Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala 1.0 TSI (85 kW) – Rapid to už není. Je to ale Golf?

Jen krátce po oficiálním uvedení na český trh prošla Škoda Scala redakčním testem. Jak hodnotíme základní tříválec 1.0 TSI?
Zpět na článek
29. 4. 2019 13:53
29. 4. 2019 14:04
29. 4. 2019 14:37
29. 4. 2019 15:01
29. 4. 2019 15:12
29. 4. 2019 15:59
30. 4. 2019 07:13
30. 4. 2019 07:53
30. 4. 2019 06:41
30. 4. 2019 19:05
29. 4. 2019 19:45
29. 4. 2019 13:57
29. 4. 2019 14:04
29. 4. 2019 14:04
29. 4. 2019 14:09
29. 4. 2019 14:14
29. 4. 2019 14:16
29. 4. 2019 14:50
29. 4. 2019 15:25
30. 4. 2019 11:14
30. 4. 2019 11:50
30. 4. 2019 12:49
29. 4. 2019 14:04
29. 4. 2019 14:10
29. 4. 2019 14:15
29. 4. 2019 14:39
29. 4. 2019 15:03
29. 4. 2019 15:19
1. 5. 2019 00:52
29. 4. 2019 15:19
29. 4. 2019 15:30
29. 4. 2019 15:39
30. 4. 2019 00:48
30. 4. 2019 00:54
30. 4. 2019 10:06
30. 4. 2019 12:05
30. 4. 2019 12:40
30. 4. 2019 14:26
1. 5. 2019 08:14
29. 4. 2019 15:41
29. 4. 2019 16:00
29. 4. 2019 20:10
29. 4. 2019 16:18
29. 4. 2019 16:27
29. 4. 2019 16:28
29. 4. 2019 18:05
29. 4. 2019 19:53
29. 4. 2019 20:47
29. 4. 2019 21:33
29. 4. 2019 21:50
29. 4. 2019 21:57
29. 4. 2019 23:05
29. 4. 2019 23:21
29. 4. 2019 22:31
29. 4. 2019 22:50
29. 4. 2019 23:21
29. 4. 2019 23:22
29. 4. 2019 23:27
29. 4. 2019 23:59
30. 4. 2019 00:24
30. 4. 2019 14:42
30. 4. 2019 22:45
1. 5. 2019 12:44
1. 5. 2019 14:00
2. 5. 2019 18:54
2. 5. 2019 19:16
2. 5. 2019 19:38
2. 5. 2019 19:42
2. 5. 2019 19:51
2. 5. 2019 22:42
2. 5. 2019 19:44
29. 4. 2019 23:57
30. 4. 2019 09:13
29. 4. 2019 23:12
29. 4. 2019 23:48
30. 4. 2019 08:27
30. 4. 2019 08:37
30. 4. 2019 10:00
30. 4. 2019 10:27
30. 4. 2019 15:44
30. 4. 2019 19:14
1. 5. 2019 01:10
30. 4. 2019 19:17
30. 4. 2019 19:08
1. 5. 2019 18:05
1. 5. 2019 21:10
1. 5. 2019 21:01
1. 5. 2019 13:13
2. 5. 2019 21:39
2. 5. 2019 22:39
3. 5. 2019 14:30
Avatar - peprnik
29. 4. 2019 13:19
Ze bych byl konecne po letech prvni?
:-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 13:22
Vánoce na jaře!
Je to tady, nejočekávanější novinka pro Východní Evropu je zde !

Jo, vypadá dobře, je větší - hlavně širší, což je vidět už na první pohled, když ji potkáte na silnici, ale nemohu se ubránit dojmu, že se tu zase trochu zamlčuje, jako vždy u každé nové Škodovky.

Podobné kreativní psaní o jízdních vlastnostech Škodovek tu probíhá od nepaměti a s každou končící generací se dozvídáme pravdu. Rapid byl od podvozku strašný, špatně odhlučněný, to i mé staré Clio bouchá méně na nerovnostech (zkoušeny Rapidy MY 2015 i MY 2018). Oktávky i Superby ve svých třídách v běžných kofigurací také, dvojkový byl příšerný, trojkový je solidní, naopak průměrná Oktávka II a podprůměrná Oktávka III s tyčí a ranami od podvozku (čest měkčí OIII ve verzi Scout). Řízení je většinou nepříliš komunikativní, neurazí, nenadchne... prostě průměr (mluvím o běžných verzí s TSI či TDI).

Hrozně moc by mne tudíž zajímalo, jak takové auto s tyčí v zadu může být příkladné v oblasti komfortu? Neříkám, že Škodovka nemohla udělat zázrak (samozřejmě jsem Scalu ještě nejel, ale chystám se), jen mi tu prostě chybí zasazení do kontextu konkurence..... To pak jako auta s podvozky mnohem sofistikovanějšími v této třídě jezdí jak? Scala je smázne ? Umím si představit, že na hezké silnici to i docela sedí, ale ČR nejsou jen hezké silnice, ty jsou tady vzácné.

Pořád mám na paměti tvrzení prodejce, když jsme kupovali poslední generaci Seatu Cordoba, kdy nám tvrdil, že podvozek je sportovní a tužší. Auto na hladké silnici krásně drželo na svou kategorii, jelo opravdu dobře... ale jakmile přišly nerovnosti, byl to očistec.... tak nějak si představuji na základě zkušeností s velkou částí Škodovek za posledních 20 let i novou Scalu....

Věřím, že toto bude hodně prodávané auto, vypadá dobře, odbourává nedostatek Rapidu - šířku, určitě i solidně jezdí, pár chyb v infotainmentu bych vůbec neřešil, ale pokud se chce měřit se střední třídou, mělo by se o ní psát trochu střízlivěji.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Dinar
29. 4. 2019 13:34
Re: Vánoce na jaře!
"Je to tady, nejočekávanější novinka pro Východní Evropu je zde !"
Tak sleduj, kolik jich během pár let bude jezdit v západní Evropě. ;-)
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 13:52
Re: Vánoce na jaře!
No, to zavání sázkou :D

Já si myslím, že od železné opony na východ bude Scala poměrem k velikostí jednotlivých trhů zastoupena více, než na západě.

Ale do TOP 10 v Evropě by se dostat mohla.
29. 4. 2019 14:17
Re: Vánoce na jaře!
Tak daciema se to v nemecku taky jen hemzi a je to tam jedna z nejrychleji rostoucich znacek. Tohle deleni na produkt pro zapadni trh nebo vychodni trh takhle neplati. Ony ty "vychodni" vlastnosti, ktere jsou na vychodnich trzich nutnost aby se produkt vubec prosadil, apeluji stejne dobre i na movitejsi zapadni trhy. Kazdy rad usetri, i Nemec. Co je (vlastnostma) lowcostem to (vnimanim) lowcostem i zustane nehlede na to na jakem trhu se mu bude darit, a scale se po vzoru ostatnich skodovek na zapade klidne darit muze, ve svych vodach.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:20
Re: Vánoce na jaře!
No, počkej, já neříkám, že se prodávat na západě nebude, ale že pro země východu bude Scala daleko zásadnější a důležitějším modelem, je to auto koncernu (což samo o sobě značí nějakou úroveň kvality v podvědomí kupců), které bude relativně dostupné, prostorné a nahrazuje hned dva modely (Fabii kombi a Rapid) :) Proto jsem psal, že bude zajímavé to třeba po čase zhodnotit. :)
Avatar - white label
29. 4. 2019 19:24
Re: Vánoce na jaře!
TEST EDITACE OK
Avatar - LeonST
30. 4. 2019 19:34
Re: Vánoce na jaře!
:-D V Německu jsem poměrně často, ale Dacku jsem tam fakt neviděl a to ani tady v Žitavě u Sasíků.
Avatar - Emel
29. 4. 2019 20:16
Re: Vánoce na jaře!
Top 10 v Evropě? Tak to si klidně vsadím proti a docela bych váhal nad top 20.

Je to novinka, která se musí nejdřív zabydlet... s omezenou konfigurací (jedna karoserie, pár motorů)... navíc bojující proti trendy SUV...
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 21:04
Re: Vánoce na jaře!
No já neřekl letos :D, ale 2020 ? Uvidíme...
Avatar - Emel
29. 4. 2019 21:46
Re: Vánoce na jaře!
Letos se začne sotva prodávat ve druhém pololetí, to jsem nemyslel... 2020, jasně. Top 10 je podle mě úplně mimo. Top 20 bylo tak akorát maximum Fabie... což zase Scala by mohla Fabii překonat, přece jen je Škoda silnější ve větších autech než v menších... zase ale Fabia měla dvě karosářské varianty. Takže... na top 10 si klidně vsadím, na top 20 jen při výhodném kursu ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2019 22:29
Re: Vánoce na jaře!
Jak se to vezme. V4 jistě, ale dál na východ je otázka, čím chtějí nahradit Rapid. Asi pojede dál.
Avatar - Jaros71
1. 5. 2019 00:43
Re: Vánoce na jaře!
Do TOP 10 v EU? :-O
Myslím že ne , snad ve své levné třídě , což je ale kde? Nižší střední je Octavia , pod ní Fabia.
Scala je něco mezi , cena skoro jako Golf ale Golf to není..ani vzhledem ani kvalitou ani materály ani jízdně.
Navíc hnusný tablet , ale to je subjektivní..ta klima je faul , otázka je kolik lidí dá to levné Škody digital , spíš bude manual a digi štít tam taky nebude , naštěstí má i normální budíky.
30. 4. 2019 17:03
Re: Vánoce na jaře!
To zalezi ciste na cenove politice. Rapid asi meli malou kapacitu, tak byl na vychode vyrazne levnejsi nez na zapade ... a pocitam ted to bude zase tak.
Avatar - wakantanka
29. 4. 2019 14:06
Re: Vánoce na jaře!
No odbúrava ... čítal si to? Vzadu to má vnútri o 1 cm v šírke viac ako Rapid. Vzhľadom k nárastu vonkajších rozmerov a rečiam o tom, ako Škodovka "čaruje" s obostavaným priestorom, mi to ako nejaký zázrak a výrazné zlepšenie nepríde. Z fotiek toto vybavené auto je to pekné, vyzerá že aj na materiáloch si dali viac záležať, ale furt je to mačkopes. Na technike B triedy stavajú niečo čo by chcelo byť C triedou. Trh to asi takto brať nebude, ale ak by som mal odpovedať na otázku v perexe, tak : NIE, nie je to Golf a ani nikdy nebude ! Aj keď sa všetci československí novinári na hlavu postavia :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:12
Re: Vánoce na jaře!
No, četl, ale já Scalu zatím jen viděl jezdit, a při pohledu na to auto je rozšíření na celkových proporcích auta docela znát :)

A materiály - když se podíváš i jinam, než je palubka, bude to dost diskutabilní (tady se průměrně horší všichni výrobci), ale ještě lepší to bude, když si sedneš do verze Active :D
Avatar - wakantanka
29. 4. 2019 14:17
Re: Vánoce na jaře!
No ale na vnútornom priestore to očividne nie je moc poznať. :) Pripomína mi to FoFO III, zvonka veľké, zvnútra max. dostatočné. Akurát tu to nikto moc neakcentuje, lebo medveď. :)
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:22
Re: Vánoce na jaře!
Fokus III byl sice menší, ale šířka problém nebyl a kufr řešilo kombi. No uvidím až vyzkouším :) Věřím, že je lepší než Rapid.
Avatar - CICERO
29. 4. 2019 14:22
Re: Vánoce na jaře!
ve verzi Active dostaneš bifidus active reguláris = eco plast = živé kultury v ceně, jinak nevím včem by to mohlo být lepší?
29. 4. 2019 14:39
Re: Vánoce na jaře!
Proc technika b tridy?
Respektive co je na ni spatneho? Vzdyt je to modularni platforma..
Avatar - wakantanka
29. 4. 2019 21:27
Re: Vánoce na jaře!
A nie je A0 je modularna platforma pre B triedu koncernu VW. To že ju v Škode natiahli na maximum neznamená, že patrí výsledok o triedu vyššie.
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2019 22:32
Re: Vánoce na jaře!
Hm, a co tak strašného z toho pro zákazníka vyplývá, kromě mechanické ručky?
Avatar - wakantanka
30. 4. 2019 09:37
Re: Vánoce na jaře!
Píšem vari niekde, že niečo strašné pre zákazníka z toho vyplýva? Konštatujem len to čo je verejne známe a to, že na platforme pre B triedu postavili auto, ktoré by chcelo byť plnohodnotným zástupcom C triedy.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2019 19:04
Re: Vánoce na jaře!
Ano, píšeš, že výsledek nepatří do C třídy. Já se ptám, co konkrétně tebe a tolik ostatních vede k podobným závěrům.

Ne, Scala není Golf. To ovšem není odpověď na mou otázku.
Avatar - LeonST
30. 4. 2019 20:08
Re: Vánoce na jaře!
Naprostý souhlas, Rapid to je auto pro zlost a Scala bude to samé, s tím naším firemním 1,6 TDI jsem protrpěl několik tisíc km, taková zoufalá bída za 0,5 mil! Nemá to ani stahování zadních oken v elektrice. Tvrdý, hlučný, nepohodlný, hnusný interiér i exteriér, obrovskej kufr, ale liftbak, takže na***. Rádio jak z druhý světový no a dalo by se pokračovat ještě dlouho.

Scala je na podvozku velmi povedeného Pola, ale přifouknutá, takže ztrácí výhody malého auta navíc ošizena na všem možném. Bude to další škodovácká jebka, kde po třech letech provozu všechno vrže, odskakuje zadek, trpí nedotáčivostí, chcíplý motory, ubohé výbavy, vše za příplatek (vždyť to má v základu bubny) Spoustu techniky vůbec nanabízí. Vůbec tu koncepci nechápu, není to plnohodnotný kompakt, auta vyvinutá o generaci dříve (Golf VII, Leon III) používájí lepší techniku a žádné marketingové kecy a kecy českých novinářů z toho lepší auto neudělají. Vzhled průměrný až podprůměrný, už jenom ta průměrná optika... Když kouknu na Megana, Focuse, Leona, Golfa, prostě pěkná auta, vybavená a navíc i v provedení kombi, v některých můžeš mít motory kolem 190 koní a víc...

Nemůžu ale souhlasit s tou jednoduchou zadní nápravou. Jezdím Leona III ve výbavě Xcellence a ten podvozek je skutečně naladěný do komfortu. Sám jsem z toho měl obavy. Na rozumně velkých kolech R17/225/45 se to auto chová na nerovnostech vzorně i s docela těžkým předkem naftového dvoulitru. Když přesednu do Superbu, I30 nebo OII, které mají multilink, nejen že to není o nic lepší, ono je to mnohdy podstatně horší. Tady prodejce nekecal.

Nepochybuju, že Čechách jim to půjde dobře, místní stádo křováků to bude velebit a už vidím ty "Schumachery" na cestě ráno do práce... v zahraničí už tak přesvědčený nejsem, ledaže by se to tam nabízelo hodně levně.
1. 5. 2019 11:03
Re: Vánoce na jaře!
Presne tak, sam mam Leona III hatchback.
Ked Skoda uviedla Rapid na trh, tak tolko zmien u novinky, ktore vykonavali ( zakaznici nepriali) v priebehu pol roka sa len tak nevidi. Rapid bol oholene auto, ktore poskytovalo aspon pozdlzny priestor a nakoniec to ako tak vylepsili a dalo sa to kupit aj za slusnejsiu cenu.
Skoda SCALA ma byt ocakavana revolucia, cize by mala prekonat konkurenciu v C segmente a ejhla ona ani tu vybehovu konkurenciu nedorovnala, ktora uvedie coskoro novsie modely.
Cize, sa zase dockame, ze v priebehu 3-4 rokov sa bude pisal ako bola SCALA nalesteny prd.

Ano bubnove brzdy v zaklade v C segmente skoncili myslim niekde v 2004 ( OII a G5 ich uz nemali ) a podvozok s B segmentu to auto jasne pasuju k Leonu a Golfu, Meganu, Astre a pod.

Cize krok vpred a dva vzad.........
29. 4. 2019 13:33
Sbalit vlákno
Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fungovat
Zdravím, hlásím tedy alespoň toto drobné vítězství. Aktuálně se pracuje na soukromých zprávách, po devatém květnu programátoři vlítnou konečně na úpravu designu diskuzí. Jakmile budu vědět, kolik času jim to zabere, ozvu se,
zatím díky,
Machi
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Mikesus
29. 4. 2019 14:06
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
Super zpráva. Možná by bylo dobré i dát vědět, co vše by už třeba mělo být opraveno, abychom se k tomu mohli vyjádřit, zda tomu tak opravdu je.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:07
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
Souhlasím, nový článek by se hodil + info, jak to vypadá se SZ.
Avatar - CICERO
29. 4. 2019 14:29
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
:D Tady to bude zachvilku něco mezi FB a DriveTribe :D
30. 4. 2019 10:50
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
Jakmile se chlapci vrhnou na úpravu designu, zkusím to domluvit tak, abyste mohli v průběhu vidět, jak bude výsledek vypadat. A vyjádřit se k tomu, abychom neměli zase nějaký paskvil. Soukromý zprávy by měly být ještě před devátým květnem, pak se vrhnou na ten zmíněný redesign diskuze,
zatím díky!
Martin
Avatar - Jaros71
1. 5. 2019 00:47
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
Hlavně že se to blíží... :yes:
29. 4. 2019 14:42
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
:yes:
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2019 18:30
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
8-s Tak ať opraví i tak základní věci, jako že po vložení smajlíka skočí psaní na začátek textového pole... 8-s
Avatar - Emel
29. 4. 2019 20:17
Re: Editace příspěvků a vkládání odkazů by mělo fun
Jo, editace a odkazy ok :-)
29. 4. 2019 13:53
USB porty
Chtělo by si to trochu nastudovat problematiku USB portů. Jak se podle redakce liší USB-C a USB 3.1? Mícháte jabka s hruškami. USB-C může být klidně zároveň i USB 3.1 a zpravidla tomu tak i je.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Mikesus
29. 4. 2019 14:04
Re: USB porty
Ono obecně u USB ( nehledě na verzi ) se na dosti místech předpokládá, že to je USB typ A ( USB-A či USB A ). To platilo jak pro verzi 2.0 ( mohlo být jak B, mini B, micro B, tak i A ) tak třeba pro USB 3.0/3.1, že to bude typ A,B nebo C. Prostě jedno udává rychlost komunikace, druhé konektor.
Pokud je typ C, tak to je verze 3.1, Na jiné rychlosti typ C není.
Tedy pokud o tom nepíše člověk, který je z IT, tak to ani nijak moc neřeším a myslím si své
Avatar - Blue Sun
29. 4. 2019 14:37
Re: USB porty
Není to tak docela pravda, USB-C může být samozřejmě i pomalejší, je to jen tvar konektoru a zapojení pinů. Takže jak konektor, tak kabel USB-C klidně může být jen pro 2.0 a větší přenosovou rychlost prostě nezvládne.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2019 15:01
Re: USB porty
Standard USB C je na 3.1. Ano, můžeš si ho zapojit jak chceš, ale už to nebude podle standardu.
Avatar - Blue Sun
29. 4. 2019 15:12
Re: USB porty
"Standard" je právě tak volný, že nikoho k ničemu nezavazuje. USB-C s rychlostí 3.1 je "full-feature", ale není to závazné. Proto je v tom vlastně větší bordel, než ve starších USB.
A nejhorší je, že ani maximální proud není nijak zaručen, pouze při 20V. Ale při 5V už může dodávat třeba jen 1A a nikomu to vadit nebude. Je to zase jen "možnost".
29. 4. 2019 15:20
Re: USB porty
USB-C zvládne USB 3.1 a Thunderbolt 3. To ale neznamená, že USB-C automaticky znamená tyto rychlé datové přenosy. Mobily dnes mají USB-C konektor ale rozhraní je jen USB 2.0.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2019 15:59
Re: USB porty
Samozřejmě, každý si může udělat zapojení jaké chce, ovšem pak to není podle standardu, který je pro usb-c.
Apriori předpokládám, že originální příslušenství ( telefon, ntb, tablet, dnes už i auto ), neni-li napsáno jinak, je usb-c ve verzi 3.1. Pokud tomu tak není, nedrží se standardu a je lepší takovým zařízením se vyhnout. On i ten kabel, by měl splňovat standard. Především ty z Číny pres aliexpress apod. ty standardy často nesplňují.
Ale to už jsme trochu zaběhli jinam, než by měla být tato diskuze
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2019 07:13
Re: USB porty
Znovu opakuju, standard neznamená automaticky USB-C s 3.1. I 2.0 je podle schváleného standardu. Zjednodušuješ to a nesprávně.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2019 07:53
Re: USB porty
Znovu opakují, standard USB-C co byl vydán jako definitivní je na verzi 3.1. Jestli si to někdo udělá na jiné verzi, bohužel může. Uživatel, který se v tom tolik nevyzná, může být dost překvapen nizkou rychlostí
30. 4. 2019 06:41
Re: USB porty
Že se vám míchám do dobaty.... zvládnou ty porty ve škodovce něco jiného než nabíjení? >:-[]
29. 4. 2019 19:45
Re: USB porty
https://www.cnews.cz/…3-alternate-mode

Nějaké povídání k USB-C.

Já osobně ale za USB-C tleskám, prostě je to současnost (už se tlačí i do levných mobilů) a budoucnost s dost benefity, počínaje velikostí a dodávaným výkonem. Staré USB-A, B a micro celkově umírají, sjednocení je jen dobře. Standard 2.0 je 20 let zpátky, dávno nestačí. 20 let zpět je mimochodem doba Octavie 1, Nokie 3210, CRT monitorů, průměrné mzdy 13 tis...

Sice mechanicky mi nejlepší přijde lightning od Applu, ale i tohle je pokrok, hlavně proti micro-usb, kde se třeba verze 3.0 ani neprosadila (ona už tak micro ani nebyla...). Kdo má něco staršího, tak si za pade koupí kabel, tím svět nekončí. Ale je to mnohem lepší, než ta proprietární hrůza jménem MDI, kde za origo redukci chtěli snad 700, ebay 200. Zvlášť byla redukce na USB, zvlášť na Apple, na jack, popř. kombinované, co trčelo všude. A to se bavíme o něčem, na čem začínala ještě Octavia 3.
29. 4. 2019 13:57
spotřeba
Říkám si kde je ta ekologie Euro 6 když můj 10 let starej dvojkovej focus kombík s Euro4 a atmosférickou 1.6 s podobným výkonem (i když samo nižším krouťákem) jezdí s úplně stejnou spotřebou.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:04
Re: spotřeba
Opět ohraná písnička :

Kde je ten pokrok/ekologie/..... , když já se svým starým atomsférickým ..... jezdím za podobně.

No, já ti řeknu kde, ty tak jezdíš lehkou nohou, tohle je průměr měřený v novinářském testu, protože tvoje auto, pokud mu dám napít, pojede za 9 (ano, a jakákoliv jiná 1.6 atmosféra v takovém autě). V reálu podobným stylem jízdy, v kombinaci město-okreska-dálnice tam bude třeba 1-2 litry rozdíl. Odměřeno na atmo vs downsizovaný turbo na podobných autech.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2019 14:04
Re: spotřeba
A měříš i přesnou směs emisí, co to vypouští? Nebo jen koukáš na spotřebu a CO2
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:09
Re: spotřeba
Já? :D Já to neměřím, jen vím, že stará atmosféra z Fokusu není stejně úsporná, než nové TSI, takže i kdyby to vypouštělo stejně CO2, tak to alespoň méně žere.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2019 14:14
Re: spotřeba
sry, mělo to být o jedno nad. Ta přehlednost je fakt "luxusní"
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:16
Re: spotřeba
Chtěl jsem ti odpovědět jen takto : :yes: , ale méně, než 5 znaků odeslat nejde... hurá :D
29. 4. 2019 14:50
Re: spotřeba
Četl jsi vůbec článek? Kdyby ano tak zjistíš že se tam píše:

"Spotřeba nakonec dosáhla průměru 6,5 l/100 km. Je ale silně ovlivněná zvoleným tempem. Když se budete kochat, je možné se dostat pod šest, naopak když budete spěchat, není nereálně se přiblížit k devítilitrové hranici. Ve městě se v hustším provozu vejdete do osmi litrů, na dálnici si Scala řekla o 6,5 l/100 km."
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 15:25
Re: spotřeba
A Fokus to dá ve městě za kolik prosimtě ?:D A na dálnici ? Při ostřejším tempu leze atmosféra k 10 na sto..i ta ve Fokusu. Viz dole spotřeby že spritmonitoru. Za 6.5 to dá Fokus kombi, ale s 1.6 TDCi ..
30. 4. 2019 11:14
Re: spotřeba
Ve městě jsem mezi 7,5-8 litry, na dálnici jezdím kolem 7,5 při dodržování max 130, tam se projeví absence turba a vysoké otáčky vlivem zpřevodování. Mimo dálnice při jízdě po okreskách se v pohodě pohybuju kolem 6 litrů. Při šlapání na krk jsem samo klidně na 9-10 litrech, ale to downsizované motory už od dob HTP taky. Viz. tahle recenze. Je fakt že 90% času nespěchám a jedu s okolním provozem. Ono se v dnešním českém provozu stejně nevyplatí spěchat, můžeš jet jako fitipaldi, šlapat tomu na krk, předjet 5 aut a pak se stejně všichni sejdete na prvních semaforech.

Ale o to mi až tolik nešlo, šlo mi o to že u moderních aut se utrácejí miliardy za vývoj a auta obsahují vše možné i nemožné aby se dosáhlo co nejnižší spotřeby a v reálném provozu se pak ta spotřeba zase až tolik neliší od starých aut s jednoduchým motorem.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2019 11:50
Re: spotřeba
No, právě, že se to liší dost. To, co ty ždímáš z 1.6tky, tak tady zvládne litr, je rychlejší a dynamičtější. Z 1.6tky co máš ty umí Ford 150-180k, jednu takovou máme doma.
30. 4. 2019 12:49
Re: spotřeba
Psal jsem že "spotřeba se zase až tolik neliší" a ty tu píšeš o výkonu. To že jsou moderní motory díky turbu výkonnější a litrový výkon je někde jinde než byl před 10-15 lety tu nikdo nezpochybňuje, nicméně bavíme se tu o spotřebě.
Mimochodem ten 1.6 ecoboost spotřebou také neoslní. A co prasklý píst, už byl? :-)
29. 4. 2019 14:04
Re: spotřeba
Spotřeba nemá nic společného se škodlivinami. Protože můžete mít stejnou spotřebu, ale počet částic z výfuku je úplně jiný.
29. 4. 2019 14:10
Re: spotřeba
Jojo zase rovnaké kecy - síce o tom nič neviem ale potrebujem si kopnúť (alebo to len robím naschvál, aby som sa utvrdil, že to moje je stále najlepšie...).
Btw Focus 2 74kw: 7.7l/100km https://www.spritmonitor.de/…d/148-Focus.html?…

Octavia + Golf 1.0TSI 85kw: 6l/100km napr https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…

A okrem toho prirodzene spotreba nie je všetko, čo sa škodlivín týka.
Avatar - wakantanka
29. 4. 2019 14:12
Re: spotřeba
Ty jazdíš s kombíkom v priemere za 6,5 ? No tak to gratulujem, otec mal Focus II 5dv HB s 1,6 74kW Euro4 a tomu autu sa pod 8 v mixe veľmi nechcelo ani v lete. :) Focus I. 5dv HB s identickým
motorom a výkonom EURO3 vedel na 6,5 zísť aj pri dynamickejšej jazde mimo mesta na okreskách, ale vážil o citeľných 200 kg menej. :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:15
Re: spotřeba
Za 6,5 jezdí v kombinaci z této éry Fordu tak maximálně TDCi....
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2019 22:42
Re: spotřeba
Z kopce a s větrem v zádech možná.
Avatar - CICERO
29. 4. 2019 14:39
Simply Clever
622 772 Kč ? :D :D :D A ´´bažant´´ v ceně, ale dovolím si poznamenat, že ani ´´bažant´´ ani škrabka nejsou v barvě karoserie = celek je zcela neprodejný pro lidi se smyslem pro detail... :-!

Za to jsou 2 slušný ojetý S-Classy a ještě zustane na jednu kompletní sadu 4 měchů a měsíční plat pro poslíčka... :yes:
(prominte mi to, ja když sem viděl tu konfiguraci čalounění sedadel a zbytku interieru, hned mi naskočil maybach a smrad z plastů v dacii :D )
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2019 14:46
Co chci od auta v této třídě?
Dostatek výkonu pro rodinnou jízdu, slušnou spotřebu, pohodlný i tichý podvozek a komfortní sedačky. Vypadá to, že posledních dvou věcí se Scale nedostává... :-|
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 14:49
Re: Co chci od auta v této třídě?
Ty jsi Scalu jel? Já jen, že v testu se na podvozek pějí ódy :D
Avatar - Blue Sun
29. 4. 2019 15:13
Re: Co chci od auta v této třídě?
V kterém "prvním" testu zde se nepějí na Škodu ódy? Vzato obvyklou místní optikou se prostě půjdu podívat jinam.
29. 4. 2019 15:15
Re: Co chci od auta v této třídě?
V testu je, že podvozek bouchá ne? ;-)
Avatar - Ozzman
29. 4. 2019 15:22
Re: Co chci od auta v této třídě?
Jen při sportu, jinak chvála i ve shrnutí na konci ;)
Avatar - CICERO
29. 4. 2019 15:36
Re: Co chci od auta v této třídě?
A co za to?
Plusy
- parádní podvozek (ale mazda 3, má lepší :D )
-slušný elán motoru (který tam skoro není :D )

Minusy
-Nepříliš pohodlné sedačky !!!
-Méně přehledná navigace než u předchůdce !?
-Tupé rány na větších nerovnostech od zadní nápravy !!!
-Pomaleji reagující palubní počítač !?

Trošku trest za to od Škody auto, a pěkně drahej pane Novák !!! … Tak, já jdu sdílet tu activ, než bude reguláris vol.2 ... :D

(rádio jerevan říkalo, že nakonci dubna budou k dostání první skladovky,dva dny z5 a já už viděl na ulici dvě skály, i v dýlerství je maj… hmm tohle bude větší zhouba národa, než politické nešvary... ) :D

PS: Bacha na vodní pumpy u 1,6 DDT dromedáři... :D
29. 4. 2019 15:03
cenovka
Není ta cena trochu přemrštěná ?
Rozbalit vlákno
2
29. 4. 2019 15:19
Re: cenovka
Je, vsadim se, že neprodaj ani jednu. V ČR teda určitě ne, na to sme tady moc chytří. Možná tak v Brně..
Avatar - Jaros71
1. 5. 2019 00:52
Re: cenovka
Škoda Scala povalí leda v Praze...pro čecháčky dobrý , cena se tam neřeší , na Moravě jo.. ;-)
29. 4. 2019 15:19
Chcala
Četl jsem jiný článek asi tak před 10 dny o chcale a tam bylo zas napsáno něco jiného, auto není zas tak super jak se uvádí v mnoha uplacenych clancich. Má to mnoho chyb a nedokonalosti, stačí si přečíst anglicky článek jak to vidí anglicky novinář a ne český uplaceny novinář.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Verny_2013
29. 4. 2019 15:30
Re: Chcala
Já to dělám tak že než začnu diskutovat na fóru tak si dané auto jdu projet. V dnešní době 30 min předváděcí jízda není žádný problém. Ještě jsem se nesetkal s odmítnutím. Tyhle výlevy z odkazů na další články nesnáším. Takže Ti radím, než se začneš ztrapňovat tím že jsi kdesi a kdysi četl jakýsi článek od neuplaceného novináře, jeď se projet a pak teprve moudře diskutuj.
29. 4. 2019 15:39
Re: Chcala
To by bylo smutný ne, kdyby tady o těch blbejch autech diskutovali jen ti, kdo si je konkrétně projeli.. hemzání o uplacenejch novinářích (nakradli si milijardy, jako Kalousek!) ponechme stranou:)
30. 4. 2019 00:48
Re: Chcala
Zatím jsem neměl čas se jet projet chcalou ale když už máš jízdu za sebou tak ti tleskám. Já jsem napsal že angličtí novináři projeli chcalou a zjistili že je to běžné auto s chybám. Nepsal jsem nic o tom že já našel chyby že je to krám. Takže by bylo dobré když bys pochopil příspěvek, třeba ti to dělá problém a snažíš se jako novináři prekrucovat to co jsem napsal. Anglicky novinář napsal úplně jiný pohled na chcalou oproti českému novináři a že Anglie na škodovky trpí.
30. 4. 2019 00:54
Re: Chcala
Proč čeští novináři píši něco jiného než v zahraničí? Copak kady má jiné auto? Jak moc jezdí třeba deštník nebo škrabka na okna? Není lepší místo toho třeba lepší sedačky? Motor? Podvozek? V Česku se škodovka vynáší do nebes, taky jsem si to říkal když jsem kupoval rso 2gen. Přešel jsem na jiné auto a mohu říct že to má motor a to co davaj dnes do aut to je hrůza. Čím menší motor tím větší auto.
30. 4. 2019 10:06
Re: Chcala
A jaký je to rozdíl oproti jiným domácím výrobcům? Ve Francii je chválena domácí produkce, to samé v Itálii, Německu atd...
30. 4. 2019 12:05
Re: Chcala
Skoda uz davno neni ceska. to bysme meli teda i Hyundai brat jako ceskou kdyz se vyrabi v CR. A chvalit obe stejne.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2019 12:40
Re: Chcala
Značka jako taková česká je. Výrobky s jejím logem už ne. Takhle to vnímám já.
1. 5. 2019 08:14
Re: Chcala
Takže úspěch jawy taky bereš za český?
Avatar - iudex
29. 4. 2019 15:41
Re: Chcala
Zase nemá každý čas chodiť po salónoch všetkých značiek a skúšať predvádzačky. Takže nezostáva iné než pri osobne nevyskúšaných autách veriť ľuďom, ktorí jazdili a vedia relevantne porovnať a ich názor má váhu, či už je to Rasťo Chvála alebo Steve Sutclife. Samozrejme niekto, kto oznašuje Scalu ako Chcala si ambície na relevantný názor nemôže robiť.
P.S. Zrovna Scala bude model, ktorý sa postupom času dostane asi k najviac ľuďom, takže skôr alebo neskôr tú vlastnú skúsenosť budú mať mnohí.
Avatar - CICERO
29. 4. 2019 16:00
Re: Chcala
nemože? Ty kto si? Se podivej jo? zas škodovkář… >>>> https://www.novinky.cz/…raze-ridice.html
Vždyt škodovkáři, jsou všichni nemocní... :D Vidím to na bráchovi, a jak sem to začal řídit já, taky sem se infikoval... ;-) Prostě je to tak ;-)
Avatar - JirkaV8
29. 4. 2019 20:10
Re: Chcala
Ja jsem pred par dny take cetl anglicky a celkem Scalika chvalili :-) :yes:
29. 4. 2019 15:39
Golf za cenu Rapidu ...
No tak už jsem někde zahlédl slogan Golf za cenu Rapidu, ale vzhledem k vlastnostem a ceně mi to spíš připadá jako Rapid za cenu Golfu (a to zvláště ve srovnání s konkurencí ze Žiliny, kde mi to porovnání 1.4T-GDI vs 1.5TSI 96kW vychází daleko lépe - samozřejmě pro Žilinu)
Rozbalit vlákno
24
29. 4. 2019 16:01
Re: Golf za cenu Rapidu ...
1.5 TSI 96kW se do Scaly vůbec nedává ani dávat nebude. Je tam jenom 110kW verze a ta si s 1.4 GDI poradí celkem jednoduše.
29. 4. 2019 16:40
Re: Golf za cenu Rapidu ...
S 1.6 GDI asi jo, ale s 1.4 T-GDI (jak zmiňuji) to tedy určitě jednoduché mít nebude. No a když k tomu navíc přičtu podstatně lepší podvozek s víceprvkovou zadní nápravou, větší vnitřní prostor - viz test na auto.cz (snad s výjimkou o trochu menšího zavazadlového prostoru) no a k tomu i lepší cena (CEED 1.4T-GDI vs SCALA 1.5 TSI 110kW), tak mi vychází CEED jako podstatně zajímavější nabídka.
Ale samozřejmě zarytých škodováků, kteří si za všech okolností koupí raději Škodovku je spousta, takže SCALA si svého zákazníka zcela jistě najde - kdo chce kam pomozme mu tam :-)
29. 4. 2019 16:55
Re: Golf za cenu Rapidu ...
Větší a těžší Octavia je s 1.5 TSI jednoznačně dynamičtější, takže Scala nebude mít nejmenší problém.
http://www.zeperfs.com/…uel7251-7504.htm
No a ve spotřebě jakbysmet
https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2019 19:24
Re: Golf za cenu Rapidu ...
...a proto znám tolik majitelů, kteří se po vystřízlivění z korejského poblouznění vracejí ke Škodě....
29. 4. 2019 21:01
Re: Golf za cenu Rapidu ...
Ja to znam presne opacne, pikatni je pribeh jednoho, kteremu menili cely motor u Octavie 3, protoze zral vice oleje nez benzinu, novy ho zral temer stejne, pry feature. Byl nakonec rad, ze ten kram nekde udal...
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2019 22:46
Re: Golf za cenu Rapidu ...
který motor?
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2019 23:27
Re: Golf za cenu Rapidu ...
Taky znám příběh jednoho koncernového TSI, kde počet návštěv v servisu a závad by vydaly na trilogii... Ale jo, vypadá to, že teď už možná dá těch 15 tis. km bez návštěvy servisu. Najeto cca 60 tis. ... ;-)
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2019 23:07
Re: Golf za cenu Rapidu ...
JEDEN...

Já znám desítky případů, kdy po omylu jménem Hyundai se vrátili opět ... ke Škodě.
29. 4. 2019 23:25
Re: Golf za cenu Rapidu ...
Ano? Tak ten seznam případů prosím konkrétně vypiš, když máš takový vhled, jistě tady nikdo nebude proti a naopak budeme rádi o tato fakta obohaceni. :-)
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2019 23:28