Německý výrobce luxusních automobilů Audi se hodlá připojit k alianci konkurentů Daimler a BMW, v jejímž rámci budou firmy společně vyvíjet samořízené vozy.
Jaké? Před 20 lety bylo více značek a neměly půlku aut vyvinutou společně s jinými. Museli každý za sebe a pohánělo to vývoj....nikdo nevěděl s čím konkurence přijde. Dnes jsme emisními limity menší zničili a ty velké "spolupracují" se navzájem hlídají... tohle vývoji neprospěje. Navíc i tento vývoj je tak svázaný s plánovanými emisními normami, že se ubírá víceméně jedním dominantním směrem.
Síla není v unifikaci a zmenšování výběru, ale naopak v pluralitě a konkurenci. To nás pohání dopředu.
Nevím, jestli je to ta same navigate - tedy zdrojová data - ale navigace v Golfu má zásadní chyby. Tak mně ve Španělsku posílala po polních cestách a pletla si levou a pravou.
Vůbec nemám problém s tím, že o tom píšou - to je jen dobře. Problém mám s tím, že redakce to označuje jako zbytečnost - v recenzi je názor autora vítán, ale v předložení zprávy o novince ne, zpráva by měla být objektivní, bez bulvárního nadpisu...
Fascinujuce, ako si vzdy ista skupina ludi tu, vyberie tu hypoteticky najhorsiu teoriu. Ze takyto spolocny vyvoj ma vlastne len vyhody je uplne nepodstatne.
Oukej, zvazoval jsem to delsi dobu, ale pohar prave pretekl. Ode dnesniho dne prestavam cist a ucastnit se diskusi na auto.cz a autorevue.cz.
Gratuluju redakci za kompletni destrukci rozumne novinariny (zvlast smutne je pak zniceni autorevue.cz ze dne na den) a prechod k nejvetsi s*acce bulvaru a clickbaitu. Je to smutna historka, ale na internetu jsou lepsi veci.
Preto su mi mapy v aute ukradnute a v mobile si das, co potrebujes. Naviac neverim, ze sa tam tie polne cesty vypnut nedaju (ja ich mam umyselne zapnute, nech je sranda, ale zena to tak vzdy nevidi) Sefka nech hlada problem medzi sedadlom a volantom :)
Díky za potvrzení mé teorie, že problém je zejména v tom, že je nás skoro 8 mld., což už Země nerozdejchává. Je jedno, jestli se jedná o automoblismus, dopravu, jídlo a vodu, průmysl .... Jsem zkrátka v řiti.
Je to jen o businessu, ne o ekologii. Už Euro 5 je OK ale pořád se tlačí na pilu aby lidé byli nuceni stále kupovat nová auta. Brazilci vypalují deštné pralesy - to je skutečná ekologická katastrofa. A co dělají ekologové? Plaví se po moři.
K autonomnímu řízení - určitě zajímavá myšlenka ale v současné době na světe neexistuje žádný ICT systém se 100% dostupností, takže u aut se můžeme bavit pouze o různých pomocných asistentech, které jsou více méně užitečné a spolehlivé. Už stupeň 3 si ale nedokážu reálně představit, o stupni 5 nemluvě - pro něj si už jinou variantu než 100% dostupnost ICT systému nedokážu představit. Stačí průšvihy s autonomním řízením letadel a to je řádově o jiných cenách systémů a relativně jednodušším prostředí.
Pohana vyvoj ?
Asi to vysvetli napr. koncernu, ktory z jedneho auta, ci platformy naseka 30 modelov pre niekolko znaciek.
Iny pohlad je, ze vyvoj niektorych spolocnych veci setri zdroje a tie sa mozu venovat na vyvoj toho, co auta moze odlisovat. Hadam si nemyslis, ze Audi-Mercedes-BMW skonci po nejako ciastkovom spolocnom vyvoji ako VW-Skoda-Seat.
":Síla není v unifikaci a zmenšování výběru, ale naopak v pluralitě a konkurenci. To nás pohání dopředu." - a preto vyvoj EV, hybridov a boj s emisiami vytvara aj tlak na klasicke pohony, ze ano. Inak by tu doteraz smrdeli same 1.9TDI.
Takze ti dakujem za vysvetlenie vyznamu alternativnych pohonov a ich obhajobu.
maju uz spolocne mapy, ked nedavno kupili here maps a nedavno mi sefka spozava volantu BMW volala, ze nech ju navigujem, kam ma ist, lebo navigacia ju posiela cez nejaku zarastenu lesnu cestu :-) Snad sa teraz bude darit viac.