Pola, to je Fabie. Scala je takový krok stranou, stejně jako Rapid.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dost dobrý
rohYpnol
| 2. 5. 2019 19:02
Nevidím to jak uvádíš. Resp. ano, lze brát to, že jsou optimální rozměry pneu, ale také vzhledem k motorizacím. Jestliže má někdo slabší motorizace, široké pláště nic zásadního nepřinesou, spíše naopak.

Jinak řečeno - ano, Golf má třeba 225/45 R17, ale tento rozměr bude obvyklý pro motory, které už půjdou mimo Scalu...
Re: Dost dobrý
Scarab
| 1. 5. 2019 20:48
Nedostatek má jediný ale kardinální a to je cena. Pokud by SCALA měla být v CZ zabijákem Tebou uvedených modelů, musela by být cena o cca 15% nižší než je ta stávající, takhle se SCALA bude prodávat, ale zabijákem i30, Ceed, Focus, 308, Megane tedy rozhodně nebude.
Avatar - Emel
Re: Re: Dost dobrý
Emel
| 1. 5. 2019 21:01
Jen pro ilustraci, čísla za 2017/2018:
Rapid: 12.407 / 14.353,
i30 7.441 / 7.455,
Ceed 3.819 / 4.250,
Focus 4.241 / 3.522,
308 1.334 / 1.348,
Megane 2.670 / 1.913,


Můžeme tipovat, jestli bude Scala lepší nebo horší než Rapid... že by ale byla horší než někdo z jmenovaných konkurentů, na to by asi nevsadil nikdo. Nebo jo? :-)
Re: Re: Re: Dost dobrý
steny007
| 2. 5. 2019 16:51
Scala budu mít prodeje ještě lepší, spíš výrazně lepší. Ta bude ukrajovat i z prodejů dražší Oktávce, což Rapid moc nedělal.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Dost dobrý
rohYpnol
| 2. 5. 2019 18:58
S tím že bude lepší prodej Scaly jak Rapidu bych byl hodně opatrný. Jakmile přijde Kamiq, tak Scala půjde prodejně dolů. SUV je prostě SUV.
cena
Hubertt
| 1. 5. 2019 13:13
Za ty peníze určitě NE :-)
Scala
IvoHrubec
| 2. 5. 2019 21:39
Koupil jsem Hyundai i30 Fastback 1.0 88 kW za 325 tis.Kč zákl výbava. Když jsem se díval do ceníku Scaly, tak při stejné výbavě a záruce by Scala stála o 120 tis Kč víc. A Fastback má zadní nezávislé zavěšení kol. A teď mudrujte !!!
Avatar - rohYpnol
Re: Scala
rohYpnol
| 2. 5. 2019 22:39
když si hyundai cení fastback na tak málo, tak to asi žádná sláva nebude :-O
Avatar - Emel
Re: Scala
Emel
| 3. 5. 2019 14:30
Hyundai tyhle akční verze umí a fastback se jim taky povedl. Možná je umí lépe, než by samo chtělo :-)

PS: srovnáváš nesrovnatelné, akční verzi po slevě s ceníkem... ale to je asi fuk.
Úzká zadní sedadla.
Apeiron
| 22. 5. 2019 16:26
Zadní sedadla jsou tradičně úzká. Z komerčních = redakčních to není vůbec vidět, ale stačí se podívat na fotky skutečných aut ( sauto ) a najdete šíroký nepolstrovaný tvrdý plast o který musí být po celou životnost vozu silně nepohodlný. Připadá mi, že se ve Scale musel nahnat prostor pro kolena a sedadla tím posunuli až mezi zadní kola: https://d19-a.sdn.szn.cz/…_H_Y/Ed9BKlM.mpo?…

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku