Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Gagarin235
Swift Sport se mi vždy líbil ... snad až na to že ta první generace byla zpřevodovaná na krátko a tudíž se s tím téměř nedalo jezdit na dálnici (jen jako nouze nejvyšší) . Další auto co se mi líbí a o kterém se říká, že je holčičí je golf čtvrté generace ... Snad jediné vysloveně holčičí auto, které moc nemusím, je Volkswagen New Beetle...
Stewee
Suzuki je sympatická značka, avšak interiéry týchto áut sú naozaj lacné, čo znamená použitie veľa tvrdých plastov, čo pôsobí dosť lacno. No veľa muziky za tie ceny nemožno ani čakať. Preto strhávať body za lacný preplastovaný interiér je nefér. Potom pri hodnotení Pola GTI alebo Fiesty ST treba strhnúť hviezdu za vysokú cenu. Veď od ceny sa odvíja jeho vypracovanie. Toto by naozaj malo byť vnímané v širších súvislostiach.
Obávam sa, ako budú časom tie plasty v Suzuki pracovať a pri zmenách teplôt vŕzgať. Máme doma Suzuki Splash, tiež samý tvrdý plast v interiéri, ale zatiaľ po 8 rokoch nevŕzga (garážované auto, čo možno napomáha nezvrzganiu interiéru).
Obávam sa, ako budú časom tie plasty v Suzuki pracovať a pri zmenách teplôt vŕzgať. Máme doma Suzuki Splash, tiež samý tvrdý plast v interiéri, ale zatiaľ po 8 rokoch nevŕzga (garážované auto, čo možno napomáha nezvrzganiu interiéru).
suzuki ma vsetko velmi prijemne vozy... krstny ma SX-4ku ale este s 1,5kou .. lebo boli potom aj silnejsie 1,6tky... a zatial vyzera ze mu sluzi dobre... mne sa zase moc paci vitara ... ale aj S-cross a vlastne aj ten swift je pekny... a teraz uz maju aj nove jimny... a aj baleno sa mi pacilo az kym som do neho nesadol .. tam je uz vidiet iste kompromisy ktore vzhladom na cielenie auta su asi ocakavane takze suma sumarum.. co suzuki to velmi sympaticke a prakticke auto .. ziadne pozovanie a pod.. ... ved u nas je suzuki aj medzi napredavanejsimi znackami na trhu a ja sa ani nedivim ked vidim vsetky tie ich sikovne auta .... :yes:
kovv
Dovoluji si oponovat s denním využitím. Na denní ježdění není auto vhodné. Má celkem velké problémy s podélnými nerovnosti (příčné zvládá s přehledem) a jeho vlastnosti na mokrém povrchu či jízda za deště jsou dost na hraně. I Fabie toto zvládá daleko lépe. Pokud chcete Swifta jako auto druhé auto, tak pro rodinu je taky nevhodné. Do zadu, byť má isofix, se nevejde větší sedačka (do 35 kg) a to jak na výšku, tak i na šířku (překrývá samici pásu). Jízdní asistenty včetně kamery jsou úděsné například oproti Škodě či Subaru. Pokud to chcete na blbnutí za pěkného počasí a na cesty bez podélných nerovností, tak je to super auto.
Mluvíš o Swiftu běžném, nebo o Swiftu sport? Sport má mít přepracovanou zadní nápravu, tak to může mít vliv.
O Sportu. Na mokru a podélných nerovnostech je to fakt o hubu. Auto mi za daných podmínek přišlo neovladatelné. Přitom za sucha a na kvalitních cestách je dost zábavné. Řekl bych takové malé BRZ.
tak ono aj ten kratky razvor v kombinacii s lahkou kasnou a lahkym zadkom asi nie je zrovna na sportovanie na mokru vyhoda... ale na male auto je to aj tak paradna kara .. a nakoniec fyziku aj tak neoklameme takze ked obcas treba spomalit tak treba spomalit .. ved nic sa nedeje ... :yes:
Jasně, ale je blbé když Vás potom za deště předjede skoro každé auto :-( . Nadruhou stranu podvozek dává krásně vědět o povrchu na kterém jedete a tím pádem vás i krotí.
ja mam male auta obecne moc rad.. takze takyto swift sport to by bola pecka s tym rezat kopcovite zatacky .... tak tak... kazdy podvozok ma svoje limity to je jasne ale je fajn ked o nich da soferovi vediet este skor nez ich nahodou prekroci
PS: inak dnes som prvykrat videl v KE novu supru ( cestou z prace ) ... taku sedosivu .. takze je fajn vediet ze aj u nas na vychode uz minimalne jedna supra jazdi ... a zozadu mi prisla ako nejake bmw kupatko ... ale je fakt masivne svalnata a nizka... nic podobne brutalne som uz dlho nevidel ... akoze brutus... za mna nekomromisna vizaz ( carrera je vedla toho svojou vizazou auto kludne aj pre zeny ) ... aneb testosteronove sialenstvo na 4 kolesach .. akoze fakt masaker... za mna supra :yes:
PS: inak dnes som prvykrat videl v KE novu supru ( cestou z prace ) ... taku sedosivu .. takze je fajn vediet ze aj u nas na vychode uz minimalne jedna supra jazdi ... a zozadu mi prisla ako nejake bmw kupatko ... ale je fakt masivne svalnata a nizka... nic podobne brutalne som uz dlho nevidel ... akoze brutus... za mna nekomromisna vizaz ( carrera je vedla toho svojou vizazou auto kludne aj pre zeny ) ... aneb testosteronove sialenstvo na 4 kolesach .. akoze fakt masaker... za mna supra :yes:
Pokud milujete okresky, dám vám jeden tajný tip - Dacia Sandero 0,9TCe. Motor se dá poladit na 120k a 200Nm, no a pokud na předek hodíte vrtané a drážkované kotouče z Clia a keramické desky, na okreskách bude jen málo aut, co vám ujede. 0-100 za 8,9s, maximálka 190km/h. Ale lineární průběh zrychlení 110 - 170km/h. Tudíž, i na dálnici v pohodě ujíždíte ve zrychlení všem litrovým Scalám a podobným odvozeninám, o 1,9TDi ani nemluvě. A co víc!!! Pokud přepísknete zatáčku, auto se chová naprosto neutrálně - něco na způsob Oplu Calibra Turbo 2,0 4x4, která šla taky lehounce do smyku na všechna čtyři kola. A další benefit - toto auto nerozhodí ani natvrdo zašlápnuta brzda v apexu zatáčky.
Mám ji navíc v LPG, kde jezdí, jak z praku. Najeto bez jediné závady a vrzání už 70000 kiláků. No, najeto - spotřeba 15 litrů LPG na 100km hovoří výmluvně.
Mám ji navíc v LPG, kde jezdí, jak z praku. Najeto bez jediné závady a vrzání už 70000 kiláků. No, najeto - spotřeba 15 litrů LPG na 100km hovoří výmluvně.
Len malá otázka, prečo chceš voziť 35 kilové dieťa v detskej sedačke? To už je dosť veľký capart, tomu maximálne podsedák, možno i bez.
Dovoluji si oponovat s nevhodností pro denní využití. Myslím, že podobný příspěvek jsem četl už pod Koubkovým testem na garáži (plejády v avataru ?). Vážně netuším, kde jsi přišel k tomuhle pocitu, ale já Sportem jezdím denně už tři a půl měsíce. Za sucha, mokra i v prudkém dešti. Že je na mokru auto v podstatě neovladatelné nebo že mě za deště předjede skoro každé auto, to je něco tak strašlivě přitaženého za vlasy, že asi ani nemá smysl pokoušet se to vyvracet. Uvažoval jsem, jestli se takhle nemůže cítit někdo, kdo je zvyklý používat AWD, ale neustálé srovnávání s Fabií vyloučilo i tuto možnost. Ano, SSS se chová na mokru (ale i na suchu) jinak než Fabie, ale žádná zákeřnost v tom není. V podstatě nemám důvod s ním jezdit nějak znatelně jinak než za sucha. Více zábavy, více lechtání v žaludku, to je vše. A když pak opravdu dojde na přímé srovnání, tak tam, kde můj Leon FR na mokru už (ne)poslušně putuje ze zatáčky po tečně ven, tam je Swift pouze zakleklej a drží.
Vhodnost coby druhého auta do rodiny jsem po vyzkoušení posoudil tak, že jsem ho pořídil jako druhé auto do rodiny. ;-)
Vhodnost coby druhého auta do rodiny jsem po vyzkoušení posoudil tak, že jsem ho pořídil jako druhé auto do rodiny. ;-)
Máš to marný, nemá isofix vepředu u spolujezdce, není to auto do rodiny :-[]
Nějak se to s těma isofixama rozmohlo. Mrknu na stránky WHO, jestli to nezařadili mezi infekční choroby. :-) Nicméně auto,cz by mělo jít s dobou a zařadit to do srovnávacích tabulek u všech typů aut. Nevyzbrojen touto vědomostí můžeš při nákupu MX-5 nebo třeba Jimnyho krutě naletět. ;-)
Taky s Tebou souhlasím. Na mokru se tyhle obludy s těžkými motory v zatáčkách nechytají ani náhodou. Auto s váhou 1000kg s tím nemá problém a pokud jej obuješ alespoň do Bridgestona Turanza 05, tak 180km/h po dálnici v dešti dá jen málokteré auto....:)
3_diamanty
v takomto kompaktnom a nadalej relativne lahkom aute mat 103kw 1,4 turbo... to musi byt ina parada :yes:
Ja Prvni 123
Ja mam 500X a taky jsem uz dostal otazku, jestli je ruzovy.
A neni. Je to fajn auto. Takze i Swifta asi muze ridit chlap.
I kdyz pripoustim, ze jediny opravdu chlapsky auto je puvodni Defender.
;-)
A neni. Je to fajn auto. Takze i Swifta asi muze ridit chlap.
I kdyz pripoustim, ze jediny opravdu chlapsky auto je puvodni Defender.
;-)
no ja po dnesku si neviem predstavit zensku v supre... kym ale napriklad v carrere by som si to predstavit vedel.. sranda
a naopak ako ciste zenske auto mi dnes sedi neskutocne yaris... co yaris to zenska za volantom.... uplne az neskutocne ale tak to je co si vsimam .... akoze prisaham... a to nemoze byt nahoda :yes:
a naopak ako ciste zenske auto mi dnes sedi neskutocne yaris... co yaris to zenska za volantom.... uplne az neskutocne ale tak to je co si vsimam .... akoze prisaham... a to nemoze byt nahoda :yes:
woody-alien
Až na pár drobností vlastně nevím, co se tady Martinovi vyčítá. To podstatné, co SSS charakterizuje (a odlišuje od jiných) vystihl naprosto přesně. Je to kouzlo neskutečné lehkosti, a jak to přesně Martin napsal, zní to banálně, ale jinak to popsat nejde. S tím rozdílem, že já tohle miloval už na atmosférickém předchůdci. A ta lehkost kastle, minimální převisy a mimimum hmoty, která by se vás snažila někam tahat, ovlivňuje vše. Obratnost, chování v zatáčkách a celkově pocit, že to JEDE. No a teď s tím turbem to jede i skutečně. Nenechte se zmást továrními údaji zrychlení, jede to líp.
Ale hlavně, s tímhle prckem je pořád zábava jezdit. Je to auto (další banalita, ale co nadělám), které cítíte, s kterým si můžete pohrávat, zkoušet co snese, házet ho do zatáčky víc a víc na hulváta...a stejně vás nepodrazí. Po delší době manuál, který mě opravdu baví.
Heh, auto pro holky. No, myslím, že holkám by se nelíbilo tužší řízení a poměrně úzké sedačky, a ani ten podvozek není zas až taková peřinka. Ale OK. Mám tedy v oblibě auta pro holky a taky auta pro kadeřníky. ;-) Ta žlutá je podle mě mimořádně hnusnej odstín, proto mám modrou.
Ale hlavně, s tímhle prckem je pořád zábava jezdit. Je to auto (další banalita, ale co nadělám), které cítíte, s kterým si můžete pohrávat, zkoušet co snese, házet ho do zatáčky víc a víc na hulváta...a stejně vás nepodrazí. Po delší době manuál, který mě opravdu baví.
Heh, auto pro holky. No, myslím, že holkám by se nelíbilo tužší řízení a poměrně úzké sedačky, a ani ten podvozek není zas až taková peřinka. Ale OK. Mám tedy v oblibě auta pro holky a taky auta pro kadeřníky. ;-) Ta žlutá je podle mě mimořádně hnusnej odstín, proto mám modrou.
Takticky jsem počkal, až to sem napíšeš ty, abych zbytečně neplýtval svým talentem. Takže... podepisuju, ať slouží, příští srázek dáme se Swiftama :-)
Jinak k testu... test ok, ten nadpis možná zbytečně... bulvární?
PS: doufám, že jsi jako předseda klubu nesledoval diskusi pod příspěvky na elektrifikaci... :-)
Jinak k testu... test ok, ten nadpis možná zbytečně... bulvární?
PS: doufám, že jsi jako předseda klubu nesledoval diskusi pod příspěvky na elektrifikaci... :-)
Nadpis řekl bych zbytečně provokativní. Jestli to má být taktika ke kliknutí na článek, tak asi jo - takhle to dělá bulvár, takhle vyřvávali kameloti Večerní Prahy ve stanicích metra. ;-)
Mně to žíly netrhá, ale škoda, že pak test samotný někteří čtou už dopředu s rudýma očima. I když je jeho závěr docela jiný.
PS: Nesledoval, zdraví mám jenom jedno. :-)
Mně to žíly netrhá, ale škoda, že pak test samotný někteří čtou už dopředu s rudýma očima. I když je jeho závěr docela jiný.
PS: Nesledoval, zdraví mám jenom jedno. :-)
– Neopatrná důchodkyně uhořela i s dítětem…
– Hrůzný nález v popelnici…
https://www.youtube.com/watch?…
– Hrůzný nález v popelnici…
https://www.youtube.com/watch?…
Taky jsem úplně nepochopil to: "Při pohledu na nový a jak jinak než žlutý Swift Sport (viděli jste ho někdy někdo v jiné barvě?)..."
Já ho viděl naživo už ve všech barvách a nic horšího, než tenhle odstín žluté, se zatím na SSS nenabízí...
Já ho viděl naživo už ve všech barvách a nic horšího, než tenhle odstín žluté, se zatím na SSS nenabízí...
To je právě jedna z těch drobností. ;-)
Pravda je taková, že téměř všechny předváděčky jsou žlutý, auta pro novináře jakbysmet.
http://img2.auto.cz/…ull/5655370_.jpg
Což nic nemění na tom, že je to opravdu hnusnej odstín, kterýmu většina fotek ještě spí lichotí.
Pravda je taková, že téměř všechny předváděčky jsou žlutý, auta pro novináře jakbysmet.
http://img2.auto.cz/…ull/5655370_.jpg
Což nic nemění na tom, že je to opravdu hnusnej odstín, kterýmu většina fotek ještě spí lichotí.
Jo, Ondra měl taky na test žlutou, takže novinářům to tak připadat může, ale jinak po cestách jezdí i v jiných barvách.
Auto mám už od února,s voody-alienem(Martinem) souhlasím,ale mám pocit,že tu nepadla ještě jedna věc.S tímhle autem se dá taky v pohodě jezdit za 5,5 litru a vůbec to není ekojízda.
PS: Z diskuze mám pocit,že se tady spíš řešily vlastnosti Fiesty ST...
SWIFT SPORT VE SVÝ KATEGORII A V CENĚ DO PŮL MEGA VŮBEC NEMÁ KONKURENCI ;-)
PS: Z diskuze mám pocit,že se tady spíš řešily vlastnosti Fiesty ST...
SWIFT SPORT VE SVÝ KATEGORII A V CENĚ DO PŮL MEGA VŮBEC NEMÁ KONKURENCI ;-)
Ako majitel tej "hnusnej zltej" pozdravujem :D
Pri 0 - 100km/h mu namerali ak dobre pamatam 7,46s
J.
Pri 0 - 100km/h mu namerali ak dobre pamatam 7,46s
J.
martin.blader
Opět zmíněn klasický omyl, že motor nemá smysl točit do omezovače. Auto na daný rychlostní stupeň sice táhne nejvíc tam, kde je nejvyšší moment, to ale neznamená, že vyjde nejrychleji řadit tak brzy. Maximální zrychlení nastává tehdy, pokud maximalizujeme moment na kolech a tam je potřeba najít optimum mezi dvěma efekty. Přeřazením na vyšší převodový stupeň se sice dostanu do otáček s vyšším točivým momentem na hřídeli motoru, ale zároveň si o ten nižší převodový poměr snížím moment na kolech. Čili je to celé otázka toho, jak rychle klesá moment za tím maximem a jak velký je rozestup mezi danými dvěma převody.
Obecně jsou tedy ty ideální otáčky k přeřazení mezi každými dvěma převody jiné. Je zjevné, že to není úplně jednoduchá úloha a je potřeba to spočítat pro konkrétní převody a momentovou křivku. Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka. Mezi nejvyššími převody už jsou zas rozestupy poměrně malé, takže typicky u nafťáků, ale v menší míře i u turbobenzínů se vyplatí nějaké otáčky obětovat a skutečně řadit před omezovačem. U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače.
Obecně jsou tedy ty ideální otáčky k přeřazení mezi každými dvěma převody jiné. Je zjevné, že to není úplně jednoduchá úloha a je potřeba to spočítat pro konkrétní převody a momentovou křivku. Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka. Mezi nejvyššími převody už jsou zas rozestupy poměrně malé, takže typicky u nafťáků, ale v menší míře i u turbobenzínů se vyplatí nějaké otáčky obětovat a skutečně řadit před omezovačem. U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače.
S teoriou suhlasim, ale s tymto nie, existuje dost vynimiek v praxi:
´´Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka´´
´´ U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače´´
Pokial je prepad krivky kr. momentu vo vysokych otackach moc strmy a obmedzovac zbytocne vysoko, tak to neplati a stava sa to pomerne casto... aj TDI mozes tocit do 5tis ot ale ak mas 6kvalt staci 3-3500ot a dat 2ku kde spadnu otacky na 2tis a ked das trochu preklz spojky tj udrzis plniaci tlak z casti tak si rychlejsi omnoho nez ho na 1cke krutit do 5tis kde poslednych 1000-1500ot uz umiera... neda sa to brat ako pravidla, kt. platia v 100% pripadov aj ked s teoriou suhlasim
´´Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka´´
´´ U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače´´
Pokial je prepad krivky kr. momentu vo vysokych otackach moc strmy a obmedzovac zbytocne vysoko, tak to neplati a stava sa to pomerne casto... aj TDI mozes tocit do 5tis ot ale ak mas 6kvalt staci 3-3500ot a dat 2ku kde spadnu otacky na 2tis a ked das trochu preklz spojky tj udrzis plniaci tlak z casti tak si rychlejsi omnoho nez ho na 1cke krutit do 5tis kde poslednych 1000-1500ot uz umiera... neda sa to brat ako pravidla, kt. platia v 100% pripadov aj ked s teoriou suhlasim
Jak jsem psal, záleží na konkrétním motoru a zpřevodování, čili nemusí to tak být úplně vždy, ale většinou ano.
Především jde o to vymýtit představu, že když motor táhne nejvíc mezi 2000 a 4000 otáčkami, tak nemá smysl točit nad 4000. To je naprosté nepochopení pohonného ústrojí, které kromě motoru obsahuje i převodovku.
Především jde o to vymýtit představu, že když motor táhne nejvíc mezi 2000 a 4000 otáčkami, tak nemá smysl točit nad 4000. To je naprosté nepochopení pohonného ústrojí, které kromě motoru obsahuje i převodovku.
jj ale pocitovo je to tak, ak sa nieco trapi a vadne pri vytacani - nebavi ta to aj ked na stopkach to je efektivnejsie :D
No zábavné to není možná tehdy, když člověk jede na vyšší stupeň ve 2000 rpm, šlápne a plyn a čeká, co se bude dít. Pak si nejvíc užije tu oblast maximálního momentu a konec bude mdlý. To ale samozřejmě není způsob, jak co nejvíce zrychlovat.
to si dobre napisal, dostavame sa tak k dovodu preco chces co najlepsie zrychlovat... tak preco ? ak pre zabavu, tak je to o pocitoch, ak na stopky, alebo pretekanie sa s niekym, tak to zabava v pripade vadnuceho motora nebude, ale vysledok bude podstatny... kvoli comu najcastejsie zrychlujes ty ?
×
Sdílení komentáře
×
SS sport minulé generace - to byl spíš facelift ne? 92Kw měl předfacelift, 100kw pofacelift... minimálně to auto, pokud mu říkají jiná generace, bylo skoro stejné :D
P.s. Woody, jezdíš autem pro holky ! :D A já to neřekl.... :D
http://123auta-katalog-902363.c.cdn77.org/…zuki_swift_1.jpg
https://123auta-katalog-902363.c.cdn77.org/…zuki_swift_1.jpg
Já mám to první, to je předminulá generace po faceliftu, vyráběná cca. do 2010.
To druhé je minulá, auto je větší, místo 1.3 je základní motor 1.2...
http://www.auto.cz/…ist-dospel-52470
Machi
A teď vážně Martine, co letiště ;) ?
Lepsi by to bylo jeste na letnakach..
PS Nefunguje mi nacitani clanku starsich nez asi dva dny na acz.. Na mobilu ani na kompu.
Ale klidně zimáky, ty eco pneu nevím nevím
Tak a dejme tomu, že se s tím nesmíříš a trochu si to dovybavíš, nic velkýho, řekněme tak jak to má Swift Sport. Čert vem asistenty, stejně ti pak v autě akorát svítěj kontrolky vypnutí.
To máme vyhřívání sedaček, autoklima, všecha okna v elektrice, bezklíč, LED světla, kamera, navi a metalíza = cca 68t. U SSS se připlácí za pětiletou záruku, Ford ji má v ceně - odečteme tedy 5t, i když se ta prodloužená záruka u Suzuki dá vzít jako výzva k vyjednávání.
No a protože je FieSTa o dost silnější a taky o skoro 300 kg !!!! těžší a žijeme jenom jednou, byl by hřích nedat tam ještě minimálně Performance pack za 25t. Tím to samozřejmě končit nemusí, ale tohle bude taková střízlivě uspokojivá konfigurace.
Takže tu v reálném světě máme 480t vs. 629t. Tj. rozdíl 31%, a i kdyby ses tedy vzdal toho samosvoru, jako že já bych to neudělal, tak je to pořád 26% a 125t. Žádné velké přiblížení prostřednictvím slev u obou aut v současnosti taky nelze očekávat.
Každopadně pokud si limitovan finančně nebo z jakohokoliv duvodu nechceš dat vic tak je vyběr v tomhle segmentu značně limitovan pokud chceš něco horkokrevnějšiho. Osobně si myslim, že SSS i když značně oproti předchudci podražil je stale za fajn prašule.
Ne kombik na 19" kolech, co ma sice 450 koni, ale jede jen rovne.
A tim mene jakekolv SUV.
;-)