Novým dlouhodobým parťákem naší redakce se před časem stal Volkswagen T-Cross. Nejmenší SUV automobilky se rychle zabydlelo a už s námi vyrazilo i za hranice.
v této specifikaci jsem něco najel. Taky delší test.
Nic moc. ( a mě tady nadávají do koncernofilů)
Jednak motor překvapivě s tím nejede (oproti dojmu třeba z oc!!!)
Jinak šetřeno kde se dá. Ale na ceně to vidět není.
Bakelitová palubka je jako z Hyundai Ponny z devadesátek.
Ubohá snaha ušetřit kde se dá je vidět na mnoha detailech (třeba si redaktoři všimnou) tak uvedu např. chybějící stropní madla i u nejvyšší výbavové line. Že je má i stodváca? Na und?
Ale nejvíc mě děsí ta udušenost motoru. Že by nová norma od září? Nwm
U RS3 se to podepsalo nechutně, i když na papíře je všechno stejný. U R8 jakbysmet, akorát tam připsali ještě 10PS. Tak co má dělat tříválcovej mrňous? Klepe se, nejede. Tohle že má mít o 5 koní víc než 1.9TDI rotačka 110PS? Haha.
Jako vrchol všeho otravné asistenční systémy, díky kterým jsem málem skolil cyklistu...nevadí, že tam jsou, vadí, že jdou tak blbě vypnout a při příští jízdě se pustí zase.
Třeba u MB mám tlačítko na každej z nich.
U Mitsu zase mám možnost si navolit, jestli chci aby při nastartování byly aktivované nebo naopak.
U VW psychoteror.
BTW proč nejde NIKDY vypnou "adaptivnost" tempomatu?
Tak když si s tím jel, mohl by jsi mi vysvětlit jakej je rozdíl mezi TCrossem a Trocem? Procházel jsem obě auta vedle sebe a ve velikosti jsem se nemohl doměřit, které je větší, nebo praktičtější, jen, že obě byly sakra drahé :D Kufr k ničemu, prostornost ok, docela, ale pořád nevím, proč si radši nevzít Golf ? TSi 1.0 85kw jsem jezdil v Skále, ušlo to, ale asi bych to doma nutně nechtěl mít.
No jak říkáš - oboje je na nic. Ale ten vejvar! Je to vlastně Polo Cross a hele tu cenu!
Twl jako to asi víš, že T-Roc je dospělejší. I jízdně. Máš tam čtyřvály i 300koňský R. Prostě T-Cross je Polo na chůdách, T-Roc je Golf na chůdách. Njn.
Zajímavost je, že Kamiq má o nějaký mm větší rozvor i než T-Roc.
Další zajímavostí, a to není pěkná věc, že mám nějaký info, že palubovka Golfa 8 bude stejně bakelitová, jako u těchto dvou T-cosi. No, hlavně že displej.
Páč T- je na chůdách a Golf ne. Jenže důvody ke koupi T-Crossu se těžko hledají i vedle Stonicu, vzhledem k tomu, že kvalita materiálů v interiéru T- je sotva na úrovni Fabie.
Pokud můžu soudit motor dle 1.0 TSI 81 kW bez OPF, tak za mě v autě této velikosti ideál.
Nejel jsem s tím, ale motor považuji tak za ideál pro Fabiu, pro méně náročné pro Scalu. Tady bych asi chtěl 1.5TSI. Nejde o maxima, které ten litr opravdu nemá tak špatné, jak zafouká turbo. Jenže taky o rozjezdové charakteristiky, v kopci, s klimou, komfort celého toho rozjezdu a tak. Ono třeba stará předkomůrka 2.5 nafta Nm moc neměla, táhlé kopce čtverka plný a sotva to lezlo, ale couvnout si v kopci nebyl problém. Víme jak pan Vaculík (a ten asi jezdit bude umět) maturoval se zeleným Rapidem před závorou.
Já tím tím samým Rapidem, s novější i starší spojkou, pár tisíc najel a s couváním jsem nějak nelaboroval. Možná kdybych běžně postával v kolonách nebo couval do garáže v kopci, tak na převody nadávám víc... Problém nastává když ti ve městě spadnou otáčky, nebo když se táhneš plně naložený za traktorem do kopce a musíš jet na jedničku, ale obecně jsem se s tou charakteristikou naučil pracovat a na 1.5 bych ve Scale netrval.
U letošních MB asistenční systémy svoje tlačítka nemají a defaultně jsou zapnuté, nutno vypnout po každém nastartování.
Který akt. MB umí vypnout "adaptivnost" tempomatu?
OK, moje S Klasse není letošní, takže změna k horšímu i u MB.
S tou adaptivností jsem se ptal obecně. U MB jsem to nezažil, ale u některých Amerik a BMW ano, i když u toho BMW to nebylo v návodu.
POTŘEBUJU TO. ACC (Distronic, abys nešílel) mě DEPTÁ:
Nešílím, jen se ptám, protože tu tepeš vw za něco, co má MB minimálně stejně blbě.
Pokud jde o bmw, je v nastavení (kalibraci) asistentů, i jejich vypínání výrazně lepší než MB. Stejně tak adapt tempomat, jde jednoduše zmáčknutím tlačítka na volantu nastavit tak, že buď jede vč asistentu řízení (super do kolon) nebo jen adaptivní (silnice, město), anebo jen klasický tempomat (pro mně varianta na dálnici). Právě asistenty a tempomat mě u MB tak sejří (éčko, gle coupe), že místo éčka jsem znova v 5er a nové Gle zvažuju vs. X5, ta je v tomto neotravná.
Když to srovnám s "předchůdcem" (poslední CrossPolo 1,2 TSI/81kW, vyráběné v JAR), tak je všechno spíš horší, než lepší... a jako "bonus" to stojí víc.
´´Na jedničku jej musíte opravdu hodně vytočit, aby se mu posléze na dvojku „chtělo“. Když tak neučiníte, drobnými vibracemi dá jasně najevo, že žádá nižší převodový stupeň.
Naštěstí to ale tolik nevadí. Řazení v T-Crossu funguje velmi dobře.´´
Podla mna to vadi a dost, mat najsilnejsi benal s 6kvaltom a mat prevodovku s pryvmi 3 stupnami ako 5kvalt to je hnus, navyse s motorom v crossoveri kt pod 2000ot nejde, vibruje a otravuje...
Kamiq je mimořádně hnusná škodovka...takový Komik.. :-(
a SLUŠNÝ INTERIER UŽ TO NEZACHRÁNÍ..
T CROSS vypadá o mnoho lépe , až na šílenou cenu.
Na živo jsem se v autě cítil fajn , bohužel ty tříválcové motory to úplně zabíjejí.
Dat skoro 600 za vyssi Polo, to uz chce fakt srdicko. Krome toho, ze to Polo je hezci a bude lepsi ve vsem, krom prejizdeni pankejtu. Tleskam vlne crossoveru a pseudosuv vozu.
Souhlas..cena je nesmysl , ale jinak je Polo už děsně placaté , nízké auto.
Lidi nebaví sedat zadkem na silnici , pak musí připlácet balík za SUV a crossovery.
Jasny, ono lidi nebavi uz ani chodit, sportovat a vubec delat jakoukoliv fyzickou cinnost. 80% populace ma problem dostat se bez pomoci z lehu do sedu. Jako rasa tezce degenerujeme.
U nás je základný T-Cross Life asi o 2300 Eur lacnejší takže tá cena u nás nie je až tak vysoká.Pred mesiacom si ho kolegyňa kúpila a je nadšená.Dala zaň 15 000 Eur.Takže toto bude asi cielová skupina pretože ženy neriešia výkon alebo tvrdé plasty oni skor potrebujú praktičnosť,pohodlie a bezpečnosť.Takže za 15 000 Eur to podla mna nie je zlá cena. :yes:
Akože porovnavať T-Cross s Corollov je divné.Tu sa píše o mestskom crossoveri takže konkurencia je Captur,2008 alebo Crossland.A voči týmto autám je to určite vačšie a podla mna aj kvalitnejšie auto.
Tento rok som chcel kúpiť v poradí tretie VW do garáže (Tiguan, Golf, ...) v cene do 15.000 € a bohužiaľ, za túto cenu nešlo už kúpiť ani Golfa (predošlý bol za 14.300 € 1,2TSi/63kW Trendline Edition 2015).
Nešlo to ani cenou, ale čo je horšie, ani motorom (podmienka bola 4-valec), tzn. nevyšiel ani Golf, ani Polo, o T-Cross a T-Roc ani nehovoriac.
Dojmy ? T-Roc je auto pre puberťákov a pipiny, ktoré nemajú na drahšie auto. To auto je proste nepraktické ... T-Cross je zase malé na to, aby človek dal do toho toľko peňazí.
Motory katastrofa, tie 3-valce proste "cítiť" a vedia to aj redaktori, ale to nenapíšu, lebo nechcú prísť o prácu. Koľkí redaktori majú doma 3-valec za vlastné prachy ? No vidíte, a sme doma.
Takže podmienke 4-valec do 15.000 € vyhoveli také autá, ako Kia Rio, Kia ceed, Hyundai i20, i30.
Možno je to smiešne, ale napokon som zobral Suzuki Swift 1,2GL+ a mám tak za 10.999€ síce menšie auto, ale "živé", bez turba, so 4-valcom a spotrebou do 5l/100 km aj pri rýchlosti do 130 km/h. Väčšinou jazdím diaľnicu +/- 110-120 km/h a spotrebu mám dlhodobo 4,8.
Mimochodom, pri ceste z autosalónu po okreskách (rovina) som mal so surovým motorom 3,8 l/100 km. Neuveriteľné !!!
Čím viac fabriky šetria, tým väčšie množstvo modelov vypľúvajú. Logika tohto javu mi nejako uniká...
T-Cross nepoznám, T-Roc som si zo zvedavosti preliezol a musím povedať, že také nepríjemné auto aby človek pohľadal. Pred ním sa mi naozaj dávno nestalo, že by som si v nejakom aute nenašiel dostatočne pohodlnú aj ergonomickú polohu za volantom, v T-Rocu to bol naozaj problém.
T-Roc je SUV setsakra drahé, ale se setsakra laciným interiérem. Tvrdé plasty lesklé a náchylné na poškrábání všude kam oko dohlédne. Odkryté části - např. v kufru výztuha mezi podběhy u spodní hrany opěradel... Prostě děs.
T-Cross je na tom prakticky stejně zle. Někde dokonce i lépe (třeba ta výztuha v kufru...). Takže zatímco u T-Roc je to na totální diskvalifikaci, tak u T-Crossu se to dá ještě tolerovat. Jenže pak sednete do Kamiqa a nechápete...
U VW evidentně platíte za dieselgate, jinak si to neumím vysvětlit.. Peníze prostě nešly do kvality vozu, ale někam úplně jinam.
Ano, Škoda ušetřila na vývoji (Scala x Kamiq). Ale jestli má být volbou buď jeden povedený interiér ze slušných materiálů, nebo dvě bakelitové zoufalství, tak jasně dávám hlas Škodě :-!
BTW. Dojem z interiéru T-Cros je tak špatný, že v podstatě i nový Duster je na shodné úrovni. Ovšem za poloviční cenu :-!
Sorry VW, ale pokud s tím při FL neuděláš něco razantního směrem k lepšímu, tak to tipuji na solidní debakl... Mimochodem, kdo ví jaké interiéry dnes sází Renault, tak to je tak 45 : 0 pro Francouze. Co je ale mnohem horší, ono to neplatí jen pro interiér, ale i pro motory...
jaj boze aky som rad ze som este stihol to moje male polo z cias kedy sa ozaj este robili vo vw aj kvalitne palubky aj celkovo konstrukcne kvalitne auta ( vyplne dveri... zakrytovanie holych ploch v kabine a pod .... a dik bohu aj za 4 valcovy motor .. malemu autu sedi vyborne a vzdy tu bude lepsi ako akykolvek vibrujuci 3 valec ) ...
a ako som uz tiez neraz pisal.. z tychto novych vw by som si dnes uz tiez nic nevybral.. lebo ozaj nie je co... navyse ich auta sli aj cenou hore ale na kvalite interierov ci lepsich motoroch to moc nevidiet .. takze dat dnes 15 litrov za nejakeho trojvalcoveho zakladneho T-crossa to je ozaj silne kafe ... ak za 15 900 je uz paradna corolla lepsia vo vsetkom...
vw sa bude musiet nad sebou zamysliet lebo takto strati zakaznikov a ja uz tiez o par rokkov pojdem inam ked sa naspat nevratia k nejakym serioznym autam aj motorizaciam v dostupnych cenach ... anvyse mi pride ze japonci su coraz lepsi a stale je u nich na prvom mieste auto ako take a nie biznis alebo setrenie... takze aj ked je asi este prilis skoro hovorit co by clovek chcel o dalsich 6-7 rokov aj napriek tomu by som povedal tze to uz bude asi nieco od japoncov... maju nadalej solidne vozy a nepodliehaju tak prudko kvalitativnym vykyvom ako nase europske znacky ktore setria uz skoro vsetky a na vsetkom na com sa len da ..
Před 14 dny jsem testoval Aronu 1,0 TSI 85KW manuál i DSG a ani jeden motor nevibroval. 3 válec nepoznáš (odborník asi ano). Kdyby se mě někdo zeptal, co si myslím že je tam za motor? Tak klidně řeknu (s ohledem na dnešní dobu) asi 4 válec. Faktem je, že 1,2 TSI jsem nikdy nejel , takže srovnání nemám. Trasy tak dlouhé nebyly, možná při několika denním testování by to bylo víc patrné. Při druhé jízdě jsem se na ty vibrace při nastartování soustředil mnohem víc a nic znatelného. Jediné co jsem zaznamenal, že DSG motor podtáčí.
Ahoj, já mám srovnání 1.2 TSI a 1.0 TSI a ani jeden motor nevibroval. Zažil jsem 2 moderní turbomotory R3, které na volnoběh za studena kdesi z útrob dali zvukem na pár vteřin vědět, že je to R3. Byl to 1.5R3 BMW a 1.0R3 EB , oba motory jsou jinak o dost lepší, než 1.0TSI, protože TSI jede jako diesel, bez charakteru a radosti do otáček... někomu to ale vyhovuje, takže proč ne... jen ta cena :D
Pred par rokmi, by ste dakovali bohu, ze mate este motor bez turba, teraz je v kurze dakovat za stvorvalec. Za co budeme dakovat dalej? Za spalovaci motor (hoci aj trojvalec)? A zivot pojde dalej a auta budu lepsie, rychlejsie a uspornejsie :-)
Já jsem od začátku (turbo éry) i u benzínových motorů do cca 3-4 litrů (do 2 litrů ani nemluvě) objemu spíš pro přeplňování, samozřejmě existují výjimky. A třeba R3 v Up!u GTI, nebo ve FieSTě mi vůbec nevadí, vždycky záleží na konkrétní aplikaci.