Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Unikátní akumulátory se zázračnou výdrží se osobáků netýkají. Zatím

Ve Švédsku se pohybují elektrobusy, které jsou víc než svým pohonem zajímavé unikátními akumulátory.
Zpět na článek
1. 6. 2019 08:08
1. 6. 2019 08:08
No,
dojezd 20 km >:D
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2019 08:18
Vysoký kroutící moment
zaručuje výbornou trakci a jízdní dynamiku i za zhoršených adhezních podmínek ? Co tím autor myslel - tedy pokud myslel ?

A o tom, že se opět jedná jen o jeden přesně nastavený modelový příklad využití elektroauta ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
18
1. 6. 2019 08:54
Re: Vysoký kroutící moment
"Osmnáctimetrové kloubové elektrobusy mají hnané obě zadní nápravy o celkovém výkonu 600kW. Jedná se přitom o řešení, kdy jsou na každé nápravě dva elektromotory, každý o výkonu 125kW a kroutícím momentu na kole 11.000 Nm. To zaručuje výbornou trakci a jízdní dynamiku i za zhoršených adhezních podmínek."

Výbornou trakci asi proto, že je to čtyřkolka, což je u autobusů docela výjimka.
Výbornou jízdní dynamiku asi proto, že 600kW je u městského autobusu dost nadstandardní výkon.
1. 6. 2019 09:06
Re: Vysoký kroutící moment
Bez přední hnané nápravy se mi to moc nezdá.
1. 6. 2019 09:10
Re: Vysoký kroutící moment
4 hnaná kola mají pořád 2x lepší trakci než 2 hnaná kola.
1. 6. 2019 09:20
Re: Vysoký kroutící moment
Lepší to o něco asi bude, ale bez poháněných předních řídících kol té výborné trakci a jízdní dynamice nevěřím. Autor používá slovo VÝBORNÝ, ne např. zlepšený.
1. 6. 2019 09:34
Re: Vysoký kroutící moment
Pražské kloubové 18m autobusy Karosa 2030 City Bus vyráběné v licenci Renaultu mají max. výkon dieselového motoru 213kW a poháněnou prostřední nápravu a stačí se v zimě podívat jak málo stačí v mírném stoupání kdekoliv po Praze aby začaly hrabat a zablokovaly dopravu. Takže mít dvojnásobnou trakci a skoro trojnásobný výkon je jistě výborné jak z hlediska trakce, tak z hlediska dynamiky.
Z pohledu dopředné trakce je proti variantě, že by měl ten autobus poháněnou přední a jednu zadní nápravu varianta s dvěma zadními nápravami výhodnější, protože vzadu jsou dvojmontáže, vepředu jednoduchá montáž. Takže dvě nápravy vzadu znamenají 8 hnaných kol. Jedna vpředu a jedna vzadu znamená jenom 6 hnaných kol.
Jistě, z hlediska trakce by ideální stav byl mít poháněných 12 kol jako měla Praga V3S, ale autobus asi není nástroj k překonávání terénu.
Avatar - Hammunasakra
1. 6. 2019 10:12
Re: Vysoký kroutící moment
Ne není 2-nasobná a auto s 3 poháněnejma nápravama nebude mít 3-násobnou trakci

Dodatek = koukám že minimálně 3 :no: nevim jestli včetně Šimpanze nebo 3+1 :no: se hrubě mýlí :-)
1. 6. 2019 11:44
Re: Vysoký kroutící moment
Nic ve zlým, ale asi netušíš, o čem píšeš. V3S měla 12 kol ale včetně 2 rezerv - pokud se tam kvůli nástavbám vešly.
1. 6. 2019 12:07
Re: Vysoký kroutící moment
Ano měla 10 kol, ale to nic nemění na tom co jsem napsal.
1. 6. 2019 21:03
Re: Vysoký kroutící moment
Omlouvám se, ale v podstatě tomu bohužel skutečně nerozumíš, ale to neva, to čas zhojí.
1. 6. 2019 23:23
Re: Vysoký kroutící moment
Čemu nerozumím?
Avatar - Hammunasakra
1. 6. 2019 09:33
Re: Vysoký kroutící moment
Ne takhle to nefunguje
Avatar - Fickroc
1. 6. 2019 23:05
Re: Vysoký kroutící moment
Evidentně pán neví co je čtyřkoka, 6x4 atp... Ale tlachal by o vše možným...
Avatar - Zetti
1. 6. 2019 08:58
Re: Vysoký kroutící moment
To sem si vzpomnel jak sem s dieslovou hondou crv zapad do blata na mem stavenisti. Kola na predku prokluzovala a zadek se tak snazil pres haldex nebo jak se to jmenuje pripojit. Jenze turbo zabira az od nejakych 1600 otacek a na pripojeni zadku k predni naprave v nizkych otackach nemel motor silu. Musel sem roztocit motor, abych se z toho sajrajtu dostal a to se nelibilo ani spojce ani me.
Elektroauta se tenhle problem netyka. Disponuji kroutakem od min otacek. Tolik k te trakci. Neverim ze to pochopis nebo ze to budes chtit akceptovat, takze palec bude jediny argument na ktery se zmuzes. Si posluz
1. 6. 2019 09:14
Re: Vysoký kroutící moment
Tomu rozumím, ale bez hnané přední nápravy se mi to s tím busem moc nezdá. A čím jsou adhezní podmínky horší, tím více je vysoký kroutící moment ke škodě. Jistě, elektromotor má při velmi nízkých otáčkách velmi vysoký kroutící moment, spalovací motor potřebuje otáčky, ale stejně se mi to nezdá. A kdybych chtěl být ještě rýpavej, tak 4 x 125 není 600.
Avatar - Zetti
1. 6. 2019 20:05
Re: Vysoký kroutící moment
Vlastni zadek rekne vic nez 100 textu na netu
Avatar - Hammunasakra
1. 6. 2019 20:19
Re: Vysoký kroutící moment
To rozhodně neplatí absolutně ;-)
Avatar - WinDiesel
1. 6. 2019 11:27
Re: Vysoký kroutící moment
nemáš si kupovat hondu
jsou tu jiní s poctivými 4x4
ale tys byl vždycky exot :-! od hondy k EV, to nepřekvapuje :-!
Avatar - Zetti
1. 6. 2019 20:00
Re: Vysoký kroutící moment
Jsi dusevni chudak a na to medicina neni.
1. 6. 2019 11:50
dobíjecí cyklus
Tak nevím který odborník jim počítá ty dobíjecí cykly, ale jeden dobíjecí cyklus se nerovná nabití baterie např. z 80 na 100%. Jeden dobíjecí cyklus je z nula na sto. Tedy třeba dobití 5 x 20%. Jak se v článku uvádí, autobusy dobíjí několikrát denně o několik procent, tak nevím proč všechna dobití počítají jako celý cyklus.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CICERO
1. 6. 2019 15:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 6. 2019 21:32
Re: dobíjecí cyklus
Cyklus je obecne slovo.

V tomto pripade jiste mysli 90-70% jako jeden (melky) cyklus.
100-0% se v praxi nepouziva - jelikoz jeden takovy (hluboky) cyklus neodpovida z hlediska zivotnosti peti 90-70%. Ale treba tisici.
Jinymi slovy melkymi cykly se baterky skoro nenici.
3. 6. 2019 08:03
Hledíte někdo dopředu?
Zase auta a vozidla na elektřinu... Počítal jste už někdo energetickou náročnost na změnu všech vozidel v zemi na elektřinu (myslím to množství Gigawat), pro které by musel někdo tu energii vyrobit? A v čem? Kde? Ve vrtulích na poli nebo v solárech? A atomové elektrárny se ruší? Tady někdo asi spadl z jahody....
Rozbalit vlákno
2
4. 6. 2019 14:58
Re: Hledíte někdo dopředu?
kdyz se kouknu na fakturu za elektrinu platim mesicni poplatek za rezervovany prikon, (rychlocharger fakt doma nepotrebuji) pres noc se dobije vic nez stihnu pres den projet z obycejne zasuvky kde mam JIZ TED ZAPLACENEHO A REZERVOVANEHO proudu DOSTATEK a na dovolenou letam letadlem, takze z cesty do chorvatska fakt strach nemam takovej ubozak nejsem abych v aute narvanem konzervama cekala ve frontach na mitnou branu ;-)
5. 6. 2019 04:01
Re: Hledíte někdo dopředu?
Tím chcete dát najevo mar2, že to, co děláte Vy, budou muset začít dělat i ostatní, i když potřebují provozovat zcela jinou činnost závislou na dopravě???
Milá mar2, Vy jste totální sobec a egoista, kdy vše musí být podle Vás a to je jedině správné, viďte?
Samé ,,JÁ" ,,JÁ" ,,JÁ"! -> Jasně. Tím se vyřeší energetická situace na celém světě!