Po letech úspěchů se britské automobilce Jaguar Land Roveru přestalo dařit. Jak se budou problémy řešit, naznačil ten nejpovolanější, její šéf Ralf Speth.
Šílené investice do elektromobility a prodeje I-Pace daleko za očekáváním. K tomu brexit, - 5000 zaměstnanců...
Omezení investic a nabídky motorů taky prodejům neprospěje. A ono se to možná těm klukům ušatým z Němec - VW, MB, BMW, Audi povede a pár konkurenčních značek šroubováním emisních norem zabijou... opravdu na té šílené teorii něco je. Mimochodem MB s BMW už oznámil spolupráci na elektromobilech.
Vše jim to může zhatit nedostatek kobaltu a lithia....jen se obávám, že než si to uvědomíme, tak ho bude málo i do počítačů, mobilů a inteligentních strojů všeho druhu a bude to průser.
Taky si říkám, že na to asi elektroauta dojedou. Evropa by se vážně neměla vzdávat technologického náskoku v konvenčních motorech (hlavně proti Asii). Minimálně dokud se neobjeví skutečná náhrada...třeba za 10 let vodíkové motory.
Trhu mohou politici a ekoaktivisté a ekoalarmisté diktovat jen do určité míry a potom se trh brutálně prosadí přes všechny regulace.
Nejsou baterky >>> cena vyskočí a neklesne, jak si myslí ekopošuci.
Číňané an Korejci si vybírají komu baterky dodají a vyberou si ty co zaplatí víc peněz. Mergl, BMW, Jaguar atak. Zaplatí víc peněz a tím pádem budou EV dražší a k baterkám se nedostanou další levnější značky. Což je myslím nemusí moc mrzet.
Norsko a Holandsko to nezachrání, jsou to země s malou populací. velké země potřebují auta s velkým dojezdem a ne auta, u kterých bude muset člověk POŘÁD BEZ PŘESTÁNÍ myslet na dobíjení. To hlídání aby měli auto nabité a POUŽITELNÉ, brzo lidi přestane bavit. Dokud je nová hračka nová, všechno na ní baví, po určité době uživatelé zjistí že je to otrava.
ekdo si nechava dodavat komplet elektroniku od LG, montovat u Magna Steyr a pak tomu rika Jaguar, zatimco nekdo jiny ma vlastni nejvetsi tovarnu na baterky na svete v uzke spolupraci s Panasonicem...
Propouštět a omezit nabídku...více méně si s tím neví rady. A budou čekat co Brexit, tedy jestli vůbec JLR zůstane v Británii, což bych se divil, kdyby došlo na tvrdé řešení bez dohody.
místo aby vyvinul nové benzínové motory vč. V6 a V8, lpí dál na dieslech po kterých padá poptávka a na elektrombilech, kterých neumí dost vyrobit a hlavně je prodat.
To vypadá na cestu do pekel :-)
Ale jsou, zejména kobalt. Toho je asi na 25 let, Mědi asi na 35-50. Jediný čeho je hodně je železná ruda, ale z tý si baterky a elektromotor neuděláš :-)
Na lidech ušetříš, osekají méně výnosné verze nebo to zjednodušší. Ale pořád to není odpověď jak přesvědčit víc zákazníků. Možná by to chtělo osvěžit nabídku a zvýšit kvalitu, jak spolehlivost tak hodnostnost použitých věcí. Vzduchové pérování v dupě, převod sloupku řízení taky, sedadla za 50tkm vysvícená jak tesilky po 5 letech, chrom oprýskaný ... Land cruiser možná není " sexy zálesák metrosexuál" ale funguje.