Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podíl SUV se v posledních pěti letech zdvojnásobil. Proč jsou tak oblíbená?

Nejvíce se prodávají menší SUV/crossovery, jako jsou Peugeot 2008, Škoda Karoq, Ranault Captur a Dacia Duster.
Zpět na článek
Avatar - Magister
9. 5. 2019 09:44
Průser ve městě
...škoda, že není evidován nárůst drobných bouraček a podobně. Vidím to kolem sebe neustále i v práci. Mnohým méně šikovným řidičům a zváště řidičkám vyšší auto a malé zadní okno nepomáhají k orientaci...a přibývá zbytečných nehod. Čidlům a kamerám navzdory.... bohužel. Někteří jsou vyloženě postrach. SUV rozhodně nejsou šikovné ve městě ani na okresce. Na dálnici to více žere. Je to módní trend, který ve skutečnosti opravdu není praktický vůbec, ač praktičnost je hlavní zaklídandlo.
Avatar - kari.laz
9. 5. 2019 09:44
Re: a je to opravdu tak?
Tak hlavně by se dal uplatnit popis, že u spousty SUV dostaneš vyšší hmotnost, větší odpor vzduchu, méně místa a vyšší spotřebu a nedostaneš za to vlastně nic, jen výš sedíš. 4x4 začíná být u SUV sprosté slovo (viz PSA) vyšší podvozek také pomalu ztrácí a nejsou o nic výše než klasická auta. Prostornost a variability MPV nedosahují. Já osobně považuji za podstatně lepší řešení zvýšené kombi 4x4, pokud požaduji i nějaké občasné "terénní" schopnosti a pokud ne, tak prostě HB,sedan,kombi... a velkoprostorové v případě potřeby MPV, které dokáže 4x4 také, pokud nutně potřebuji jet na hory tam, kam bych s jednou hnanou nápravou nezajel (což moc míst asi stejně nebude) ale pokud bych byl v místě s hodně sněhu často, tak pak 4x4 bude dobrý pomocník.
Avatar - kari.laz
9. 5. 2019 08:54
a je to opravdu tak?
A nebo to jde trochu ruku v ruce i s tím, že vlastně zákazník je trochu do tohoto směru tlačen. Obliba určitě stoupla, ale na druhou stranu u automobilek se spoustu modelů modifikuje na SUV a další SUV přibývají, kdežto klasické modely spíše ubývají. SUV je dražší a pro automobilky představuje větší výdělky. Podle mě si to jde tak trochu naproti. Ano, obliba stoupá, na druhou stranu často není moc na výběr.
Avatar - JirkaV8
9. 5. 2019 09:24
Re: a je to opravdu tak?
Cim vetsi spotreba, tim vic repky, tim vic dotaci pro me z Vasich kapes. Proto je to tak nastaveno. Jako zakaznik nebo bezny obcan ve verchusce zadnou roli nehrajete. Ale proc Vam nedat plastovym kormidlem pocit neceho mimoradneho, ze. Muhehehehehe
Avatar - LEGOPARK
9. 5. 2019 10:04
Re: a je to opravdu tak?
A skusil si aj Tatru Phoenix?
Avatar - žlababa
9. 5. 2019 10:28
Re: obliba SUV v ČR...
tím se automobilky samy zahánějí do pasti, protože pak mají o to větší problém splnit emisní normy.
9. 5. 2019 10:17
obliba SUV v ČR...
.... no k tomu růstu podílu SUV v ČR je potřeba přidat, že jejich nabídku rozšířila "domácí" značka, takže logicky pak její věrní zákazníci o takovém autě začali uvažovat a část jich prostě do SUV skočila....

Jinak proč je SUV oblíbené je nekonečné téma, spousta lidí chce vyšší posaz, někomu se to prostě líbí, pro jiné je to móda a spousta lidí věří že jsou ty auta bezpečnější.... (v některých ohledech jsou, v jiných ne....). No a někomu opravdu prostě jen vyhovuje ten mix funkčních charakteristik....

A to je celé, lidi si prostě kupují co chtějí ;-) Já jsem v SUV projezdil Island a tam to bylo jak ryba ve vodě, do ČR bych si to nekoupil....

můžeme ty auta hejtovat jak chceme, ale to je asi tak jediné co s tím naděláme....
9. 5. 2019 09:52
Re: a je to opravdu tak?
Trak nevím ale na to naložit rodinu a jet na lyže na to nepotřebuju SUV. Na to mi stačí auto velikosti Octavie bez rakve na střeše.
Avatar - žlababa
9. 5. 2019 10:27
Re: Průser ve městě
Proč by SUV musela mít malá zadní okna? A pokud jde o orientaci, pro mnoho méně zkušených řidičů je naopak lepší, když ví, že hned za tím sklem auto končí, a není tam ještě půl metru plechu, který pořádně nevidí. Zrovna tak vyšší posez pomáhá lepšímu rozhledu.
Špatný řidič bude špatný v jakémkoliv autě, běžně vidím řidičky co nedokáží zaparkovat ani Opel Corsa.
Avatar - pradeda777
9. 5. 2019 15:02
Re: obliba SUV v ČR...
Na jednu důležitou věc se zapomíná. A to je finanční dostupnost pro narůstající skupinu kupujících. Kupní síla tu teď je a proto také ty prodeje.
9. 5. 2019 13:26
Re: Chrbtica
No, spis bych doporucil zmenu zivotniho stylu, zada se daji resit kdyz se clovek trochu snazi.... samozrejme, pokud je ti 65 tak uz asi jina moznost neni....
Avatar - CICERO
9. 5. 2019 12:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2019 09:55
Re: a je to opravdu tak?
Co má SUV spojeného s řepkou? Představa, že AB lobuje za Q8 nebo RRS mi přijde opravdu úsměvná.
9. 5. 2019 10:46
Re: a je to opravdu tak?
No jenže dnes mezi zvýšeným kombi a SUV není moc velký rozdíl. SUV zdaleka nejsou vysoké terénní stroje, ale jejich výška šla razantně dolů, stejně tak jejich světlá výška s pravověrnými off-roady nemá moc společného a i když je vyšší než u běžné produkce, tak je zhruba na úrovni toho přizvednutého kombi. A když vezmu i ta schopnější vícestupňová řešení na vzduchu, které umí měnit světlou výšku tak, že na dálnici je to prostě světlá výška kombi (ani ne přizvednutého) a v terénu to hupsne třeba na 25 cm, tak aerodynamický odpor při rychlé jízdě není nijak horší než u toho přizvednutého kombi. Takže když odhlédneš od pojmenování automobilek (SUV evokuje vysoké auto, terén a tak) a podíváš se realisticky na skutečné rozměry, tak zjistíš, že většina současných SUV jsou přizvednutá kombi. Jen pro příklad, typický představitel přizvednutých kombi Outback má psanou výšku 1605 mm, Karoq má 1603 mm, GLA 1494mm, Q8 v nejvyšší poloze 1705 mm, v dolní poloze 1615 mm. Takže v čem je lepší zvýšené kombi? Podle mě v ničem, protože všechna současná SUV jsou přizvednutá kombi.
Avatar - rohYpnol
10. 5. 2019 11:26
Důvod jednoduchý
Protože je to TRENDY.

U většina majitelů by totiž při racionálním uvažování volba padla na MPV. Má také vyšší pozici za volantem, má větší prostornost a variabilitu nejen jak srovnatelné kombi, ale jak srovnatelné SUV. Jenže zatímco s MPV vypadáte jak mamlas co si nabouchal děcka, tak s SUV vypadáte jako aktivní úspěšný sebevědomý člověk.

Za mě je krásné srovnání třeba u Renaultu. Scénic by pro většinu nabídl lepší parametry. Přesto nejspíše většina lidí zvolí Kadjar 2WD...
9. 5. 2019 13:00
Re: a je to opravdu tak?
mpv stále sú na trhu, ale nikto ich nekupuje. Aj do suv sa vojde 7 xichtov. Aj klasických áut je dostatok, jediný dôvod, prečo sa suv kupujú, je ten, že ľudia ich chcú. Samozrejme vyhovuje to aj automobilkám, lebo ti auto vo veľkosti cca B predajú s C maržou.
9. 5. 2019 12:53
ale zapojím sa
Mnohým suv vyhovuje, to je fakt, paja nemusí obhajovať svoju voľbu, môže si kúpiť čo chce.
Sú 2 skupiny, prvá čo potrebuje suv, druhá čo chce suv. Tá prvá je malá, tá druhá stojí za boomom. Ľudia si radi kupujú trendy vecičky, chcú byť in, chcú robiť dojem, alebo si chcú robiť radosť. Ľudí lákajú väčšie autá aj kvôli statusu, pocitu bezpečnosti a priestoru. Nemyslím si, že za tým stoja automobilky a tlačia nám suv, všade okolo počúvam, chcem suv a nie nechcem suv, ale nič iné tam nie je. Výber klasických áut je stále široký. S suv ste dnes in a to sa počíta
Avatar - Jaros71
9. 5. 2019 12:46
Logická expanze SUV
AUTOMOBILKY si za to MŮŽOU SAMY..!

Auta neustále snižují , jsou to už úplné placky , srovnání s modely před 10-20 lety je děsné.

Dřív byl kombík celkem vysoké auto s velkým téměř hranatým kufrem.
Nyní je to dlouhý placatý jezevčík , a zadek má jako kupé.. :no:

Lidi logicky hledají něco jiného , kam se fajn nastupuje , neurve se přední spojler u obrubíku ve městě , má to vyšší kufr , a nejlépe i vyšši světlou výšku...na chaty , hory , volný čas...kešky atd..

SUV nebo crossover je pak jediná volba..navíc jsou SUV v modě.
9. 5. 2019 11:50
Re: a je to opravdu tak?
Seděl jsem i jezdil v obojím a nemyslím si, že by se třeba v tom Outbacku leželo.
9. 5. 2019 11:30
Chrbtica
Mám BMW 5er a vždy, keď ma "sekne" v krížoch, mám problém sa vyhrabať spoza volantu. Pre mňa už len SUV do budúcna.
Avatar - Emel
9. 5. 2019 09:35
Re: a je to opravdu tak?
To nevím. Většina (nejen) evropských automobilek má pořád kompletní řadu modelů od subkompaktu po střední třídu... problém můžou mít maximálně milovníci MPV.
Avatar - CICERO
9. 5. 2019 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
9. 5. 2019 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - žlababa
9. 5. 2019 09:52
A6 Allroad je SUV ???
To je totéž, jako tvrdit to o Octavii Scout. SUV není ani jedno z nich.
9. 5. 2019 09:56
Re: a je to opravdu tak?
Jasně, pokud máš auto primárně na to, aby jelo 10x za sezonu na lyže nedává SUV smysl. Ale nezkoušejme soudit podle vlastní rohožky.
Avatar - CICERO
9. 5. 2019 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - žlababa
9. 5. 2019 10:15
Re: a je to opravdu tak?
Auto není jen pro řidiče. Třeba taková Toyota RAV4 je o kus kratší, než Octavia - ale prostor zejména na zadních sedačkách je nesrovnatelně větší, a navíc mají i nastavitelný sklon. To často nenabídnou ani o třídu větší auta.
9. 5. 2019 09:52
Re: Průser ve městě
Pro koho není praktický? Pro tebe? Pro mě zase ano a žádný kombík mi to nenabídne. proč mít MPV, když nechci autobus?
10. 5. 2019 04:41
Re: Průser ve městě
Ale asi nejsou jejich alternativou, nebo? Znáš snad někoho, kdo šel z S-Klasse do Capturu?
Avatar - CICERO
9. 5. 2019 21:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - palix
9. 5. 2019 20:31
Re: Průser ve městě
Vyšší posed nevyhovuje každému. Ja sa napríklad cítim v SUV ako v autobuse, nákladiaku, na stoličke... V aute najradšej sedím čo najnižšie, tu človek vníma jazdu trochu ináč a osobne pri nižšom posede mám lepší pocit stability. Každý máme iný vkus.

Každopádne SUV a hlavne Crossovery sú dobrým spôsobom ako získať od zákazníka viac peňazí za malé auto = Mazda 2 / Mazda CX3 , Seat Ibiza / Seat Arona... Crossover je vždy o pár tisíc drahší. Lepšie povedané Crossover = malé auto za cenu nižšej strednej triedy.
Avatar - palix
9. 5. 2019 20:26
Re: Průser ve městě
Ešte je tu jeden problém, pre nás, ktorí jazdíme nízkymi klasickými autami, pretože sme radi nízko pri zemi a máme radi skvelé podvozky...
SUV je vysoké a ak má tmavé okná (90%) nie je cez nich nič vidieť, keď človek cúva z parkovacieho miesta. Ono lepšie nie je vidieť ani cez kombíky s tmavými sklami, ale predsa sa akosi dá. Čo už my, ktorým sa nepáčia SUV a kupujeme si skvelo jazdiace autá ťaháme za kratší koniec.
V každom prípade, nech si kúpi každý čo sa mu páči - svet potom bude pestrejší.
Avatar - speedfred
9. 5. 2019 19:29
Re: ale zapojím sa
Súhlas, do MPV sa mi tiež lepšie naskakuje ako do SUV.
9. 5. 2019 14:43
Re: a je to opravdu tak?
Cez vikend som bol v autosalone jedneho predajcu: auto strednej triedy mali vystavene v pocte jeden kus, z nizsej strednej mali na predajni dva kusy. Ale stredne velkych SUV mali priamo v show-roome 5 kusov (rovnaky typ, len vybava/farba odlisne). A na parkovisku pred firmou dalsich dvadsat SUV-ciek. No a potom sa cudujme, preco podiel SUV stupa...
Avatar - xxc
9. 5. 2019 14:27
Re: ale zapojím sa
Mate vyskusane to nasadanie? Lebo do vysokeho suv sa mne osobne sada horsie, ako do nizsieho mpv :-)
9. 5. 2019 12:55
Re: Chrbtica
šak ok, ale v diskusii to často vyzerá, že všetci majú problém sadnúť do auta a nikto nevídí spoza volantu a potom vidíš jak z tých áut vyskakujú blondýnky a frajírci jako zajíčci.
Avatar - Beefcake
10. 5. 2019 00:26
Re: ale zapojím sa
To je easy. Co sa nevojde, nepotrebujes.
Avatar - Beefcake
9. 5. 2019 18:21
Re: BOZE, KAZDY CECH MA spravny NAZOR
Zato tie tvoje "plusky" su vsade dve, takze z toho mi vychadza, ze tu mas este dve konta. Lebo nikto trochu normalny takemu magorovi na to plusko neklikne. Ani z recesie.
Avatar - Beefcake
9. 5. 2019 18:19
...
Jasne, ze podiel stupa, kedze dnes do tej kategoria tlacia kazdu kravinu (vyrazne vacsi zisk, pri zanedbatelne vyssich nakladoch).
Otazka casu, kedy si imidzisti spomedzi kupujucich najdu iny ciel.
Avatar - Jaros71
9. 5. 2019 12:35
Re: A6 Allroad je SUV ???
Tak asi neznají pojem crossover... ;-)
Avatar - speedfred
9. 5. 2019 12:32
Re: BOZE, KAZDY CECH MA spravny NAZOR
Pôjdeš ako prvý?
9. 5. 2019 13:53
Re: Průser ve městě
Cože? ... Právě z SUVčka je obvykle lepší rozhled už jen díky tomu, že sedím výše. Dále pak obvykle mám větší auto na menším půdorysu (třeba na vnitřní prostornost jsou si ekvivalentní vozy passat a tiguan, tiguan má menší půdorys) to také pomáhá předcházet drobným městským karambolům. Individuálně pokud je z nějakého konkrétního typu špatný rozhled, je to možné, ale nesouvisí to s tím, že to je SUV.

Postrach jsou nešikovní řidiči v čemkoliv. A nechal bych to na zákazníkovi, který evidentně SUV chce, celé EU legislativě navzdory...
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2019 10:58
Re: a je to opravdu tak?
Lepší řepka babišova než nějaké čínské společnosti.
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2019 09:41
Re: a je to opravdu tak?
dnes mas uz aj coraz menej rodin ktore potrebuju skutocne 6 a viac miestne MPVcko .... casy ako kedysi ked nasi dedovia mali po 4 aj 5 dalsich surodencov su uz prec....takze logicky sa tomu prisposobuje aj zaujem zo strany potencialnych zakanizkov o dany typ kasne

a kedze MPV nam tym padom uz miznu tak ludia si kupuju neraz miesto nich uz podobne velke SUV suhlas .... navyse SUV je daleko vsestrannejsie pre beznu 4 clennu rodinu ako nejaky autobus ... s SUV mozes aj na hory .. na lyze.. na ryby... a ani nejaka ta rozbita cesta po meste ci okrske ho nerozhodi ... samozrejme na ryby mozes aj s MPV alebo aj pesi... ci el. kolobezkou ak to situacia dovoluje a nerobi to problem... ale chapeme sa na co narazam ... SUV maju fakt vacsie moznosti a ja by som si tiez radsej kupil SUV ako MPV keby ze na to mam a aj to vyuzijem ... kedze momentalne nie som cielovka ( jazdime s polovickou len vo dvojici ... takze nam staci stale aj male auto )

inak ked uz aj take uspesne auto ako spacetourer od citorena ( ktory predava 100 000 aut rocne v eu ) to zabalil tak je to ozaj s MPV uz sakra vazne a nieco proste sa uz deje co mozno ani netusime este co .... ale nejdeme zrovna idealnym smerom to je jasne lebo jazdit po meste s malym SUV miesto miniaut alebo malych aut ( ktore tiez coskoro zda sa zaniknu ) sa mi nevidi ako krok vpred po ziadnej stranke ... to fakt nie .. podla mna do 5 rokov ostane uz len mozno jedno maximalne dve MPV v eu ( touran snad este a mozno este scenic )
9. 5. 2019 09:23
Re: a je to opravdu tak?
Vidíš a já jsem za stále lepší SUV rád, už nemusím řešit absolutní univerzály a mohu jít cestou auta, se kterým projedu víc než hrbolatou cestu, naložím do něj v pohodě v případě potřeby rodinu a jedu třeba na lyže. Současně v tichu dokážu fungovat na dálnici jako s běžným kombíkem a radost z řízení si řešit jiným autem ;-)
Avatar - xxc
9. 5. 2019 11:32
Re: a je to opravdu tak?
Ved si treba sadnut do suv a do zvyseneho kombi a rozdiel hned udrie do oci :-) Rozdiel je v sedeni a v lezani v kombi.
10. 5. 2019 19:18
Re: Důvod jednoduchý
Ja ti jedno dam. 5008 vs Touran. Touran ma papierovo vecsi kufor, v realite je vsak uzsi ako 5008. S cim suvisi aj priestor pre 3tiu radu sedadiel, kde v 5008 je to o nieco lepsie. Vyberanie sedadiel ovela lepsie vyriesene v 5008. Co sa nakladacej hrany tyka je otazka tiez konkretna vyska. Su SUV, kde je nezmyselne vysoko ako hovoris, naopak prilis nizko tiez nie je dobre. Idealne je tak, kedy mas este dostatok miesta a zbytocne to nemusis dvihat a naopak co najmenej sa k tomu zohybat. To sme porovnali priamych konkurentov s rovnakym usporiadanim.
Avatar - Londonbridge
10. 5. 2019 16:43
Re: Důvod jednoduchý
Mamlas to je dnes za :yes:
Avatar - xxc
10. 5. 2019 16:42
Re: ale zapojím sa
V pozicích za volantem jsme však přesto rozdíly odhalili. Qashqai je typickým SUV či crossoverem. Při nasedání se do něj musíte s trochou nadsázky vyšplhat, neboť sedadlo řidiče je umístěno dost vysoko. Naopak Vitara překvapila a zároveň potěšila poměrně nízko umístěným posazem. Spíše než v crossoveru jsme tak měli pocit, že sedíme ve zvýšeném kombi. A to nám bylo příjemnější. Tato vlastnost ale neznamená, že se do auta hůře nastupuje. Právě naopak. Celý pohyb je přirozenější a zejména menší jedinci toto uvítají.
Avatar - rohYpnol
10. 5. 2019 15:43
Re: Důvod jednoduchý
Paušálně opravdu neplatí nikdy nic. Proto vždy najdeš vyjímky.

Ale zobecněně to tak je. Neznám SUV, které by praktičností předčilo MPV. Naopak většina SUV trpí zbytečně vysokou podlahou kabiny a ... nesrovnatelně vysokou nakládací hranou a výškou podlahy kufru.

Přitom je opravdu zvláštní, že té velké zájmové skupině ... mladým matkám s dětmi ... to nijak nevadí. Vůbec není jednoduché zvedat nákupy, kočárky a další tak vysoko... MPV má přitom podlahu nízko... A stejně si raději koupí SUV. Protože je to TRENDY.
10. 5. 2019 13:00
Re: Důvod jednoduchý
Alebo ani nie, len by bolo treba povedat co sa konkretne porovnava a s cim. Skoncil som tiez u SUV - to je ale skor nahoda, lebo to auto mi vyhovuje viac ako "porovnatelne MPV". Neplati pausalne, ze MPV ma viac priestoru ako porovnatelne SUV a ani ta variabilita nemusi byt uplne ok. Na papieri mozno ano, v praxi nie. Na nejaky trend sa mozem z vysoka vykaslat, ked ponuka je taka aka je. MPV padaju a to preto, ze maju prilis sebavedome ceny a neprinasaju az tolko vyhod ako sa im pripisuje. Nic neplati pausalne
Avatar - Londonbridge
10. 5. 2019 10:22
SUV
Marketing tlaci na pilu. Syn ma 10 a uz mi spominal ze sa mu SUV lubi viac a v sedane ze sa zle sedi atd. neviem neskusal som este ziadne SUV a zatial mam z SUV v mojich moznostiach v hladaciku GLC 43 , podla testov to jazdi slusne a vyzera tiez slusne. Musim vyskusat a zoberem na test aj rodinku minule ked som kupoval auto som im nic nepovedal kupil som auto a videli ho az pred domom . Next time im dam malu moznost sa vyjadrit moze to skoncit kludne u SUV ...
10. 5. 2019 10:14
Re: Průser ve městě
Z S-Klasse do Capturu ? Rovnou do Suzuki Ignis :-!
10. 5. 2019 10:05
Re: Průser ve městě
... to, ze ti lepe vyhovuje sedet na zemi (a to ti neberu) jeste nema nic spolecneho s obecnym tvrzenim, ze z vyssiho auta byva obecne lepsi rozhled a to ma pozitivni vliv na orientaci na parkovisti, apod. nic vic, nic min - reagoval jsem na to, ze kolega nahore spatruje v suv duvod zvyseneho mnozstvi karambolu na parkovistich, coz je obecne vzato pitomost.
Avatar - Londonbridge
10. 5. 2019 09:12
Re: ale zapojím sa
Co sa nevojde nepotrebujes ;-) to ma dostalo. Mi sme 2 + 1 a mam 540L kufor vacsinou prevazam prazdne eko tasky a vzduch, to mam este sklopne zadne sedadla ak potrebujem preniest viac vzduchu. ked tam aj hodis tyzdenny nakup este ostalo pol kufra... Zalezi na preferenciach ale lepsie je vzdy mat rezervu ako ju nemat...
Avatar - Emel
9. 5. 2019 21:45
Re: ale zapojím sa
Po 3 letech máš druhé dítě :)

Kočárek se časem vyřeší, akorát... Chceš fotku, jak vypadal kufr při cestě na pár dní na lyže, podotýkám s rakví na střeše? A to je furt něco..
Avatar - palix
9. 5. 2019 20:53
Re: ale zapojím sa
"Dzakobo" - ja by som povedal, že obdobie kočíkov trvá pomerne krátko. Riešil by som to kúpou auta, do ktorého dám kočík a po 2-3 rokoch by som si vybral auto, aké chcem - napr Giuliu ak sme už u Alfy R ;).
My sme mali v "kočíkovom období" Astru G a nebol problém. Na druhej strane ani peňazí v tom čase nebolo nazvyš, aby sme nejako extra cestovali. Teraz kočíky nemáme a vozíme sa Mazdou 3. Jazdíme kade-tade a väčšie auto nám akosi nie je treba. 2 + 2 členná rodina sa zmestí do každého normálneho auta napr nižšej strednej triedy.
Kedysi sme mali Škody 100 / 105 / 120 , Trabanty, rôzne Fiaty... a pomestili sa aj rodiny so 4 deťmi. Všetko je vecou toho, koľko batožiny berieme.
Avatar - palix
9. 5. 2019 20:49
Re: ale zapojím sa
Napríklad ja mám 182 cm a do niektorých SUV nastupujem ako na barovú stoličku. Kolegyňa má cca 155 cm a do svojho SUV vylezie a tak si sadne :).
Moje auto je dosť nízke a vkĺznuť do neho nie je problém. Pre mňa je to pohodlnejšie ako vyskakovanie na barovú stoličku. Problém je, že ako malé deti sme snívali o športiakoch a tie nižšie autá mi nejako ostali v krvi.
V duchu hesla nikdy nehovor nikdy... možno raz SUV kúpim. Každopádne - ísť niekde na východ od SR, tak normálne auto by som si tam nevzal.
Avatar - palix
9. 5. 2019 20:44
Re: ale zapojím sa
Nonsens -V podstate sú 3 skupine - tie, ktoré ste menoval + 3. NECHCEM SUV ;)
Ľudia si vyberajú autá rôznymi podivnými spôsobmi. Byť "IN" je ten asi najhorší spôsob. Ale robí to tak strašne veľa ľudí. Ešte viac zákazníkov počúva na tradíciu, prípadne čo kamoš poradil (samozrejme koncern VW najčastejšie) a úplne najväčšou rozhodujúcou záležitosťou je často cena / zľava.
Ľudí, ktorí si vyberajú auto podľa toho ako jazdí je už málo. Vlastne koľko zákazníkov vie oceniť skvelé jazdné vlastnosti?
Avatar - palix
9. 5. 2019 20:36
Re: obliba SUV v ČR...
Sú automobilky, ktoré kedysi robili skvelé autá... Napr Nissan - Primera, Almera... Dnes robia Micru a samé SUV. Mitsubishi tiež robilo skvelé autá - dnes? Starý Lancer a samé SUV. Našťastie ešte nevymizli obyčajné autá, ktoré aj skvelo jazdia. Sú značky, ktoré robia všetky typy áut a všetky zvládajú na výbornú.
Avatar - Dzakobo
9. 5. 2019 14:31
Re: ale zapojím sa
Tak ono když je potřeba nakládat např. kočárek a chceš novou Alfu, nic jiného než Stelvio z toho nevyjde = SUV... (není to můj případ, nicméně někdo to tak může mít) Ale ono je celkem logický nabízet málo karosářských variant - BMW už na to přichází také :D Tím neobhajuju absenci Giulie kombi (SW) jen konstatuju. FCA je trendsetter :D
9. 5. 2019 14:01
Re: obliba SUV v ČR...
No, to je komplikované, co je Ti platné dělat jen malá úsporná auta, když je neprodáš, přičemž konkurence prodávající rozežraná SUV akorát zaplatí pokutu ;-)
9. 5. 2019 13:28
Re: ale zapojím sa
.... a pridej k tomu starnuti populace a chronicke problemy se zady u spousty lidi.... ;-)
Avatar - CICERO
10. 5. 2019 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2019 19:20
Re: Průser ve městě
Určitě je takový kraťoučký Karoq daleko víc šikovný ve městě než třeba Superb... Naprostá většina aut na tom listě jsou mírně nafouklé hatchbacky a ty jsou daleko šikovnější než 5 metrové limuzíny,kombíky či GTčka apod...
9. 5. 2019 15:13
Re: ale zapojím sa
... no tak jestli jsi trpaslík... Já to vyzkoušené mám, obecně se nejlépe nastupuje a vystupuje tam, kde máš sedadlo cca rovnou pod zadkem akorát k nasednutí (takže pro každého jinde, ale:). Standardní nízká auta mají sedadla výrazně níže než má zadek obvyklá populace, SUV to mají obvykle +- v té optimální výšce... Takže nebuď škarohlíd, nasedání do SUV je v principu pohodlnější. Moje matka (60+) si to nemůže vynachválit.
Avatar - xxc
9. 5. 2019 11:34
Re: a je to opravdu tak?
Casy nie su prec, pocet viacpocetnych rodin minimalne v niektorych krajinach rastie.
9. 5. 2019 15:23
Re: BOZE, KAZDY CECH MA spravny NAZOR
Za mňa by ho mohli zabraňovať. Zbytočne spamuje všetky diskusie...
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2019 11:01
Tak já vám řeknu čím to je
V rámci úplného dělání z lidí blbce se namísto rovných parkovišť stavějí pangejtplacy a vyšší gumy na SUV to zvládají líp.
9. 5. 2019 09:51
Re: a je to opravdu tak?
Než jsem nastoupil do X5, zkoušel jsem i A6 Allroad a to co potřebuji mi prostě nedal. Hory pro mě nejsou tak časté jako stavby.