Testy
Pane redaktore, které Mondeo mimo ST 200 a 220 jste řídil a bylo sportovní?
Už mne unavují ty klišé, že Mondeo bylo kdovíjak sportovní auto......v každé recenzi u MK4 (naftové) se brečelo, že není už tak sportovní, jako MK3, stejná písěň se objevuje i u MK5.... Měl jsem 7 let MK4, dnes mám MK5, projel jsem všechny generace Mondea a většinu v naftě a ani jedno nebylo sportovní, žádné auto není vhodné, aby lítalo v zákrutách, jako lehký HH i když sedí příkladně.
Kouzlo Mondea bylo a je sladění jistého podvozku a komfortu, kdy jste mohli i na rozbité okresce vést auto jistě zatáčkami... přesně takové je i MK5, jen díky odhlučnění je vše trochu "někde v dáli na silnici", ale na rychlosti ani přesnosti řízení to neubírá. V tom ho já stále vidím před většinou konkurence a proto jsem si ho opět vybral.
Dále k voliči převodovky, mne osobně vyhovuje více tato verze a že nemá manuální volbu? Normální motorizace mají pádla, hybrid ne? No... asi taky k čemu 😁
Rámeček kolem Navi - prémie to není, ale lesklý klavírní lak, který jinak v interiéru je a má ho třeba modla - Passat, tak ten bych rozhodně nepreferoval. A za tento rámeček se dostal do mínusu hned celý interiér a palubní deska? 😁 Když napíšete, že je uvnitř auto menší, než MK4 i Passat, tak to beru, ale tohle...
Sedačky - největší slabina Mondea a tady jsou chváleny? Ani já jakožto majitel (jen je nemám v polokůži, ale tvar a velikost stejná) bych o sedačkách pomlčel....
Mondeo je cesťák, v hybridu zajímavý, protože naftové Mondeo si v pražské zácpě řekne klidně o 9-9,5 litru na sto, ale na dálce se to srovná a dá se jezdit klidně i za 6,5 , aniž budete brzdou provozu a v západních zemích s omezenými limity i za 6 (Holandsko, Belgie).
Už mne unavují ty klišé, že Mondeo bylo kdovíjak sportovní auto......v každé recenzi u MK4 (naftové) se brečelo, že není už tak sportovní, jako MK3, stejná písěň se objevuje i u MK5.... Měl jsem 7 let MK4, dnes mám MK5, projel jsem všechny generace Mondea a většinu v naftě a ani jedno nebylo sportovní, žádné auto není vhodné, aby lítalo v zákrutách, jako lehký HH i když sedí příkladně.
Kouzlo Mondea bylo a je sladění jistého podvozku a komfortu, kdy jste mohli i na rozbité okresce vést auto jistě zatáčkami... přesně takové je i MK5, jen díky odhlučnění je vše trochu "někde v dáli na silnici", ale na rychlosti ani přesnosti řízení to neubírá. V tom ho já stále vidím před většinou konkurence a proto jsem si ho opět vybral.
Dále k voliči převodovky, mne osobně vyhovuje více tato verze a že nemá manuální volbu? Normální motorizace mají pádla, hybrid ne? No... asi taky k čemu 😁
Rámeček kolem Navi - prémie to není, ale lesklý klavírní lak, který jinak v interiéru je a má ho třeba modla - Passat, tak ten bych rozhodně nepreferoval. A za tento rámeček se dostal do mínusu hned celý interiér a palubní deska? 😁 Když napíšete, že je uvnitř auto menší, než MK4 i Passat, tak to beru, ale tohle...
Sedačky - největší slabina Mondea a tady jsou chváleny? Ani já jakožto majitel (jen je nemám v polokůži, ale tvar a velikost stejná) bych o sedačkách pomlčel....
Mondeo je cesťák, v hybridu zajímavý, protože naftové Mondeo si v pražské zácpě řekne klidně o 9-9,5 litru na sto, ale na dálce se to srovná a dá se jezdit klidně i za 6,5 , aniž budete brzdou provozu a v západních zemích s omezenými limity i za 6 (Holandsko, Belgie).
Ja by som len k vetám o podvozku doplnil, že k týmto jazdným vlastnostiam nepotrebuje Mondeo v dnešnej dobe taký populárny adaptívny podvozok a vystačí si s poctivými tlmičami a oceľovými pružinami.
Když na křižovatce vypálíte a potom brzdíte, tak je pro Vás ten hybrid to pravé.
Kdo ale moc nebrzdí, pro toho hybrid nemá cenu a spotřeba je stejná, ať máte hybrid nebo ne.
Kdo ale moc nebrzdí, pro toho hybrid nemá cenu a spotřeba je stejná, ať máte hybrid nebo ne.
Neviem v akom meste jazdis, ale napr v hlavnom meste CR musis brzdit furt, pokial nejazdis len cez prazsky okruh... aj ten ma klesania kde dokazes rekuperovat, povolena 70tka by sa neudrzala bez brzdenia motorom alebo bez brzdenia ako takeho.
Ty v aute ani nespomaluješ? To ideš stále 50, aby si do obce nemusel brzdiť? Lebo rekuperácia funguje pri každom znížení rýchlosti.
Hlavně v hybridu tento režim není vůbec nejvýhodnější. Naopak plynule přesuny v městských rychlostech, nějaké zpomalení a zrychlení. Prostě využívání již získané kinetické energie. Prudké zrychlování je mrhání energie i v hybridu, stejně tak prudké zpomalování musí řešit brzdy.
Evidentně hybridu nebo fyzice moc nerozumíš .
Evidentně hybridu nebo fyzice moc nerozumíš .
Mám Peugeota 508 předešlé generace.
Kombi, výbava Allure, 120 kW diesel + 6°AT Aisin s možností řazení pádly pod volantem.
Za skoro 1,5 rok, co ho mám, jsem najel 60.000 km s průměrnou spotřebou 5,91 l / 100 km
Do kufru se mi vejde 560 litrů všelikého bordelu, pod kufrem je plnohodnotná rezerva a nádrž na +- 73 litrů nafty. Když otevřu 5. dveře, nemusím se bát, že mi kvůli "samovykládacímu efektu zvýšené podlahy" něco odtamtud vypadne a rozbije se.
V čem tedy spočívá ta úžasná výhoda hybridního Mondea???
Kombi, výbava Allure, 120 kW diesel + 6°AT Aisin s možností řazení pádly pod volantem.
Za skoro 1,5 rok, co ho mám, jsem najel 60.000 km s průměrnou spotřebou 5,91 l / 100 km
Do kufru se mi vejde 560 litrů všelikého bordelu, pod kufrem je plnohodnotná rezerva a nádrž na +- 73 litrů nafty. Když otevřu 5. dveře, nemusím se bát, že mi kvůli "samovykládacímu efektu zvýšené podlahy" něco odtamtud vypadne a rozbije se.
V čem tedy spočívá ta úžasná výhoda hybridního Mondea???
Ve městě... jako každého hybridu.
Ozzy, řekni (napiš) mi, kdo příčetný si koupí kombi střední třídy, aby s ním jezdil hlavně po městě? Dnešní automobily (kombíky zejména) střední třídy jsou většinou lodě, kterým ve městě ouplně dobře nejni.
Výhody hybridu bych (asi) byl ochoten uznat u nějakého menšího autíčka zvíci 3,5 - 4 metrů max, ale Monďas, (508, C5, Pašík), které při parkování zaberou "půlku fotbalového hřiště"?
Jestli máš Mk V - tak mi řekni, jak se Ti zajíždí do parkovacích domů a jak se Ti tam manévruje?
Já si s mými třemi posledními auty (Škorpio, C5 a P-50😄 občas musel v zatáčkách najíždět jak s kamionem a leckde to bylo i na najetí, couvnutí a opětovné najetí...
Za mne je to taková "výhoda" venkoncem na pendrek jsoucí 😒
Výhody hybridu bych (asi) byl ochoten uznat u nějakého menšího autíčka zvíci 3,5 - 4 metrů max, ale Monďas, (508, C5, Pašík), které při parkování zaberou "půlku fotbalového hřiště"?
Jestli máš Mk V - tak mi řekni, jak se Ti zajíždí do parkovacích domů a jak se Ti tam manévruje?
Já si s mými třemi posledními auty (Škorpio, C5 a P-50😄 občas musel v zatáčkách najíždět jak s kamionem a leckde to bylo i na najetí, couvnutí a opětovné najetí...
Za mne je to taková "výhoda" venkoncem na pendrek jsoucí 😒
Otázka znělo, kde má Mondeo výhodu - ve městě😁 Jestli tam dává Mondeo smysl? No odpovím ti tak, že od té doby, co mám MK5 jsem si pořídil ještě malé auto do města 😁
Jinak samozřejmě naftové Mondeo umí to, co ten tvůj Peugeot +/- podobně, já mám navíc ještě 4x4, takže spotřeba je tak kolem 7 dle stylu jízdy.
A jak se mi zajížíd? No hodně blbě, proto s ním do města moc nejezdím, ale jak se zhušťuje provoz, zácpy se tvoří všude, tak ten hybrid najednou má výhodu i v příměstském provozu a takový luxus, jako mít auto jen na dálnice a na další režimy mít jiná auta, to asi není pro každého, takže chápu. Mne by zajímalo, jak by ten hybrid zvládl třeba cestu k moři a využíval při tom i svou dynamiku. Já takhle otočil Španělsko za 6.8 a to jsem cestoval na Autobahnu přes 200 a projížděl Alpy a Pyreneje.
Tou logikou spotřeby by si v autech střední třídy pak nemusel mít ani klasické benzinové motorizace, protože žerou ještě více všude.
Jinak samozřejmě naftové Mondeo umí to, co ten tvůj Peugeot +/- podobně, já mám navíc ještě 4x4, takže spotřeba je tak kolem 7 dle stylu jízdy.
A jak se mi zajížíd? No hodně blbě, proto s ním do města moc nejezdím, ale jak se zhušťuje provoz, zácpy se tvoří všude, tak ten hybrid najednou má výhodu i v příměstském provozu a takový luxus, jako mít auto jen na dálnice a na další režimy mít jiná auta, to asi není pro každého, takže chápu. Mne by zajímalo, jak by ten hybrid zvládl třeba cestu k moři a využíval při tom i svou dynamiku. Já takhle otočil Španělsko za 6.8 a to jsem cestoval na Autobahnu přes 200 a projížděl Alpy a Pyreneje.
Tou logikou spotřeby by si v autech střední třídy pak nemusel mít ani klasické benzinové motorizace, protože žerou ještě více všude.
Hybridní Mondeo dává smysl hlavně ve městě - kde ale moc smysl nedává, protože je to fakt velké auto
Souhlas 😄 😄 😄
Ale máš recht - JE to prostě tak. Hybridy (asi) mají smysl pro městská vozítka, ale dokud nebudeme tak bohatí, abychom mohli mít 2-3 auta (dle určení), smysl akosi postrádají.
Přiznám se, že mne Pažoutík nesmírně mile překvapil, když trasu Milano - Praha (přes San Bernardino) zvládnul za +- 5,6 - a to s půltunovou náloží na palubě. K tomu bych se, obávám se s (benzínovým) hybridem nepřiblížil ani vzdáleně 😒
Souhlas 😄 😄 😄
Ale máš recht - JE to prostě tak. Hybridy (asi) mají smysl pro městská vozítka, ale dokud nebudeme tak bohatí, abychom mohli mít 2-3 auta (dle určení), smysl akosi postrádají.
Přiznám se, že mne Pažoutík nesmírně mile překvapil, když trasu Milano - Praha (přes San Bernardino) zvládnul za +- 5,6 - a to s půltunovou náloží na palubě. K tomu bych se, obávám se s (benzínovým) hybridem nepřiblížil ani vzdáleně 😒
Za takové spotřeby jsem jezdil se starším MK4 85kw TDCi, taky plnila nižší emisní normy. Myslím, že by záleželu na stylu jízdy, nedávno byla někde nějaká ecorally, kde tohle Mondeo soutěžilo a bylo to taky kolem 5 na sto.
Jak píšeš. Je rozdíl porovnávat motory (ne)plnící Euro5 a splňující Euro6d.
Zdravím pánové, dovolím si přispět svou spotřebou z dovolené s Audi A4 Avant AWD AT 2018 (140kw TDI). Trasa 1100 km z Itálie do CZ, Livorno - jižní Čechy přes Brennner. Spotřeba 5,1l. V Itálii a Rakousku jízda na tempomat na 135, občas v Rakousku 110, v DE za Mnichovem na Passau 200+, včetně max 240. Auto bylo naložené pro 2 lidi.
No jedno z mojich aut je kombík a keďže manželka jazdí za prácou iným smerom tak to auto jazdí denne mesto. Tretím autom to riešiť nechcem a dve malé autá sú mi pri ceste na dovolenku na nič. Ale práve kvôli každodennej použiteľnosti som zostal o triedu nižšie kde lepší pomer vnútorného priestoru voči obstavanej ploche. A rozdiel v komforte nie je nijak dramatický.
Výhodu Mondea poznáš na rozbité okresce nebo na dálnici, ale je to velké auto, pro někoho zbytečně... je to cesťák na dlouhé trasy s fajn odezvou od volantu. Nemusí být pro každého... Fokus umí dost z těchto věcí taky a je menší.
Fokus sa mi vyložene nepáči. A navyše som tým chcel poukázať na to, že ja som cieľovka pre hybrid, lebo väčšinu jázd mám v režime, kde sa jeho výhody prejavia.
Pak jsi zákazník hybridů a nepotřebuješ velké auto, kup si Corolliu, dělají k jako Hatchback, nebo Yarise ... Nepotřebuješ auto střední třídy 😉
Tak mi príď ukázať ako sa štvorčlenná rodina zbalí na aktívnu dovolenku do Yarisa. Nie každý je ako ty, že si doma híčka veľké auto a do práce dochádza 20 ročnou Fiestou.
Je to Clio...😉 A do práce jezdím na moto , to je ještě lepší v Praze. Vždyť si kup co to vyhovuje, já pořád nechápu, o co ti jde ? Mondeo má své plusy, ty je neocenis, ok, pak nejsi cilovka. Já taky neříkám, že třeba GT86 je k ničemu, protože do ní nedám bagly a ledničku a protože nejezdím na okruh tak je to špatně auto...😉
V toto vlákne som reagoval na iného diskutujúceho na čo si sa do toho zapojil. Pointou nebolo, že je Mondeo zbytočne, ale že sú lúdia a podľa štatistik predajov asi nebudem ojedinelý prípad, ktorý máju auto na daily use ale potrebujú v ňom byť schopný odviesť rodinu na dovolenku.
D segment už rozmermi prerástol každodennú použiteľnosť a na to dopláca. Ty si fanúšik čo mal každú generáciu. Ak ju jazdné porovnáš mk3 s aktuálny Focusom, tak rozdiel bude minimálny ak vôbec. A o to práve ide. Nároky ľudí sa nijak nezvýšili. Mladý skôr pozerajú na elektronický výbavu. Bohaté firmy berú prémiu(v 3er sa už štyria priemerne vysoký odvezú a väčšina tých aut aj tak jazdí len s vodičom) a chudobnejšie D segment nekupujú. Jedine Passat sa ešte predajmi drží nad prémiou. To, že budeš v diskusii podráždene reagovať na každého kto má iný názor na páde D segmentu nič nezmení.
D segment už rozmermi prerástol každodennú použiteľnosť a na to dopláca. Ty si fanúšik čo mal každú generáciu. Ak ju jazdné porovnáš mk3 s aktuálny Focusom, tak rozdiel bude minimálny ak vôbec. A o to práve ide. Nároky ľudí sa nijak nezvýšili. Mladý skôr pozerajú na elektronický výbavu. Bohaté firmy berú prémiu(v 3er sa už štyria priemerne vysoký odvezú a väčšina tých aut aj tak jazdí len s vodičom) a chudobnejšie D segment nekupujú. Jedine Passat sa ešte predajmi drží nad prémiou. To, že budeš v diskusii podráždene reagovať na každého kto má iný názor na páde D segmentu nič nezmení.
Ale já nejsem podrážděný, já se snažím pochopit, proč někdo odepíše Dsegment jen proto, že on není typický kupec a proto mu logicky nevyhovuje. Pravda je, že C segment dorostl, ale pořád si automobilky drží některé techonolgie, které do něj nepustí a od toho je tady to D.
Které technologie má D segment a C segment ne?
U Fordu třeba AWD a silnější motorizace v nesportovní verzi, pak myslím že nějaké prvky výbavy .
Asi ze sa nerozpadne po 150 000 km 😁 Aj ked ktovie, ako su na tom Fordy.
😁 dobry trolling, pobavilo
Tak nějak pomlčíme o tom, že většina TDCi ve Fordech až do letošního jara jsou ty stejné motory, co má Jerry v Pežó..... 😒]
Kdyby jen u Fordů 😁
Oni Frantíci ty dízly prostě umějí 😄
Já se spíše ptám na zásadní důvod, proč si u STW střední třídy namísto dízla koupit dajakého hentého oného hybrida
Oni Frantíci ty dízly prostě umějí 😄
Já se spíše ptám na zásadní důvod, proč si u STW střední třídy namísto dízla koupit dajakého hentého oného hybrida
Kvoli tomu ze nesmrdi, je cistejsi pre okolie aj samotneho uzivatela a aj tichsi pri beznej jazde, jemnejsi, prijemnejsi. Okrem toho jeho technika je spolahlivejsia, netrpi na nekvalitnu naftu a kopec potencialnych dieslovych problemov od 2hmoty, cez cerpadlo, vstreky, turbo a DPF... take drahe vecicky...
Este dodam, ze je to skor pre majitelov benzinovych aut... diesel swap na HY sa deje menej casto...
Este dodam, ze je to skor pre majitelov benzinovych aut... diesel swap na HY sa deje menej casto...
Tady bych trochu oponoval s temi problemy, to u nového auta nemůžeš zas brát v potaz. U ojetiny je to jiné, ale nové auto by mělo snad alespoň prvnímu majiteli sloužit bezproblémů ať má pod kapotou cokoliv 😁 Problémy o kterých mluvíš jsou většinou v nájezdech 200 tisíc +
Hej, pisem to viacmenej z pohladu majitela co si to necha dlho, alebo majitelov druhych, tretich atd... ale aj to sa rata, alebo nie ?
To co stve ludi z pohladu overall value je casto prave toto a nie dojmy z 5r operaku... aspon v nasich krajinach.
To co stve ludi z pohladu overall value je casto prave toto a nie dojmy z 5r operaku... aspon v nasich krajinach.
Ano to ano, však jsem taky dodal, že jsou to investice v 200 tisíc km +. Mne to taky zajímá, ale to pak je jedině hybrid a pak dlouho nic a pak nafta i benzín, protože je to už dnes jen turbobenzín a ten se taky umí zapéct, nebo pořádně pozlobit 😁
JJ prave ten hybrid, dava potencialnu vyhodu v dlhodobej pravadzke... nemusim spominat toyotu ani taxiky a podobne ... nevravim, ze je vseto cierne a biele, ale medzi vyhody hybridov to uz ratam.
Já bych asi ještě za hybrid neměnil, ale smysl rozhodně mají.
Nedivim sa ti uplne, keby to je hybrid v mondeu co ma este o 40k navyse a vacsi krutiak dolu, tak to jooo... 😉
V Corolle by som uz bral radsej hybrid ako diesel s automatom... to auto aj platforma vznikla pre hybridy takze v kufri to uz tak nepoznas ani na celom aute to uz nie je dodelavka. A hlavne, vykon dobry, spotreba tiez... navyse aj pekna vykonova spicka ked ides brzda plyn 😄 medzi 5-6 to pekne graduje, to mna vzdy potesi... u diesla to nemas 😉
V Corolle by som uz bral radsej hybrid ako diesel s automatom... to auto aj platforma vznikla pre hybridy takze v kufri to uz tak nepoznas ani na celom aute to uz nie je dodelavka. A hlavne, vykon dobry, spotreba tiez... navyse aj pekna vykonova spicka ked ides brzda plyn 😄 medzi 5-6 to pekne graduje, to mna vzdy potesi... u diesla to nemas 😉
Teď nerozumím ? Ten hybrid je stejně silný jako TDCi, oba mají 180k. Pofaceliftované TDCi má 190k.
V Corolle je to jasná volba, tam diesel nekoupíš 😁 Kdyby Toyota dělala ještě nějakou dvoulitrovou naftu, mé srdce patří jí 😁
V Corolle je to jasná volba, tam diesel nekoupíš 😁 Kdyby Toyota dělala ještě nějakou dvoulitrovou naftu, mé srdce patří jí 😁
Ano, napr 220k hybrid s vacsim krutiakom dolu (silnejsie baterie aj e.motor) by bol vykonovo presvedcivejsi pri tichej pruznosti... keby si mal hybrid co zerie ako diesel a je medzi 2-3tis pruzny ako diesel tak nemas o com... neverim, ze v tom priprade by si stale bral chrochtaka, pretoze toto je ten najzasadnejsi problem z uziv. hladiska.
Už chápu.... souhlas, možná by mi jen trochu otravovalo vytočené CVT 😁 Ale zase ta dynamika Mondea se 180k je pro mne více, než dostačující a je jedno, co spaluje. Zajímavý test by byl ještě auta naložit a jet s nimi někde v kopcích, jak byt o hybrid zvládl, nebo zapřáhnout vlek ? (Střednětřídní kombíky se na tahání více, než používají)
Pisem, ze keby medzi 2-3tis zrychloval ako tdci 😉 tam by ziadne vytocene CVT nebolo v tomto rezime.... na max vykon je vytocene tdci tiez hnusne 😁 nie len tdci kazdy 4val dieslak samo
I tak pod plynem by to bzučelo 😁 To je převodovkou 😁
Ale zase si dovolím trochu nesouhlasit, když jsem míval Lagunu s tím slavným 1.9 Dci, tak ta vytočená a vůbec ve vyšších otáčkách zněla parádně, přes mohutné syčení turba nebyl dieslový klapot slyšet a spíše připomínala nějaké startující letadlo.... teď mne tak napadá, že to možná nebylo úplně v pořádku, ale to je už jedno 😁
Ale zase si dovolím trochu nesouhlasit, když jsem míval Lagunu s tím slavným 1.9 Dci, tak ta vytočená a vůbec ve vyšších otáčkách zněla parádně, přes mohutné syčení turba nebyl dieslový klapot slyšet a spíše připomínala nějaké startující letadlo.... teď mne tak napadá, že to možná nebylo úplně v pořádku, ale to je už jedno 😁
2 Lamal😒br />
smrdí / nesmrdí - to je asi věc názoru a údržby konkrétního vozu. Časy, kdy udržovaný nafťák smrděl jak bolavá noha jsou už 30 let passé. A naopak, některé moderní benzíny mi smrdí docela dost
ticho - to asi jo. I když stojím vedle 25 let starého Chrysler LHS, nestačím se divit, jak je to zvenku krásně tichučké
spolehlivost - to asi dost souvisí se servisem. Když kálíš na údržbu, podělá se Ti cokoliv
Ale jo, nerozpoutávejmež flame.
Pokud vysloveně CHCEŠ jezdit benzínem a za levno, je hybrid asi jediné rozumné řešení
ticho - to asi jo. I když stojím vedle 25 let starého Chrysler LHS, nestačím se divit, jak je to zvenku krásně tichučké
spolehlivost - to asi dost souvisí se servisem. Když kálíš na údržbu, podělá se Ti cokoliv
Ale jo, nerozpoutávejmež flame.
Pokud vysloveně CHCEŠ jezdit benzínem a za levno, je hybrid asi jediné rozumné řešení
Ziaden flame... pohoda, iba som napisal nazor.
Diesel smrdi furt, je pravda ze menej, ale stale ano... nastartovanie v garazi, dochladenie v garazi (zima, dazd nenehas auto na dvore dochladit), starty a statie na dvore pred domom, chatou, podzemne parkoviska... toto su pre mna vsetko momenty kedy preklinam smradlavy diesel a som tomu vystaveny aj ako jeho majitel. Ked mas auto v garazi tak je to denne min 2x Okrem ineho v mestach a na cestach - som cyklista a chytit dieslak v kopci kedy dycham na plne pluca a niekto sa tam radostne vezie na vlne krutiaku... a nie len jeden ale skoro kazdy 😁
Spolahlivost zalezi ako dlhodoba sa mysli a od majitela, servis atd... nevravim ze dobry diesel+ok majitel + OK udrzba nemoze byt spolahliva kombinacia... moze.(rodicia mali 1.9tdi 66kw)
Lenze u hybridu tak nejak nemusis mysliet na tolko veci, staci tankovat a chodit do servisu... u diesla s manualom musis mysliet na viac veci a zalezi to dost od toho kto je aky trotl z pohladu trapenia techniky... (podtacanie, cocka na studeno, nedochladenie, nekvalitna nafta, atd)
S tym zaverom suhlasim, pisal som to aj vyssie, ze je to pre takychto ludi prave.
Diesel smrdi furt, je pravda ze menej, ale stale ano... nastartovanie v garazi, dochladenie v garazi (zima, dazd nenehas auto na dvore dochladit), starty a statie na dvore pred domom, chatou, podzemne parkoviska... toto su pre mna vsetko momenty kedy preklinam smradlavy diesel a som tomu vystaveny aj ako jeho majitel. Ked mas auto v garazi tak je to denne min 2x Okrem ineho v mestach a na cestach - som cyklista a chytit dieslak v kopci kedy dycham na plne pluca a niekto sa tam radostne vezie na vlne krutiaku... a nie len jeden ale skoro kazdy 😁
Spolahlivost zalezi ako dlhodoba sa mysli a od majitela, servis atd... nevravim ze dobry diesel+ok majitel + OK udrzba nemoze byt spolahliva kombinacia... moze.(rodicia mali 1.9tdi 66kw)
Lenze u hybridu tak nejak nemusis mysliet na tolko veci, staci tankovat a chodit do servisu... u diesla s manualom musis mysliet na viac veci a zalezi to dost od toho kto je aky trotl z pohladu trapenia techniky... (podtacanie, cocka na studeno, nedochladenie, nekvalitna nafta, atd)
S tym zaverom suhlasim, pisal som to aj vyssie, ze je to pre takychto ludi prave.
Přesně v podzemních garážích poznám podle smradu, že přijel benzín nebo diesel. A to mluvim o nových dieslech Euro5 a 6, které parkují v našich garážích. O dtray diesel natož neudrzovanou dieslovou ojetinu tam clovek nenarazi. Pak přijede starý benzinovy P206 a i když ho slyšíš už z dálky ( osobne bych rekl, ze zubatá uz se na nej chystá), cítit není vůbec. Pak přijede posledni sharan 2.0TDI nebo ( ozzman určitě promine ) mondeo 2.0 tdci a je tam někdy doslova nedychatelno. Pak si říkám, co těm lidem dává právo otravovat cizí malé děti, které to musí dýchat ( u země je to fakt k zblití). Místo zakazu CNG do podzemnich garazi by mel byt zákaz dieselů
vnimam to velmi podobne... ten diesel je vsade, v meste je to tiez des...
I mezi Euro 5 a Euro 6(d-temp) může být reálně mnohonásobný rozdíl ve vypouštěném svinstvu.
Jo, HDI je skvělý motor, na MK4 jsem natočil skoro 300 tisíc a motor byl naprosto OK.
Stejnou otázku by si mohl mít, proč si někdo koupí Passat s 1.5TSI, když 2.0TDI žere méně, nebo Mondeo 1.5Ecoboost a mohl bych pokračovat....
Stejnou otázku by si mohl mít, proč si někdo koupí Passat s 1.5TSI, když 2.0TDI žere méně, nebo Mondeo 1.5Ecoboost a mohl bych pokračovat....
Tak pokud ti ten maly benzin vykonove staci, tak ma oproti dieselu i sve vyhody. Predevsim nizsi hlucnost. Drive taky to, ze tam neni zadny filtr pevnych castic, takze penize v kapse a o problem min... jenze ted tam zacinaj davat filtry i do benzinu a argument je pryc =D
Ale do aut jako Passat a Mondeo uz podle me patri diesel anebo teda dvoulitrovy benzin, ale to potom je ta spotreba jinde. Ovsem slysel jsem ze Mondeo 1.5 benzin 160 koni je vykonem naprosto v poradku a pri klidne jizde je i spotreba v pohode.
Ted ma treba Passat ten 140kW dvoulitr benzin, to by mohl byt dost zajimavy motor, v porovnani s dieselem pojedes tak o 1-2 litry vic, asi to bude jeste rychlejsi / zivejsi a predevsim bude o mnoho tissi.
Ale do aut jako Passat a Mondeo uz podle me patri diesel anebo teda dvoulitrovy benzin, ale to potom je ta spotreba jinde. Ovsem slysel jsem ze Mondeo 1.5 benzin 160 koni je vykonem naprosto v poradku a pri klidne jizde je i spotreba v pohode.
Ted ma treba Passat ten 140kW dvoulitr benzin, to by mohl byt dost zajimavy motor, v porovnani s dieselem pojedes tak o 1-2 litry vic, asi to bude jeste rychlejsi / zivejsi a predevsim bude o mnoho tissi.
Ja si myslim, ze komentare a nazory, ktore zrovnavaju diesel vs HY tak ako Jerry nema zmysel riesit.
Neporovnava totizto uplne vsetky aspekty a to je mizerný názor. Kto nevie rozlisovat, je dalej od pravdy...
Neporovnava totizto uplne vsetky aspekty a to je mizerný názor. Kto nevie rozlisovat, je dalej od pravdy...
Tak ÚPLNĚ VŠECHNY aspekty Ti nezahrne žádné srovnání, vybral jsem jenom ty, které (podle mne) zajímají běžného uživatele
vsetky podstatne... ja som ich par napisal, tie co tebe usli alebo ta nezaujimaju
Ono jde i o to, že spousta lidí si zvyklo na turbomotory a pak s hybridem jezdí podobným stylem. Tzn. žádná plynulá jízda , zbytečně moc plynu při zrychlování, aby byly co nejdříve nalepení na autě před sebou, případně překonávání turbodíry. Pak další věc je dobrzdovani na poslední chvíli, když můžu plynule jen na rekuperaci zpomalit. Ale dokud člověk něco s hybridem nenajede, bude jezdit s podobnou spotřebou jako diesel, případně i vyšší.
Ale souhlasím, že dálničním přesunům stále kraluje diesel.
Ale souhlasím, že dálničním přesunům stále kraluje diesel.
Který je dost vysoká … To budou kupovat jern skalní příznivci hybridů.
Ak by niekoho zaujímala realita tak ceny vo výbave Titanium😒br />
110kw nafta: 905 900
140kw nafta - 961 900
138kw hybri😜 - 946 900
Teda zas prípevok k veci ako je od teba zvykom 😁
140kw nafta - 961 900
138kw hybri😜 - 946 900
Teda zas prípevok k veci ako je od teba zvykom 😁
No - reálná spotřeba hybridu 6,5 l určitě není žádní bomba. Dojezd čistě na el. bez rekuperace 1,5 km, což taky není nic oslnivé.
Ale je to hybrid takže dostane dotace ve formě parkování zdarma, neplacení dálnic a volných vjezdů do měst. Přitom má reálnou spotřebu a tudíž i emise srovnatelné s autem se spalovacím motorem při stejných systémech redukce emisí, které žádné dotace nemá. Tedy jedno Mondeo ekologické dotace má a druhé, které nemá baterie, na dotace nemá nárok a naopak je tomu prvnímu Mondeu musí platit. A přitom reálně zamořují planetu srovnatelně
To už není pokřivení trhu, to je totální devastace.
Ale je to hybrid takže dostane dotace ve formě parkování zdarma, neplacení dálnic a volných vjezdů do měst. Přitom má reálnou spotřebu a tudíž i emise srovnatelné s autem se spalovacím motorem při stejných systémech redukce emisí, které žádné dotace nemá. Tedy jedno Mondeo ekologické dotace má a druhé, které nemá baterie, na dotace nemá nárok a naopak je tomu prvnímu Mondeu musí platit. A přitom reálně zamořují planetu srovnatelně
To už není pokřivení trhu, to je totální devastace.
Cena KAŽDÉHO nového auta střední třídy JE prostě ranec, na který (ze statisticky běžné populace) má je málo kdo. Ono je to taky vidět na prodejích, kdy se vozy střední třídy snad skoro z 80 (???) procent prodávají firmám a institucím. A u tohoto typu zákazníků hrají prim jiná kritéria, nežli "jenom" cena
Soukromě si myslím, že statisticky běžné rodině je celkom u (_!_), ešivá hybridní Mondeo stojí 900.000, milion a nebo 1,25 mega. Tak či onak, tato kategorie vozů je pro ně naprosto za horizontem možností
Soukromě si myslím, že statisticky běžné rodině je celkom u (_!_), ešivá hybridní Mondeo stojí 900.000, milion a nebo 1,25 mega. Tak či onak, tato kategorie vozů je pro ně naprosto za horizontem možností
Viem, že máme nejaké škatuľkovanie do tried, ale v čom si vlastne hybridné Mondeo obháji cenu voči silnejšej Corolle kombi? Podľa článku je to s miestom na sedenie nič-moc(180 cm vysoký sa za seba posadí snáď v každom aute C segmentu). Kufor malý a nevhodne tvarovaný. Dynamika horšia. Podvozok možno bude lepší, ale nie tak, že by cieľový zákazník hybridu zbadal rozdiel.
Tak verím, že konfortom bude Mondeo niekde inde - to je ako keby si si zobral Passat a Octaviu oboje 2.0TDI 110kw a prehlásil načo je Passat, keď Octa bude o kusok menšia ale lacnejšia.
Teda Mondeo v tejto verzii má obrovskú nevýhodu a to, že hybrid je dodatočne dorábaný a ten kufor je dosť tragédia.
Teda Mondeo v tejto verzii má obrovskú nevýhodu a to, že hybrid je dodatočne dorábaný a ten kufor je dosť tragédia.
Corolla ale v realu není o tolik horší. Když to řeknu na plnou hubu. Přesednutí z Oktávky do Mondea je rozdíl třídy, z Passatu to taky poznáš, ale z Corolly to takový skok není.
To je celkom prekvapenie, že to tak hodnotis. Myslel som že v odhlucneni a komforte Mondeo kraľuje v strednej triede. Ale aj tak pochvala pre corollu.
Keby som chcel tie peniaze minúť na hybrid idem ale do Camry - pohon lepší väčšie ako Mondeo Hybrid..
Keby som chcel tie peniaze minúť na hybrid idem ale do Camry - pohon lepší väčšie ako Mondeo Hybrid..
To je, ale Corolla nemá hlučný pohon a navíc říkám, že ten rozdíl tam je, ale né tak velký, jak by si čekal... Mondeo je králem, ale těsně 😁 Camry jsem taky zkoušel, na mne už je to moc velké a i se to tak chová na silnici, navíc je to pouze sedan. Jako manažer bych se v zadu chtěl válet, jako řidič určitě radši Mondeo či Corollu 😊 Camry je mainstreamová vyšší střední..
Mam ho v dieselu 110kw a je to vykonove akorat. Spotreba 5.6 az 6.2. Je pohodlne a tiche. Najeto 56tis a zadna zavada.
Takže diesel škodí v CO2 srovnatelně s hybridem ? Dlouhodobá spotřeba hybridu je 6,5 l, udávaná 4,4 - 5,0 l.
Lenže z litra benzínu je o 15% menej CO2 ako z litra nafty, takže aj pri rovnakej spotrebe v tom bude lepší. Baterka je malá a zhltla menej vzácnych kovov ako SRC v diesli.
Spotřeba hybridu je vyšší, než dieselu, takže to je srovnatelné. Mimochodem - mám 2,0 diesel a dlouhodobou spotřebu 6,2, takže opět srovnatelné. Ale Mondeo hybrid je prohlášené za "ekologické elektro" a bude moc parkovat zadarmo a nebude platit dálniční známku a nebude mít resrtikce na vjezd do měst. Dobrý co ?
Manželke som kúpil hybrid a má priemerku podľa tankovania 4,5 bez toho, že by rozumela technike a snažila sa prispôsobiť pohonu. Nehovoriac o tom, že často pre prekračuje rýchlosti.
No a tu máš aj objektívne merania v reálnej premávke. Golf je lepší len na diaľnici a to tak mierne, že aj tak vyprodukuje viac CO2. Musel by sa zo spotrebou dostať o 4 deci nižšie. aby na tom boli rovnako.
Corolla Hybrid
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
A Golf 1,6 TDI
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
No a tu máš aj objektívne merania v reálnej premávke. Golf je lepší len na diaľnici a to tak mierne, že aj tak vyprodukuje viac CO2. Musel by sa zo spotrebou dostať o 4 deci nižšie. aby na tom boli rovnako.
Corolla Hybrid
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
A Golf 1,6 TDI
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Tady je to o Mondeu, to je poněkud větší než Corolla nebo Golf.
No lebo tých 150kg pri skoro identickej čelnej ploche by výsledky úplne otočilo. Ale OK. Tak dajme Passat vs Camri, kde Camri je väčšie, ťažšie a dynamikou na úrovni toho Passatu. A na diaľnici vyprodukuje len o 6% viac CO2, ale v globále o 11% menej. A to ADAC testuje v reálnej premávke a pri vyššej dynamike ako WLTP.
Camri😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Passat😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
A keď zoberieš autá, ktoré sú rozmermi bližšie ku Camri ako 5er, alebo A6, tak obe víjdu horšie aj na diaľnici. A to A6 ešte bolo testované ešte v staršej emisnej norme a staršou metodikou kde spotreby vychádzali nižšie.
5er😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
A6😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Camri😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Passat😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
A keď zoberieš autá, ktoré sú rozmermi bližšie ku Camri ako 5er, alebo A6, tak obe víjdu horšie aj na diaľnici. A to A6 ešte bolo testované ešte v staršej emisnej norme a staršou metodikou kde spotreby vychádzali nižšie.
5er😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
A6😒br />https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Slaven
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nedalo mi to a to auto vyskúšal(kamarát to fasoval) A začínam chápať prečo to je možno posledná generácia Mondea. Oproti najlepším v nepremiovom C segmente to auto ponúka tak málo navyše, že súkromník o tom bude ťažko uvažovať(jedine fanúšik). Mondeo bolo vždy priestranné, teraz to je akoby sa hrali na prémiu. Zvonka veľké, vo vnútri nič moc. Cena len o par tisíc nižšia ako pri 3er, ktorému nemôže konkurovať v ničom okrem ceny príplatkovej výbavy. A ťažko ponúkne firmám takú prestíž ako niečo z D3. Čo predaje jasne dokazujú. Stredná trieda si nevie obhájiť svoju cenu a firmy presedlali na D3.
Za par dni kamoš dovezie nového Passata, tak som zvedavý na priame porovnanie.
Ano, Mondeo je malé, je to jeho negativum, psal jsem to tady, psal jsem to vždy, přečti si i mou recenzi na MACZ, takže chválit ho nemusíš, jen ty tady posuzuješ, že když se to nehodí tobě, je to auto k ničemu 😁
Proti C segmentu má navíc dost věcí, které ale třeba ty neoceníš. Je to komfort, jistota a odhlučnění, je to auto na dlouhé trasy a pořád má komunikativní řízení (Jízdně to patří pořád k tomu nejlepšímu v mainstreamu a to i v obyčejné verzi, nepotřebuje adaptivní podvozky a podobně). Proti C segmentu nabídne lepší motorizace, odhlučnění, výbavu ,4x4... to stejné co nabídne Passat proti Golfu ( i když Golf má 4x4 na rozdíl od Fokuse).
A cena? Ceníkem je srovnatelný s nejslabším BMW 320d 140kw za 1 111 tisíc vs 960 tisíc za Mondeo 140kw D (obojí AT) a Mondeo je Titan, BMW v základu.
Já jsem u sebe několikrát narazil na sklon pátých dveří, které sice hezky vypadají a zřejmě zlepšují obtékání vzduchu, nicméně komplikují převoz kvádrů typu lednička, zasáhnul tatík s jedničkovou Octavií a ani si mě nedobíral 😉
Ale jo, Leon má kufr slušnej... ale MK4 holt byla jedinečná
http😐/moje.auto.cz/?…
Ozz tak ides... som zvedavy co napises za vlastny koment 😁
Ve městě to je jiná liga, já jsem naměřil skoro dvojnásobek, ale když to vezmeš v kombinaci a nejezdíš jen ucpanou Prahou, tak se ta spotřeba dost přiblíží a na tu Corollu to prostě nemá.... zase je to větší auto, abychom byli k Mondeu fér... 😊
Dost by mne zajímalo srovnání dynamiky proti TDCi a i klidně Ecoboostu.
V meste nemozes mat nizsiu spotrebu, hybrid vyuziva energiu z brzdenia, kt ty stracas... keby tam bolo TDCI miesto toho benalu, tak to zerie este menej... ved si vsimni, ze vyse 60% na elektro v meste pri spotrebe 5,8 keby to slo 100% na benal tak... ? 😁
TDCI by to 1.5EB 150k asi dalo... v nejakom kopcovitom terene ta 1.5EB nema krutiak a maly objem sa strati...
K té 1.5EB by se spíš hodilo 110kw TDCi, mají podobné 0-100, hybrid je blíže 132 (dnes 140kw) TDCi
S 1.6EB 110kw je to asi za 12 a 2.0TDI 150k (Ofce kombi) za 9,4 😉 Ale Fokusem s tím starým 180k Ecoboostem bych se chtěl svézt :yes:
Budeme na podzim asi muset uspořádat nějaký větší sraz 😉
Ale chtelo by domluvit se celkem rychle tak do mesice dokud je to na letnich, na zimacich je to taky dobry ale jsou to zimaky vis jak to je 😄
I když zase můžu tvrdit, že auto by jelo i 2* rychleji, ale gumy víc nedovolily 😁
Inak teraz brázdim cesty s brutálnym "jétédéčkom" 1.6 so 77kW a keď sadnem po 3-4 týždnoch do Julči tak si občas aj poviem že by mali zakázať takéto autá. 😢 (myslím také silné,nie to slabé)
Pak by to teprve byl titanic 😊
Ten HY nebude nikdy jazdit ako 140kw tdci, pretoze aj pri max pruznom zrychleni potrebuje max otacky... diesel ma bohuzel stale velku vyhodu v tom ze krutiak 350-400nm ma uz od 2000ot a tak dokaze razantne zrychlovat z nizkych otaciek... to hybrid nevie... takze zatial co mondeo so 140kw tdci bude jazdit svizne medzi 2-3tis tak hybrid bude skucat na 5-6tis aby sa drzal... zalezi kto co preferuje potom
K tomu typicke "fordovske" preslapy ako nevelmi podareny interier, stredovy panel jak z minuleho tisicrocia, horsi vyhlad koli hrubym stlpikom, a bezdovodne sebavedoma cena. A mame naprosto priemerne auto, ktore je v ponuke len preto aby vyrobcovi znizovalo emisie. Fakt netusim, na akeho zakaznika tymto modelom Ford mieri...
Sa preber, chlapce! Pre kombiky strednej triedy je domace ihrisko dialnica (pripadne okresky). A nic na tom nemeni ani hybrid (ktory je na dialnici vlastne zbytocny).
howgh