Situace, ve kterých je potřeba opustit auto rozbitým bočním oknem, zná většina z nás jen z akčních filmů. Věděli byste ale, jaké okno rozbít u svého vozu?
Pokud jde o bezpečnostní fólií proti vykradení lepí se jako sluneční fólie zevnitř a není složité se dostat ven.Ono totiž pokud zloděj zvenku rozbije sklo dovnitř se nedostane protože to fólie drží pohromadě zezadu,ale zevnitř po rozbití jde naopak okno krásně vytlačit ven ;-)
btw, na niektorych vlakoch som videl zvnutra na tesneni okna akesi "madlo" pripojene k dakej snure. Ak by sa clovek musel dostat von oknom, stacilo potiahnut, z tesnenia by vyliezol taky gumeny "drat" ktory tam utesnoval medzeru, a okno by polahky vypadlo von.
Preco nie je nieco podobne aj na autach? Predstava ze napriklad padnem autom do rieky, elektronika dako vyskratuje a neodblokuje mi dvere a ja sa tam utopim ako maca lebo neprerazim okno je mierne znepokojiva...
Ve vasem pripade temperovana a tvrzena jsou to stejne. Přední boční máte laminovaná, diky pritomnosti PVB folie propousteji do kabiny mene hluku od zpětných zrcátek při vyssich rychlostech. Bocni a zadni skla jsou často temperovana (tepelne tvrzena), ale třeba Passat nebo volvo V60 (a samozrejme další, hovorim z vlastní zkusenosti) nabizeji za priplatek moznost laminovanych skel. Ten rozdil je dost znatelny. Jinak strechy byvaji tvrzene z tlustších skel (3.85mm), aby odolaly kroupam anebo laminovane s polotvrzenym sklem, pokud mají uvnitř nejakou foilii, která meni svou svetelnou propustnost.
Souhlas, po dlouhé době zajímavý a pro mne přinášející nové informace. Do teď jsem myslel, že na boku jsou vždy temperovaná skla a laminované se používá na čelní. Ani mne nenapadlo, si to na těch oknech přečíst. zjistil jsem, že přední boční mám laminovaná, zadní boční temperovaná a všechna do kufru tvrzená.