Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Staronové motocykly Jawa 350: Retro jako řemen

Opravdu stará „třipade“, nebo nová – ovšem z čínských dílů? Zájemci o jawu stojí před neobvyklou volbou. Mohou si totiž ještě koupit stroj, který už roky oficiálně nesmí na silnice.
Zpět na článek
12. 5. 2019 11:19
Zavání to diletantstvím
Nadšení je hezká věc, ale když se žije pouze zpodstaty a chybí konstruktér a schopný obchodník, tak to vypadá, jak to vypadá. Jsem z toho více zklamán než abych shovívavě držel pěsti.
Avatar - AntonioKekelli
12. 5. 2019 09:43
Jawa
Indická "Jawa" by měla být pro tu českou příkladem, alespoň co se týče vzhledu. Chápu že česká strana nemá takové finanční ani technické zázemí, aby mohli vyvinout zcela nový moderní stroj, ale v tomto by se mohli a podle mého měli inspirovat. Designová stránka Jawa motocyklů z Indie je totiž velice povedená, připomíná původní vzhled a zároveň působí moderně, což také z hlediska zájmu dělá své.

Tahle 350 ale také nepůsobí úplně marně, to se zase musí nechat.

Dodatek- Zajímalo by mne, zda Jawa něco má z té výroby co probíhá v Indii, měl jsem za to že nejspíše dostávají nějaký licenční poplatek, ale teď už si tím tak jistý nejsem.
12. 5. 2019 16:38
Re: Jawa
Ještě by ty indické Jawy mohla naše Jawa vyrábět v licenci. A komedie by byla dokonána. :-(
Avatar - Barrichello
12. 5. 2019 13:57
Re: Jawa
podle mě asi dostali jednorázové prachy za užití jména a loga a něco za poskytuntí výkresové dokumentace starých Jaw z důvodu designové inspirace.

Jinak v plánu je tu prodávat indické Jawy taky, jenže musí splnit homologaci a hlavně domácí indický výrobce nestíhá ani pokrýt tamní trh.....takže nejsou kapacity.

Ale něco určitě přijde, je potřeba nástupce za 660, kde zbývá asi 60 ks na doprodej a další výroba už nebude.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2019 20:33
Re: Zavání to diletantstvím
Jawa ty trhy má, jenže Kuba uvolní ročně peníze na nákup asi 300 ks motorek, na víc nemaj. Dalších 200-300 prodaj nekde v argentině a v Panamě, Bolívii atd dalších 500. Ta asie stylu Vietnam jim, Mongolsko atd jim hodí dalších 500 ks a takhle to je i s dalšíma. V sojuzu si škrtnou, ale ne s dvoutakty. V Litvě se prodalo několik těch 350 OHC, i do Mongolska šly 660 pro policii atd.

V indii se jawy dělali v licenci pod značkou jezdi, ty nemaj zájem vozit hotový výrobky z týnce, to oni nechtěj. To samý čína, ty jen výroba u nich zásadně. Tam nemáš šanci.|

Na zbytku trh nemaj dealery nebo servis.
Hlavně tyhle trhy nebudou kupovat nějaké moderní motorky 1200 za půl mega....
Avatar - pradeda777
12. 5. 2019 20:23
Zjistil jsem nedávno...,
.....že v Indii dělá motorky i BMW (G 310) a jsou v nabídce u Motorrad.........
12. 5. 2019 15:04
Re: Zavání to diletantstvím
ta indicka je fakt pekna. muzou koupit licenci a vyrabet to tady. do dvou kil bych ji koupil
12. 5. 2019 14:33
Jawa
Tu indickou bych si koupil. Toho se ale už nedožiju.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2019 13:53
Re: Zavání to diletantstvím
Kdo by ten vývoj zaplatil?
Uděláš novou super mašinu, ale prodáš po Evropě a zemích bývalého sssr tak 200 ks a možná v asii a jižní americe pro speciály složky policie a vlády dalších 50. A konec.
Na orzšíření delarské sítě nejsou prachy, na Kubě si to nikdo nekoupí protože na to nikdo nemá, to samé argentina, panama, vietnam afrika.

Takže nesmysl. Hlavně český motor, na to zapomen úplně. To se nikdy nevyplatí.

Takhle té číny prodaj ročně 200-250 ks taky, stojí to minimální náklady a dalších 1500-2500 motorek udělají staré dvoutakty + tak 20-50 kousků 660ky a maj to doma.

Aspon se renovala fabrika, která už vypadá jak moderní továrna a ne opršelý skanzen a živí to nějaké lidi. Prodeje po čase zas stoupaj, takže zájem o to je. Se scramblerem možná vylezou někam na 3000 ks ročně, to je asi maximum pro Jawu.

Chtělo by to nástupce za 660 , koupit někde motor, třeba zas Rotax a zmodernizovat rám a kastli a to může udělat dalších 150 ks ročně