Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kanadských farmářů se zeptali na elektrické pick-upy. Podle nich nemají význam

Kanaďané nejsou z elektrických pick-upů nadšení tolik, jako lidé v jiných částech světa. Obávají se, že takové stroje nepřinesou dostatek užitku.
Zpět na článek
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2019 19:56
Re: "Pruzkum"
Nahrazení koní vozidly se spalovacím motorem byl posun kvality o řád nebo o několik řádů.
Elektrovehikly pro uživatele žádný zásadní progres nepřinášejí.
To že ty z EV tečeš neznamená že to tak je.
Současná vozidla se spalovacími motory jezdí velice dobře, elektrovehikly nic extra nenabízejí, spíše nevýhody. Stále vysoká cena, stále nízký dojez, stále s uživatel musí zabývat dobíjením. Zapomeneš - nejedeš. :-! :-! :-!

Ale bojuj dál. Zase pobavíš :yes:
Avatar - CHerokee
11. 7. 2019 20:27
Re: "Pruzkum"
To rozhodně není hlavní důvod. Hlavní důvod je byznys. Dnešní nová auta nesmrdí, navíc za městem pak spaluješ uhlí, abys tu elektřinu vyrobil.
11. 7. 2019 20:59
Re: "Pruzkum"
Bullsh*t je to, co píšeš ve svém příspěvku výše, pokud máš problém s pochopením článku, tak to asi není náš problém. Pickup na baterky smysl prostě nemá, baterie ti sníží nostnost o cca 250-300kg (což je hodně) a pokud tomu při plném vytížení na farmě někde mezi poli chcípne, tak si v loji. Dojezd elektromobilu je stejná laboratoř jako u konvenčního auta, tj když ho plně naložíš a dáš k němu ještě naložený vlek (pokud to vůbec půjde), tak se z dojezdu stane klidně polovina.U konvenčního si prostě sebnou vezmeš 2 kanistry s benzinem, doleješ a jedeš dál ;-)
Avatar - JohnST
12. 7. 2019 00:08
JohnST
Je smiesne ako sa tu niektori pasuju na odbornikov na elektroauta. Tak aby mal farmar doma solarnu stanicu a veternu stanicu, to by sa veru nedoplatil. Je otazne aka je v Canade uroven slnecneho svitu, kolko je tam vlastne snecnych dni, aby si staval solar za mozno 200000 dolarov. A este veternu elektraren. To su fantasmagorie.
Jedem priklad za vsetky.
Elektricka spickova priklepova vrtacka Bosch s energiou priklepu 1,7J bateriou 5Ah vyvrta cca 60 dier priemeru 8mm a hlbky 40mm do betonu. na jedno nabitie. Na sekanie sa neodporuca. To je niekomu kto robí v domoch profesionalne elektroinstalaciu uplne na nic zariadenie. Elekrtricka vrtacka Bosch s priklepom 3,2J a vykonom 800W stoji 190€. Spominana bateriova stoji 430€ a len bateria 5Ah 110€ ako kde. Cenove rozdiely v profi polnohospodarskej technike by boli vyssie o 100-130% hodnoty konvencnych strojov. :-!
Avatar - CHerokee
11. 7. 2019 20:24
Anketa
Takže 11 % z těch 850 hlasujících si koupí elektrické auto...nekecejte. Za prvé na to nebudete mít, za druhé to neuděláte. Vždyť u nás jejich prodeje netvoří snad ani 1 % a kupují je tak města, aby "vykazovala ekologickou činnost".
12. 7. 2019 08:28
Re: JohnST
Já nejsem odborník na slovo vzatý. Ale řekni tomu farmáři, že vstupní investice je dvojnásobná proti klasickému fosilnímu pick-upu a je po debatě.
Avatar - mariov8
12. 7. 2019 08:27
Re: "Pruzkum"
V USA a Kanadě má řada malých měst (okresů) dále od civilizace obvykle vlastní elektrárnu, je to typicky několik velkých dieselgenerátorů s výkonem v řádech jednotek až desítek megawattů. dieselový nebo plynový spalovací motor. Nevím jak je to s "kapacitou" elektrických přípojek, ale tipuji, že si domů jen tak supercharger zapojit nemohou. Zbytečný ztráty přenosem a nabíjecím cyklem = můžou tu naftu, benzín nebo plyn rovnou spálit ve válcích. Emisní stopa takhle provozovaného elektromobilu bude horší než u americké V8 ze 70tých let. Ani takhle to nemá význam. Já jejich názor chápu. Navíc, pokud je to opravdu farma někde mimo civilizaci, on si do toho města zajede natankovat jenom jednou za měsíc dva nebo i tři... celý sud a z toho jedou vozidla na farmě celou tu dobu. To baterky nezvládnou... :-! Energetická hustota paliva v tom sudu je největší problém pro elektromobilitu, ukládat větší než malé množství energie do baterek je ekonomická kravina a plýtvání zdrojů. V tom sudu je celý náklaďák plný baterek a bude tam i za 3 měsíce, v baterkách už ten sud po třech měsících nebude...
11. 7. 2019 23:58
Zatím ne
Problém zrovna v Kanadě bude s tím, že je tam 6 měsíců zima a baterie zimu moc rády nemají. A dobíjení přes solár v zimě kdy je venku vidět cca 10 hodin, taky nebude asi stačit, když farma znamená, že každý z rodiny má pickup a dělníci co na farmě dělají tak mají vozy taky. Možná si farmář zruší farmu na obilí a zvířata a postaví si solární farmu aby mohl vše dobíjet, ale to už nebudeme mít co jíst.
11. 7. 2019 22:40
Na to se nemuseli ptát rednecků
To ví každej.
Na práci si to nikdo kupovat nebude a už vůbec ne v Kanadě.
Kupovat to budou šašci a pozéři, vypatlaný palice a my se jim budeme skládat na dotace.
FOSTEK RULEZ
:-! :yes:
Avatar - CICERO
11. 7. 2019 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
12. 7. 2019 13:30
Re: "Pruzkum"
Nahrazení koní vozidly se spalováky byl posun kvality, ale bacha.....s hlediska ekologie to zase taková výhra nebyla... :-(
Avatar - Jerry.Gunman
12. 7. 2019 10:19
Re: Zatím ne
Jinými slovy,
(1) vybodneme se na to, co dlouhodobě, dobře a spolehlivě funguje (spalovací motory) - to už dále vyvíjet nebudeme, protože to je FUJ prostě PROTOŽE
(2) a namísto toho budeme sypat "bambilliony dollarů" do vývoje něčeho, co je zatím o poznání dražší + mnohem hůře použitelné a co naprostá většina lidí nechce (elektromobilita)

Inu, taky názor, takový neotřelý ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
12. 7. 2019 09:59
Re: "Pruzkum"
Je krásné, že Don Vito, který sice kanadským farmářem nikdy nebyl, není a nebude - ale přesto ví DALEKO LÉPE NEŽLI ONI, že jejich názor je špatný a jak by to měli dělat lépe.

Inu, takto nezřízeně rozkošatělé a masivní sebevědomí o čemsi vypovídá :D
Avatar - Jerry.Gunman
12. 7. 2019 09:56
Re: "Pruzkum"
Budoucnost už patřila komunismu, socialismu nacionálnímu (německému) i internacionálnímu (v sovětském povedení), budoucnost patřila církvi katolické i různým protestantským denominacím, ateismu i islámu, EU, i Číně...

a ono to bude nakonec stejně OUPLNĚ JINAK, než si místní letka fanatických příznivců elektro-robertků maluje


A na konto (příliš nezřízeného) optimismu se nikoli nepřípadně praví, že optimismus je pouhý nedostatek informací :D

Kupříkladu všichni evropští státníci se již okolo roku 1912 shodli na tom, že "stávající technický pokrok na poli vojenském učinil válku v Evropě prakticky nemožnou".

Tož tak
11. 7. 2019 22:38
Re: "Pruzkum"
Tak se z toho městavodstěhuj, strupe.
A ušetři nás svých jalovejch kafrů.
11. 7. 2019 21:08
Myslím, že neskôr názor zmenia...
Ťažko možno mať názor na niečo, čo sa ešte vôbec nepredáva. Na trhu zatiaľ nie je žiadny elektrický pick-up.
Ako vždy, hlavným argumentom na zmenu názoru bude cena. Cena za auto, ale aj za "palivo". O 10 či 20 rokov si farmári budú môcť "tankovať palivo" nielen do svojich áut, ale aj ostatných strojov (traktory, kombajny atď.) takpovediac vo vlastnej réžii. Budú mať vlastnú fotovoltaiku sem-tam doplnenú malou či väčšou veternou turbínou.
Všetko je to len, resp. hlavne o cene. Keď sa farmárom oplatí viac "tankovať" elektrinu zo slnka ako používať naftu, tak prejdú na elektrinu. Už len kvôli konkurencii. Pretože ak nižšie náklady bude mať konkurencia, tak si ani ostatní nebudú môcť dovoliť ísť proti prúdu.
Čo sa týka rýchlosti "tankovania" elektriny, s tým by som si veľkú hlavu nerobil. Rýchlosť sa zvyšuje už dnes a vždy bude v budúcnosti viac možností než ktoré ľudia vymyslia dnes.
Ono to bude celé aj o určitom pohodlí farmárov. Automatické kombajny, ktoré sa samé dobijú, a farmár si len celý proces bude kontrolovať. Sci-fi? Každá technológia, ktorú dnes používame, bola len relatívne nedávno sci-fi. A často ani to nie - pretože si to nikto ani len nedokázal predstaviť.
11. 7. 2019 20:52
Re: "Pruzkum"
V zime studeny smrdi kazdy auto - spalovaci..
Ale OK.
Novy jsou ted v pohode. Ale jak budou vypadat za deset let?
V roce 2030 treti majitel dieselu EU6 s vymlacenym filtrem castic a deaktivovanym SCR.

To uz se i u nas bude prodavat tak 15% EV :-)
Ale porad tu bude jezdit pres 50%? EU5 a min?

PS Bylo by fer napsat, ze na uhli jedes z 50%, z 19% pouzivas jadernou energii, z 9% slunecni atd. Uz tohle (kdyz pominu ty lokalni emise) my prijde mnohem lepsi. A to nemluvim o tom, ze bude kazdopadne odklon od uhli.
A ze si muzes platit cistou energii..
11. 7. 2019 19:26
"Pruzkum"
Pitomejsi clanek uz jsem dlouho necetl.

Jeste lepsi by bylo zeptat se krovaku bez elektriky :-)

Tam by aspon mela tahle veta opodstatneni:
"Infrastruktura rychlonabíječek......, stanice ale najdete jen v centrech velkých měst, což může být pro vesnické farmáře problém. Obzvlášť ve srovnání s kanystry, které naplní palivem a mají jej k dispozici přímo na farmě, takže do města vůbec nemusí."
No vlastne i u krovaku by to byla blbost, protoze by museli nekdy naplnit ty kanistry..

Pro ty co to nevi. Vetsina nabijeni elektromobilu se odehrava doma. Zrovna farmarum by tohle vadit nemuselo.. naopak.

PS Samozrejme nevim kolik toho kanadskej farmar denne najede, ale jestli musi jeste farmarit :-) , tak predpokladam ze to nebude 1000km denne.

PPS Kdyby se kanadskych farmaru zeptali pred sto lety, jestli jsou k orbe lepsi kone nebo traktor, jaka by asi byla odpoved :-D Skoda, ze mi nekdo z radakce, treba autor, nemuze vysvetlit vyznam takovychto informacne nulovych (slusne napsano) clanku. Ze by plamenna diskuze?
Avatar - Barrichello
12. 7. 2019 13:51
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
:-) :-) :-) :-)

Jo a nejlepší jsou ještě ti, co chtěj vypnout atomový elektrárny, zatímco chytrá čína, indie, rusko, arábie je dál staví a docela ve velkém.
11. 7. 2019 21:11
Re: "Pruzkum"
2 citáty:
"Budúcnosť patrí optimistom. Pesimisti sú len diváci."
"Väčšina ľudí minie oveľa viac času na rozprávanie o problémoch ako na ich riešenie. "
Do ktorej skupiny patríš ty? :-)
Avatar - Jerry.Gunman
12. 7. 2019 18:54
Re: "Pruzkum"
Servus Done Víto,
rád bych Ti Tvůj kompliment oplatil, ale Tvé příspěvky mi vskutku NEchyběly

Staleté zkušenosti prokazují, že ve světě neexistuje destruktivnější síla, nežli nezřízený optimismus a víra, že POUZE MY známe tu pravou cestu, ke které ty ostatní donutíme (Silou, Kačenko, SILOU - jak pravil soudruh Bursík).
A Ty (zlob se nebo ne, to jest mi egál) Ty mi připadáš jako typický představitel těchto zapálených Euro-Elektro-Eko-svazáků

Takto zapálení lidé, jakmile se dostali ke ždibíčku moci, ve jménu "lepšího příštího" páchali ta nejodpornější zvěrstva na ostatních, kteří "troufli" mít jiný názor, nebo jen pochybovat a pokládat "nevhodné otázky".

Měj si svou VELKOU PRAVDU, ale nevnucuj ji ostatním.

"S pozdravem nepište mi a pokud možno, nepište vůbec, končím naši konverzaci"
J.G.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 7. 2019 10:09
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Džozifko,
za 10 či 20 roků si farmáři MOŽNÁ budou "tankovat" elektriku do svých vozidel ve vlastní režii.
Možná ano, možná ne - budoucnost je obtížně odhadnutelná.

Římský klub (limity růstu) tvrdil cosi ve smyslu, že v 80. letech vymře polovina Evropy hladem, podle grýn-pissáků měly poslední zbytky ropy dojít DÁVNO PŘED rokem 2000, podle sovětských vědců měl SSSR v roce 2000 předehnat "Ameriku" osmnáctkrát (nebo kolikrát), ještě minutu před nárazen do Dvojčat nikoho ani nenapadlo, že by se něco takového mohlo stát - a že by partička 15-20 gaunerů (nebo kolik jich vlastně bylo) mohla destabilizovat celý svět...

A my si myslíme, že TEĎ už víme VŠECHNO? :D :D :D
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2019 09:32
jak budou auta vypadat za 10 let
tady někdo položil otázku na spalováky
a já říkám že Euro6d přináší i přísný test "po 100 000 km", kdy musí vozidla splňovat vše jako nová

a ptám se
jak budou elektrovehikly vypadat za 10 let? Budou baterie bezpečné (tedy ty co ještě nebudou vyměněny)
víme že Lithium skvěle hoří a prská (ve škole nám ukazovali co udělá na vzduchu takový sodík) a lithium - podívejte se do periodické tabulky - je pod sodíkem, reaktivnější, výbušnější, hořlavější
12. 7. 2019 07:44
Re: Na to se nemuseli ptát rednecků
Kefalín, a vy poznáte také slovo "irónia"?
12. 7. 2019 21:00
Re: "Pruzkum"
Co je tva budoucnost?

Sorry, recnicka otazka.
Odpoved znam: vse spatne uz v minulosti bylo. Status quo forever ;-) Protoze to funguje.

Tak uz si vytahni svou hlavu z... pisku :-)

A pro jistotu jeste jednou to co jsem ti napsal nize (jen s kratkym novym dodatkem na konci) ty historiku:


Ty asi nechapes smysl toho, proc.
A nechces chapat.

Btw. zase uz mi napada Nokia. Jeji vedeni mluvilo uplne stejne.
A taky top manager Krüger :-)
Jsi s nima ve skupine. Skupine pesimistu - viz dzofifko vcera 21:11 ;-)

Vedci rikaji: "Publish or perish."
Ja bych rekl o lidstvu: "Wake up or perish."

Zavidim ti tvoji lhostejnost a bezstarostnost, z hlavou chlazenou v pisku zatimco ti zacina horet koudel..
https://www.flowee.cz/…vic-ukazuje-mapa

Tady nejde jenom o elektromobilitu. Jen o elektromobilite se tu bavime protoze jsme v diskuzi acz. Chapes? Ne. Ja vim. Zkus si ten odkaz aspon precist. Precti si odkazy vsech vedcu (klimatologu) sveta. A prestan uz si libovat v tom, ze kanadskym farmarum se libi to co tobe. To co skvele funguje. Nase deti na to mozna budou mit jinej nazor. Nez ze to fungovalo skvele.
https://www.bbc.com/…ewsbeat-48947573

https://www.denik.cz/…it-20190528.html

Kde mas fake news exxon mobile?
Ja vim podle jejich webu se Zeme neotepluje. A kdyz, tak za to rozhodne nemuze spalovani ropnych produktu.
https://byznys.ihned.cz/…rvardskych-vedcu

PS Nelibi se mi kdyz nasi diskuzi resp boj proti zmene klimatu prirovnavas k nejvetsim zverstvum v historii. Zbytecne tim hrotis diskuzi.
Btw. casto se hovori o ekofanaticich - napr. majitele Tesly. Realita je bohuzel vetsinou takova, ze mnohem fanatictejsi jsou konzervativni obhajci fosilnich paliv..
11. 7. 2019 21:38
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
:yes:

To farmarum v tom pruzkumu nerekli, ze si budou moct vyrabet palivo sami, dobijet doma a jeste usetri. A ze nebudou muset menit olej, svicky, remeny, rozvody, vyfuky, filtry (krome kabinovyho).

Pruzkum provadel prodejce RAM. A vysvetloval, jak jde elektromobily nabijet jen ve meste na rychlonabijecce, nic to neuveze ani neutahne a je to hrooozne poruchovy. Proste neni nad starej dobrej V8 pick-up truck.

Edit: Tak jsem si delal legraci, ze pruzkum delal prodejce RAM. A to jsem se teda seredne spletl, protoze to byl prodejce Fordu :-D No blahopreju autorovi, jen vic takovych hodnotnych nezavislych clanku.
https://canada.autonews.com/…e-canadian-range
Uz chybi jen napsat F150 forever..

PS Na jednu stranu se pise, ze automechanici prijdou s elektromobilitou o praci a na druhou stranu lidi maji starost o spolehlivost. Tak nevim.

PPS Ten clanek je hloupej, az to boli. To je jako ptat se lidi ve zlaty ere Nokia, dejme tomu 2004. jestli by nechteli i-phone - tri roky pred uvedenim :-)
11. 7. 2019 20:20
Re: "Pruzkum"
No ale clanek to podava trochu jinak..
12. 7. 2019 08:03
Re: "Pruzkum"
Vidíš len to, čo chceš vidieť.
Ten pick-up sa používa viac ako osobné auto, myslíš že na ňom vozia na pole hnoj, alebo s ním zvážajú úrodu? Ako často je taký voz vyťažený na 100%. Naviac nevšimol som si, že by EV mali nejak markantne nižšiu nosnosť voči spaľovákom. Sú kvôli baterkám ťažšie, ale prečo by o váhu bateriek mala ísť dole nosnosť? Tí konštruktéri nie padnutí na hlavu ako si mnohí myslia.
A čo sa týka toho chcípnutia v poli - je to fakt také pravdepodobné, aby to stálo za reč? To by museli mať tie polia v okruhu niekoľkých stovák kilometrov. Okrem toho, tankuješ možno 1-2x za týždeň, EV pick-up môže byť na nabíjačke vždy, keď parkuje. Hľadáš problémy tam, kde sú už vyriešené.
11. 7. 2019 20:05
Re: "Pruzkum"
Jo, Wine, ale v clanku se nepise ani o dojezdu ani o cene.

Tvuj prispevek je kvalitnejsi nez clanek :-)

Pise se, ze EV je spatne protoze: stoji u nabijecky, neni spolehlive, tankuje se daleko a malo uveze ;-)
Bulls...t
11. 7. 2019 20:17
Re: "Pruzkum"
Trochu jste zapomel na hlavni duvod proc es EV zavadi a to abych nemusel kazdy den cuchat ve meste smradlava auta coz samozrejme neni nic co by farmare v usa nebo Kanade tizilo. Na druhou stranu prave tito lide budou tyto auta chtit (az jim to docvakne) protoze pri ceste domov pole, louka nebudou muset zajizdet 50 km do mesta aby nabrali palivo.
Avatar - Jerry.Gunman
13. 7. 2019 14:46
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Klimatologie se stala novým náboženstvím světa, které využívají nejrůznější šizuňkové k vlastnímu obohacení. Holt, hrozby ohněm pekelným už nefrčí, tak budeme hrozit globálními klimatickými změnami.

A jedním z proroků té VELKÉ PRAVDY je zdejší diskutér Don Vito, který se (ve své vrozené skromnosti) pokládá za moudřejšího avzdělanejěího nežli prezident USA i se všemi svými poradci.

No nic, dám Ti dobrou radu - a zadarmo ;-)

Zkus namísto zbytečné "osvěty" zde na ACZ raději více pracovat, ať si konečně můžeš koupit ten svůj vysnívaný elektro-tentononc, pak si jej vetkni... inu, kamkoli Ti bude v danou chvíli pohodlno. Často, pravidelně a intenzivně spolu obcujte - a buďtež spolu šťastni až do konce vašich společných dní.

Možná za pár desítek let, až drobátko zmoudříš (já vím, JE to nepravděpodobné, ale staly se už i podivnější věci) Ti dojde, že ne každý názor, který jsi jako mladší ucho prosazoval a na kterém jsi TAK lpěl, byl TAK správný, jak sis o něm tehdá myslel.

S pozdravem nepište mi a pokud možno, nepište vůbec
J.G.
Avatar - Jerry.Gunman
13. 7. 2019 14:34
Re: "Pruzkum"
Spíše hloupými tlachy nežli osvětou, ale ono je to asi jedno ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
13. 7. 2019 00:55
Re: Zatím ne
Případně si za dlouhých zimních večerů budou třít ebonitový ohon liščí tyčí :D :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
13. 7. 2019 00:38
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Největší "sranda" je, že celá Evropa se na globálních emisích CO2 podílí tuším že 10%. Takže i kdybychom my, celá EU jako jeden muž, jedna žena a veškeré další tisíc sto jedno pohlaví
- zastavili veškerý průmysl
- vybili veškerou zvěř (bo dýchá a vylučuje tím CO2)
- a následně vykydlili i sami sebe navzájem ( i my dýcháme), tak tento emisní "výpadek" Afrika a Asie do 3-4 let (možná i dříve) snadno doženou svým nárůstem populace (to spíše Afrika) a nárůstem industrializace (tam malounko vede JV Asie

Jestliže se za posledních cca 120 let počet obyvatel celé Země zvýšil na 4,5 násobek, z čehož lví podíl má Afrika (z 133 mio na 1,3 mld) a Asie (z 950 mio na 4,6 mld) tak se v rámci EU mlůžeme na bradavky postavit a ušima odšťuchovat - a beztak s tím (i kdybychom se kompletně DEindustrializovali) neuděláme skoro nic

Jenomže už jenom připustit fakt, že tzv. rozvojové krajiny" samy nesou za svůj truchlivý úděl značný díl odpovědnosti , to je přece RASÍÍÍZMŮŮŮŮS a tímto směrem si politici netroufnou ani přemýšlet...
A tak si tu žijem
Avatar - Jerry.Gunman
13. 7. 2019 00:13
Re: Zatím ne
JJ, zkopíruj to třeba ješte 10x , třeba se ta Tvoje VELKÁ PRAVDA stane JEŠTĚ VĚTŠÍ PRAVDOU

jednu věc bych ale skutečně rád pochopil - jak se žije apoštolovi "VELKÉ PRAVDY", který o ní musí všechny ostatní imrvére přesvědčovat? Nesnažíš se (jen tak malounko) přesvědčit hlavně sebe samotného?

Z dlouhodobého hlediska se Země nejpravděpodobněji nachází v interglaciále, neboli době meziledové. Z historických záznamů (já vím, pro Tebe je to sprosté slovo, ale zvykej si) vyplývá, že za posledních +- 3,5 - 4.000 let se teploty opakovaně zvyšovaly a snižovaly. Sušší období III. století ve střední Asii s největší pravděpodobností bylo spouštěčem stěhování národů, "klimatické optimum" XI,. stoletíumožnilo relativně rychlý nárůst populace středověké Evropy, "malá doba ledová" dala (mj.) vzniknout obrazům vlámských mistrů, jak děcka bruslí na zamrzlém moři, "Ladovské zimy" jistě také nebyly způsobeny tím, že by naši předci v XIX. století málo využívali elektrických vozítek atd atd atd.

Nabývám stále silnějšího dojmu, že my 2 se prostě neshodneme nikdy. Ty vidíš svou VELKOU PRAVDU, jdeš za ní hlava nehlava jak beran a všechny kolem, kdo s Tebou na 100% nesouhlasí, považuješ za ... chudé duchem; já tvrdím, že pochybovat je nutno skoro o všem a že (řečeno slovy Jana Ámose) všeliké nadměrné kvaltování toliko pro hovada vhodno jest.

Takže i zde skončím jako Ladislav Stroupežnický ve svém dopise pro Járu Cimrmana
"Tímto definitivně ukončuji naši korespondenci a loučím se s pozdravem nepište mi - a pokud možno,nepište vůbec."
Avatar - cz002000
13. 7. 2019 00:12
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
To je přece jasné - na noc se všechny stroje píchnou na nabíječku a dobíjí z fotovoltaiky... Jako ve Španělsku O:)
12. 7. 2019 18:37
Re: "Pruzkum"
Kde jsem psal, ze Kanadsti farmari maji spatny nazor?

Jestli chces diskutovat, tak si precti, co jsem napsal tady o par prispevku niz vcera ve 21:38.
A nestav me do role, ze nejsem farmar a ze vim neco lepe nez farmar. To je fakt argument hodny populisty.

Sorry, ale ja jsem tady zajedno s argumenty Wina, ale ne s pitomostma v clanku.
12. 7. 2019 18:25
Re: "Pruzkum"
To je pravda. Ostatne jako skoro kazdy pokrok doposud.

Proto se to ted snazim otocit.
Avatar - speedfred
12. 7. 2019 15:13
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Nazdar Don,čo sa stalo že je z teba taký elektro fans? Zaujali ťa tak hybridy vtedy na letisku?
Ja proti EV nič nemám a do mesta je to vcelku fajn,ale nejako nasilu ich presadzovať ako sa to teraz deje je blbosť.
Avatar - Barrichello
12. 7. 2019 13:11
Re: "Pruzkum"
A kde vezmou ten proud a dostatečně dimenzované rozvodné sítě na nabídjení xy pikapů, traktorů a nákladáků a co budou dělat až proud nebude?

Nechceš jim napsat, at pole osází místo kukuřice větrníky a soláry, vid že ne :-) :-)


Prostě nesmysl...
Avatar - Jerry.Gunman
12. 7. 2019 13:35
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Bariku,
ne, že bych Ti chtěl nějak výrazně oponovat - ale mám takový dojem, že někteří Elektro-Eko šílenci hranici oběžné dráhy Marsu překonali už HODNĚ DÁVNO a stále ještě zrychlují... ;-) ;-)
Avatar - Barrichello
12. 7. 2019 13:16
Re: Zatím ne
a zastavěný pozemky větrníky , jasně. Pěstovat jídlo budou kde?
Avatar - Barrichello
12. 7. 2019 13:15
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Jo a kde to nabiješ? průměrná farma, tak 5 pikapů, 5-8 traktorů, 5 nákladáků a další stroje. Píchneš to přes doc do zásuvky a bude závislej na štávě co ti teče přes dálkové vedení drátem a sloupem. Až bude výpadek, seš namydlenej . Na střechu to co si dáš ti to vživotě nenabije, halvně v zimě, takže si osázíš půl farmy místo rosltinama tak solárem a větrníkem.

Kdyby blbost nadnášela, tak ekošílenci už jsou na Marsu :-) :-) :-)
Avatar - CICERO
12. 7. 2019 10:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
12. 7. 2019 10:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 7. 2019 09:03
Re: JohnST
Asi je. Ale hlavně žije v realitě a tímto příkladem ti vysvětlil k čemu jsou elektro auta.
Elektro auto má smysl ve městě a v malém vozidle. Jako rodinné ne.
12. 7. 2019 08:27
Re: Na to se nemuseli ptát rednecků
Bože co ty jseš za vola?
Avatar - Zetti
12. 7. 2019 08:18
Re: Na to se nemuseli ptát rednecků
To byla asi borovickova smrst az do rana. Za palec mi nestojis komiku
12. 7. 2019 21:34
Re: jak budou auta vypadat za 10 let
Baterky za deset let budou mit 70% (dejme tomu, samozrejme zalezi na poctu cyklu, pouzivani atd.) kapacity. Takze misto 200km dojedes 140km, coz bude stale dostatecny pro druheho majitele, kterymu to prodas.
Pripadne nebude problem baterky vymenit, jako dnes v Japonsku u Leaf I.

Za ty baterky ti kazdy zaplati - vyuzije je pro stacionarni uloziste.
A az jednou doslouzi jako zasobarna energie za dvacet let, tak bude potreba je zrecyklovat.

PS Tesla - ztrata kapacity o 10% po 300tis km ;-) Toto muzu potvrdit z vlastni zkusenosti..
https://www.electrive.com/…-after-300000km/
12. 7. 2019 19:10
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Cau Speede :yes:
Ja nic nechci prosazovat nasilim.
A na letiste jsem uz prijel jako fanousek EV, bez EV :-)

Jen tvrdim, ze clanek je laciny a tendencni.

Nehlede na to, ze elektro pick-upy jsou jiste zamysleny zpocatku pro lidi co nemaji s farmarenim nic spolecnyho.

Takze nazory farmarum rozhodne neberu..

Jde o to, kdo se pta a jak.
A to je trosicku.. problematicky.

No a tady to slouzi proste k propagaci proti EV.

PS Sam si myslim, ze EV maji mnohem vetsi potencial jinde, nez zrovna na kanadsky farme ;-)
Avatar - Zetti
12. 7. 2019 08:49
Re: Na to se nemuseli ptát rednecků
To si nijak nevylepsil, lepsi by bylo kdybs uz sklapnul
12. 7. 2019 07:45
Re: JohnST
A ty si odborník naslovovzatý, že?
12. 7. 2019 20:15
Re: Zatím ne
Ty asi nechapes smysl toho, proc.
A nechces chapat.

Btw. zase uz mi napada Nokia. Jeji vedeni mluvilo uplne stejne.
A taky top manager Krüger :-)
Jsi s nima ve skupine. Skupine pesimistu - viz dzofifko vcera 21:11 ;-)

Vedci rikaji: "Publish or perish."
Ja bych rekl o lidstvu: "Wake up or perish."

Zavidim ti tvoji lhostejnost a bezstarostnost, z hlavou chlazenou v pisku zatimco ti zacina horet koudel..
https://www.flowee.cz/…vic-ukazuje-mapa

Tady nejde jenom o elektromobilitu. Jen o elektromobilite se tu bavime protoze jsme v diskuzi acz. Chapes? Ne. Ja vim. Zkus si ten odkaz aspon precist. Precti si odkazy vsech vedcu (klimatologu) sveta. A prestan uz si libovat v tom, ze kanadskym farmarum se libi to co tobe. To co skvele funguje. Nase deti na to mozna budou mit jinej nazor. Nez ze to fungovalo skvele.
https://www.bbc.com/…ewsbeat-48947573

https://www.denik.cz/…it-20190528.html

Kde mas fake news exxon mobile?
Ja vim podle jejich webu se Zeme neotepluje. A kdyz, tak za to rozhodne nemuze spalovani ropnych produktu.
https://byznys.ihned.cz/…rvardskych-vedcu

PS Tvoje veta: co spolehlive funguje.. To je asi prani mnoha lidi, ale ne realita. A jestli neznas nikoho, kdo ma potize se spolehlivosti sveho motoru, tak jsi asi z jinyho sveta.
12. 7. 2019 18:24
Re: "Pruzkum"
Cau Jerry.
Uz mi uplne chybel tvuj sloh :-)

Ne - sranda, nechybel. Mne zase casto pripada, ze nedostatek informaci je duvodem k pesimizmu ;-)
12. 7. 2019 07:53
Re: Zatím ne
Nepodceňuj vývoj, ľudský um a schopnosť prispôsobiť sa. Nie je slnko, je vietor. Málo vetra, je voda. Netečie voda, spraví sa vrt a tepelný výmenník. Atď. Alternatív je viac a to správne riešenie sa nájde. Len treba chcieť a riešiť, namiesto hľadania spôsobov ako a prečo nie.
Avatar - cz002000
13. 7. 2019 00:16
Re: Zatím ne
To se ještě neví, ale kanadský farmáři v elektrickejch pickupech to asi nebudou :D
Avatar - cz002000
13. 7. 2019 00:08
Re: "Pruzkum"
Re. Don Vito: jak konkrétně bojujete proti změně klimatu?
Avatar - speedfred
12. 7. 2019 11:54
Re: Na to se nemuseli ptát rednecků
Zetti, a nič :-)
13. 7. 2019 18:17
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Neprorokuju zadnou velkou pravdu. A narozdil od tebe se snazim diskutovat vecne, neuhybat od tematu a vyhybat se osobni rovine.
Taky bys to mohl nekdy zkusit. ;-)

Pro sve argumenty uvadim odkazy. Ty jsi tady toho krome hroceni a urazek zatim moc nepredvedl :-)

Uvadim mimo jine odkazy na to, k cemu se zavazala Ceska Republika s EU a s vetsinou zbytku sveta.

Mas slusny znalosti z historie. Ale o Parizke dohode jako bys nevedel.

Ceska Republika se zavazala snizit emise CO2 do r 2030 o 40%. Tzn JA i TY :-) (jestli mas tedy cesky obcanstvi).
13. 7. 2019 07:50
Re: Myslím, že neskôr názor zmenia...
Tady nejde jen o EU.

K parizske dohode se pripojila vetsina sveta, predevsim Cina.

Proti ni jsou Rusko, no a s Trumpem (ktery si mysli, ze v 18. Stoleti litaly letadla) USA a pak Iran, Irak.. a Jerry.Gunman :-)
https://treaties.un.org/…ViewDetails.aspx?…

Takze tvy alibisticky radoby vtipny prispevky o EU timto berou za svy.
13. 7. 2019 07:24
Re: "Pruzkum"
Jenom svym chovanim, podporou e-mobility a castecne v zamestnani.
A osvetou v acz diskuzi. :-)
12. 7. 2019 18:14
Re: "Pruzkum"
Citace:
Fossil fuels provide 19% of Canadian electric power, about half as coal (9% of the total) and the remainder a mix of natural gas and oil.

Kanada ma pres 60% el. energie z obnovitelnych zdroju.

https://renewableelectricity.ca

V jaky kategorii vyhral fosil? Pro me jsou ty vysledky trochu neprehledny..

A kolik kilometru za den s EV by ti stacilo 2700?

http://www.hybrid.cz/…1-km-za-24-hodin
Avatar - Zetti
12. 7. 2019 07:04
Re: Na to se nemuseli ptát rednecků
To sem si myslel ze mas lepsi rozhled, takhle padas na mentalni uroven wina nebo cher ad

Od roku 2019 se platí 95 eur již za první gram nad limit. Legislativa přiznává výrobcům tzv. superkredity za každý vůz s mimořádně nízkými emisemi (pod 50 g/km) a menším automobilkám přiznává úlevy odstupňované podle ročního objemu výroby.

Prej skladat na dotace :D :D :D :D Mel bys dekovat kazdemu kdo si to eko auto koupi