Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dodge Caliber SRT4 na českém trhu: 217 kW za 800 tisíc Kč

Jedním z nejvýkonnějších čtyřválců na českém trhu je přeplňovaný "světový" motor 2,4 Turbo. V modelu Dodge Caliber SRT4 jej pořídíte za 799 tisíc korun.
Zpět na článek
8. 2. 2008 11:17
anonym
8. 2. 2008 11:47
8. 2. 2008 12:26
anonym
8. 2. 2008 12:31
8. 2. 2008 11:59
neregistrovaný "no importa"
8. 2. 2008 12:00
neregistrovaný "no importa"
8. 2. 2008 12:10
neregistrovaný "Atomas"
8. 2. 2008 13:36
neregistrovaný "hrnec"
8. 2. 2008 20:17
anonym
8. 2. 2008 12:21
neregistrovaný "Johnnn"
8. 2. 2008 12:35
8. 2. 2008 12:55
neregistrovaný "Kvasoň"
8. 2. 2008 17:36
8. 2. 2008 12:04
anonym
8. 2. 2008 12:15
neregistrovaný "Atomas"
8. 2. 2008 12:21
8. 2. 2008 12:29
8. 2. 2008 12:44
8. 2. 2008 12:47
8. 2. 2008 14:18
8. 2. 2008 14:21
neregistrovaný "PKD"
8. 2. 2008 15:49
neregistrovaný "Jozki."
8. 2. 2008 17:54
8. 2. 2008 17:51
neregistrovaný "Svat"
8. 2. 2008 20:46
9. 2. 2008 05:15
8. 2. 2008 12:33
8. 2. 2008 12:51
neregistrovaný "Kvasoň"
8. 2. 2008 13:42
neregistrovaný "hrnec"
8. 2. 2008 14:09
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 11:01
9. 2. 2008 11:14
anonym
9. 2. 2008 11:23
9. 2. 2008 11:35
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 11:47
9. 2. 2008 13:49
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 15:05
9. 2. 2008 16:27
neregistrovaný "DS"
9. 2. 2008 19:27
10. 2. 2008 00:14
neregistrovaný "DS"
8. 2. 2008 14:11
anonym
8. 2. 2008 18:22
anonym
8. 2. 2008 15:37
neregistrovaný "mates"
8. 2. 2008 16:07
8. 2. 2008 17:30
neregistrovaný "mates"
9. 2. 2008 08:09
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 15:11
neregistrovaný "mates"
9. 2. 2008 15:41
9. 2. 2008 19:00
neregistrovaný "ozawasa-n"
8. 2. 2008 19:41
9. 2. 2008 08:35
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 19:16
neregistrovaný "Beekey"
9. 2. 2008 21:16
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 22:32
neregistrovaný "Beekey"
10. 2. 2008 15:19
anonym
10. 2. 2008 16:58
neregistrovaný "ozawasa-n"
10. 2. 2008 17:19
25. 2. 2008 03:07
anonym
25. 2. 2008 03:09
11. 2. 2008 17:31
11. 3. 2008 09:03
neregistrovaný "Dravco"
anonym
8. 2. 2008 11:17
?!
takovy vykon, v takovem aute je jen pro sebevrahy...standardni verze podvozkem uz ted nestiha soucasnym motorum, s timhle je to sebevrazda;-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - MajoThePuk
8. 2. 2008 11:47
Re: ?!
netaraj...citaj to cele ma sportovy podvozok...ja si myslim, ze to je pekelne auto...a navyse tie 19" pneu krasne ukazu na tom robustnom aute...a nie kazdy sa moze hrdit napisom SRT. A cena je myslim tiez velmi priazniva...u mna ma Caliber SRT4 :yes:
anonym
8. 2. 2008 12:26
Re: ?!
pěkné, u mě vede ale v tehle kategorii OPC, stejně bych ale raději jetou M3, to je jina jizda :-!
Avatar - MajoThePuk
8. 2. 2008 12:31
Re: ?!
M3 E46 Cabrio poznam, ma ju kamos...je to zradlo. OPC je sleha, ale neviem ako stoji u vas u nas to je drahe pomerne dost
neregistrovaný "no importa"
8. 2. 2008 11:59
kW
Ja hlavne nerozumiem, ze preco musia ten vykon stale uvadzat v kW. Ved to je pre drvivu vacsinu nic nehovoriaca hodnota. Ked uz to tak musi byt, je nejaky zasadny problem k tomu pridat aj zazdemu zrozumitelne kone?
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "no importa"
8. 2. 2008 12:00
Re: kW
..kazdemu..
neregistrovaný "Atomas"
8. 2. 2008 12:10
Re: kW
To bude patrně proto, že kW je jedna z jednotek SI. Koňská síla je v podstatě stará jednotka výkonu, která se ovšem používá i dnes - vymyslel ji James Watt pro srovnání výkonu jeho vylepšeného parního stroje k domácímu zvířectvu pro své zákazníky.
neregistrovaný "hrnec"
8. 2. 2008 13:36
Re: kW
to mas pravdu, ale v nemecku se pouzivaji PS, v anglii HP (BHP) a napriklad v anglii kdyz reknes kW tak nikdo nema ani tucha...
anonym
8. 2. 2008 20:17
Re: kW
v anglii kdyz reknes kilometr tak taky vedi prdlajs
neregistrovaný "Johnnn"
8. 2. 2008 12:21
Re: kW
Od Hp se v Evropě upouští a to i z toho důvodu, že pokud by se pak podle otáček a výkonu v Hp počítal točivý moment, vyjdou celkem pro nás méně srozumitelné lb/ft namísto bežných N/m. Hp se používá prakticky jen ze zvyku a nostalgie.
neregistrovaný "Kvasoň"
8. 2. 2008 12:55
Re: kW
Když se od nich opouští, proč je tolik lidí chce uvádět? Přidávám můj hlas pro to, aby se uváděly obě jednotky. Je to takový problém??? ;-\
Avatar - skejpa
8. 2. 2008 17:36
Re: kW
pro me sou napriklad KW mnohem prehlednejsi nez kone. koniky u nas casto hodne zaokrouhlujou. ja verim KW...
anonym
8. 2. 2008 12:04
za ty prachy...
Me se to celkem libi, hlavne asi kvuli cene. Nevim, kdo dela auto za stejny prachy se stejnym vykonem.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Atomas"
8. 2. 2008 12:15
Re: za ty prachy...
Pokud si zjistíte, za kolik se prodává v USA, tak budete patrně udiven. Dle ceníku začíná cena na 23.000 USD, což je zhruba cena Octavie v základu s 1.4 59 Kw...
Avatar - MajoThePuk
8. 2. 2008 12:25
Re: za ty prachy...
Nejde uplne len o prachy aj ked za tie peniaze nema konkurenciu asi...ale tie sportove doplnky a ten vykon robia z toho auta naozaj auto..pekne je robustne...dal by som si povedat
8. 2. 2008 12:21
Možno
Motor, prevodovka, podvozok, komfort, kvalita. To všetko je možno na úrovni. Neviem, neskúšal som, takže to neviem potvrdiť ani vyvrátiť. Ovšem vzhľad, dizajn, to je niečo strašné. Hrubé, drsné, akoby niekto vzal kváder a otesal ho mačetou, nechcem vidieť tú hodnotu koeficientu odporu vzduchu, ktorá sa dnes už spomína menej. Podľa mňa to vyzerá horšie jak čínska hračka na diaľkové ovládanie. Interiér tak podobne, aj keď výplne dverí docela ujdú a sedadlá vyzerajú lákavo. Z tohto dôvodu asi nie, asi by som si vybral niečo iné. Tento americký dizajn nemusím. :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - MajoThePuk
8. 2. 2008 12:29
Re: Možno
No nahodou..posobi robustne..co automaticky daa pocit bezpecnosti uz na prvy pohlad a to je silna zbran. Dizajn je subjektivna vec pretoze kazdemu sa paci nieco ine..ja som zatazeny na talianske plnokrvniky, pretoze taliani maju prekrasny dizajn..na druhej strane sa mi paci aj hruby, neotesany a robustny dizajn ameriky, z ktorej priam srsi sila uz na pohlad..Taky Grand Cherokee SRT8..Challenger, Mustang, nove Camarao..taktiez su take robustne, neocesane..a pritom tak zivelne krasne...je to o vkuse...kazdopadne u mna :yes: aj ked interier amerik ja naozaj nemusim...
8. 2. 2008 12:44
Re: Možno
Nie je niekde crash-test tohto zázraku? Či je taký bezpečný, ako sa snaží robiť dojem...
Avatar - MajoThePuk
8. 2. 2008 12:47
Re: Možno
Dostal minuly rok 4* od EuroNCAP...v clanku mas link
8. 2. 2008 14:18
Re: Možno
idem kuknut, nevsimol som si....
neregistrovaný "PKD"
8. 2. 2008 14:21
Re: Možno
No ja ho uz mam doma, sice nie SRT4, ale CRD a je to fakt kus pekneho auta. Dost netradicne na slovenske a ceske pomery, ale nenasiel som cloveka co by sa mu nepacil. Sedadla aj ked nie su az take pekne ako v SRT4 su super, vykon - super, spotreba - super (5,5l/100), podvozok - super (ide mi hlavne o komfort, ale zvlada paradne aj sportovejsiu jazdu), interier v skutocnosti vyzera lepsie ako na fotkach. A posobi extremne iritacne na majitelov BMW, Audi, VW, MB.. :-)
neregistrovaný "Jozki."
8. 2. 2008 15:49
Re: Možno
koeficient odporu je 0,4.
Avatar - skejpa
8. 2. 2008 17:54
Re: Možno
v tom pripade nechapu jak s tim muze jezdit PKDza 5.5l / 100 km. to asi mas jen nastartovano ne ? >:D
neregistrovaný "Svat"
8. 2. 2008 17:51
Re: Možno
Dodge a kvalita? never heard about it.
Avatar - MajoThePuk
8. 2. 2008 20:46
Re: Možno
vidim, ze si ich vlastnil celu kopu...
9. 2. 2008 05:15
Re: Možno
Nikdy nezapomenu, jak mi jeden kamarad, Japonec, s vytrestenyma ocima vykladal, co se mu vsechno na stratusu pokazilo. Predstav si, dokonce i stahovani oken, jak se muze takova vec pokazit, rikal... Na druhou stranu, jeho dalsi auto byl mustang, takze i s poruchovosti se jde smirit :-)
Avatar - Pjenkava
8. 2. 2008 12:33
Hmmm!
To je prostě paráda :-) Tenhle hrubej design konečně našel opodstatnění v tomhle motoru... Doufám že to brzo otestujete! ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kvasoň"
8. 2. 2008 12:51
Takové jakoby škaredé...
... to je... ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hrnec"
8. 2. 2008 13:42
cena
tak to tu mame vazeni... cena je 800.000Kc na ceskem trhu... cena Dodge Challenger SRT8 na US trhu je v prepoctu 680.000Kc tak me zajima, proc to k nam vzdy musi dorazit o nekolik set tisic kacek draz, nez v USA, kdyz cena za kontejner je uz dnes par tisic korun... tak doufam, ze to tam dnes pri tech volbach vyleti do vzduchu, jak klaus tak svejnar a vsichni jejich prisluhovaci... a mel by do vlady nastoupit jara cimrman, pat a mat a bolek polivka >:D
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "ozawasa-n"
8. 2. 2008 14:09
Re: cena
no s tou cenou - musí - protože je tu DPH, clo a nakonec - nenažranost evropských prodejců. Ve Státech je auto spotřební předmět běžné spotřeby a dostupný "masám".Stačí si uvědomit, že třeba nissan navarra v plné výbavě a se 4l benzínem a automatem stojí i se ziskem dealera 32 000 usd - což je v přepočtu nějakých 576 000,-. Kontajner - ať něžeru - celý - kam se vejdou dvě auta 30 000,- korun - k tomu clo a dph plus vyřízení formalit - pokud nebudu za zloděje - dostanu se na nějakých 800.000,- Dobře - budu si myslet, že zákazník je takový blbec, že mu budu tvrdit, že na tom budu mít zisk jen 50000,- dostanu se na 850.000,- vč. daně.... No a to je individuální dovoz - co pak fabrika, která by to sem prala po desítkách - nejde o případ navary, která mne zajímá, ale o cenu. Jeep Cherokee - nový - do 27 000 usd, patriot do 22 000,- atd. atd.... Zkrátka je to o nenažranosti...
Avatar - T613
9. 2. 2008 11:01
Re: cena
Není to o nenažranosti, ale o zákonu nabídky a poptávky! Jsou snad americké auta dražší v Evropě než jejich velikostně srovnatelná konkurence z Evropy a Asie? Ne, není.
anonym
9. 2. 2008 11:14
Re: cena
Ale jsou. Vezmi si Dodge Avenger, auto stření třídy a je bezmála o 150 000 Kč dražší než Hyundai Sonata. A nepovídej mi, že je Dodge lepší než Hyundai. Není, obobje dvoje sem měl možnost vidět na vlastní oči. Možná že někomu se design Dodge líbí víc, někomu zase přijde hezčí Hyundai, ale to je věcí vkusu. Ale jde o to, že Dodge ti nabídne zpracování interiéru kvalitou srovnatelnou s Felicií, zatímco u Hyundaie jsou přeci jenom dál. Takže Sonata za 550 tis kč a Avenger za 699 tis kč. A já osobně bych si koupil radši tu Sonatu. Je blbost prodávat něco, co není lepší za cenu o dost vyšší. A nezapomeň, že Dodge je vnímán jako značka pro obyčejný lidi. Takže za cenu Dodge si v klidu kjoupíš i Mazdu 6, Hondu Accord a další, a ty jsou daleko daleko lepší.
Avatar - T613
9. 2. 2008 11:23
Re: cena
Zapomínáš na fakt, že ten Dodge má notně větší image v široké veřejnosti než ten Hyundai. Tvorba ceny není pouhé přepočítávání ceny v USA a přidání fixních nákladů. Proč bych já jako importér měl si dávat menší marži, když mi lidé platí tolik kolik chci? A stačí mi to ke spokojenému životu? Člověk, který si jde koupit Sonatu (neznalý člověk) ani nepomyslí na koupi Dodge. A to z prostého důvodu: Dodge má silnější image, a tudíž bude předpokládat větší cenu. To je třeba také důvod, proč se Jaguaru nezdařila expanze s X-typem.
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 11:35
Re: cena
No amíci jsou hlavně trochu jako děti a všude jim visí jejich vlajka a dodge je us značka - takový ten beran na kapotě - ale nic proti, nám by někdy zase národní hrdost taky neuškodila.... Hyundai jsou tam pro socky a študáky, ale.... situace se zlehounka mění - a je to o spokojenosti s vozy. Jasně, že H. nikdy nedosáhne prodejů Dodge - tedy myslím, ale můžu se plést, jako manažeři GM a Fordu, když nepovažovali Toyotu za reálné nebezpečí.... a ouha - ale toyota je přeci jen jiná liga než hyundai - zatím... Jinak X type - draze prodávané mondeo ve slušivě střiženém kabátku - to byl úlet - draze zaplacený jak zákazníkem - tak značkou.... I když - kdyby alespoň udělali mondeo 4x4 - to bych jim schvaloval....
Avatar - T613
9. 2. 2008 11:47
Re: cena
Co sem pleteš vnímání Hyundaie v USA? A to samé platí pro nacionalismus v USA?
Bavíme se o trhu v Evropě, a zde mají americké vozy takovou image, že jsou lidé ochotni platit za ně podstatně víc než za Asiaty. Šlus tečka. Je to o poptávce a nabídce. Ke každému trhu se přistupuje individuálně podle síly produktu na něm. Takže v Americe je za babku, v Evropě bude drahý a třeba v Singapuru bude placen zlatem. Zapomeňte na nějakou rovnost cen!
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 13:49
Re: cena
mluví tady snad někdo o rovnosti cen? Pokud by se o něčem mluvilo, tak o srovnatelnosti cen ve vztahu ke kupní síle. "Vnímání" značky? Možná někomu zní dodge super americky a hyundai příliš orientálně se závanem korejské láce a šuntu. Když se tedy budeme bavit o Evropském trhu, tak bude mít Dodge punc vyjímečnosti - že si někdo koupí ameriku.... a pokud se ke každému trhu přistupuje individuálně a podle síly produktu na něm, tak asi někde v cenové politice dělají chybu, protože silnou pozici tu má třeba mercedes či vrtule, ale snaha po prémiovosti jaksi us značkám - snad kromě c.escalade - tak ta tu tady u oficiálních dovozců jaksi není. Pokud bychom se bavili o ochotě zaplatit za "něco" vyjímečného - tak mají vaše řádky pravdu.
Avatar - T613
9. 2. 2008 15:05
Re: cena
Samozřejmě, že je to o ochotě zaplatit za něco vyjimečného! O ničem jiném to není
neregistrovaný "DS"
9. 2. 2008 16:27
Re: cena
"Ochota platit za něco vyjímečného" ale není image. Image má ta značka, která je stále pro zákazníka jedničkou i když jejich aut denně potká stovky (BMW, MB..). Kdyby tady jezdily stovky Caliberů, dám ruku do ohně za to, že zájem by opadl.
Avatar - T613
9. 2. 2008 19:27
Re: cena
zeptej se kohokoliv, kdo se nezajímá o auta na jeho názor na ameriky. každý je bere jako imageovky
neregistrovaný "DS"
10. 2. 2008 00:14
Re: cena
Když to tak čtu, možná jsme se trochu 'nesešli' ve výkladu slova "image". Pro mne mají image jedině prémiové značky, a to Dodge určitě není. V jiné než prémiové sféře o image ani neuvažuji. Není trochu smešně dělat v Evropě z auta pro americké študáky "imageovku"? Ameriku si můžeš v Evropě koupit ze dvou důvodů.. 1) z lásky k těmto autům, ale v tom případě bys nešáhl na nový model zglobalizovaného Dodge, který už ani Amerikou moc není, ale proti gustu .. 2) kvůli pozérství nebo snaze 'odlišit se' - zde zřejmě vnímáš onu "image" ty. Pro mne má však image jiný význam. Nebo si snad majitelé BMW kupují svou 3er proto aby se odlišili? Určitě ne, vždyť jich denně potkáš stovky - přesto má toto auto image.

Caliber může mít image tak pro někoho v Evropě (a to ještě směrem na východ, západní trhy a myšlení jsou jinde). V USA to bude pořád plečka pro kohokoliv (něco jako tady Fabia). Ale na tvůj Mercedes budou pohlížet stejně v Evropě, USA i Japonsku - jako na "auto s image".
anonym
8. 2. 2008 14:11
Re: cena
myslim, ze v USA sa vacsina cien automobilov uvadza bez dph
anonym
8. 2. 2008 18:22
Re: cena
V USA DPH nemají, mají federální a lokální daně, jsou to tzv. sales tax - daň z prodeje
Každopádně jelikož se daně v různých státech liší, jsou zpravidla ceny uváděné bez těchto daní.
neregistrovaný "mates"
8. 2. 2008 15:37
Re: cena
Protoze stale jako magori prepocitavate jen a jen dolar na Kc + nejaka preprava a clo. Nikdo z vas se nezamysli, co vse importer musi. Nikdo z vas nekalkuluje ceny nemovitosti, najmu, cenu prace, energii, danovou zatez, cenu penez z banky atd. To vse utvari cenu dovezeneho auta. Takze uz konecne prestante blit kraviny, jak se importer pakuje. Myslet, vazeni a hlavou!!!!!
8. 2. 2008 16:07
Re: cena
Ale ty zas tomu rozumíš. A jak to, že japonský a korejský auta, která se musej dovážet z ještě větší dálky předražený nejsou, aha. Jasně, že si nějakej bakšiš musej připočíst, ale že by to bylo tolik. A nezajímaj mě řeči typu, že jich prodávaj daleko míň. To je sice pravda, ale čím to asi je. Kdyby ty auta nabízeli za normální cenu a ne za cenu, jako za prémiovky, tak se jich prodává taky mnohem víc. Takže to, že se tady ameriky prodávaj tak málo je jenom vinou nenažranejch dovozců a prodejců.
neregistrovaný "mates"
8. 2. 2008 17:30
Re: cena
Ty mi pripominas jednoho cloveka, ktery u me nedavno poptaval nejakou dodavku technologie. Spocital jsem mu to, udelal radnou nabidku a on prisel s konkurencni, ktera byla o rad % niz a povidal mi, ze si myslel, ze jsem solidnejsi, protoze ted mu je uplne jasny, ze na nem chci vydelat ;-\ Co s takovym clovekem? Stejne jako ty, ignorujes realny priciny ovlivnujici cenu a jen si meles svou. Mimochodem, japonci nejak extra levny nejsou. Zkus si cvicne spocitat, ale opravdu tak, jako bys pocital podnikatelsky zamer pro banku, dovoz neceho. Nijak samo nevylucuju, ze maji dovozci US vyssi marze, ale moc pravdepodobny to neni. Kazdopadne by to chtelo znat treba i podminky vyrobce. Kdy a jak mu musi auta zaplatit, jaky maji kvoty atd. Bez toho jsi jen za rvouci socku, ktera na to nema, place a obvinuje druhe z nenazranosti :no:
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 08:09
Re: cena
Tohle je pohled druhé strany - řekněme prodávajícího a pravda bývá někde uprostřed. Já jsem o dovozu auta ze států uvažoval dost vážně - nakonec jsem se rozhodl jinak - ale - je jasné, že cena vozu není pouze o jeho nákupní ceně krát kurs - jsem klidně schopný pochopit i přepravní náklady, cla, daně a přiměřený rabat - marži obchodníka. Dokonce chápu, že něco stojí i homologace, která není levnou záležitostí, jde-li o oficiální prodej. Kalkulace s tím, že mám cenu prodejny, servisní vybavení, režie jako voda, elektřina, plyn atd... včetně nezanedbatelné částky na mzdy a odvody atd atd - tak to už je jiná liga - prodejce ve státech, který mi přičte místní daně - proto také uvádějí tzv čistou prodejní cenu - na kterou mi nabalí místní daně - ale na druhou stranu je také schopen mi říci, že .... dovezu vám za x dolarů auto k prodejci, kde se vám to vyplatí - a já na rovinu vím, že to udělá jen papírově, ale já ušetřím atd atd....a stejně na tom autě vydělá okolo 700 dolarů....teď se bavíme o autě řádově za 20000 us babek.... Ale vraťme se do čech - marže na malých autech je mizivá - třeba jen pět až osm tisíc - u aut nad milion už je to třeba o padesáti až 150 litrech - pak to roste - podle prestiže a pozice značky. Dovozce či fabrika Vám marži neřekne ani za peníze >:D , protože nejsou padlí na hlavu - kvoty se liší podle značky - jinou má korejec a jinou švéd - u dealera volva je to třeba 40 aut ročně u hyundaie na okresním městě třeba 140 za rok.... a všeobecně je známo, že dealery spíš živí servis než prodej. Pokud chcete znát hodně hrubý odhad a to opravdu hrubý marže třeba škodovky - tak vezměte výroční zprávu - zisk - a prodaný počet automobilů - a bude to hodně hrubé - protože se nedozvíme - rabaty od dodavatelů - bonusy od dodavatelů, poplatky za patenty, poplatky za poskytnuté technologie, platby za energie, mzdy atd. atd. Můžu považovat jen za tzv. latinu to, co mi řekl jeden z prodeje škody v MB, že na každé oktávceII. má fabrika plus mínus 35-45 tisíc. Když se vrátím k těm us vozům - Nissan Frontier ve výbavě jakou jsem chtěl včetně všech sranda daní do přístavu po případné slevě, protože to bylo, přes známého, který ve státech ofiko - naštěstí - pracuje - tak by mne vyšel na 30 450 dolarů- a to bylo v době, kdy kurz byl 21,50 - by mne se vším všudy vyšel na 930 000,- - zařizoval bych vše sám, za pomoci známých. Nejlevnější nabídka firmy spec. na dovoz byla ....... tamtadadá - 1 160 000,- To jenom k těm maržím. Kdybych byl schopen fixlovat a čekat na auto přes půl roku - tak by to vyšlo ještě levněji - protože ho tam může občan koupit, pak ho užívat - dovést si do Evropy a pak ho tu střelit jako ojetinu.... ale to už jsou kouzla, která třeba ovládají někteří dovozci ojetých vozů..... Takže neupírám nikomu právo na slušný výdělek, ale zneužívání neznalosti druhých mi také nepřijde jako zrovna ryzí fair play.... A jen tak mimochodem na závěr věru dlouhého článku - stačí porovnat prodejní ceny uvnitř evropy a to jsou pecky - a ať mi nikdo nevypráví, že "ti druzí" pracují pro charitu...
neregistrovaný "mates"
9. 2. 2008 15:11
Re: cena
Cituji : "Kalkulace s tím, že mám cenu prodejny, servisní vybavení, režie jako voda, elektřina, plyn atd... včetně nezanedbatelné částky na mzdy a odvody atd atd - tak to už je jiná liga". Jenze presne prave tuhle ligu musis hrat, kdyz chces ta auta oficialne dovazet a prodavat. Srovnavat individualni dovozy a oficialnim zastoupenim proste nelze! Kritizovat primerenost zisku bez znalosti jeho skutecne vyse, pouze na zaklade nekvalifikovanych odhadu je taky blbost. Myslim, ze si rozumime ;-) Jinak ja prodejce ani dovozce aut nejsem. Mel jsem moznost byt u toho na laika velmi blizko a neco vim. Dal uz spoustu let podnikam a mimo jine i dovazim (sice naprosto jinou komoditu) a proto mam aspon tuseni, jak se veci maji. Vadi mi kecy typu dolar je za tolik, kontik stoji nejspis tolik a je mi to jasny, oficialni importer krade :-( To vetsinou napisou deti, ktere jeste nemuzou nic vedet nebo nejaky socansky picocurak, pro ktereho je kazdy, kdo neco dela a taky za to treba neco ma, skudce nejvetsi 8-s
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 19:00
Re: cena
tak konkrétně - kontajner pro dovoz zboží z HK - při počtu 30 a výše ks - myslím tím, standartní dlouhý - 26 000,- alespoň pro nás. Marže na autech, které jsem uvedl výše - sedí - stačí ověřit. Dovozce si zpravidla účtuje i spoluúčast na akcích, které inzeruje v médiích - přece to nepůjde z jeho. A co se týče nákladů na výstavbu, odpisy, mzdy atd atd - tak byť je tam trošku jiná daňová soustava - tak má ve státech dealer taky. Je pravda, že trh je tam "o něco" větší, takže se tam dohání mnohdy množstvím chybějící marže. Naopak pokud platí základní ekonomická pravidla pro automobilový byznys - měl by být výhodnější než individuální dovozy, protože se míra nákladů rozepisuje mezi více kalkulovaných položek k prodeji. Určitě má dovozce náklady na zajištění servisu atd. atd.- ale asi si při znalosti určitých poměrů nebudeme nalhávat, že tyto náklady nerozpustí do ceny náhradních dílů atd..... Nepatřím, k těm závistivím hamounům,kteří si přejí aby sousedovic koza chcípla, ale vadí mi zkrátka nastavení tohohle systému směrem k autům, která jsou zkrátka mým koníčkem a žere mne, že jsou tak drahá, byť by nemusela. Mimochodem homologace auta pro daný trh stojí pěkný balík na jehož konci je šest nul. A určitě se nedá srovnat s individuálním nákladem na změnu elektroinstalace světel, emise atp - ale zase se to rozděluje mezi větší počet. Je to na delší diskuzi, kde bychom mohli srovnávat cenu práce tady, v Asii, ve státech, logistické náklady - předpokládané prodeje atd... Stačí když se mrknu do kompu a vidím marže na zboží, které prodáváme a o kterém si zákazníci říkají, jak je levné a přitom kvalitní a vím, znám po jednáních marži distributora atd... Je to zkrátka stejný princip(nikdo lepší zatím nevymyslel ;-)
Avatar - T613
8. 2. 2008 19:41
Re: cena
To jsou zase hlody. Výrobek který prodávám můžu dát za cenu jakou uznám za vhodné. Je jen na zákazníkovi zda-li to za tu cenu koupí a nebo ne. Očividně si to lidé kupují a dovozcům se to vyplácí, tak proč by šli z cenou dolů?
Ty bys určitě nejraději zavedl na auta pořadníky ne?
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 08:35
Re: cena
to je sice pravda, že výrobek můžu nabídnout za cenu jakou uznám za vhodné a je jen otázkou zda někdo kou*** ne - to je ona diskuze o rohlíku za 1,50 či za 2,50. Pro zákazníka je lepší 1,50 a koupí si jich klidně 20 do mražáku nebo na strouhanku - ale rohlík za 2,50 - to už obrací v ruce a koupí třeba jen dva na sváču. Co je pro prodejce lepší? Prodat pro dosažení stejného zisku 5000 rohlíků s vyšší pracností nebo jenom dosypat pár beden a prodat jich 834...... Je to v přeneseném slova smyslu stejný princip na jehož konci je zákazník. Ve Státech je auto výrazně spotřebním zbožím. Příklad lehce napadnutelný - mzda 2500 dolarů měsíčně x 12 - 30000(průměrná je v us asi 34000usd, ale nemá jí tam každý - jako u nás)ročně - auto - něco ofiko prodávaného na obou trzích - Dodge Nitro 4x4 3,7V6 AT - 20 000 usd - vydělá na něj za 8 měsíců. U nás - 780000,- průměrná mzda 18500(kdo je průměrně má že?Takže jako u usa) - vyděláno za 42 měsíců. Ano - nezapočítávám ostatní náklady na bydlení, makroekonomický vývoj, inflaci příp. deflaci(kéž by). Ale předpokládám, že dealer v usa chce také vydělat, má prodejnu, zaměstnance, platí daně atd atd a nemá takovou havaj ve smyslu přísnosti finančáku a "české" cesty.... Sám jsem odpůrcem prostého přepočítávání, protože třeba náklady na bydlení jsou tam nesrovnatelně vyšší a o kvalitní zdravotní péči bych raději nemluvil, protože by se zdejším lidem asi pořádně protočili bulvy a poplatky u doktora by se dostaly do debat na dětských pískovištích..... Jde jen o velmi zjednodušený příklad toho, že zkrátka auto je ve státech normálka - skoro "základní" potřeba a u nás pořád ještě jakoby luxík.....
neregistrovaný "Beekey"
9. 2. 2008 19:16
este k tej cene
Ceny v USA su konecne ceny, vcetne dane. Porvnajte si europske premiovky, kolko stoja u nas, a kolko v USA. Full A4, quattro a poriadnym motorom v usa stoji tak okolo 650 tisic CZK, tuto aj ten uplny zaklad s motorom z kosacky stoji viac... tak cim to je? Jednoznacne cenou dolaru...,proste tam stoja tie auto priblizne tolko ako pre 5-6 rokmi, akurat, ze cena dularu sa znizila o 30%... Individialny dovoz trosku drahsieho US auta, cisty zisk...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ozawasa-n"
9. 2. 2008 21:16
Re: este k tej cene
pozor ale na shodu dílů a záruku - daimler třeba poskytuje záruku us aut jen na motor - ne na elektroniku - ostatní světový výrobci třeba zkrátka trvají na tom, že cestou přes louži záruka padá. Vím o případu, kdy dovoz nového subaru tribeca vyšel o 450 tisíc levněji ale po bouračce na předek se muselo čekat na díly z us, protože evropské díly nepasovaly... tohle mne třeba konkrétně odradilo od dovozu ze států....
neregistrovaný "Beekey"
9. 2. 2008 22:32
Re: este k tej cene
No jo..., riziko tam je. Hlavne aj preto, ze v USA menia kazdy modelovy rok nieco na danom aute..., v europe tak kazde 2-3 roky, podla uspesnosti daneho modelu. Ale mozno, ze aj to by sa dalo neak obist. Trebars kupit auto hned po uvedeni na trh, audi A4 teraz? Mozno, ze v tom pripade by tam take rozdiely neboli, na druhe strane vsak staci ak tam je iny tvar hmlovky... Tak nic ine nezostava iba neburat:-D
anonym
10. 2. 2008 15:19
dodge caliber
Patřím již k té starší generaci a do současné doby jsem vystřídal hodně aut, naposledy nissan primeru cvt/plná spokojenost/, ale ted bych si chtěl tak trochu splnit klukovský sen a koupit si dodge caliber.Myslíte si,že už začínám blbnout-nejde mi vůbec o nějakou image či o cokoliv jiného. Já vím, že interier nic moc,ale nemám s amerikama žádnou zkušenost, nevím jak je to s náhr. dílama apod. děkuji za každý názor.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "ozawasa-n"
10. 2. 2008 16:58
Re: dodge caliber
Dodge caliber je v nabídce oficiálních českých prodejců, takže při nákupu tady platí standartní záruční podmínky a díly by měly být k dispozici. Pokud jde o individuální dovoz ze států - jde o dovozce, zda firmu či to budete dovážet čistě na sebe. Na sebe přijdete o záruku, pokud tedy dodge neposkytuje tzv. globální, ale to nevím a měl by jste si to ověřit u dealera značky - raději u dvou, protože Vás taky třeba může trochu houpat, aby prodal svůj vůz. Pokud globální záruka, či jiná specifická - třeba jen na motor a převodovku atp. - není, jedná se od první chvíle zkrátka o riziko. V případě havárie se bude muset čekat na díly, které se případně liší od evropské verze a mohou mít jinou cenu(zpravidla nižší :-) ) Cena v servisech bude asi standartní....
Avatar - T613
10. 2. 2008 17:19
Re: dodge caliber
zkus se obrátit na diskutéra Hory . ten ho myslím má
anonym
25. 2. 2008 03:07
Re: dodge caliber
Zdar chlape, díky, že sis vzpomněl... Jasný, Calibra mám koupenýho od Chrysleru v Praze na Chodově, standartní servis a záruka...

Jinak se celkem bavím tady těma "chytrejma" hlavama... Mně se Caliber líbil hned od začátku a když jsem zjistil cenu, tak to jsem neváhal. Zkušebka byla jen z povinnosti...

A nezapomínejte, že model pro Evropu je po úpravach (brzdy, podvozek atd.), což ve Státech není.

Jestli je Caliber imagovka po Praze? Tak to bez debat, pokaždý se někdo rád podívá a já neříkám, že mi trošku nedělá dobře... A trojkový BMW je bezesporu sportovní legenda, ale jaksi jí je vidět tolik, že to nikoho nevzruší, je to už teď bohužel jen jedna z davu...

Jak tady někdo ze slovenských kolegů poznamenal, majitele báv na semaforech moc nezkousávaj... Ale já je nechám, ať se odpálej první, to na tu blondýnu, co maj jako spolujezdkyni určitě zapůsobí a ta si řekne: "Ten můj je ale kus chlapa, dal na * i tomu americkýmu beranovi..."
Avatar - Hory
25. 2. 2008 03:09
Re: dodge caliber
Zdar chlape, díky, že sis vzpomněl... Jasný, Calibra mám koupenýho od Chrysleru v Praze na Chodově, standartní servis a záruka...

Jinak se celkem bavím tady těma "chytrejma" hlavama... Mně se Caliber líbil hned od začátku a když jsem zjistil cenu, tak to jsem neváhal. Zkušebka byla jen z povinnosti...

A nezapomínejte, že model pro Evropu je po úpravach (brzdy, podvozek atd.), což ve Státech není.

Jestli je Caliber imagovka po Praze? Tak to bez debat, pokaždý se někdo rád podívá a já neříkám, že mi trošku nedělá dobře... A trojkový BMW je bezesporu sportovní legenda, ale jaksi jí je vidět tolik, že to nikoho nevzruší, je to už teď bohužel jen jedna z davu...

Jak tady někdo ze slovenských kolegů poznamenal, majitele báv na semaforech moc nezkousávaj... Ale já je nechám, ať se odpálej první, to na tu blondýnu, co maj jako spolujezdkyni určitě zapůsobí a ta si řekne: "Ten můj je ale kus chlapa, dal na * i tomu americkýmu beranovi..."
11. 2. 2008 17:31
SRT
no když nějakej model SRT tak RAM SRT10 :-) :yes: ... to by se mi mooooc líbilo .. třeba tuten [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Dravco"
11. 3. 2008 09:03
Re: SRT
Jdu se na něj mrknout k prodejci, bydlím od něj 200m. Už se těším, jak si sednu na zadek.