Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota věří vodíku. Auta s palivovými články se prý do 10 let cenově vyrovnají hybridům

Japonská Toyota se za poslední roky stala synonymem alternativních pohonů. Namísto ryzích elektromobilů však věří spíše vodíku.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
24. 5. 2019 08:29
Po krachu Tesly příjde elektrický útlum
Chtěl bych ohodnotit design: NABLITO
Avatar - Stewee
24. 5. 2019 08:21
bude musieť
pretože cesta (batériových) elektromobilov je slepá ulica
Avatar - Magister
24. 5. 2019 08:59
Vodík vypadá dobře, ale..
Mám takový dojem, že EU už se rozhodla, žádná volba, vývoj a výběr, ale to, co zelenorudí vybrali - baterková e-auta nehledě na skutečnou ekologii a vůli zákazníků...viz emisní limity 2021 a 2030.
24. 5. 2019 09:18
Jak tady někteří píší
Ano, elektromobily jsou slepá ulička. Ale když si vládnoucí hrstka nikým nevolených politiků v evropské komisi..., jimž jsou koryta přidělována na základě několikerých politických čachrů a nikoliv odbornosti...tak když si tenhle dobytek umane.
Pak tady máme pomatené ekoteroristy (blbečky, kteří si myslí, že elektrika se v zásuvce bere z jejich keců) a do toho pár poblouzněnců jako Dylan McKay (výše) jsme v pěkný bryndě.
A i když vodík se i mě zdá lepší, obávám se, že je rozhodnuto. Proti vůli lidí, proti zdravému rozumu i proti ochraně přírody. >:D :-!
Avatar - pradeda777
24. 5. 2019 12:03
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
EU rozhodla na základě tlaku elektro-lobby, která si k tomu účelu zaplatila ekoteroristy, kteří si následovně "fakta" vyrobili. Vždyť tu jde jen o peníze a nějaký čistý vzduch je jim ukradený.
Avatar - CountachSV
24. 5. 2019 11:59
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
...tady už někomu z tý ekologie přeskočilo, ne?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Fosilie

....ty fosilní palivovej článku 8-s
Avatar - Magister
24. 5. 2019 10:03
Re: Jak tady někteří píší
Jo toho se taky obávám. Jak se nainvestují miliardy do nabíjecích stanic a rozvodové sítě, nebude cesta zpět. A aby zařízli konkurenci, tak zavádí takové emisní limity, které spalováky zničí.
Avatar - Woombat
24. 5. 2019 11:23
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Vodík je FOSILNÍ palivo?? >:D LOL
Avatar - pradeda777
24. 5. 2019 13:25
Re: Pro ty pomalejší to shrneme
Rozhodlo elektro-lobby, protože má víc peněz....jak prosté....
Avatar - Stewee
24. 5. 2019 12:13
Re: bude musieť
...vravia to aj predstavitelia veľkých automobiliek a ľudia v automotive, občas sa s nimi stretávam (konkrétny samozrejme zámerne nebudem)... tieto baterky sú tu len preto, aby nasýtili pomýlenú byrokraciu EÚ, batérie sú len ďalšou bublinou okolo lítia, pozisťuj si kto vlastní najväčšie lítiové bane na svete a pochopíš súvislosti, je to len bočná výhybka (žiaľ len do slepej ulice), aby sa ropa nemíňala tak rýchlo ako sa míňa, výpadky z predaja ropy preto nahradí zisk z lítia... menej sa ukájaj nad fotkou Tesly a začni vnímať súvislosti!
Avatar - Woombat
24. 5. 2019 11:24
Re: Vidím to trochu inak
A co se používá na výrobu elektřiny? >:-[]
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:07
Re: Po krachu Tesly příjde elektrický útlum
Opat ta obohrata pesnicka o krachu Tesly co tu tocis poslednych 6 rokov? :D
Avatar - palix
24. 5. 2019 10:46
Re: Toyota je PRD
1.
Hybridy od Toyoty sú ďaleko najlepšie na trhu - nič lepšie nie je. Spolupracujú s BMW... Ak by bolo dnes každé predané nové auto už hybridné hneď by sme mali nižšie emisie. Hybrid je najschodnejšia cesta.
2.
Toyota sa zamerala na hybridy = majú ich perfektné. Elektromobilom možno až tak neveria, ale som si istý, že keby chceli, majú ich hneď na trhu. Skúsenosti s hybridmi majú väčšie než ktokoľvek iný.
3.
V čom ich spomínané automobilky predbehli? V elektromobiloch? Uznávam, že Hyundai ide kvalitou hore a ich elektromobily sú veľmi dobré... Ale nepovedal by som, že predbehli Toyotu. Ak by som mal dať moje peniaze za Prius, alebo nejaký elektromobil za podobné peniaze, tak beriem Prius.
4.
Minule som videl novú Corollu kombi - nádherné auto. Uznávam ale, že Auris bol trochu divný. Navyše prvá generácia Aurisu bola tak nudná dizajnom, ju nechce nikto z okolia ani ako jazdené auto, hoci je spoľahlivá.

Tiež sa prikláňam k názoru, že elektromobilita je slepou uličkou. Uvidíme o pár rokov.
24. 5. 2019 17:16
Re: Jak tady někteří píší
Zato ropy máme dost vlastní, co?
24. 5. 2019 17:15
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Nevím co je hořší, jestli tyhle lži šíříš vědomě a nebo tomu fakt věříš:(
Avatar - donPedro
24. 5. 2019 13:57
Re: Pro ty pomalejší to shrneme
https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_div Já neříkám tak, ani tak, ale na má slova dojde ;-)
Avatar - pradeda777
24. 5. 2019 11:51
Re: BRAVO TOYOTA!
Souhlas se skvělou Corollou Hybrid. Včera jsem ji ve Zlíně otestoval a byl jsem doslova "unešen". Jedna skvrnka se však našla. Při prudším přidání plynu se přidá i kravál od motoru-ů.
Ale na normální ježdění a jako jedno auto v rodině nemá Corolla chybu. Není divu, že se ve světě tak dobře prodává.
Vodík. Věřím, že kdyby se vodíku věnovalo tolik pozornosti jako el. bateriím, tak by technologie výroby vodíku už byla někde jinde.
24. 5. 2019 08:47
cena
Tak nerozhoduje jen cena auta, ale i cena paliva. Jak je na tom vodík ?

A o tom co se bude používat rozhoduje zákazník jen částečně. Větší vliv mají vlády a ministrestva - daně, dotace, restrikce apod.
24. 5. 2019 17:13
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
To jste opravdu tak hloupí, že věříte těm kecům o zlé EU? Jste na internetu a stačí pár minut aby jste si našli jak to ve skutečnosti je? :-(
To radši furt věříte těm kecům co všem podsouvá Babiš Okamura a podobní?
24. 5. 2019 13:36
Re: Toyota je PRD
kecy v kleci.

nepoznas japoncov.
Avatar - pradeda777
24. 5. 2019 13:17
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Tobě smrdí peníze?
24. 5. 2019 11:40
Re: bude musieť
Při vší zaslepenosti pro preferenci jednoho jediného zdroje pohonu nevidí dráteníci naprostou nutnost alůternativního zdroje pohonu dopravy právě proto, aby se sami nestali otroky a obětí vydíracích taktik.
24. 5. 2019 11:27
Re: bude musieť
Vo všetkom? Třeba v době potřebné na dobití? V nižšívch nákladech na potřebnou infrastrukturu? V diverzifikaci dodavatele phm/elektřiny?
Avatar - Dzakobo
24. 5. 2019 11:05
Re: Toyota je PRD
Kecáš. Třeba 2.0D-4D vlastní konstrukce byl velmi spolehlivý, úsporný a kultivovaný (díky krátkému zdvihu). Že neměl moc výkonu je věc jiná, ale za dobrý motor jej rozhodně považuju.

Hlavně Toyota zosobňuje typicky mravenčí styl japonské práce, kdy i poslední "uklízečka" může vznést návrh na jakékoliv zlepšení a dané oddělení se tím zabývá = proto ta vysoká spolehlivost. Považ, že např. na pouštích nejsou Toyoty provozovány jen tak z něčího rozmaru...
Avatar - Dylan McKay
24. 5. 2019 11:01
Re: Jak tady někteří píší
Přesně tak. I proto to není řešení do budoucna.
Avatar - Dzakobo
24. 5. 2019 10:58
Re: Jak tady někteří píší
Elektromobilům ve větším rozmachu bude bránit nedostatek (popř. drahota) surovin pro výrobu baterií. Zvlášť, když většina dolů patří Číňanům a to je tady ještě varianta války (nejen obchodní) "západ" vs. Čína...
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 12:13
Re: Vidím to trochu inak
Vymena koni za milioni aut a postavenie statisicov cerpacich stanic sa tiez raz ludom zdalo ako utopia.. nie vsak nadlho a nie vsetkym.. historia sa opakuje.
Avatar - donPedro
24. 5. 2019 11:28
Re: Toyota je PRD
Tož mi sa páči ako na to ide Honda http://www.youtube.com/watch?… toto si viem predstaviť vo svojej garage ;-)
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 12:08
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
:D Dalsi fake facts konspirator co neveri volne dostupnym lahko overitelnym faktom :) Mal by si ich do Brueselu terorizovat prostestami ze 2+2=5 a nie 4 tak ako nam predkladaju EU teroristi :D
24. 5. 2019 11:45
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Skutečná ekologie je zřejmě výroba elektrické energie, viď? ;-)
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:11
Re: BRAVO TOYOTA!
Ja skor nechapem akoze automobilky tak kaslu na hybridy. Ak sa veziem v nejakom turbodiesli alebo turbobenzine a to aj v premiovych modeloch a vyssich triedach tak stale mam z tych aut dojem ovela nizsieho komfortu pohonu ako z radovo lacnejsich hybridov. O spolahlivosti a servise ani nehovorim..
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:50
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Samozrejme... ak sa vyraba efektivnejsie a cistejsie ako vodik - splnene, alebo dokonca uplne bezemisne z obnovitelnych zdrojov.. este nejake otazky?
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:49
Re: Vidím to trochu inak
Moze sa toto spytat dospely clovek? Vela zdrojov, vratane tych obnovitelnych ktore su cielom udrzatelnej spolocnosti. Ak by ta zaujimalo porovnanie tak je 2-3x efektivnejsie z plynu vyrobit elektrinu ako vyrobit z neho parnym reformingom vodik ktory sa s dalsimi stratami v FC musi menit na elektrinu.
Avatar - Dylan McKay
24. 5. 2019 10:40
Re: Jak tady někteří píší
Věčně popletený fosteku. Můt táta býval kapitánem tankeru a já díky němu viděl těžbu i zpracování ropy. Tolik elektřiny co je k tomu potřeba snad neprojedou ani všechny ty elektromobily světa. A to nepíšu o její přepravě. Nakonec ani ta tankovací pistole u pumpy nepracuje na vítr...
Vždyť si to palivo pěstujeme už i na polích místo žrádla a co tam se spotřebuje energie a vody na jeho zpracování.
Neobhajuju elektromobily, ač se mi líbí, že některé svými výkony zostuzují nejeden supersport. Ani takové auto netoužím vlastnit.
Chybí tady opravdová, odborná a nestranná studie, která by nám ukázala skutečné srovnání.
Avatar - Dylan McKay
24. 5. 2019 08:55
BRAVO TOYOTA!
Měl jsem možnost se s Mirai projet a je to úžasné auto. Chtěl bych auto na vodík. Zatím si ale vystačím s hybridy Toyota a Lexus, které používám už deset let. Popravdě- nechápu, že si dneska někdo kupuje ještě něco jiného... ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2019 20:04
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
To je poněkud nízká argumentace, házet jakoukoli kritiku EU do jednoho pytle s Okamurou. A a fakta, na základě kterých byly odhlasovány limity odporující realitě, mi asi unikla.
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2019 19:59
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Tak určitě. "Faktů" á la Gréta brečící v parlamentu.
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2019 19:58
Re: BRAVO TOYOTA!
Plug-in je zajímavá myšlenka, ale nárůst ceny proti konvenčnímu pohonu je u něj velmi razantní, takže tak či tak zatím zůstane volbou pro nadšence. Když už, tak má mnohem větší smysl rozšíření mildhybridu (což se taky děje) a klasického hybridu. Vše ostatní má před sebou v lepším případě ještě dlouhou cestu.
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2019 19:48
Re: BRAVO TOYOTA!
Při pohledu na stav české železniční infastruktury lze celkem bezpečně říct, že rychlovlaky zde v nejbližších 50 letech nehrozí ani ve snu. Navíc to pořád bude "socka" se vším, co k tomu patří. A to samé platí pro vize autonomního carsharingu.
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2019 19:40
Re: BRAVO TOYOTA!
S takovou vizí se rozhodně smiřovat nebudu.
25. 5. 2019 09:24
Re: bude musieť
Mirai doplníš na maximum kapacity a dojezd ~500km tak za 4 minuty pod tlakem 700 barů, první minutu a něco se kontroluje/připravuje/tlakuje systém, takže pokud se časem zrychlil tahle část a zvýší se plnící tlak, tak možná za 3 minuty natankuješ na dojezd 1000km. Těžko si dokážu představit, že baterii v dohledný době nabiješ na 1000km za tři minuty.. :-) Jinak vodíkové plnící infrastruktura je pekelně drahá, stanice co se stavěly v posledních pár letech příšly každá na 50-60 milionů a jelikož je jich tak málo, jsou drahý a těžko dostupný komponenty na opravy. Pokud by vlády více podpiřily rozvoj infrastruktury, bude snad za deset, max. dvacet let podstatně líp.
Avatar - palix
24. 5. 2019 22:02
Re: Fuzny reaktor pre kazdy traktor
TO isté hovoril aj môj bývalý kolega pred cca 10 rokmi ;). Reaktory ešte dlho nebudú realitou. Máme problémy už s jadrovými elektrárňami, nie to ešte s autami s reaktorom :).
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:59
Re: Toyota je PRD
Nepovedal by som. Zdá sa mi, že Toyota ponúka viac hybridov. Honda ich toľko nemá (napr Civic...). Auto ako Prius na trhu u Hondy chýba - ak sa nemýlim.
Podľa mňa Nr.1 u hybridov je stále Toyota - kľudne by mohli hneď vyrábať už iba hybridy, pretože v podstate každá trieda má hybrid (Yaris, Corolla, RAV4...). Iné automobilky takto nie sú pripravené.
Hondu mám ešte radšej ako Toyotu, aj napriek tomu čo som napísal vyššie ;).
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:45
Re: Vidím to trochu inak
Ono na zníženie emisii by stačilo zaviesť viac lokálnej produkcie = napr zelenina by sa nevozila cez 1/2 EU, Možno by sme mali jesť menej mäsa, viac sa uskromniť = menej meniť napr mobily... Pracovať v mieste bydliska, alebo bývať v mieste práce a dochádzať len pár km... a podobné drobnosti. Mohli by sme pekne ušetriť.
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:39
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Takú eko elektrinu by bral každý, len dnes ju takto ekologicky nevieme vyrobiť dostatok.
Tiež nechápem, prečo už nedajú na každé auto na strechu solárny panel, ktorý by slúžil aspoň na pohon klímy a napr audia počas slnečných letných dní. Strecha je dosť veľká, hlavne u kombíkov. Taká solárna strecha by mohla byť celkom COOL :). A pri parkovaní by sa napr hybridné auto trochu aj dobilo. Možno je to ale nereálne, ak to tu ešte nie je.
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:34
Re: BRAVO TOYOTA!
Hybrid je dávno hotová a účinná technológia. Už dávno mala byť ako som písal vyššie súčasťou každého dnes predávaného auta. Minimálne by boli papierové spotreby reálne.
Namiesto podpory niečoho, čo funguje vymysleli úradnici elektroautá. Je to síce OK, ale plugin hybridy mali byť taký medzistupeň = vybudovala by sa sieť nabíjacích staníc bez nejakého stresu, ľudia by si zvykli dobíjať autá aby jazdili lacnejšie a naučili by sa jazdiť na elektrinu. Ceny áut by sa ani veľmi nezdvihli.
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:29
Re: cena
Nepredpokladám, že v následujúcich minimálne 20 rokov nastane nejaká zmena, ktorá by obmedzila klasické autá. Ak sa obzrieme 30 rokov dozadu... Všetko je po starom - síce emisie sú prísnejšie, ale jazdíme viac, autá sú lacnejšie, palivo dostupné... Čo bude o 30 rokov? Niečo sa možno zmení, ale nepredpokladám, že len tak zakážu politici milióny áut, ktoré tu jazdia.
Páči sa mi, ako tu v EU stresujeme a celá Afrika, Rusko, Južná Amerika, India... jazdí na starých vykopávkach, oproti ktorým je aj auto s Euro 1 úplne čisté. Samozrejme prírodu je potrebné chrániť... Keby sa ale všetci vyššie menovaní vozili na moderných autách plniacich súčasné emisie, tak sme na tom oveľa lepšie. EU, prípadne rozvinutá časť Ázie, alebo najrozvinutejšie časti USA sú len kvapka v mori.
24. 5. 2019 20:31
Fuzny reaktor pre kazdy traktor
V autach raz budu male fuzne reaktory, ktore sa nebudu nikdy nabijat lebo ich energia bude prakticky nevycerpatelna. Hybridy, elektroauta, vodiky budu vystavovat v muzeu. Alebo uz auta ani nebudu existovat? A nie je to vlastne jedno?
24. 5. 2019 11:43
Re: Vidím to trochu inak
Vodík má sice na 1 kg trojnásobný obsah energie, než benzín a nafta, ale jen třetinový na 1 litr. Proto se musí stlačit do tlakových a těžkých nádob, které jsou nakonec objemnější, než benzínová-naftová nádrž - stačí se jen podívat (tady) na poslední obrázek.
Palivové články jsou už jen z tohoto důvodu utopie.

Přílišné rozšíření elektromobilů s vnějšími nabíjením je utopie také.
Avatar - palix
24. 5. 2019 10:34
Re: BRAVO TOYOTA!
Tiež nechápem, prečo nám tlačia elektromobily, keď sú tu dávno dokonalá hybridy. V podstate už mohli byť súčasťou každého auta. Napríklad nová Toyota Corolla je skvelá.
Možno hybrid má jednu chybičku - nemá manuál. Priznám sa, že keby práve dobrý manuál nebol požiadavkou na moje auto, tak sa už vozím na hybridnej Toyote. Možno na budúce kúpim práve vodíkovú Toyotu - časovo to asi tak vychádza.
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:56
Re: Toyota je PRD
Mne sa Japonci páčia... Nepoznám ich, nechcel ba som pod nimi robiť, ale kde sa dostali je obdivuhodné.
Celkovo Aziati - Japonci, Kórejci... sú veľmi usilovní a cieľavedomí ľudia - iní asi ani nemôžu byť v ich spoločnostiach. Za pár rokov sa dostali na špičku v technológiách - hlavne Kórejci a Číňania. O pár rokov a v EU, USA nebudeme schopní konkurovať, pretože tu už nikto nechce študovať technické odbory... Už teraz je problém zohnať ľudí...
Možno práve to, ako ľahko si dnes žijeme (všetko máme) pomôže k nášmu pádu.

Možno je rozdiel napr v kvalite o prístupe:
- Japonec - pokazené auto = zlyhanie (kedysi "rituálna samovražda")
- člen našej spoločnosti - pokazené auto = ďalší biznis (servis, diely...)
Avatar - palix
24. 5. 2019 21:14
Re: BRAVO TOYOTA!
Presne tak to vidím aj ja. Manuály už nie sú ani v športiakoch (Porsche, Ferrari...). Subaru už tiež skončilo s manuálmi... Viacmenej ani veľmi nepasujú k moderným autám, resp adaptívnym tempomatom...
Ďalšie auto si kľudne kúpim s automatom, len teraz ešte nie je čas. Alebo si kúpim aj niečo víkendové - napr. Mazdu MX 5.
O nejaký čas budú elektro autonónme autá, ktoré si budeme privolávať aplikáciou v mobile.Cestovať budeme rýchlovlakmi... Vlastniť auto bude zbytočnosť. Možno o pár desaťročí sa budú ľudia diviť nad tým, ako sme mohli niekedy vlastniť autá a dokonca vykonávať tak nebezpečnú činnosť ako je šoférovanie :).
Avatar - CountachSV
24. 5. 2019 11:57
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
omyl omyl omyl o řád níže
Avatar - Dzakobo
24. 5. 2019 10:54
Re: BRAVO TOYOTA!
Smiř se s tím, že manuály zmizí. Malá auta budou v podstatě jen elektromobily primárně do města a téměř ve 100% je budou vlastnit carsharingové spol.. Větší auta, u kterých se bude předpokládat vyšší nájezd, budou většinově vodíková = taktéž bez manuálu.
24. 5. 2019 11:43
Re: BRAVO TOYOTA!
To, že to nechápeš neznamená nic ;-) Dokud hybrid fungoval jako GS350h, tak bych pochopil, jeho nástupce je downgrade. A za to platit Lexu?
Avatar - KANKUNEN
24. 5. 2019 11:43
Re: Jak tady někteří píší
Tolik elektřiny co je k tomu potřeba snad neprojedou ani všechny ty elektromobily světa. Div se , že hybridáře berou za exoty, když píšeš takové kraviny. Postrádá to logiku. Kromě toho fabriky pokud něco mají zahřívat , tak používají plyn.
Avatar - Dzakobo
24. 5. 2019 10:50
Re: cena
Hlavně rozhoduje dojezd. Z principu nechci čekat, až se bateriové auto někde na rychlonabíječce nabije za 0,5 - 1 hod. (a k tomu třeba ještě čekat až se dobíjecí místo uvolní) při delší cestě. To si radši vyberu o 100 - 200 tis. dražší vodíkový vůz, zvlášť, když se většina nových vozů kupuje na úvěr, takže jestli měsíčně platit 10000 nebo 12000 - za ten komfort (na který jsme všichni zvyklí) např. ty 2000Kč/měs. stojí + vodíkové auto bude mít vyšší zůst. cenu (i kvůli snižující se kapacitě bateriových aut).
Avatar - elektrikar
24. 5. 2019 13:27
Re: Pro ty pomalejší to shrneme
BEV 73%
vodík 22%
syntetika 13%

To není o penězích, to je o fyzice... Nehledejme za tím konspirace.
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 12:24
Re: bude musieť
Na veceri ti to povedali sefovia tych velkych automobiliek ktore sa predbiehaju kto uvedie skor a viac elektromobilov na trh a kto do nich investuje viac miliard? :D Tieto kecy ti mozu zozrat akurat tak spoluziaci..
Avatar - elektrikar
24. 5. 2019 12:14
Pro ty pomalejší to shrneme
Vodíkové auto (cesta Toyota):

Efektivita řetězce obnovitelný zdroj energie -> kola auta = 22% (3x MÉNĚ než BEV!!)
Výroba vodíku - buď z plynu, nebo s obrovskými ztrátami rozbitím vody na kyslík a vodík
Přeprava vodíku - po stlačení / schlazení - buď tlak 800bar, nebo teplota -253°C
Nebezpečí - vysoce hořlavý plyn, obrovský tlak nebo extrémní teplota, samovolný průchod ocelí
Stupeň pokroku ve vývoji technologie - nízký
Potenciál vývoje v horizontu 10 let - zanedbatelný, jedná se o limity stanovené fyzikálními vlastnostmi vodíku
Diverzifikace - nulová, závislost na výrobci vodíku a jeho cenové politice
Cena za ujetý km dle vstupní energie 2Kč

Syntetická paliva získaná ze oxidu uhličitého (cesta Audi):

Efektivita řetězce obnovitelný zdroj energie -> kola auta = 13% (6x MÉNĚ než BEV!!)
V podstatě ukončená slepá ulička
Cena za ujetý km dle vstupní energie 4Kč

Bateriové auto (cesta většiny):

Efektivita řetězce obnovitelný zdroj energie -> kola auta = 73%
Doprava energie - vysoce rozvinutá distribuční síť, pokrytí celého vyspělého světa, husté linky VN
Nebezpečí - nízké napětí pod 1000V, malé izolační vzdálenosti
Stupeň pokroku ve vývoji technologie - vysoký
Potenciál vývoje v horizontu 10 let - obrovský
Diverzifikace - extrémně vysoká, každý si může elektřinu opatřit sám například z fotovoltaiky a nelze ho u toho nijak regulovat ani konfiskovat, obrovská diverzifikace zdrojů elekrické energie
Cena za ujetý km dle vstupní energie 0,4Kč

KDO SE JEŠTĚ DIVÍ, ŽE BYLO NA ZÁKLADĚ FYZIKÁLNÍCH FAKTŮ ROZHODNUTO O CESTĚ BEV A NE VODÍKU?

Zdroj: https://insideevs.com/…rogen-22-ice-13/
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:09
Re: cena
Vodik je 7-8x drahsi ako nabijanie. Hlavne sa vyraba velmi neefektivnym spalovanim plynu a teda je jasnou slepou ulickou. To uz je vyhodnejsie aj ekologickejsie jazdit na LPG/CNG ICE autach.
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:18
Re: Vidím to trochu inak
V tvojej uvahe mas chybu hned na zaciatku. Na vyrobu vodika sa nepouziva elektricka energia, ale vysoko neefektivne spalovanie plynu a tym sa z vodika stava fosilne palivo - slepa ulicka.
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:16
Re: Jak tady někteří píší
Ty si uz len expert. Uved v com je FCV na vodik lepsie od BEV. Mozno tak rychlost tankovania vodika, ktora sa uz nebude zvysovat, ale rychlost nabijania baterii sa zvysuje kazdy rok. Iba clovek s chabymi vedomostami o vodiku a FCV ako ty moze napisat ze je lepsi ako BEV. :no:
24. 5. 2019 10:21
Toyota je PRD
Toyota je synonymom pokroku?????

Somarina.

Nedokazali sa prisposobit a vyrobit ani len poriadny diesel.

EV nemaju ziadne.

Ich hybridy su to jedine, co maju.

Ano, je to stale lepsie ako ma skodka - ale skutocna konkurencia v technologiach je ovela dalej - nielen Hyundai/Kia, ale aj Renault/Nissan ich davno predbehli.

A nehovoriac o dizajne -. kde Toyota dlhodobo hra piate husle. :no:
Avatar - palix
27. 5. 2019 14:17
Re: BRAVO TOYOTA!
To je pravda, že plug-in hybrid je drahší... Ale bol by to vhodný medzistupeň k plne elektrickým autám. Ak by som už mal dať 2x toľko peňazí za auto, ktoré mi okrem akože čistého pohonu nedá vôbec nič naviac, tak nech je schopné v prípade "núdze", alebo mimo mesto jazdiť s klasickým motorom v nejakom eko-režime ako hybrid. Technológia je dostupná, len cenu je potrebné dostať nižšie.
Avatar - palix
27. 5. 2019 14:13
Re: BRAVO TOYOTA!
Rovnako to bude všade na bývalom východe. Kto vie, ako to bude o 50 rokov vyzerať na západe, je to dlhá doba.
Avatar - palix
24. 5. 2019 10:37
Re: Jak tady někteří píší
Nemyslím si, že by sme sa mali práve my obávať investícii do nabíjacích staníc. My tu v východnej EU na to nemáme, tak to chvíľu potrvá. A možno práve tú chvíľu, počas ktorej sa zistí, že to nebude fungovať...
Avatar - elektrikar
24. 5. 2019 14:58
Re: Pro ty pomalejší to shrneme
Když tady dáváte odkaz na idnes, můžete mi prosím řící kdo je beneficient tohoto plátku? :-)

Vy máte krátkou pamět?? https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_vem
Avatar - Stewee
24. 5. 2019 12:42
Re: Toyota je PRD
ak tu niekto chválil hybrid v Toyote, tak Honda je o svetelný rok v ďalej!
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 12:17
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Tak predsa len si to nakoniec dokazal >:D Ak sa vodik vyraba z 95% spalovanim fosilnych paliv, potom je podpora vodika podporou spalovania fosilnych paliv. Uz je ti to jasne?
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 12:03
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Ty sa tu vazne chces strapnovat tym ze nepoznas rozdiel medzi slovom fosilia a fosilne palivo? >:D
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:59
Re: bude musieť
Pre objasnenie, jediny planovany zdroj pohonu pri vsetkych konceptoch aut je elektromotor a riesi sa uz iba zdroj energie prenho. Ak alternativou k bateriam ma byt vodik so vsetkymi jeho ekologickymi a ekonomickymi nevyhodami, tak jedinou rozumnou volbou je zavrhnutie tejto alternativy. Vybudovanie infrastuktury vodikovych cerpacich stanic a dopravou vodiku v cisternach by bolo obrovskou neekologickou a super drahou chybou a krokom spat, preto to treba zarazit. Moze sa to realizovat napr. v Japonsku - uzavrety ostrov, mozu ho vyuzivat trajekty a dopravne lode ako riesenie nedostatku baterii pre auta, kedze nebude treba ziadnu infrasktrukturu, iba cerpacky v par pristavoch medzi ktorymi premavaju ale alternativou k BEV to nikdy nebude a treba na to poukazat co najskor.
24. 5. 2019 11:44
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
Pokud vzniká při spalování plynu nebo ropy tak svým způsobem ano.
24. 5. 2019 10:06
Vidím to trochu inak
Vodík si viem predstaviť ako palivo budúcnosti, ale u kamiónov, diaľkových autobusov, námorných lodí a tankerov či lietadiel. Vodík pre bežné osobné autá považujem na nerentabilné, pretože vodík je skrátka len drahý medzi článok medzi výrobou elektriny (niekde) a jej spotrebou v osobnom aute. Na výrobu vodíka treba totiž veľa elektrickej energie, potom sa ten vodík musí bezpečne dopraviť na čerpaciu stanicu (čo tiež nebude sranda, pretože vodík je skvapalnený pod oveľa vyšším tlakom ako napr. LPG a navyše je prudko výbušný). No a v samotnom vodíkovom aute síce nie sú batérie, ale zato je tam technológia premeny vodíka na elektrinu a odolné nádrže na vodík. Navyše vodík si asi ťažko natankuje motorista doma v garáži či podzemných garážach nejakého supermarketu... Tam by to nikdy nikto nepovolil.
Nedávno som videl na youtube krátky film, prečo tak Japonci šalejú po vodíku. Je to zaujímavý príbeh - jeho hodnovernosť ale nedokážem potvrdiť.
Elektromobily sa na americkom trhu predávali už pred 20 rokmi - svoje modely mala Honda aj Toyota. Bolo to za čias Billa Clintona. Keď ale v roku 2001 nastúpil do úradu G.Bush mladší, ktorý mimochodom pochádza z Texasu a jeho rodina vlastní ropné polia, tak rozbehnutý vlak s elektromobilmi zastavil. Urobil to vychcane - vyhlásil, že budúcnosťou je vodík a na výskum a výstavbu vodíkových staníc vyčlenil miliardu dolárov. Samozrejme bol to len úhybný klasický manéver politika, ktorý chce elegantne niečo zhodiť zo stola: je to dobrá myšlienka, len ju treba trochu doladiť. :-) A tým doladením mala byť slepá vodíková ulička.
Japonské firmy tomu naleteli, draho vykúpili v Amerike späť všetky svoje predané elektromobily a začali vo veľkom vyvíjať vodíkový pohon. V Amerike medzitým táto myšlienka samozrejme "šla do kytek". Ale Japonci už do toho dosť nainvestovali, a tak v tej vodíkovej "revolúcii" stále pokračujú...
24. 5. 2019 09:14
Re: BRAVO TOYOTA!
A já myslel, že jsi umřel. Sakra. :-!
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:45
Re: bude musieť
Ano, rychlost obnovenia dojazdu je momentalne vyssia ale ak hovorime o horizonte 10 rokov, baterie sa zrychluju kazdy rok ale vodik sa tankovat rychlejsie nebude, ani nebude narastat energeticka hustota na liter nadrze, takze je to docasna vyhoda.
S nakladmi na Infrastrukturu snad srandujes, inf. vodikovych cerpaciek je nasobne drahsia ako nabijacia infrastruktura a stale vyzaduje transport vodika a emisie s tym spojene. Jedna vodikova cerpacka stoji milion dolarov.
Ziadna Energia alebo nosic energie nema taku diverzifikaciu a dostupnost ako elektrina. Staci ti jeden solarny panel a vyrobis si ju kde len chces, na vyrobu vodika, benzinu, nafty atd potrebujes labak alebo rafineriu s mnohymi vstupmi.
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:51
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
95% vodika na svete sa vyraba neefektivnym spalovanim plynu, vidim ze mas obrovske medzery v tychto temach a mal by si si ich doplnit skor ako sa zacnes uplne stratene vyjadrovat v diskusiach..
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:06
Re: bude musieť
Mas aj nejaky argument pre toto mylne tvrdenie? :) Baterie vo vsetkom prekonavaju vodik a palivove clanky.
Avatar - .StenLi.
24. 5. 2019 11:13
Re: Vodík vypadá dobře, ale..
EU sa rozhoduje na zaklade faktov, a tie jasne hovoria proti vodiku ak ta zaujima ozaj skutocna ekologia. Fosilne paliva sa musia obmedzovat, nie podporovat.