Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala odhaluje detaily nové CNG verze. G-Tec má tři plynové nádrže a na plyn ujede 410 km

Srdcem plynové verze Škoda Scala G-Tec je nový zážehový tříválec 1.0 G-Tec o výkonu 66 kW.
Zpět na článek
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 20:28
Re: Když už zemní plyn
hele ty "sajrajte", ty jsi zamrzl v době ledové, ne?
myslíš si že opakováním pitomostí z nich uděláš pravdu? ale klidně v tom wole pokračuj, jako komik tady budeš fakt dobrej

a do čeho se nahonem začaly montovat GPF, které mají jen 70% účinnost?
ty tvoje sajrajty jdou dneska víc z přímovstřikových oturbených benzínů :-! a že jich jezdí milióny bez GPF emitující jemnější částice než diesely před 15 lety
:-! :-! :-!
Avatar - fostek
25. 6. 2019 17:49
Re: Když už zemní plyn
To skoro nejde.
Z tý komprese by ti praskla palice!
A zklamals.
Diesel je lepší.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 16:11
Re: Když už zemní plyn
Proč kazit dokonalý motor, jako je turbodiesel? Už sám o sobě má super spotřebu....To nedává smysl...
25. 6. 2019 19:16
Škoda se nepoučí
Ptají se vůbec současných uživatelů OIII G-Tec jak jsou spokojeni? Neptají, jinak by se dozvěděli následující - 81kW je prostě málo, nádrž na 15kg plynu taktéž, v reálném provozu ujede auto max 300km. Nicméně má plnou bandu na benzin 50l, takže kombinovaně je to 1100km.

U FL OIII G-tecu se čekalo na 21kg CNG nádrž a přišlo jen 17,5, tj prodloužení dojezdu o 50km, nic moc, alespoň auto dostalo už dostatečných 96kw :yes: A úplně to zazdili tou dojezdovou nádrží na 9, jen aby ušetřili za GPF :no:

Scala s 1l 3hrnkem se 66kW je výsměch, to samé nádrž jen na 13,8kg - tj nepojede to a doplazí se to sotva k těm 300km dojezdu a benzinová nádrž je stejný průs*r jako výše u OIII :no:

Tím v podstatě zazdili prodeje soukromým osobám a ve fleetech se bude dost těžko uživatelům vysvětlovat výhoda, zvláště těm zaměstancům, kteří jen mohou mít i soukromě a přidaňuje se jim 1% z pořizovací ceny auta.

Tohle koncern úplně podělal :-(
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 20:23
Re: To bude raketa
NEJKOMIČTĚJŠÍ JE elektro, BIJÍ HO jak LPG tak CNG
25. 6. 2019 15:59
Re: To bude raketa
No to možná bude. Těžiště to bude mít asi hodně ke středu auta. Já měl spíš na mysli aby to nemělo moc odlehčený předek a dalo se s tím jezdit v zimě.
Avatar - Dzakobo
25. 6. 2019 15:27
To bude raketa
90 koní v plynu :D
Hlavně bych s tím "chtěl" jet v zimě na hory, trakce (kvůli lehkému motoru a naopak lahvím vzadu) veškerá žádná :yes: :yes: Škoda jede :D
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2019 14:45
Motor to nemá rád
má to malý dojezd, flašky jsou těžké a výhodné to je jen proto, že se neplatí spotřební daň. Kdyby místo výroby flašek zasadili 3 stromy, tak by přírodě prospěli více
Avatar - Ada je zase tady
25. 6. 2019 15:54
Když už zemní plyn
Proč neupraví na jeho spalování 1,6TDI? Hned by byly nižší exhalace a spotřeba o litr dole.
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 14:28
Pravda je jen jedna...
Moje teta, tvoje teta, parole...
Dvaatřicet (v českejch) křepčí na stole.
Měsíc svítí sám a chleba nežere.
Ty to ale koukej koupit, frajere.

Protože:
Dnes je valcha u starýho Burešky.
Dej si prachy do pořádný ruličky.
Co je na tom, že to není
extra holobyt? Srdce jako kníže Bureš, musíš mít.

Ať jsi přes den docent nebo tunelář,
Herold svatý pravdy nebo jinej lhář,
tady na to každej kašle zvysoka. !!!!
Pravda je jen jedna. !!!

Slova proroka říkaj, že:
Když je valcha u starýho Burešky,
budou vcelku na nic všechny řečičky.
Buďto trefa, nebo kufr.
Smůla, nebo šnit.
...Jen to srdce jako Bureš musíš mít.... ;-)
25. 6. 2019 19:14
Re: Vow to vyzerá fakt zle
U CNG aut se ale překvapivě papírová spotřeba s tou reálnou celkem schází.. :-) Navíc produkce CO2 je sice jedna věc, ale zásadní výhodou CNG je, že narozdíl od benzinu nebo nafty v podstatě neprodukuje pevné částice ani oxidy dusíku.

Brno na otočku v současný době dáš v klidu, při ustálený rychlosti 80km/h to bude žrát tak 3kg na 100km. :D
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 20:29
Re: Když už zemní plyn
asi tam CNG mají, ve Švédsku, nedávno jim tam vybouch autobus :-! :-! :-!
Avatar - Ham.
25. 6. 2019 16:13
Re: Když už zemní plyn
Možná proto, že uřídit motor se vznícením CNG kompresí je ještě o dost složitější než u benzínu u kterého to také není dořešené pro běžné používání.
25. 6. 2019 15:47
Re: To bude raketa
Tak já doufám, že to rozložení hmotnosti někdo řešil, aby se s tím dalo jezdit třeba i v zimě. Lahve jsou podle obrázků před zadní nápravou, takže by to nemusela být taková tragédie.
26. 6. 2019 07:14
Re: Škoda se nepoučí
Ne neni to uplne v pohodě, používám G-tec každý den a mám na ní najeto přes 150tis km. Prázdné auto jede dobře, ale jak roste zatížení, dynamika klesá... a 300km je na cestování málo, sem tam jedu Moravu na otočku a tankuji i 2x za den, což by např 21kg nádrž dost vylepšila...

Ohledně dojezdovky 9l u FL OIII, máš pravdu. To je od koncernu podraz a výsměch uživatelům :no:
25. 6. 2019 19:42
Re: Vow to vyzerá fakt zle
To máš asi pravdu - ale stále hlavná výhoda CNG je cena to iba vďaka tomu, že 1kg plynu je zaťažený spotrebnou daňou 2Kč a liter benzínu korunami dvanástimi. Navyše daň za plyn má narastať v najblližších rokoch, takže aj ekonomický zmysel časom zmizne.
25. 6. 2019 19:10
Re: Když už zemní plyn
Myslím, že to má mimo jiné co do činění s tím, že CNG se v principu spaluje "zážehově", tedy svíčkou stejně jako benzín. Přestavby naftových agregátů na CNG se, pokud vím, dělají (například motory v autobusech), ale nevýhodou je (nebo alespoň bývalo), že takto upravený motor již nemůže používat k pohonu naftu - zatímco benzínový může mezi palivy v pohodě přepínat.

Tedy 1.6TDI by asi předělat šel, ale hodně štěstí při cestě na Balkán nebo do Skandinávie, kde CNG plničky skoro nejsou...
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 21:34
Re: Motor to nemá rád
Buď klidná jako voda, ale silná jako proud,
Scala se ti poddá a zbavíš se všech pout,
Svěží jako ranní rosa a čistá jako sníh.
Když tančíš po kamení (D1) bosá, svět máš na daních....
Avatar - Dzakobo
25. 6. 2019 16:29
Re: To bude raketa
Asi to nebude tak špatný, jako byla O3 před FL 1.4 G-TEC, která měla velmi těžké nádrže a dlouhý zadní převis. Přesto by mi vadilo znatelné zhoršení trakce u CNG verze.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 15:54
Re: To bude raketa
Panečku, to bude sedět v zatáčkách, těžiště, rozumíš!?
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 17:08
Re: To bude raketa
On Vám to pak zas vysvětlí pan Vaculík v Praze v ulici Na dlážděnce… :D¨¨

Stat NaMístě a čtvrt minuty hudrovat,spojku pálit !

Nevěřící diskuteři !.... :D
26. 6. 2019 09:33
Re: Když už zemní plyn
To je velmi proste - cena, naftak je proste vyrobne o dost drazsi nez benzin (v prodejni cene to pak je plus 40 - 60 tisic), a uspora vyjadrena v penezich uz je pak velmi mala, tj celkove produkt financne horsi kvality...
26. 6. 2019 08:17
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Nezapomen, ze na 1kg CNG ujedes zpravidla vic nez na 1 litr benzinu - ikdyz moderni benzinaky uz umej se spotrebou celkem zazraky.
Jinak souhlasim, ze tam nejaky omezeni jsou - sam jsem mel Passata na CNG (21kg + cca 20l benzinu) a minimalne na cesty do neznama bylo potreba nazhavit gibgas.de a mrknout, kde je co po ceste. Bral jsem to tak, ze pri ceste na dovolenou nebo kam obetuju 5 minut priprave a usetrim tim i nekolik tisic korun. :)
Samozrejme pro taxiky a dalsi mestskej provoz je to super, i kdyz napriklad ve stredni tride (5er, E-klasse, ...) zadnej stroj na CNG neni - kdysi myslim byvalo Ecko. Takze pro taxiky, Uber nebo treba hotelovy shuttly nic moc. V tyhle kategorii asi prijde spis rovnou elektrika.
Avatar - lordlord
26. 6. 2019 08:02
dfgdgf
nádrž je stejně velká jako nádržka záchodu značky scala
25. 6. 2019 23:44
Re: Vow to vyzerá fakt zle
S tou cenou přes cenu benzínu - v maďarském Szegenu je čerpačka kde chtějí 440 HUF/kg, tj si 35 CZK. A to už je na pováženou,
25. 6. 2019 21:26
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Tak podľa http://www.cng4you.cz/…na-cng-v-cr.html bude daň od budúceho roku 4kč/kg namiesto 2kč/kg ako dnes - to už sa pomaly blíži. Teda priemerná cena CNG pôjde niekde k 28 - 29Kč/kg čo samozrejme návratnosť znižuje. Samozrejme ekologický prínos je veľké plus, a keby jazdili autobusy a nákladné vozidlá jazdiace v mestách na CNG bolo by to fajn. Ale prevedenie v osobáku ako tu v Scale mi príde moc obmedzujúce a vhodné max pre firemné flotily jazdiace v meste, možno pre taxikárov. Keby to malo dojazd na CNG aspoň 600-700km a benzínovú nádrž na 20lprišlo by mi to viac fajn aj pre súkromné použitie.
25. 6. 2019 20:54
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Dražší než benzín se CNG asi nikdy nestane (stejně jako to je už desítky let u LPG). Navíc pořád zůstává dobrý pocit, že člověk svému okolí škodí zase o něco méně. :-) Škoda je, že většině lidí v česku je koncept společenské odpovědnosti cizí, dobrovolná ohleduplnost nefunguje a dodatečně incentivy (například typu nízkoemisních zon) v česku moc nejsou. Snad kromě těch pár korun ušetřených na silniční dani.
26. 6. 2019 05:10
Re: Škoda se nepoučí
Prvni verze G-tecu je uplne v pohode, 81kW staci.... mam ve firme dve a klidne bych koupil dalsi.... a najede to na cng vic, 330 uplne v poho....

nova verze je moc draha a hlavne vadi ta mala nadrz na benzin, na dovolene do ciziny je to o nicem.....
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:21
Re: To bude raketa
Co chceš ?! = prostě špatná vzpomínka dědečků a babiček na ideologicky tlačenej německej plyn, ve výsledku je jedno, jestli to jsou komory, nebo bomby... Obojí jim nějak nefunguje, ne tak jak by si přáli...
26. 6. 2019 12:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 6. 2019 10:35
Re: Vow to vyzerá fakt zle
To je fakt. Třeba TSI motory umí jet hodně úsporně, když je člověk nežene.
26. 6. 2019 08:16
Re: Když už zemní plyn
Hoši zamrzli jste asi oba. Nový EURO6 motory jsou provozně čistý jak diesely tak benzíny. Stresy ohledně sajrajtů jsou už bezpředmětný. :-!
25. 6. 2019 17:12
Vow to vyzerá fakt zle
Celkom malý kufor, obmedzenie pre parkovanie v podzemných garážach, malý výkon. Ak som sa správne dopočítal z pomeru dojazdu a veľkosti nádrže, že to papierovo žere 3,4kg/100km tak by to malo emisie CO2 okolo 90g a cena paliva za 100km okolo 90Kč.

Pre porovnanie taká Corolla HSD má papierovo 3,5l/100km to je okolo 80g CO2 a okolo 110kč/100km.

To fakt asi môže kúpiť iba firma, ktorá nemá rada svojich zamestnancov :D.

A to som e3te zabudol spomenúť ten závratný dojazd - to človek nedá ani Brno na otočku bez tankovania :D
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:29
Re: Když už zemní plyn
Skandinavian livinand slipin… No ber to tak že to cng je i biometan a taky tam i tam mají zviratka hnuj… všechno jde... ale nechce se = musí se chtít?

Vsichni pujdou do EV = lithium je tak nařízený že i snad Poj*b. VW má na pár let pro všechny projekty... Ale... Mi nepovídej že nafta trosku nezlevni, no zlevni = kdyby iran,***e a hořicich tankeru nebylo... Tak asi i jo ale kdo ví... Minimalne by mohl litr oscilovat prijemne porad do 40 korun... :D To jde... :-) (nejvyšší cena nekde… :-) … no nebo jedem do ruska na litra za 15 ? Who !?
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:23
Re: Když už zemní plyn
víš, jak se to říká? Tlaky!? Budeš dělat Tlaky? Bez Komprese! …. :) :D
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 17:24
Re: To bude raketa
Kdysi to tu u Okty rozebíral eště MT = takže jo máš pravdu ;-)
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:31
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Akdyž je to BIOMETAN = třeba od koncernu = Hozena rukavice, Bureš? Tak i CO2 neutrální? A všechno neutrální, je tak? :D :D
25. 6. 2019 17:19
Re: Když už zemní plyn
Když kupujete dieselovéhi auta na cng, protože tam se riziko nechtěných finančních výdajů značně zvyšuje...
Z výfuku dieselových aut se line mnohem více sajrajtu než z výfuků aut benzínových. Ani nejmodernější technika v podobě filtrů pevných částic nedokáže pořádně tyto emise eliminovat a diesely tak nadále budou, aspoň z lokálního hlediska (když už ne globálního) větším zlem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku