jedno seriozne paradne SUV..... a aj nazivo velmi majestatne a dostojne... za mna lepsia volba dnes uz ako vymaknute sorento alebo santa fe... klobuk dole pre yongom aky pokrok spravil a pritom nadalej nevymakol :yes:
I já si do 5-ti let asi koupím ojeté auto - zatím jsem vždy kupoval auta nová. Jenže takové nové auto, které bych si chtěl koupit, na trhu není. Přitom nemám žádné přemrštěné požadavky - prostě bych chtěl koupit normální auto, které:
- má diesel (min.2l)
- má čtyřkolku
- má světlou výšku min 16cm
- má manuální převodovku
- má ruční brzdu
- má ručkové přístroje na palubní desce pod volantem
- má možnost poklopit zadní sedadla tak, aby vznikla zcela rovná ložná plocha
a zároveň
- nemá bonzovací krabičku tzv. "SOS tlačítka", která velkému bratru umožňuje sledovat kdykoli polohu vozidla.
V tom případě bych doporučil se pěkně starat o to stávající, nové auto, a udržovat jej po dalších 5-10 let. Odpadne problém se sháněním a ověřováním ojetiny, bude dokonale známa historie vozu i návyky předchozího majitele.
Presne. Lebo kúpiť slušné ojazdené auto za dobré peniaze je už ilúzia!
Avšak stále si veľa naivných o sebe myslí, že oni sú tí chytrí a len oni vedia kúpiť kvalitnú jazdenku.
P.S. Neviem ako teraz, ale voľakedy chodili ,,odborníci" kupovať do Nemecka Golfy a Passaty a nakoniec sa vráti s obúchaným Focusom a Mondeom! ;-);-)
Celkom Vás chápem...
Pred 2,5 rokmi som kupoval auto... Síce mám iné požiadavky ako vy, ale väčšinu z toho čo som:
- chcel to má (manuál, super jazdné vlastnosti, dizajn, atmosferický motor, klímu...)
- a nechcel = moje auto to nemá (kopec asistentov + zbytočnú výbavu...).
Mám síce elektronickú ručnú brzdu, ale na to som si zvykol a je to super pohodlné, dokonca sa s tým dajú na ľade spraviť za otravného pípania aj hodiny :). Nie je to klasická ručná, ale je to lepšie ako som čakal :). A start/ stop systém som sa naučil vypínať hneď po štarte.
Dnes už do áut pribúdajú povinné prvky výbavy, ktoré viacmenej nikto reálne nechce (práve to sledovanie, otravné line asistenty...). Ceny preto rastú a zákazník nemá na výber...
Budem dúfať, že súčasné auto vydrží dlhé roky (15+) a potom sa uvidí, možno sa už trh v tej dobe zorientuje na nejaký rozumný smer. A možno jeho prevádzku ukončí nejaká hlúpa smernica EU, alebo mi ho raz zošrotujú ekoaktivisti...
Tak určitě jsou všichni zvědaví, aby mohli řidiče sledovat přes krabičku SOS tlačítka... (náhodou, tenhle systém dává vcelku smysl a už zachránil pár životů).
Ale jinak mě také přijdou lákavější spíš ojetiny. Částečně proto, že co tam není, to se nepokazí a taky proto, že havárie se mohou dost prodražit... Silnější ťukanec na parkovišti může zasáhnout senzory, výměna prasknutého okna někde potřebuje rekalibraci kamerových systémů...
Trochu mě mrzí i to, že kvapem ubývá nepřímovstřikových benzínů (bez turba).
Koukám na ty požadavky
- dizl - ty jsem vždycky nesnášel z různých důvodů
- čtyřkolka - ty budou vždycky, i v elektromobilech
- světlá výška - to už je pomalu standard
- manuál - jó, to je adept na vymření, ale mě stejně už nebaví řadit
- ruční brzda - proč? ručku používám jenom na parkování, nemusí být žádná, když to samo zabrzdí
- ručkové přístroje - další adept na vymření, ale mně stačí aktuální rychlost jako číslo
- sklopení zadních sedadel - no do úplné roviny to už skoro nikdo neumí, asi to přežiju, když to bude mírně sklopený
- SOS tlačítko - super věc. A každý má mobil a operátoři, Googlové a Applové nás stejně sledují na každém kroku. Anebo někdo vůbec nemá mobil?
Jo, vím, je to komerční článek, nicméně stav kilometrů lze ověřit například ze záznamů z STK podle VINka (kontrolatachometru), ale prý i s tím dokážou profi borci poměrně dokonale čachrovat (hlavně před prvním estékáčkem u zánových aut po 4 letech - běžně leasingovky). Pak už zbývají jen různé záznamy ze servisů, pokud jsou tedy dostupné, což u dovozů bývá problém.
Jinak v kupních smlouvách velkých a ověřených autoservisů zásadně naleznete kolonku "stav tachometru" ne "najeto", takže reklamovat sice můžete, ale raději jděte na tu pověstnou lampárnu.
No, a hlavně jako vždy - sám stav kilometrů neřekně vůbec nic. Když si sežene krásnou naftovou ojetinu s nějakými 100 tisícemi, která bohužel celý těžký život jen poskakovala po městě, bude motor na odpis (nebo minimálně DPF). Naopak auto s dvojnásobným nájezdem po dálnících může být zcela OK motoricky i intériérově.
Nejjednodušší způsob zjištění stočených kilometrů z vlastní zkušenosti je ten, porovnat údaj na počítadle s údajem na štítku z poslední výměny oleje v motorovém prostoru. :-)
Dobrý den, jmenuji se Michalkova beata a žiji v Ceské republice, jsem tolik naplnen štestím a radostí, rád bych si po tolika mesících, kdy jsem se snažil získat pujcku, promluvil o dobrote Boha ve svém živote internet a byl podveden, takže jsem se zoufale snažil získat pujcku od legitimního veritele online, pak jsem videl komentár od prítele s názvem SOS FINANCE a mluvil o této legitimní pujcovací spolecnosti, kde získal svou pujcku rychle a snadno bez stresu, tak me predstavil muži, který ovládá spolecnost zvanou sos, a tak jsem požádal o cástku pujcky (89 000,00 EUR) s nízkou úrokovou sazbou 4%, takže pujcka byla schválena a byla vložena na muj bankovní úcet, takhle Podarilo se mi získat pujcku pro zahájení podnikání a splácení úctu, proto doporucuji každému z vás, kdo má zájem o rychlé a snadné získání pujcky, kontaktujte je prosím na e-mailu: jiri35527@gmail.com
.....rychlost podle aktuálního průzkumu ČAP pravidelně překračuje 86 procent řidičů. To může znamenat jen jedno. Rychlostí limity jsou nastaveny špatně!
Tento PR článek názorně demonstruje, že se neštítí už ničeho. Používají známé a popsané metody k ovlivňování davu. Jdou na to chytře. Jsou to metody, jak převrátit nesmysl na smysl. Už jen ten nadpis, rafinovaně manipulativní narativ, který a priory něco podsouvá a zároveň vás uvádí na víru pravou. To je neskutečné svinstvo. A rovnou předpokládá nevraživost dvou táborů. Tak postupovala nejedna zhoubná ideologie.
Neříkám a nemyslím si, že elektromobilita je nesmysl. Pro firemní flotily, jejichž revírem je město, nebo retailového zákazníka, pro něhož vlastnictví elektroauta bude znamenat dobrý pocit, to může být zajímavá alternativa (když na to mají rozpočet). Nesmyslně nastavená je cesta k "převzetí moci". Není nereálná, jen je technologicky překotně rychlá, a proto celý ten přerod bude extrémně drahá sranda, než kdyby se ke všemu dospělo přirozeným vývojem. To vše za cenu ekonomických obětí a zřejmě i ztráty svobod pohybu i u řady středněpříjmových. Trestání za spalovák bude mít za 5-15 let mnoho podob. O paralelních možných cestách (vodík) ani řádka. Vynález, který zajistí dlouhodobější skladování energie vyrobené ze "zelených zdrojů", ještě nepřišel, přitom je to alfa a omega všeho.
Alternativní pohony v masovém měřítku mohou začít být zajímavé, až skutečně bude stát infrastruktura, včetně kdejaké přípojky do garáží baráků (ani u novostaveb starých 10 let na to dimenzované nejsou). Pak už jenom potřebuju, aby byl bezpečně interpretovatelný údaj o dojezdu, nemluvě o srovnatelném km nájezdu jako u spalováku (reálných 700 km bych viděl jako akceptovatelné minimum - i za 35stupňového vedra, i za silnějšího mrazu, i při jízdě po dálnici...).
Teď jsem pár dní virtuálně cestoval s A better router planner po Evropě s EV6. Zkoušel jsem i Chorvatsko v létě a Rakousko v zimě. Pokud plánovač alespoň trochu odpovídá realitě, tak to jde naprosto v pohodě a nepotřebují dojezd 700 ani 1000 km. Než dojezd je důležitější rychlost nabíječek. Když bude dostatek alespoň 100 kW nabíječek, u kterých bude záchod a automat na kafe, tak není problém.
V dnešní době jsou stejně největší brzdou provozu dopravní zácpy. Ty můžou zabrat mnohem více času než přestávky na dobití.
hej a je to paráda, barevný čáry a parkovné budou hlídat nová auta jiné firmy a mají o třetinu více CO2/km, tak si nakupte prášky na alergii a poděkujte škodovce, že Vám ničí zdraví, taková pomalá jízda z turbomotorem, kde turbo se netočí a díky přímému vstřiku vzniká jedovatý koktejl.