Hyundai i30 N dostane pohon všech kol. Ale to není všechno
Ostrý hatchback automobilky Hyundai i30 N sklízí jeden obdiv za druhým. Do budoucna se navíc připravuje varianta s pohonem všech kol. Půjde o přímou konkurenci VW Golfu R.
Příprava vozu i30 N s pohonem všech kol nyní zaměstnává vývojáře korejské automobilky. Ostatně sama firmy potvrdila, že v současné době na takové variantě pracuje, přičemž již jezdí testovací prototypy. Australskému magazínu Cars Guide to prozradil přímo PR australské Hyundai Guido Schnekne.
Příprava verze s pohonem všech kol ale není až zase takovým překvapením. Už v době uvedení varianty s pohonem předních kol se Hyundai nechal slyšet, že v plánu jsou další verze, mimo jiné také čtyřkolka. Albert Biermann, šéf divize N, se nechal před časem slyšet, že sportovní divize vážně uvažuje o výrobě auta s pohonem všech kol. A ostrá i30 N by mohla být prvním nosičem této technologie. Další úvahy ohledně pohonu všech se týkají modelu Veloster N. I ten teoreticky může mít pohon všech kol. V jeho případě ale zatím nic potvrzeno nebylo.
Jak uvádí zmíněný australský magazín, technika pohonu všech kol by mohla v případě i30 N i Velosteru N převzata z malého vozu Kona. Zdroj blízký Hyundai novinářům prozradil, že zmíněný crossover sdílí s třetí generací i30 stejný technický hardware. Mimo jiné, že zavěšení zadních kol Kony je kompatibilní s i30.
Spolu s vývojem modelu i30 N s pohonem všech kol je v sázce také použití samočinné dvouspojkové převodovky DCT, kterou tento vůz dosud nevyužívá. Ta je v plánu údajně také, na trhu by se měla objevit už koncem roku 2019.