Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon ST 2.0 TDI 135 kW DSG FR – Normální auta ještě existují

Je už docela staré, nástupce na spadnutí, takže by nadšení úplně vyvolávat neměl. A přece.
Zpět na článek
Avatar - CICERO
19. 6. 2019 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 6. 2019 16:39
cóóžéé
Tak redaktor=zpátečník. Asi by chtěl na autě ještě startovací kliku, když se mu nelíbí moderní= elektrická auta, která jsou velikou budoucností, protože emise nula=ekologie až na půdu. A omezení na 180 km/h, je o 60 km/h víc než v civilizovaných zemích (což je jedině Rakousko), takže rychlejc nikdo jezdit nepotřebuje. Absolutně zbytečná rychlost. I 160 km/h je absolutně zbytečná rychlost, protože tolik nikdo nejezdí. 120 s elektromobilem stačí. To je budoucnost. A elektřiny ze solárů je furt dost i na dobíjení statisíců elektromobilů, který budou za pár let jezdit :D :D :D
.
.
.
PS: jeden místní známý pablb má zřejmě dovolenou, pže ho tu v diskuzi nikde nevidím, tak jsem za něj napsal příspěvek, aby si nepřipadal nepatřičně, že v loňském roce byl nejaktivnějším diskutérem a teď to takhle fláká :D :D
19. 6. 2019 14:56
Re: tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
Tachometer mám v aute hlavne preto, aby som vedel ako rýchlo idem tam, kde je z nejakého dôvodu obmedzená rýchlosť. Do úrovne diaľničného limitu je stupnica jemnejšia, vyššie keď už je to aj tak jedno je hrubšia. Aký problém?
Keby bol celý rozsah lineárny, boli by "normálne" rýchlosti ťažšie čitateľné.
Avatar - Verny_2013
19. 6. 2019 14:44
Re: tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
Ne každý dává přednost logaritmickému vizuálnímu vnímání. Já osobně raději vnímám lineárně. A u vizuálního vnímání rychloměru to bude mít podobně jako já 99% lidí. Takže za mě další z marketingových nesmyslů.
Avatar - LeonST
25. 6. 2019 19:10
Re: Nemá ruční brzdu
Měl jsem tuhle variantu ve verzi Style, ale s 1.4 TSI ACT 110 kW a byl jsem velmi spokojený. Mně se naopak líbí více facelift s vylepšenými ledkami a přidanou výbavou Xcellence. Na elektromechanickou ručku jsem si rychle zvykl, teď mám problém u služeních škodovek, protože zapománám zatahovat :*) Jinak ale naprostý souhlas, nástupce ho těžko bude bezpečnostně-emisními kurvítky překonávat. Já též 60 tis. km bez závady.
21. 6. 2019 05:41
Re: tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
Snad jsi se tomu primitivnímu "vtipu" zasmál alespoň sám.
20. 6. 2019 08:16
Re: Je to porste dokonalé...
Jenže ta Corolla 2.0 je s bídou porovnatelná s Leonem 2.0 TDI 110kW, s verzí 2.0 TDI 135kW co je v testu se nemůže vůbec porovnávat, ta je dynamicky o level jinde.
http://www.zeperfs.com/…uel7926-4546.htm
http://www.zeperfs.com/…uel7926-7080.htm
Avatar - Emel
19. 6. 2019 16:14
Re: čudliky
Toho nadávání jsem si nevšiml. Poslední dobou se naopak testy táhnou povzdechy nad tím, jak ovládání přes dotyk komplikuje užívání běžných funkcí.

PS: za mě je potřeba najít nějaký kompromis mezi milionem čudlíků a naopak pouze dotykovou obrazovkou... a je mi jasné, že se na důležitosti jednotlivých funkcí ne všichni shodnou. Nechci se proklikávat k výhřevu sedaček v menu... ale zase nemám rád padesát čudlíků na volantu, tam jich patří třeba deset.
19. 6. 2019 15:18
Re: tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
OK , keď blbosť tak blbosť, vzdávam sa :-!
19. 6. 2019 20:50
Re: Nemá ruční brzdu
Můj Leonek ST ještě ručku naštěstí má, stejně jako klasická tlačítka kolem displeje navigace, protože jsem ještě stihl předfacelit (konec konců se mě nová hranatější maska ani nelíbí). A s autem jsem maximálně spokojený, za celých zatím 40 000 km jsem nemusel řešit vůbec žádný problém! :-) :yes: :yes: :yes: Designově se podle mého názoru pořád jedná o suverénně nejelegantnější kombi nižší střední třídy, dalšími plusy je prvotřídní vnitřní prostornost, dobré jízdní vlastnosti, velmi pohodlná sedadla a perfektní úroveň dílenského zpracování a ergonomie. S motorem 1.4 TSI/92 kW (samozřejmě se 6st. manuálem) mám dlouhodobou spotřebu 6,4 l/100 km, a to to auto jezdí dost často i kratší jízdy po městě. Už teď se děsím, jak bude vypadat nástupce, obávám se, že už to může být jen horší, vč. designu, výběrů motorizací, zamoření povinnými jízdními asistenty a také ceny... :-( Ale třeba se stane zázrak, moc rád bych se mýlil... :'-(
19. 6. 2019 14:36
tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
Mne to pripadá byť celkom dobrý nápad :yes: .
Autorovi článku odporúčam pre lepšie pochopenie nakuknúť do teórie logaritmov, prípadne útlmu vyjadreného v decibeloch :-)
V dávnych dobách mali aj audio zariadenia ovládanie hlasitosti (potenciometer) s nelineárnym priebehom...
20. 6. 2019 10:25
Re: Je to porste dokonalé...
Z EURO V ide poctivý octový smrad (máme ich vo firme stále dosť) ;-)
20. 6. 2019 10:23
Re: Je to porste dokonalé...
Máme dosť OIII pred aj po fl a 1,6tdi chrochtá a vibruje stále. Napísať, že je to trochu horšie znamená, že si v tom pekáči nikdy nesedel :-) ;-)
Avatar - CICERO
20. 6. 2019 10:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2019 17:48
Re: Je to porste dokonalé...
Ano tímto motorem jezdím a o něm mluvím. Ten chod a zvuk je hrubší, než jiné motorizace konkurence, ale výkon tam neoddiskutovatelně je.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2019 17:45
Re: Je to porste dokonalé...
Skodovky Superb II a II FL.... a já je nemam, jen s nimi jezdím. Tak jeste jinak, proti jinym motorum stejného stáří a stejné koncepce jsou hlučnější a vibrují. Proti starym PD je to lepší....
Avatar - Dzakobo
19. 6. 2019 17:34
Re: Je to porste dokonalé...
Např. 125 kW TDI CR byl super - řekl bych, že měl jemnější chod, než nástupci, spotřeba ok, tah velmi pěkný. NOx neřeším.

Ale nejuniverzálnější určitě ne, krátkými trasami by šel DPF zničit jako nic.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2019 17:08
Re: Je to porste dokonalé...
Euro 5 nechrochtá a nevibruje ? Aha ... to je pro mne novinka a budu na to myslet zítra celých 800 km... možná to přehluším rádiem.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2019 15:19
Re: Je to porste dokonalé...
Nejuniverzálnější byl TDI z doby dieselgste. Je výkonný a málo žere. Sice chrochtá, smrdí, vibruje , ale jede
Avatar - Verny_2013
19. 6. 2019 14:53
Re: Nemá ruční brzdu
Já Ti rozumím, ale na druhou stranu v kombinaci s hillholderem a při automatickém zabrždění na křižovatkách bránícím popojíždění při stání, má i své výhody. Mě to neobtěžuje při běžném provozu a vzal jsem ji na milost.
19. 6. 2019 14:39
Je to porste dokonalé...
...až do ďalšej generácie, keď sa dozvieme, ako DSG predtým trhala a teraz už nie.
To ako posledné poctivé autá akurát končia a niekomu je z toho do plaču počúvam už od doby, keď sme mali doma Felíciu.

A jasné ak niekto jazdí denne diaľnice 140km/h+ je to výborná motorizácia, ak dochádza denne 10-20km do práce po meste je to hovadina - to nech si pán Machala skúsi radšej ten hybrid - ten to zvládne výrazne úspornejšie.
19. 6. 2019 16:30
Re: Je to porste dokonalé...
To si pleteš to dělaly EURO4 PD nový EURO5 už nechrochtaly, nesmrděly ani nevibrovaly.
Avatar - CountachSV
19. 6. 2019 15:31
čudliky
Moc se mi líbí, jak se u jednoho auta nadává nad tím, že má každá fce svoje ovládací tlačítko a tady re(d)aktor jásá nad velkým a neschovaným start stopem.

Co je špatného na digitálním přístrojovém štítu, to mi taky jasné není, je to prostě evoluce. Zrovna v nedávno používané 3008 to tak bylo a moc se mi líbilo prolínání navigace a údajů palubního PC.

Kdo má rád věci postaru, nechá si v garáži, třeba jako já - E39 530i a může se vždy dosyta vyřádit a uslintat nad přirozenými jízdními vlastnostmi, tuhým chodem pedálů a proměnným odporem řízení. Já to tak vždycky, když vrátím nějakej služebák, jdu udělat. Howgh.
Avatar - Verny_2013
19. 6. 2019 15:04
Re: tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
Já mám tachometr lineární a s čitelností nemám nejmenší problém. A to co píšeš " Keby bol celý rozsah lineárny, boli by normálne" rýchlosti ťažšie čitateľné." je prostě úplná blbost. Ale třeba to máte na Slovensku trošku jinak, asi se v matematice klade větší důraz na logaritmy.
Avatar - Verny_2013
19. 6. 2019 14:48
Re: Je to porste dokonalé...
No asi se těm hybridům v budoucnu nevyhneme, ale nejuniverzálnější běžný motor co VW nabízel byla 1,4 TSi 110Kw. Ten zvládá všechno a velmi dobře nejlépe v kombinaci s manuálem.
Avatar - WinDiesel
19. 6. 2019 14:08
Re: Nemá ruční brzdu
ALE MÁ NORMÁLNÍ MOTOR A TO JE VELKÉ +++++
28. 6. 2019 11:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 6. 2019 21:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 6. 2019 12:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - LeonST
25. 6. 2019 18:52
Radost sednout za volant
Tohle jsem pročetl s chutí. Akorát pane redaktore, jako velmi spokojený vlastník Leonu ST opravuji - kufr má 587 litrů :-O a rodinka uveze vše potřebné :-). Já s verzí Xcellence na 17' kolech velmi spokojen. Krom toho, že podvozek je naladěný na jedničku, líbí se mi proti FR hned několik drobností: např. mlhovky s funkcí odbočovacích světel (led), pro děti integrovaná stínítka v zadních oknech, bezklíčové ovládání vozu kessy, výraznější masku chladiče. Rozporuji též ovládání infotainmentu - nemám žádný problém nevím o nikom, kdo by měl. Na rozdíl od služebních naftových Octavií je obratný i ve městě a neodskakuje mu zadní náprava na každé nerovnosti, je lépe odhlučněný a má lepší optiku, příjemnější volant a mnohem lepší "sportovní" sedačky s alcantarou. Full link na kterém krásně běží Waze. Jak bonus Seat sound systém s 10 repro subwooferem :yes: S tímhle autem se jednou budu loučit velmi nerad, ozvlášť když 2.0 TDI umí na delších cestách i hodně pod 5 litrů. A stále se mi neokoukal, ať už verze před faceliftem tak po něm se mi líbí.
24. 6. 2019 20:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 6. 2019 20:32
Re: Je to porste dokonalé...
Máš pravdu, dynamicky to bude bližšie 110kw tdi - ono ale vyzerá, že je tam jedno meranie, z ktorého robia priemer pre 2.0TDI 110kw cinknuté k dobru, pretože v 0-60 je lepšie ako najlepšie zrýchlenie pre 135kw TDI (keď si pozrieš tie detaily meraní z ktorých sa robia priemery) - teda berme že porovnávame so 110kw TDI ktoré odpovedá dynamike Corolly a to Leon v Xcelence s DSG stojí 25 000eur - tj nejakých 1-2000eur rozdiel. NA to že porovnávame novinku vs výbehový model asi v pohode a keď príde nový leon myslím, že sa to otočí...
20. 6. 2019 14:35
Re: Je to porste dokonalé...
Do kterého českého, rakouského nebo německého města má ten Leon zakázaný vjezd a Corolla povolený? Pokud některá auta mají výhody při vjezdu do měst, tak jsou to elektry nebo plug-in hybridy, obyčejné hybridy žádné výhody nemají, protože čistě na elektriku jezdit neumí. S nižšími pojistkami je to přesně naopak, havarijní pojištění na ten Leon vychází i u nás o něco levněji (kvůli nižší pořizovací ceně a nižší ceně náhradních dílů), stačí si vyplnit některý z kalkulátorů pojistek. V zahraničí je ten rozdíl ještě větší, protože tam často pojistka vychází nejen z pořizovací ceny, ale i z deklarovaného výkonu auta (a ten má Corolla vysoký, i když v reálu je dynamika mizerná).
20. 6. 2019 13:11
Re: Je to porste dokonalé...
tos to ano.. akurat ten leon so starym motorom ti mozno za 2-3 roky narobi viac vrasok na cele ako ta nova toyota s ktorou mas na dalsich 10 rokov pokoj. Myslim konkretne emisne limity, vstup do mesta, nizsie dane ci poistky. To vsetko sa chysta a taketo auta so starsou technikou budu prve na odpis. Preto by som siel na istotu a vykaslal sa na lepsie zrychlenie aj ked tunajsi redaktor si skoro cvrkol z tohto chrochtaka..
20. 6. 2019 09:28
Re: digitalny tachometer
Zrovna u Insignie je ten digital vlastne takym hybridov, nie? Anaqlogove budiky ostali len dispaly sa zvacsil.
Za mna ideal analog + HUD s premietanim na celne sklo. :-)
20. 6. 2019 05:33
Re: Je to porste dokonalé...
Tak neviem táto špecifikácia stojí na sk 27 000 eur. Lepšie vybavená Corolla 2.0 TS Executive stojí 29 000eur nech počítam ako počítam vidím 2 000 rozdiel. Ak dokonca vezmeš Comfort + pakety si na podobnej vybave a dáš za to tiež 27 000eur - vidím rozdiel 0 eur.
Avatar - Emel
19. 6. 2019 20:51
Re: digitalny tachometer
Jo. Akorát moc hezkej není ani jeden. A s analogem nejde HUD ani BOSE.
19. 6. 2019 16:20
digitalny tachometer
netreba testovat auta v plnke a budu aj analogove budiky :-[]

ja mam insigniu a mate na vyber ci chcete digitalny stit alebo analogovy ziaden problem kto chce si vybere aj u inych automobiliek.
19. 6. 2019 14:50
Re: Je to porste dokonalé...
Akurát za ten (porovnateľný) hybrid dáš zhruba o 10k EUR viac a hneď môžeš začať výrazne sporiť ;-)
Avatar - KANKUNEN
19. 6. 2019 14:46
Normální auta se především prodávají
:yes:
20. 6. 2019 09:22
Re: Je to porste dokonalé...
V kontexte ostatnych 2.0 tdi koncernu to tak bude, ale konkurencia ponukala jemnejsi chod uz davno a stale ponuka.
Staci vyskusat take 2.0 Hdi u PSA / Fordu :-)
20. 6. 2019 00:21
Re: Je to porste dokonalé...
Chová se jako Euro6... mno, moje A3 se 110kW TDI Euro6 (MY2018 těsně před 6d-TEMP) chrochtá jako sfiňa. ;-\

Ale po zkušenostech jsem snad i ochotnej věřit, že je to model od modelu a možná dokonce kus od kusu (nebo mám ukrutnou smůlu). U kolegy v Golfu ten samej motor celkem v pohodě, datum výroby plus mínus 2 měsíce ode mně. Zato ten můj náskok díky technice dává silentblokům co proto.
19. 6. 2019 17:30
Re: Je to porste dokonalé...
to by mě zajímalo co máš za auto. Euro 5 fakt nechrochtá a nevibruje. V tomto ohledu se chová jako euro6. Na druhou stranu - 1,6 v tomto byly trochu horší než 2,0TDI.
Avatar - JirkaV8
19. 6. 2019 16:53
Re: tachometr s nepochopitelným matoucím přechodem
Cau socko! Na SK je rýchlosť jednoducha. Dohonis ovcu, alebo nedohonis ovcu :-[]