Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia slaví 20 let. Připomeňte si její první generaci

Čas letí, od premiéry Fabie uplynuly již dvě dekády. Škodovka do ní použila všechno, co dostala od Volkswagenu k dispozici. Včetně nejmodernější techniky.
Zpět na článek
14. 9. 2019 11:49
Re: zásah
Nie len dizajnovo. Bolo to síce kvalitatívne trochu inde ako dovtedajšie škodovky, karoséria tuhá, podvozok istý, na výber viac motorov, ale pre mnohých to bolo voči Felde tesné, so zlým výhľadom a s trochou výbavy aj dosť drahé.
Avatar - cascadia2
15. 9. 2019 11:43
Re: zásah
Tak měli vyrábět něco, co se za 5 let rozpadne? :D Fabia 1 byla opak Feldy. Uvnitř menší, jízdně spíše pomalejší, ale velmi bezpečná a velmi trvanlivá. Je na každém co si vybere. Ale ve své době se jednalo o zcela nadprůměrné auto. Tady se proto na ni dodnes vzpomíná, dodnes je s námi v praxi, dodnes se s ní srovnává. Pokud rýpalové chtějí nějaké negativum, tak ano, přístrojová deska byla trochu strohá/nudná. Jinak ve ve všem možná ně výborně, ale velmi dobře ano. Za mě (přestože preferuji větší auta) rád říkám krásná práce :yes:
Avatar - Barrichello
16. 9. 2019 00:15
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
200 tis najede leccos, to není žádnej zázrak. až tam budeš mít 500, přijd. Kámoš má na 1,9 TDI 280 000 tis km.
Avatar - speedfred
15. 9. 2019 11:32
Re: spoluziak ju mal
Mám to tak isto keď počujem Fabia tak si spomeniem na prvú generáciu.V RS pakete je to pohľadné kompaktné auto dodnes.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2019 23:53
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Držák to byl jen s 1,9 TDI.Na tom odchází jen zámky, stahovačky oken a časem radiátor topení.

Ale byly i dlší verze, jako slavné HTP nebo SDI, mladoboleslavská střela se zrychlením 17 sekund nebo Junior a to sou opravdové poklady, navíc všechno v holobytu za šílené ceny
14. 9. 2019 21:56
Re: spoluziak ju mal
Tak v roce 1999 to bylo jednoznačně nejmodernější auto své třídy. VW Polo si na stejnou platformu musel počkat dva roky. Dnes je utopie, že by Škodovka dostala něco dříve než VW. Ale zrovna ty základní sedačky, kterou má naprostá většina jedničkových Fabií, to je jedna z mála věcí, která mi z hlediska používání auta vadila.
Avatar - Otrava
14. 9. 2019 20:57
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Na tom není nic divného. Pokud do teď přežily Felicie, obvykle se jednalo o opečovávané kusy. Navíc je jich méně a je tu ta nostalogická vlna. Fábie je stále poměrně nové auto, které stále funguje jako normální a je jich všude poměrně dost.
Už jsem slyšel pár názorů, že někdo dal přednost ojeté Fábii před jiným soudobým vozidlem kvůli levnému servisu. Felicie bude níž, o tom žádná. Ale ruku na srdce, Fábie je o dost kvalitnější a je to znát. Vzpomínám na ní v dobrém. Jen ke konci své kariéry (měli jsme ji cca 12+ let) zažívala poměrně krušné chvíle. Ale i tak zlobila víceméně jen ložiska, jednou posilovač a elektrické stahování oken...ale to brutálně (2x výměna na jedné a jednou na druhé straně) a samozřejmě koroze v prazích (vědět že pomůže jednou ročně sundat plastovou krytku a vyčistit... ale tím se to nedá omluvit.
14. 9. 2019 20:42
Z provozu začaly rychle ubývat
Ještě takových 5 let zpátky byla jedničková Fabie nejčastějším autem ve městech, na okreskách a o víkendu i na dálnicích (během týdne vládly na dálnicích služební Oktávky a dvojkové Fabie). Ale teď jich dost ubylo, zejména na těch dálnicích. Už zřejmě nadobro ztratila funkci vytěžovaného rodinného auta a ty nejhorší kusy už míří na vrakáče. Zajímavé je,zatímco ceny Fabií míří dolů, udržované Felicie si za posledních několik let spíše zdražují. A mimo velká města je stále dost Felicií v provozu vidět. Po těch 20 letech se potvrzuje, že Fabia není přímým nástupcem Felicie. Nedokáže prostě nabídnout tak levný provoz a údržbu, což je hlavní rozhodovací kritérium u levného auta.
Já jsem Fabii prodal před 2 roky. A pochybuju, že někdy auto jménem Fabia budu ještě někdy vlastnit.
14. 9. 2019 11:14
Radon
Bylo to takove holatko, i kdyz jsem nemel svihadla, central jsem si musel nechat dodelat. Kombik 50kW, nesmel se plne nalozit :), ale pro jednoho dva dobry. Po 11 letech sel z domu a teprve pak mne doslo, ze se skoro nekazil (10 rok nadobka kapaliny a vetrak chlazeni). Lak vypadal jako u 3 roky stareho auta. Vlastne jsem ho menil je kvuli schazejici klimy a strachu z mozne eskalace zavad. Jsem zvedavej, jestli s dalsim autem to bude podobne :)
Avatar - rokyta.p
14. 9. 2019 10:37
zásah
Jo ve své době to bylo velmi dobré auto. Kvalitní a trvanlivé :-! Snad jen škoda mechanické životnosti HTP 8-s Ale s 55 (59) kW to celkem šlo. Prolezl jsem si to vícekrát, bohužel jsem ji paradoxně nikdy neřídil. Tak třeba jednou :D
14. 9. 2019 18:42
Re: zásah
Na svoji kategorii to bylo nesmyslně nákladově přehnané auto, technicky a výrobně hodně daleko, ale opakuji ve své kategorii a pro svůj trh nesmyl.
Avatar - LeonST
17. 9. 2019 06:39
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Můžu ve svém okolí jmenovat spoustu lidí, co najeli s TDI podstatně víc než 300 tis. Smyslem bylo upozornit, že atmosférický diesel je mechanicky podstatně jednodušší a netrpí prakticky žádnými neduhy přeplňovaných motorů (turbo, váhy vzduhu, vstřikovací čerpadla...) Krom toho, že je mnohem levnější na servis, tak pravděpodobnost, že při stejném nebo vyšším nájezdu km bude mít motor nějakou závadu, je násobně menší. Snese taky podstatně hrubší zacházení, horší kvalitu paliva atd.
16. 9. 2019 17:39
Re: zásah
No jo, ale kolik procent Fabii ma zminene motory? Vic jak polovina jednickovych bude mit HTP, SDI a 1.4 pod 55kW, zatimco vetsina Felicii ma 50-55kW a o metrak min
Avatar - lamal
16. 9. 2019 13:20
Re: spoluziak ju mal
ten predok suhlasim s topperkom, na predok je to velmi pekne auto a originalne... zadok tiez suhlasim s nim, tie velke ´´ladviny´´ nizko ulozene neboli moc pekne ale po FL to trochu upravili a RS vyzera moderne aj dnes... dobre auto

netreba ovsem spominat sedan a naopak kombik vyzdvihnut, ten je pohladny tiez....
Avatar - lamal
16. 9. 2019 13:15
Re: zásah
´´jízdně spíše pomalejší´´ nez felicia ? pokial je rec o podvozku tak urcite nie... 1.4 16V sa bez problemu vyrovnali 1.6 8V vo felde... nehovoriac o TDI... a bola aj 2.0 8V :D
15. 9. 2019 22:06
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Tak laurin nebyl zadna extra vybava, krome kuze to melo dva airbagy a ABS, coz ma kazda Felda dotazena z nemecka a takovych neni malo.

Co jsem tak zbezne prohlidl, tak se prodavaji fabky za cenu Felicii, ale vetsinou tak s dvojnasobnym najezdem... A minimalne u benzinovych asi nejde tvrdit, ze by vydrzely extra vic.
Avatar - LeonST
15. 9. 2019 19:22
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Je to tak, v roce 2003 jsem dostal 1.9 SDI jako služební a najel 130 tis. km. Za tu dobu bez jediné závady. Nakonec jsem ji koupil pro tátu a dodnes s ní jezdí brácha. Dynamicky to jistě nenadchne, ale provozními náklady a spolehlivostí opravdu potěší. Letos šla na opravy koroze a kromě prasklé pružiny, výměny mlhovky na předku stále bez jediné závady, tachometr 215 tis. Nepochybuji, že někdo s větším nájezdem by tam klidně mohl mít i dvojnásobek a s podobnou bilancí.
15. 9. 2019 19:03
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Mrkni do inzerce, opravdu to dost spadlo. Samozřejmě srovnávám srovnatelné. Tzn. chudě vybavené Fabie s Feliciemi. Existovala sice Felicia Laurin & Klement s koženým čalouněním, ale naprostá většina jsou kusy bez výbavy.
15. 9. 2019 08:46
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Ony ty ceny Fabii moc neklesaji, pokud to neni zbidaceny kousek s hatapkou a bez vybavy, cena se i u nejstarsich blizi 50 tisicum, zatimco Felicie zridka prekroci 30 tisic i u zachovalych a slusne vybavenych kusu...
Ono kdyby Felicie tak silene nerezly, jezdi jich jeste dnes mozna dvakrat tolik, mechanicky to bylo celkem solidni auto, sice se na tom neco sralo porad, ale byly to vetsinou drobne zavady, se kterymi se s tim da dal jezdit, zatimco katastrofalni se tomu vyhybaji.
15. 9. 2019 08:36
Re: spoluziak ju mal
U toho OHV je skoda, ze ji soudruzi naladili, jak ji naladili... V tezke Fabii to byl neskutecne liny kram, pritom sel celkem jednoduse dostat na prijatelnych 60kW a klika z Fabie se stala celkem oblibenou cestou ke zvyseni vykonu starsich motoru... A pomerne dlouha prevodovka k tomu moc nepridala (mimochodem, prevodovka v OHV vychazi z Feliciie, vcetne shodnych prevodovych pomeru). Na druhou stranu, ten motor je neznicitelny, nezridka lze narazit na inzercich na kusy presahujici 400k km. Trochu skoda, ze se nevyuzila jeho modularita k zaplneni diry mezi litrem a 1.4, ctyrvalcova 1.2 by v junioru byla o neco lepsi.

Co se tyce designu, u Fabie mi nikdy nesla dohromady predni cast a kabina.. jako by byla spojena dve ruzna auta, designove k sobe neladi. Zadni svetla byla zvlaste odporna na sedanu, tam by se hodila nizsi a sirsi.

Jinak tvarovani sedacek, hlavne sedaku, mi pripomina prkenko na zachode. U Fabie RS s bilym okrajem a cernym stredem je ten efekt dokonaly :D
Avatar - twistedTSD
15. 9. 2019 00:53
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Atmodiesel jsi tehdy našel i u konkurence a nelze od něj čekat nic než nízkou spotřebu a spolehlivost. Ta byla ovšem až bezmezná.
Avatar - 3_diamanty
14. 9. 2019 21:07
spoluziak ju mal
rocnik 2000 1,4mpi 50kw este s rozvodom OHV ... v podstate to bola len prerobena 1,3ka aku sme mali vo felde 1,3 z r. 2001 ... co ma vsak skutocne sokovalo po presadnuti z feldy do takejto fabie v tom case boli brzdy... rovnako odhlucnenie auta ale aj sedacky.... povedal by som ze fabia bola prva skoda kde uz nebolo citit taku tu prehistorickost dovtedajsich skodoviek ako takych ale slo uz o plne moderne "nemecke" auto ktore svojho casu podkurilo aj ibize polu fieste a vlastne uz kazdemu v segmente.... dodnes ten face je neskutocny.... uzasny.... akurat useknuty zadok mi uz s tymi relativne nizko polozenymi megasvetlami na vysku nesedi zrovna idealne ale ten predok je krasny este aj dnes... fenomenalny face ... a ked aj dnes pocujem slovo fabia.... tak mam pred ocami vzdy prave tuto prvu generaciu :yes:
14. 9. 2019 21:46
Re: Z provozu začaly rychle ubývat
Fabie byla v roce 1999 jednoznačně nejmodernější auto své třídy, v mnoha ohledech převyšovala i auta vyšších tříd. Proto dnes "funguje jako normální auto". Mohla by se vlastně vyrábět i dnes, technicky ji nic nechybí, těch několik moderních prvků výbavy, co se od té doby objevilo, by šlo snadno do Fabie doplnit, protože má multiplexní síť.
Ale v katergorii těch nejlevnějších ojetin, kam teď ty nejstarší nebo nejvíce zbídačené kusy spadly, nedokáže porazit Felicii.
Souhlasím, že elektrická stahovačka je to nejhorší na Fabii. Když se mi to stalo podruhé, tak jsem okénka víceméně přestal používat. Potřetí už bych to psychicky asi nedal a šel si to ručně vyřídit s tím, kdo navrhnul toho plastového jezdce, který tak rád praskal, a dále s tím, kdo rozhodl, že od modelového roku 2003 se nosník stahovačky už nebude do karoserie šroubovat, ale nýtovat. :-)
Avatar - Zetti
14. 9. 2019 11:06
Re: zásah
Ja si na to docela pamatuju jak to prislo do salonu manza chtela auto, tak jsme se na to sli kouknout a odjeli ve felicii. Tohle se jim fakt designove nepovedlo
Avatar - Lardawan
14. 9. 2019 11:41
čeština
Takže před dvaceti lety; naučte se česky a s těma dekádama už běžte do ***e.