Ostrý hatchback automobilky Hyundai i30 N sklízí jeden obdiv za druhým. Do budoucna se navíc připravuje varianta s pohonem všech kol. Půjde o přímou konkurenci VW Golfu R.
Aha, ono to vosekava komentare. Jakoze to je fakt joke, to je prece presne to, o cem tady mluvim. TAK ASPON ZOBRAZTE ZE TED SE MI TO VOSEKNE NE? PROC ME TO VUBEC NECHAVATE ODESLAT, KDYZ SE TO NEODESLE CELY?! SAKRA UZ! MATE MOZKY NE?!
No tak abych to dokoncil - A mezitim auto.cz je uplne slepe, nic noveho se nedela, zadne prizpusobeni se aktualnim trendum, zadna reflexe, proste vubec nic. Jediny co zvladnou je redesign - ZADNA NOVA FUNKCIONALITA, nikde zadnou zmenu nevidim, je to uuuuuuuuuplne stejny jak to bylo - a presto to dokazali zmrsit. To je samo o sobe fascinujici, to neni jen tak.
Uf to jsem se rozohnil :-)
A jeste k tomu osekavani komentare - JA KSE TO MUZE STAT?
Prece jsou jen nasledujici moznosti:
1. nikdo pri testovani nezkusil napsat dlouhy komentar
2. napsal ho a bylo mu jedno, ze se to osekne
3. nebylo mu to jedno, ale nekdo rozhodnul "hej no a co jako to me nezajima, neresim"
Muselo to byt jedno z toho. Takze tolik k vasemu pristupu k vasemu webu.
Proste je evidentni, ze pro auto.cz je jedinym meritkem uspechu pocet zobrazenych reklam. Zakaznik je az na desatem miste. A vite, jak to s takovym pristupem konci ... driv nebo pozdeji ... zkuste se zamyslet - schvalne kolik mate novych ctenaru od redesignu? :-)
Ja mam takovej pocit, ze k tomu redesignu asi nedoslo kvuli ctenarum, ja mam pocit, ze k nemu mozna doslo jen proto, ze jste menili redakcni system nebo tak neco a "muselo se na to sahnout" ale mozna se pletu ... mozna se pletu, co ja vim.
Je to smutne. Ja pamatuju, kdyz intenet tady byl par let a auto.cz byla jedna z nej stranek na ceskem internetu, top design, top obsah. A podivejte se, kde je to dnes.
Ja vam neco reknu kluci - ja jsem ajtak a software inzenyr. Delam to uz 15 let, neziju v CR.
Neco pres 5 let jsem delal hry, jinak delam weby. Skoro celou karieru po svetovych startupovych firmach, obcas i pro firmy, ktere vyrostly a tudiz uz to moc startupy nejsou.
Videl jsem ledacos.
Ale nikdy, opakuji NIKDY jsem nevidel ten pristup, ktery je v cechach povazovan za normalni. Me tohle hlava nebere, ze nekdo neco INTERNE vyvine, INTERNE otestuje, vypusti to do sveta, tyden dva to upravuje a RUCE PRYC.
Tohle kdyby udelala jedina z firem, pro ktere jsem pracoval, uz by davno neexistovala.
Takhle se to proste dnes nedela. Dnes se delaji webove projekty tak, ze mas vyvojarskej tym (klidne jednoho cloveka pro maly projekt jako auto.cz, i to staci), ktery se projektu PRAVIDELNE venuje a PRAVIDELNE ho upravuje, vylepsuje.
Zarovej REAGUJE na pripominky uzivatelu. CO NEJRYCHLEJI. Pristup k veci je, ze "zakaznik je moje vsechno", "zakaznik ma vetsinou pravdu" a "kdyz se neco nepovede, honem zpatky k tomu, co fungovalo lip" a pojdme to vyresit jinak, lepe.
Auto.cz zije v jakemsi podivnem svete devadesatych let, ne-li jeste driv.... Je to kazdy rok slabsi a slabsi, kazdy rok bulvarnejsi a bulvarnejsi, kazdy rok vic a vic priohnuty PRO VW group a mimochodem v posledni dobe priohnuty PROTI EV, PROTI autonomnimu rizeni, PROTI ekologii ... k tomu recenze aut, ktera nikoho nezajimaji atd atd. Porovnavacky aut tak, aby vzdycky vyhralo VW group - proste se to porovna se slabsi konkurenci a s tou silnejsi ne. Kdyz uz se to musi srovnat s dobrou konkurenci, rozhodujici faktor bude velikost kufru ... a mohl bych pokracovat opravdu opravdu dlouho.
Proste good luck auto.cz. V podstate jiz nyni zacina cely format auto.cz a podobnych ztracet smysl, treba kdyz se podivate na youtube. Tam je mnohem kvalitnejsi obsah pro "autickare" tvoreny nadsenci a lidmi, ktere to bavi a kteri to chteji delat dobre a postupne auto.cz a podobne zaslapou do zeme, pokud si to redakce neuvedo
Tohle neni o tom, jestli jsi nejakej ajtak. To je o obycejnem selkem rozumu.
Ja jsem se tomu prirovnani se socialismem doslova snazil vyhnout, vim co mas na mysli, ale podle me to prirovnani samozrejme na mnohych frontach dost pokulhava (ja jsem napr. realista a myslim si, ze pravdu maji jak kapitalisti tak socialisti a ze je potreba kus z kazdeho - kdyz mas jen jedno, je z toho za chvili dost spatna spolecnost).
Tedy parafraze by asi byla spis "vliv managementu" versus "vliv zamestnancu" na finalni produkt. Management musi poslouchat zamestnance i zakazniky, ale obcas musi byt taky direktivni a jit proti proudu, tak to proste je.
A proc vlastne auto.cz nejakym zpusobem s temito youtubery nespolupracuje? Vzdyt se muzou sabnout a je to win-win. A tak dale a tak dale.
Ja mám od IT sektoru hodne ďaleko, ale proste aj ako blbý užívateľ vidím presne to, čo popisuješ: nielenže je to amatérčina z technického hľadiska, ale hlavne ten prístup je ako za socializmu, žiadne "customer is always right", alebo aspoň "listen to your customer", ale ten náš stredoeurópsko-postsocialistický prístup v štýle "necháme to vyhniť", veď sa oni tí kritici ukľudnia a prestane ich to baviť domáhať sa zmeny.
Najlepšie je to vidieť, presne ako píšeš v porovnaní s novou konkurenciou, youtubermi atp. Hocaký nadšenec, ktorý nevedel veľa o autách a pre ACZ ako zabehnutú renomovanú stránku nebol konkurenciou, sa vypracoval a posunul na úplne inú úroveň, ako z hľadiska obsahu (rozsah aj kvalita testov), tak aj z hľadiska formy (dizajn, pri YT video, hudba, strih...). Nejaký Martin z Martina, na ktorom som sa spočiatku smial ako na amatérovi, sa vypracoval na tvorcu špičkových videí v priebehu pár rokov, o matadoroch typu Rasťo Chvála ani nehovorím.
Iba ACZ sa stále tvári, že svet svojí na mieste a že stále je jednotka na webe. Nie je, už dávno nie. Tento web drží pohromade najmä komunita nás diskutérov, ktorá väčšinou pochádza spred 10-15 rokov. No a práve túto komunitu, silné jadro tento redesign najviac postihuje.
A redakcia robí mŕtveho chrobáka (nie, sporadické správy od Martina raz za dva týždne, že sa na veci stále pracuje, nevnímam ako dostatočný feedback a prísľub zlepšenia).
A pojdme pokracovat ... Proc kdyz pisu dva komentare k jednomu prispevku tak se radi ten novejsi ve vlanke nahoru?!? To je dalsi bug.
Nasel jsem vam dva bugy pri psani jednoho komentare, ktery jsem musel rozlozit do trech. Vazne?
Aha tak ted koukam, ze ono se to radi nahodne. Jeste lepsi. Ted je to serazeny 2,3,1 :-)
A jestli si nekdo myslite, ze je to chyba programatora, tak jste fakt uplne mimo. Samozrejme ano, udelal tam chybu (tyhle rekruzivni query na thready jsou docela peklo). Ale chybu udelali take vsichni ostatni, kdo se na tom podileli, napriklad ten, kdo tomu veli a je za to zodpovedny a stejne tak vsichni, kdo to testovali. Jestli si myslite, ze za chybu muze jeden clovek, jste fakt mimo.
No a ted abych jen nehejtoval - obcas jsou tu take dobre clanky. Proto sem chodime. Evidentne mate v redakci take lidi, kterym na tom zalezi.
A jeste bych navrhnul - nechte to lidi v redakci znovu pretestovat. A udelejte treba soutez - kdo najde nejvic bugu, dostne bonus. Muzete treba udelat (rozlosovat!) skupinky po dvou, to nemusi byt nutne jednotlivci.
Bonus? Treba penize (neco slusnyho jako pul platu navic), nebo par dni dovolene. Nebo vikend se supersportem nebo s Rolls-Royce. To vsechno se da udelat.
A uvidite, ze tady mate bugu milion a ze veci se mohou pohnout kupredu raz dva. Ja jsem to videl na nekolika projektech a to budete koukat, jak se najednou budou vsichni snazit :-) Jestli bude reakce "na tohle fakt neni budget" tak je jasny, odkud vitr vane - ono totiz kdyz se chce, tak to jde.
Zapojte je do procesu, debatujte o tom, uzivejte si svou praci, ono se to urcite v dusledku projevi i na samotnem obsahu!
Jestli vam to nedoslo, doslo to dost daleko a prave tady bojujete o svou vlastni existenci, myslim si. Ja jsem videl i projekty, ktere nebyly uspesne (takovy uz je svet startupu) a vidim tady paralelu...
Z toho co jsi tu napsal je vidět, že máš zkušenosti z jiného světa. Z vlastní zkušenosti ti ale musím sdělit, že aby se tu věci změnily k lepšímu a změnilo se myšlení lidí, bude třeba vyměnit ještě 2-3 generace. Bohužel...(výsledky několika posledních voleb jsou toho důkazem)..... :-(
len skoda ze 4kolka nebude k dispozicii aj pre beznejsie motorizacie.... lebo taky bezny hatch s 1,4tgdi s moznostou aj 4kolky by bol predajne daleko zmysluplnejsi.. ale chapem :-(
Format ani uroven diskuzi sem na mysli ani tak nemel. Spise nicky, ktere sem tu nikdy nezaregistroval, lidi co se pod nima schovávají akorat troli a spamuji :-)
Taky se ptas sam sebe zda to neni cilene tazeni proti diskusni casti ACZ? Ze projde interni kontrolou a testovanim takhle zmrsenej system si treba ja jinak vysvetlit nesvedu. No a kdyz ani tohle nebylo dost, tak pak prestat kompletne moderovat a nechat se tu par individui "vyradit", to je zaruceny recept co ma dilo dokonat.
Ale proc? Proc nechat takhle zajit neco co bylo jeste nedavno tak prospesne, nezridka prospesnejsi nez clanek samotny? Ajo...
To se nebavím o formátu, ale o tom, že na to redakce hází bobek a nechává tu řádit prosťáčky, jimž dělá dobře házet výrazy, které se tu dříve téměř nevyskytovaly.
No a hlavne takove to "za to muze tenhle jeden clovek" je presne ten pristup, ktery nikam nevede. To neni o jednom cloveku, za to jsou zodpovedni mnozi lide. Ten vic a jiny zase mene, nekdo asi vubec ne.
To ja vuuuubec netusim kdo co dela, za co je zodpovedny atd. To si myslim, ze mi ani nahodou neprislusi hodnotit. Jedine co o nem tusim je, ze je do toho asi dost zapaleny.
A jsem si celkem jisty, ze kdyz to cte, musi mu z toho bejt smutno, pokud se s tim teda aspon trochu ztotoznuje. Das tomu hromadu energie, fakt tomu veris, fakt se ti to libi ... a potom par blbosti to cely muze pokazit. Taky se nekdy veci musi delat postupne - treba nejdriv redesign, potom az dalsi zmeny ... a potom par bugu a lidi jsou nastavani jeste driv, nez ses nekam dopracoval. Zivot je nekdy fakt pes.
Videl jsem failovat veci, kterym jsem veril na 100%. Videl jsem uspesne veci, u kterych bych tomu nikdy neveril. Svet je slozitej. Neni dobry to brat prilis osobne, kdyz jde o praci a firmu.
Ale negativni emoce ja jsem vyvolavat nechtel, idkyz asi vyvolal. Proste jsem se rano trochu vytocil a napsal to hodne tvrde, az prilis. Kdyz se vsichni preneseme pres sve emoce, snad to zpusobi takovou tu novou chut do zivota - tesit se, ze to bude lepsi a makat na tom.
Porad jeste jsou tu obcas fakt slusny clanky, ktery si rad prijdu precist.
A ono zaridit kvalitni obsah, to je kapitola sama o sobe - ja si dokazu predstavit, ze to muze byt tolik prace, ze se na nejake jine veci muze treba pozapomenout nebo je podcenit a tak. Ale potom je to potreba napravit.
Treba ma kritika na nadrzovani VW group - podle me se to dost zlepsilo a ne ze ne. To je slozity menit stereotypy. Tak jsem treba chtel rict, ze ja osobne v tom vidim hmatatelny pokrok.
Ja to nevidim jako nejakou katastrofu. Startupy me treba naucily, ze vsechno se da resit bez nejake paniky. Ze to fakt vetsinou neni tak horke, jak to vypada. Ja jen myslim, ze jsou tu nejake varovne signaly, na ktere by se melo zacit reagovat.