Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala odhaluje detaily nové CNG verze. G-Tec má tři plynové nádrže a na plyn ujede 410 km

David Bureš
Diskuze (40)

Srdcem plynové verze Škoda Scala G-Tec je nový zážehový tříválec 1.0 G-Tec o výkonu 66 kW.

Už při debutu modelu Škoda Scala mladoboleslavská automobilka avizovala i příchod verze na stlačený zemní plyn CNG. Nyní je Scala G-Tec konečně tady, oficiálně se odhaluje na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně. Zahájení prodeje plynové Scaly je naplánováno na čtvrté čtvrtletí 2019.

Škoda Scala G-Tec se spoléhá na nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 G-Tec, naladěný v tomto případě na výkon 66 kW a točivý moment 160 N.m, který je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Splňuje samozřejmě nadcházející emisní normu Euro 6d-TEMP.

Automobil využívá tři spojené ocelové nádrže na CNG s kapacitou 13,8 kilogramu stlačeného zemního plynu. Ty postačují na ujetí 410 kilometrů v plynovém režimu. Nouzová nádrž na benzin, s objemem devíti litrů, pak dokáže celkový dojezd auta prodloužit až na nějakých 630 kilometrů. Negativum to však nese v podobě menšího zavazadelníku, jehož udávaný objem se snížil z 467 litrů konvenčních variant na 339 litrů.

Škoda na Scale G-Tec vyzdvihuje hlavně ekologický a hospodárný provoz. Ve srovnání s konvenčním benzinovým provozem jsou emise oxidu uhličitého při jízdě na plyn o čtvrtinu nižší. Výrazně méně vzniká i oxidů dusíku a netvoří se ani žádné pevné částice.

Plynový kompakt bude na českém trhu dostupný ve dvou úrovních výbavy, Ambition a Style. Vedle pohonného ústrojí nebo logy G-Tec se novinka od ostatních verzí odliší také standardně dodávanými kotoučovými brzdami vpředu i vzadu.

Škoda Scala G-Tec je v tuto chvíli druhým modelem mladoboleslavské značky s pohonem na CNG. Doplňuje Octavii G-Tec, která se však spoléhá na čtyřválec 1.5 G-Tec o výkonu 96 kW. Jistojistě dorazí minimálně ještě jeden plynový model, Kamiq G-Tec, který využije pohonné ústrojí ze Scaly G-Tec.

David Bureš
Diskuze (40)

Doporučujeme

26. 6. 2019 10:35
Re: Vow to vyzerá fakt zle
To je fakt. Třeba TSI motory umí jet hodně úsporně, když je člověk nežene.
26. 6. 2019 09:33
Re: Když už zemní plyn
To je velmi proste - cena, naftak je proste vyrobne o dost drazsi nez benzin (v prodejni cene to pak je plus 40 - 60 tisic), a uspora vyjadrena v penezich uz je pak velmi mala, tj celkove produkt financne horsi kvality...
26. 6. 2019 08:17
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Nezapomen, ze na 1kg CNG ujedes zpravidla vic nez na 1 litr benzinu - ikdyz moderni benzinaky uz umej se spotrebou celkem zazraky.
Jinak souhlasim, ze tam nejaky omezeni jsou - sam jsem mel Passata na CNG (21kg + cca 20l benzinu) a minimalne na cesty do neznama bylo potreba nazhavit gibgas.de a mrknout, kde je co po ceste. Bral jsem to tak, ze pri ceste na dovolenou nebo kam obetuju 5 minut priprave a usetrim tim i nekolik tisic korun. :)
Samozrejme pro taxiky a dalsi mestskej provoz je to super, i kdyz napriklad ve stredni tride (5er, E-klasse, ...) zadnej stroj na CNG neni - kdysi myslim byvalo Ecko. Takze pro taxiky, Uber nebo treba hotelovy shuttly nic moc. V tyhle kategorii asi prijde spis rovnou elektrika.
26. 6. 2019 08:16
Re: Když už zemní plyn
Hoši zamrzli jste asi oba. Nový EURO6 motory jsou provozně čistý jak diesely tak benzíny. Stresy ohledně sajrajtů jsou už bezpředmětný. :-!
Avatar - lordlord
26. 6. 2019 08:02
dfgdgf
nádrž je stejně velká jako nádržka záchodu značky scala