Most je pomalejší a tehničtější trať, takže rozhoduje hlavně podvozek, a z těch videí je vidět, že obě auta ho mají opravdu skvělý, s časem 2:09 mají v Mostě co dělat i auta s výkonem o 100k vyšším (pořád jsme v kategorii konfekčních aut). Tyhle "malé" čisté zadokolky, to je v šikovných rukách esence ježdění, parádní testík, Martine. :-):yes:
Určite aj gumy majú všeobecne vplyv na spotrebu, ale to nie je podľa mňa dôvod. Tým je to, čo píšem vyššie, t.j. dosiahnutie hravosti bez potreby vysokého výkonu. Ak by to bolo len o spotrebe a emisiách, tak nedajú Primacy HP (to nie sú eko gumy, ale touring gumy), ale Energy Saver.
Btw. ani iné automobilky "nepodvádzajú" emisie na športiakoch s eko gumami, ale dávajú lepivé UHP. A taká 911ka s 305mm valcami vzadu by iste aj niečo ušetrila eko gumami. Ale Toyobaru s úzkymi gumami (205, resp. 215mm) reálne na gumách nezískajú asi nič.
Ano, má to vliv, ale nemusí to být fatální. Sám sice momentálně používám dvě sady kol (ale to proto, že Federaly FZ-201 už jsou pro normální ježdění opravdu overkill), ale na předchozím autě jsem měl AD-08R a byl jsem moc spokojený :-) Opakukju to furt, MX-5 a její plně nastavitelná geometrie, to je prostě boží věc - auto lze nastavit tak, aby se daly těžit všechny benefity těch nejlepších UHP pneu (pevná bočnice, dobrá odezva do volantu, grip) a přitom to bylo v případě potřeby rozpustilé...
...ano, jedním dechem je třeba dodat, že pro okruh se hodí větší zadní sbíhavost, která s tou rozpustilosí úplně kompatibilní není... nicméně pořád to kdyžtak je jen 600 Kkč a návštěva na geo před a po okruhu...
Nicméně, ten komentář výše měl spíš jen demonstrovat, že reálné schopnosti těch baby-sporťáčků mohou být ještě o chlup lepší.
ahoj Dinare,
nechci chytracit, spis me zajima tvuj nazor na prujezd zatackami 5 (zejmena prechod do 6 - to zatoceni doprava znamena, ze pretocil levou), predcasny najezd do 13 a zbytecne vyjeti (s autem tohoto vykonu) k obrubniku v 18.???
Ta kola na videu jsou ukázková, stopa ideální. V Mostě je jen jedno místo, kde se dá jet stopa variantně, osobně na té Martinově jízdě nevidím nic špatně, naopak s danými auty je to moc pěkně zajeto. Ale moc rád se přiučím a prohlédnu video kritika, co to umí líp, sem s tím. ;-)
Těžko říct. Nicméně 305 široký gumy se jako "energy saver" spíš nedělaj, takže tam UHP jako výrobce dát musíš. Nicméně v dnešní ujetý době, kdy se hraje o každej gram CO2 bych se nedivil použití gum s co nejnižším valivým odporem.
Hlavní problém je zase debilní ekologie a plnění norem na papíře. Když dáš na auto super lepivý UHP, tak jaksi nedosáhneš při homologačních testech tak nízký spotřeby a tudíž emisí CO2 jako když tam dáš nějaký tvrdý eko-puky. Takže aby se ukojili úředníci dá tam Subaru ***gumy a ty jako majitel si je pak holt musíš vyměnit. Svět chce být klamán.
To bez debaty, dobré gumy posunú časy na okruhu u akéhokoľvek auta a dať na BRZ namiesto priemerných touring gúm Michelin Primacy HP (mal som pred rokmi od výroby na 100k Focuse) napríklad Pilot Sport 4S (vyrábajú sa vôbec v 17"?), tak to hneď uberie na okruhu niekoľko sekúnd.
No ale v Subaru si zrejme uvedomujú, že keby to obuli na nejaké lepivé UHP či nebodaj semislicky, tak sa stratí tá hlavná devíza Toyobaru - hravý podvozok a o to viac "vynikne" nízky výkon, ktorý by už nestačil na odtrhnutie zadku a hrátky s pretáčavosťou.
Presne tak, nie je dôležitý absolútny výkon, ale výkon v pomere k hmotnosti. A BRZa jeden kilowatt ťahá 8,6 kila, kdežto u Mazdy je to len 7,8 kg. Teda MX-5 má lepší hmotnostný výkon (a teda mohla/mala?/ byť rýchlejšia).