Italský Fiat vznikl na konci 19.století, v období kdy se v průmyslově vyspělých zemích Evropy začaly rodit první automobilky. Pojďte si s námi dobovými fotografiemi připomenout slavné modely značky z 20. století.
at si rika kdo chce co chce,pro me je fiat jedna z nejvetsich svetovych automobilek,kdo se muze pochlubit takovou historii a tolika modely aut?proste italove sou mistri
Fiat 127 bylo moje první a druhé auto, měl jsem dvoudvéřák z roku 72 a pak Speciála z roku 82, a už jsem zůstal fiatům věrný. Děkuji redakci za krásnou fotogalerii.
Včera s velkou slávou hanili Fiat článkem o výpadku výroby, v průběhu dne rychle zmírnili článek ( dost totiž přestřelili ) a dnes dětinské šislání včetně nádherné fotogalerie ... Tomu se říká "cpát se někomu do zadku"
Asi by se vám ani žíli nezkrátili a ani ruce neupadli, kdyby jste ty fotky srovnali trochu chronologicky a dali k nim alespoň popisku typu auta a roků výroby.
Jo, jo, v sedesatych a sedmdesatych letech, to se jeste delala krasna auta pro chlapy - sportaky, velka dvoudverova kupe, poradne rvouci motory... Dneska uz asi chlapy vymreli, protoze vetsina dnesnich "backor" resi u auta velikost kufru, prakticnost a dalsi podobne (s prominutim) sra.ky... :no::no::no: Pri pohledu na (nejen tuto) galerii je automobilovemu fandovi smutno, jakym podivnym smerem se automobilovy prumysl dnes vydal :-( Beda muzum, kterym zena vladne! :-!
Keď vidím na fotke ten malý zázrak 126P, vždy si vybavím dve príhody. Tá prvá, keď si ho slobodná kolegyňa kúpila v r.1988 a prišla sa s ním ukázať, no kufor pre peceň chleba a keď som sa posadil za volant tak hlava zaklinená o plafón, ale Poliaci na ňom prešli celú Európu. Druhá príhoda, u nás v tzv."poľskej zákrute" som v nedeľu ráno o šiestej našiel toto auto prehodené na bok. Vodič sa pokúšal otvoriť dohora dvere, ale sám nemohol, keď som ich otvoril, vodiča som v pohode cez jeho dvere vytiahol, ale matrónu, ktorá sedela vedľa neho a mala snáď 100kg sme obidvaja ťahali len s problémami. No a potom prišiel poľšký autobus, fiatku sme postavili na kolesá, verte, či neverte, mala len trošinku poškriabaný lak, muž s matrónou nasadli a hurá do Európy. Písal sa rok 1992.Keby som nevidel, neveril by som, že auto po prevrátení na bok na asfalt môže zostať úplne nepoškodené.
Dnes už jen snímky... charakterizují fiat, jako automobilku, která utvářela svět aut. Při konfrontaci aktuálního modelového portfolia fiatu s horními snímky, kde zejména v létech 1955 - 1975 vytvářel fiat co auto, to automobilovou ikonu, přepadá člověka pocit, jakoby fiat nedokázal z toho svého úspěšného období vykročit a dál tvořit krásná, praktická auta. Dnes, dnes fiat jen dohání. A to nejen svou konkurenci, nýbrž hlavně sám sebe...
Vždyť postavit úspěch produkce na přepracovaném modelu z roku 1957, to nestačí. Je až neuvěřitelné, že fiat nedokázal zareagovat na segmentární posuny - ignoruje SUV, crossovery, ignoruje střední limuzínu, dokonce ignoruje i cabriolet. Tedy to, co bylo před třiceti lety novátorské - malé hbité auto, to již dnes na hitparádový úspěch nestačí.
Takže 500, 600, 850, 124, 125, 127, 128, to všechno jsou čísla, ikony. Ikony staré nejméně třicet let. A dál?
Já myslím, že fiat se ještě pořád vzpamatovává z krize, kterou v posledních letech překonal(hlavně díky opravdu krásnému Grande Puntu). Nyní přišel s novým Bravem, které se jim opravdu povedlo, podle mě. To by jim mělo pomoct dostat se ještě víc nahoru, to samé i nová 500. Myslím, že je to jen otázkou času, než fiat příjde s něčím novým, s nějakým crossoverem, nebo malým SUVčkem, nebo možná dřív spíš s něčím do segmentu D. Nevím, nejsem expert, jen si to myslím. Ale jejich poslední auta (GP, Bravo, 500) se mi docela líbí (hlavně designem samozřejmě, to italové umí skvěle), tak pokuď tak budou pokračovat dál, mohli by se zase vrátit na výsluní.
Dal je dulezite zda-li viko kufru saha tak hluboko, aby tatinek s maminkou nemuseli zvedat kocarek tak vysoko a pri jizde do prirody bylo mozne sedacky asymetricky rozlozit tak, aby se vedle kocarku vesla jeste basa piv a pul prasete. Sestnact airbagu a vyhrivana sedacka Mp3 a DVD + automaticky potlacovac prujmu v horskych serpentinach - to jsou dnes uplne jina kriteria nez tomu byvalo driv. Clovek musi jit s dobou a doba jde stale rychleji a Fiat se v ni nekde ztratil...
Mily GTI, Fiat se vzpamatovava a konkurenci jeste poradne zatopi. Grande Punto, Bravo a 500 jsou jasne obchodni uspechy. A jiste bude pokracovat.
Fiat ignoruje kabriolet? Vzdyt prvni punto v kabriu vyjelo, vyrabela se donedavna Barchetta a priprava nove Barchetty probiha.
SUV, crossovery apod. komentovat nehodlam, tahle auta me nezajimaji a tento trend nesleduji.
Vzkaz redakci, tahle kolekce je opravdu sracka!
Já osobně vlastním 124 sport coupe 1600 ccm 2 serie a musím říct,že to je překrásné auto,super brzdy(4xkotouč),motor 2x ohc,110ps,0-100km/h za 9,5s max rychlost 190km/h.