S kazdym dalsim rokem je nakresleni neceho skutecne originalniho tezsi a tezsi. A kdyz uz se to povede, nevim jestli je to alespon v polovine pripadu k dobru, ta originalita... :-)
O 2. generaci SF se uvádělo že mělo nadčasový design. V době svého uvedení na trh mělo sice jen halogeny i v nejvyšší výbavě, ale líbilo se mi víc než tato čtyřka. Měl jsem jej 9 dlouhých let - nikdy mě nenechalo ve štychu. Jen jsem lil do něj naftu a dodržoval doporučené prohlídky. Věřím že čtyřka bude minimálne tak spolehlivá jako dvojka, ale ten čumák. Za mě :no:
Santa fe vypada fakt hezky. Oproti Tarracu pro me o dve tridy atraktivnejsi auto.
V interieru jsem nesedel, to by me zajimalo, protoze Sorento na me nijak premiovy dojem neudelalo. Stejne tsk ten opevovanej diesel mi prisel jako uplne prumernej, dynamicky slabsi nez treba muj polostarickej megane 1,6dci. Plus dojem ridice autobusu.
Nicmene, za Santa fe palec hore, kluci korejsti jdou kupredu, zpatky ni krok
Je to i pocit, že s tím autem dojedeš kdykoliv kamkoliv za jakékoliv situace a to se prostě počítá. Navíc třeba já pořád doceňuji 4x4 více a více, a vůbec nejde o terén, ale o schopnosti jízdy na zhoršených podmínek v krizových situací (výjezdy z křižovatek na mokru, zatáčky v hustém dešti, když je voda na silnici, atp...)
To je jednoduché, stará auta mají daleko lepší prostupnost terénem :D Mám staré Clio, to projede po poli a ani si neškrtne, je lehké, takže jentak nezapadne ani na sněhu, dojel jsem s tim na místa, kam jezdí jen SUV, při parkování přejede obrubník a ani nemrkne. Chybí mu různá "lízatka" a spoliery, stylové nízkoprofilové kola a podobné blbosti. S mým druhým autem bych v životě na takovou cestu nejel, protože bych si sedl na břicho, nebo v lepším případě urval spoiler či nárazník :D
Abych řekl pravdu, někdy před rokem mne chytly záda a byl jsem strašně rád, že mi táta půjčil Kugu. To jsem pochopil, že pro starší lidi, kteří už mají trochu tu a tam nějaké to pobolívání v zádech, je nastupování do SUV neoddiskutovatelně lepší a taky jsem je i přes své snahy neukecal, aby si koupili jiný typ karoserie.
Vždy když přestoupím zpět do svého nízkého auta z SUV , příjdu si jak ve formuli, kdy sedím na silnici :D Ale další plus je přehled a výhled, stačí jet za blbcem, co má černá skla (nemusí být ani SUV, nebo dodávka) a nevidíš nic... :/ (Já je tedy mám taky :/ :D ), ale tohle už někdo psal výše.
Explorer vypadá zajímavě, někde jsem viděl snad kolem 1.3-1.5M nikdy jsem nejel, my dnes přivezli novou Kugu :D
Karle, jde ti o posaz (záda, lepší nastupování) nebo o přehled o situaci na silnici ? Mne se taky na vysokých autech líbí přehled o situaci, ale zatím jsem tomu odolával. V sobotu jsem po Praze a okolí jezdil novým Hiluxem, na většinu SUV jsem se díval svrchu... mělo to něco do sebe :D A taky ten kufr... pardon, korba :D Škoda, že nejsem zemědělec, nebo stavař :D
I design Hyundai se sune kupředu. Celkově to auto působí celkem sympaticky, ale ten předek je tak nějak příliš korejský. Ale na druhou stranu mají aspoň co faceliftovat. Za mě ale ani ten interiér nic moc, taková trochu lepší i30. Ty vystrčené, jakoby naroubované displaye moc nemusím. U auta za mega bych čekal trochu víc.
:yes: palec za reakci, nebyl to to blbý a vždy přítomný překlep. Musíte to dělat schválně, aby byly příspěvky, které mají nahradit normální příspěvky staré lepší diskuze.
argument vyššího posedu chápu, protože tech SUV už jezdí tolik, že z normálního auto tomu clovek akorat čumí do svetel. argument vyšší svetlé výšky posuzovat nemuzu, nevim, na co to máš. ale 75% majitelu SUV tu svetlou výšku nikdy nevyužije.
Co nechápu, je ta arogance, čišící z tvojí odpovedi, ale co už, každej je nejakej.
jakým autem teda jezdíš, jeslti to není zahaleno tajemstvím.
Odsoudit auto kvůli znaku na volantu určitě blbost je. A? Já ho přece neodsoudil, jen bych si ho nejspíš nekoupil právě kvůli znaku. Co stačí "normální rodině" a co je normální rodina je zbytečná debata. Já bych si už nízký auto nekoupil kvůli nízkýmu posedu, byť se mi dost kombíků líbí. Plus potřebuji vyšší světlou výšku. Jestli si ho někdo kupuje kvůli módě není můj problém.
Nepasující horizontální světla jsou vždy hnusné. Juke, citronci, Kamiq i Háčka. Vždy špatně. Stejně jako na na začátku 1000letí dělali někteří odporné velké kulaté světla. Vždy to končilo prodejní katastrofou
Martin V. s tím už taky před časem jezdil. Jakmile to nemá nic společného s panoptikem Nošovice, tak je to hned menší zlo. Pochválit by šel automat s HDM a Airbag v ose volantu (Škoda sveřepě ignoruje), ale budíky, nízko umístěné sedáky nebo nemožnost jízdy v terénu na kočku. Za mě 3-.
Ma to podporu Android Auto aj Car Play, bluetooth samozrejme, bezdratove nabijeni podporuje minimalne v nejakej vybave.
Mirrorlink a wifi nie (ale da sa pouzit tvoj telefon ako AP a potom sa auto "pripoji k internetu")...
Abych řekl pravdu, hnědá metalíza pro mne nějak vyšla z módy. Jeden čas se mi opravdu líbila, když to bylo nové, ale dnes bych ji nezvolil a to asi ani třeba tu platinovou, kterou dává Ford na Vignale.
Santaféčko je o kousek větší, 4770mm, 10cm víc než Octavia. Jde ale spíš o šířku než o dýlku... SantaFe je s 1890mm (2140 se zrcátkama) o 7,5cm širší než i40 (a Octavia).
Neříkám že je to nějakej zásadní problém, ale spousta parkovacích míst i garáží na to není stavěná. Pokud to využiješ, tak nic neříkám, ale osobně pořád vidím jako takové slim-fit optimum kompaktní kombík.
660 dobíhaj, zbývá posledních asi 15 ks na papírech, další už nebudou. Minarelli nesplnuje emisní normy. Leda že by tam šoupli jinej motor, ale spíš si myslím že celá řada skončí.
Takže pokud někdo chce 660, měl by si pospíšit.
Článek je skoupý na informace ohledně infotainmentu a konektivitě - zda podporuje Apple CarPlay nebo Android Auto, zda disponuje WiFi, Bluetoth, Mirrorlink atp., dále zda SF podporuje bezdrátové nabíjení smartphonu. Příplatek 40tKč za navigaci (ani nevím jakou a s jakou garancí a cenou aktualizací map) mi přijde přehnaný. Na 2. generaci SF byla roční (!) aktualizace map (CD) za 7.500,- Kč. To jsou v dnešní době docela zásadní informace. Pokud bude Intainment spolupracovat se smartphony, vystačí si s Waze, Google Maps, Sygic nebo mapy.cz (ode dneška již v CarPlay) . :-(
No my v této třídě aktuálně vybírali SUV a mám to takto: Ateca exteriér jednoznačně hezčí, zvláště v oranžové metalíze, ale po usednutí jsem se lépe cítil v Karoqu (působí na mne hodnotněji v interiéru, lépe zpracovaný a podobně), porovnával jsem i Tiguana (krátkou verzi a tam mne hodně zklamal kufr + je ještě dražší) a T-Roc a T-Cross (jakej je mezi tím rozdíl? :D) a obě auta v interiéru slušná, ale pro mou představu o SUV podměrečná v oblasti kufru, jsou to jen zvýšené kombi
.
Já jezdím akorát černou, na 16" :D Ale stříbrnejch :D Modrá je krásná, to bezpochyby, ale Škodovka má obecně zajímavou nabídku barev, třeba oproti Fordu :D Vybral bych si více barev, na SUV je hodně zajímavá "khaki" zelená metalíza, nebo tmavězelený Superb Scout, co byl na náplavce se mi taky líbí :)
Mne se hodně líbí poface optika zadních světel, zvláště vynikne i na levnější verzi. On i Karoq umí vypadat dobře, ale stojí pak nesmyslné ceny, kdežto i průměrná O3 není taková "zoufalka" jako některé jiné auta v průměrných konfigurací :)
Obratnost, spotřeba (paliva, brzd, pneu), parkování, dynamika, akustickej komfort ve vyšších rychlostech... pro mě osobně i posaz a vzhled. Ale jasně, pro pohodovou rodinnou jízdu...
Teď jsem poprvé viděl auto naživo, jen tak letmo... a přijde mi, že to protažení světel až k masce je krůček zpět... a i optika světel s těmi "krystaly" byla o fous zajímavější. Ale žádné drama.
O3 fl no dejme tomu, oproti nějakému základu dřív. Ale předface auto s xenonama je furt top.
v to som dufal aj ja, ze dizajn bude iny... india vyzera dobre a bude sa to aj predavat, tam vidim velky potencial... s touto modernou je to ovsem ovela vacsi problem, tam sa tolko neodpusta... odpusti sa vtedy ak bude pekny dizajn a spracovanie a odpovedajuca cena, inac je konkurencia tak daleko, ze to jawa nedozenie... moderne generacie modelov a hlavne ich ocesane verzie ako CB a kedysi CBF su za dobre prachy a vychadzaju z velmi vyspeleho zakladu
ono to tak bude vzdy, takze raz zacat treba... cena a spracovanie to bude klucove a este ta vyzaz
s tym cca suhlasim aj s tym fl superbu... scala je OK, iba ten predok mi dost vadi hlavne v niektorych farbach ako zelena, napr v ciernej vadi menej... nemozem si pomoct, ale tieto jednoduche na nic hrajuce sa linie mi sedia viacej https://media.autohled.cz/…ceback-1080w.jpg
S o3 fl som tiez silno bojoval, ako pise Ozz zvykol som si a napr v ciernej alebo tmavych odtienoch so xenon svetlami je to velmi dobre... podotykam ze hlavne kombik cierny po fl - ma ho kolega je to fakt fesne auto... zase biely lift v socke s halogenmi a utopenymi 16kami je desny... tam lepsie vychadza pred fl o3 /spominam si ako som rozdelenie svetiel na o3 fl kritizoval, ze to je predosla generacie E classe akurat menej vydarena... zvykol som si a aj na to, ze niektore verzie resp farby vyeraju po fl otrasne a ine super... mozno to tak bude aj so scalou/
Mne se více líbí 660 Sportard, ale když se na to podívám objektivně, tak za podobné peníze seženu nějakého Japonce, který je buď lehčí a nebo má lepší parametry... Tak snad to nebude podobné i u těchto silnějších verzí.
Design má být jiný než je tady na těch foto, tak uvidíme, snad bude hezčí. Ale snad konečně důkaz, že Jawa ty dotace neprošustrovala, 14 prototypů už je solidní číslo.
Vnímáš facelift Supu III jako slabší? Mne příjde, že je jen lehce dopilován a ve sportlinu to auto působí pořád skvěle, ale to je muj názor :) . Já spíš s časem docenil nadčasovost Kodiaqu a OIII Fl. Z ošklivek jsou slušná auta.
Určitě je to spolu s eNkem nejzajímavější Hyundai.
Rodina je širokej pojem, pro klasickou rodinu je to asi zbytečně velký a těžký, se všema nevýhodama z toho plynoucíma... ale pokud máš jachtu a koně a horskou chatu... :-)
To si nemyslím. Je pravda, že vrchol byl Superb III, cokoli po něm je trošku slabší - včetně faceliftu Superbu. A včetně čtyřoké Octavie a Kodiaqa, které ještě kreslil Kabaň.
Ale to je asi celkem normální... já SUVka obecně nemusím a Scalu beru, v dané třídě je to solidní počin (vím že ty ji moc nemusíš). Chleba se pro mě bude lámat s Octavií a Superbem - Octavií jakožto prodejním bestsellerem a Superbem jakožto vlajkovou lodí.
mne to pripomina dizajn prvok kt je znamy z citroenu, ale malo by to skor trapit cielovku ked uz ... dizajnovo tápe skodovka, co by bolo pochopitelne celkom, potrebuje cas na zabehnutie noveho vedenia... scala si to odskakala - opat cisto osobny pohlad
tiez mi nevadi pokial sa nieco podoba na auto, kt. uz nevidno alebo mi ho neevokuje, ale Citro ma na tom vystavanu dnesnu modeládu... aj berlingo tj dodavka kt bude kopa, lebo je to predavane auto + kamiq
Trošku obecně - LED technologie (a zároveň nástup denního svícení) přináší možnost dělat to jinak. Řešení typu Kamiq, Picasso (a další Citroeny), Kona, Juke, SantaFe - to je jedna z možností. A asi mnozí vzpomínají na průkopníky typu Multipla.
U Škodovky je tohle vidět už na Vision S a v nějaké formě je to vidět jak na Kodiaqu, tak na Karoqu (já vím, tam je to obráceně, hlavní světla nahoře). Kamiq na to nějak navazuje a mně osobně podoba s Picassem neruší (spíš se mi to moc nelíbí, ale to je věc jiná).
mne sa to naopak na kamiqu juke alebo santa fe-cku pozdava .. a cakam obrovsky uspech jak kamiqu tak aj noveho juke aj santa fe-cka :yes:
aj ked uprimne.. nadalej tato generacia santa Fe-cka mi prisla v kontexte doby najvydarenejsia https://img2.auto.cz/…ull/4272223_.jpg ... a nadalej dodnes je suverenne najelegantnejsia zo vsetkych doterajsich generacii ... ale chapem ze dnes si zakaznik uz pyta kusok odvaznejsi dizajn a to aj na ukor elegancie alebo velkosti kufra a podobne ... prim dnes uz hraje styl
nastupování je to poslední, co tě s bolavými zády trápí. spíš jde o to jak dlouho v tom vydržíš sedět, jak jsou pohodlné sedačky, jak jdou nastavit a koli je místa v prostoru řidiče.
No parkování je blbost. Když zůstanu u Škody, pak Kodiaq je dlouhý jako Oktávka kombi, o 15cm kratší než Superb kombi a obě auta vnitřním prostorem převyšuje, tedy oktávku výrazně, u Supa výplatu nevsadím, ale podle oka ano.
Santa Fe na tom nebude jinak.
Ostatní věci nerozporuji- dynamika, obratnost, palivo.
Např. brzdový desky mám ale po 55tkm cca na polovině, a to jezdím poměrně dost málo po dálnicích, tedy brzdím pořád, gumy oproti A6 paráda (na té jsem vyjel gumy za 25tkm)...
Žádná hrůza.
Tak to potom jo. Na druhou stranu... kdyz jsem se jako cerstvy majitel auta se svetlou vyskou pres 20cm splhal k lesni chate asi 5 km dlouho na me celkem ostrou cestou, rikal jsem si...no jeste ze to auto mam. Kdyz pak 10 minut po me dojel parek duchodcu ve veku 70+ v 15 let starym Matizu, moje nadseni pominulo.
Se zády problém nemám, ale vystupování z A6 je proti SUV jak z F1
Měl jsem ji souběžně s Kodiaqem ještě několik měsíců doma (dýl se prodávala) a když jsem do ní po několika měsících sedl a jel se projet, na první křižovatce jsem natahoval krk jak žirafa a měl pocit, že nikam nevidím.
Samozřejmě ani vystupování ani přehled není zas tak velký drámo, ale je to prostě (pro mě) daleko lepší. Oproti starším SUV už se v nich dnes necítíš jak v autobuse ;-)
P.S. aktuálně pokukuju po modrém oválu, už se těším, až se objeví, jen trnu, co bude stát https://www.ford.cz/…-modely/explorer
Z mojí odpovědi čiší arogance? Mě zase přišla poněkud útočná tvoje první reakce.
Vyšší světlou výšku užiju občas na stavbě (práce) a tak 5x týdně jsem na rybách, často mimo běžné cesty. Jezdím Kodiaqem.
odsoudit auto kvuli znaku na volntu je blbost.
a k tomu prostoru - z vlastní zkušenosti vím, že lidi, rozumej ženy, mají dve základní vlastnosti - muzou mitkolik casu chcou a stejne prijdou o 15 minut pozde, a muzou mit sebevetsi auto, ale vzdycky sbali tolik veci, že aspon jedna se nevejde. Proto si myslím, že normalni rodine staci beznej kombik ve ctyrkolce, jezdí se s tím daleko líp, to auto je prijemnejsi, min to zere a nevozís zbytecne hektolitry vzduchu nad hlavou.
o to smutnejsi je nova doba...kdo nema SUV je socka
Nevýhodou jsou peníze (ne že bych byl milionář), ale jinak? Velký prostor pro posádku je fajn, kufr (pro mě) nutnost - v létě moře, v zimě lyže - zaplníme ho spolehlivě a i k moři potřebujeme ještě i rakev. :-)