Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Start dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Co nemá, to nepotřebujeme

V roce 1989 se stal Fiat Tipo evropským autem roku. Novodobé tipo sice ceny nesbírá, ale reprezentuje nekomplikované auto za solidní peníze. Jak obstojí v našem ročním testu?
Zpět na článek
13. 10. 2019 13:00
Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
...pro ty, kteří chtějí normální jednoduché rodinné auto s předpokladem levného servisu a dlouhé životnosti bez brutálně drahých oprav - bez hnusných, ponižujících tříválců, bez odporné hybridizace, bez ke karbonizaci náchylného přímého vstřiku benzínu, bez digitálního displeje, bez el. P brzy a podobných s.r.a.č.e.k.. K tomu kupující získá díky vyšší karoserii výborně přístupný a velmi prostorný interiér, nadprůměrně spolehlivé motory, velmi robustní podvozek vhodný i na dlouhodobý provoz po nezpevněných (či děravých českých) silnicích, standardně 6st. převodovku i u základní motorizace, naprosto intuitivní ovládací prvky, pohodlná sedadla, výbornou pozici za volantem a velmi slušný podvozek s předvídatelnými reakcemi na limitu a výborným komfortem odpružení (pokud ovšem nezvolí nesmyslné 18ky). A k tomu jako bonus sympatický design s italskou elegancí a auto, které nestojí na každém rohu a s velkorysou nabídku 3 druhů karoserie! Nevýhody - ano, plasty v interiéru působí lacině, čímž řadu povrchně hodnotících lidí toto auto bohužel odradí. Milé Tipo, v dnešní eko-levičáky z.k.u.r.v.e.n.é automobilové době je tvá existence téměř zázrak, proto se modlím, abys v nabídce vydrželo co možná nejdéle!!! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
13. 10. 2019 11:19
Re: Třída?
Proč? Cílovka je rodinka s průměrným příjmem, která najezdí třeba 10tkm za rok. Jestli by srovnatelné "úsporné" turbo jezdil za 5-6, tak jsou to 2l/100... řekněme 0,7Kč/km, takže ročně "propálíš" třeba 7000Kč v palivu navíc. 7000 za rok... to je v celkových nákladech poměrně zanedbatelná částka. Navíc ten motor jako nepřímovstřik má i svoje výhody. A naměřených 95kW a 227Nm... to slibuje i tu moji "trochu výkonu pro radost navíc", bráno optikou cenovky.
13. 10. 2019 13:16
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
Vyborne a trefne zhrnutie! 👍
Avatar - _Karel_
13. 10. 2019 11:32
Re: Třída?
No podle mě to napsali jako pitomci. Dostanu auto o TŘÍDU větší, než Fabia. Byť lowend.
A do střední třídy tedy nenakukuje ničím, to je taky pitomost. Správně asi mohlo být, že technicky je to o půl třídy výše, než Fabia (dejme tomu), a pak, že Tipo nahlíží do NIŽŠÍ STŘEDNÍ a úplně ji nedosahuje. Opět technicky, dejme tomu.Jako by úplně zapoměli, že mezi Fabií a střední jsou ještě kompakty.
Avatar - _Karel_
13. 10. 2019 08:38
Třída?
Moc tomu nerozumím: "za cenu Fabie nabízí auto o půl třídy větší" a proti tomu "Tipo nahlíží do střední třídy, ale úplně jí nedosahuje"
Tipo copak není nižší střední?
13. 10. 2019 19:24
Pár připomínek
Super napsáno, Arese! Tipo u nás dává smysl se základní 1,4, většina ho kupuje tzv. za živé (s DPH). Prodejce mi tvrdil, že základ z koláče zabírá cca 95 procent. Přesto mám TJet. A jezdím za necelé čtyři litry. Samozřejmě v přepočtu, mám tovární LPG verzi. Najeto za necelý rok 35 000 km zatím bez jediného problému. K článku. Tipo je uvnitř širší než Octavia, takže do nižší střední za mě patří. O "lowendu" uvnitř ať si každý udělá obrázek sám, mě tam nic nesere a nic nevrže! Ovšem U-connect neumí česky. Sedačku mám s el. bederkou a nikdy mě záda nebolela, ovšem sedák je tvrdší. Schod v zavazadelníku není, pokud nevyndáte plato v kufru, sedačky se tak sklopí do roviny. Roletka je k vzteku, to je pravda. Rozklepaná kastle, nějak nevím, co si pod tím představit? Už Machi napsal, že je to tuhý auto, dávám mu za pravdu. Nemám xenony a základ svítí velmi průměrně. Dal jsem lepší žárovky, výměna po chvíli laborování v pohodě. TJet se mi rozjel po cca 15000km a spotřeba šla dolů taky. Je to takový benzínový diesel, což ostatně ukazuje křivka. Hned po koupi jsem jel zpět Mohelničák a vytáhnul ho bez problémů na šestku na cca 2000 otáček. Oni mu také nedali převodovku (ta moje je velmi přesná) dlouhou jako Volha, což se dělá u foukaných litrů běžně. Na čtyřku padesátku udrží s přehledem i ve stoupáních. Konečně kluci ze SM píšou, že jede obdobně jako korejská foukaná čtrnáctka. O tom, že silně zaostává za 1,4TSi, tak teď tu o Jeníčkovi.. Za slabší 92kW verzí pochybuju a za silnější to o parník rozhodně není. Pokud chcete porovnávat špičkové motorizace, téměř identický agregát s Multidrive a větším Garettem (já mám IHI) se 170 koníky by ho přetřel, jen by v Tipu cenově dotáhnul koncern, a to by Fiat asi neprodal. Na plyn je motor ještě tišší (102 oktanů). Ještě k vyšší spotřebě. Přímovstřikoví rekordmani občas nepřiznají, že do toho lejou jen prémii a nádavkem aditiva. Což ty náklady trochu navyšuje. O dalších potenciálních hrozbách nemluvě (karbon, LSPI, rozvody atd.). Tomu
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 16:42
Re: Třída?
A kolik let budes muset jezdit, abys dohnal rozdil porizovaci ceny?
Navic, kdyz Ti to vraci i u Fiata levnejsi servis.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 16:21
Re: Třída?
Určitě nemávne rukou, třeba ho odradí už vyšší povinné ručení než u litru... každému dle jeho gusta. Já mít na výběr z 1.0TSI 85kW a 1.4T-Jet 88kW, vzal bych T-Jet.
13. 10. 2019 14:40
Re: Třída?
Pokiaľ priemer osciluje okolo 7,2 tak o dva menej je 5,2. Je to bežný priemer novinárskeho jazdenia s napr litrovým tsi? Nie je. Pokiaľ s tým budeš skákať najmä v meste a okolí a nájazd napríklad 10k km ročne poskladáš z jednej alebo dvoch dovoleniek a zvyšok z toho mesta, tak pomerne rýchlo môžeš naraziť u priamovstrekového motora na problémy
Avatar - _Karel_
13. 10. 2019 12:54
Re: Třída?
Za prvé to velmi pravděpodobně nebude sedm tisíc, ale spíš polovina.Moc nevěřím, že srovnatelné motory jezdí o 2l úsporněji.
A za druhé se cena celkového provozu auta skládá ze spousty položek, a litr spotřeby může být klidně vyvážen levnějším servisem, pořizovací cenou....
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 16:52
Re: Fiat
A ted si predstav, ze presto, ze mam vyssi nez prumerny prijem a rocne najezdim asi 25 tisic kilometru, budu si kupovat Tipo.
HB a s atmosferou.
Dokud to jde.
Proc?
Protoze chci utulne auto, prijemne na pouzivani, solidne postavene a s rozumnymi naklady na servis - a chci ho bez asistentu.
Fakt dokazu zaparkovat, a dokonce i odhadnu, kdy si mam dat pauzu a kafe.
13. 10. 2019 12:58
Tipo
Tipo sa veľmi podaril po dizajnovej stránke. Neviem ako je na tom po stránke spoľahlivosti. Je tu veľká konkurencia, ktorá víde lacnejšie a s bohatšou výbavou......
Avatar - palix
13. 10. 2019 18:05
Re: Třída?
Keď radia Scalu do nižšej strednej, tak Tipo tam patrí na 100%. Do triedy radíme auto nie podľa toho, či je low end, alebo nejaký vrchol, ale podľa rozmerov, ak sa nemýlim ;)
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 16:47
Re: První zkušenosti
No, akorat ze automat u tsi neni automat, ale dvouspojka... a ta spotrebu snizuje, za cenu zvyseni servisnich nakladu.
Takze ten rozdil uz neni dva litry, ale kdo vi jestli litr.
Odecti levnejsi servis u neprimovstrikove, jednoduche 1.4.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 21:11
Re: Třída?
Komplikuješ to zbytečně. Napsal jsem průměr a myslel jsem průměr, tak je zbytečný mě poučovat o mediánu. Je fajn, že i bez ekonomickýho vzdělání víš, že se z hrubý mzdy platí daně, to tě chválím... ale připomínat to tady je rovněž zbytečný.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 21:07
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
No, v teto generaci vydrzi max rok.
Pak dostane motory Firefly... a bude i hybrid.
Nevim jakej.
Avatar - _Karel_
13. 10. 2019 18:49
Re: Třída?
Tvrdím snad, že to není kompakt? Pozastavuji se nad textem, netvrdím, že tipo nepatří do nižší střední.
13. 10. 2019 14:37
Re: Třída?
Sedem tisíc mať alebo nemať nie je málo, ale na ročnej prevádzke auta (myslené celok, nie len spotreba phm) je to pomerne marginálna suma. Zároveň, pokiaľ sa bude s tým autom primárne len skákať po meste, tak čoskoro ťa u priamovstrekového motora čaká zábava
Avatar - Emel
13. 10. 2019 21:34
Re: Třída?
Běžná mladá rodinka si u nás bohužel (soukromě) nové auto nekupuje žádné... proto je potřeba hledat tu cílovku kousek výš. Vím co je průměr a co je medián, myslel jsem průměr a napsal jsem průměr, je zbytečný v tom něco "uvádět na pravou míru", už to na pravé míře je.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 17:34
Re: První zkušenosti
No mam Punto II 1.2: 11 let a 180 tisic km... bez problemu. Olej s filtrem do 2 tisic. Nad plan jen loziska prednich kol.
Mam 500X 1.6 torq, 80 tisic, takze novy auto, zatim jen oleje a filtry.
Dejte rec s nekym s TSI.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 17:29
Re: Třída?
Autocz?
S jejich vztahem k Fiatovi?
Budou jezdit za 9.7.
;-)

Kdyz je uz ted ze sedacky boli zada. Doporucuji prime srovnani se Superbem.
13. 10. 2019 12:28
Doblo
Zajimalo by me kam se ztratil dlouhodoby test na Fiat Doblo.
Avatar - 3_diamanty
13. 10. 2019 13:23
Re: Třída?
tipo celkovo u nas vobec nevidim.. nielen kombik... ale ani hatch ani sedan... paradoxne este ten najmenej sikovny sedan vidim asi najcastejsie ale aj tak hodne malo... a som tiez toho nazoru ze cena je tu najvacsi problem... lebo v danej cenovke mame u nas fakt uz ine vozy... sam som tipo obzeral pred 3 rokmi ale keby som chcel slusne tipo tak fakt treba aspon 17 litrov to si uz vo vodach kde sa da kupit kombik 1,5Tsi leon takze fakt netusim kam fiat mieri a na koho u nas s tymto tipom ale zjavne uspech u nas tento model nema ... a za mna je to prave kvoli jeho neprimeranej cene.....
14. 10. 2019 14:48
Re: Tipo
Já jsem měl Tipo s tou základní 1,4 půjčené a přišlo mi ke svému účelu úplně v pohodě. Je dobře zpřevodované a na každodenní krátké ježdění a občasnou delší jízdu spoustě lidem v pohodě vyhoví. K tomu dostanou nenáročný a spolehlivý motor, který přežije většinu přímovstřikových turbo tříválců.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 21:09
Re: První zkušenosti
No, to asi jo... na cervenou bych to nedal.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 21:04
Re: Fiat
Ale ja jsem koupil auto pred 3 rokama.
Fiat 500X 1.6 etorq.
A hlavne proto, ze ani s predeslym Puntou II 1.2 nemam vubec zadne starosti.
A nemam je dodnes. 11 let, 180 tisic. Dneska uz vlastne asi vic...
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 21:01
Re: Fiat
???
Co ti chybi v Italii extra?

Co je na 5 let slabeho?
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 20:59
Re: Třída?
Proti cemu?
Se spotyrebou se tady ohani tsi - a ty teda levneji fakt nekoupis.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 20:58
Re: Třída?
Nema.
Nastesti.
Primy vstrik ma az "svetluska" (Firefly), ale i ta jen ve verzich s turbem.
Delaji je i bez turba a tu strikaji neprimo.
Je to proste lepsi, mene citlive na kvalitu benzinu a mnohem, mnohem spolehlivejsi.
13. 10. 2019 19:58
..dovětek
jsem se chtěl vyhnout. Navíc moje auto nemá start stop ani filtr. p.s. Ne nadarmo tenhle motor doporučil Vaculík jako bezrizikový.
13. 10. 2019 19:25
Re: První zkušenosti
Posudzovať podľa jedného kusu je až moc jednoduché.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 16:18
Re: Třída?
Jasně. Jsou to třeba nějaká necelá 2% z kupní ceny auta... to není málo... ale ani zase nějak závratně moc. 8-10% za 5 let... rozloženo v čase.

PS: průměrná mzda u nás je 34t, u rodiny nevím... ale "průměrný" příjem jsem nemyslel hanlivě.
13. 10. 2019 15:14
Re: Fiat
No, nevím jak ve SR, ale v ČR je cena v konfigurátoru jen výchozí bod k jednání o slevách, a pak tu jsou ještě skladovky a těch má Fiat naštěstí většinou dost... ;-)
13. 10. 2019 14:31
Re: Fiat
U nás ve vesničce a okolí je poměrně věrná skupinka fiaťáků. Asi se často živí rukama, protože je tu opravdu hodně častý Fiat Doblo, tak 3-4 Tipa, 3 x Punto a jednou 500X. Jak správně píše autor, velkým soupeřem Tipa v kombíku je i30, protože ta je tu opravdu vidět hodně. Pro mě je poměrně velkým překvapením, jak se v posledním půlroce pomnožily Dacie Duster a to většinou ve vyšších výbavách a kupují to hlavně důchodci (včetně invalidních) .
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2019 12:47
Re: Tipo
Projeto nemám, ale dává mi smysl ta základní 1.4. Stojí opravdu málo, má 6MT, s nenaloženým autem to snad nebude taková katastrofa. 1.6 MJet už je drahá.
Avatar - Emel
14. 10. 2019 10:48
Re: Třída?
Ale jo, trh to tak zřejmě vidí taky. Pro mě je 1.4TJet zajímavej motor, kterýmu bych za jeho klady byl ochotný odpustit trošku větší spotřebu... ale objektivně beru že třeba Hyundai má dneska i30 naceněnou tak agresivně, že je to lepší koupě.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 21:14
Re: První zkušenosti
Myslis to elektriku, kterou dodavaji Nemci?
Nevim, ja mam velmi slusne vybavene posledni Punto s 1.4 a zatim se teda chova stejne, jako ostatni fiaty, co mam doma = bezproblemove.
Vlastne jeden problem uz melo: zena loni nacouvala do kupy snehu a utrhla zadni zasterku.
Mam jeste nekdy kupovat Fiata?
13. 10. 2019 19:25
Re: Fiat
Klameš.
Fiat Tipo kombi 1,4 T-Jet 120 k s výbavou Italia Extra
sa na Slovensku predáva za 16590,-€.
13. 10. 2019 19:19
Re: První zkušenosti
Ano, pro "turecké" Tipo, jaká "hrůza"! Úplně stejně, jako když si jde do prodejny pro "tureckou" Toyotu, Renault nebo Ford! ;-) A zanedlouho budeš moci koupit i turecký VW a Škodu. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 17:36
Re: První zkušenosti
Cemu to vadi?
Je mi to jedno.
Chrom uz neni chrom ani na Mercedesech.
13. 10. 2019 18:38
Re: První zkušenosti
Najdi si na facebooku diskusní skupinu Fiat Tipo a zjistíš, že většina majitelů je s tímto autem velmi spokojená. Holt jsme národ, který v 90 % tupě upřednostňuje Škodovku a Hyundai a naopak italská auta většinou pomlouvá stylem "můj kamarád má známého, který slyšel..." a podobné plky. Fakt k smíchu. Teprve za pár let, až v EU Gretismus vůči zdejšímu autoprůmyslu naplno předvede svoji ničivou sílu, teprve pak zdejší rozumbradové pochopí, co Tipo nabízí za benefity (zejména základní čtyřválec 1.4 16V), to už ale bude bohužel pozdě, protože další generace už do Evropy nedorazí (pokud vůbec vznikne) :-( .... :no:
Avatar - 3_diamanty
13. 10. 2019 15:12
Re: Fiat
tak ono nemam problem stretnut ani u nas punto ci maly F500... len to tipo proste nevidim nikde... za to podstatne novsi novy ceed je zrazu vsade... aj v kombiku.. aj v hatchi.. i30 to iste ... to sucane prislo az po tipu na trh ale vidim ich kazdy den ze ich ani nespocitam... este aj tych fastbackov i30 vidim castejsie ako akekolvek tipo .. takze tu fakt asi pojde o cenovy probem tipa lebo inak je tipo skutocne prakticke a sympaticke auto a to aj po motorickej stranke... ale sam by som ho za 17 litrov nebral aj keby ze tie prachy mam ... to radsej leona alebo corollu uz v danych cenovych vodach
Avatar - CICERO
13. 10. 2019 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
13. 10. 2019 13:19
Re: Třída?
S moderním turbomotorem obdobných nebo mírně nižších parametrů než Tipo se lze pohodlně vejít do 6 litrů. Je to otázka priorit a řešili jsme to už x-krát, za mě ale nesouhlasím s tím, že 2 litry (ok, 1.5) jsou něco, nad čím typický kupec Tipa mávne rukou. Je to další desetitisícová položka, kterou je potřeba přičíst ke kupní ceně. Že to někomu vyváží očekávaná dlouhověkost motoru, kultivovanost a nepřímý vstřik je další věc a nic proti tomu.

Jsem ale zvědavý, zda se jim podaří v dlouhodobém testu dostat na nižší hodnoty.
13. 10. 2019 12:48
Re: Třída?
Sedm tisic mit, nebo nemit neni malo...zvlast pro lidi s prumernym prijmem...
14. 10. 2019 08:51
Tipo
Ja som i ho bol pozrieť keď som si kupoval auto - presne niečo také som hľadal nižšia tredná za rozumnú cenu. Zvonku pekné, zvnútra už moc nenadchlo cenou nedokázalo podliezť Corollu/Megane/Rapid v zrovnateľnej výbave a motory okrem 1.6MJ neschopné konkurovať. Tá 1,4 atmo môže byť dobrá voľba naozaj len do mesta na nákupy a vozenie detí, prípadne pre dôchodcu na záhradku. 1,4T je zas užraná 8l/100 som nebol ochotný akceptovať tiež. Proste Tipo nemusí byť zlé auto, ale ak človek nie je fanúšikou Fiatu tak by muselo stáť menej.
Avatar - xxc
13. 10. 2019 21:05
Re: Takmer som ho
Co je zle na narazovych testoch Tipa? Nie je top v triede, ale za ochranu dospelych ma 31,3 bodov. Na porovnanie, najnovsie BMW 1 ma 31,8 bodov. Len stratilo hviezdicku kvoli asistentom, ktore aj tak vacsina ludi nema rada.
Avatar - twistedTSD
13. 10. 2019 18:23
Re: Třída?
Záleží, s čím srovnáváš a kolik najedeš. Mně vyšlo Tipo jako dražší varianta už při nákupu.
Avatar - Ozzman
13. 10. 2019 09:59
Re: Třída?
Prostorové jo , ale provedením spíš lowend .
14. 10. 2019 14:42
Re: Tipo
Práveže dáva - ak to má nenáročný človek, ktorý jazdí raz ročne do HR a inak po meste/dedine tak stačí. Vtedy sa dá naozaj oceniť overená technika, ak je za výhodnú cenu.
Avatar - Jerry.Gunman
14. 10. 2019 12:37
Re: Třída?
Řekl (napsal) bych to asi takto:
(1) Tipo spadá samozřejmě do nižší střední třídy
(2) autor článku se vyjadřuje krajně nepřesně a svůj výtvor, dříve nežli jej vyvěsí na web, by si po sobě měl alespoň 2x přečíst, aby vychytal překlepy a věcné chyby
Avatar - Emel
14. 10. 2019 11:37
Re: Takmer som ho
Hrudníky obou při čelním nárazu jsou oranžový, hlava řidiče taky, dítě na podsedáku má krk červenej a hrudník oranžovej... když se podíváš na Scalu, což by měl být konkurent, tak tam fakt najdeš jen zelenou a žlutou.
https://cdn.euroncap.com/…la-datasheet.pdf
14. 10. 2019 08:54
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
Plně s Vámi souhlasím, co se týče jednoduchosti a nenáročnosti auta, vyjma úrovně autorizovaných servisů FIAT, které jsou až na výjimky stejně špatní jako autorizované servisy ostatních světových značek. Bohužel, taková je dnešní realita servisní úrovně. Základní a snáze rozpoznatelné opravy umí opravit každý mechanik. Na vyhledání a opravu něčeho méně obvyklého a ne úplně triviálního, aby člověk hledal servis jako jehlu v kupce sena. Prostě to skoro nikdo pořádně neumí !!!!!! :-( :-( :-(
13. 10. 2019 22:15
Re: Takmer som ho
Asi by mňa odradilo ak by sa búda po náraze rozpadla, ale v súčasnosti sa hviezdičky berú hlavne za asistentov a na tých mne nezáleží
13. 10. 2019 22:13
Re: Takmer som ho
Máš aj nejaké racionálne zdôvodnenie? Hviezdičky mu sekali za elektronické asistenty ale karoséria dopadla po náraze veľmi slušne. No čo už
Avatar - _Karel_
13. 10. 2019 22:09
Re: Třída?
:yes: Správně. Měl napsat "rodinka s příjmem ve výši mediánu 28.456,- ..........
Tvoje "kancelář pro uvadění románových příběhů na pravou míru" opět jednou udělala záslužnou práci. Ještě si někdo po přečtení Emelova příspěvku mohl myslet, že mluví o rodině s průměrnými příjmy..

P.S. ještě jsem si všiml, že Emel napsal "srovnatelné úsporné turbo.."
To by někoho mohlo zmást. Nechceš to raději trochu rozvést?
13. 10. 2019 21:47
Re: Pár připomínek
Pravda, LPG verze už není k mání, koupil jsem jedno z posledních aut u nás. Tjet přímovstřikový, pokud vím, nebude. Fiat vyvinul přímovstřiky Firefly, litrový tříválec (jak jinak) a čtyřválec 1,3. Jestli budou v Tipu, Pánbůh ví..
14. 10. 2019 14:45
Re: Tipo
tak sa prevez, je to dost mrtve...podobne ako ceed/i30 s 1.4 atmosferou, ale zit sa s tym da, dnes uz kazde auto zvladne tych max 130 na dialnici ale s tymto predbiehat plne nalozeny s deckami? To uz si treba premysliet

kazdopadne posluzi, nejako to ide - je to okej...ale to je prave ten problem, za tu cenu v zakladnej vybave "jaskyna" mozes mat aktivne bezpecnejsi i30 (AEB, lane assist), vyssia zaruka bez obmedzenia kilometrov, vyssia zaruka na prehrdzavenie karoserie a podstatne vyssia spolahlivost znacky ako takej (ak berieme v globale tak japonci a korejci su na spici)
Avatar - Emel
13. 10. 2019 22:01
Re: Třída?
Jasně, já ale z toho čísla nic nepočítám, jen říkám, kde vidím cílovku toho auta a že pro tuhle cílovku je 7t ročně sice zajímavá částka, ale ne kritická.

Neříkal jsem, že komunisti nemůžou za výši důchodů. Za absolutní výši důchodů samozřejmě můžou, bez nich by tu byly třeba rakouské mzdy i důchody - ale stejný problém se stárnoucí populací. S dovolením bych to tady utnul, je zbytečný tu debatu opakovat i pod dalším článkem... jestli chceš, tak po SZ.
13. 10. 2019 16:53
Re: První zkušenosti
V ten levnější servis doufám (zatím mám jen 700km). Chtěl jsem právě auto, které mi vydrží alespoň 12 let bez větších oprav.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 10. 2019 21:19
Re: Takmer som ho
To je marny. Tady je proste particka germanofilu a vlastne to ani nechteji slyset.
Ja jsem koupil posledni Punto. A vite co? Vubec mi neprijde nebezpecny, i kdyz ma "nulu" . Prohlednete si i ta videa... ta bouda drzi uplne bez problemu.
Avatar - 3_diamanty
13. 10. 2019 20:41
Re: Fiat
ono je tu nadalej aj atmosfericka nova mazda 3... len ta zakladna cena ze jo... jak dve kie rio v zaklade ... a mat 20 litrov tak fakt uz chcem nieco ine ako atmosfericky hatch za mna.... ale je to len moj pohlad... kedze sa mi pacia aj SUVecka ( vitara, ASX, eclipse cross, aj 500X ... a tam za 20 litrov sa uz da co to slusne tiez nakupit ) .... proste hatch v nizsej strednej do tych 17 je za mna ok.. potom ale uz za mna radsej SUV ako vrazat 20 alebo aj viac nadalej stale len do nejakeho hatchu ... to mi pride uz prehnane... takze corolla za 16 ok.. ale uz povedzme corolla za 23 to uz asi nie.. to uz radsej eclipse v 4kolke ... mojim pohladom :yes:
13. 10. 2019 20:27
Re: Fiat
Nemektaj. Čo to má spoločné s tým, čo som písal?
Avatar - 3_diamanty
13. 10. 2019 19:02
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
urcite este nejake 3-4 roky vydrzi v tejto generaci.. akurat co bude dalej? bude mat nastupcu? alebo ako? lebo podla mna by bola skoda ( z europskeho pohladu ) prist o takyto model...
Avatar - 3_diamanty
13. 10. 2019 18:40
Re: Fiat
u nas ho hlavne pozieraju podla mna ceedy a i30-tky a povedal by som ze aj leony .. kedze su voci fiatu snad este v lepsich cenach a tiez su aj ako kombiky a su to tiez aj pekne aj solidne vozy vsetko ...
Avatar - CICERO
13. 10. 2019 13:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
13. 10. 2019 12:18
Re: Třída?
Na Slovenku sa nepredava, lebo nakonfigurovane kratke Tipo s 1.4 T motorom stoji podla konfiguratora 19 140 € a podobne nakonfigurovany Hyundai i30 17 890 € (ale Megane 19 310 €).
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2019 16:38
Re: Třída?
ad PS: Nojo ale protože vono to skoro vždycky je komplikovanější tak budu zase komplikovat jak si tuhle napsal :-) průměrná mzda je a) údaj spíš o ničem a je to b) v hrubym = což je u části lidí docela rozdíl ;-)

Medián je 29 tisíc = a eště větší malér je že u nás sou mzdy díky populistickejm politikum tažený veřejnym sektorem = v soukromý sféře která tu státní živí, sou platy menší

Zjednodušený = hruběj průměr 34t. zní dost jinak než reál = čistej medián = docela VELKEJ rozdíl žejo

No a takhle je to i s těma důchodama = do čehož se zapojil = v reálu trochu komplikovanější = přes tvý popření FAKT za to můžou komunsti ;-)
13. 10. 2019 16:04
První zkušenosti
No zaprvé, nesouhlasím, že je Tipo šedá myš. Za mě je dizajn za 1. Ale je to samozřejmě subjektivní.

Největší negativum motoru je již zmiňovaná spotřeba - cca 7,5 l. To je ve srovnání s koncernovou 1,4 TSI téměř o 2 litry více (mohu porovnávat se služební - v automatu jezdím za 6 a něco). A ve srovnání výkonu také silně zaostává. Srovnatelný motor třeba ve Škodovce stojí ale o min 100k více.

Dále mě hodně zklamalo to zrcadlení telefonu. Navigovat se podle toho nedá. Je to nečitelný hnus. Takže se vracím k telefonu, ale špatně se na palubku upevňuje (návrhy?).
Máte někdo tip na upravený software?

Velikostně mi auto naprosto vyhovuje (mám 2 malé děti).

Ještě musím pochválit výborný podvozek. Auto sedí jako přibité a nerovnosti zvládá s přehledem.

Za mě za ty peníze je to dobrá koupě.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 21:04
Re: Fiat
Holt si z tebe Fiat svou nabídkou vychoval nenáročného fanouška ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 10. 2019 19:12
Re: První zkušenosti
Jaké má asi člověk nároky, který jde pro turecké Tipo. To že i Italové upřednostňují jiné auta není problém českého národa, ale špatné práce Fiatu.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2019 11:31
Re: První zkušenosti
Ale jasne, kazdymu vyhovuje neco jineho.
Mne jen vadi obecna odsouzeni.
:-)
Nemam nic z toho, kolik se proda Fiatu, takze mi to muze byt jedno.

Toyota mi technicky nevadi, jen se mi proste nelibi ten styl.
Proste se mi auto musi i trochu libit na pohled, nechci se otrepat vzdycky, kdyz pujdu ke svemu autu.
:-)
15. 10. 2019 16:25
Spotřeba t-jet
Dobrý den všem, stejné Tipo jako v testu provozujeme třetím rokem s dlouhodobou spotřebou 6,7 litru, většinou naložené a dálnice, mírně nad limit, nebo krátké pojížďky, najeto 36 000 km, bez závad.
Avatar - Cuba66
14. 10. 2019 16:37
Tlumiče
Tipo by mělo mít tlumiče KONI s technologií FSD, můžete to prosím v testu ověřit? Respektive ověřit, zda to mají všechny verze? V německém testu jsem to viděl myslím u dieselu, vyloženě to tam zdůrazňovali (a byla vidět i nálepka na tlumiči :*) ).
Avatar - palix
14. 10. 2019 14:50
Re: Fiat
Na druhej strane Fiat 500X je niečo iné ako Mazda 3 a Toyota Corolla.
Punto II bolo jednoduché a spoľahlivé auto, verím, že aj nový Fiat bude rovnako spoľahlivý.
14. 10. 2019 14:45
Re: Tipo
Prodeje Tipa jsou v EU mezi Ceedem a i30. Takže docela slušné.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2019 14:34
Re: Třída?
Tvuj příspěvek je úplně mimo = bylo to pro Karla ;-)
Avatar - iudex
14. 10. 2019 14:23
Re: Fiat
Kde prosím Ťa? Ja vídam TIpo len keď chodievam okolo salónu Fiatu. Na cestách len 500vky (klasické, ale často aj 500X).
14. 10. 2019 13:48
Re: Fiat
Poslednou dobou ich vídam stále častejšie. Najviac kombíky.
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2019 12:50
Re: Takmer som ho
AEB v Tipu mít můžeš, ačkoli to mě zrovna netrápí a lane assist už vůbec. Když už, tak bych chtěl kontrolu mrtvého úhlu, jeden nikdy neví.
Avatar - iudex
14. 10. 2019 14:26
Re: Tipo
Práveže atmo 1,4 nedáva absolútne zmysel, táto motorizácia v dnešnej dobe je mŕtva. Mal som 1,4 16v v požičanom aute na dovolenke a to je fakt len do mesta na nenáročné jazdenie. Do kombi jedine tú testovanú 1,4T.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2019 13:32
Re: Třída?
Ne Karle = chtěl si bejt asi ironickej ale opět si to jako s tou Bureše CHYBNĚ napsanou větou u PHEV RAVky asi nepochopil

Prostě jen zní až HODNĚ jinak = nikoli 28.456 ale daleko MÍŇ než 34 t. = zvlášť když současně řešíš jednotky procent = tady de o rozdíl třeba 30%

Už chápeš?

A nebojuj se mnou z principu = je to trapný. Vo to trapnější že kdyby na stejnej docela VELKEJ rozdíl upozornil někdo jako MT = ani nepípneš. Prostě pokud ekonom argumentuje výší příjmu = a souvislostma z toho vycházejícíma = asi byl měl spíš použít ten ca PRAVEJ příjem = a ne to co je tak trochu určený k = oblbování obyvatelstva

Netušim kolik vyděláváš = ale kdybys měl plat o čtvrtinu až třetinu menší = URČITĚ by sis všim ;-)
Avatar - iudex
14. 10. 2019 13:17
Re: První zkušenosti
Jj, tá myšlienka Opelu, že daj si akú farbu chceš, ma nadchla, hlavne keď štandardné farby na Insi nie sú nič moc. Potom som si povedal, že ani netreba neobmedzený výber farieb, vedel by som si vybrať z tých cca. 15tich individual odtieňov, napr. dynamic orange či glory red: https://youtu.be/urmMvLFVw7o?t=9
No a potom som si pozrel v konfigurátore, koľko za to pýtajú, a všetko ma prešlo. :-[]
Avatar - Roland Von Wagen
13. 10. 2019 21:41
Re: První zkušenosti
I země původu může být pro někoho důležitý faktor pro koupit/nekoupit.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 16:38
Re: První zkušenosti
Design za mě taky dobrý... neoslní, ale rozhodně lepší než nějaký úlet.
To mi spíš vadí detaily typu "znakem luxusu jsou chromované kliky", nejlépe v kombinaci s černými hagusy... ale na světlé barvě se to docela ztratí.
Avatar - iudex
14. 10. 2019 12:54
Re: Třída?
Sakra sa aj tak len opakuje, veď všade pri jeho príspevkoch čítam: "… skrytý příspěvek od uživatele z Vašeho hate-listu ..." :D :-[]
Avatar - Jerry.Gunman
14. 10. 2019 12:52
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
Aresi,
dovoluji si vyjádřiti sééééééérdečnej souhlas. Velmi dobře shrnuto. Čistě technicky vzato, Tipo (ve variantě kombi) je ideálním vozem pro mladou rodinu - a nebo naopak pro starší pár, jehož mláďata vylétly z hnízda už dávno.

Hezky vypadající srdnaté autíčko, které se nezalekne rozmlácených českých silnic, po nichž tě v rozumném komfortu vždycky doveze do cíle a za jehož opravu nevysypeš raketu.
Kdyby auta byly jako psi, tak Tipo (ostatně jako všechny malé Fiatky) by byl hrubosrstý foxteriér. Pejsek veselý, ňafající a schopný doběhnout a vlézzt kdykolil v kamkoliv; s vlastní hlavou a obrovským srdcem, který sice občas zazlobí, ale majitel ho právě proto TAK MOC miluje :-)
Avatar - Jerry.Gunman
14. 10. 2019 12:41
Re: Třída?
Čárlí, číst Hamůniny příspěvky nebo s nimi nedej Bůh polemizovat, to je totální ztráta času.

Hamůňa žije ve svém vlastním světě a nikdy nedokáže pochopit, že "uvádět věci na pravou míru" a "konvertovat lidi na hamůninu víru" neznamená totéž
14. 10. 2019 11:57
Re: Tipo
presne a vystizne zhrnutie, za ktore ti tu ale patri hromadny pacik nadol na tomto fore...proste cisla predajov ukazuju jasne a chape to aj samotna automobilka, ktora nastupcu tomuto modeli robit nebude
14. 10. 2019 07:25
Re: Třída?
2 litre je brutalny rozdiel, rocne to spravi 250-300€ podla toho co tankujes, za 5 rokov je to +10% ku kupnej cene (alebo ak chces tak raz za 5 rokov dovolenka pri mori s detmi gratis ak si kupit nieco uspornejsie)...a k tomu za kvalitativne horsie auto, ten servis ani nie je lacnejsi lebo ponuka a dopyt (zasnem nad absenciou zakladnych ekonomickych znalosti tu diskutujich), servisov fiatu je podstatne menej ako inych znaciek cize cena za servis (aspon na slovensku) je takmer totozna s inymi znackami

toto auto ma zmysel len v nejakej zakladnej vybave pri 1.4atmo, ktoru ma aj kia/hyundai a tam uz pada akykolvek dovod brat Tipo okrem toho, ze clovek proste nema extra 700€ na kupu i30, ktore su objetivne zasluzene za extra bezpecnost
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2019 00:26
Re: Pár připomínek
Ta LPG verze prý mívá problémy se studenými starty..
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2019 00:21
Re: První zkušenosti
Na mk2 jsem překvapivě elektroniku nikdy neřešil. Ne že by sem tam něco nezazlobilo, ale nic, co by stálo za řešení. S*alo se spíše mechanicky. U koncernu mám opačnou zkušenost. O tom, že GP kvalitou kleslo, neslyším poprvé a tuším to odpovídá i statistikám.
Avatar - speedfred
13. 10. 2019 21:53
Re: Takmer som ho
A čo si nakoniec kúpil?
U mňa tieto testy nemajú absolútne žiadnu váhu pri výbere auta.
13. 10. 2019 21:11
Re: Fiat
"Na Slovenku sa nepredava, "
Predáva sa. Tvrdíš, čo nie je pravda, čiže klameš.
Avatar - xxc
13. 10. 2019 15:58
Re: Fiat
To je ďalší problém, doteraz nemal fiat ani cenníky, len kontakt a že s cenami sa ozvú :-) Pokiaľ to nie je srdcovka, veľa ľudí ani predajcu nenavštívi (keď vidia tie ceny).
13. 10. 2019 19:45
Re: Fiat
No a?

Výbava nič moc, splatky predražené, záruka slabá.

Za 17k€ máš pekný ceed - so slušnou zárukou a kvalitou úplne niekde inde.

Alebo základný golf. Alebo slušný Leon.
Alebo čokoľvek iné.
13. 10. 2019 23:21
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
Kúp si koňa a voz.
13. 10. 2019 10:59
Re: Třída?
priestorovo je auto nizsia stredna trieda, ale je to kvalitou a cenou uplne na spodku...proste divne auto, ktore aspon u nas na Slovensku stale Fiat zlacnuje lebo proste nedokaze konkurovat...v zakladnej vybave stoji podobne ako fabia, ktora uz nieco v sebe ma co sa tyka asistentov...v modernej vybave (senzory a pod.) zase i30 jasne dominuje pomerom ceny a kvality

proste je to taky mackopes, ktory nie je zly ale vlastne sa ani neoplati...asi aj preto zrusili dalsiu generaciu, akurat ma prist facelift, ktory ma pridat moderne technologie ale pochybujem, ze to pomoze

plus aj tento motor je divny, na nemeckych forach vsetci nadavaju na spotrebu...moderny turbomotor s priemerkou 7-8l/100km je v dnesnej dobe pruser
4. 12. 2020 07:49
Re: Třída?
Dovolím si nesouhlasit. Sice na jihokorejském voze Kia, Hyundai ušetříte při nákupu, ale zpravidla si to tyhle značky vyberou na vysoké ceně nahr. dílů během provozu. O zústatkové hodnotě oproti VW koncernu už ani nemluvím. Cena dílů je obecně dražší než konkurence a přitom se nedá říct, že připlácíte za kvalitu (myšleno nespotřební mat.). U jihokor. vozů se závady objevují v průměru dříve, než u konkurence po nájezdu 100.000 a více km. Lze o tom dohledat články. No a zpět k Fiatu. T-jet je úžasně jednoduchý a na dnešní dobu nadprůměrně spolehlivý motor. O tom si TSI může nechat jen zdát v dlouhodobém horizontu. Ovšem je to vykoupeno vyšší spotřebou. Tyhle motory jsou proto vhodné pro přestavbu na LPG už ze své konstr. podstaty. Fiat ví co dělá a jeho boj proti ekoterorismu snad nějakou dobu ještě vydrží.
27. 10. 2020 20:20
spokojenost
skvělé táhne pevně drží na cestě má 16 kola plná spokojenost za 280000 včetně tempomatu metalízy autorádia USB kufr 550l...... co víc si přát proti Octavii a za 2-3x dražší
6. 11. 2019 21:02
Re: Spotřeba t-jet
Tipo ve verzi S design mam v 1.4 TJet víc než rok, střídán s Octavia 2017 LK. Jezdíme hlavne město (trasy do 5 km) se spotřebou 8,8. Pokud vyrazim na dalnici, tak se s opatrnou jizdou dostanu pod 6, běžné svezení je kolem 6,5. Autu nemám co vytknout, jezdím tím mnohem radši než všemi opěvovanou škodovkou.
Avatar - palix
21. 10. 2019 14:38
Re: První zkušenosti
Ono posledný facelift Corolly je úplne nová Corolla, ktorá nahrádza aj doterajší Auris. Podľa mňa nádherné auto.
S tou Európou je to celkom pravda - súhlasím. Len tých EU značiek až toľko nie je. Ak nechcem koncern (pre mňa trochu neprimerane vynášaný do neba), ani "Francúza" alebo "Taliana", tak som v podstate skončil. Keď mi nebude vyhovovať Opel a Ford, zostáva už viacmenej len prémia, na ktorú nemám. Ak chcem kvalitné auto, tak mi to nejako vychádza na japonské. Iné veci kupujem radšej európske, ak je to možné (čo často nie je).

Každopádne nekonečný hospodársky rast nie je zrejme možný -proti tomu hovorí aj ekologické zmýšľanie = používať produkty čo najdlhšie, v menšom počte = menej výrobkov, ekonomický rast sa zníži (alebo ceny pôjdu hore)... Plus je pred dverami 4. priemyselná revolúcia = možné vymyznutie niektorých profesii (hlavne tých menej kvalifikovaných). Zo služieb veľmi nevyžijeme. Niektorí ľudia budú mať menej peňazí, lebo nebude práca. A ako vieme za darmo nám nikto nič nedá.
Pesimista by povedal - dobre už bolo. Uvidíme, čo nám prinesie budúcnosť.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 10. 2019 16:45
Re: První zkušenosti
Pokud povazujes za kvalitu chybejici polopy sloupku a mene barev, zvenku i zevnitr, pak ano, mas pravdu.

Ale zelezo je porad stejny = porad stejne spolehlivy.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 10. 2019 17:33
Re: První zkušenosti
Corolla je bajecny auto.
Nemam s nim problem, az na to, ze posledni facelift prinesl pro me obtizne stravitelne tvary.

Mam problem filozoficky: chci kupovat evropska auta.

Je to totiz takova logicka smycka: v Evrope mame dost nadprumerne platy. A chceme mit. Ale nechceme kupovat evropska auta, protoze jsou o neco drazsi, nez treba Korea.
Drazsi jsou, protoze chceme mit vyssi platy.
Konec smycky.

Levnejsi jsou auta, smontovana delniky, pracujicimi za "hrst ryze" , otroky... a vyrobena bez vyvoje vlastnich reseni. Okopiruji to, co vymyslel nekdo v Evrope, dosahnou uspory z mnozstvi a z nizkych mzdovych nakladu - a Evropani to kupuji.
Nechapu.
Avatar - Emel
16. 10. 2019 16:24
Re: Fiat
Já ani nemyslel Tipo jako takové, spíš tu 1.4 16V... a tam je to jasné, lepší auta mají víc koní :-)

Jinak obecně... jsou věci co mě neberou (třeba asistenty, adaptivní tempomat apod.) a pak naopak věci co jo (třeba lepší světla, sedačky).
Avatar - palix
16. 10. 2019 14:32
Re: První zkušenosti
A čo nová Corolla? Oproti Aurisu 1 a Aurisu 2 je to celkom pekný pokrok.
Nemal by som dnes problém kúpiť si hoci aj slabší hybrid, aj ako sedan.
Avatar - palix
16. 10. 2019 13:32
Re: První zkušenosti
Fiata nemám = informácia z 1. ruky nie je možná, že áno. Na to, aby som si informácie overil z 1. ruky si predsa nebudem kupovať Fiat. Ak je nespokojný kolega, alebo človek, ktorého stretávam dosť často a viem, že si nevymýšľa, tak tá informácia pre mňa nie je v štýle "jedna baba povedala".
Príklad - ja som bol spokojný s Oplom... susedina dobrá známa má pomerne nového Opla, ktorý má v zlom počasi problém s elektrikou, auto už aj ostalo stáť - je nespokojná. Opraviť to nejako uspokojivo nevedia. Prečo by som jej neveril? Môj Opel bol starší, poctivejší, jednoduchší. Kvalita nových zrejme išla dole :(. Ak by chcela vymeniť a pýtala sa za čo? Doporučil by som Toyotu, Mazdu, Hondu... ("Japonca").
Každopádne Punto II bolo lepšie čo sa kvality týka ako Grande Punto.

Aby sa nepovedalo - moja teta mala kedysi Fiat 600D. Bolo to jej jediné auto, navyše ho zdedila po strýkovi. To auto bolo celkom spoľahlivé, ale hrdzavelo neskutočne. Do jeho opráv naliala toľko peňazí, žeby si za to isto kúpila niečo lepšie. Ale mala to auto rada - mala ho od mladosti do staroby. Podľa nej skvelé auto, iný by povedal, že bolo nespoľahlivé. Pohľad na kvality auta môže byť rôzny. Dnes už nedokážeme autu tolerovať to, čo dokázali, prípadne museli naši otcovia a dedovia.
16. 10. 2019 11:36
Re: Tipo
Tak s každým autom sa dá obiehať ak je dosť dlhá rovinka alebo dosť veľa odvahy.

Ak to tebe stačí ok, ak chceš porovnávať
a hovoriť o zmysluplnosti prevez sa s niečím okolo 100kw+ a s turbom. A ak tvrdíš že je to jedno buď jazdis trasu kde to je jedno alebo jazdis tak, že to je jedno.

O diaľnici ani nehovorím...
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2019 11:23
Re: Tipo
Nerozumim.
Jasne, vykonejsi motor pojede rychleji.
A ano, tohle neni BMW s trilitrem.

Ale v nicem to neomezuje. Jede to normalne.
A lze s tim i bezpecne predjizdet, jen musis podradit.

To je to, co rikam.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2019 11:21
Re: Tipo
Zadusila ho zastudena.
Po zahrati uz jede dobre. Ale dokud nema provozni teplotu, tak ano, misty to leze na nervy.
Rozjezdy hodne pres spojku... a tak.
:-(
15. 10. 2019 22:43
Re: Tipo
Ale noo... Presviedčať tu niekoho, že auto nižšej strednej s 1.4 atmo ide nejako dobre naozaj nemusíš. Nehovorím že to niekomu nemôže stačiť, ale v porovnaní s hocičím iným v danej triede je to slimák. Jazdil som s obdobným motorom v obdobnom aute a stále jazdím s 1.6atmo tak podradzovat viem .
Avatar - twistedTSD
15. 10. 2019 21:02
Re: Třída?
Ne. Jednou normálně objednávka do výroby, se vší potřebnou výbavou (xenony, autoklima, tempomat...) do 400 tkč beze slev. Druhý skladovka s pár věcmi navíc (navi) za ceníkových 418. Reálně v obou případech hodně pod 400.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 20:01
Re: Spotřeba t-jet
Prresne tak.
Pujcene Tipo jsem vracel se stejnou zkusenosti.

Chtel jsem se rozhodnout, jestli turbo nebo atmosferu... a asi koupim atmosferu jenom proto, ze to ma byt ma obrana pred zhovadilosti tohoto eu sveta.
A pokud tam turbo neni, nemuze se pokazit. Az zacnout byt problem nahradni dily, tak sedla ventilu si zabrousim, ale turbo neopravim.
Ja vim, ze majitele TSI to resit nemusi: jejich motory se doby, kdy muze zacit byt problem sehnat dily, stejne nedozijou...
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 19:56
Re: Tipo
Mrtve?
Jede to krasne. Mel jsem Tipo tyden pujcene a uplna spokojenost.
Akorat je to atmosfera, takze pro predjeti kamionu v kopci musis radit trojku - no a?
Cemu to vadi?
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 19:51
Re: Takmer som ho
Pri stejne cene?
Ja teda neznam ceniky na Slovensku... ale tady je to jinak.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 19:48
Re: První zkušenosti
A proc je to vzdycky nejaka "kamoska" ?
S kymkoliv mluvim jako s zivym clovekem a ma fiata, tak je spokojenej.

Vlastne jedna vyjimka existovala, ale to byla vyjimka potvrzujici pravidlo: vozil jsem znameho v dobre vybavene 2.5 diesel 131... a on si pak koupil, jsouce nadsen, Tempru 1.9. To ale bylo fakt jiny auto... takze ji brzo otravene prodal a sel do BMW 3.
Ale to uz je davno.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 19:41
Re: Jeden z posledních mohykánů a záchrana...
No, to je asi fakt.
Akorat, ze i s tim "stejne spatni jako servisy jinych znacek" .
Tak proc mam platit vic, za stejne mizernou sluzbu?
Aspon nejsou tak odporne povyseni... aspon tam, kam jezdim ja.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 19:38
Re: Fiat
Mozna.
Ale zkousels o tom premyslet z druhe strany?
Co vlastne dneska nabizeji "lepsi auta" navic?
Spoustu asistentu, ktere me obtezuji... drazsi provoz a kratsi zivotnost.
Z principu se hur ridi. Lepe jedou, ale hur se ridi, jestli mi rozumis.
Ocekavaji za volantem tupou opici.

Proste je nechci.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2019 19:32
Re: Třída?
No, ale to bylo "referentsky vozidlo" , ne?
;-)
Avatar - lamal
15. 10. 2019 12:19
Re: Tipo
dnes sa hojne odlahcuje, emisie boli vzdy dovodom na zmeny uz od 70tych rokov, motory sa stale viac skrtili ale aj vyvijali kvoli efektivite ... dnes je to uz v chorej miere, ale kazda ta ona generacia pohonnych jednotiek konci vzdy kvoli vyssiemu treniu a mensej miere riaditelnosti spal procesu vzhladom na efektivitu = emisie
15. 10. 2019 09:07
Re: Tipo
Ja neviem - skôr tá váha, ak hodili 90kw 1,6-tku do 900kg auta, tak to bola samozrejme raketa, hlavne na tie pomery. Inak si ešte živo pamätám Ford Escort, 1,6 66kw čo mal kamarát a bola to pomerne zdochlina aj oproti Aurisu 1,33 74kw. Na bežné jazdenie boli veľmi príjemné 8V motory - napríklad so mal Ladu samaru 1.5i 51kw a do 4000 otáčok to šlo veľmi pekne pocitovo, potom to už nešlo.
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2019 20:25
Re: Tipo
To ho Euro 6 tak zadusila? Možné to je. Já byl nedávno nemile překvapen z 301 1.6 poFL, živěji působí asi i HTP. Ale Fiat používá fintu s 6-stupněm, tak jsem doufal, že to nebude tak zlé.
14. 10. 2019 19:47
Re: Tipo
1,416v musiš točit jak hondackej motor to ma rad pak i jede. Vlastnil jsem x Fiatu. Odolny motor prezije vsechny TSI ta 1,4 t jet jede vyborne mozna trochu vic papa , ale nebude vas papat servis TSI servis ten Vas spapa..
Avatar - lamal
14. 10. 2019 16:55
Re: Tipo
je to tak bohuzial... hlavne tie emisie
Avatar - lamal
14. 10. 2019 16:54
Re: Tipo
Pisem len o tom, ze pokial to niekomu staci, tak mu to staci je to jeho volba... trebars to pre mna bude zdochlina, pochopim ze niekomu to staci, lebo ma ine potreby ako ja. Tzv porozumenie potrebam inych, nie len svojim pohladom vsetko...

Napr. to, ze ty ´´vsetko´´ vidis inac mi pripomina, ze ludia su odlisni a naopak ma to celkom bavi... dokazem v tom najst pozitiva ;-)
Avatar - _Karel_
14. 10. 2019 16:41
Re: Tipo
Kedysi byla auta o dost lehčí a nemusela plnit přísné eko normy.
Avatar - xxc
14. 10. 2019 16:37
Re: Tipo
Niekedy musí stačiť aj atmosféra, keď nie sú peniaze. Aj mne by dávala najväčší zmysel. Kedysi sme s 1.4 atmosférou normálne jazdili a nebol problém.
Avatar - iudex
14. 10. 2019 16:36
Re: Tipo
Som rád, že moje názory sleduješ, ale asi nie dosť pozorne, pretože inak by si vedel, že nezmyselná je podľa mňa maloobjemová atmosféra s Euro 6 pod 2 litre. Solídny dvojliter napr. v Mazde by som neodmietol, rovnako tak ani väčší objem. Ale tieto 1,4ky či 1,6ky sú všetko zdochliny, to proste neodškriepiš.
Avatar - lamal
14. 10. 2019 16:14
Re: Tipo
pre iudexa je hociaka atmosfera nezmyselna, to by si mal rozhodnut zakaznik, ak mu staci tak ano ma velky zmysel a netreba mu ziadne turbo... easy stuff (a to neznaci, ze ja by som si ho mal kupit, pretoze som napisal tento text)
Avatar - palix
14. 10. 2019 14:48
Re: První zkušenosti
Ak sa Vám bude Fiat páčiť, tak kľudne kúpte ďalšieho ;). Mne sa páči, ak sú cesty pestrejšie = viac modelov rôznych značiek.
Väčšinou hovorievam = to, že je auto na nižších priečkach rebríčkov spoľahlivosti neznamená, že to auto je zlé. Je to len o tom, že pri Toyote má chybu napr 5 áut zo 100 a pri nejakej "horšej" značke napr 30 áut zo 100. Takže aj tak je veľká pravdepodobnosť, že aj to menej spoľahlivé auto bude veľmi spoľahlivé ;). Človek len trochu viac riskuje, že sa to pokazí.
Mal som Opla a bolo to veľmi spoľahlivé auto. Dnes vraj išla kvalita dole... Susedina známa má Merivu a nie je s ňou vôbec spokojná. Tiež mala predtým Astru F, ktorá jej slúžila roky bez nejakého veľkého problému. Ostala verná značke a trochu doplatila.
Ja som zmenil značku hoci som bol spokojný. Vyberal som podľa toho čo sa mi páči a chcel som niečo klasické, čoho už nie je veľa. A vybral som si japonskú atmosféru s nie veľmi bohatou výbavou. Nie je to jednoduché auto ako Tipo 1,4 (bez turba), ale verím, že bude slúžiť dobre.
14. 10. 2019 14:39
Re: Takmer som ho
hej, za priplatok...co ti ina znacka da uz v zakladnej vybave pri rovnakej cene...asi o to ide snad, nie? Boze...
Avatar - palix
14. 10. 2019 14:36
Re: První zkušenosti
Ja osobne mám informácie z prvej ruky = od ľudí, ktorých poznám veľmi dobre. Samozrejme skúsenosti máme všetci rôzne.
Uznávam, že Tipo s atmosferickou 1,4-kou je celkom zaujímavé auto, ktoré ak bude za rozumné peniaze v podstate ani nemá nejakú veľkú konkurenciu. Na druhej strane by som sa asi ťažko presviedčal k tomu, aby som kúpil práve Tipo.
Avatar - iudex
14. 10. 2019 14:22
Re: Třída?
… skrytý příspěvek od uživatele z Vašeho hate-listu … ;-)
Avatar - iudex
14. 10. 2019 13:19
Re: Fiat
Celkovo v EU sa ale nepredáva zle, je na 10. mieste so 48t kusmi za polrok, to je viac, ako i30, Civic či Mazda 3.
Avatar - iudex
14. 10. 2019 13:04
Re: Fiat
No a to väčšinu tvoria varianty 500vky, ktoré jediné na cestách vídavam (a ani tá nie je v prvej 50ke modelov). Odhadujem, že Tipo bude u nás predajne niekde na samom spodku triedy, z tých 900ks Fiatu odhadujem že Tipo robí tak 150-200.
Avatar - xxc
14. 10. 2019 12:35
Re: Takmer som ho
Scala je top v triede podla tych testov :-) Dieta v podsedaku sa rozbije tak ci tak, preto su povinne podsedaky s ochranou chrbta. Pri inych testoch pouzivaju ine autosedacky a ine podsedaky a zvyknu mat deti plny pocet bodov. Urcite je na tom Tipo nizsie z hladiska bezpecnosti, ale zase ziadna tragedia, ktora by branila kupe.
14. 10. 2019 11:55
Re: Takmer som ho
no radsej si za podobnu cenu vyberiem auto s AEB (ktore realne predide kolizii) ci udrziavanim v jazdnom pruhu...proste Tipo bolo od zaciatku mimo hry, prislo niekedy v roku 2016, hatchback neskor...uz vtedy bolo pri danej cenovke zastarane...za chvilu pride facelift, kde do toho narvu aspon nejakych asistentov a som fakt zvedavy na cenu (predpokladam, ze pojde este vyssie) a je uz viac menej iste, ze dalsia generacia nebude (https://www.topspeed.sk/…adi-ho-suv/16437)

nie je to zle auto samo o sebe, ale takto sa predsa veci neposudzuju, takmer vsetko je v nejakom konkurencnom prostredi a tam to proste sudruhovia z Fiatu nezvladli...to auto nicim nevynika (uz ani cenou), ani technologiami, ani pracou s vnutornym priestorom (niektore kombiky maju vo vnutri a v kufri viac miesta na podobnych rozmeroch), dieru do sveta neurobilo a preto skonci
Avatar - xxc
14. 10. 2019 11:23
Re: Takmer som ho
Lenze na farbicky sa treba pozriet lepsie, hnedy je len krk na zadnom sedadle (aj ked suhlaism, ktovie ake to ma opierky vzadu) a dieta je hnede v pochybnej drahej sedacke Takata.
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2019 21:43
Re: Třída?
No bodejť bys nevěděl ;-)

Nicméně mezi číslem udávanym jako průměr a reálnym čistýho = je prostě ten docela sakra rozdíl = to je celý
Rozebíráš 2% a 5-10% = ale rozdíl v příjmu třeba skoro třetina ne? No tak sem na to poukázal = ne pro tebe ale spousta lidí neví nezná. Připomenu brutální zvýhodňování nafty = o který si taky mimochodem napsal trochu blbost

No a to samý si udělal s těma důchodama = určitě víš že státní důchod je mimo postsovětskou zónu jen něco jako polovina příjmu v důchodu. A za to že český důchodci maj většinou jen ten státní = za to můžou ty komunisti. Že to odmítá pochopit někdo jako ryccardo = a nejen z důvodu že to je volič komunistů a dodnes bájí o starejch LEPŠÍCH časech než to co přišlo po revoluci = to je tak nějak v pořádku :-!
Ale tys mě přímo opravil že za současnou výši důchodů komunisti nemůžou = no i za to prostě můžou
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2019 21:23
Re: Třída?
Tohle bylo skoro ubohý = tos přehnal :no:

Nicméně nepoučoval sem = jen sem jak mám takovou drobnou úchylku = uved věci na pravou míru

A v reálu je SAKRA velkej rozdíl mezi průměrem 34t. kč v hrubym a co zůstane čistýho z 29 mediánu = TO je ta PODSTATA

A stejný to bylo s těma důchodama = netušim jestli máš fakt státnici z ekonomie = byl si celkem přesvědčivej = ale dneska de všechno dohledat na netu. Na druhou stranu napsal si trochu nesmysl tady a dost nesmysl s těma důchodama atd. = ale znám pravý absolventy který sou možná horší než ty :-!
Takže fakt nevim a nehodlám to řešit = já jen jako obvykle = se jen snažim uvádět věci na pravou míru

Takovej Jerry.Gunmann = mi to zřejmě nikdy neodpustí :D
Avatar - Emel
13. 10. 2019 21:20
Re: Fiat
Prodávat se prodává, otázka je, jestli dobře.
Slovenské statistiky normálně nesleduju a narychlo jsem sehnal jen značky... a tam je Fiat letos někde ke konci druhé desítky (#18 za 1-8/2019 s 900ks, takový Ceed dává sám 2800ks). Jestli je to dobré nebo špatné je asi subjektivní... z mého pohledu to žádná sláva není.
https://bestsellingcarsblog.com/…market-down-5-1/
Avatar - xxc
13. 10. 2019 21:19
Re: Fiat
Predava sa, ale velmi to ludia nekupuju :-)
Avatar - xxc
13. 10. 2019 21:17
Re: Fiat
Xenony s automatickym prepinanim dialkovych svetiel chybaju.
Avatar - Emel
14. 10. 2019 08:35
Re: Takmer som ho
Dívej se na barvičky. V ideálním případě bys tam měl vidět zelenou a sem tam žlutou... u Tipa je tam ale dost oranžové (čelní náraz s úplným překrytím, zadní náraz) a i nějaká ta hnědá (malé dítě). Je to prostě na půli cesty mezi Dacií a mainstreamem... což asi není žádná trága, zase ale není pravda, že by to byly jen asistenty.
https://cdn.euroncap.com/…po-datasheet.pdf
Avatar - xxc
13. 10. 2019 22:27
Re: Takmer som ho
Skor ide o to, ako posadka dopadne :-) Ochrana deti skor zalezi, aku tam daju autosedacku. Ochrana chodcov je dolezita, az ked niekto pod auto skoci (niekedy pomoze mensie zranenie oproti vacsiemu). A asistenty, treba si pozriet videa, comu dokazu zabranit a ako dokazu pomoct.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 22:08
Re: První zkušenosti
Spousta značek má různé "naschvály" v konfiguracích, někdy je to doslova Sofiina volba, jestli radši hezčí kola nebo dekory v interiéru. Bylo by hezké, kdyby třeba chromované kliky byly prostě příplatek za 500,- a nazdar, ale to bohužel nejde ani u prémiovek.

No, ale když Opel milostivě nabídl libovolnou barvu na Insi za mrzkých 160.000Kč, tak jsem si ji taky neobjednal... takže vlastně můžu držet pusu :-)
Avatar - xxc
13. 10. 2019 20:33
Re: Fiat
Je tam Italia Extra za 15 590, len nema svetla :-) A je to len skladove, cize sa nedaju doobjednat. Komu netreba, moze to byt dobra kupa. Aj ked za take peniaze by sa mozno bez svetiel naslo nieco ine, lepsie.

Scala ambition je za 16 230 € asi to iste, plus si clovek moze dokupit, co potrebuje.
Avatar - xxc
13. 10. 2019 20:29
Re: Fiat
Neklamem, par veci som si do konfiguratora prihodil. Xenony, ktore pravdepodobne neprepina, vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie spatnych zrkadiel (!), automaticku klimatizaciu za 300 €. Ale bez farby a prvkov, ktore nepotrebujem. Postupoval som rovnako a ceny vysli ake vysli. Dalej som samozrejme nezistoval, predpokladam, ze isli by nejake % dole pri objednavani :-)

Tak isto aj do i30 len family packet a led svetla, tam sa viac nedalo a ma skoro vsetko, nieco naviac a vysla lacnejsie. A silnejsi motor, ktory celkom chvalia.
13. 10. 2019 19:41
Re: Třída?
Nemá nový modelový rok už priamy vstrekovacie??

A gpf??
Avatar - palix
13. 10. 2019 18:16
Re: Fiat
Mal ste kúpiť auto pred cca 2 rokmi - taká predošlá generácia Mazdy 3 by Vám vyhovovala ;). Alebo Toyota Corolla nie najnovšej generácie - tiež ideálne pomerne jednoduché auto. Dokonca Corolla sa možno aj dá kúpiť. Toyota je kvalitou niekde inde ako Fiat. Čo mám pár ľudí s Fiatom v okolí (majú ho pár rokov), vyjadrili sa, že to je ich posledný Fiat... Nie zlé auto, len to má stále nejaký menší problém, ktorý je potrebné riešiť...
13. 10. 2019 16:51
Re: První zkušenosti
Jo ten "chrom" vypadá dobře, do doby, než člověk zjistí, že je to potažený plast.
Avatar - Emel
13. 10. 2019 21:01
Re: První zkušenosti
Budiž, ale pak je lepší s ním šetřit. Celé kliky v chromu jsou zbytečná snaha o luxus, když už, tak by bylo lepší udělat na nich jen nějakou chromovou lištu. V téhle bronzové je to skoro fuk, tam se to ztratí... ale třeba červenou by mi to docela zošklivilo
https://gezet.dealercrm.pl/images/vehicle/1ea95
13. 10. 2019 19:50
Re: První zkušenosti
Ja som Fiat mal a tiež si ho už nekúpim.

Nekúpim si už ani škodovky, ani Citroen ani Opel.

Zatiaľ ma nesklamal Hyundai. Všetci ostatní áno , preto ďalšie auto vždy kupujem od inej značky.

Mám svoje peniaze rád a nemám ich niekomu, kto si ich neváži - ako napr skodovka
13. 10. 2019 20:39
Takmer som ho
kupil v kombi a diesel a potom mi syn povedal, aby som si na nete prestudoval narazove testy. A tak som ho nekupil.
13. 10. 2019 19:57
Re: Pár připomínek
LPG sa už nedodáva,myslím, že je to preto, že aj tjet prešiel na priamovstrekove, kde LPG nejde namontovať.
Avatar - palix
13. 10. 2019 18:12
Re: Fiat
Ja vidím Tipo takmer každý deň, nedávno si ho kúpil kolega :). To auto je také nenápadné = ničím nejako extra nezaujme. Keby som mal dať za neho 17 000€, tak jednoznačne volím niečo iné (i30 , ceed...). Za nejakých pod 12 000€ možno, ale s základnou 1,4, ktorá je síce slabšia, ale spotreba je "normálna" = porovnateľná so súčasnými silnejšími motormi.
Nechápem, že Fiat, ktorý bol známy dobrými motormi spravil taký nenásytný motor.
Avatar - palix
13. 10. 2019 18:07
Re: Třída?
Minule som porovnával práve spotrebu Tipa. Podľa "spritmonitor" je cca 8,2 (priemer). Porovnateľne výkonné motory majú okolo 6,5. To je skoro o 2l menej. Spotreba Tipa 1,4T je na dnešnú dobu privysoká. Ten motor ničím nevyniká.
Avatar - palix
13. 10. 2019 18:30
Re: První zkušenosti
Ohľadne Fiata... Jedna dobrá kamoška má Fiat Grande Punto - cca 8 rokov, cez 100 000km a nikdy viac Fiat nechce. Elektrika si žije vlastným životom, stále sa niečo kazí... Nie po 8 rokoch, ale oveľa skôr.
Na druhej strane kolega má Punto II a je spokojný čo sa spoľahlivosti týka.
Záver - Fiat išiel od čias Grande Punta kvalitou dole. Ani jeden by si ale Fiat znova nekúpil.