Automobilový průmysl je odvětvím, kde národnost značky zůstává ze záhadného důvodu důležitou charakteristikou daného vozu/značky a v očích mnohých motoristů je, či může být země původu pověstným rozhodujícím jazýčkem na vahách.
skuste sem dat radsej ten o tom ako skoda nebrzdi,, chlapci chlapci blokujete blogy ktore sa vam nehodia vynechavate "novinky" ktore sa vam nehodia navyse to tu redakcia zaplavuje projektom "gti" ktory zjavne zvysuje ucast diskuterov. (lahsie sa predava reklama panom s axelu :-! ) boli ste fajn.. ale uz nie ste
Projekt GTI >:D To je docela zajímavá (a celkem paranoidní) představa, že místní VWfil GTI není skutečná osoba, ale jen imaginární výplod zdejších redaktorů, kteří jsou placeni za propagaci koncernových vozů :-)
objavil som blogera s nicom blog-e-rs . Ma aktivny blog na temu gti. Zvlastne je ze ho nenejdete. jedine ked pojdete do zoznamu blogerov a najdete si ho tam. inak je to zahadne "nezverejneny" blog. No tu nejde o propagaciu vw ale o pocet diskuterov. Lahsie sa preda reklama na cokolvek ked reklamnemu oddeleniu pripadneho zaujemcu o reklamu povieta: v nasich diskusiach je xxtisic prispevkov mesacne to znamena ze su to ludia co aktivne sleduju stranku na ktorej bude vasa reklama a nie len nahodni surferi.. ekonomika ekonomika a este raz PRACHY. Takze gti je len marketingovy nastroj nic viac nic menej. A to ze to tu zavana hlupou reklamou? no na to si treba zvykat:)
v archívech se dá dohledat kterak nebrzdí, a to skutečná fára,jen si nevybavuji...jo,třeba jeden Luxus Lexus :-! že by se to mohlo sepsát komlet,aby se nezapomnělo i na ty kvalitní,co se jim dolů kopcem po 10. bržděních odpaří zadní kotouče... :yes:
ŠOK !!! V roce 2006 měla škodovka tržby 203,6 miliardy a daně pouze 3,1 miliónu ??? I při pouhých 3-4% zdanění by to mělo být cca 7 mld. do kasy, tak to je únik jako vyšitý !
mierna oprava: dane sa odvadzaju zo zisku, nie z trzieb. zisk = trzby - naklady.
a nie je tam 3,1 miliona ale 3.136 milionov (=3 tisic; nie je tam desatinna ciarka, ale bodka), cize 3,1 miliardy. to uz je spravne cislo. v roku 2006 mala Skoda zisk pred zdanenim nieco vyse 14mld, po zdaneni 11mld.
asi treba ist skor spat ;-)
Cením s jakou vervou se LM pustil do své "studie", ale...
Při čtení jednotlivých odstavců, mě napadalo, jak moc je to zjednodušené a nepřesné. Takže jsem velmi přivítal odstavec nejdelší, který skoro celé úsilí zpochybnil.
Vždyt každý ví, jak jezdí "salonní Francouz" "vášnivá Italka" "levnej korejec"
...není to díky tomu, odkud pochází, ale díky tomu, že jeho konstruktéři mu takovou duši chtějí vdechnout.... ;-)
zákazník prostě chce, aby ta která značka měla svůj charakter... ;-)
a tak tu pořád budou "měkké citrouše" "ostré bavoráky" "Hondy jako ztělesnění radostí z řízení" "vášnivě střižené Alfy a Lancie" "studená fauvéčka" atd... atd...
ja teda nevim jak vy panove ale ja nemam rad,přímo nesnasim kdyz nekdo rekne:škoda?jo ty myslis tu nemeckou znacku.....nebo:skodovka?no to sou nemecky auta.....vsichni tihle lide co tohle rikaji maji vlastne pravdu ale copak kazdej zapomnel na to ze skodovka se vyrabi na uzemi ČR,panove co ji zalozili byly take češi,nebo ze i kdyz volkswagen ag vlastni stoprocent skody tak chce ponechat vetsinu vyroby v ČR.a jeste neco kouknete se na australske stranky skodovky....je tam video o ČR a o skode,dukaz o tom ze i v australii vedi ze to neni nemecke auto
súhlasím...škoda je asi tak nemecke auto ako Opel americké...ako sa komu hodi radšej vidim ,že sa škoda vyraba ,sice z komponentov VW,ako by mala byť fabrika zburana,alebo niečo take a značka zabudnutá...
Doma vlastním 100 % bolivijského ponča. Říkejte si co chcete, ale to pončo bylo vyrobeno v Bolívii bolivijskými babičkami a já ho považuji za bolivijské, i když ho vlastním já, český imperialista v ČR. To pončo se nestalo českým jen proto, že jsem si ho koupil. A nestane se ani polským, až ho výhodně prodám na blešáku.
Stejně jako Jaguár, který je britský a vždycky bude britský, ať ho vlastní Amíci nebo Arabové. V globálním světě je vlastnická struktura krátkodobý faktor (nikoliv dlouhodobý, jak tvrdí autor).
Myslím, že příklad, který popisuješ je trochu o něčem jiném. Ty pončo akorát vlastníš, ale VW montuje do škody svoje součástky a škoda používá technologie vyvinuté ve VW, navíc smí vyrábět jen co jim VW dovolí. Spíš bych to připodobnil k českému folklornímu oděvu, který se na zakázku šije v Číně s cedulkou Made in China. Je opravdu čínský? Řekl bych tak napůl...
Jasně, ten příklad byl doveden do krajnosti, ale je to tak :-)
Dodavatelé automobilového průmyslu jsou však kapitola sama o sobě. Třeba výrobci světel, sedaček, atd. dodávají všem, bez rozdílu značky, rasy či přesvědčení a není tedy pravda, že Škoda si vyrábí X procent dílů svých a zbytek je VW.
A připodobnění folklornímu oděvu je taky zajímavé, ale zas se to týká něčeho trochu jiného. Když si koupím boty Nike, tak si pořád kupuju americký boty, i když jsou vyrobený ve Vietnamu (a i kdyby vlastníkem společnosti byl šejk z Dubaje). Naopak, kdyby česká firma šila v Číně čínské tradiční oděvy, čí to budou oděvy? České? Čínské? >:D Já myslím, že čínské.
V dnešním majetkově propojeným světě je strašně těžký určit čí je co, pokud bychom se orientovali pouze vlastnickou strukturou. Teď nevím jistě, ale myslím, že malou část VW mají v rukou nějací Arabové.
Nezbývá nám než se orientovat podle historie značek a snažit se, aby fakt, že něco je české (nebo aspoň původem české) ve světě něco znamenalo. Jinak se opravdu staneme bezejmenou montovnou.
Značka je vždy taková, jaký je její vlastník. Tzn. pokud německý VW vlastní 100% Škody, pak jde o firmu německou. Je jen na rozhodnutí majitele a na jeho úvaze, v tomto případě na VW, zda bude i na dále Škodu veřejnosti prezentovat jako českou automobilku. To samé je i v případě, kdybych já, jako Čech, koupil firmu Nike. Už by to nebyla firma americká, ale česká. Avšak, vzhledem k tomu, jak je Nike celosvětově vnímáno, jakou má historii, tradici, tak není v mém zájmu ji vydávat za firmu z ČR.
tvuj pohled je ciste majetkovy...takze mass stoprocecntni pravdu, ze znacka je takova jaky je jeji vlastnik. Tady jde ale o neco vic nez jenom vlastnictvi. Jde o prislusnost k narodu...a tam hra roli historie, trh na ktery se prodava, dusevni vlastnictvi, lidi atd atd
Souhlasím. Podle mě je to ale dobře v článku. Je jasné, že v globalizovaném světě se nedá nikdy přesně určit, co komu a kam patří. Proto bych se neptal, čí je značka, ale spíš čí je práce (s tím související kvalita), čí design, čí technologie, čí vyladění vozu, čí zisk a čí daně. Na takové otázky jde odpovědět už docela přesně...
Takže podle tebe, když jsem si koupil nové BMW X5 a čekal na něj až přijede ze zámoří - díky tomu, že se vyrábí v USA (největší odbytiště X5tek). Takže jsem si nekoupil Německé auto, ale Americké??
Myslel jsem si, že tato studie musí být minimálně bakalářskou prací. Je to napsáno opravdu slušně.
Jinak co se týče vývoje. Těch 70% v Německu, může věc trochu zkreslovat. Jistě, motory, převodovka a platforma třeba pro Octavii jsou vyvinuty v Německu. I když platforma se třeba v zadní části dost výrazně liší od Golfu, stejně jako její vyztužení v některých částech a to už je Česká práce.
Ale to co dělá z Octavie české auto je její odladění. Vdechnutí vozu charakter, na který jsou zákazníci českých Škodovek zvyklý. To se děje právě v Česani. I testovacími jezdci, kteří prohánějí Škodovky po Grossglockner a nastavují brzdy, odpružení a celkové chování vozu jsou Češi.
Důkazem odlišného nastavení může být i různé opotřebení jednotlivých dílů, například převodovky MQ200 v OII vůči Golfu. I když ta se zrovna také vyrábí v Boleslavi.
Od některých lidí z vývoje mi bylo řečeno, že "špinavou práci", tedy problém se, kterým si neví ve VW rady, nebo ho prostě nechtějí řešit, musí odstranit inženýři tady v Čechách. Dále jsem byl svědkem problémů se zabudováním nového TDI-CR pod kapotu OII. Řeklo by se jen to šoupneš pod kapotu a musí to běžet. Kluci v Boleslavi to ladili čtyři dny a povedlo se. Navíc se bude vývoj v Česani výrazně rozšiřovat, skoro na dvojnásobek. Centrum bude opravdu moderní. Už dnes se v něm řeší zakázky pro VW nebo Bentley. Trochu problém je, že Škoda nemá vlastní testovací polygon a musí jezdit do Německa. No jo, ochranáři přírody zase hlasitě křičeli.
Za článek :yes::yes:
jak pohlížet na VW, FIAT, Renault aj.? Vemte si prvního Brouka, vyráběl se původně v Německu, ale s příchodem jeho nástupce - Golfa I se výroba přesunula. Brouk I se vyráběl v Mexiku. Je tedy německým nebo mexickým autem? Nový Fiat 500 se tuším vyrábí v Polsku, je tedy polským či italským autem? Renault a jeho závod v Turecku, Peugeot a Toyota měli závody v Anglii. Jak pohlížet na Ford a jeho závody v USA, Německu, Belgii, Austrálii, Anglii (nemluvě o výrobě nové Fiesty v závodě Fiatu v Polsku)......
JE rozdíl mezi autem a automobilkou. Automobilka bude patřit k té zemi, kde má své oficiální sídlo, tj. zůstaňme u autorova příkladu, Škoda je českou automobilkou, ale její auto nemusí nutně být české!
Není až tak důležité, kde se auto vyrábí, to o jeho charakteru nic nevypovídá. Navíc automobilka musí zajistit odpovídající kvalitu auta, na kterou jsou její zákazníci zvyklý. Důležité, kdo auto ladil, a zda se o něm dá říci. Ano tohle je pořád ten starý dobrý Ford, Opel, Škoda...
a 3koda vznikla taky za Rakouska-Uherska, automobilku koupila (a dal jí svůj název až za první repubilky), takže snad již neexistující cimrmanovské Rakousko-Uhersko :-)
Doufám, že tím nenaznačuješ, že Škoda, jakožto nástupce L a K, má koreny vlastně v Rakousku, jakožto nástupci Rakouska-Uherska...I když myšlenka je to zajímavá a bylo by zajímavé, kdyby jí autor zakomponoval do výzkumu >:D Ale jinak chápu Škodu jako českou značku a souhlasím s tím, že jde asi nejvíce o to, kdo auto ladí. Tedy pokud zrovna neprovokuju kamaráda. Příležitostně si rejpnu, když jeho oktávku překřtím na golfa a to je hned vlna patriotismu >:-[]
Výpis z obchodního rejstříku. Údaje platné ke dni 01.02.2008, 6:00
Obchodní firma: ŠKODA AUTO a.s. Sídlo: Mladá Boleslav, Tř. Václava Klementa 869, PSČ 293 60. IČO: 001 77 041, právní forma: Akciová společnost. Spisová značka: B 332 vedená u Městského soudu v Praze
Jediný akcionář: Volkswagen International Finance N.V., Amsterdam, Herengracht 495, 1017, Nizozemské království.
Akcie: 1 670 885 ks akcie na jméno ve jmenovité hodnotě 10 000,- Kč, Základní kapitál:16 708 850 000,- Kč
Podle článku 21, znění stanov Škody, ze dne 09.02.2007, se tyto stanovy budou řídit a budou vykládány v souladu s právem České republiky.
Takže Škoda, je z hlediska práva, česká. A i kdyby se změnil její vlastník, a vyráběl v ní jogurty, tak dokud bude zapsána v obchodním rejsříku pod dnešním IČO, tak česká zůstane. :-)
Nechci jít do konfliktu, ale podle výpiso z OR, je jediným akcionářem Škody Auto, holandská VW International Finance N.V. Rozumím tomu tak, že výrobně technické vazby jsou danné jinými smlouvami. Existuje smlouva mezi VW AG, dále jen osobou ,,ovládající" a Škoda Auto as., Mladá Boleslav, dále jen osobou ,,ovládanou" a dále jsou smlouvy mezi Škoda Auto as., Mladá Boleslav a statními VW ,, ovládanými", tedy Audi AG, Shangai VW Automtive Co. Ltd., e4t electronics for transportation s.r.o., SEAT S.A., Rolls-Royce & Bentley Motor Cars Limited.
mě tram zaujalo jen to NIZOZEMSKÉ KRÁLOVSTVÍ???? ten AMSTERDAM??? to je VW registrovanej v Nizozemí? to pak teda vlastně ce,ej VW neni němecnej, k ždyž vyrábí v německu, ale holandskej:-)
a VW Group bude vlastnit švýcarská banka, kterou bude vlastnit bahamský investiční fond, kterou vlastní Bulharská společnost, a tu bude zase vlastnit někdo, až zjistíme, že vlastníkem bude nějaký kmen z Amazonie :-)
Pre mna zo Slovenska pri všetkej úcte k českým bratom a sestrám ,pre mna skoda je nemecké auto
a pri ev kupe čo pre predraženosť nemcov to neprichádza do úvahy,ale keby, tak by som uvažoval,či oktavia bola vyrobená-zmontovaná v Cesku,Na Slovensku?,v Rusku? alebo v Číne? >:-[]
Ale zkoumá, pochopitelně, pouze ekonomické atributy výroby a prodeje vozů. Pro mě je důležité také sídlo značky a kdo auto navrhuje. I když je dnes v každám týmu mezinárodní účast, tak na vývoji každé nové škody, myslím si, se podílí nejvíc čechů. Proto je to české auto. Žijeme v otevřené Evropě a globalizováném světě. Urřčit co je české, německé nebo anglické je čím dál tím těžší. Pro mě to jen dokazuje, že národy jsou jen konstrukce v našich hlavách.
To by mne opravdu zajímalo jak je to s vývojem - ten se mi ostatně zdá se pro přiřazení ke státu či národnosti nejdůležitější. Vedoucí vývojového střediska Škody je myslím Němec, stejně tak designérského střediska, design je z rozhodující části Německá práce. V Německu byly vyvinuty motory (kromě 1.2 HTP), převodovky, nápravy, brzdy, elektrika a elektronika. Pokud vím mají Čeči podil na odladění nápravy, převodovky, interiéru a vyvíjejí koberečky do interiéru.
oprava, slabší HTP (40/44 kW - 6V) byl vyvinutej v ČR, ten silnější (47/51 kW - 12V) vyvinuli Němci....
Ale OBA se vyrábějí tady v MB.... ale řekl ybch, že je fat důležitější ten VÝVOJ ;-)
kdyby cesi meli vliv na vyvoj tak by se tu vyrabel favorit nebo podobny srot co vyrabeji rusi- Lada :-) Jen se modlete aby porsche neprevzal VW a nerozhodl se prodat skodovku cinanum. Ty plany uz mela americka spolecnost, ktera chtela prevzit VW, planovali si jen ponechat VW a audi, zbytek mel byt rozprodan
Ale blbost velebnosti. Proč se vývoj rozšiřuje v Čechách - protože tady máme experty. A propos - myslíš si, že např. Yeti koncept vymyslel nějaký němčour? Čech to byl a další koncepty na tom jsou podobně... :-!
Nech je to ako chce ...tento clanok uraza dve skupiny ludi:
1. nacionalistov, ktori su hrdi na CESKY PRODUKT - SKODA, na domacu automobilku, ktora expanduje. Raz mi personal jedneho hotela v Chorvatsku povedal, ze co cesky turista, to kecy o tom, ze maju Skodu a Skoda je "made in czech"
2. Dalej to uraza druhu skupinu, ktora si kupuje Skodu a snazi sa vsetkym napchat do hlavy, ze to uz nie je ceske auto, ale nemecke, ze to je vsetko VW v tom a dokonca si davaju na svoje Skody kryty kolies s logom VW, pripadne lepia znaky VW a podobne uchylky >:D
Ake je to krasne nebyt ani v jednej skupine ;-) .....a nemam ani za potreby riesit to,ci su: KIA, PEUGEOT a VW slovenke automobilky :-)))
Toto je krásne na internete však? človek je anonymny nikto nevie kto vlastne je a tak tu môžeš písať ako maš vela zainvestovaného a podobne keci >:D ale neverim ani slovu 8-s pre tvoju informaciu vlastne auto zatial nemam ,nepotrebujem ho pokial treba auto požičiam si :-) je to lepšie ako sa chvaliť niečim čo nemaš
Ještě jednou, nezabývej se jím, nejvíc ho odrovnáš, když na něj nebudeš reagovat....stačí se podívat na jeho text - raz mi jeden personál v Chrvatsku povedal....síla
Ale no tak seki, VW ti prostě leží v žaludku. A tak člověka, který sedí za volantem jejich aut máš dokonale přečtenýho. Jenže tímhle jednáním se řadíš po bok lidí, který tak rád odsuzuješ. Vždyť kdo by pomlouval svoje auto.
A jak je to vlastně s japonskými auty, nebo dnes už v rámci globalizace by se slušelo napsat americko/čínskými vozy?
Je škoda,že v počátku 90.let odpovědní a mocní odborníci rozhodli o prodeji Škody-auto MB,Volswágenu,bráno z národního hlediska.Asi z praktického nebylo zbytí,a volba na VW nakonec vyšla nejlépe.Honda i Fiat si moc dobře nevedli a mohlo by dojít i k nestabilitě naší automobilky.Viz Tatra nebo Aero,jen je škoda,že zanikl Metalex a náhrada sporťáků v maloseriovém provedení jako byly RS130,prakticky není náhrada.
Ale blbost velebnosti. Proč se vývoj rozšiřuje v Čechách - protože tady máme experty. A propos - myslíš si, že např. Yeti koncept vymyslel nějaký němčour? Čech to byl a další koncepty na tom jsou podobně... :-!
Firma má národnost podle toho kde má sídlo. Takže Škoda je česká, Fiat je italský, Jaguar britský a Opel německý.
Pokud si automobilka založí evropskou větev je to trochu jiné. Ford bude americká značka vyráběná německou divizí, Kia bude korejské auto vyráběné německou divizí.
No a pokud automobilka otevře někde montovnu je to úplně jednoduché. Brouk byl německé auto vyrobené v Mexiku a Ceed je Korejec vyrobený na Slovensku.
Kdo koho vlastní není důležité, protože vlastník se může kdykoliv změnit. Ferrari si může za deset let koupit íránský Paykan a asi o něm nebudeme tvrdit, že je to íránský sporťák. Až se přesune sídlo Ferrari do Teheránu tak to tak bude, ale do té doby bude Ital
To je věta, "Kdo koho vlastní není důležité, protože vlastník se může kdykoliv změnit." To je právě to nejdůležitější! Majitel totiž rozhoduje o tom, co se bude vyrábět, kde se to bude vyrábět, jestli se tam bude vůbec něco vyrábět....
Majitel není pro otázku původu důležitý. Když ty budeš majoritní majitel Microsoftu a rozhodneš o vyvinutí nového operačního systému automaticky to nebude znamenat, že ten systém je český. Ten systém bude americký od americké společnosti vlastněné českým majitelem.
Psal sem to už výše. Když budu, pro zjednodušení, 100% vlastník Microsoftu, tak ten bude českou firmou. Otázkou je, zda je z čistě marketingového hlediska, vhodné ji vydávat za českou firmu.
Bavíš se o vlastnictví já o původu značky. Dvě rozdílné věci. Dacia může být na krásno vlastněna Renaultem, ale vždy to bude rumunská automobilka. Až se Renault co by vlastník rozhodne přesunout sídlo firmy do Francie bude to francouzská automobilka.
Pokud si koupím vinice ve Francii budeš ode mě kupovat francouzské nebo české víno?
Musíš odlišit původ majitele a původ značky, ne vždy to je jedno a to samé
Stále záleží na tom, kde bude mít sídlo ta nová firma ABC. V dnešní době rozlišovat původ značky podle majitele nelze. Dacii, bude vlastnit francouzský Renault, ten bude vlastněn firmou z Kajman, až se přes x dalších splečností z celého světa dostaneme k firmě v Sierra Neone, kterou bude vlastnit napůl Japonec a z druhé poloviny Němec. A teď babo raď? Jaký původ bude mít ona Dacia, potažmo renault? Bude ze Sierry Leone, bude to Japonec nebo Němec? Podle majitele nelze v dnešní ekonomice rozlišovat původ. To šlo před sto lety, dnes ne
T613, máš pravdu a je to daleko logičtější a srozumitelnější než ona "práce", kterou zplodil budoucí ekonom. On ani ten vlastník dneska (anonymní korporace, fondy, banky) zdaleka tak nerozhoduje o tom, kde se bude vyrábět atp. jak se píše výše. Příklad s Fordem a Opelem je zcela výstižný. Firmu Adam Opel AG sice koupili Američané, ale firma Ford zřídila větev v Evropě, která je řízená z Německa....
Vliv majitele rozhodně nepopírám ;-)
Jen se snažím Flaviovi oponovat ohledně jeho určujícím vlivu na původ. Pokud si koupím americkou společnost, rozhodnu o vývoji a následném prodeji určitého produktu měl by to být dle něj český výrobek. Ale co se stane pokud se druhý den od uvedení produktu na trh rozhodnu firmu prodat Laponcům? Bude to český výrobek nebo laponský?
Jistě, i na majiteli záleží. Ale právě spolupráce Škody a VW je krásným příkladem toho, že to může fungovat. Škoda roste každým rokem. Pravidelně rozšiřuje nabídku vozů, zárověň má v koncernu jasnou roli, vlastní tvář, která má zaručit, aby si vozy příliš nekonkurovaly nebo nevznikaly nesmyslné modely pro úzkou skupinu lidí, v horším případě bez přesně definované skupiny kupců. Proto se v řadách Škody asi jen těžko dočkáme modelu jako byl Tudor nebo Joyster.
jen v pripade Jaguaru nebo Opelu prisel jen investor a vyvoj zistal doma, protoze meli dost sikovnych ing, opel byl pred koupi GM v r. 1923 nejlepsi nemecka automobilka.
Skodovkou si nemci koupili vstup na trh do vychodni evropy, celou vyrobu zmenili na levnejsi VW v skodovce z identity nezustalo nic. Kdyby ji tenkrat koupil renault tak by se tu dneska vyrabel Logan, kdyby jsme ji neprodali konkurovala by dnesni Lade.
Pokud si dobre pamatuju, Renault chtel ve Skodovce vyrabet R19, predpokladam, ze dnes by se tu tedy vyrabel nejspis Megane.
Nesouhlasim s tim, ze Skoda by dopadla jako Lada. Skodovka umela vyrobit slusna auta, jeji vyrobni program byl zdevastovan 40.lety komunismu a jejich planovanym hospodarstvim, ale Skoda byla schopna se z toho dostat sama. Konec koncu Skoda usilovne vyvijela i v dobach komunismu a vozidla, ktera nespatrila svetlo sveta, patrila k modernejsim. Pripraven do vyroby byl i projekt 790 (ktery budil takovy zajem ze strany VW, ktery byl odvezen do Nemecka "na pozorovani"), Skoda potrebovala predevsim finance.
Ale tady jde hlavne o technologie.. a ruku na srdce a priznejme si ze to jsou prevazne nemecke... motory, hnaci ustroji, prevodovky... Vyjimky potvrzuji pravidlo... kdyz si znamy kupoval Outlandera tak taky kupoval puvodem japonske auto s nemeckym mororem (2.0 TDI) Takze jde sice o automobilku puvodem z japonska ale je tam proste nemecky motor... tak jak to pak muze byt "cisty" japonsky vyrobek? Tak samo tvrdim ze treba Octavia neni cesky... jen je v cesku montovana... no a co? Spise bych to rekl ze je to Automobilka ktera ma historii v ceske republice... nikoliv ze je to 100% cesky vyrobek... To vino jak tady nekdo zminoval... Francouzska vinice.. koupi ji iracan... vino se nezmeni na iracke, zustane francouzskym... ale jakmile bude do teto vinice dovazet hrozny treba z iraku(ciste teoreticky) a tam to bude jen prelivat v sudech ... tak uz to nebude vino od frantiku... chapete... a vw dela uplne to same... jejich technologie montovane u nas... Jen montovane... Nechci urazit vyvojove centrum v CR(vim ze tam kluci asi taky nespi) ale proste nemci v tomhle maji vetsi prsty... co vy na to?
Tvůj náhled je stejný jako náhled Flavia, který na to koukal skrz akcie. Ani přes součástky na to nelze nahlížet, protože každá automobilka odebírá součástky ode všad. Tedy jsou nadnárodní, bez domova. Něco se koupí ve Skandinávii, něco v Německu, něco v Indii, něco tam i onde, pěkně to smícháme a máme auto. Původ dodavatele není až tak důležitý, jako ten kuchař, který to udělá. A ti kuchaři jsou stále v Mladé Boleslavi. Že si ku pomoci vezmou polotovary z regálu není nic co by ovlivnilo nálepku České. Konec konců, když tvá manželka nebo přítelkyně bude vařit svíčkovou a pošle tě do obchodu, tak koupíš zeleninu ze Španělska, smetanu z Polska a maso třeba z Francie. Ale stejně ti udělá českou svíčkovou ;-)
Teda já nevim... když se řekne Volvo.. taky ho máte všichni za švédské auto.... a přitom je ve vlastnictví Fordu... neni to tedy potom jasné..? Škoda je prostě tradičně česká automobilka, a je zcela jedno, kdo ji vlastní. Až prodame ČSA, taky to nebudou české aerolinky..? Takový je můj názor. ;-)
Pokud mohu přihodit objektivní pohled z hlediska mezinárodního práva, tak Škoda je samozřejmě společností českou, jelikož je založena dle českého práva a v ČR registrována. Vlastnictví akcií s tim nemá zhola nic společného - jak už tu někdo naznačoval výše, i kdyby teď kdokoliv z nás (Čechů nebo Slováků) zakoupil 100% akcií Microsoftu, nic by to nezměnilo na skutečnosti, že se jedná o americkou firmu. Podobně nijak nekoliduje s českou podstatou společnosti Škoda fakt, že má pobočné závody v jiných zemích než je ČR, prestože jsou za tím účelem zakládány nové společnosti. Tak například joint-venture Toyoty a PSA v Kolíně nedělá ani z jedné z automobilek českou společnost, česká je pouze firma TPCA, tzn. konkrétní montážní závod. Podobně není například Kia slovenská nebo Fiat polský. Naopak kupříkladu Volvo je švédské, zrovna tak jako Jaguar anglický, jednodušše proto, že jsou to společnosti registrované a sídlicí ve jmenovaných zemích, vlastnictví Američany, Indy ani třeba Somálci to nemění. Rovněž je irelevantní diskutovat v souvislosti s "národností" společnosti místo jejího odbytu, ať už relativně (tržní podíl) nebo absolutně (počet prodaných kusů). Skutečnost, že Ferrari prodá většinu produkce v USA nijak nezpochybňuje jeho italský původ, podobně jako jako nikdo nepochybuje o "národnosti" Nokie, byť se v samotném Finsku prodá jen zlomek její produkce. Co se týče Škody, tak se k jejímu českému charakteru dá samozřejmě přičíst i rozhodná koncentrace lidských i výrobních zdrojů v ČR, o subjektivním vnímáním značky a jejím historickém původu ani nemluvě. Jinými slovy - můžeme uvažovat o tom, nakolik ještě řídí Škodovku Češi, když bude představenstvo brzy kompletně německé nebo nakolik mohou Češi ovlivnit její vývoj, když se valná část realizuje v Německu, nic z toho však neznamená, že by na otázku, jestli je "ještě" Škoda českou firmou, nešlo jednoznačně odpovědět.
My two cents je idiom používanej v americký angličtině (v britský je to tušim "my two pennies worth"), kterej se používá jako uvedení nějaký svýho názoru, a velmi volně by se to dalo přeložit jako "podle mě" nebo "takhle to vidím já".
Nesouhlasim, Skoda mela potencial se z krize dostat sama, potrebovala spojence a kapital. Tam kde je, ji dostal VW, mohlo byt hur (napriklad pokud by zanikla znacka a automobilka vyrabel vozy nekoho jineho - R19 atd.), mohlo byt lip, pokud by se nasel kupec, ktery by Skode dal jeste vetsi svebytnost, coz ale v dobe sjednocovani a snizovani nakladu mozne nebylo.
to je uplna hloupost nam chybeli lide a technologie, favorit byl hrozny srot, ktery se nedal ani porovnat z 20roku starym talbotem 1510.
Pred 1989 byla i ruska Lada lepsi auto jak skoda 120, dneska ji ani nahodou nemuzes porovnat. Anglicane v Roveru meli dost financi i tak vyrabeli jen sroty - sice na daleko lepsi urovni jak skoda, ale skrachovali :-)
Podivej se jak dopadla napr. Tatrovka z nasimi "specialisty" Pred valkou zni udelali sudetaci vazene auto, hans lewdwinka jeste z komunistickeho vezeni posilal plany no i tak uz neumela konkurovat poradnym autum. Po 1989 se jeste pokouseli ale to skarede monstrum uz podobne jak wolgu nikdo nechel kupovat, kdyz tu meli na vyber mercedes, bmw
Srovnávat ručně vyráběný speciál jako byla Tatra s Favoritem chce hodně silný žaludek. Tatra měla v rámci RVHP vyrábět luxusní vozy pro ČSSR. Nikdy nebyla určena pro prodej veřejnosti! Do rozpadu východního bloku to bylo třetí nejluxusnější auto na Východě. Luxusnější byl jen ZIL, s kterým jezdili jen ti nejvyšší z nejvyšších! Očekávat, že by Tatra mohla konkurovat sériovým vozům byl naprostý nesmysl, byla to prostě ručně vyráběná specialita podobně jako britský Bristol a jako taková neměla naději na úspěch, vždy musela být dražší než konkurence při daleko nižší výbavě, ale při srovnatelných jízdních vlastnostech.
Žigul byl lepším vozem než "120" kvůli rozdělení trhu v rámci RVHP, a ne kvůli neschopnosti Škodovky něco vyvinout (viz.její prototypy). Takže tady netřepej hovadiny a než začneš urážet zjisti si souvislosti. VW do škodovky donesl především finance, těch mozků tam bylo více než dost.
Mimochodem ta Volha se vyráběla až do roku 2006, a dodnes je po něm v Rusku obrovská sháňka a uvažuje se o znovuobnovení její výroby.
Použij občas tu věc co máš na krku..
žigul byl auto do náročných podmínek, jaký sou aj v rusku, je to vidět na tom autě, vyrovná se se vším, v létě v zimě, ale zajímavý je, že ty škody 120 žigulíky přežily:-)
Kde je dneska žigulík? pomalu ladu nejni vidět, zato 120cítky???
Žigulíku u nás nikdy nebylo tolik jak škodovek,hodně se jich u nás po revoluci ukradlo (nám ho vzali taky) směrem na ukrajinu a úkáčka je vykupujou pořád...No a zajímavou otázkou je,zdali byly ty starší žiguly vůbec ruské auta,když to byl Fiat 124 s různými úpravami podvozku a s novým motorem,ale to všechno udělali pro rusáky italští inženýři,komplet výrobní linka a přípravky byly dovezené z Itálie a veškerou kontrlu výroby měli až do roku 1980 na starost italové...
Nemyslím, že by Škoda dokázala bez know-how jiné moderní automobilky obstát. Jak tu někdo zmínil, za 40 let komunismu technologicky hodně zaostala. A když vezmeš, že v roce 1990 vyráběla snad okolo (hrubý můj odhah) 150.000 aut, tak to nemohlo stačit na zajištění dostatečných příjmů na vývoj. Vždyť by de facto musela vyvíjet od nuly všechno, co dostala od VW jak na podnose - ABS, airbagy, diesly atd. atd. Taky si myslím, že by bez tohoto převzetí dnes byla na úrovni Lady nebo Dacie, maximálně o malinko dál...
A můj hrubý odhad tvého IQ je 50, a to mám odhad daleko lepší než ty. A ABS ani airbagy nevyvíjí ani VW, kupuje se to od subdodavatelů, a Škoda by to od nich kupovala i kdyby byla samostatná.
A víš kolik to chce práce to tam zabudovat? To memí jen že tam prdneš volant a čidlo. Musíš dělat hafo zkoušek a přizpůsobit tomu karoserii. Feldy a airbagem měli třeba jiný nápravnice atd. než Feldy bez airbagu.
Škdoovka měla hlavně kolem 2 miliard dluhu a po revoluci nebyli lidi když odešli političtí vězni. Těžko by se z toho dostala a dřív nebo pozdějc by to nějakej chytrák vytuneloval.
Na ten ne, jinak pouze upřesnění - maximální roční produkce MB v posledních letech komunismu byla 184 tisíc aut, náběh favorita produkci poněkud snížil. Takže máš samozřejmě pravdu. A....na blbce nereagovat :-)
Z prominutím hádáte se o kravinách. Prvně o tomhle se můžete hádat do nekonečna a výsledek je v nekonečnu.
Za druhé, kdyby Škodovka neměla vývojový potenciál skončila by jako Trabant, Wartburg, slovenský TAZ, tedy jako obyčejná montovna Polo, Golfů apod. Buďme rádi za to, že Škoda žije i po jednom století a má se k životu :yes:
Tak samozrejme je tadle debata dost akademicka, protoze chybi srovnatelna zakladna z CR. Porovnavat Skodu s Ladou je sice malinko ujete, ale uplne zcestne taky ne. Za Skodu jsem rad, ze se ji tak dari, protoze tim hodne podporuje i ceskou ekonomiku.
O vyvojovem potencialu by se dalo hodne dlouho diskutovat, svuj nazor jsem uz vyjadril vyse...
Vývojový potenciál zde bezesporu byl, stačí se podívat na prototypovou základnu Škody, a co dokázali vytřískat v letech 60-90 z toho mála co měli k dispozici. Že ÚV rozhodli jinak a do výroby se dostalo to jen co se tam dostalo, protože nebyly valuty, anebo by to byla přímá konkurence pro Lady je jiná věc.
Takže "mozky" zde byly, ale horší byla celková ekonomika podniku. Ale opravdu můžeme být rádi, že Škodovka nedostala podobné manažery jakými byli odporníci z USA nasazení v devadesátých letech v Tatře, a kteří ji málem přivedli k bankrotu
Trochu by jsem to rozšířil,nejen vývojový ale i odborný potenciál měla Škodovka výborný,Ale myslím,že v 90.letech,zde naši vůdci spíš podlehli nátlaku prachatého kapitálu který potřeboval "likvidovat" konkurenci.To je případ i Aera Vodochody,Liazu,Tatry.Ale myslím si také,že diktát jaký zde byl do roku 1990 platí i nyní jen je schován pod majoritním vlastníkem.
jE Seat španielskym autom? s támi istými motormi a vela dielov ako v Skodovke?
za niekto chce kúpit Seat,ale potom že už by nevedeli nič vyrábat-lebo všetko je nemecké!!
a tak isto je aj tzv ceské auto len názov je Skoda
inak ak by prešlo vlatníctvo do ceska tal len MB vyrábat etc... :no:
jE Seat španielskym autom? s támi istými motormi a vela dielov ako v Skodovke?
za niekto chce kúpit Seat,ale potom že už by nevedeli nič vyrábat-lebo všetko je nemecké!!
a tak isto je aj tzv ceské auto len názov je Skoda
inak ak by prešlo vlatníctvo do ceska tal len MB vyrábat etc... :no:
To je nesmysl, Škoda má svou dlouholetou historii, s vlastním vývojem (i když za socialismu prožívala dobu temna, která jí vrátila zpět). Naproti tomu Seat byl do převzetí VW jen sprostou licencí Fiatů (všechny modely), takže žádnou historii, na tož bohatou nemá.
Česká škoda-auto je opravdu česká,i když ji polistopadový mocipáni neudrželi jako ryze českou.A to zatahování politického temna do automobilového prostředí je blbost.Československé škodovky se zučastňovaly jak mezinárodních soutěží tak i sesnažily dle možností držet krok,jak to v té situaci šlo.Československé 130RS a Metalexy nebyly na tom špatně.Jen jim chyběla větší konfrontace se světem,ale za to automobilky nikde nemohou.A je česká škoda,že dnes v době změny režimu,se nenajdou mladí odvážní odborníci,kteří by si říkali vlastenci a vzkřísili třeba českou firmu Sodomka nebo Jawa.
Myslim,že záleži na to ako si to kto vezme.Pre niekoho je Škoda obyčajny prezlečený Volkswagen,pre iného je to české auto.Už je na každom ako to berie.Ja to beriem tak,že to je stale česka automovilka ,ktoru vlastni nemecky koncern.Škoda dopadla dobre vyrába dobre ,kvalitne spracovane auta,ktoré si za relatívne kratky čas vybudovali na trhu pevne miesto a dobru povesť.Kvalitou sú vždy na vrchole svojej triedy.Myslim,že je to lepšie akoby mal Škodu vlastniť Renault,alebo ina značka.Môžeme byť vôbec radi,že sa zachovala Škoda jedna z najznámejších značiek s dlhoročnou tradíciou a bola by škoda keby zapadla prachom,takto sa aj naše deti budu poznať škodovky...
Je Kolínská TPCA česká,francouzská,japonská nebo evropská?Slovenský Opel,Kia je slovenská nebo Německá,Korejská automobilka? Je to škoda,že se ztrácí "hrdost" našich dědů a pradědů na výrobky z Čech.
Pro mě osobně škoda již dávno české auto není :no: . Kdo má o autech minimální přehled a než něco koupí tak si projde dostupné informace, musí po krátkém pátrnání zjistit že Škoda auto je prostě VW jak vyšitej ;-\ .
Podle mého názoru by se Škodovce nedařilo v současnosti o moc hůře v případě kdyby nebyla prodána VW. To se ovšem stalo a tak místo poctivého auta dostáváme za sumu peněz auto které je vyplněné koncernovými díly a motory které dodává ten úžasný koncern VW do Škody jako poslední automobilky ze své rodiny. Co dodat, Škoda se stává autem pro masy za kterým stojí chytrá reklama ale o kvalitě a "Českém autě" nemůže být řeč.
Určite ked Fiat kupi nemec,tak to bude pre mna už nemecké auto začne tam montovat svoje HTp TDI a TSi a čo ja viem čo všetko ešte,ja prajem Vám -do Ciech,aby Ste mali české auto bolo by určite lacnejšie aj MB1000 by som kupil,len aby bolo spolahlivé nehriala by v nom voda etc
to myslím bez ironie -úprimne.. :yes:
Nějak mi tam falírujou ty procenta.
Podle odbytiště? 40%ČR a 20%SR mi nějak nesouhlasí s tím, že se jich jen v DE prodalo víc, než v ČR a SR dohromady...
Podle zaměstnanecké struktury? Nevím jestli byl autor někdy v Boleslavi, ale já si tu připadám už jako česká menšina, a je to čím dál horší (ale možná je to tím, že tu ti Slováci, Poláci a Ukrajinci dělají takový bordel, a tak jsou víc vidět).
Toyota,Hyundai kolko zamestnancov ceskej ev ukrajinskej narodnosti bude pracovat etetc už základom je vlastníctvo čo je rýdzo nemecké nemôže byť skoda národné auto ,vyvojové centrum Audi je v Madarsku,je Audi madarské auto?