Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala odhaluje detaily nové CNG verze. G-Tec má tři plynové nádrže a na plyn ujede 410 km

David Bureš David Bureš 25. 6. 2019
22
40
Zobrazit náhledy (22)
Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala

Srdcem plynové verze Škoda Scala G-Tec je nový zážehový tříválec 1.0 G-Tec o výkonu 66 kW.

Už při debutu modelu Škoda Scala mladoboleslavská automobilka avizovala i příchod verze na stlačený zemní plyn CNG. Nyní je Scala G-Tec konečně tady, oficiálně se odhaluje na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně. Zahájení prodeje plynové Scaly je naplánováno na čtvrté čtvrtletí 2019.

Škoda Scala G-Tec se spoléhá na nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 G-Tec, naladěný v tomto případě na výkon 66 kW a točivý moment 160 N.m, který je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Splňuje samozřejmě nadcházející emisní normu Euro 6d-TEMP.

Automobil využívá tři spojené ocelové nádrže na CNG s kapacitou 13,8 kilogramu stlačeného zemního plynu. Ty postačují na ujetí 410 kilometrů v plynovém režimu. Nouzová nádrž na benzin, s objemem devíti litrů, pak dokáže celkový dojezd auta prodloužit až na nějakých 630 kilometrů. Negativum to však nese v podobě menšího zavazadelníku, jehož udávaný objem se snížil z 467 litrů konvenčních variant na 339 litrů.

Škoda na Scale G-Tec vyzdvihuje hlavně ekologický a hospodárný provoz. Ve srovnání s konvenčním benzinovým provozem jsou emise oxidu uhličitého při jízdě na plyn o čtvrtinu nižší. Výrazně méně vzniká i oxidů dusíku a netvoří se ani žádné pevné částice.

Plynový kompakt bude na českém trhu dostupný ve dvou úrovních výbavy, Ambition a Style. Vedle pohonného ústrojí nebo logy G-Tec se novinka od ostatních verzí odliší také standardně dodávanými kotoučovými brzdami vpředu i vzadu.

Škoda Scala G-Tec je v tuto chvíli druhým modelem mladoboleslavské značky s pohonem na CNG. Doplňuje Octavii G-Tec, která se však spoléhá na čtyřválec 1.5 G-Tec o výkonu 96 kW. Jistojistě dorazí minimálně ještě jeden plynový model, Kamiq G-Tec, který využije pohonné ústrojí ze Scaly G-Tec.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vow to vyzerá fakt zle
| 26. 6. 2019
To je fakt. Třeba TSI motory umí jet hodně úsporně, když je člověk nežene.
Re: Když už zemní plyn
| 26. 6. 2019
To je velmi proste - cena, naftak je proste vyrobne o dost drazsi nez benzin (v prodejni cene to pak je plus 40 - 60 tisic), a uspora vyjadrena v penezich uz je pak velmi mala, tj celkove produkt financne horsi kvality...
Re: Re: Re: Re: Re: Vow to vyzerá fakt zle
| 26. 6. 2019
Nezapomen, ze na 1kg CNG ujedes zpravidla vic nez na 1 litr benzinu - ikdyz moderni benzinaky uz umej se spotrebou celkem zazraky.
Jinak souhlasim, ze tam nejaky omezeni jsou - sam jsem mel Passata na CNG (21kg + cca 20l benzinu) a minimalne na cesty do neznama bylo potreba nazhavit gibgas.de a mrknout, kde je co po ceste. Bral jsem to tak, ze pri ceste na dovolenou nebo kam obetuju 5 minut priprave a usetrim tim i nekolik tisic korun. :)
Samozrejme pro taxiky a dalsi mestskej provoz je to super, i kdyz napriklad ve stredni tride (5er, E-klasse, ...) zadnej stroj na CNG neni - kdysi myslim byvalo Ecko. Takze pro taxiky, Uber nebo treba hotelovy shuttly nic moc. V tyhle kategorii asi prijde spis rovnou elektrika.
Re: Re: Re: Když už zemní plyn
| 26. 6. 2019
Hoši zamrzli jste asi oba. Nový EURO6 motory jsou provozně čistý jak diesely tak benzíny. Stresy ohledně sajrajtů jsou už bezpředmětný. :-!
Avatar - lordlord
dfgdgf
| 26. 6. 2019
nádrž je stejně velká jako nádržka záchodu značky scala

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku