Měl jsem v OI motorizaci 2.0, čili taky těžký motor a problém s kotouči jsem neměl žádný, ale na brzdách nikdy nešetřím, takže minimálně značka TRW. Brzdy v reále taky žádný problém, brzdily velmi slušně (kotouče vpředu i vzadu). Nikde jsem s tím ani při parkování neškrtl obrubník, natož abych někde zavadil o vanu. Po vyjeté hrbolaté šotolině jsem s tím ale nejezdil a mám ve zvyku vždy zacouvávat, čili stát k obrubníku vždy zadkem auta. Motor si vzal cca. 100ml oleje na 1000km, takže taky žádná hrůza a to byl dvoulitr, který k tomu měl sklony už z výroby.
Je to tak ako pises.
Ten naraznik ma taky paradny prelis, ktory dobre zapadne za obrubnik ...
Auto velke, s 1.6 atmosferou viacmenej bezproblemove, akurat, ze to zralo 1L oleja na 1000km :-[]
Jazdne vlastnosti nic extra, v zatackach sa hojdalo snad ako dnesny Outlander :)
Brzdy papierovo na STK v poriadku , zato v reale velmi slabe.
Tie zamky, hlavne stahovanie okien - svata pravda.
Ako plus je velmi dobre osetreny podvozok voci korozii.
Fabia z tej doby mala oproti Octavii jazdne vlastnosti ako WRC special.
A tiez sa mi po zhupnuti auta na vlne na hladkej asfaltovej ceste podarilo nacat olejovu vanu !?! Ziadny kamen, nic, len naplocho na asfalt. Takze neverim tomu, ze po tych skokoch ako na obrazku to auto este zilo :)
Kotuce pokial viem bol len problem dizloveho tazkeho predku.
No a este som zabudol, ze to malo plechy ako tank - aj to prispievalo k vysokej vahe auta.
Dnes je to opak - hlavne japonci maju alobal s tenkym lakom.
byla hodně žádaná a obdivovaná, to auto zkrátka sedlo. Jezdil jsem s I, II a III. II byla podle mne nejlepší, III neee - chtěl bych vidět, jak by si vedla v testech jako I. Bez VW by nic takového nebylo a kdo ví, kde by dnes AZNP byla.
Já bych to takhle neviděl. To s tím nárazníkem a těmi věcmi v interieru to je vždy jen o uživateli, jak se k tomu chová, ale u těch tlumičů stačí dát pružiny dodávané jako originál po roce 2001 a origo tlumiče a auto bude výš, nebude tak nízko. stahovačky stačí po prvním prasknutí dát nové od faceliftu výš, ideálně pro rok 2002, tam jsou nýty kovové a je po starostech.
Zvlněné kotouče se děli u modelů do 2000, Hodně doporučuju dát opět origo kotouče a vždy vyměnit ten aretační šroubek a kontrolovat jeho dotažení.
zámky problém opravdu byl. to je pravda. tam se tomu vyhnout nedá.
Převodka řízení není nutné měnit, i ve škodovce nabízejí její repas za 4500 kč. není nutné ji měnit celou. vydrží to v pohodě 200 000 km.
Zas taková slava jako tu nekteri pisou to není, treba o proti Felicii sla kvalita dost dolu a to prave kvuli dilum s VW. S Felicii ci Favoritem se opravdu da i letet vzduchem a to bez nasledku, ale Octavia je jako papir... sebemensi "nadskoceni" vede k prasknuti pruzin ci destrukci celeho predku (i po vymene tlumicu a pruzin mlati o zem prakticky vsude, protoze z nepochopitelnych duvodu je predek nize nez cele auto). Jelikoz je naraznik uchycen opravdu nedostatecne (dole jen na gumičkách a nahore na mekke traverze, takze pri sebemensim zavadeni vcetne sjeti z obrubniku serve podbehy, plast pod motorem a neboji se vzit sebou i svetla a podobne (uchyceno na stejne traverze). Dukaz, ze to nic nevydrzi je jasne patrny vsude na ulici... prakticky kazda Octavia ma ruzne velke mezery nad svetly, coz je dusledek ohybani mekeho predku. I na videu je patrne, ze pri onom vetsim skoku jiz na vozidle neni spodni cast narazniku, vyskytujici se na prvnim modelu (bez faceliftu) ktera nejspis nekde v predchazejicim zaberu letela do haje. Takze sic to testovali jak mohli, ale uz ten test asi zapomeli jaksi vyhodnotit :-D. Mame v rodine dve Octavie 1.9TDI (66kW a 88kW) + jedna od kamarada jezdi na drobne opravy. Na vsech se projevuji stejne zavady, nekonecny boj ze spatnou elektroinstalaci a nekvalitnimy dily interieru... z tech nejklasictejsich zminim elektronicke zamky dveri (= neustale houkajici auta kvuli koncakum), zapadavajici okna kvuli praskajicim plastovym mechanizmum stahovacek, utrzene kliky, cudliky ovladani oken, odlepene tapeci, updavajici loketni operky, a tak dale. Taky vas cekaji caste vule v rizeni (coz je krome ceny suprovy boj to vymenit), neustale zvlnene kotouce ve předu (brzdim uz skoro jen motorem, ale staci nekomu "neznalemu" pujcit auto a v 90% pripadu ho priveze a je po kotoucich). Dalo by se pokracovat do nekonecna... nekomu by se mozna mohlo zdat, ze si stezuji na malickosti, ci bezne závady u jinych vozu... ale napriklad u zminene Felicie na nic takoveho
Vrchol techniky a spolehlivosti, komfortu, prostoru, dynamiky a spotreby. Aspon tak to mam fixnuty od majitelu legendarni 1.9tdi pd. O to jsem byl prekvapenejsi kdyz jsem tim jel :D
Píše - pro české řidiče v té době - což v porovnání např. s příbuzným Golfem má racionální základ. Dnes už to jsou samozřejmě staré olítané krámy s problematickými jízdními vlastnostmi a kromě PD i motory.
Podvozek je dost podprůměrný, možná vydrží, ale na nerovnostech a v zatáčkách mu to moc nejde, hlavně s těžkým TDI na přídi a když zaorsi, občas se zadek utrhne ...
Měl jsem jedničkovou Octu kombi s motorem 2.0 MPi s LPG v bohaté výbavě a jedině ten motor byl na autě zajímavej, zbytek auta spíše průměr, ale nic, coby se doslova sypalo. Klasika, jako stahovačky, zatékání do kabiny přes rádoby se ucpávající odtokový kanálek (není proto, až tak neobvyklé k vidění u OI plíseň pod sedačkama), díky velkému převisu kufru horší jízdní vlastnosti a tím i stabilita v zatáčkách, což mi vadilo hodně a bylo důvodem ke změně vozu. Ale jinak to auto celkem drželo pohromadě, kotouče taky nebyl problém, pokud tam člověk nedával nejlevnější bláto, tlačítka taky držela, nic se neloupalo, tapec a sedačky slušná výdrž, nikde nic nevrzalo, podvozek festovní. Po ní jsem přesedlal do jiné ligy a to do Subaru, takže zpátky by to byl již poněkud nepředstavitelný krok :-) Nicméně, jako mnohem větší průšvih je právě nástupce Felicie a to Fabia I. Tohle auto je v bohaté výbavě vždy prostě katastrofa, co všechno tam odchází, je až neuvěřitelné. V rodině byly postupně 2ks a u obou to samé a v diskuzích na netu je vidět, že to lidi taky řeší stále dokola. Proti tomu je OI fakt zlatá. Po těch dvou kouscích FI mě už žádná Škodárna, ale nesmí přes práh, natož pak Fabie. Roli nákupní tašky a otloukánka, místo Fabie I převzalo statečně Clio II v bohatší výbavě, ano Renault a je to doslova nezmar a velmi jednoduché auto stejně, jako byla dříve Felicie, na kterou rád vzpomínám a pouze díky ní jsem šel do dalších Škodovek v rodině, což až na tu OI to byla chyba. Takže OI bylo celkem zdařilé auto a nedivím se, že jich stále tolik jezdí.
Protoze to auto je masivne udelany. Vydrzi strasne moc takze majitel jen jezdi a leje do toho palivo. Proto neda na jednickovou oktavku vetsina jejich majitelu dopustit. Podvozek vydrzi vsechno. Ktery novy auto tohle dokaze?
https://img2.auto.cz/…ull/4785421_.jpg Ten interiér jsem měl. Ve čtyřkolce 85kW 1,9TDI. Všimněte si:
a) žádný tablet!
b) ruční brzda!
c) manuální převodovka!
d) čísla na tachometru a otáčkoměru jsou normálně!
Modla to už není, ale ve své době dozajista byla.
Ono je to celkem jednoduché. V roce 1997, když Octávia přišla na trh, byla prvním "zgruntu novým" a zároveň prvním "velkým" vozem automobilky Škoda poté, co ji převzal VW.
Felicii většina lidí vnímala jako doladěného Favorita, menší rodinné auto určené pro jídy po městě a v blízkém okolí, ale Octavia, to byl VELKÝ VŮZ.
Na rozvoru o kousek větším, než měla Felicie (251 vs 245 cm) byla postavena karoserie, která svými rozměry odpovídala či dokonce překonávala vozy tehdejší střední třídy aut (Octavia 451 x 173 x 143 cm, Opel Vectra 448 x 171 x 143 cm, Ford Mondeo 448 x 173 x 137 cm, Renault Laguna 451 x 175 x 144 cm, Peugeot 441 x 172 x 141 cm) Co na tom, že díky krátkému podvozku a velkému zadnímu převisu byly jízdní vlastnosti (hlavně naloženého) auta poměrně diskutabilní - většina lidí ji vnímala jako první domácí velké auto. A když se motorová paleta (původně čítající snad jenom 3-4 motory) rozšříla o tehdy skutečně velmi dobrý dízl 1.900 ccm / 81 kW, na status kultovního auta bylo úspěšně zaděláno
Inde zrejme problém nebude, keďže keď sa mu to stalo prvý krát, tak klasika to rozobral, premazal, prekontroloval a všetko fungovalo a funguje ako má. Nikde nie je nič pridreté. Brzda plyn tiež nejazdí, ale občas sa rýchlejšie mimo mesta prevezie. A aby v takom režime odchádzali takto predné kotúče ? To som teda ešte na žiadnom aute čo som doteraz sedlal ešte nezažil.
Nemohu psát za TDI motorizace, ale u toho těžkého dvoulitru TRW brzdy stačily a bez problému měly najeto něco přes 30tkm, když jsem auto prodával a nový majitel si taky nestěžoval. Nemá spíše problém v brzdách, třeba zatuhlej píst, nebo některé z vodítek třmenu? Tohle dokáže taky celkem rychle odrovnat kotouče při ostřejším brždění. Značka Zimmerman nebo Brembo už taky dávno není, co bylo, protože kvalita šla v jejich standardní třídě znatelně dolů. TRW ale svůj standard stále drží. Pokud má v pořádku součásti brzdového třmenu a nepomohou ani kotouče od výrobce ATE, pak teprve bych řešil nějakou přestavbu tím spíše, pokud jezdí dravě stylem brzda/plyn.
Já prodával svoji O1 TDI a měla 300 tis. Jednou za celou dobu jsem měnil tlumiče, přední péra a silentbloky na ramenou a to krátce před tím než jsem jí prodal. Čepy byly původní. A to ta náprava schytala za svůj život tisíce děr, kdy jsem už myslel, že mám utržený kolo, protože to třísklo o dorazy. O ježdění na polňačkách a vybíjení závodnických choutek, včetně bláznění po okruhu ani nemluvě. Všechno to podvozek vydržel. Nevím který moderní auto je tak bytelně postavený. Možná něco od Toyoty. Když vidím kvalitu Hyundai, tak je to asi 10 let před jedničkovou Oktávkou. Podvozek je asi papírovej a interiér no comment. Ten je ošoupanej už od novoty.
Ano vydrží. To je to co od něj většina spokojených majitelů čeká. Nenabízí komfort limuzíny (ačkoliv není nepohodlný) ani nenabízí jistotu závodního auta (ačkoliv svižnou jízdu taky zvládne). Většině řidičů tohle stačí. Proto byla svého času tolik oblíbená. Spíš než že se trhá zadek jsem bojoval s nedotáčivostí. Lze vyřešit použitím kvalitnějších gum dopředu, které mají lepší grip. Nicméně kolik lidí s tím jezdí tak, že se jim trhá od silnice zadek, že? Bavíme se o civilním autě.
Práve minulý týždeň som rozoberal s kamošom, že mu tá jeho Ofce kombi TDI nejak kriví často predné kotúče. Výsledok je zatiaľ ten, že tam mal už pomaly všetky lepšie a dobré značky námatkou od TRW cez Brembo po Zimmermann. Všetky do jednej vydržali max. 10 tisíc km. Takže má teraz nový plán a teda že ten predok prestavia na väčšie kotúče z RS, spolu s držiakmi, brzdičmi atď. Ja sa mu teda čudujem, ale je to jeho boj. Suma sumárum, ani TRW ti problém s prednými brzdami nevyriešia. Uvidíme či RSové áno.
Jezdil jsem dost Oktávkami s různými motorizacemi a
O1 TDI zatáčela příšerně, O1 1,6 a 1.8T o něco lépe, ale i tak byl podvozek podprůměrný.
O2 s TSI (či sesterská Jetta s MPI) byla neutrální, slušný průměr třídy
O2 s TDI byla trošku horší, ale tak propastný rozdíl jako u O1 to nebyl.
O3 znám jen s TDI, je to neutrální, slušný průměr, ale od podvozku je hluk a některé nerovnosti doprovází tupé rány od podvozku (zkoušena 2.0TDI, 1.6TDI Scout 2.0TDI a CNG 1.4 TSI (jel jsem jen kousiček abych poznal jízdní vlastnosti) - ty jsou s multilinkem, takže rány byly menší).
RS jsem nikdy nejezdil, ani nevím o které generaci mluvíš.
A máme tu stupnici "sezení" auta na silnici. Základ je "jako po kolejích", druhý stupeň je "sedí jako horm", dopním nejlepší stupeň "sedí jako prase". :-)
Že by zaúřadovala tuzerská latina? :-(