Škoda Scala odhaluje detaily nové CNG verze. G-Tec má tři plynové nádrže a na plyn ujede 410 km
Srdcem plynové verze Škoda Scala G-Tec je nový zážehový tříválec 1.0 G-Tec o výkonu 66 kW.
Už při debutu modelu Škoda Scala mladoboleslavská automobilka avizovala i příchod verze na stlačený zemní plyn CNG. Nyní je Scala G-Tec konečně tady, oficiálně se odhaluje na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně. Zahájení prodeje plynové Scaly je naplánováno na čtvrté čtvrtletí 2019.
Škoda Scala G-Tec se spoléhá na nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 G-Tec, naladěný v tomto případě na výkon 66 kW a točivý moment 160 N.m, který je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Splňuje samozřejmě nadcházející emisní normu Euro 6d-TEMP.
Automobil využívá tři spojené ocelové nádrže na CNG s kapacitou 13,8 kilogramu stlačeného zemního plynu. Ty postačují na ujetí 410 kilometrů v plynovém režimu. Nouzová nádrž na benzin, s objemem devíti litrů, pak dokáže celkový dojezd auta prodloužit až na nějakých 630 kilometrů. Negativum to však nese v podobě menšího zavazadelníku, jehož udávaný objem se snížil z 467 litrů konvenčních variant na 339 litrů.
Škoda na Scale G-Tec vyzdvihuje hlavně ekologický a hospodárný provoz. Ve srovnání s konvenčním benzinovým provozem jsou emise oxidu uhličitého při jízdě na plyn o čtvrtinu nižší. Výrazně méně vzniká i oxidů dusíku a netvoří se ani žádné pevné částice.
Plynový kompakt bude na českém trhu dostupný ve dvou úrovních výbavy, Ambition a Style. Vedle pohonného ústrojí nebo logy G-Tec se novinka od ostatních verzí odliší také standardně dodávanými kotoučovými brzdami vpředu i vzadu.
Škoda Scala G-Tec je v tuto chvíli druhým modelem mladoboleslavské značky s pohonem na CNG. Doplňuje Octavii G-Tec, která se však spoléhá na čtyřválec 1.5 G-Tec o výkonu 96 kW. Jistojistě dorazí minimálně ještě jeden plynový model, Kamiq G-Tec, který využije pohonné ústrojí ze Scaly G-Tec.