Co Ti lidi s těma vyššíma platama dělají?
Vždyť ve Škodovce a ve státním za poslední 4 roky vzrostly platy o 50%, takže ta auta jsou nyní zdarma (vzhledem k těm navýšeným platům).
Kolik potřeboval pracovník Škody před 5ti lety výplat, ay si koupil Octavii a kolik nyní?
no a pokud sledují jak AB neumí řídit stát a hospodařit, tak se správně domnívají že na ně vymyslí nějakou dań a potom budou potřebovat peníze na zaplacení korporátní daně místo nákupu nových vozů
EK, EP a automobilky společným úsilím totálně znejistěly všechny kdo plánovali nákup nového vozidla. A teď tomu automobilky čelí a budou muset čelit.
Pokud "autority" nevydají nějaký signál jiného typu než jak jsou spalováky špatné, prodeje se nezlepší, paradoxně automobilkám nevydělají na vývoj a výrobu EV a pokud by to doto přišla nějaká krize, budou nám automobilky zase krachovat a státy je budou muset zachraňovat, bude to stát hodně peněz, protože za to členské státy, EK a a EP mohou !
To není o lidech, ale o firmách. Firmy se rozhodly tvrdě šetřit, protože vědí, že krize je za bukem a protože firmy tvoří 80% nákupů, tak je celkem jedno co dělají lidé, ti poklesu nedokáží zabránit ani kdyby zdvojnásobili své nákupy.
zavřeme atomky, zavřeme tepelné elektrárny na fosil a budeme jezdit na energii ze sluníčka, větrníčka a vodníčka. Úžasné, hurá na to, jo oni to hajzlové zase hromadně nechtějí a že jako do města na rozvážku dobrý, ale jinak jako že drahý, nepohodlný a tak? Šup sem s dotacemi, však my vás chásko bídná naučíme, co je pro vás dobré. Jenom pro přesnost, země s daleko největším podílem baterkáčů je Čína, ta Čína, která je zdaleka největším emitentem CO2 a její emise z roku na rok dramaticky rostou.
No a to je dnešek, všimni si, že už dnes povstává určitá část ekologů (na každou svini se jednou uvaří voda) a říkají, hele EV na baterky je šlápnutí do lejna, to bude ještě větší ekologická katastrofa než dízláček a olejový řepíček dohromady a mají řešení, roztáčí kola do pekelných otáček a řadí za čtyři. Jde se do vodíku, tomu teče z výfuku čistá, pramenitá voda. Co platné marné volání pár zoufalých jedinců znalých fyziky, že výroba a distribuce vodíku ve velkém za přijatelné ceny, s přijatelnou CO2 stopou a přijatelnými dopady na životní prostředí je ještě větší utopie než ty předchozí „nápady“? Přesně podle hesla, když uděláš velký průser a chceš přežít, musíš udělat ještě daleko větší p.růser. No a automobilky? No problém, každá tato vlna znamená nějako formu dotací, nějakou formu obměny vozového parku a tudíž další kolo zajištěné výroby. Že třeba až zařadíme za pět tak to planeta už neunese? Obávám se, že těm, co o ekologii nejvíce mluví o planetu vůbec nejde. A automobilky jsou v této hře jen oportunisté, kteří každý tento kotrmelec promění ve své zisky.
Že tomu aB (agent Bureš) nepomáhá to se shodneme, ale vidím jeho vliv jenom jako sekundární, primární je prostě hospodářský cyklus, rozumná firma se na krizi v předstihu připraví a zbytečné investice jako třeba do aut oseká jako jednu z prvních položek.
Na straně výrobců (automobilek) si myslím, že se nekoná vůbec žádné drama, naopak pro automobilky je blbnutí politiků ideální příležitost, jak si namastit kapsy. Poválečná historie vývoje pohonů v Evropě je velmi prostá a vždy ji píší ekologicky smýšlející politici a automobilky si pokaždé namastí kapsy:
- rozjíždíme se a řadíme za jedna. Nejlepší je diesel, protože má nejmenší spotřebu, tudíž nejmenší emise CO2 a všichni přece víme, že záchrana planety záleží na snížení emisích CO2, tudíž hurá do dieselu. No ni? Jo počkejte, oni ho nechtějí kupovat úplně všichni? Že prý větší a těžší auta jako jó, ale malá městská autíčka, že né? No to bychom se na to podívali, šup sem s nerovnoměrným zdaněním benal/diesel a to by bylo aby jsme té chudé chásce nenarvali diesel i do 108. Jen pro přesnost, diesel se v Evropě neprosadil do malých aut díky automobilkám, ale jenom a pouze díky ekologickým pošukům a pokřivení daňové zátěže, kterou prosadili.
- hm, planetu jsme nezachránili? Nevadí, zvyšujeme rychlost a řadíme za dvě. Spasí nás povinná biosložka přimíchávaná do paliv. Jo oni se ti hlupáci brání, že jim to ničí motory a tak, šup sem s povinnými limity (tuhle etapu má aB obzvláště rád, je taková bolševicky přímá). Hm planetu jsme nezachránili, ba co víc miliony hektarů osázených řepkou jsou ekologická katastrofa, prosazování E85 jako nejčistšího paliva (to se naštěstí netýká EU, ale dopad na ní to má také) se ukazuje jako jistá cesta k záhubě celé Amazonie. Znovu pro přesnost, biopaliva nebo přimíchávání biosložky nevymysleli a neprosadily automobilky, ale ekologičtí pošuci.
- hm, planeta je ve větších problémech, než byla? Nevadí, roztáčíme kola a řadíme za tři. EV na baterky je naše spása, zavřeme atomky, zavřeme t
ASX, outlander... a tentokrat v aprili uz aj spacestar :yes:
eclipse cross hmmm :-O .. snad sa to casom zlepsi.... cakal som v CZ od neho kusok viac uz ( v nemecku francuzsku aj taliansku je uz od marca aj s 2,2 dizlom a tak v zapadnej eu to s nim uz bude zda sa lepsie co sa predajov tyka ako u nas v strednej europe )
celkovo sa ale mitsu predajmi celkom sympaticky dviha ( aj v cz aj v eu ) a nechava za sebou v CZ uz aj take znacky ako fiat ci honda co bolo pred 5 rokmi este doslova scifi.... kazdopadne nadalej nie je moc co oslavovat a nadalej je treba makat ... drzim palce
Prodeje padaj i v USA, třeba FCa by mohlo vyprávět, ty už drží POUZE pikapy RAM, všechno ostatní má poklesy vč Alfy a Dodge a leckdy dost brutální jako 50% u Chrysleru 300 :-):-):-)
audi hodne pada poslednu dobu a to nielen u nas .. aj tych novsich Q3 Q5 aj Q7 vidavam aj u nas uz akosi pomenej voci tomu ako to bolo kedysi ( a nova A1 je zase pekelne draha.. este som ju ani nevidel ) ... neviem co sa deje... ( zeby problem s najnovsimi normami a tam padom slabsie predaje? kedze vsetky audi su defakto same dizle a nic ine len dizle ) .. neviem... napriklad novych medvedov vidim vcelku dost aj baworov ... a fiaty nove u nas napriklad nevidim uz vobec kedze miniauta ako panda aj 500 u nas fakt nefrcia a nemame uz ani punto ci bravu.... sem tam vidim este 500X ale inak je u nas fiat uz slaby jak caj.. rovnako honda aj subaru su docela kusovky.... aj nissan tiez pada strmhlav ku dnu a nebyt kaskaja tak nema u nas co predavat ... nova micra je u nas neviditelna a aj x-trail.. pulsar tiez nenapadne skoncil ... rovnako alfa je coraz neviditelnejsia hoc jej auta su v zelenom pekle pekelne rychle .. ale v praxi co z toho ze jo ... no ale aby som len nekritizoval tak rozhodne pochvalit treba daciu... clio ... a aj t-roc ... ti ma hodne prekvapili aj ked u dacie som cakal s prichodom noveho dusteru logicky aj dalsi narast...