Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Jaguar Land Roveru o problémech firmy: Jak se řeší? A proč je málo elektromobilu I-Pace?

David Bureš David Bureš 4. 5. 2019
174
14
Zobrazit náhledy (174)
Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace

Po letech úspěchů se britské automobilce Jaguar Land Roveru přestalo dařit. Jak se budou problémy řešit, naznačil ten nejpovolanější, její šéf Ralf Speth.

Automobilka Jaguar Land Rover pod křídly indického výrobce Tata zářila, její prodeje rostly, a tak mohlo dojít i k široké expanzi portfolia. Jenže v poslední době se firma dostala do větších trablů a musí řešit problémy hned na několika frontách. Co je vyvolalo a jak je bude výrobce řešit, naznačuje její generální ředitel Ralf Speth.

Jakožto v Británii sídlící a primárně vyrábějící společnost musí Jaguar Land Rover řešit nejistotu kolem brexitu, stále nejistý odchod z Velké Británie ale není jediný problém, který firma řeší. „Celý automobilový průmysl je na pokraji obrovských změn. Ať už jsou regulační, ekonomické, geopolitické nebo technologické, musí se zaplatit,“ vysvětluje Speth.

A takové změny něco stojí, kvůli čemuž automobilka musí najednou rozsáhle šetřit. Náklady snižuje už od loňského roku, a to primárně snižováním investic a výdajů. Taky ale v mnoha oblastech zjednodušuje procesy, aby během krátkodobého horizontu automobilka pracovala co nejefektivněji.

Součástí tohoto je i rozsáhlé propouštění. Firma se postupně zbavuje 2.500 dočasných pracovníků, zbaví se i dalších 2.500 osob, kteří dobrovolně odejdou do předčasného důchodu. „Tato opatření byla dokončena na konci března, takže jsme mohli 1. dubna začít nový fiskální rok se štíhlejší organizací,“ říká německý manažer, který Jaguar Land Roveru šéfuje od roku 2016.

Jaguar Land Rover také upraví nabídku motorů ve svých automobilech, a to nejen v důsledku přísnějších emisních norem, ale také podle zájmu zákazníků. To už je patrné třeba na modernizovaném Jaguar XE. Firma přitom nadále počítá i s nabídnutím tradičních spalovacích motorů.

„Podle prognóz se očekává, že do roku 2025 budou mít elektromobily z globálního hlediska tržní podíl mezi 20 a 30 procenty. To znamená, že 70 až 80 % všech aut na světě stále bude mít konvenční motory,“ vysvětluje tento krok Speth s tím, že turbodiesely jsou nadále velice účinné motory a ekologicky šetrné.

Prostřednictvím Jaguaru I-Pace už britský výrobce nahlédl i do světa elektromobilů, firma si ale nadále uvědomuje, že masivnějšímu rozšíření nabídky těchto aut stále brání jejich vysoká cena nebo nedostatečná síť nabíjecích stanic.

To ale není jediný problém. Navzdory mnoha oceněním, včetně titulu evropské Auto roku 2019 a Světové auto roku 2019, se Jaguar I-Pace zatím neprodává tak, jak by si firma přála. „V případě elektromobilů nejde ani tak o to, kolik aut dokážeme vyrobit, ale kolik baterií dokážeme nakoupit. Poptávka po akumulátorech je tak obrovská, že v následujících několika letech jich bude nedostatek,“ přiznává Speth a upozorňuje, že to podle jeho názoru povede ke zdražení baterií a ne ke zlevnění, jak se obecně očekává.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Jaguar neví kudy kam
Barrichello
| 6. 5. 2019
místo aby vyvinul nové benzínové motory vč. V6 a V8, lpí dál na dieslech

po kterých padá poptávka a na elektrombilech, kterých neumí dost vyrobit a

hlavně je prodat.

To vypadá na cestu do pekel :-)
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Vertikalni integrace
Barrichello
| 6. 5. 2019
Ale jsou, zejména kobalt. Toho je asi na 25 let, Mědi asi na 35-50. Jediný

čeho je hodně je železná ruda, ale z tý si baterky a elektromotor

neuděláš :-)
Avatar - rokyta.p
Re: Re: a co s tím?
rokyta.p
| 5. 5. 2019
Na lidech ušetříš, osekají méně výnosné verze nebo to zjednodušší.

Ale pořád to není odpověď jak přesvědčit víc zákazníků. Možná by

to chtělo osvěžit nabídku a zvýšit kvalitu, jak spolehlivost tak

hodnostnost použitých věcí. Vzduchové pérování v dupě, převod sloupku

řízení taky, sedadla za 50tkm vysvícená jak tesilky po 5 letech, chrom

oprýskaný ... Land cruiser možná není " sexy zálesák metrosexuál" ale

funguje.
Avatar - Blue Sun
Re: Re: Vertikalni integrace
Blue Sun
| 5. 5. 2019
Zdroje nejsou tak omezené jako tvůj rozum.
Avatar - CHerokee
Re: Vertikalni integrace
CHerokee
| 5. 5. 2019
Ale ubývání základních materiálů je u obou stejné a zbytečné

plýtvání omezenými zdroji pokračuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku