Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat se chce v příštích letech vrátit do hry. Elektrickou 500 doplní třeba nové SUV

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Italská automobilka se v poslední době drží spíše stranou, v budoucnu ale připravuje plejádu novinek. Vše odstartuje elektrickou „pětistovkou“, novinek ale chystá několik.

Fiat se po letech útlumu připravuje na obnovu svého sortimentu a zákazníci se mají těšit na několik zajímavých novinek. V Evropě budou i nadále hrát klíčovou roli městské modely 500 a Panda, přičemž „pětistovka“ má dorazit s čistě elektrickým pohonem už v polovině příštího roku.

Model je pro italskou společnost natolik důležitý, že se opět dočká několika derivátů. Chybět nebude zvýšená 500X, ale i verze Giardiniera se stylovějším retro nádechem. Poprvé se objevuje také zmínka o nástupci modelu Tipo, kterým má být středně velké SUV.

Vedení automobilky jednalo o budoucích projektech v Turíně pod vedením generálního ředitele Oliviera Françoise. Ten mimo jiné prozradil, že Fiat se chce v příštích letech soustředit na dvě důležité mise. „Máme dva velké úkoly. Jádrem je dnes městská mobilita, zároveň se ale soustředíme na rodinnou dopravu.“

V praxi to znamená, že o 500 či Pandu určitě nepřijdeme. Zároveň chce ale společnost nabídnout auto, které bude vhodné pro rodiny s dětmi. „V našem budoucím produktovém plánu potřebujeme ideální rovnováhu mezi těmito dvěma světy,“ vysvětluje François, jehož další slova nepotěší fanoušky exotických segmentů: „Nechystáme žádná sportovní, prémiová, ani velká auta. Nejsou pro nás dostatečně atraktivní.“

Očekávat tedy nemáme ani žádné velké SUV, protože Fiat se chce obecně zaměřit na menší segmenty. „Chceme být součástí C segmentu, ale nic víc. Všechny naše modely se velikostně vejdou do délky od 3,5 do 4,5 metru.“

Vzhled nové Pandy se jistě nechá inspirovat konceptem Centoventi a pravděpodobně dorazí v roce 2021. Počítá se rovněž s čistě elektrickou verzí, která by na trh mohla zamířit o dva roky později. O SUV, které má nahradit Tipo, zatím příliš mnoho nevíme. Spekuluje se o tom, že dostane platformu sdílenou s Jeepem Renegade a Alfou Romeo Tonale, což by znamenalo i možnost plug-in hybridního pohonu.

Fiat se netají tím, že elektrická 500 nebude levnou záležitostí. „V tomto ohledu neexistuje žádný kompromis, zejména v daném segmentu. Ale model 500 má sílu to unést. Segmenty A a B budou v příštích letech generovat stovky tisíc prodejů vozů s elektrickým pohonem,“ věří optimistický François.

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
21. 8. 2019 13:09
Re: Vtipo
Úspešné asi bude, teda predáva sa. Ale už skôr sa tuším pan účetní vyjadril, že proste im zarába málo. A tu by som videl hlavný dôvod tejto novej stratégie.
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2019 11:35
Re: skus
:yes:
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2019 11:33
Re: Vtipo
S CZ/SK importérem máš asi pravdu, ale Tipo je celoevropsky úspěšné. Nakolik má zrovna Fiat něco rozumně podložené, nevím, ale pro mě to znamená, že o jejich showroom ani nezavadím.
Avatar - wakantanka
20. 8. 2019 09:38
Re: skus
Tak ono Tipu veľmi nepomohlo ani to, že najprv poslali na trh lowcostovejšie ladený sedan a až neskôr prišli lepšie vybavené verzie hb a combi. Iné automobilky včetne Škody to robí presne naopak a očividne im to funguje lepšie.
Avatar - wakantanka
20. 8. 2019 09:35
Re: Vtipo
Citroen a Cactus je ale trošku iný príbeh nemyslíš? Pôvodne lacný crossover prišiel s cenou nadpriemernou a okrem niekoľkých detailov nemal veľmi čo ponúknuť. Ja nechcem obhajovať vedenie Fiatu za tento krok, ale zrejme vedia prečo to robia a majú to podložené číslami. A to že Tipo skončí v EU neznamená, že skončí úplne. Ja za neúspechom Tipa vidím hlavný problém u importéra, jeho (ne)marketingu a cenovej politike.