Novinky
Zpět na článek
Fiat se chce v příštích letech vrátit do hry. Elektrickou 500 doplní třeba nové SUV
22 komentářů
Arese
6
Typický Fiat. Konečně se jim po letech podaří udělat opravdu pěkný, prostorný, dobře jezdící a pohodlný model C segmentu s velkorysou nabídkou karosářskýchch verzí, který se díky tomu slušně prodává. Takže "logicky" nedostane nástupce! A místo něj udělají debilní SUV, kterých na trhu jak nasr....no!!! No a o nástupci legendárního Punta "pochopitelně" ani slovo. Hlavně, že šermují elektrickou 500, která bude stát nejméně třičtvrtě mega! Fiatu už prostě asi není pomoci... :-(:-(:-( :no: :no: :no:
Přejít do diskuze
WinDiesel
Už se na to nedívají italsko/evropskou optikou, ale americkou, neb vedení sedí v USA.
O Fiatu už rozhodují jen technokrati na základě čísel, ani neví jak ta auta vypadají a komu mají sloužit. :no:
Korejci a Francouzi se chechtají jak jim management Fiatu uvolňuje cestu. :-(
Je mi to moc líto, Fiat a auta - to k sobě patřilo, bez Fiatu by nebyl autosvět kompletní, ale oni ho pohřbívají.
O Fiatu už rozhodují jen technokrati na základě čísel, ani neví jak ta auta vypadají a komu mají sloužit. :no:
Korejci a Francouzi se chechtají jak jim management Fiatu uvolňuje cestu. :-(
Je mi to moc líto, Fiat a auta - to k sobě patřilo, bez Fiatu by nebyl autosvět kompletní, ale oni ho pohřbívají.
twistedTSD
Současné rozdělení segmentu mezi Tipo a 500x mi přijde ideální a zaříznutí Tipa ve prospěch SUV bude jen další facka zákazníkům, které se podařilo přilákat zpět. Kdyby aspoň konečně nahradili Punto...
Naštěstí lze plány FCA na víc než půl roku dopředu brát s velkou rezervou.
Naštěstí lze plány FCA na víc než půl roku dopředu brát s velkou rezervou.
TT
A na čo by mu bolo? Trh je nimi už dosť presýtený, Fiat by hral opäť posledné husle. Mali by robiť to, čo vedia najlepšie a čo od nich zákazníci očakávajú. Malé autá. Ako už písal twistedTSD vyššie, ťažko sa dá pochopiť ignorácia segmentu, kde je Punto, rokmi opozeraná ožužlaná Panda už by tiež potrebovala čerstvého nástupcu ako soľ, a ponuka päťstovky tiež starne, hlavne odvodené deriváty, ktoré strácajú šmrnc každým dňom... Naviac Fiat úplne zaostáva s elektrikou, v dobe, keď už aj Volkswagen naskakuje na túto vlnu, by Fiat mal ponúkať mestské žihadielka na elektriku o konskú hlavu pred konkurenciou.
Avanti
Zase len sklamanie z nelogickych krokov..
Pandu avizovali pokial viem uz pred dvoma rokmi s prichodom v roku 2019 a zase sme niekde inde.
Po rokoch prislo konecne auto, ktore robi opät dobre meno znacke, kedze pouziva zvacsa osvedcenu spolahlivu techniku za super cenu (ok, ma interier, aky ma, ale da sa to prezit) a oni ho idu poslat k vode? Este 2 mesiace dozadu Turci hlasili investiciu 200 mil € do modernizacie Tipa, tak ako?
Punto, kdeze si len? Argo by to potiahlo, dotiahnut ho sem, upravit ho pre Europu, ved dizajn Tipa funguje, pridat asistentov, par makcenych ploch, nech su novinari a influenceri poteseni a predavame auto za 9.900 € v tisickach kusov..
Vela ludi este dnes ma nejaky ten rozum a idu po normalnych autach, nie len po SUV. Moj nazor je, ze kym fiat predstavi pouzitelne SUV a kym prejde ich inkubacna doba rok az zistia tak ako pri Tipe, ze si zan nemozu pytat 18.760 €, tak bude neskoro a zachranovat to budu zase len znizovanim cien..
Nech sa vo Fiate objavi novy ucetni a snad vsetko zachrani kym sa to da...
Pandu avizovali pokial viem uz pred dvoma rokmi s prichodom v roku 2019 a zase sme niekde inde.
Po rokoch prislo konecne auto, ktore robi opät dobre meno znacke, kedze pouziva zvacsa osvedcenu spolahlivu techniku za super cenu (ok, ma interier, aky ma, ale da sa to prezit) a oni ho idu poslat k vode? Este 2 mesiace dozadu Turci hlasili investiciu 200 mil € do modernizacie Tipa, tak ako?
Punto, kdeze si len? Argo by to potiahlo, dotiahnut ho sem, upravit ho pre Europu, ved dizajn Tipa funguje, pridat asistentov, par makcenych ploch, nech su novinari a influenceri poteseni a predavame auto za 9.900 € v tisickach kusov..
Vela ludi este dnes ma nejaky ten rozum a idu po normalnych autach, nie len po SUV. Moj nazor je, ze kym fiat predstavi pouzitelne SUV a kym prejde ich inkubacna doba rok az zistia tak ako pri Tipe, ze si zan nemozu pytat 18.760 €, tak bude neskoro a zachranovat to budu zase len znizovanim cien..
Nech sa vo Fiate objavi novy ucetni a snad vsetko zachrani kym sa to da...
wakantanka
Tipo ale nezarába :) resp. nezarába toľko čo si vedenie praje. Na SUV sú všeobecne vyššie marže a sú momentálne v kurze, takže očividne preto bude nové Tipo SUV. :)
3_diamanty
suhlas.... ze tiez tu vidim par absolutne nelogickych krokov .. ved fiat je prave o malych autach a oni punto poslu k vode.. to ako keby jeep sa vykaslal na wranglera a miesto neho spravil nejaky oplastovany hatch a potom plakal ze sa mu zrazu uz nejak nedari a zakaznici mu utekaju ....
3_diamanty
ma svojich zakaznikov tak preco sa ho zbavovat... fiat stredne velke SUV ako konkurent povedzme tigiho aj sportagu potrebuje tak ci tak ... tipo predsa kvoli tomu nemusi skoncit ... aj ked chapem... coraz menej automobilkam sa uz chce vyrabat nielen sedany ale dokocna uz aj klasicke hatche ci kombiky... :-|
3_diamanty
este nemusi byt vsetko stratene... ved F500 aj panda ostanu... rovnako 500X uspech ma a nastupca ho urcite neminie..
len preco sa zbavovat tipa ked tipo predava fiatu 100 000 aut rocne v eu ( co je viac ako ceed alebo i30 ci corolla a pod ) ... tak preco sa ho zbavovat ... nie som proti vacsiemu SUV ktore uz dlhodobo fiat aj tak potrebuje ale prave ta taktika zbavovania sa uspesnych modelov ( punto... teraz udajne aj tipo ) je podla mna velmi nelogicka ... a potom ze preco sa im nedari .. tu vidim probem.. ze fiat vlastne uspesne auta si sam posiela k vode...
len preco sa zbavovat tipa ked tipo predava fiatu 100 000 aut rocne v eu ( co je viac ako ceed alebo i30 ci corolla a pod ) ... tak preco sa ho zbavovat ... nie som proti vacsiemu SUV ktore uz dlhodobo fiat aj tak potrebuje ale prave ta taktika zbavovania sa uspesnych modelov ( punto... teraz udajne aj tipo ) je podla mna velmi nelogicka ... a potom ze preco sa im nedari .. tu vidim probem.. ze fiat vlastne uspesne auta si sam posiela k vode...
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
wakantanka
Úspešné asi bude, teda predáva sa. Ale už skôr sa tuším pan účetní vyjadril, že proste im zarába málo. A tu by som videl hlavný dôvod tejto novej stratégie.
twistedTSD
S CZ/SK importérem máš asi pravdu, ale Tipo je celoevropsky úspěšné. Nakolik má zrovna Fiat něco rozumně podložené, nevím, ale pro mě to znamená, že o jejich showroom ani nezavadím.
wakantanka
Tak ono Tipu veľmi nepomohlo ani to, že najprv poslali na trh lowcostovejšie ladený sedan a až neskôr prišli lepšie vybavené verzie hb a combi. Iné automobilky včetne Škody to robí presne naopak a očividne im to funguje lepšie.
wakantanka
Citroen a Cactus je ale trošku iný príbeh nemyslíš? Pôvodne lacný crossover prišiel s cenou nadpriemernou a okrem niekoľkých detailov nemal veľmi čo ponúknuť. Ja nechcem obhajovať vedenie Fiatu za tento krok, ale zrejme vedia prečo to robia a majú to podložené číslami. A to že Tipo skončí v EU neznamená, že skončí úplne. Ja za neúspechom Tipa vidím hlavný problém u importéra, jeho (ne)marketingu a cenovej politike.
Zoove
V kutiku duse som. dufal ze fiat predstavi nieco zmysluplne, a bude rozvijat ponuku. Miesto toho nic. Freemont zarezali punto tiez v podstate aj cromu, hlavne ze ponukaju po styri verzie pandy a 500vky. Su to sice pekne auta no nemozu tvorit polovicu ponuky. Vsetci minimalne europsky vyrobcovia sa snazia o co najsirsiu ponuku a rozmanitost ale iba fiat si znici nieco vcom sa mu dari. Urcite ponechat tipo a este ho vylepsit, postavit este nieco vacsie ako tipo nieco ako insigniu alebo superb, dat freemontu nastupcu, a rovnako tak nastupcu punta rychlo poriesit a k nemu nejake suv. Skoda si dvihat tlak tymto. Chcel by som fiat vacsi, rodina sa rozrasta ale croma uz je stara na mna freemont ten ma zatial najvacsie sance len ten dizajn, nieje to cisty talian potom uz len tipo kombi co ma asi najvacsiu sancu. Nuz je to smutne co je s fiatom alfou a lanciou
twistedTSD
Možná nemá marži jako předražené SUV, ale aspoň pomáhá udržet Fiat v povědomí evropských zákazníků a do jisté míry nahradilo i Punto. Vždyť i Citroen po pokusech o crossover připravuje nástupce C4.
Pro mě by to bylo pohřbení posledních nadějí, že se v dohledné době k Fiatu vrátím.
Pro mě by to bylo pohřbení posledních nadějí, že se v dohledné době k Fiatu vrátím.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
twistedTSD
Ta 500 je taky slušný risk. Oprašovat model z roku 2007 nemusí zákazníky bavit donekonečna a v případě EV nemají ve Fiatu žádnou záruku úspěchu.
3_diamanty
presne tak... spravit nove punto... nastupcu tipa ( a kludne by som mu dal opat meno bravo/brava ).... pridat aj nejake to dalsie SUV a slapalo by to... lenze ked poslem k vode auto ktore predajne porazalo aj golfa a predavalo 400 000 kuskov a nahradim ho upne inym autom ktore preda sotva 80 000 kuskov a potom sa este budeme cudovat ze preco to cele nejako zrazu nefunguje a nejde ...ach jaj.. . stale tu ale vidim sancu... aj ked za mna fiat uz nikdy milion aut v eu za rok nepreda ( ako kedysi za cias punta ) ... aj ked nikdy nehovor nikdy 8-s ..
3_diamanty
male auta uz tiez klesaju.. aj minivozy... trh sa uz orientuje na ine segmenty dnes... a chce to aj viac SUVecok od fiatu ... ale za mna aj tipo by som urcite nechal a spravil z neho uz plnohodnotneho konkurenta pre golf astru megane a pod.. a dal mu naspat meno bravo....