Vzpomínky na předchozí generaci Mégane sice nejsou (vyjma verze R.S.) nijak výrazné, ale dostatečné na to, abych v současné nejnovější verzi viděl zlepšení.
xxc, vieš že článok nie je o Scéniku? Vieš že sa tam nespomína hluk od zrkadiel?
To už máš asi do sietnice vypálený vlastný text a vidíš to aj na prázdnom papieri.
Ak má Megane nejaký akustický problém, tak je to u béčkových stĺpikoch a spôsobuje to ten nalepený lesklý plast. Je to počuť pri bočnom vetre a daždi.
Měl jsem na víkend půjčeného kombíka Limited v té červené Flamme a doma mě nechtěli nechat, ho vrátit. Jediné proti bylo, že neměl panoramu. Oproti P308 lepší a jistější podvozek, rychlejší infotainment. sedačky zhruba stejné, GT line už má sedačky zase o level jinde. Design je vzhled vkusu, já upřednostním pežó, ta protažená světla vpředu i vzadu mi moc nesedí.
Celkově ideální auto pro normální rodinu, co nepotřebuje stěhovat každý týden IKEU a neměří všichni dva metry. U mě ale zvítězila, coby rodinné auto, ojetina S-Maxe 2,2 TDci.
Čo sa týka hluku, tak s dovolením budem veriť vlastnej skúsenosti a radšej budem pochybovať o autorovi, ktorý mal na to týždeň. A to jazdím často, min 2x do týždňa, aj dieselovým krátkym a väčšinu času rýchlosťami 110 - 130.
To pred tým ani nejdem komentovať. A čert to ber. Nie, nie sú.
Ve 140 + už se mu v kopcích moc nechtělo, auto je docela velké a těžké, mám 132kw 2.0 TDCi a na dálnici je o dost živější, stejně jako služební 125kw 2.0 TDI. Takže v tomto porovnání.
Míval jsem Lagunu 2 1.9 DCi 88kw a také pomalá nebyla, jen to bylo v době, kdy nebyly takové emisní normy a byla asi i lehčí.
Hele, já mám takový nápad, až budeš v ČR, ideálně v okolí Prahy, svezu tě Cliem z roku 2001 po dálnici...dle toho jak popisuješ Scénica to pro tebe bude komfortní a tiché jako Sklasse... má nové rozvody, oleje a krásně se nechá točit a můžeme si pustit i muziku, mám tam epesní kazeťák Renault s autoreverse! :D
takyto drill od sefky si schytal s tvojim ´´tragickym scenicom´´ hmm ... to k tvojej submisivnej povahe uplne pasuje, prepokladam ze si si to uzil a este aj sem to nacpeš nech schytas aj tu daco :D
EMP2 v P308 s tym ma problem od zaciatku, este niekedy v r 2016 som testoval novu P308 Allure 1.6HDi a ten zadok priserne uskakoval... takze pochybujem, ze by to nejak zasadne vylepsili, ale inac to jazdilo pekne... pre mna je to tiez nedostatok a vyznamny...
mne sa zhruba pred mesiacom dostal do rúk tento motor v MB A sedan, kde bol poladený na 140 kW a 7st DCT. Neviem samozrejme koľko toho v Stuttgarte pomenili, vylepšili, poladili, ale ten medvídek s tým išiel krásne ako s praku. Nechal sa ochotne vytáčať, dalo by sa povedať, že to malo aj určitú gradáciu. Na prvý pocit krásna točivá dvojlitrová atmosféra. A druhé veľké prekvapko bol podvozok, čo ten zvládol a s akou gráciou ... klobúk dolu. A to som do Ačka presadal z GLC coupe, ktoré proti nemu tlmilo horšie. Ten Megane za tie prachy už len kvôli tomu motoru je za danú cenu super kauf. :)
co sa tyka spolahlivosti myslel som prave 1.33 ako nastupcu 1.2, inak okrem prevodovky este mozno by som sa nebal ani ja megana alebo renaultu celkovo...
tiez by som skoncil u focusa v tej cene, s novou gen FOFO nie je o com a aj s tym R3 v nejakej silnejsej variante asi hej... skoda ze 1.5 uz nie je R4 a hlavne cena vysoka... v cene 1.5 je uz vyber vacsi podstatne...
Pokud bych kupoval nové auto tak u Renaultu bych se opravdu nebál, dlouhodobě Renault vyšplhal na vyšší příčky.. ano 1.2TCE asi nic moc, ale obecně Renault obsazuje celkem slušná místa. Stejně bych se asi bál u TSI či Ecoboostu. Já jsem to tu už psal, ale pokud bych měl 400 tisíc na auto, možná bych oželel skvěle jezdící 1.33TCE a asi bych radši šel škemrat do Fodu a vzal slabší R3 1.0EB a s tím dostal o třídu lépe jezdícího Fokuse. Vím, že by mi Mégane v přímce ujel, ale pro řidiče je Fokus lepší volba...:)
jasan, pamatam si tieto veci o tvojom cliu z diskusii, auto v dobrom stave ma zmysel... take clio alebo panda (1.2 fire) ta rychlo nauci, ze vlastne s lahkym autom je aj ta nepridusena a ochotna 1.2 uplne dostatocny pohon... presne ako vravis aj na predbehnutie na okreske...
Já to koupil po důchodci (jemu to dovezl tchán, kterého znám, žádná pohádka z Áček, z Němec, takže mám fakt auto po důchodci :D) a nejdřív nic moc, ale rozjezdil jsem ho, má asi 146 tisíc najeto, váží 800kg, takže když točíš, tak na okresce se dá i předjíždět. Vlastně si nemohu stěžovat v poměru cena výkon... na rozjezd jsem už ujel hodně autum, ale láká mne ta představa mít v autě, od kterého v ČR nikdo nic nečeká, 170 koní... :D .
nemam ho dlho, uvidime ci ma presvedci z dlhodobejsieho pohladu... laťky su vysoko
taku ako ty len po FL ma kamos od novoty tiez 43 kW ... je to super motor, v tvojom este nepriduseny, v 3ke to uz ma 119g Co2 na 100km, tak pod 3500ot to ma ´´atmolag´´ potom uz slape...
172 sa stala HOT len nedavno po par recenziach co internety priniesli ... dva roky do zadu este nikto nic u nas
Tak to je jinej Gang :D Já mám C2 před FL, ale Němec, takže vybavenej na svou dobu (4 Airbagy, elektricke okna, radio pod volantem), 1.2 43kw, 3dv... koupil jsem ho za 13 tisíc a vím, že bych s ním dojel k moři a zpět, což nemohou říct majitelé novějších dražích aut ;)
172 se mi od té doby stala tak trochu modlou, ale v ČR je jen pár kusů a chtěj za to nesmysl peníze, nebo je to poznamenané tunnerem :/ Možná jednou....
sa to tu formuje :-) mam 3RS ... ty 43 ja 148 kW :-) ... nakoniec bude najviac safe zabava s tou 1.2 ;-) na clio 3 jazdim aj na 1.2 16V 55kw a strasne ma to bavi to auto... ty mas 2ku ta funguje tiez super, aj verzia Clio 172 je suprova
Dobře :D Jezdil jsem nový Talisman i Mégane a nebylo to tak strašné jak popisuješ :D U Talismanu mi spíše chyběl na dálnici výkon, na to že měl 118kw biturbo to na klasický 2.0 o podobném výkonu dost ztrácelo.
idem na dovolenku (2 weeks) a pak by to islo, napis PM alebo napisem ja ci to tu funguje a ked by som zabudol pocas abo po dovolenke (diskusie si kukam asi stale) tak ma nakopni niekde pod clankom a pripomen mi to pls...
Už jsem to tu párkrát psal, Mégana s tímto motorem jsem zkoušel, byl to však kombi a verze GT line s manuálem. Motor je prostě v dané mainstreamové třídě opravdu nadstandart. Nechá se točit a dálnice se opravdu nezalekne, už jsem to tu jednou provokativně napsal, ale tlačil jsem s ním do kopce 320d :D ( s nadsázkou prosím). Mínusy jsou gumovější řízení a řazení (u MT, ale EDC jsem zkoušel u Talismana DCi a tedy nic moc), aerodynamický hluk a podvozek těžký průměr. Na druhou stranu, když se podívám na cenu, jsou to věci ,které Méganu lze odpustit i když já bych asi preferoval jiný kompakt byť s tříválcovým motorem v této cenové.
Koupil jsem si ho před rokem. Jsem s ním naprosto spokojený i když mám nejslabší motor 1.6 bez turba. Dle mého je tohle auto pro někoho, kdo se chce designově odlišit od ostatních, mít něco jiného. Stále se na něj nemohu vynadívat. Líbí se mi, kam Renaulty směřují. Koncerny budou asi po praktické stránce o trochu lepší, bude to taková racionální volba. V pořádku. Uznávám. Tohle auto se spíše kupuje srdcem, je zkrátka jiný. Kdo o něm uvažuje, doporučuji vyzkouše. Třeba budete mile překvapeni. :-)
Proč nedomysleli ? Až vyzkoušiš tak jsem si jisty, že sve tvrzeni poupraviš. A na nějake 4 valce si nevzpomeneš. A v takove fiestě je ten motor dokonce lepe hodnoceny než 2.0TSI z Pola nebo A1, ale i než 2.0T z Mini tzn motor od BMW. Němci to u te Fiesty shrnuly v porovnani s A1 40TFSI a Cooper S takto...
"Fantasticky třivalec s extremně rychlou odezvou a nejlepšim zvukovym doprovodem".
Jo, s těmi motorizacemi to trochu... nedomysleli. Ale zase ve třídě litrových R3 je Ecoboost nej co jsem zatím zkoušel. Jednapětku jsem nikde zatím nesehnal k projetí, jezdil jsem jak 1.5 EB tak 1.6EB R4, tak jsem zvědav na srovnání.
To je dost otazka, co ma istejsi podvozok. Po presadnuti z emp2 do cmf-c/d mi na Scenicu dost piskali v zatackach kolesa. Bud ma Picasso lepsi podvozok, alebo Scenic viac maskuje rychlost a idem s nim tak rychlo, ze to nezvlada. Mate to nejak zmerane, ake auto ma lepsi podvozok?
A konecne uz v testoch priznavaju, ze s autom sa da cestovat tak do 110 km/h, potom uz hucia zrkadla :-)
Po prečítaní testu som sa bol v jednom takomto megane previezť a moc som toho nečakal , pár dní dozadu som mal možnosť šoférovať Captur s tým istým motorom , ale s výkonom 150 koní a automatickou prevodovkou , v renaultoch sa moc nevyznám a neviem či to bola dvojspojka, alebo automat a dojmy sú nasledovné. Captur bol otrasný , 150 koní by malo také malé auto už rozhýbať, ale akosi malo problém tých 150 koní preniesť na cestu , rozjazdy boli pomalé , z podvozku bolo cítiť , že to je v podstate len Clio, riadenie veľmi veľmi nepresné, okolo stredovej polohy .
Avšak Megane ma milo prekvapil , prevodovka tam bude podľa mna iná , rozjazdy fajn super, som zvyknuty na DSG, podvozok ďaleko pred motorom , splynutie motora a prevodovky super. Riadenie nebolo úplne presné , ale nemal som pocit ako u Captura a starších renaultoch , že napríklad pri predbiehaní cez menšie koľaje akoby človek strácal na maľú chvíľku kontakt s autom. Dokonca by som povedal, že s tým motorom bolo jazdenie celkom zábavné.
V porovnaní 308 vs. megane, je pre mňa megane určite lepší . Podvozkovo určite a hlavne Infotainment bol v renaulte pomerne intuitívny , do 308 som si sadol práve keď bola vonkajšia teplota tak 42 stupňov a vodič predomnou tam vypol klimatizáciu. Vo veľkých teplách bol ten systém tak pomalý, že kým som zapol klimatizáciu, mohol som sa ísť prezliecť.
wow parada, podla mna to je super kara... aj stym novym 1.4BJ, ta kombinacia spotreby, krutiaku a hmotnosti ci primeraneho charakteru je posobiva... zavidim ;-)
Liter potvrdzujem, ten je z litrových trojvalcov naj. Skúšal som ho v predchádzajúcom Focuse a na prímestské jazdenie je to viac ako fajn. Pri predvádzačke ma zarazilo, že svietila kontrolka motora. Mal najazdené len niečo cez 2 t km.
Víme, že elektromotor tahá hned, ale taky víme, že dostatečným výkonem to přebiješ a to je případ Clia sport ;) Samozřejmě já už to s manuálem taky tak neumím, to by musel řídit někdo jinej :D
auris by dostal jak nic, zmeraj si cas 0-100 alebo 0-140 na tom cliu a zbadas ze to je ina liga... pomer vykon/vaha to hovori uplne jasne, ziadna magia ani elektromotory s CVT :D
Ale prd ! :D Já s ním už 2 měsíce nikam nejezdím, když je teplo jezdím na Hondě ;) STK mne čeká v listopadu... možná pak už nebudu renaulťák... ale doufam že projde, je fakt pěkném stavu.
presne taku cenu cakas od megyho a za tie prachy s tym motorom je to super... antikor, bezpecnost, vybava a slusne to jazdi... otazka je co cas a spolahlivost,tu sa bohuzial vzdy musis obavat, ale nemusi sa to vobec na nic negativne obratit... nemusi, moze.. to nieje istota :D vidis ako dopadla 1.2tce a relativne skoro... blbé
Presne tak, po dlhsej jazde v Renaulte mi huci v hlave. Dobre to poznate :-) A teraz si predstavte, ze mozete ist aj inym autom, v ktorom nehuci a po dlhsej jazde s nim vam nehuci v hlave. Ktore je lepsie? :-)
- na zadnych sedadlach malo miesta
- kufor sotva dostatocny
- automat nezvlada rozbeh bez sklbania
- aerodynamicky hluk od zrkadiel
- vysoka spotreba pri 130km/h aj v meste
- nekomunikativne riadenie
Talisman je odhlucneny vraj dobre. Oproti ostatnym Renaultom. Ako moze chybat vykon? Jedine tak na nemeckej dialnici. Ja som s 88 kw presiel cele Chorvatsko za 4 hodiny 160-180 km/h. Skor je problem rychlostne obmedzenie ako vykon. Aspon v statoch okrem Nemecka.
Testovaný vůz jsem si pořídil, po dosavadním MIV 1.2 97kw, výbava intens bosse energy, který je díky H5F motoru doslova proklínaný.
Tedy po pořízení nového bělouše se koná opravdu hodně velké zlepšení v agregátu, spotřeba je v současné době cca. 6.2 na sto, a jde pomalu dolů. 1.3 má krásný zátah a odhlučnění je prvotřídní.Měl jsem obavu s EDC ale rychle jsem si zvykl, potvrzuji jen malé škubnuti při rozjezdu, poté se koná nádherný koncert.
FullD led světlomety LED Pure Vision svítí jako slunko, vůz je až na barvu kdy jsem měl modrého krasavce noir kosmos která se mi jeví jako nejkrásnější pro megana, zcela bez chyby.
Tedy až na DAB tuner, a vůbec tuner je málo citlivý na příjem signálu, tím Renault trpí. DAB hraje v okolí vysílače, jinak hudbu jisti Flash. 😉
P308 SW rok 2018 na dálnici i při plně obsazeném autě odskakuje na příčných nerovnostech, jako koza. Najel jsem s ní ca 7tkm a mnohokrát se mi stalo, že mi pocitově *** uletěla třeba o 5cm a to i když vzadu byli dva chlapi - a cítili jsme to všichni. Pneu nahustěny dle předpisu, nevím, kde byl problém.
Jistota z toho opravdu neprýštila. A to pro mě JE problém. Ten Mégan se tak nechoval, ačkoli náznak poskoku jsem v něm vyprovokovat dokázal. A uskákaná firemní oktávka to taky nedělá, ta se jenom houpe a vlní.
Špatné, tyhle vozy v dnešní době. A dát za to svoje peníze je podle mě úplně nejhorší.
U tak starého nikdy nevíš, zrezlé není, olej neteče (dokonce jsem to nechal celé umýt a motor je jak z továrny už půl roku), musím jen koupit jiné gumy, aby seděly s TP, ale někde se tam něco třeba najde.... u tak starého auta je to nejisté...... světla už nejsou nic moc a to jsem je už jednou vyměnil.... Je to dokonalé auto ihned po ruce a v Praze naprosto bezkonkurenčně skladné. Ale v létě je Honda lepší, ta smí jezdít i po cyklostezce a policisté v Praze jsou zvyklí uhýbat v koloně, abych proejl... za to jim :yes: A když mi STK vezme Clio, tak si konečně koupim Mégana I Cabrio :D
Doba kdy na STK stačilo poslat bankovku a auto tam ani nemuselo je pryč = ale ve slušnym stavu neni důvod aby neprošlo = I když ten věk už trochu je.. ;-)
Tohle bylo ale míněno viz před časem měření o zrychlení v nízkejch rychlostech http://blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/ kopie textu pak vyšla jako Machalův článek. Je fakt že cesta jak porazit v rychlostech kde zrychluješ v reálu nejvíc a nejčastějš a kde sou hybridy jen s problémama porazitelný ca do 50-60 km/h = je malý lehký nabušený auto ta správná cesta
Já sem kdysi dávno byl občas svezenej Cliem 1.8 16V Williams a v rukou slušnýho řidiče to byla neskutečná raketa = no raketka :yes::-)
Suhlasim, odskakuje, Vsimla si to aj moja zena, ked sa niekde ponahlala :-) Ale aj tak mi pride, ze ten podvozok je pohdlnejsi a asi aj rychlejsi. Na pocit makke a neiste, ale realne rychle a v pohode. Ale nemam to odmerane, su to moje pocity.
S tym suhlasim, Picasso tiez odskakuje. Ale je to problem pocitovy, lebo po par km sa da na to zvyknut a auto to vzdy vyrovna. Renault odskakuje menej, skor len v naznakoch, ale zase ked sa to prezenie a odskoci, tak ide rovno do hodin (prejazd vo vysokej rychlosti cez kolajnice v zatacke). Cize emp2 je na pocit neista, ale da sa na to zvyknut a potom posobi prijemne a isto. Po 7000 uz ste sa museli s autom vzit.
Ako som pisal vyssie, po 2000 km a presadnuti do Scenicu mi piskali kolesa, cize zatacky, ktore som predpokladal, ze v pohode prejdem, az tak v pohode neboli. Za 2 dni som pravdepodobne spomalil a dostal auto spat do ruky a uz problem nemam. Ani opacne problem nebol, ked som zo Scenica zobral na dlhsiu cestu Picasso, vsetko v pohode (a to ocarenie komfortom a kludom).
V mojej konfiguracii neslo doplatit za lepsi audiosystem a vobec nelutujem. Uz obycajne repraky rozrezonuju skla vo dverach. Dnes som viezol v Scenicu aj sefku a po par minutach zacala nadavat, ze co je to za hluk v aute, ze aspon radio mam vypnut :-)
Jasne, vykonu nie je nikdy dost, ale 88 kw v hdi mi uz neprislo velmi obmedzujuce ani na dialnici v kopci. 81 kw v Scenicu ma trosku horsi prejav, tam niekedy cez 150 ani nedam, ked sa rozsiri cesta v kopci na viac pruhov a idem obiehat vsetko co sa da. Alebo problem, ked ma auta spomalia a naraz uhnu, vtedy musi cely lavy pruh cakat, kym sa to rozbehne. Ale nech nadavaju na toho, co ma spomalil, nie na mna :-) Inak problemy nie su.
Kludne, len Praha je dost daleko, 7 hodin cesty z Kosic. Keby aspon nemerali. Co sa tyka submisivnej povahy, tak som si to neuzil, to je asi posledne co v aute chcem, mat vypnute radio a pocuvat ruchy auta :-D Zaujimave, ze Picasso s nicim takym problem nema.
teda aspon motor..... ale inak je v megane vzadu miesta menej ako vo fabii... skusal ho moj novy kolega ktory ma astru predoslej generacie ( rocnik 2010 ) a bol sklamany ake je to vzadu male a stiesnene... a sam by som neveril ( aspon zboku vyzeraju zadne dvere docela velke ) ale ani cisla neklamu ... maximalny pozdlzny priestor vzadu ma taka fabia 850mm .. a o triedu vacsi megane zrazu len 760mm.... takze ono je megane docela v tomto biedny vzhladom k razvoru aj celkovemu podorysu ... pride mi ze megane je po B stlpik este nizsia stredna a od B stlpika je to kabinou zrazu male auto .... zlata scala .. a mat tie prachy co stoji tuto tento testovany megane s face-om jak cirkusant tak volim scalu 1,5tsi...
A nie su velmi podobne? Len do Megane RS davaju inu prednu napravu a pridavaju 4control, ktory je pravdepodbne z marketingovych dovodov v Scenicu nedostupny. Preto aj Megany RS maju lepsie jazdne vlastnosti, ako zbytok obycajnych aut. Ako je to napr. v Peugeote 308 GT neviem.
Co sa tyka hluku, pri jednom aute si to nemusite uvedomit. Mozno to aj fakt nevadi, neviem, v Megane som nikdy nesedel. Ale ked uz aj recenzent spomenie, tak nieco na tom bude.