Technologický vývoj v automobilovém průmyslu kráčí kvapně kupředu. Ruku v ruce s tím také rostou nároky na mechaniky. Co všechno tahle profese dnes obnáší?
Já jsem hrozně rád, že autům rozumím a dokážu si hodně věcí opravit sám, protože najít kvalitního automechanika, je docela problém. Před létem jsem hledal servis, kde by mi zkontrolovali sbíhavost kol a nakonec jsem se objednal k http://www.pneu-novak.cz/…ol-praha-10.html , kam pojedu i příště, protože mají přijatelné ceny.
Moje zkušenost - Golf IV, občas vynechal motor a problikla kontrolka. Autorizované servisy si vždy naúčtovaly cca 500-600,-Kč za diagnostiku a už předem mě vždy technik v každém upozorňoval, že jde o nahodilou závadu a že to bude těžké najít. Takhle jsem objel tři a pak jsem zavolal do Cimbu, na doporučení, že prý je to borec. Do telefonu to bylo "přijeďte, to je za 10 vteřin hotový". No nebylo, vyčistil jen klapku sání, že prý na diagnostice nic není. Zaplatil jsem tuším dalších 500,-, kluk dostal kšiltovku a jeli jsme domů. No a potom, co mi další servis navrhl, ať tam auto nechám, že s ním bude mechanik jezdit domů z práce a až se chyba projeví, tak to znova napíchnou na diagnostiku, jsem to vzdal.
Kamarád mi půjčil cracklou verzi VAG Com, napíchnul jsem to doma a chyba byla hned "čidlo otáček na klice". Čidlo v autorizáku asi 2300,- a hotovo.
Takže o těch "vyvolených" bych tedy raději pomlčel...
P.S.: Proč VAG Com až po tolika zkušenostech? Protože jsem vůbec nevěděl, že ho má.
Jasně! A v hospodě, kam si nemůžete donést vlastní řízek a nevidíte na kuchaře, nejíte. Kuchař uždibuje kousky a určitě nedodržuje postup.
Diagnostika ukázala ve 4 servisech vadný první vstřikovač. Vyměň prodřený drát od snímače kliky. 😀😀😀