Zrazit jednu hviezdu za tvrde plasty a trochu vyssie sedenie je pri tejto kategorii auta neobjektivne, z autora cely test ide zaujatost voci autu a to sa premieta aj do hodnotenia. A mimochodom minuly swift sport mal 100 kw, 92 kw mala az predminula generacia.
Až na pár drobností vlastně nevím, co se tady Martinovi vyčítá. To podstatné, co SSS charakterizuje (a odlišuje od jiných) vystihl naprosto přesně. Je to kouzlo neskutečné lehkosti, a jak to přesně Martin napsal, zní to banálně, ale jinak to popsat nejde. S tím rozdílem, že já tohle miloval už na atmosférickém předchůdci. A ta lehkost kastle, minimální převisy a mimimum hmoty, která by se vás snažila někam tahat, ovlivňuje vše. Obratnost, chování v zatáčkách a celkově pocit, že to JEDE. No a teď s tím turbem to jede i skutečně. Nenechte se zmást továrními údaji zrychlení, jede to líp.
Ale hlavně, s tímhle prckem je pořád zábava jezdit. Je to auto (další banalita, ale co nadělám), které cítíte, s kterým si můžete pohrávat, zkoušet co snese, házet ho do zatáčky víc a víc na hulváta...a stejně vás nepodrazí. Po delší době manuál, který mě opravdu baví.
Heh, auto pro holky. No, myslím, že holkám by se nelíbilo tužší řízení a poměrně úzké sedačky, a ani ten podvozek není zas až taková peřinka. Ale OK. Mám tedy v oblibě auta pro holky a taky auta pro kadeřníky. ;-) Ta žlutá je podle mě mimořádně hnusnej odstín, proto mám modrou.
Souhlasím s tebou, že test se nese v negativním duchu, přitom SS je jedno z aut, za které buďme rádi, že se dají ještě koupit, malé, lehké, rychlé a obratné, přitom i docela sympaticky naceněné autíčko.
SS sport minulé generace - to byl spíš facelift ne? 92Kw měl předfacelift, 100kw pofacelift... minimálně to auto, pokud mu říkají jiná generace, bylo skoro stejné :D
P.s. Woody, jezdíš autem pro holky ! :D A já to neřekl.... :D
Mne to naopak prišlo objektívne a vyvážené. Martin skrátka nemal moc pozitívne spomienk na predchodcu a to sa logicky premietlo do očakávaní od nástupcu, ktorý ho ale presvedčil, že je oveľa lepším autom po všetkých stránkach. Takže ja ten test vnímam naopak veľmi pozitívne a ako chválu auta.
Suhlas. Zrazit hviezdu za plasty je blbost! Casy dobania palcom do palubky a chrochtania blahom nad makcenymi plastami su uz prec. A tato obsesia urcite len "uplnou nahodou" skoncila prave vtedy, ked tvrde palubky zacala robit aj Skoda...
suzuki ma vsetko velmi prijemne vozy... krstny ma SX-4ku ale este s 1,5kou .. lebo boli potom aj silnejsie 1,6tky... a zatial vyzera ze mu sluzi dobre... mne sa zase moc paci vitara ... ale aj S-cross a vlastne aj ten swift je pekny... a teraz uz maju aj nove jimny... a aj baleno sa mi pacilo az kym som do neho nesadol .. tam je uz vidiet iste kompromisy ktore vzhladom na cielenie auta su asi ocakavane takze suma sumarum.. co suzuki to velmi sympaticke a prakticke auto .. ziadne pozovanie a pod.. ... ved u nas je suzuki aj medzi napredavanejsimi znackami na trhu a ja sa ani nedivim ked vidim vsetky tie ich sikovne auta .... :yes:
V Čechách taký rozdiel nie je, to len u nás je FieSTa strašne predražená, ja som si ju s trochou výbavy nakonfiguroval na 27070 eur a to už som na dostrel o triedu väčším hothečom.
Pane Machala, Swift (aj ked ma v nazve "sport") nie je hot-hatch, ale skor taka "oplechovana motokara". Male, svizne, sikovne auticko. Fiesta-ST je cenou aj vykonom predsa len trochu inde. Ak chceme take auta porovnavat, tak potom by pri ich hodnoteni pocet hviezd mal zodpovedat pomeru hodnota/cena, a nie tomu ze drahsia Fiesta s +50 konmi vyzera lepsie a ide rychlejsie...
Swift Sport se mi vždy líbil ... snad až na to že ta první generace byla zpřevodovaná na krátko a tudíž se s tím téměř nedalo jezdit na dálnici (jen jako nouze nejvyšší) . Další auto co se mi líbí a o kterém se říká, že je holčičí je golf čtvrté generace ... Snad jediné vysloveně holčičí auto, které moc nemusím, je Volkswagen New Beetle...
Ten cenovy rozdil je rozhodně větši. Na druhou stranu se mu neda divit. Přecejen je Fiesta větši a těžši, sedačky Recaro taky nejsou zadarmo, už jen ten napis pravděpodobně bude něco stat nebo to, že fiesta vyjiždi na Michelin Pilot Super Sport. To vše jsou prostě prachy navic. No a za koniky se plati všude a co kuň to cca 1000kč navic a už to maš 60tkč. Dale by se musela pitvat vybava a hlavně to nejsou stejna auta a navic od ruznych vyrobcu.
Každopadně pokud si limitovan finančně nebo z jakohokoliv duvodu nechceš dat vic tak je vyběr v tomhle segmentu značně limitovan pokud chceš něco horkokrevnějšiho. Osobně si myslim, že SSS i když značně oproti předchudci podražil je stale za fajn prašule.
Dovoluji si oponovat s nevhodností pro denní využití. Myslím, že podobný příspěvek jsem četl už pod Koubkovým testem na garáži (plejády v avataru ?). Vážně netuším, kde jsi přišel k tomuhle pocitu, ale já Sportem jezdím denně už tři a půl měsíce. Za sucha, mokra i v prudkém dešti. Že je na mokru auto v podstatě neovladatelné nebo že mě za deště předjede skoro každé auto, to je něco tak strašlivě přitaženého za vlasy, že asi ani nemá smysl pokoušet se to vyvracet. Uvažoval jsem, jestli se takhle nemůže cítit někdo, kdo je zvyklý používat AWD, ale neustálé srovnávání s Fabií vyloučilo i tuto možnost. Ano, SSS se chová na mokru (ale i na suchu) jinak než Fabie, ale žádná zákeřnost v tom není. V podstatě nemám důvod s ním jezdit nějak znatelně jinak než za sucha. Více zábavy, více lechtání v žaludku, to je vše. A když pak opravdu dojde na přímé srovnání, tak tam, kde můj Leon FR na mokru už (ne)poslušně putuje ze zatáčky po tečně ven, tam je Swift pouze zakleklej a drží.
Vhodnost coby druhého auta do rodiny jsem po vyzkoušení posoudil tak, že jsem ho pořídil jako druhé auto do rodiny. ;-)
tak ono aj ten kratky razvor v kombinacii s lahkou kasnou a lahkym zadkom asi nie je zrovna na sportovanie na mokru vyhoda... ale na male auto je to aj tak paradna kara .. a nakoniec fyziku aj tak neoklameme takze ked obcas treba spomalit tak treba spomalit .. ved nic sa nedeje ... :yes:
Tak buď porovnávame autá podľa ceny, alebo pôdorysu. Takto môžem povedať, že Golf GTI nestojí za nič, lebo medzi hatchbackmi je aj Audi RS3, ktorý je síce drahší, ale cenu si obháji.
Konečně si napsal pravdu. To, že koncern neděla zrovna v kompaktech HH s větši davkou fun factoru je znama věc. A Polo GTI je už uplně mimo tuto kategorii.
Suzuki je sympatická značka, avšak interiéry týchto áut sú naozaj lacné, čo znamená použitie veľa tvrdých plastov, čo pôsobí dosť lacno. No veľa muziky za tie ceny nemožno ani čakať. Preto strhávať body za lacný preplastovaný interiér je nefér. Potom pri hodnotení Pola GTI alebo Fiesty ST treba strhnúť hviezdu za vysokú cenu. Veď od ceny sa odvíja jeho vypracovanie. Toto by naozaj malo byť vnímané v širších súvislostiach.
Obávam sa, ako budú časom tie plasty v Suzuki pracovať a pri zmenách teplôt vŕzgať. Máme doma Suzuki Splash, tiež samý tvrdý plast v interiéri, ale zatiaľ po 8 rokoch nevŕzga (garážované auto, čo možno napomáha nezvrzganiu interiéru).
No, když už tak o 13%. Je potřeba srovnávat pětidvířko. A dostaneš super HH s manuální klimou, halogenama a švihadlama vzadu. :D:yes:
Tak a dejme tomu, že se s tím nesmíříš a trochu si to dovybavíš, nic velkýho, řekněme tak jak to má Swift Sport. Čert vem asistenty, stejně ti pak v autě akorát svítěj kontrolky vypnutí.
To máme vyhřívání sedaček, autoklima, všecha okna v elektrice, bezklíč, LED světla, kamera, navi a metalíza = cca 68t. U SSS se připlácí za pětiletou záruku, Ford ji má v ceně - odečteme tedy 5t, i když se ta prodloužená záruka u Suzuki dá vzít jako výzva k vyjednávání.
No a protože je FieSTa o dost silnější a taky o skoro 300 kg !!!! těžší a žijeme jenom jednou, byl by hřích nedat tam ještě minimálně Performance pack za 25t. Tím to samozřejmě končit nemusí, ale tohle bude taková střízlivě uspokojivá konfigurace.
Takže tu v reálném světě máme 480t vs. 629t. Tj. rozdíl 31%, a i kdyby ses tedy vzdal toho samosvoru, jako že já bych to neudělal, tak je to pořád 26% a 125t. Žádné velké přiblížení prostřednictvím slev u obou aut v současnosti taky nelze očekávat.
Je to hotheč, je robený ako hotheč (teda najsilnejšie auto daného modelu so športovým naladením zamerané na jazdnú zábavu) a teda je logické porovnávať ho s inými malými hothečmi. Tam pochopiteľne bude strácať výkonom a dynamikou, ale získava nízkou hmotnosťou, výbavou a cenou. Proste niečo za niečo.
ja mam male auta obecne moc rad.. takze takyto swift sport to by bola pecka s tym rezat kopcovite zatacky .... tak tak... kazdy podvozok ma svoje limity to je jasne ale je fajn ked o nich da soferovi vediet este skor nez ich nahodou prekroci
PS: inak dnes som prvykrat videl v KE novu supru ( cestou z prace ) ... taku sedosivu .. takze je fajn vediet ze aj u nas na vychode uz minimalne jedna supra jazdi ... a zozadu mi prisla ako nejake bmw kupatko ... ale je fakt masivne svalnata a nizka... nic podobne brutalne som uz dlho nevidel ... akoze brutus... za mna nekomromisna vizaz ( carrera je vedla toho svojou vizazou auto kludne aj pre zeny ) ... aneb testosteronove sialenstvo na 4 kolesach .. akoze fakt masaker... za mna supra :yes:
Jasně, ale je blbé když Vás potom za deště předjede skoro každé auto :-( . Nadruhou stranu podvozek dává krásně vědět o povrchu na kterém jedete a tím pádem vás i krotí.
Věř :-)
Já mám to první, to je předminulá generace po faceliftu, vyráběná cca. do 2010.
To druhé je minulá, auto je větší, místo 1.3 je základní motor 1.2...
O tom, že si otočil své sympatie o 180stupnu směrem od VW k Fordu snad nemusíme polemizovat, zrovna my dva jsme tu vedli sáhodlouhé debaty o tom, jak jezdí Golf lépe, než Fokus kterým jsem ti já argumentoval (ten Fokus, který sis pak koupil) a taky o spolehlivosti TSI. Dnes je to přesně naopak.... :) Ale tvoje věc...
Spíš by asi bylo lepší dát volné termíny, ale ok, zkusíme to dát dohromady. Možná by stálo za to dát třeba na hlavní stránku anketu, kdo a kdy by se účastnil :) Zájem tu byl veliký.
O Sportu. Na mokru a podélných nerovnostech je to fakt o hubu. Auto mi za daných podmínek přišlo neovladatelné. Přitom za sucha a na kvalitních cestách je dost zábavné. Řekl bych takové malé BRZ.
Dovoluji si oponovat s denním využitím. Na denní ježdění není auto vhodné. Má celkem velké problémy s podélnými nerovnosti (příčné zvládá s přehledem) a jeho vlastnosti na mokrém povrchu či jízda za deště jsou dost na hraně. I Fabie toto zvládá daleko lépe. Pokud chcete Swifta jako auto druhé auto, tak pro rodinu je taky nevhodné. Do zadu, byť má isofix, se nevejde větší sedačka (do 35 kg) a to jak na výšku, tak i na šířku (překrývá samici pásu). Jízdní asistenty včetně kamery jsou úděsné například oproti Škodě či Subaru. Pokud to chcete na blbnutí za pěkného počasí a na cesty bez podélných nerovností, tak je to super auto.
To ano, ale ty peníze tam jdou vidět, auto je rychlejší, zábavnější, s hezčím interiérem. Chápu, že je dražší, výkonnější a tedy hůř srovnatelná se swiftem, je to spíš takové ilustrativní srovnání. Prostě Swift je velmi schopné rychlé a skvěle vybavené autíčko, pokud by to ale někomu nestačilo, je tady dražší a výkonnější fiesta, která za víc peněz té muziky udělá opravdu víc.
Ahoj všem, úplně nesouhlasím, že je test apriori negativní, Swift mě překvapil příjemně, což je napsáno i v závěru, slušný čas na kolo, pocit lehkosti... Nelíbí se mi aktuální design, posaz za volantem a popravdě při porovnání s bezprostřední konkurencí jako je Fiesta ST nebo Polo GTI, bych to opravdu viděl spíš na ty čtyři hvězdy. Moc příjemné, cenově atraktivní autíčko, ale Fiesta ST i to Polo GTI jsou hlavně z pohledu výkonů někde jinde. I cenově samozřejmě,
Machi
Auto mám už od února,s voody-alienem(Martinem) souhlasím,ale mám pocit,že tu nepadla ještě jedna věc.S tímhle autem se dá taky v pohodě jezdit za 5,5 litru a vůbec to není ekojízda.
PS: Z diskuze mám pocit,že se tady spíš řešily vlastnosti Fiesty ST...
SWIFT SPORT VE SVÝ KATEGORII A V CENĚ DO PŮL MEGA VŮBEC NEMÁ KONKURENCI ;-)
Pokud milujete okresky, dám vám jeden tajný tip - Dacia Sandero 0,9TCe. Motor se dá poladit na 120k a 200Nm, no a pokud na předek hodíte vrtané a drážkované kotouče z Clia a keramické desky, na okreskách bude jen málo aut, co vám ujede. 0-100 za 8,9s, maximálka 190km/h. Ale lineární průběh zrychlení 110 - 170km/h. Tudíž, i na dálnici v pohodě ujíždíte ve zrychlení všem litrovým Scalám a podobným odvozeninám, o 1,9TDi ani nemluvě. A co víc!!! Pokud přepísknete zatáčku, auto se chová naprosto neutrálně - něco na způsob Oplu Calibra Turbo 2,0 4x4, která šla taky lehounce do smyku na všechna čtyři kola. A další benefit - toto auto nerozhodí ani natvrdo zašlápnuta brzda v apexu zatáčky.
Mám ji navíc v LPG, kde jezdí, jak z praku. Najeto bez jediné závady a vrzání už 70000 kiláků. No, najeto - spotřeba 15 litrů LPG na 100km hovoří výmluvně.
to si dobre napisal, dostavame sa tak k dovodu preco chces co najlepsie zrychlovat... tak preco ? ak pre zabavu, tak je to o pocitoch, ak na stopky, alebo pretekanie sa s niekym, tak to zabava v pripade vadnuceho motora nebude, ale vysledok bude podstatny... kvoli comu najcastejsie zrychlujes ty ?
No zábavné to není možná tehdy, když člověk jede na vyšší stupeň ve 2000 rpm, šlápne a plyn a čeká, co se bude dít. Pak si nejvíc užije tu oblast maximálního momentu a konec bude mdlý. To ale samozřejmě není způsob, jak co nejvíce zrychlovat.
Jak jsem psal, záleží na konkrétním motoru a zpřevodování, čili nemusí to tak být úplně vždy, ale většinou ano.
Především jde o to vymýtit představu, že když motor táhne nejvíc mezi 2000 a 4000 otáčkami, tak nemá smysl točit nad 4000. To je naprosté nepochopení pohonného ústrojí, které kromě motoru obsahuje i převodovku.
S teoriou suhlasim, ale s tymto nie, existuje dost vynimiek v praxi:
´´Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka´´
´´ U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače´´
Pokial je prepad krivky kr. momentu vo vysokych otackach moc strmy a obmedzovac zbytocne vysoko, tak to neplati a stava sa to pomerne casto... aj TDI mozes tocit do 5tis ot ale ak mas 6kvalt staci 3-3500ot a dat 2ku kde spadnu otacky na 2tis a ked das trochu preklz spojky tj udrzis plniaci tlak z casti tak si rychlejsi omnoho nez ho na 1cke krutit do 5tis kde poslednych 1000-1500ot uz umiera... neda sa to brat ako pravidla, kt. platia v 100% pripadov aj ked s teoriou suhlasim
To je právě jedna z těch drobností. ;-)
Pravda je taková, že téměř všechny předváděčky jsou žlutý, auta pro novináře jakbysmet. http://img2.auto.cz/…ull/5655370_.jpg
Což nic nemění na tom, že je to opravdu hnusnej odstín, kterýmu většina fotek ještě spí lichotí.
Opět zmíněn klasický omyl, že motor nemá smysl točit do omezovače. Auto na daný rychlostní stupeň sice táhne nejvíc tam, kde je nejvyšší moment, to ale neznamená, že vyjde nejrychleji řadit tak brzy. Maximální zrychlení nastává tehdy, pokud maximalizujeme moment na kolech a tam je potřeba najít optimum mezi dvěma efekty. Přeřazením na vyšší převodový stupeň se sice dostanu do otáček s vyšším točivým momentem na hřídeli motoru, ale zároveň si o ten nižší převodový poměr snížím moment na kolech. Čili je to celé otázka toho, jak rychle klesá moment za tím maximem a jak velký je rozestup mezi danými dvěma převody.
Obecně jsou tedy ty ideální otáčky k přeřazení mezi každými dvěma převody jiné. Je zjevné, že to není úplně jednoduchá úloha a je potřeba to spočítat pro konkrétní převody a momentovou křivku. Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka. Mezi nejvyššími převody už jsou zas rozestupy poměrně malé, takže typicky u nafťáků, ale v menší míře i u turbobenzínů se vyplatí nějaké otáčky obětovat a skutečně řadit před omezovačem. U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače.
Taky jsem úplně nepochopil to: "Při pohledu na nový a jak jinak než žlutý Swift Sport (viděli jste ho někdy někdo v jiné barvě?)..."
Já ho viděl naživo už ve všech barvách a nic horšího, než tenhle odstín žluté, se zatím na SSS nenabízí...
Nadpis řekl bych zbytečně provokativní. Jestli to má být taktika ke kliknutí na článek, tak asi jo - takhle to dělá bulvár, takhle vyřvávali kameloti Večerní Prahy ve stanicích metra. ;-)
Mně to žíly netrhá, ale škoda, že pak test samotný někteří čtou už dopředu s rudýma očima. I když je jeho závěr docela jiný.
Stejně to vnímám i já. Až na ty neustálé poznámky o holkách :D Ne že by se mě to nějak dotýkalo, ale v mém soukromém průzkumu se holkám líbila úplně jiná auta - třeba Clio, CX-3, Urus. :-[]:-[] Celkově nicméně Martinovi nemám co vytknout.
novu fiestu som dodnes videl u nas len raz.. a to sa uz predava pekne dlho ( rok a pol? ked nie viac )... akoze fordy u nas su mrtve... mondeo nikde fiesta nikde.. Kacko a KA+ sme pre istotu ani nemali ... ecosport tiez neviditelny.. edge som videl tiez asi raz... a pre istotu tiez uz skoncil... ja vidim od fordu len focus a predosle fiesty v podstate
Psal jsem a tvrdil to same a to diky tomu, že to tak prostě je, takže špatna paměť.. A i proto jsem psal, že kdybych vybiral mezi HH tak bych šahl po nějake "bačkoře" ala Golf GTI. Nebo po něčem, kde je zachovana i vyšši davka kultivovanosti a nejen přehnaněji nějake nezbedne "hovado".
Taky s Tebou souhlasím. Na mokru se tyhle obludy s těžkými motory v zatáčkách nechytají ani náhodou. Auto s váhou 1000kg s tím nemá problém a pokud jej obuješ alespoň do Bridgestona Turanza 05, tak 180km/h po dálnici v dešti dá jen málokteré auto....:)
Nějak se to s těma isofixama rozmohlo. Mrknu na stránky WHO, jestli to nezařadili mezi infekční choroby. :-) Nicméně auto,cz by mělo jít s dobou a zařadit to do srovnávacích tabulek u všech typů aut. Nevyzbrojen touto vědomostí můžeš při nákupu MX-5 nebo třeba Jimnyho krutě naletět. ;-)
no ja po dnesku si neviem predstavit zensku v supre... kym ale napriklad v carrere by som si to predstavit vedel.. sranda
a naopak ako ciste zenske auto mi dnes sedi neskutocne yaris... co yaris to zenska za volantom.... uplne az neskutocne ale tak to je co si vsimam .... akoze prisaham... a to nemoze byt nahoda :yes:
A ty plasty v Polu jsi viděl na obrázcích z internetu nebo přes sklo? Palubka je okolo dekoru měkčená. Ne že by byl interiér Pola jinak nějak zvlášť kvalitní, ale z nějakého důvodu se zrovna na tomhle nešetřilo.
No to je pravě pěkně vidět, že si toho moc nepamatuješ. Protože ja jsem se vyjadřoval akorat tak G6 vs FF2 v době vlastněni golfa a o FF3 jsem se prakticky vubec nezajimal. Navic jsem rozhodně nebyl z TSI odvařeny jen jsem se vyjadřoval k tomu, když někdo z těch motoru dělal totalně nospolehlive motorizace, ktere se rozpadaji po par tisicich a občas jsem se snažil o realitu co do funkčnosti a spolehlivosti u těchto motorizaci.
Jak to? Je to stejná kategorie, malý hot-hatch. A zatímco Fiesta ST jsme naprosto nadchla, Swift "jenom" příjemně překvapil. A k těm plastům - přece jsem psal, že mi tvrdé plasty nevadí, zvlášť v malém autě, tady ale jejich povrchová úprava vypadá hodně lacině.