Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v pololetí: Stále se nevzpamatoval, boduje Citroën nebo Seat

David Bureš
Diskuze (49)

Evropské prodeje klesly v prvním pololetí roku 2019 většině automobilek. Mezi výjimky však patří Citroën, Seat nebo Toyota.

Automobilky na evropských trzích od loňského září nezažívají šťastné období. Vlivem nových emisních norem prodeje aut v září klesly, protože automobilky nebyly včas připraveny na nová pravidla, přičemž trend pokračoval i v následujících měsících – výrobcům stále chyběly některé verze, které nestihly homologovat. K tomu přidejme i klesající zájem o naftová auta kvůli hrozícím zákazům tohoto paliva ve vybraných městech nebo strach z ekonomické krize a s tím souvisejícím šetřením. Prodeje na evropských trzích tak klesají dodnes.

Vyplývá to z nejnovějších statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA), které počítají prodeje v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty), k nimž připočítávají prodeje v zemích Evropského sdružení volného obchodu (bez Lichtenštejnska). Podle zveřejněných čísel bylo v červnu v Evropě registrováno 1.491.285 automobilů, o 7,9 % méně než před rokem.

Když se tak v květnu díky mírnému meziročnímu nárůstu registrací o 0,04 % zdálo, že pokles je u konce, přišel další pád. Souvisí ale i s tím, že loni v létě byly evropské prodeje obzvlášť vysoké, kvůli blížícím se novým normám automobilky vyprodávaly sklady, aby se aut se starou homologací stihly včas zbavit. Loni v červnu evropské prodeje meziročně vzrostly o 5,1 %.

Výsledkem toho prodeje většině automobilek v červnu klesly. V top 10 je jediná značka, které prodeje minulý měsíc vzrostly. Jedná se o celkově devátou Toyotu, jejíž 69.047 registrovaných aut je o 1,8 % více než před rokem. I díky tomu se japonský výrobce dostal v červnu před Škodu. Ta s 68.595 registrovanými auty uzavírá nejlepší desítku. Meziročně mladoboleslavská automobilka spadla o 8,5 %.

Nejvýše i nadále zůstává Volkswagen, a to navzdory meziročnímu 14% pádu na 167.882 automobilů. Před rokem ale rostl o 16,2 %, a tak se jeho červnový výsledek vlastně vrátil k normálu. Druhou příčku obsadil Renault, třetí následuje Peugeot. Rovněž francouzské značky si oproti loňskému červnu pohoršily, o 7,2 %, respektive 10,5 %.

Velký pád v červnu zaznamenal také celkově jedenáctý Fiat (-15 %) nebo sedmnáctý Nissan (-26,6 %), který v Evropě dlouhodobě klesá. Zřejmě kvůli stárnoucí nabídce. Minulý měsíc se nedařilo ani Volvu, s meziročním pádem o 21,7 %.

Evropský trh v červnu 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volskwagen 167.882 -14,0 11,3
2. Renault 128.023 -7,2 8,6
3. Peugeot 89.175 -10,5 6,0
4. Ford 84.528 -5,4 5,7
5. Opel/Vauxhall 81.884 -9,7 5,5
6. BMW 78.181 -10,7 5,2
7. Mercedes-Benz 74.009 -7,0 5,0
8. Audi 71.925 -9,0 4,8
9. Toyota 69.047 +1,8 4,6
10. Škoda 68.595 -8,5 4,6
11. Fiat 63.652 -15,0 4,3
12. Citroën 60.741 -3,6 4,1
13. Dacia 59.792 +3,9 4,0
14. SEAT 51.541 +7,4 3,5
15. Hyundai 48.506 -6,3 3,3
16. Kia 47.179 +1,1 3,2
17. Nissan 34.749 -26,6 2,3
18. Volvo 29.719 -21,7 2,0
19. MINI 22.148 -8,1 1,5
20. Mazda 21.600 +0,4 1,4
- CELKEM 1.491.285 -7,9 -

Trend klesajících prodejů nových aut na starém kontinentu je patrný také na statistikách za první pololetí roku. Za prvních šest měsíců roku podle ACEA v Evropě registrováno 8.426.190 automobilů, o 3,1 % méně než před rokem.

Jedničkou setrvává Volkswagen s 936.348 registrovanými auty (-6,5 %), který před rokem touto dobou už překonal milionovou hranici registrovaných aut. Také pořadí na dalších místech je stejné jako v červnu, následují Renault, Peugeot, Ford a Opel/Vauxhall. Šestý je však Mercedes-Benz s 448.502 registrovanými auty, který je tak za prvních šest měsíců roku nejžádanější prémiovou značkou.

Škoda obsadila deváté místo. Na svém kontě má 398.256 registrovaných automobilů, o 0,9 % méně než před rokem. Před ní je Audi, za ní Toyota. Boduje Dacia, jejíchž 316.424 registrovaných vozů je o 10,1 % více než před rokem, což jí vyneslo třináctou příčku. Roste také celkově dvanáctý Citroën (+6,5 %) nebo patnáctý Seat (+6,3 %).

Evropský trh v pololetí 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 936.348 -6,5 11,1
2. Renault 590.022 -6,5 7,0
3. Peugeot 527.561 -3,0 6,3
4. Ford 513.338 -7,8 6,1
5. Opel/Vauxhall 474.805 -4,1 5,6
6. Mercedes-Benz 448.502 -1,8 5,3
7. BMW 428.544 -0,3 5,1
8. Audi 406.977 -6,0 4,8
9. Škoda 398.256 -0,9 4,7
10. Toyota 387.360 -0,4 4,6
11. Fiat 380.570 -10,2 4,5
12. Citroën 356.511 +6,5 4,2
13. Dacia 316.424 +10,1 3,8
14. Hyundai 284.396 -2,1 3,4
15. SEAT 269.143 +6,3 3,2
16. Kia 268.305 +1,6 3,2
17. Nissan 217.137 -24,2 2,6
18. Volvo 174.999 +2,4 2,1
19. Mazda 124.813 -0,7 1,5
20. MINI 108.570 -0,3 5,1
- CELKEM 8.426.190 -3,1 -
David Bureš
Diskuze (49)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
19. 7. 2019 22:23
Re: Mitsubishi v ČR
Ale jo, kdyby se dalo 50 miliard euro místo na voloviny tam kam má, žilo by se tu hned lépe. Jenže zelenej byznys je prostě dobrej byznys, tak je potřeba to vyždímat, i když přínos ekologii je prakticky 0 a díky pomateným mozkům co sem chtěj nastěhovat celou afriku a půlku asie je další dobrý byznys neziskovky, pašeráctví a věci kolem.
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2019 11:43
Re: Mitsubishi v ČR
To byla ironie = problém proč chyběj peníze o kterejch mluvíš = je úplně ale úplně absolutně JINDE :-)

https://www.reflex.cz/…ro-vyvolene.html
Avatar - Barrichello
19. 7. 2019 11:13
Re: Mitsubishi v ČR
Bodejt by se to nevychtlo, když jinde chybí stovky milionů ve zdravotnictví, péči o seniory, obnově půdy, zemědělství a ochrany přírody ale peníze na dotování migrantů a stavbu vodíkových stanic, větrníků, solárů a podobných volovin a na všelijaké dotace okolo jsou.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2019 19:26
Re: Mitsubishi v ČR
Já jo = ale ne-ekonomové holt evidentně NEeee :-)

Čínskej +6% je při rozsahu jejich podvodů s číslama = je RUDĚ BLIKAJÍCÍ poplašnej signál = ale to se v tom musíš pohybovat a věci rozumět = ne jen vidět +6 a mít to uzavřený. Zkus Google = na tohle téma najdeš dneska dostatek materiálu i v češtině = jakejkoli ekonomickej web od Euro přes Kurzy po Patria finance nebo Roklen nebo cokoli..
Je to nejnižší číslo za 27 let = a navíc VÍME že ty čísla neseděj = že šulej. Zopakuju nejnižší číslo co pod vedenim komunistický strany zavedli antisociální kapitalismus nemající tady u nás v Evropě obdoby. Všichni kdo trochu sledujou ví že to neni sranda = a že už nějakou chvíli sou ty čísla navíc podpořený obříma sumama ze strany čínský vlády = na poporu ekonomiky. Jo a sranda že český komunisti kterejm je aktuální levicovej populismus málo = tenhle tvrdej kapitalismus bez sociálních jistot = podporujou :yes: :D

Ale to podstatný = čínská ekonomika se zadrhla už asi JE v krizi = momentálně roste jen díky obřím podporám ze strany vlády

Tady dnešní běžnej tisk https://archiv.ihned.cz/…ogalni-ekonomiku článek se objevil 4 hodiny potom co sem ti tohle napsal :-)

Sníva sa mi = že rozum se krajem (roz)šíří = a každej malej popleta si nebude myslet že bez vejšky rozumí všem oboru = a tak. Ale vim = že to je jen sen :-!
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2019 19:21
Re: Mitsubishi v ČR
Sakra = to je animozita k faktum nebo CO? :-!