Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 320d xDrive – Kam se vytratila ta radost?

Nové BMW řady 3 nás v případě verze 330i nadchla, ať už famózním motorem nebo jízdními vlastnostmi. Varianta 320d je však v lecčems jiná...
Zpět na článek
14. 8. 2019 13:16
14. 8. 2019 13:35
14. 8. 2019 13:47
14. 8. 2019 13:26
14. 8. 2019 13:44
14. 8. 2019 13:49
14. 8. 2019 15:06
14. 8. 2019 16:14
14. 8. 2019 19:44
15. 8. 2019 10:01
15. 8. 2019 12:56
16. 8. 2019 15:02
16. 8. 2019 18:25
14. 8. 2019 15:45
14. 8. 2019 17:32
15. 8. 2019 21:52
16. 8. 2019 18:25
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 13:16
Další trojka
kterou spráší každá Oktávka? No dle testu a hodnocení zcela určitě a to rozdílem 1-2 hvězd dle motorizace :D

Po přečtení testu mám pocit, že je tady další 3er, které je velmi dobře jezdícím autem prémiové střední třídy a v mínusech se dozvím, že ta jízda je vlastně negativum, protože někdy před lety nějaké BMW jezdilo zábavněji. Nemělo by se to spíš porovnávat objektivně ke konkurenci ? Stejně se takhle hřeší na to u jiných značek, třeba u Fordu, protože jednou jeden Fokus byl zábavnější...

Výsledkem je pak absurdní hodnocení, kdy naprosto průměrná třeba Oktávka dostane plus za to, že jí méně mlátí zadní náprava, než před faceliftem a má alespoň průměrné jízdní vlastnosti, ale že BMW jezdí jistě a průměrně (vycházím z testu), tak to je špatně...WTF?

Některé nové 3er v základu se mi tolik nelíbí, jako F30, ale jinak to snad nebude tak zlé, což?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - fOE
14. 8. 2019 13:35
Re: Další trojka
Pisu jen k te posledni vete:

BMW je srdcovka, ale i kdyz objektivne treba zadnim svetlum nemam co vytknout: nemaji spatny tvar, jsou 3D, moderni technika atd... , ale jak trojku potkavam v provozu stale casteji a casteji tak se nemuzu zbavit dojmu, ze je to hezka zad...
... z audi. Autor toho v clanku naplkal az az, 3 hvezdy pobavili (rad si prectu o jinem, charakternejsim a lepe jezdicim strednetridnim premiantovi), ale nova trojka mi zezadu (predni svetla naopak hodnotim jako perfektni) proste nesedi. Zvlastni, protoze 5er si ten baworacky tvar svetel jeste zachovala, tohle uz ne.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 13:41
Re: Další trojka
Já souhlasím, že největší problém mám asi taky se zádí, nicméně vyšší výbavy, včetně té testované můj problém řeší a rozhodně by mi nevadilo v takovém Baworu jezdit :)
Avatar - fOE
14. 8. 2019 13:47
Re: Další trojka
No alespon konecne vidis jakej ses chudak. Autor clanku by si o takovou plecku ani neoprel kolo. :D
PS: Klidne bych "chudactil" s tebou. ;-)
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 13:56
Re: Další trojka
Tak já jsem social, protože jezdim ve stejně postiženém autě značky, kdy před třemi generacemi jeho sportovní verze na okruhu v TOCA fakt válela :D Hele, tak mne napadá, třeba takové Porsche Cayenne by mělo dostat tak 1,5*, protože Porsche přeci dělalo a dělá sporťáky a od dvoutunového SUV prostě čekáš, že bude na okruhu první! :-[]

A já ti ještě povím jednu věc ! Já jsem takový lidumil, že bych přežil i tu horší grafiku přístrojů a kvalitu interiéru... jako, není to Škodovka, ale posmívání v hospodě ustojím! :D
14. 8. 2019 16:16
Re: Další trojka
Nevíml, co je horší grafika. Ano, do klasických dvou kulatých budíků to má daleko, ale kvalita grafiky je vysoká.
Na fotkách jsem pindal, po měsíci žití s tím hle displejem už to neřeším, zvlášť když je HUD.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 16:34
Re: Další trojka
To je asi moje špatná interpretace mínusu "lacině vyhlížející přístrojový štít" - přeložil jsem si to tak, že grafika přístrojů je lacině působící, ale autor asi myslel celkové provedení? Nevím...
14. 8. 2019 13:26
Kecy
Jsou to kecy. Autorovi se proste nelibila seda barva a nepochopil, ze ne kazdy chce mit M sport podvozek. Pritom prave proto tato konkretni varianta existuje - aby byla primou konkurenci pro A4 nebo Mercedes C.

Proste se autor rozhodnul, ze jedine mozne spravne reseni je m-sport a rozumne silny benzin a vyrazna modra. Jak kdyby auto jezdilo na barvu nebo tvar narazniku, jak kdyby nekdo nechtel BMW s mekcim podvozkem...

Osobne bych vzdy do BMW 3 bral benzin m-sport a klidne jen 20i. Ale to prece neznamena, ze jine varianty jsou nejak spatne. Rozhlodne ne o 1,5 hvezdicky mene oproti 330i, to je naprosty nesmysl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CICERO
14. 8. 2019 13:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
28
14. 8. 2019 13:43
Re: Parádní autíčko?
Jo, potom teda skodovky hodnoceni mezi 0-1 (mozna RS by dostalo 1,5 hvezdy) ... to jsou prece nesmysly. A to ja nejsem zadnej patologickej BMW lizal, spis naopak tihnu k jinym, ale jeste snad poznam dobry auto.
PS: ja to ridil nedavno tento 20d msport a parada, nemam pripominek, jen ten digitalni otackomer jde opacne, to je hrozny.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 13:47
Re: Parádní autíčko?
Kdyby si jezdil v i-cockpitu, bude ti ten otáčkoměr připada normální a jak sem tady vyčetl, tak je to tak správně! :D
14. 8. 2019 13:51
Re: Parádní autíčko?
Tak mas tam display, ktery muze vykresiot cokoliv na svete, tak proc tam neni nekde jedna varianta klasicke budiky. To mi hlava nebere. Zvyknout si jde na vsechno a od koupe by me to jako zakaznika neodradilo, ale proboha proc by zrovna BMW melo mi otackomer proti srsti, to nepochopim.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 13:57
Re: Parádní autíčko?
Stejně jsem se tady ptali, když se představil i-cockpit.... Tady máš ale šanci, že update software tvůj problém vyřeší ;) U Peugeotu mají smůlu a musí si to obhájit v diskuzi, že je to normální...
14. 8. 2019 14:05
Re: Parádní autíčko?
Je tu sance, ale vsichni vime, ze se to nestane =D

Jo a taky pise "BMW turbodiesely umí a čtyřválec v 320d není výjimkou". A ma pravdu. Ale nejak zapomnel na jednu vyjimku, a to ze predchozi 20d N47 byl prus*r jak brno, ten se doslova rozpadal. Po 2014 presli na nove B47 a je po problemech.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:06
Re: Parádní autíčko?
O tom zrovna náhodou vím i když se o prémii moc nezajímám, tak o F31 s tímto motorem jsem se zajímal a myslím, že bezpečné je brát až snad 2. polovinu 2015.
14. 8. 2019 14:09
Re: Parádní autíčko?
N47 ma nekolik konstrukcnich chyb a problemy s mazanim. Totalka motoru bezna vec. Kdo menil olej 15-20 tisic, ten nemel problem najet pres 200 tisic. Kdo menil klasicky long life, ten se malokdy dozil 150 tisic. Totalka. Znam takovy lidi dva, takze treba vim celkem bezpecne, ze vymena (polo)motoru s praci je neco lehce pres 300 tisic :-)

Kulance po zaruce neni zadna sance, to by totiz BMW nejspis financne vyridilo.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:11
Re: Parádní autíčko?
Což je skoro cena těch ojetin.... no jsem rád, že jsem zapudil myšlenku na tuto ojetinu už v zárodku.... pořád se mi ale hodně líbí :D
14. 8. 2019 14:14
Re: Parádní autíčko?
Presne tak. A pritom to byl paradni motor, az do te jedne chvile. A pritom 90% z tech mrtvych by najelo pres 300 tisic bez problemu, kdyby se menil olej po 20 tisicich. To je na tom ta sranda. Jenze ojetina, to nevis. Takze od N47 ruce pryc. Pry 18d je spolehlivejsi, protoze je podrazeny vykon a tudiz mene namahany.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:17
Re: Parádní autíčko?
Já ještě četl, že okamžitě po koupi se mají udělat rozvody, které jsou z druhé strany ( u kabiny) a tudíž musí ven motor a práce stojí násobně více.
14. 8. 2019 14:24
Re: Parádní autíčko?
Nojo rozvody. Podle BMW neni nastavena nejaka pravidelna udrzba / vymena. Navic u ojetiny si nikdy nemuzes byt jistej, jestli to ma ty kilometry, ktere ti slibuji. Muze to mit 250 misto 150 a nikdy bys to nepoznal (pokud s tim treba nekdo jezdil 80% 120 po dalnici do prace).
Takze rozvody rozhodne ano. A jednou je to BMW, takze musis pocitat s tim, ze vsechno bude tak nejak slozitejsi a drazsi, to uz je tak nejak soucast veci :-) Rozvody na strane prevodovky dnes uz nejsou az takova rarita ale samozrejme je to hrozny na udrzbu - motor ven, hromada prace, oleje, vsechno :-)
Avatar - CICERO
14. 8. 2019 14:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wikinko
14. 8. 2019 14:48
Re: Parádní autíčko?
vidno ze mas stymto motorom kopec skusenosti, hospodsky odbornik. s N47 som najazdil 300tisic bez akehokolvek problemu.Ze sa tvojim kamaratom od piva rozpadavaju bazarove plecky po pol milione stocenych kilometrov nic nevypoveda o kvalite motora.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:51
Re: Parádní autíčko?
Ahoj, já jsem o tomto motoru uvažoval a bohužel to stejné se píše na mnoho i cizijazyčných fórech, stejně tak mi to povrdil známý, co dělal BMW servis. Nechci tvrdit, že je to pravidlo, nikdy jsem s tím dlouhodobě nejezdil a v 3er už vůbec ne, ale fakt to není jen hospodská povídačka :)
Avatar - lamal
14. 8. 2019 15:17
Re: Parádní autíčko?
Hospodskej povidacke sa rovna aj skusenost jedneho majitela... ak mu nedava na studeno, nepodtaca, tankuje kvalitnu naftu a aditiva tak mu ten motor 300tis najazdi aj s longlife...

Uplny zaklad je pri kazdom aute menit olej po 10-15 tis km a mat spravne zasady pouzivania + tankovat slusne aditivovane palivo... pri jazdenkach to plati 2nasobne a tam potom tie rizika aj u problemovych motorov spadaju na unosnu mieru...
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 16:35
Re: Parádní autíčko?
To je pak každé auto o trochu lepší, než když ho provozuje prase :D Já jsem jen přepsal zkušenosti, které jsem načerpal při zájmu o tento motor :)
Avatar - lamal
14. 8. 2019 16:42
Re: Parádní autíčko?
Jasne, ja som zas reagoval skor na prispevok od wikinka, on mohol byt prave ten pripad lepsieho majitela, statisticky je mala vzorka na vyvratenie povesti tych motorov... tiez by som si to nekupil, hlavne ked nevies po kom.
14. 8. 2019 18:46
Re: Parádní autíčko?
Nojo jenze oba koupili novy auto s nulou km, jeden 320d a druhy 520d, oba automat. Jeden ve 110 tis a druhy ve 130 tis, oba nekde 5 let stary, oba menili long life, oba ten stejny problem. Oba motor totalka, obema odeprena kulance, jeden servisoval pouze v bmw (nabidli mu praci zdarma, ale kulanci ne protoze jednou pretahnul olej o 1000km, motor si musel koupit) a druhy mimo bmw (platil jak motor tqk praci).
Oba to samy - na klikovy hridel se vydrely saly, co drzi kliku, znici to klikovku, spony rozsekaj motor na maderu a hotovo. Nelze to poznat, dokud neni konec.

Problem je v tom, ze umiraji nahodne, jeden da 400 tisic, jiny se nedozije ani stovky.

V BMW o tomto problemu vedi a vedeli velice dobre, bylo to “bezne” (kolik procent aut to se nikdy nedozvime, ale urcite to par procent bylo, bylo jich HODNE, 18d jen vyjimecne, vetsinou 20d). Pry i z toho duvodu prisla B47 o neco driv, nez puvodne planovali, je to konstrukcni vada / spatne dimenzovane a bylo to potreba vyresit co nejdriv.

Krome toho jeste byly problemy s rozvody, to ale nekdy 2010-11 zmenili / vychytali a od te doby rozvody nezlobily.
14. 8. 2019 23:48
Re: Parádní autíčko?
Tak ono je jasné, že sa to nedeje každému kusu. Aj pri tých najväčších automobilových luntoch počet problémových neprekračuje 10-20%. Väčšina zákazníkov prežije aj na long life a ten čo má len jeden kus a nepatril medzi smoliarov to bude obhajovať aký to bol super motor.
Avatar - speedfred
14. 8. 2019 22:35
Re: Parádní autíčko?
Myslím že aj na bmw klube sa toto rieši.
N-motory nebolo to pravé na výdrž či R4 alebo R6 a mali problémy aj s rozvodami.
17. 8. 2019 17:10
Re: Parádní autíčko?
Presne naopak blbecku. To ze ty si s tym najazdil 300tisic bez problemov este neznamena nic. Ten motor ohovaaju samotni servisaci z bmw. Na BMW forach kde su sustredeni ti najvacsi fandovia, tak tam sa pise a neodporuca tento motor.
Avatar - fOE
14. 8. 2019 14:13
Re: Parádní autíčko?
Tak nastesti (to slovo uzivam asi poprve ve spojitosti s virtualnim kokpitem) je tohle jen otazka softu. Pokud bude vule, ziskana treba po precteni 20 recenzi z kterych bude 19 na tohle reseni remcat, neni problem to nenapravit (pri dalsi navsteve servisu i aktualnim majitelum).
Jinak je to samozrejme des, ale pro Cinu asi dobry.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2019 14:39
Re: Parádní autíčko?
No keď to takto má Aston Martin v klasickom prevedení, čo sú oni mníchovčania horší? :D
14. 8. 2019 19:03
Re: Parádní autíčko?
(Smazano, odpoved mimo misu) :-)
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 13:44
Re: Parádní autíčko?
No o autu, které autor popisuje "I díky svému pohonu všech kol je 320d xDrive na okresní silnici neskutečně účinná, v zatáčkách málokdy zaváhá" napíše autor, že je průměrné.... já ti nevím, jestli je tohle právě objektivní, když v kontextu toho dostávají obyčejné Škodovky body za to, že už jim konečně méně bouchá zadní náprava a auto o trochu méně odskakuje na nerovnostech.... Němelo by se porovnávat v rámci konkurence ?
14. 8. 2019 13:58
Re: Parádní autíčko?
Vssak zvlastni je, ze recenze je celkem OK, vsude pise, ze to auto funguje paradne a ze to neni tak ostry jako 330i coz je logicky ... blbost jsou jen ty 3 hvezdy v hodnoceni.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:00
Re: Parádní autíčko?
A plusy a mínusy na konci, které o tom rozhodují. Zase si pak přečti nějaký jiný test, kde se v testu napíše na auto kde co negativního, ale hodnocení je velmi dobré ;) Stejně jako se to neobjeví v plusech a mínusech....
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2019 23:36
Re: Parádní autíčko?
ACZ ale nevyhodnotilo že tohle je průměrné auto = ale že to je podle hodnocení NEJHORŠÍ AUTO CO TU KDY TESTOVALI = až takhle :D :-!

https://podkapotou.zoznam.sk/…-v-kazdom-ohlade + https://automix.denik.cz/…ve-20190810.html + https://www.etrend.sk/…pe-make-upu.html + http://autogrip.sk/…tale-na-vrchole/
14. 8. 2019 13:44
Skoda
Chyba mi zrovnanie so škodou, tieto Bmwecka stoja za *** to nemá na žiadnu skodovku. Superb je urcite lepsi ako patkove BMW vlastne nan sa nechyta ani sedmicka. Tato trojka je ako Fabia, sice fabia je cosi lepsia a hlavne kufor je najlepsi.
Rozbalit vlákno
1
14. 8. 2019 13:49
Re: Skoda
5 hvezdicek tady na skodovky vubec nestaci, to je aspon tak 7 hvezd z peti :-!
14. 8. 2019 13:59
Sbalit vlákno
Machiho zkušenost
Připojím svoji zkušenost. Rovnou říkám, že tohle bylo pro mě zatím největší zklamání letošního roku. Na bavorácích jsem dlouho miloval, že i v základnějších verzích umí nabídnout výjimečné svezení. Abyste si skvěle zajezdili, vůbec jste nepotřebovali M sport, pakety, šestiválce... To byla příjemná nadstavba, ale drahá. Bylo strašlivě super, že i taková 116i byla bavorák. Přesně na tohle auto mám úžasnou vzpomínku, na první generaci. To byla snad nejoholenější verze všech dob, doteď se divím, že importér takové auto do flotily vůbec zařadil. Nemělo to snad žádnou příplatkovou výbavu, takový naprosto nenápadný bílý kousek. Jak mě to ale bavilo!!! Každým zatočením volantu, každou zatáčkou jsem cítil, jak je to všechno neskutečně sladěné a jenom to čeká na nějaký ten šestiválec. A vůbec mi nevadilo, že to nejede. Užíval jsem dokkonalé řízení, podvozek dimenzovaný asi tak na čtyřnásobný výkon, v interiéru mě nerušilo vůbec nic. To bylo blaho.
A tahle 320d? Nenabídla mi nic, kvůli čemu bych ji měl považovat za BMW. Co čekáte od BMW? Já třeba už jenom to, že se budu těšit na každý kilometr. Že mě bude fascinovat, jak to všechno funguje a jak mě to baví řídit. Tímhle autem jsem prostě jenom jezdil do práce. Jalové řízení, podvozek jako jakákoliv předokolka, prostě nic.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:05
Re: Machiho zkušenost
Ahoj Martine, já s tou kritikou začal, tak dovol, abych ti vysvětlil jak to myslím. Chápu co píšeš, taková auta jsou a byly vždy, pro mne třeba přesně takhle fungoval naprosto obyčejný nový Fokus s 1.0EB i když mu na rovince natře nejedno auto B segmentu, ale smyslem recenze by snad mělo být i trochu objektivity a pokud jezdí v rámci konkurence minimálně průměrně a je to tak v recenzi popsáno (dokonce z toho zní, jak to auto jezdí dobře), pak by se to na výsledném hodnocení nemělo tak drasticky projevit a tyto dojmy by měli být určitě v textu, ale pouze jako subjektivní.

Ty tu ještě dodáváš, že je to jalové, což je spíše podprůměr, ale o tom v testu nikdo nic nepsal, osobně jsem to auto nezkoušel, takže nechci mudrovat, jen text moc nesedí s výsledkem a nevyzní to tak objektivně. Přivezete ho na náplavku? Asi se budu muset podívat :D
14. 8. 2019 14:26
Re: Machiho zkušenost
Chápu, ale právě s přihlédnutím k té konkurenci tahle konkrétní verze nenabízí nic navíc. Popravdě si myslím, že céčkový mercedes je daleko sportovnější, ten mě bavil i v základních verzích. I proto ty tři hvězdičky. Úplně nejvíc ale kvůli tomu, že tahle verze prostě nejezdí jako BMW. Blbě se to objektivizuje, když známkujeme srovnávák, tam je to jasný, používáme i procentuální odstup a podle toho dáváme známku. Ale tady je to spíš takový orientační vodítko, nevím přesně, jak to říct. Samozřejmě to auto není špatný, z tohohle pohledu tedy ty tři hvězdičky smysl dávat nemusejí. Ale, je to trojkový bavorák a od toho já osodně čekám to, co jsem psal v prvním příspěvku. Dostal jsem to? Ani náhodou. Platím stále jako za prémiový produkt renomované značky, která svoji image staví na sportovním projevu a radosti z jízdy? Platím. A z tohohle pohledu mi ty tři hvězdičky smysl dávají.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:30
Re: Machiho zkušenost
Ok, jak říkám, tohle beru, je to subjektivní pohled, který nemám důvod nevěřit a kdyby i zaznělo něco v tom smyslu o Cčku, jak píšeš a já ta auta neznal (jakože já konkrétně neznám), bude to rozhodně více vysvětlující, než věty typu, že 320xd v zatáčkách málokdy zaváhá a pak bum, 3 hvězdy :D
Avatar - wakantanka
14. 8. 2019 14:47
Re: Machiho zkušenost
Obyč. MB C je športovejší (mne ako športový nepripadal, pohodlný áno) ? Týmto BMW som nejazdil, ale ak je to tak ako píšete, no potěš koště :D
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:54
Re: Machiho zkušenost
Nová doba! Důchodci do Baworáků a mlaďasové do Mergla! :D Tak proč ne...
Avatar - CICERO
14. 8. 2019 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 8. 2019 15:41
Re: Machiho zkušenost
Klasické C má určitě příjemněji naladěné řízení. Dokázali skloubit lépe požadavek na to, aby auto nezatáčelo s každým milimetrem pohybu volantu a přitom bylo jemné i konzistentní.
14. 8. 2019 15:36
Re: Machiho zkušenost
Neplatíš, protože jsi jezdil v pro mě nejhorší možné kombinaci...xdrive, komfortní podvozek a nafťák R4.

Je to jen a pouze otázka konfigurace. ;-)
14. 8. 2019 20:32
Re: Machiho zkušenost
Takhle uz to dava smysl. Dik za objasneni. Presto mi 3 hvezdy za slusny auto prijde prehnany.
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2019 23:44
Re: Machiho zkušenost
To neni přehnaný = to je vzhledem k výsledkům ostatních místních testů = fakt totální 3,14čovina = aneb NEJHORŠÍ AUTO CO SME TU KDY MĚLI

No hlavně že auta typu A1 30TFSI 85kW za 1.025.000 kč "nás nadchlo" = a právem dostalo lepší hodnocení :-!

https://podkapotou.zoznam.sk/…-v-kazdom-ohlade + https://automix.denik.cz/…ve-20190810.html + https://www.etrend.sk/…pe-make-upu.html + http://autogrip.sk/…tale-na-vrchole/
27. 9. 2020 14:10
Re: Machiho zkušenost
No myslím, že jste se měli zaměřit hlavně na ten standardní podvozek. Ten je opravdu průšvih. Mám právě toto 320d xDrive, bohužel se standardním podvozkem a 18 run flat. A nesouhlasím že je to komfortní. Je to uhoupané, a to je průšvih tohoto auta!
Nedávno jsem měl možnost porovnat F30 s 330d X s 340i X. Jednoznačně preferuji ten diesel. 340 už je přeprděná. Je to pokus o Alfu která nikdy nebude Alfou a při podobné (těch asi 100 koní navíc už tak nepoznáte) dynamice spotřeba 7 proti 10.5 litrům.
Celkem dobře jsem si projel zmíněný Mercedes C - ve verzi 220D 4MATIC a BMW 320d Xdrive mám teď. Auta dost nesrovnatelná. BMW má mnohem citlivější řízení, v zatáčkách pak cítíte lepší vyvážení BMW. Nesrovnatelná neznamená že je BMW lepší. Někdy chcete trochu odpočinku který ostré řízení neumožňuje (hlavně když vezete lidi). Asi je potřeba i to variabilní řízení co je MSportem i adaptivem. Mercedes C pak jezdí hezky a zajímavě, ale v ostrých zatáčkách má BMW hranice dál.Přední náprava opravdu točí i s tím blbým podvozkem, 50:50 nebo snad přední náprava je poznat..
U 320d Xdrive využijete spíš jen na sněhu či vlhku, ale už pro 330d považuji za velmi zajímavé pro rychlost s bezpečností. Ubrat před zatáčkou a v zatáčce už plný, to se hodí (mimochodem rožčiluje mne tempomat co sám před zatáčkou ubírá, a to i v 90 ce, to k řidičskému BMW nepatří).
Tento článek trochu vyznívá proti dieselu a XDrive, luxury paket je pak dle mne jako změna zajímavý (i když mám radši M pakety), ale zkuste se zaměřit na ten standardní podvozek. dost lidem můžete pomoct aby si zakřížkovali ten Madaptivní z testu 330i. Osobně si totiž myslím, že to je ten problém.
Avatar - xxc
14. 8. 2019 14:58
Re: Machiho zkušenost
Mňa tiež zatiaľ BMW neuchvátilo (X1) , ale je to iná platforma a zatiaľ ma auto len 3000 km. Tak hodnotiť budem neskôr. Možno tam nejakú zábavu časom nájdem, ale zatiaľ skôr uchvátilo len komfortom a preskakovaním nerovností :-)
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 15:06
Re: Machiho zkušenost
Ty jsi si koupil po Renaultu BMW, nebo k Renaultu ? K tomu Renaultu s kterým nejsi spokojený ? A teď už nejsi spokojený s X1? :D Hele, mne to nedá se nezeptat, ale, proč si ta auta nezkusíš, než si je koupíš? :D
Avatar - xxc
14. 8. 2019 15:19
Re: Machiho zkušenost
X1 je služobné a s tým jazdím služobne. A nemal som veľmi na výber, tak som to ani neskúšal. Nejak sa nesťažujem, len súhlasím s diskutujúcim vyššie, že ani značka BMW nemusí byť záruka zabavnosti. Renault je naopak celkom zábavný, ten viem dostať na hranu aj v bežných rýchlostiach a v daždi to chodí zaujímavo bokom. Ale ešte skoro hodnotiť, mám najazdené málo. Aj šéfka minule zabila, že 407 lepšie držala na ceste (s čím až tak jednoznačne nesúhlasím).
14. 8. 2019 15:34
Re: Machiho zkušenost
Machi, nemáš úplně pravdu a to z několika důvodů. Prvním je to, že dovozce nakonfiguroval do 320d xdrive. Je mnohem neutrálnější a spíš naladěný na nedotáčivost. Klasická 320d už by byla lepší. Další všc je, že BMW se jako první podařilo odladit podvozky na RFT bez toho, aby byly slyšet tupé rány, stejně jako absence výrazného diskomfortu.
Testovaná verze je pak klasický fleetový mainstream, pořád se dá zvolit sportovní podvozek, pořád se dá odjet se zadokolkou.
Řízení je lepší než F30 před FL, jalovost má v prémii Volvo nebo Audi A4. Tohle je málo bavorácké, souhlasím, nicméně s poznámkou, že jsem G20 taky odtestoval na xdrive a tak nevím jak funguje klasická varianta. Ale naladění řízení bylo rozhodně pro mě rozpačité, zvlášť když si vzpomenu na svého XE-S. nebo dokonce když porovnám s X5 poslední generace.

Když tohle čtu, vždy si říkám, že bych vás posadil do 318d e46 nebo e90. Tam se prostě emoce hledají těžko ;-) .Prostě cesťák, ale dnes s mnohem méně kompromisy a možností si ho doladit po svém.
Avatar - fOE
14. 8. 2019 14:04
A kazdej dustojnik co si vozere drzku
jim zene vodu na mlejn.
Aneb nechapu ze v jednocifernem poctu prispevku "kazdy druhy" stihnete vtahnout do diskuse Skodovku. Pak se nedivte ze to redakce pouziva, kdyz se to tu pak papouskuje. Me to hodnoceni za 3 hvezdy taky spis nesedi (i kdyz na svezeni s novou 3er teprve cekam, co ctu tak vsude jinde na ni peji chvalu, i v 4 valcovem dehtu), ale tak autorovi omlatte o hlavu A5 co s 2.0tdi dostala 4 hvezdy, CLA s 2l naftou za 3,5, C se stejnym motorem za stejne hvezd, nebo jaguar XE s 2l naftou dokonce za 4,5 a ne furt oktavka, superb, oktavka, oktavka... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 14:10
Re: A kazdej dustojnik co si vozere drzku
Protože když se testuje Škodovka a i když zazní nějaké negativum, vždy test vyzní pozitivně. Většina negativ vyjde v testech na povrch až když končí aktuální generace a připravuje se facelift/nástupce. Já si prostě nemohu pomoct, ale Škodovky v průměrných verzí jezdí naprosto průměrně, ale bodovány jsou nadprůměrně i za jízdu, projel jsem jich mnoho a mnoho aut konkurence a pokud bych měl být objektivní, nejsou špatné, ale tady se jim naddržuje zbytečně. Když tohle všechno víš, pak si přečteš o skvěle jezdícím BMW (Martin to výše trochu pozměnil, takže pak bych chápal kritiku) a výsledek je takový jaký je, co jiného vytáhnout, než Škodovku, která dostane 4.5 hvězdy a pochvalu za podvozek i přesto, že její podvozek nedosahuje ani na nejlepší v mainstreamu, natožpak na prémii ?Jde o princip :)
14. 8. 2019 15:06
Hodnocení
S hodnocením souhlasím. Běžná konfigurace auta pro nemajetné (operáková auta která zvenku reprezentují, ale technika pod tím je nejlevnější možná). Tohle si téměř nikdo za své peníze nenakonfiguruje. Pro ty je tu právě M, případně benzínové motory. Jdou k nim jiné podvozky, řízení, brzdy ... zkrátka celé to auto je pak jiné.

Tento styl k BMW prostě nesedí. Na druhou stranu těm nemajetným co to vyfasují to bude jedno. Většinou s ničím jiným nejezdili a poznají leda tak houbeles. Konkrétně tato specifikace trojky je v ČR teď velmi oblíbená, u nás v Praze je k vidění na každém kroku. Aby také ne, BMW má 91% prodejů firemních - http://www.e-flotila.cz/…iremnich-prodeju . To automaticky znamená i Diesel (zaměstnanec sice na odpočty firmy dostane BMW, ale uživit šestiválec už by mu z výplaty odkrojilo fakt ranec).
Rozbalit vlákno
7
14. 8. 2019 16:14
Re: Hodnocení
"operáková auta která zvenku reprezentují, ale technika pod tím je nejlevnější možná". To by mě opravdu zajímalo jak je trojka s xdrivem, 8st ZF atp technicky nejlevnější možná.
14. 8. 2019 18:25
Re: Hodnocení
Co sa tyka rozdielu specifikacii, tak to dost prehanas. Jine rizeni? Brzdy? Mozno tak ked porovnavas M3ku s nejakou obyc 3kou, ale v ramci “beznych” modelov by som extremne rozdiely nehladal (pokial sa teda nebavime o “naschval” extremoch, akoze si das na najtvrdsi podovozok 20” rafky).
Ja mam F31 po facelifte s adaptivnym M podvozkom na 18kach, riadenim s variabilnym odporom podla jazdneho rezimu, sportovou prevodovkou a xdrive. Svagor ma predfacelift a uplny holobyt s obyc podovzkom na 16”kach, riadenim aj automatom. Ak teda vylucime M-kove modely, malo by ist o max rozdiel v jazdnej specifikacii aky sa da v ramci F30 najst. Realita? Na prve kilometre by si to nepoznal. Ano, adaptivnost je citit pri zmene rezimov, standardne nevariabilne riadenie ma trochu vacsi cit vo volante. V xdrive citis rozdiel az pri vrchnych 10-20% limitu auta, v beznej (aj sportovej) jazde sa u priemerne silnych motorov rozdiel skoro neda pozorovat. Podla toho, co som cital v inych testoch je tato najnovsia trojka este blizsie spravanim medzi zadnym nahonom a xDrive... takze rozdiel medzi verziami je, ale rozhodne maly a musis s autom trochu pracovat, aby si ho vobec odhalil.
Avatar - xxc
14. 8. 2019 19:44
Re: Hodnocení
Mne sa tiež nezdá, aby rovnaké auto bolo so silným benzínom dobré a s dieselom až také zlé :-) Ktovie, či to úplne ináč ladia. Ale skôr nie.
15. 8. 2019 10:01
Re: Hodnocení
Ono to prave nie je vzacne. Ak mas nad prednou napravou lahky benzin (hlinikovy blok a hlavu) alebo liatinovy diesel, tak je rozdiel 50-100kg na zlom mieste.
K tomu je samozrejme doladene pruzenie a spravanie auta moze byt velmi rozdielne.

Tam kde benzin jazdi s lahkostou, tak sa diesel trapi s nedotacavostou.

Tu to take zle nebude, motor pozdlzne a lepsie rozlozenie hmotnosti, ale stale je tu naviac xDrive a zrejme vyrazne mensia snaha o pomoc v zatacani pribrzdovanim kolies a celkovo naladenie viac k nedotacavosti co ti dost pochova pocit agility.
Kto chce agilny diesel stale tu je Jaguar a Alfa :-)
Avatar - xxc
15. 8. 2019 12:56
Re: Hodnocení
Diesel je tiež hliníkový, nie? Rozdiel bude, len či bude dostatočný, aby sa dal postrehnúť. Keď sadne 100 kg svokra vedľa mňa, tak rozdiel v aute necítim. Keď však sadnú piati a auto sa zaťaží naplno, rozdiel už cítim.
16. 8. 2019 15:02
Re: Hodnocení
Nevím, kde žijete, ale BMW litinové diesely nedělá téměř 15 let. Tudíž nějaká nedotáčivost proti benzínu, nebo nižší agilita nepřipadají v úvahu. BMW vždy dělalo agilní diesely, daleko agilnější, než je Alfa nebo Jaguar, přeci jen se jedná o jednoho z nejlepších výrobců dieselových aut na světě, ne-li nejlepšího. A to tak, že neznalý téměř nedokáže rozeznat, jestli sedí v benzínu nebo v dieselu, snad jen pohledem na stupnici otáčkoměru (osobní zkušenost s mnoha lidmi, které jsem vezl). A opravdu, když si přesednu z benzínového BMW do dieselového, tak se žádný velký rozdíl nekoná. Nová 320d jede lépe, než většina dieselových aut na trhu, 80% aut na našich silnicích si o takové agilitě může nechat jen zdát, nejen proto celkem vůbec nechápu finální hodnocení v recenzi. Auto, které dobře jezdí, výborně zasupluje benzín, má dobré jízdní vlastnosti, hezký interier i exterier, to mi k tomu hodnocení vůbec nesedí, obzvlášť, když se oproti předchozí generaci F30/31 jedná o obrovský krok dopředu. Navíc se nám tu redakce snaží nakukat, že v předchozích generacích byla zábavnější i 316i.. tak to ať se na mě nikdo nezlobí, ale považuju to za naprostou hloupost. Taková F30 byla jalová i jako 330i. E90 a E46 sice byly podstatně lepší, než F30, ale že by to teda v základních verzích bylo nějaký terno se říct nedá, a tady si právě naopak myslím, že má současná G20 prostě navrch a i v tomhle základu nabízí to, co dřívější generace až v silnějších verzích a ještě něco na víc. Po letech je tu konečně další pořádně jezdící 3er a zase je to špatně.. Tohle zkrátka smrdí autorovou subjektivní flustrací z dané konfigurace, než, že by se jednalo o skutečně objektivní test, obzvlášť, když své rozhodnutí není schopen racionálně vysvětlit. To bych také rovnou mohl udělat 5 hvězdovou recenzi na 320d a 3 hvězdovou na 330i, jen proto, že se mi zkrátka ta šeď a více chromu líbí více, než sportovno, to je přeci absurdní.. Redakci auto.cz uznávám, rád si počtu, ale tohle mi přijde nějak mimo.
16. 8. 2019 18:25
Re: Hodnocení
Inu to je těžko. Prostě auto nemůže být zároveň komfortní a zároveň sportovní. F30 330i byla na základním podvozku famózně komfortní, jak se začalo tlačit na pilu, hned to bylo poznat, negativně. Se sportovním podvozkem samozřejmě zábava, ale už ne tolik komfortu.
14. 8. 2019 15:45
Řízení...
...ano je škoda, že BMW podlehlo tlaku audiřidičů. Jsou to ti, co volant sotva drží a když už, tak mají zároveň v pracce burger, telefon, rtěnku nebo jiné imbecility. Tento řidič potřebuje, aby mohl zápěstím položeným na vrcholu volantu "kontrolovat" řízení auta na dálnici a jemné pohyby neznamenaly automaticky změnu směru.

Je to lumpárna a podraz vůči ostatním, ale bohužel i holý fakt. Vyjímky se i v této třídě najdou, jen jsou italské a britsko-indické. Snad se někdo probudí a bude nabízet dva výrazně odlišné druhy naladění řízení.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2019 16:28
Nejaké argumenty na podporu záveru testu by boli?
Keďže som čítal niekoľko úplne opačných názorov na 320d xdrive od iných renomovaných auto magazínov, nedá mi sa k tomu nevyjadriť.
Aj bez porovnávania s inými testami je zvláštne, že autor svoje závery nepodporil aspoň domnienkami prečo je to tak, ako tvrdí. Rozdiel medzi 320i a 320d vidí hlavne v konfigurácii farby, interiéru a výbavy - ale to predsa jazdné vlastnosti neurčuje. Takisto ani xdrive (obzvlášť ten nový), nebude mať sám o sebe tak výrazný vplyv, ako autor popisuje. Kde sa teda ten rozdiel berie?? To by chcelo dodať.
Celkovo mi ale príde článok nepresvedčivý. Čítal som testy týchto verzií už dávnejšie v zahraničnyćch časopisoch (hlavne britských) a tam to porovnanie vyšlo PRESNE OPAČNE. A to konkrétne že 320d je až do príchodu M- a pseudo-M verzií tá najlepšia čo sa týka jazdných vlastností a ceny/hodnoty ako celku. Na rozdiel od tohto autora to väčšinou aj podporia konkrétnymi argumentami. Preto by som sa v tomto prípade priklonil k názoru, ktorý tu už zaznel - a to, že autorovi sa táto konkrétna špecifikácia proste nepáči a preto ju odsúdil bez šance na obhajobu...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lamal
14. 8. 2019 16:50
Re: Nejaké argumenty na podporu záveru testu by boli?
Cele toto balancuje na odlisnych spojitostiach... ak niekto porovnava pomer istoty jazdy a komfortu moze to byt tak ako tvrdia tie tebou spominane testy, ak niekto hodnoti zabavnost jazdnych vlastnosti, zapojenie do deja tak sa to moze s vyssie spomenutym vylucovat...

A tak je to aj v tychto diskusiach, tento clanok aj p. Machala riesi pridanu hodnotu tj zabavu a komunikativnost jazdnych vlastnosti a nie len cisto pomer istoty a komfortu. Treba to vediet rozlisit, inac sa miesaju hrusky a jablka...
14. 8. 2019 18:16
Re: Nejaké argumenty na podporu záveru testu by boli?
V pripade, ze by som nehovoril o zabavnosti jazdnych vlastnosti, tak mas pravdu, ale presne to som myslel aj ja. Platky ako Autocar, whatcar, topgear a podobne - su zamerane primarne na radost z jazdy. A prave oni 320d chvalili ako zatial najlepsiu verziu.
Avatar - lamal
14. 8. 2019 18:43
Re: Nejaké argumenty na podporu záveru testu by boli?
precitam co pisali a posudim...
Avatar - _beta
14. 8. 2019 17:32
Aha
Konečne BMW ktoré na runflatoch nedrncá a týpek mu dá za to tri hviezdičky. Mu musí ebať.
Ešte že máme toho Chrisa.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2019 19:29
320d na týden
Právě jsem se vrátil z dovolené, kde na mne v autopůjčovně místo objednaného auta "zbyla" nová 320d s automatem. Moje poznatky po týdnu ježdění:

Design
Nebyla to láska na první pohled, ale po pár dnech jsem autu přišel na chuť. Především zezadu působí moderně a sportovně. Interiér je spíše jednoduchý, ale rovněž moderní a příjemný.

Jízda
Auto na standardním podvozku (ne adaptivní, nevím jestli nebyl sportovní) jede jistě a obratně. Drifty ani vyloženě divočinu jsem na anglických cestách nezkoušel, ale je znát, že je tam oproti mainstreamu stále něco navíc.

Motor
320d jede slušně, i když nikterak přehnaně, se spotřebou do 6l při předpisové jízdě. Jsem ale z poslední doby zvyklý na benzin (TSI) a i přes dobré odhlučnění se klapotu dieselu v kabině nejde zcela zbavit. S prémiovým autem mi to prostě nějak nejde dohromady.

Infotainment
Skvělé je řešený koncept ovládání, dotykový displej + i-drive + touchpad umožňující psát prstem znamená, že si snad vybere každý, důležitá HW (S/S, teplota,...) tlačítka zůstala. V autě byly standardní "budíky", sice nenabízí tolik, ale jsou přehledné a pro mne hezčí než ty podivné příplatkové.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2019 23:14
test jako nonsens
Přesně jako píše beta,všechny ostatní plátky hodnotí 320d(sám jsem v ní jel),4+ hvězdami,v nejlepším poměru cena-výkon,s nejlepším podvozkem oproti M-paketům,s fenomenálním motorem,super sladění s převodovkou,
prostorem,konečně i s odpovídajícím dílenským zpracováním,citlivým řízením,odezvou,spotřebou apod,možná jen s diskutabilním designem,který je ale velmi subjektivní.
První test,kde místní pisálek tento model v této specifikaci takhle sepsul,patrně úplně mimo mísu.
Martin.
Rozbalit vlákno
2
15. 8. 2019 06:14
Re: test jako nonsens
Citlivé řízení? Citlivé na co? Tam má BMW oproti RWD konkurenci celkem ztrátu.
15. 8. 2019 08:31
Re: test jako nonsens
Co je na čtyřválcovém dehtu fenomenálního?
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 8. 2019 08:54
Nepochopení auta?
Nemůžu si pomoct, trochu mi to přijde, jako kdyby si někdo poručil pizzu s habaneros a pak si stěžoval, že ho pálí huba. Jaký nick měl ten, co to vyzkoušel v praxi? Stealth? Který si pořídil 520 xd touring a pak se divil, že to nejezdí jako 335i?

Mi to auto přišlo velice OK, přestože bych sám takovou konfiguraci nepreferoval. Ale pokud si někdo poručí diesel se čtyřkolkou a luxury line, těžko to bude entuziasta, který chce mydlit apexy na okresce. A proto tento člověk dostane tiché, komfortní a již tradičn velice úsporné auto s interiérem, který je značně kvalitativně vzdálen předchozí generaci. Ani to rozbředlé řízení jej pravděpodobně nebude zlobit...

Od emocí a nadšení tu jsou jiné verze...
Rozbalit vlákno
1
15. 8. 2019 10:07
Re: Nepochopení auta?
no obávám se, že nejsou:( neřídil jsem 340ix ale obávám se, že řízení bude opět jalové. Od emocí a nadšení tady zbude jenom M3/4
15. 8. 2019 21:52
odborníci
Líbí se mi, jak tady fundovaně diskutují a hodnotí nýmandi, kteří jezdí Fábií HTP a jinými plečkami ale rozumí všemu :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
16. 8. 2019 18:25
Re: odborníci
podle mě se člověk a jeho úspěchy nehodnotí tím, v jakém jezdí autě.
Avatar - CountachSV
16. 8. 2019 07:59
copy/paste redakční bláboly
co bych k tomu verdiktu jenom.... ehm:

https://youtu.be/ksF4XfNoVGA?t=71
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2019 15:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2019 20:44
objektivita hodnotenia
Niekto tu pisal o hodnoteniach Skodovky a porovnaval "objektivitu" s hodnotenim tohoto BMW 3. Nedalo mi to a nechal som si vyhladat vsetky testy Skody Ocavia na auto.cz ... a ono mal pravdu :) Ziadna z nich za posledne roky nema menej ako 4 hviezdy ... dost vela z nich ma 4,5 hviezdy a dokonca nechyba ani nazov clanku "utok na premiu" :) Dokonca aj Octavia z 3hrncekom 1,0 TSI dostala 4 hviezdy !:) Samozrejme v texte recenzie nechyba komentar, ze "motor je fakt super, samozrejme vo svojje kategorii" Fakt som sa dobre pobavil :) Tak ja sa teda opytam autora ... v porovnani s akym inym dieslom je 20xd taky slaby, ze BMW s nim dostalo len 3 hviezdy - cize priemer ? :) V porovnani s akym autom je kvalita interieru priemerna a jazdne vlasntosti tak isto ? To len Skodovky Vam / vam sadnu vzdy a za kazdych okolnosti ... aj keby tam mali konsky pohon ? Len by som rad upozornil, ze mne osobme sa Octavia paci ( az na ten skulavy 4 okuliarnaty facelift ) a podla mojho subjektivneho nazoru patri medzi vyborne auta vo svojej kategorii. Dat ale Octavii 4,5 hviezdy ... a tomuto BMW 3 ?! Tak to je fakt sila :) My vsetci vieme, ako je to so zadavatelmi reklam ... ale pre Boha ... aspon nejaku formu drzte :)
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2020 13:37
320 XDrive OK - standardní podvozek a 18 ky je tvrdohoupavá
Autoři především vůbec nevysvětlili, proč je toto auto nezajímavé. Na okruh asi nezajímavé je. Standardní podvozek je pak špatně určitě, především s 18 a 19 + runflaty. Začnu od konce. Doporučuji BMW3 G20 určitě s Madaptivním nebo alespoň Msportovním podvozkem a motorizací 330d XDrive nebo i tuto 320d XDrive. Výjimkou je pokud jezdíte pravidelně na okruh. Škoda, že v tom nemají jasno obchodníci a redaktoři zas nedovedou vysvětlit proč se jim to a ono nelíbí.
Tuto motorizaci (ta je v pořádku) bohužel taky se standardním podvozkem (není vpořádku) mám, tak k tomu můžu dost napsat. Především nesouhlasím, že je podvozek komfortní s 18 nebo 19 palcovými gumami. Standardní podvozek je houpavý. Pružiny nejsou měkké ale TLUMIČE MĚKKÉ MOC a to je s 18 kami runflaty problém. Je divné že radaktoři napsali že je komfortní, přitom nudný, zdá se že to nepochopili. Bohužel to nechápou ani obchodníci co doporučí M paket (aby se ojeté dobře prodávalo) s 18 pneu a bez uvažování vzhledem k poučce - rozbité české silnice doporučí vyhodit M sportovní tlumiče (jakkoliv u Mpaketu ušetříte 0 Kč!!!). Doplatek za adaptivní - já doporučuji (16 tisíc je nic) už oni vůbec neporadí! Koupit za tyto peníze elektrické zavírání kufru (ca 12t) nebo zatmavená zadní skla (ca 14t) je u sportovního sedanu idiocie za kterou by měli prodejce věšet. Důkazem je, že dceři se dělá s kombinace stadardní podvozek, runflaty, zatmavená okna v autě zle. Mně pak vadí pohupování a při vyhýbání a nerovnostech (ani ne pod plynem) odskakování. Když jsem měl půjčené BMW minulé generace s M adaptivním podvozkem, i manželka spolujezdec jednoznačně preferorvala tvrdší nastavení adaptivu. Dávno tvrdím, že je příjemnější (pokud nemáte vyhřezlou ploténku) protože podvozek blbě nehoupe.
Co se týká 2 litrového dieselu a xdrivu. Autoři a nejen zde na auto cz jasně nevysvětlí proč tu zadokolku. Protože jsem jel i v minulé generaci 330D x a 340i x, musím říct, že se silným motorem na klikaté silnici určitě xDrive. Chcete hladkou rychlou jízdu a vyhrávat ne? :-) . Až nedávno jsem si vzpomněl na svoji postpubertu a jízdy smyky se zadokolkovou Ladou, snad i ve městě a teprv pochopil, proč autoři neradi XDrive. Pokud jezdíte na okruhy, nebo nějaké opravdu prázdné (napište mi, kde takové ještě jsou) a přitom ne úzké, silnice kde ještě lze řádit bokem, pak zadokolkka bez XDrive pobaví o dost víc. Jen by to tak měli autoři napsat. Myslím, že dost lidí BMW kupuje aby jezdili rychle, ale takto ho nevyužívá. Pak dává smysl spíš ten Xdrive.
Nakonec co udělalo BMW3 slavným? Tím BMW bývala trojka od E21 (ale už i 2002) tak možná do E36 nebo E46 se 6 nebo alespoň 4 válcem. Pokud ty auta vzpomínáte, hlavním znakem bylo rozumně menší, lehké, auto s lehkými nápravami a KULTIVOVANÝM VYVÁŽENÝM silným motorem (a na rozdíl od supersportů poměrně pohodlné, ale to zas jindy). BMW vyhrálo kultivovanou nekomplikovanou rychlostí. Jadrný zvuk benzínu, komplikovaný transaxle a dvouvačky tím vynikali italové. Dodnes vzpomínám na kultivovaný čtyřválec E21, E30, co jel na volnoběh jak elektromotor a se zvyšováním otáček přicházelo u 6 válce ševelení, tvrdší podvozek a nejlepší manuál co znám (už Mkové modely tím zamíchali sportovní motor má méně kultivovaný zvuk motoru, ale vykoupený super dynamikou). Myslm, že především nadupanější (40i znám i když 20i, 30i moc ne) benzínové BMW se standardním podvozkem se nejvíc odchýlilo od toho čím bylo typicky zajímavé. Nové BMW benziny totiž zkouší prskat a hrát si na Alfu (či snad Ferrari) na jejíž nádherný zvuk nikdy mít nebudou (měl jsem ji) a na Ferrari už vůbec ne. S dnešními turby, katalyzátory a DPF to pak nejde i kdyby použili reverse engineering od Alfy.
Jinými slovy, nejblíže starým dobrým BMW jsou dieselové šestiválce ale dokonce i 4 válce. 6 válcový BMW diesel se nesnaží prskt do výfuku, na volnoběh je kultivovanější než dieselová konkurence a v otáčkách mi připomíná stará BMW víc než benziňáky. 4 válcový diesel je pak ještě OK a žere o litr míň. 4 kolka pak k sympatickému motoru přidává kultivovanou rychlost a schopnosti na sněhu. Proto by v článku 20 xD neměli zatracovat. Je to pravé BMW, možná víc, než ty rádoby italské benzíny. Jinak mám rád M pakety ale ani ten luxury line nezatracuji. No a ZF snad chválili i u 330i. Jetli mělo kdysi BMW nejlepší manuál. Dnes mají jednoznačně nejlepší a nejlíp naladěný automat (měl jsem předtím Mercedes - převodovka OK ale BMW lepší). Manuál k BMW už nepotřebuji.
Popsat a poplít tak měli především podvozek který je minimálně na 18kách nepříjemně uskákaně uhoupaný! S 17 kami působí měkce, tam nevím jestli může někomu vyhovovat. S 18 runflaty pochybuji!
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku