Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet – Není tam slovíčko sport navíc?

88 komentářů

comper
Zrazit jednu hviezdu za tvrde plasty a trochu vyssie sedenie je pri tejto kategorii auta neobjektivne, z autora cely test ide zaujatost voci autu a to sa premieta aj do hodnotenia. A mimochodom minuly swift sport mal 100 kw, 92 kw mala az predminula generacia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasím s tebou, že test se nese v negativním duchu, přitom SS je jedno z aut, za které buďme rádi, že se dají ještě koupit, malé, lehké, rychlé a obratné, přitom i docela sympaticky naceněné autíčko.

SS sport minulé generace - to byl spíš facelift ne? 92Kw měl předfacelift, 100kw pofacelift... minimálně to auto, pokud mu říkají jiná generace, bylo skoro stejné :D


P.s. Woody, jezdíš autem pro holky ! :D A já to neřekl.... :D
Avatar - Emel
Emel
Ne, tak minulá a předminulá generace se lišily docela dost... a mimo jiné až v té minulé přišel SSS jako 5d.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Avatar - Emel
Emel
Věř :-)
Já mám to první, to je předminulá generace po faceliftu, vyráběná cca. do 2010.
To druhé je minulá, auto je větší, místo 1.3 je základní motor 1.2...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Sympaticky naceněné už moc ne, aspoň sympaticky vybavené.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Trochu se dovzdělej. Nejen Fordem živ je člověk. ;-)
http://www.auto.cz/…ist-dospel-52470
_Teddy_
Suhlas. Zrazit hviezdu za plasty je blbost! Casy dobania palcom do palubky a chrochtania blahom nad makcenymi plastami su uz prec. A tato obsesia urcite len "uplnou nahodou" skoncila prave vtedy, ked tvrde palubky zacala robit aj Skoda...
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Ahoj všem, úplně nesouhlasím, že je test apriori negativní, Swift mě překvapil příjemně, což je napsáno i v závěru, slušný čas na kolo, pocit lehkosti... Nelíbí se mi aktuální design, posaz za volantem a popravdě při porovnání s bezprostřední konkurencí jako je Fiesta ST nebo Polo GTI, bych to opravdu viděl spíš na ty čtyři hvězdy. Moc příjemné, cenově atraktivní autíčko, ale Fiesta ST i to Polo GTI jsou hlavně z pohledu výkonů někde jinde. I cenově samozřejmě,
Machi
nippon
Tak tomuto nerozumiem. Machi, nemôžeš toto auto porovnávať s 200 konovymi autami a kvôli nižšiemu výkonu mu znížiť hodnotenie.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Jak to? Je to stejná kategorie, malý hot-hatch. A zatímco Fiesta ST jsme naprosto nadchla, Swift "jenom" příjemně překvapil. A k těm plastům - přece jsem psal, že mi tvrdé plasty nevadí, zvlášť v malém autě, tady ale jejich povrchová úprava vypadá hodně lacině.
nippon
Fiesta st stojí 24.000!!! Neporovnateľne viac.
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
To ano, ale ty peníze tam jdou vidět, auto je rychlejší, zábavnější, s hezčím interiérem. Chápu, že je dražší, výkonnější a tedy hůř srovnatelná se swiftem, je to spíš takové ilustrativní srovnání. Prostě Swift je velmi schopné rychlé a skvěle vybavené autíčko, pokud by to ale někomu nestačilo, je tady dražší a výkonnější fiesta, která za víc peněz té muziky udělá opravdu víc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to je jasný, že Ford je lepší, žejo :D:D

A teď vážně Martine, co letiště ;) ?
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Řekněte kdy, nejlíp víc termínů a já zjistím, jak to tam vypadá!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš by asi bylo lepší dát volné termíny, ale ok, zkusíme to dát dohromady. Možná by stálo za to dát třeba na hlavní stránku anketu, kdo a kdy by se účastnil :) Zájem tu byl veliký.
DonVito
Co za dva tydny?

Lepsi by to bylo jeste na letnakach..

PS Nefunguje mi nacitani clanku starsich nez asi dva dny na acz.. Na mobilu ani na kompu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já bych byl pro.
Ale klidně zimáky, ty eco pneu nevím nevím
Niemand
Tak buď porovnávame autá podľa ceny, alebo pôdorysu. Takto môžem povedať, že Golf GTI nestojí za nič, lebo medzi hatchbackmi je aj Audi RS3, ktorý je síce drahší, ale cenu si obháji.
Orm
Nerozumím - Fiesta ST je o 10% dražší než Swift Sport, pak je hodnocení více než OK.
nippon
Swift stojí 18.600. Fiesta ST 23.990. A to je podľa teba 10 %? Skús to preratat ešte raz.
Avatar - iudex
iudex
V Čechách taký rozdiel nie je, to len u nás je FieSTa strašne predražená, ja som si ju s trochou výbavy nakonfiguroval na 27070 eur a to už som na dostrel o triedu väčším hothečom.
nippon
Aha. Nepozeral som český cenník.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
u nas su obecne vsetky fordy predrazene ... ;-) ... a nie ze len fiesta ST .. ale dobre im tak... predavaju tu houno... a ani mi to nevadi
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Fiesty su drahe ja som kupoval 1.6 tdci nie v plnej vybave Titanium za nej 18 000 euri
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
novu fiestu som dodnes videl u nas len raz.. a to sa uz predava pekne dlho ( rok a pol? ked nie viac )... akoze fordy u nas su mrtve... mondeo nikde fiesta nikde.. Kacko a KA+ sme pre istotu ani nemali ... ecosport tiez neviditelny.. edge som videl tiez asi raz... a pre istotu tiez uz skoncil... ja vidim od fordu len focus a predosle fiesty v podstate
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, když už tak o 13%. Je potřeba srovnávat pětidvířko. A dostaneš super HH s manuální klimou, halogenama a švihadlama vzadu. :D :yes:

Tak a dejme tomu, že se s tím nesmíříš a trochu si to dovybavíš, nic velkýho, řekněme tak jak to má Swift Sport. Čert vem asistenty, stejně ti pak v autě akorát svítěj kontrolky vypnutí.

To máme vyhřívání sedaček, autoklima, všecha okna v elektrice, bezklíč, LED světla, kamera, navi a metalíza = cca 68t. U SSS se připlácí za pětiletou záruku, Ford ji má v ceně - odečteme tedy 5t, i když se ta prodloužená záruka u Suzuki dá vzít jako výzva k vyjednávání.

No a protože je FieSTa o dost silnější a taky o skoro 300 kg !!!! těžší a žijeme jenom jednou, byl by hřích nedat tam ještě minimálně Performance pack za 25t. Tím to samozřejmě končit nemusí, ale tohle bude taková střízlivě uspokojivá konfigurace.

Takže tu v reálném světě máme 480t vs. 629t. Tj. rozdíl 31%, a i kdyby ses tedy vzdal toho samosvoru, jako že já bych to neudělal, tak je to pořád 26% a 125t. Žádné velké přiblížení prostřednictvím slev u obou aut v současnosti taky nelze očekávat.
Avatar - miromen
miromen
Ten cenovy rozdil je rozhodně větši. Na druhou stranu se mu neda divit. Přecejen je Fiesta větši a těžši, sedačky Recaro taky nejsou zadarmo, už jen ten napis pravděpodobně bude něco stat nebo to, že fiesta vyjiždi na Michelin Pilot Super Sport. To vše jsou prostě prachy navic. No a za koniky se plati všude a co kuň to cca 1000kč navic a už to maš 60tkč. Dale by se musela pitvat vybava a hlavně to nejsou stejna auta a navic od ruznych vyrobcu.
Každopadně pokud si limitovan finančně nebo z jakohokoliv duvodu nechceš dat vic tak je vyběr v tomhle segmentu značně limitovan pokud chceš něco horkokrevnějšiho. Osobně si myslim, že SSS i když značně oproti předchudci podražil je stale za fajn prašule.
_Teddy_
Pane Machala, Swift (aj ked ma v nazve "sport") nie je hot-hatch, ale skor taka "oplechovana motokara". Male, svizne, sikovne auticko. Fiesta-ST je cenou aj vykonom predsa len trochu inde. Ak chceme take auta porovnavat, tak potom by pri ich hodnoteni pocet hviezd mal zodpovedat pomeru hodnota/cena, a nie tomu ze drahsia Fiesta s +50 konmi vyzera lepsie a ide rychlejsie...
Avatar - iudex
iudex
Je to hotheč, je robený ako hotheč (teda najsilnejšie auto daného modelu so športovým naladením zamerané na jazdnú zábavu) a teda je logické porovnávať ho s inými malými hothečmi. Tam pochopiteľne bude strácať výkonom a dynamikou, ale získava nízkou hmotnosťou, výbavou a cenou. Proste niečo za niečo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a presto prave tohle je sportovni auto.

Ne kombik na 19" kolech, co ma sice 450 koni, ale jede jen rovne.
A tim mene jakekolv SUV.
;-)
99matthew99
A pritom ich modla vw to ma v pole uplne rovnako. Kazdy jeden plast je tvrdy. Tak ale treba si rypnut.
Avatar - miromen
miromen
Nehledě na to, že Polo GTI neni HH, ale pruměrně fungujici GT. Jen o konich to rozhodně neni.
Avatar - iudex
iudex
Jasné, hotheče robí len Ford, VW robí nudné plečky pre dôchodcov. Choď si podať ruku so zúfalcom xxc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě tak 3 roky nazpět by to miromen napsal přesně opačně ;)
kyklop
To boli onanie nad téesíčkom :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano a Fokus3 byl fuj... skoda, ze nemám sílu ani čas dohledávat diskuze :D
Avatar - miromen
miromen
Neni nad to, když si někdo domyšli a ma v tom jasno. Za každou cenu poukazat nepravdou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chceš mi říct, že v době, kdy jsi vlastnil Golfa TSI si mi nikdy nenapsal, že je to lepší auto, než Fokus 3 a že jezdí líp? :D
Avatar - miromen
miromen
Psal jsem a tvrdil to same a to diky tomu, že to tak prostě je, takže špatna paměť.. A i proto jsem psal, že kdybych vybiral mezi HH tak bych šahl po nějake "bačkoře" ala Golf GTI. Nebo po něčem, kde je zachovana i vyšši davka kultivovanosti a nejen přehnaněji nějake nezbedne "hovado".
Avatar - Ozzman
Ozzman
O tom, že si otočil své sympatie o 180stupnu směrem od VW k Fordu snad nemusíme polemizovat, zrovna my dva jsme tu vedli sáhodlouhé debaty o tom, jak jezdí Golf lépe, než Fokus kterým jsem ti já argumentoval (ten Fokus, který sis pak koupil) a taky o spolehlivosti TSI. Dnes je to přesně naopak.... :) Ale tvoje věc...
Avatar - miromen
miromen
No to je pravě pěkně vidět, že si toho moc nepamatuješ. Protože ja jsem se vyjadřoval akorat tak G6 vs FF2 v době vlastněni golfa a o FF3 jsem se prakticky vubec nezajimal. Navic jsem rozhodně nebyl z TSI odvařeny jen jsem se vyjadřoval k tomu, když někdo z těch motoru dělal totalně nospolehlive motorizace, ktere se rozpadaji po par tisicich a občas jsem se snažil o realitu co do funkčnosti a spolehlivosti u těchto motorizaci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, koukám jak uhýbáš :D Mluvil si o FoFo3. generace, tehy aktuální, která už není to co býval FoFo2 ;) Já to snad o víkendu najdu....
Avatar - miromen
miromen
Konečně si napsal pravdu. To, že koncern neděla zrovna v kompaktech HH s větši davkou fun factoru je znama věc. A Polo GTI je už uplně mimo tuto kategorii.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A ty plasty v Polu jsi viděl na obrázcích z internetu nebo přes sklo? Palubka je okolo dekoru měkčená. Ne že by byl interiér Pola jinak nějak zvlášť kvalitní, ale z nějakého důvodu se zrovna na tomhle nešetřilo.
Avatar - iudex
iudex
Mne to naopak prišlo objektívne a vyvážené. Martin skrátka nemal moc pozitívne spomienk na predchodcu a to sa logicky premietlo do očakávaní od nástupcu, ktorý ho ale presvedčil, že je oveľa lepším autom po všetkých stránkach. Takže ja ten test vnímam naopak veľmi pozitívne a ako chválu auta.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Stejně to vnímám i já. Až na ty neustálé poznámky o holkách :D Ne že by se mě to nějak dotýkalo, ale v mém soukromém průzkumu se holkám líbila úplně jiná auta - třeba Clio, CX-3, Urus. :-[] :-[] Celkově nicméně Martinovi nemám co vytknout.
Avatar - lamal
lamal
V tomto hra rolu farba a velkost auta ako taka... v ciernej vyzera naopak celkom decentne a nasupene.
Gagarin235
Swift Sport se mi vždy líbil ... snad až na to že ta první generace byla zpřevodovaná na krátko a tudíž se s tím téměř nedalo jezdit na dálnici (jen jako nouze nejvyšší) . Další auto co se mi líbí a o kterém se říká, že je holčičí je golf čtvrté generace ... Snad jediné vysloveně holčičí auto, které moc nemusím, je Volkswagen New Beetle...
Avatar - Stewee
Stewee
Suzuki je sympatická značka, avšak interiéry týchto áut sú naozaj lacné, čo znamená použitie veľa tvrdých plastov, čo pôsobí dosť lacno. No veľa muziky za tie ceny nemožno ani čakať. Preto strhávať body za lacný preplastovaný interiér je nefér. Potom pri hodnotení Pola GTI alebo Fiesty ST treba strhnúť hviezdu za vysokú cenu. Veď od ceny sa odvíja jeho vypracovanie. Toto by naozaj malo byť vnímané v širších súvislostiach.
Obávam sa, ako budú časom tie plasty v Suzuki pracovať a pri zmenách teplôt vŕzgať. Máme doma Suzuki Splash, tiež samý tvrdý plast v interiéri, ale zatiaľ po 8 rokoch nevŕzga (garážované auto, čo možno napomáha nezvrzganiu interiéru).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suzuki ma vsetko velmi prijemne vozy... krstny ma SX-4ku ale este s 1,5kou .. lebo boli potom aj silnejsie 1,6tky... a zatial vyzera ze mu sluzi dobre... mne sa zase moc paci vitara ... ale aj S-cross a vlastne aj ten swift je pekny... a teraz uz maju aj nove jimny... a aj baleno sa mi pacilo az kym som do neho nesadol .. tam je uz vidiet iste kompromisy ktore vzhladom na cielenie auta su asi ocakavane takze suma sumarum.. co suzuki to velmi sympaticke a prakticke auto .. ziadne pozovanie a pod.. ... ved u nas je suzuki aj medzi napredavanejsimi znackami na trhu a ja sa ani nedivim ked vidim vsetky tie ich sikovne auta .... :yes:
kovv
Dovoluji si oponovat s denním využitím. Na denní ježdění není auto vhodné. Má celkem velké problémy s podélnými nerovnosti (příčné zvládá s přehledem) a jeho vlastnosti na mokrém povrchu či jízda za deště jsou dost na hraně. I Fabie toto zvládá daleko lépe. Pokud chcete Swifta jako auto druhé auto, tak pro rodinu je taky nevhodné. Do zadu, byť má isofix, se nevejde větší sedačka (do 35 kg) a to jak na výšku, tak i na šířku (překrývá samici pásu). Jízdní asistenty včetně kamery jsou úděsné například oproti Škodě či Subaru. Pokud to chcete na blbnutí za pěkného počasí a na cesty bez podélných nerovností, tak je to super auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvíš o Swiftu běžném, nebo o Swiftu sport? Sport má mít přepracovanou zadní nápravu, tak to může mít vliv.
kovv
O Sportu. Na mokru a podélných nerovnostech je to fakt o hubu. Auto mi za daných podmínek přišlo neovladatelné. Přitom za sucha a na kvalitních cestách je dost zábavné. Řekl bych takové malé BRZ.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono aj ten kratky razvor v kombinacii s lahkou kasnou a lahkym zadkom asi nie je zrovna na sportovanie na mokru vyhoda... ale na male auto je to aj tak paradna kara .. a nakoniec fyziku aj tak neoklameme takze ked obcas treba spomalit tak treba spomalit .. ved nic sa nedeje ... :yes:
kovv
Jasně, ale je blbé když Vás potom za deště předjede skoro každé auto :-( . Nadruhou stranu podvozek dává krásně vědět o povrchu na kterém jedete a tím pádem vás i krotí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja mam male auta obecne moc rad.. takze takyto swift sport to by bola pecka s tym rezat kopcovite zatacky .... tak tak... kazdy podvozok ma svoje limity to je jasne ale je fajn ked o nich da soferovi vediet este skor nez ich nahodou prekroci

PS: inak dnes som prvykrat videl v KE novu supru ( cestou z prace ) ... taku sedosivu .. takze je fajn vediet ze aj u nas na vychode uz minimalne jedna supra jazdi ... a zozadu mi prisla ako nejake bmw kupatko ... ale je fakt masivne svalnata a nizka... nic podobne brutalne som uz dlho nevidel ... akoze brutus... za mna nekomromisna vizaz ( carrera je vedla toho svojou vizazou auto kludne aj pre zeny ) ... aneb testosteronove sialenstvo na 4 kolesach .. akoze fakt masaker... za mna supra :yes:
baron518
Pokud milujete okresky, dám vám jeden tajný tip - Dacia Sandero 0,9TCe. Motor se dá poladit na 120k a 200Nm, no a pokud na předek hodíte vrtané a drážkované kotouče z Clia a keramické desky, na okreskách bude jen málo aut, co vám ujede. 0-100 za 8,9s, maximálka 190km/h. Ale lineární průběh zrychlení 110 - 170km/h. Tudíž, i na dálnici v pohodě ujíždíte ve zrychlení všem litrovým Scalám a podobným odvozeninám, o 1,9TDi ani nemluvě. A co víc!!! Pokud přepísknete zatáčku, auto se chová naprosto neutrálně - něco na způsob Oplu Calibra Turbo 2,0 4x4, která šla taky lehounce do smyku na všechna čtyři kola. A další benefit - toto auto nerozhodí ani natvrdo zašlápnuta brzda v apexu zatáčky.
Mám ji navíc v LPG, kde jezdí, jak z praku. Najeto bez jediné závady a vrzání už 70000 kiláků. No, najeto - spotřeba 15 litrů LPG na 100km hovoří výmluvně.
Avatar - iudex
iudex
Len malá otázka, prečo chceš voziť 35 kilové dieťa v detskej sedačke? To už je dosť veľký capart, tomu maximálne podsedák, možno i bez.
kyklop
:yes: asi tak
kovv
Myslel jsem sedačku 15 až 35 kg. Takže s 17 kilovým dítětem máš s kvalitní sedačkou smůlu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dovoluji si oponovat s nevhodností pro denní využití. Myslím, že podobný příspěvek jsem četl už pod Koubkovým testem na garáži (plejády v avataru ?). Vážně netuším, kde jsi přišel k tomuhle pocitu, ale já Sportem jezdím denně už tři a půl měsíce. Za sucha, mokra i v prudkém dešti. Že je na mokru auto v podstatě neovladatelné nebo že mě za deště předjede skoro každé auto, to je něco tak strašlivě přitaženého za vlasy, že asi ani nemá smysl pokoušet se to vyvracet. Uvažoval jsem, jestli se takhle nemůže cítit někdo, kdo je zvyklý používat AWD, ale neustálé srovnávání s Fabií vyloučilo i tuto možnost. Ano, SSS se chová na mokru (ale i na suchu) jinak než Fabie, ale žádná zákeřnost v tom není. V podstatě nemám důvod s ním jezdit nějak znatelně jinak než za sucha. Více zábavy, více lechtání v žaludku, to je vše. A když pak opravdu dojde na přímé srovnání, tak tam, kde můj Leon FR na mokru už (ne)poslušně putuje ze zatáčky po tečně ven, tam je Swift pouze zakleklej a drží.

Vhodnost coby druhého auta do rodiny jsem po vyzkoušení posoudil tak, že jsem ho pořídil jako druhé auto do rodiny. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš to marný, nemá isofix vepředu u spolujezdce, není to auto do rodiny :-[]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nějak se to s těma isofixama rozmohlo. Mrknu na stránky WHO, jestli to nezařadili mezi infekční choroby. :-) Nicméně auto,cz by mělo jít s dobou a zařadit to do srovnávacích tabulek u všech typů aut. Nevyzbrojen touto vědomostí můžeš při nákupu MX-5 nebo třeba Jimnyho krutě naletět. ;-)
kyklop
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, teď si představ, že si třeba ve své nevědomosti koupíš MX-5 a 4člená rodina se nevejde! To bude žalob!
baron518
Taky s Tebou souhlasím. Na mokru se tyhle obludy s těžkými motory v zatáčkách nechytají ani náhodou. Auto s váhou 1000kg s tím nemá problém a pokud jej obuješ alespoň do Bridgestona Turanza 05, tak 180km/h po dálnici v dešti dá jen málokteré auto....:)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v takomto kompaktnom a nadalej relativne lahkom aute mat 103kw 1,4 turbo... to musi byt ina parada :yes:
Jarko
Ver mi ze aj je. :)

J.
Pardubická Kulturní
A aká je?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ja mam 500X a taky jsem uz dostal otazku, jestli je ruzovy.
A neni. Je to fajn auto. Takze i Swifta asi muze ridit chlap.

I kdyz pripoustim, ze jediny opravdu chlapsky auto je puvodni Defender.

;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no ja po dnesku si neviem predstavit zensku v supre... kym ale napriklad v carrere by som si to predstavit vedel.. sranda

a naopak ako ciste zenske auto mi dnes sedi neskutocne yaris... co yaris to zenska za volantom.... uplne az neskutocne ale tak to je co si vsimam .... akoze prisaham... a to nemoze byt nahoda :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Až na pár drobností vlastně nevím, co se tady Martinovi vyčítá. To podstatné, co SSS charakterizuje (a odlišuje od jiných) vystihl naprosto přesně. Je to kouzlo neskutečné lehkosti, a jak to přesně Martin napsal, zní to banálně, ale jinak to popsat nejde. S tím rozdílem, že já tohle miloval už na atmosférickém předchůdci. A ta lehkost kastle, minimální převisy a mimimum hmoty, která by se vás snažila někam tahat, ovlivňuje vše. Obratnost, chování v zatáčkách a celkově pocit, že to JEDE. No a teď s tím turbem to jede i skutečně. Nenechte se zmást továrními údaji zrychlení, jede to líp.

Ale hlavně, s tímhle prckem je pořád zábava jezdit. Je to auto (další banalita, ale co nadělám), které cítíte, s kterým si můžete pohrávat, zkoušet co snese, házet ho do zatáčky víc a víc na hulváta...a stejně vás nepodrazí. Po delší době manuál, který mě opravdu baví.

Heh, auto pro holky. No, myslím, že holkám by se nelíbilo tužší řízení a poměrně úzké sedačky, a ani ten podvozek není zas až taková peřinka. Ale OK. Mám tedy v oblibě auta pro holky a taky auta pro kadeřníky. ;-) Ta žlutá je podle mě mimořádně hnusnej odstín, proto mám modrou.
Avatar - Emel
Emel
Takticky jsem počkal, až to sem napíšeš ty, abych zbytečně neplýtval svým talentem. Takže... podepisuju, ať slouží, příští srázek dáme se Swiftama :-)

Jinak k testu... test ok, ten nadpis možná zbytečně... bulvární?

PS: doufám, že jsi jako předseda klubu nesledoval diskusi pod příspěvky na elektrifikaci... :-)
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nadpis řekl bych zbytečně provokativní. Jestli to má být taktika ke kliknutí na článek, tak asi jo - takhle to dělá bulvár, takhle vyřvávali kameloti Večerní Prahy ve stanicích metra. ;-)

Mně to žíly netrhá, ale škoda, že pak test samotný někteří čtou už dopředu s rudýma očima. I když je jeho závěr docela jiný.

PS: Nesledoval, zdraví mám jenom jedno. :-)
Avatar - Emel
Emel
– Neopatrná důchodkyně uhořela i s dítětem…
– Hrůzný nález v popelnici…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - woody-alien
woody-alien
http://youtu.be/3enwiMWTLic?t=1438
Avatar - white label
white label
Taky jsem úplně nepochopil to: "Při pohledu na nový a jak jinak než žlutý Swift Sport (viděli jste ho někdy někdo v jiné barvě?)..."
Já ho viděl naživo už ve všech barvách a nic horšího, než tenhle odstín žluté, se zatím na SSS nenabízí...
Avatar - woody-alien
woody-alien
To je právě jedna z těch drobností. ;-)
Pravda je taková, že téměř všechny předváděčky jsou žlutý, auta pro novináře jakbysmet.
http://img2.auto.cz/…ull/5655370_.jpg
Což nic nemění na tom, že je to opravdu hnusnej odstín, kterýmu většina fotek ještě spí lichotí.
Avatar - white label
white label
Jo, Ondra měl taky na test žlutou, takže novinářům to tak připadat může, ale jinak po cestách jezdí i v jiných barvách.
Pardubická Kulturní
Auto mám už od února,s voody-alienem(Martinem) souhlasím,ale mám pocit,že tu nepadla ještě jedna věc.S tímhle autem se dá taky v pohodě jezdit za 5,5 litru a vůbec to není ekojízda.
PS: Z diskuze mám pocit,že se tady spíš řešily vlastnosti Fiesty ST...
SWIFT SPORT VE SVÝ KATEGORII A V CENĚ DO PŮL MEGA VŮBEC NEMÁ KONKURENCI ;-)
Jarko
Ako majitel tej "hnusnej zltej" pozdravujem :D

Pri 0 - 100km/h mu namerali ak dobre pamatam 7,46s

J.
martin.blader
Opět zmíněn klasický omyl, že motor nemá smysl točit do omezovače. Auto na daný rychlostní stupeň sice táhne nejvíc tam, kde je nejvyšší moment, to ale neznamená, že vyjde nejrychleji řadit tak brzy. Maximální zrychlení nastává tehdy, pokud maximalizujeme moment na kolech a tam je potřeba najít optimum mezi dvěma efekty. Přeřazením na vyšší převodový stupeň se sice dostanu do otáček s vyšším točivým momentem na hřídeli motoru, ale zároveň si o ten nižší převodový poměr snížím moment na kolech. Čili je to celé otázka toho, jak rychle klesá moment za tím maximem a jak velký je rozestup mezi danými dvěma převody.
Obecně jsou tedy ty ideální otáčky k přeřazení mezi každými dvěma převody jiné. Je zjevné, že to není úplně jednoduchá úloha a je potřeba to spočítat pro konkrétní převody a momentovou křivku. Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka. Mezi nejvyššími převody už jsou zas rozestupy poměrně malé, takže typicky u nafťáků, ale v menší míře i u turbobenzínů se vyplatí nějaké otáčky obětovat a skutečně řadit před omezovačem. U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače.
Avatar - lamal
lamal
S teoriou suhlasim, ale s tymto nie, existuje dost vynimiek v praxi:

´´Například přeřazení z 1 na 2 je vždy nejrychlejší až do omezovače, protože je tam obrovský rozestup a ta jednička v celém spektru táhne víc než dvojka´´

´´ U atmosfér a i sportovněji laděných turbobenzínů se ale zpravidla vždy vyplatí točit až do omezovače´´

Pokial je prepad krivky kr. momentu vo vysokych otackach moc strmy a obmedzovac zbytocne vysoko, tak to neplati a stava sa to pomerne casto... aj TDI mozes tocit do 5tis ot ale ak mas 6kvalt staci 3-3500ot a dat 2ku kde spadnu otacky na 2tis a ked das trochu preklz spojky tj udrzis plniaci tlak z casti tak si rychlejsi omnoho nez ho na 1cke krutit do 5tis kde poslednych 1000-1500ot uz umiera... neda sa to brat ako pravidla, kt. platia v 100% pripadov aj ked s teoriou suhlasim
martin.blader
Jak jsem psal, záleží na konkrétním motoru a zpřevodování, čili nemusí to tak být úplně vždy, ale většinou ano.
Především jde o to vymýtit představu, že když motor táhne nejvíc mezi 2000 a 4000 otáčkami, tak nemá smysl točit nad 4000. To je naprosté nepochopení pohonného ústrojí, které kromě motoru obsahuje i převodovku.
Avatar - lamal
lamal
jj ale pocitovo je to tak, ak sa nieco trapi a vadne pri vytacani - nebavi ta to aj ked na stopkach to je efektivnejsie :D
martin.blader
No zábavné to není možná tehdy, když člověk jede na vyšší stupeň ve 2000 rpm, šlápne a plyn a čeká, co se bude dít. Pak si nejvíc užije tu oblast maximálního momentu a konec bude mdlý. To ale samozřejmě není způsob, jak co nejvíce zrychlovat.
Avatar - lamal
lamal
to si dobre napisal, dostavame sa tak k dovodu preco chces co najlepsie zrychlovat... tak preco ? ak pre zabavu, tak je to o pocitoch, ak na stopky, alebo pretekanie sa s niekym, tak to zabava v pripade vadnuceho motora nebude, ale vysledok bude podstatny... kvoli comu najcastejsie zrychlujes ty ?