BMW řady 1 ve své třetí generaci změnilo svoji koncepci. Ostrý model ale z nabídky nezmizel, tentokrát se jmenuje M135i xDrive a sází na čtyřválec. Jak jezdí?
měla 1er klasickou koncepci, nesly se její testy v duchu, "no, ona jezdí líp než konkurence s pohonem předních kol, ale stačí to v této třídě na úspěch, když je vzadu málo místa a malý kufr...atp., atd."
Teď je z 1er HB s konvenční technikou, auto pro ty, co chtějí golfa se znakem bmw. Nic víc, nic míň, stejný přístup jako už dříve zvolil mercedes. Golf tím netrpí, MB a BMW na tom vydělají, protože jejich modely oberou o prodeje (ano, vím, že ta auta nejsou za stejné peníze, sic!) focusy, astry...
No, 1er už má velký kufr a místo vzadu, tak začneme brečet nad ztrátou duše. OMG. :-[]:-[]
135xi je golf gti s logem bmw a jestli to bmw zvládlo na úrovni wolkswagenu, pak ok, protože golf gti je v této kategorii etalonem.
Podstanou informací je zachování 2er kupé/kabrio jako auta s klasickou koncepcí, prostě tu pořád bude malá zadokolka pro ty, kdo vědí, kterou nápravu mají poháněnou. Tímto se bmw liší od Mercedesu (nebo audi) a za to je třeba mu zatleskat. :yes:
to mas urcite pravdu, ale ich podiel na predajoch 1er bol zanedbatelny. tak to rozdelili ... univerzalny sportovy HH, so slusnym vnutornym priestorom, ktory "usoferuje" snad kazdy - to bude 1er a 2coupe super sportove vozitko, ktore poskytuje dostatok adrenalinu pre puristov.
a povedzme si uprimne, z majitelov 140i / ix ich len minimalne mnozstvo vyuzivalo potencial auta.
Ja nebudem tvrdiť, že to je auto pre dôchodcov. Ale, že by bol Golf GTi etalón zábavnosti? To ma ťažko presvedčíš. Aj medzi predokolkový HH patrí k tým sterilnejším. Ja chápem prečo 1er prešlo na predný pohon, predaje sú dôležité a väčšina kupcov chcela Golf s vrtuľkou na kapote. Ale výkonne verzie predošlej jednotky hrali inú ligu ako Golf.
Ja sa už asi budem opakovať, ale ani mne nevadí prechod na FWD, pri trojvalci sa aj tak výhody RWD neprejavia a silný 35i je už štvorkolka, takže opäť žiaden problém. 40i súhlasím, to je špička po všetkých stránkach, ale ak proste naprieč nevlezie, čo narobíš. Najviac mi chýba manuál, tan tam skutočne mohli nechať a na jeho vynechanie nie je ani technický dôvod, proste len finančný pohľad.
K dizajnu som sa vyjadroval na blogu, nie je to z profilu zlé, zozadu super, ale ten predok á la MPV či crossover, moc mohutný a vysoký na hotheč.
na VW Golf moze byt "nudne" akurat tak to, ze jeho skvele vyladenie podvozku a motora umozni bezpecne a komfrotne kazdodenne uzivanie aj menej skusenym vodicom ( podobne ako to urobili v A35 ). na narocne a menej bezpecne jazdenie su urcene ine auta, ktore sa ale predavaju v zanedbatelnych cislach.
Spec. u prémiových výrobců v posl. dvou generacích, při konfiguraci auta volbou variant podvozku, řízení, odpružení dokážeš z jednoho modelu postavit jízdně velmi odlišná auta. Odvozovat z jízdy v nějaké dýzlové x1, jak jezdí 135xi může jen naprostý neználek. Už se dej dohromady, tak jako ty, tu pod každým článkem o bmw už dlouho nikdo neblábolil.
Puristu určite nie, ale ako píše dinar, puristi sú drvivá menšina, väčšina chce Golf s prémiovým znakom a to v podobe novej 1er dostávajú. A v podstate aj ja som tá väčšina, ktorá by bola spokojná s tým lepším Golfom. :D
Ano, a bohužel nejen ten předek, ale i z profilu evokuje spíš karoserii typu "SportsVan", než klasický hh na bázi hb.
Na druhou stranu skutečného BMW puristu nějaký nový M135i (s motorem napříč) nebude zajímat, dokud bude na trhu M2C/2er coupé apod.
krok BMW bol logicky. automobilka reportovala, ze cez 80 % 1er sa predavalo s mensimi motormi a cez 90 % majitelov ani nevedelo, ci maju predny, alebo zadny nahon :-) naopak, neustale boli kritizovani za najmensi vnutorny priestor z D3. mne napriklad nevadi, ze je prednokolka / 4x4 len s automatom ( 306hp na zadnu napravu v takomto malom aute zvlatne fakt len velmi uzka skupina vodicov ) ... mrzi ma len, ze sa pod kapotu nezmestila ich spickova 40i ... ten motor snad nema ziadnu slabu stranku.
no a diskutabilny je predok auta ( teda aspon pre mna )
o nezmyselnych "hejtoch" svedci fakt, ze ak je niekto naozaj "purista", tak zadny nahon s 6r najde v novej 2 coupe. z 1er sa stalo presne to, co od nej drviva vacsina klientov ocakava.
Problem je v tom, ze trojblik na opacnu stranu rusi povodny trojblik, cize typicky pri obchadzani chodcov a cyklistov blikam len do protismeru a uz neblikam do pruhu naspat.
Není nic trapnějšího, než teoretik s jasným názorem. Běž si to gti půjčit, zjistíš, že svými schopnostmi daleko přesáhne ty tvoje řidičské.
A k testům, existují motorističtí novináři, kteří jsou schopni test (a jde-li o sport verzi auta pak je to žádoucí) podložit nějakým videem z ostřejší jízdy, třeba i z okruhu. Od takového testéra se následně o golfu gti nedočteš, že je to auto pro důchodce, jak tvrdíš ty. Ale ano, jsou takoví redaktoři, co buď video raději neudělají, nebo ano, a tím své "sterilní" hodnocení krásně objasní, protože většinou to vypadá tak, že na tom videu "drtí" třeba to GTI někde na okresce osmdesátkou, divoce škube volantem a vzrušeně křičí, že tomu autu něco chybí... Jsou to redaktoři, kteří se bohužel rekrutují z typů podobných tobě, tj. řidičů schopných rozeznávat jízdní vlastnosti pouze max. v rámci drncá/nedrncá, ale hlavně schopných vynášet rezolutní soudy. ;-)
Golf GTI není nudné auto, ale to bys jej musel zkusit, resp. vůbec se v životě svézt alespoň pár auty. S každým svým komentem postupuješ výše na žebříčku směrem k metě "největší trouba v diskusích na ACZ". ;-)
Kdybych teď kupoval BMW, beru tohle v této barvě (Hockenheim silver): https://cdn.motor1.com/…-competition.jpg
A v reálu to vypadá ještě o kus líp, včetně toho stříbrnošedého odstínu.
Novinari to nevedia, ja to neviem a hoci obaja tvrdime to iste, pravdu mate iba vy :-) Podla mna z vas hovori nejaky predajca bmw, alebo akcionar. Viac to asi nema cenu komentovat.
jasne, ze nejazdil, dokonca je velmi pravdepodobne, ze ho ani nevidel "nazivo". som ale prekvapeny, ze sa tu zatial objavil len jeden troll a ziadne "hejty" typu "je to prednokolka- fuuuj", "vyzera to ako kia-fuuj", "nema to 6r-fuuj" takze zatial tu mame len "odbornika", ktory presne vie, ako to auto jazdi ... lebo sa zviezol v Mini ...
dizajn vidi kazdy clovek inak, nie je to inak ani pri novej 1er. faktom ale je, ze predok, hlavne predne svetla ( nazivo ) su nejake ... neviem, asi prilis velke, alebo prilis pretiahnute. zadok je na druhej strene super podareny. profil ? za mna super, ale ked clovek postavi vedla seba podobne HH, tak tvarovanie je velmi podobne.
interier novej 1er je aktualna topka medzi premiovymi HH ( aj v porovnani s Ackom ) ... exterier ma za mna krajsie Acko ... na nom sa mi nepacia akurat zosikmene / zuzovane zadne svetla.
no veru chlapce, nevies o tom vobec nic :-) prave si sa totalne zhovadil :-) pisat, ze nova 135ix je "nudne" auto na zaklade toho, ze jazdis na X1 ?! fakt som sa dobre pobavil :-) bwt ... vies o tom, ze X1 a 1er su uplne ine auta, vsak ? :-):-):-)
tazko mozes "potvrdit slova novinara", ked si v novej 135ix ani len nesedel :-) uz by si sa fakt mohol prestat zosmiesnovat. snad si nemyslis, ze Ti niekto uveri, ze jazdis novu 135ix :-)
v case, ked som koment napisal mal tento "trotel" tusim len jeden, maximalne dva vylevy ... az potom to tu uplne zasvinil dalsimi kecami :-) ale na druhej strane, co my o tom vieme, ved on na "takom" jazdi / vo svojich mokrych snoch / :-)
Ja som netvrdil, ze je to pre dochodcov, ale ze najnadsenejsi z X1 je prave dochodca. Taku nekriticku radost som dlho nevidel z auta :-)
A mam pocit, ze to auto aj obracia ludi na dochodcov (sefka ma par rokov od dochodku a zacala chodit nejak pomaly, zatial co v 407 som ten pocit nemal a niekedy som sa az za hlavu chytil, ze kde to zenie).
Áno, vďaka bohu za 2-er s rwd+R6. Aj keď v blízkej budúcnosti už nechcem nič kupovať tak toto by bola asi prvá voľba čo by som išiel “opáciť”. Veľkosťou tak akurát a snáď bude aj pohľadné ale to je skoro každé kupéčko.
Samozrejme je smutné že umrel posledný/jediný mohykán v triede ale život ide ďalej.Štafetu po BMW teraz asi preberie Audi s motorom R5.
Auto bude bez debaty rýchle, ale bude asi zaujímavé porovnanie napr. aj s Golfom R či ponúkne toho voči cene viacej. Viem je to konkurencia pre Audi,MB ale vyberať v tejto garáži tak za mňa je GR asi najkrajší a to VW moc nemusím. Keby mal GR ešte nárazníky z GTI tak to by bolo top. A ako jediný je 3 dv. čo je pre mňa veľmi dôležité.
Vsetko je to to iste, ale jazdit budu samozrejme uplne opacne :-) Rovnaka platforma, rovnaky razvor, rovnake motory, rovnaka technika a uplne opacna jazda.
Nehovorim, ze su to zle auta, len cielia na skupinu ludi, ktora nic neriesi.