Elektromobil nás vozí hlavně po městě a nejbližším okolí. Jak opadly mrazy a nutnost topit, odvážíme se i na delší výlety. S letním horkem ale spotřeba zase stoupá. Uhodnete proč?
1. Šikovné mestské autíčko. Dobrý výhľad, obratnosť, pohodlie v kabíne.
2. Dojazd pre mesto plne dostačujúci, občas i mimo mesto. 200 km v zime s kúrením a 300 km v lete s klímou sú na mestské autíčko viac ako dobré hodnoty. Najazdí niekto po meste za deň viac?
3. Stále privysoká cena. Niekedy mám pocit, že sa niekto snaží držať ceny EV v nebeských výšinách umelo. Bez ohľadu na použitý materiál predsa ceny batérií nemôžu cenu auta vyhnať na trojnásobok... Pritom odpadá motor so všetkými perifériami aj prevodovka, ktoré nahradí pár elektrických vinutí. To mi hlava nechce brať, niekde ešte bude zakopaný pes. Nie som si istý, či vysoká sériovosť dokáže stiahnuť cenu o 2/3 dole... Cena snáď jediné negatívum (a žiaľ zásadné), inak si myslím, že je toto vozítko plne využiteľné v bežnom živote. Ak teda nebývaš v paneláku...
Čo to všetci meliete o degradácii batérie? 120 namiesto 200 znamená degradáciu o 60%. Kde si vôbec počul o takom čísle? Podaktorí si tie argumenty cucáte z prsta...
Ako moze byt pohodlie v kabine, ked to je jediny elektromobil, kde sa recenzenti stazovali, ze huci :-)
Alebo to uz je nova verzia?
Kabel na nabijanie doma preco neponukaju? V cenniku je za 500 €. Len by zistili, ze cela elektroinstalacia z toho huci v dome, tak radsej napisu, ze to vyrobca neponuka :-)
Šetřilo se i na odhlučnění, při nízkých rychlostech je ve voze celkem ticho, ale již na okresce slyšíte jak hluk pohonu, tak výraznější hluk proudění vzduchu kolem karoserie. Na dálnici je ve voze poměrně hlučno, dokonce tak, že jsem musel výrazněji zesílit autorádio, abych rozuměl hovořícím - a to jsem v elektromobilu ještě nezažil.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…2_auto_testy_nyv
Při nabíjení totiž vydává Renault Zoe nepříjemný vysokofrekvenční cvrččí zvuk, při pomalém 10A nabíjení poměrně tichý, při 3x 16 A výrazný a při 3x 32 A pronikavý. I při 3x 16A je tento pištivý cvrkot slyšet zhruba deset metrů od vozu.
První večer mne to po zapojení do zásuvky překvapilo, ale řekl jsem si, že to nebudu řešit a sousedi to pro jednou vydrží. Po zaklapnutí domovních dveří mně opět překvapilo, že je vysokofrekvenční cvrkot slabě slyšet za zavřenými dveřmi v předsíni, přičemž vysoké složky by měla taková akustická překážka víceméně izolovat. Po chvilce jsem se dopátral, že stejným způsobem „hraje“ i příslušný jistič (kvalitní Eaton 3x 16A) v rozvaděči.
Nabíjení jsem přerušil a začal googlovat. Během chvilky bylo jasné, že to není problém testovacího kusu, ale že se s tím setkali uživatelé i předchozí generace.
"plug-iny mají maličkou baterii proti full bybridům, poloviční až 1/4 …"
co to meles, uz ted si nalitej?
Baterka je baterka, vzdycky je slozena z clanku. Pokud ma baterka v pluginu 12 KWh a baterka v EV je napriklad trojnasobna treba 36kWh, staci ti na to kulickove pocitadlo. Tedy doufam. Ful hybridy mivaji baterku malickou, sotva na par kilaku, tak desetinove proti pluginu
rozumny clovek kdyz uz chce vyhodit melouna za auto si za ty prachy koupi plugina, jizdni vlastnosti naklady na provoz +- stejny ne li lepsi a nemusi ztracet cas hledanim nabijecek a dalsi cas cekanim na nabiti
Ioniq, Outlander, Prius a budou dalsi
Tohle dava smysl kdyz je to novy, po degradaci baterie se budou dojezdy zkracovat o tretinu a to jsou hned jiny cisla. Z 200 v zime bude hned 120. Ne diky, nechci
Suhlas, tiez mi pride, ze za taku cenu uz radsej Teslu ak by som prekusol hnusny interier.
Na druhej strane je Zoe male mrstske auto dlhe 4,1 m takze Tesla 3 nie je alternativou a stale je tam rozdiel 250k czk medzi jej zakladom a vyssou vybavou Zoe. A to Renault vie zlavy...
Osobne by som uvazoval nad Nisanom Leaf ak by som mal lovit v tychto vodach.