doporucoval bycn nepsat o vecech, kterym nerozumis. Ztrapnujes se. Na vliv prodeju ma pocet pracovnich dni vliv zasadni-znovu, vice nez 70% aut kupuji firmy. Nase rozpocty (prodavame pouze b2b) jsou poctem pracovnich dni vyrazne ovlivneny.
Nevim k jakem propadu ekonomik mluvis-nejaka fakta?
Co to meles ty ekonome? Kde klesa svetova ekonomika? Ze neroste jak “odbornici” cekaji? Cina ted publikovala rust neco pres 6%, coz na mistni pomery neni moc, do poklesu daleko. Burzy jsou na tom dobre.
Takze to vsechno ma co delat s EU a nesmyslnym tlakem na elektroauta, kvuli kteremu je evropsky automobilovy prumysl (vcele s Nemeckem, kde naopak prumyslovy index poklesl) pod tlakem, vyviji a vyrabi e-auta, ktere lidi nechteji a ostatni vyvoj lrome snad nejakych multimedii je prakticky zastaven....a logicky klesaji prodeje v Evrope.
Tohle JE cele o EU = myslis, ze ses schopnej to pobrat?
Ani ne. Je celkem dulezity faktor, ze v eveopskych zemich mel cerven o 2 pracovni dny mene nez 2018 - z 20 pracovnich dnu (vetsinu aut kupuji spolecnosti) je 10%.
Cerven byl proto vicemene i se 6% poklesem v pohode, o zadny dramaticky pokles nejde. Cervenec ma naopak vice pracovnich dni, uvidime.
Ani ty 3% za prvnich 6 mesicu je ok, i kdyz by vsichni radi rostli, porad a do nekonecna ;)
caka sa aj na novy juke ... rovnako model X-trail doplatil na nejaky ten dizel a tak ma uz :yes: osekane predaje ...no aktento rok uz nemame na predajniach ani pulsar ani note... takze nissan sa musi po tomto roku opat nadychnut... uz buduci rok mu bude slapat novy juke a ten by mohol vyrazne pomoct k jeho europskemu opatovnemu narastu ;-)
z japoncov dost pada v eu aj honda.. voci minulorocnemu prvemu polroku uz straca vyse 15 percent... a naopak v eu percentualne najlepsie rastie mitsu... tam je to narast o 13,5 percent voci minulemu roku ... a pomaly ale isto sa mitsu v eu posuva hore.. momentalne uz je pred land roverom :yes: space star-y slapu jak dive ... parada :yes::-[]:-[]
na to, že Fiat nemá okrem tipa za posledných x-rokov žiadnu novinku, sa predáva ešte výborne,
nechápem prečo nepustili do predaja namiesto skončeného punta nové auto, ktoré už dávno predávajú v Južnej amerike a je fakt krásne
mohli mať tak 200.000 aut ročne navyše a byť niekde inde
divná politika
Re: Vzpomínáte ještě na šrotovné, jak hloupí politici
Za totality by zalezli pod stůl - vážně? Jak jsi na to přišel? Nepřijde ti to trošku nefér odsudek? Mimo jiné je mezi nimi i dost těch, co totalitu zažili jinde než pod stolem ;-) .
JO, neoramxistickýmu molochu EU dochází dech no. Je závislej na číně. ale ta má svoje problémy a Trumpeták jim docela zatápí a jestli se opravdu z číny stáhnou Aplle, Dell a další, tak tam přijde o práci tak půl milionu lidí. A další milion kvůli padající ekonomice a budou mít dost problém hoši. A s nimi samouzřejmě EU závislá na exportu halvně luxusnějších věcí do Asie, arábie a USA.
A všechno to doráží vyházené miliardy za eko nesmysly a migranty :-)
V ČR je za šest měsící registrovaných 110 kusů Spacestarů a to máme vyšší cenu než je v Německu. Další prodaná Mitsubishi jsou : ASX 597, Outlander 286, Eclipse Cross 189, Lancer 8 a Pajero 9. Mirage/Spacestar se vyrábí v Thajsku a na Filipínách.
rozhazovali peníze mezi lidi, namísto aby investovali do budoucnosti. Tohle je výsledek. A taky proč by měli lidi svůj současný čtyřválec měnit za tříválec.
Ale jo, kdyby se dalo 50 miliard euro místo na voloviny tam kam má, žilo by se tu hned lépe. Jenže zelenej byznys je prostě dobrej byznys, tak je potřeba to vyždímat, i když přínos ekologii je prakticky 0 a díky pomateným mozkům co sem chtěj nastěhovat celou afriku a půlku asie je další dobrý byznys neziskovky, pašeráctví a věci kolem.
Bodejt by se to nevychtlo, když jinde chybí stovky milionů ve zdravotnictví, péči o seniory, obnově půdy, zemědělství a ochrany přírody ale peníze na dotování migrantů a stavbu vodíkových stanic, větrníků, solárů a podobných volovin a na všelijaké dotace okolo jsou.
apple predáva 30% svojej produkcie v číne
ak o toto príde, hrozia mu veľké problémy, možno aj krach postupne
ešte raz, 30% produkcie predáva v číne
preto vedenie apllu apeluje na Trumpa aby konečne urovnal spory s čínou
inak že je aplle v riti
chápeš ????
V tomhle případě bych ten vliv kvantifikoval prostě jako 1/21 = necelých 5% poklesu (z těch 7,9%) je vysvětlitelné díky menšímu počtu pracovních dnů.
Pak je tu druhá anomálie... a to loňský rok, kdy se auta registrovala (zřejmě uměle) v letních měsících, aby se pak pod rukou prodávala na podzim a obešla se tak nová emisní legislativa. Vliv "chystání se na WLTP" ještě poroste za 7-8 (8/2018 byl +29,6%... takže návrat na normální hodnoty roku 2017 bude znamenat -23%).
Myslím, že až se ohlédneme na konci roku, tak bude evropský trh někde kolem nuly... protože slabá čísla za loňské měsíce 9-12 se povede překonat a vykompenzuje to mínusko za 1-8.
Re: Vzpomínáte ještě na šrotovné, jak hloupí politici
Nezapomeň, důvod hýkání, Bureš právě sedí na prameni jiným mafiánům, kteří už mají natažené provázky k lídrů stran a tak se platí komparzisti. Politika je vždy jen špína.
a čo majú v ponuke? Micra nevyšla, je bizarná, C heč nemajú, xtrail z nejakého dôvodu neťahá a jediný naozaj živý model je kaškaj a ten na všetko nestačí.
v eu sa predá 5 spejstárov za rok, sory ale videl som naživo (vystavený v šopingu, nie na ceste samozrejme), tam sa ťažko hľadá dôvod na kúpu. A aj v tom šopingu, kde sú autá nablýskané a vyzerajú dobre, vyzeral ako dovoz z indie.
Re: Vzpomínáte ještě na šrotovné, jak hloupí politici
Oba jsme velcí antikomunisti, jen vzpomenu poslední předchůdce našeho slovenského premiéra. Paroub, Topol, Nečas a Sobotka. To asi stačí, herci, zpěváci, kavárna a milion chvilek pro hýkání si hrají v době skutečných demokratických voleb hrají na Kryla a Chartu77. Za totality by zalezli pod stůl .
Pokud by to měl být počet pracovních dnů způsobený třeba svátkem v půlce měsíce, tak možná ne - ta auta se stejně zaregistrují ten měsíc, jen bude větší nával na úřadech. Tady to ale bylo způsobené víkendem - 1. a 2.6.2019 byla sobota a neděle, takže to vychází na 10 dní víkendu vs. 20 dní v týdnu (pět celých víkendů na čtyři celé pracovní týdny - maximum možných víkendových dnů).
Když to srovnáš s 2018, tak máš stejné 4 komplet pracovní týdny pondělí až pátek - a k tomu máš ještě pátek 1.6. navíc (podívej se do kalendáře, ta vizualizace pomáhá). Kdyby ten pátek byly prostě normální registrace na úřadě jako každý den, no tak je to řádově +5%. A proč by nebyly, určitě na úřadech nebylo 1.6.2018 prázdno...
Tím neříkám, že se neděje nic jiného... nějaké ochlazení tu je určitě taky. Ale faktor pracovních dnů v tomhle případě určitě vliv má.
Proč to má menší vliv? Tohle jsou technicky vzato registrace a ne prodeje, takže formálně asi akt registrace auta na úřadě... a na to nemá vliv počet pracovních dní? Ale i kdyby to bylo převzetí auta, tak i tam... málokdo z firmy půjde v sobotu přebírat auto, nechá se to na pondělí... a ideálně se rovnou přihlásí.
S principem souhlas, korekce na pracovní dny se ve statistice používá běžně a dává smysl i tady.
K těm procentům ale - červen 2018 měl 21 pracovních dnů, ne? A kdybych chtěl být pedant, tak báze pro prodeje je rok 2018, takže je potřeba počítat 1/21 a ne 1/20... a kdyby měl 22, pak 2/22 = 9,09% :-)
SUVecka mu uz zaberaju :yes: ... uz ich mohli mat davno ale jak vzdy vravim... lepsie neskoro ako nikdy... :yes:
peugeot je uz treti pred fordom... hodne nenapadne sa nam levik posuva vpred ... a jeho zubky su coraz ostrejsie
no a fiat definitivne straca prvu 10tku... presne ako sa uz cakalo.. skoda a toyota ho uz odsuvaju coraz hlbsie .. pred par rokmi keby mi niekto povedal ze skoda bude v eu pred fiatom.. alebo dokonca toyota tak mu nieco necitlive poviem... ale dnes? ... skratka neskutocne ako sa ten trh meni.... :yes:
Čínskej +6% je při rozsahu jejich podvodů s číslama = je RUDĚ BLIKAJÍCÍ poplašnej signál = ale to se v tom musíš pohybovat a věci rozumět = ne jen vidět +6 a mít to uzavřený. Zkus Google = na tohle téma najdeš dneska dostatek materiálu i v češtině = jakejkoli ekonomickej web od Euro přes Kurzy po Patria finance nebo Roklen nebo cokoli..
Je to nejnižší číslo za 27 let = a navíc VÍME že ty čísla neseděj = že šulej. Zopakuju nejnižší číslo co pod vedenim komunistický strany zavedli antisociální kapitalismus nemající tady u nás v Evropě obdoby. Všichni kdo trochu sledujou ví že to neni sranda = a že už nějakou chvíli sou ty čísla navíc podpořený obříma sumama ze strany čínský vlády = na poporu ekonomiky. Jo a sranda že český komunisti kterejm je aktuální levicovej populismus málo = tenhle tvrdej kapitalismus bez sociálních jistot = podporujou :yes::D
Ale to podstatný = čínská ekonomika se zadrhla už asi JE v krizi = momentálně roste jen díky obřím podporám ze strany vlády
Sníva sa mi = že rozum se krajem (roz)šíří = a každej malej popleta si nebude myslet že bez vejšky rozumí všem oboru = a tak. Ale vim = že to je jen sen :-!
No jako nepraktikující ekonom = bych to formuloval trochu jinak: Nějakej vliv počet pracovních dní jistě má = ale za dlouhodobym měsíce trvajícím propadem = stojí především.. :-!
Re: Vzpomínáte ještě na šrotovné, jak hloupí politici
No nikdo z nich sám sobě nepřihrál 6,5 tisíce milionů = jen za dobu co je vicepremiér a premiér https://zpravy.aktualne.cz/…b10ac1f6b220ee8/ a viz Švihla (je trochu švihlá ale fakt špičkovej ekonom) dostává se to do už dost apokalyptickejch rozměrů
Taky nikdo z nich během doby co byl ve vládě ČR nenavýšil majetek o 40 miliard = hýkání je docela na místě ;-)
No jasně že registrace = a na to nemá u aut moc vliv počet pracovních dní = viz historie prodejů = úředníci s timhle počtem ani vzdáleně nejedou nadoraz :-)
Tohle je bohužel součást už rok trvajícího ochlazování ekonomik = i když to k docela agresivně vystupujícím odborníkům na ekonomiku typu flipmode = zatim nedorazilo ;-)
Zatim žádná krize ani jen recese neni = ale poklesy zjednodušeně všeho = trvaj už dlouho = a je to taková zajímavá ekonomická anomálie = všechno postupně padá = nevim jak to popsat = asi jako bys viděl bouračku zpomaleně :-!
Re: Vzpomínáte ještě na šrotovné, jak hloupí politici
Ne že bych chtěl bránit šrotovné = ale to sou naprostý drobný = a v bohatšim státu to i vede k omlazení vozovýho parku. Problém u nás je https://www.reflex.cz/…ro-vyvolene.html vlastně ten kterej slovenskej exkomunista estbák slíbil řešit a tim vyhrává opakovaně volby = přitom ho naopak... :-!
Jinak 3 válce vs 4 sem zkoušel porovnávat a Toyota 1,2 Turbo vs PSA 1,2 PureTech = z pohledu běžnýho spotřebitele = podle mě naprostá plichta. Pro běžnýho člověka = totálně naprosto nedůležitý = nezájem. Oba motory docela fajn = snad až milý překvapení = na to že to nejsou ani klasický 1,5 litrový PET :-)
Obecně se používá = a je to tak. U aut to ale má menší vliv = navíc ta podstata je tady ochlazování který běží už rok a má samozřejmě vliv na prodej aut. Tenhle měsíce furt dál a dál trvající pokles prodejů https://www.autoforum.cz/…i-presto-boduji/ fakt neni o aktuálnim počtu pracovních dní
Na prodej věcí = má počet dní kdy je otevřeno ne našich pracovních = vliv. Ale = jak sem napsal = u aut trochu míň. Našich českejch -11% fakt nemá souvislost s počtem pracovních dní
Papírovejch +6% v Číně je v reálu docela rudě blikající světlo = že má v reálu docela velký ekonomický problémy = k tobě taky nedorazilo? https://www.kurzy.cz/…rijmy-pak-o-3-4/
Tak takhle nějak = to holt melou ekonomové = což ty evidentně nejsi ;-)
Světová ekonomika už delší dobu klesá = snad nejvíc kvůli Číně a její zřejmě hyperbublině = obřímu rozporu mezi daty který uvádí a realitou. Pak kvůli obchodní válce USA vs Čína. Naši ekonomiku a trochu celou EU táhne Německo a tam prodeje https://byznys.ihned.cz/…t-pracovnich-dni
Tohle NEMÁ co dělat s EU = myslíš že seš schopnej to pobrat? :-)