V roce 1989 se stal Fiat Tipo evropským autem roku. Novodobé tipo sice ceny nesbírá, ale reprezentuje nekomplikované auto za solidní peníze. Jak obstojí v našem ročním testu?
Moc tomu nerozumím: "za cenu Fabie nabízí auto o půl třídy větší" a proti tomu "Tipo nahlíží do střední třídy, ale úplně jí nedosahuje"
Tipo copak není nižší střední?
No podle mě to napsali jako pitomci. Dostanu auto o TŘÍDU větší, než Fabia. Byť lowend.
A do střední třídy tedy nenakukuje ničím, to je taky pitomost. Správně asi mohlo být, že technicky je to o půl třídy výše, než Fabia (dejme tomu), a pak, že Tipo nahlíží do NIŽŠÍ STŘEDNÍ a úplně ji nedosahuje. Opět technicky, dejme tomu.Jako by úplně zapoměli, že mezi Fabií a střední jsou ještě kompakty.
Keď radia Scalu do nižšej strednej, tak Tipo tam patrí na 100%. Do triedy radíme auto nie podľa toho, či je low end, alebo nejaký vrchol, ale podľa rozmerov, ak sa nemýlim ;)
Řekl (napsal) bych to asi takto:
(1) Tipo spadá samozřejmě do nižší střední třídy
(2) autor článku se vyjadřuje krajně nepřesně a svůj výtvor, dříve nežli jej vyvěsí na web, by si po sobě měl alespoň 2x přečíst, aby vychytal překlepy a věcné chyby
priestorovo je auto nizsia stredna trieda, ale je to kvalitou a cenou uplne na spodku...proste divne auto, ktore aspon u nas na Slovensku stale Fiat zlacnuje lebo proste nedokaze konkurovat...v zakladnej vybave stoji podobne ako fabia, ktora uz nieco v sebe ma co sa tyka asistentov...v modernej vybave (senzory a pod.) zase i30 jasne dominuje pomerom ceny a kvality
proste je to taky mackopes, ktory nie je zly ale vlastne sa ani neoplati...asi aj preto zrusili dalsiu generaciu, akurat ma prist facelift, ktory ma pridat moderne technologie ale pochybujem, ze to pomoze
plus aj tento motor je divny, na nemeckych forach vsetci nadavaju na spotrebu...moderny turbomotor s priemerkou 7-8l/100km je v dnesnej dobe pruser
Proč? Cílovka je rodinka s průměrným příjmem, která najezdí třeba 10tkm za rok. Jestli by srovnatelné "úsporné" turbo jezdil za 5-6, tak jsou to 2l/100... řekněme 0,7Kč/km, takže ročně "propálíš" třeba 7000Kč v palivu navíc. 7000 za rok... to je v celkových nákladech poměrně zanedbatelná částka. Navíc ten motor jako nepřímovstřik má i svoje výhody. A naměřených 95kW a 227Nm... to slibuje i tu moji "trochu výkonu pro radost navíc", bráno optikou cenovky.
Za prvé to velmi pravděpodobně nebude sedm tisíc, ale spíš polovina.Moc nevěřím, že srovnatelné motory jezdí o 2l úsporněji.
A za druhé se cena celkového provozu auta skládá ze spousty položek, a litr spotřeby může být klidně vyvážen levnějším servisem, pořizovací cenou....
S moderním turbomotorem obdobných nebo mírně nižších parametrů než Tipo se lze pohodlně vejít do 6 litrů. Je to otázka priorit a řešili jsme to už x-krát, za mě ale nesouhlasím s tím, že 2 litry (ok, 1.5) jsou něco, nad čím typický kupec Tipa mávne rukou. Je to další desetitisícová položka, kterou je potřeba přičíst ke kupní ceně. Že to někomu vyváží očekávaná dlouhověkost motoru, kultivovanost a nepřímý vstřik je další věc a nic proti tomu.
Jsem ale zvědavý, zda se jim podaří v dlouhodobém testu dostat na nižší hodnoty.
Pokiaľ priemer osciluje okolo 7,2 tak o dva menej je 5,2. Je to bežný priemer novinárskeho jazdenia s napr litrovým tsi? Nie je. Pokiaľ s tým budeš skákať najmä v meste a okolí a nájazd napríklad 10k km ročne poskladáš z jednej alebo dvoch dovoleniek a zvyšok z toho mesta, tak pomerne rýchlo môžeš naraziť u priamovstrekového motora na problémy
Určitě nemávne rukou, třeba ho odradí už vyšší povinné ručení než u litru... každému dle jeho gusta. Já mít na výběr z 1.0TSI 85kW a 1.4T-Jet 88kW, vzal bych T-Jet.
Minule som porovnával práve spotrebu Tipa. Podľa "spritmonitor" je cca 8,2 (priemer). Porovnateľne výkonné motory majú okolo 6,5. To je skoro o 2l menej. Spotreba Tipa 1,4T je na dnešnú dobu privysoká. Ten motor ničím nevyniká.
Nema.
Nastesti.
Primy vstrik ma az "svetluska" (Firefly), ale i ta jen ve verzich s turbem.
Delaji je i bez turba a tu strikaji neprimo.
Je to proste lepsi, mene citlive na kvalitu benzinu a mnohem, mnohem spolehlivejsi.
Sedem tisíc mať alebo nemať nie je málo, ale na ročnej prevádzke auta (myslené celok, nie len spotreba phm) je to pomerne marginálna suma. Zároveň, pokiaľ sa bude s tým autom primárne len skákať po meste, tak čoskoro ťa u priamovstrekového motora čaká zábava
ad PS: Nojo ale protože vono to skoro vždycky je komplikovanější tak budu zase komplikovat jak si tuhle napsal :-) průměrná mzda je a) údaj spíš o ničem a je to b) v hrubym = což je u části lidí docela rozdíl ;-)
Medián je 29 tisíc = a eště větší malér je že u nás sou mzdy díky populistickejm politikum tažený veřejnym sektorem = v soukromý sféře která tu státní živí, sou platy menší
Zjednodušený = hruběj průměr 34t. zní dost jinak než reál = čistej medián = docela VELKEJ rozdíl žejo
No a takhle je to i s těma důchodama = do čehož se zapojil = v reálu trochu komplikovanější = přes tvý popření FAKT za to můžou komunsti ;-)
Komplikuješ to zbytečně. Napsal jsem průměr a myslel jsem průměr, tak je zbytečný mě poučovat o mediánu. Je fajn, že i bez ekonomickýho vzdělání víš, že se z hrubý mzdy platí daně, to tě chválím... ale připomínat to tady je rovněž zbytečný.
Nicméně nepoučoval sem = jen sem jak mám takovou drobnou úchylku = uved věci na pravou míru
A v reálu je SAKRA velkej rozdíl mezi průměrem 34t. kč v hrubym a co zůstane čistýho z 29 mediánu = TO je ta PODSTATA
A stejný to bylo s těma důchodama = netušim jestli máš fakt státnici z ekonomie = byl si celkem přesvědčivej = ale dneska de všechno dohledat na netu. Na druhou stranu napsal si trochu nesmysl tady a dost nesmysl s těma důchodama atd. = ale znám pravý absolventy který sou možná horší než ty :-!
Takže fakt nevim a nehodlám to řešit = já jen jako obvykle = se jen snažim uvádět věci na pravou míru
Takovej Jerry.Gunmann = mi to zřejmě nikdy neodpustí :D
Běžná mladá rodinka si u nás bohužel (soukromě) nové auto nekupuje žádné... proto je potřeba hledat tu cílovku kousek výš. Vím co je průměr a co je medián, myslel jsem průměr a napsal jsem průměr, je zbytečný v tom něco "uvádět na pravou míru", už to na pravé míře je.
Nicméně mezi číslem udávanym jako průměr a reálnym čistýho = je prostě ten docela sakra rozdíl = to je celý
Rozebíráš 2% a 5-10% = ale rozdíl v příjmu třeba skoro třetina ne? No tak sem na to poukázal = ne pro tebe ale spousta lidí neví nezná. Připomenu brutální zvýhodňování nafty = o který si taky mimochodem napsal trochu blbost
No a to samý si udělal s těma důchodama = určitě víš že státní důchod je mimo postsovětskou zónu jen něco jako polovina příjmu v důchodu. A za to že český důchodci maj většinou jen ten státní = za to můžou ty komunisti. Že to odmítá pochopit někdo jako ryccardo = a nejen z důvodu že to je volič komunistů a dodnes bájí o starejch LEPŠÍCH časech než to co přišlo po revoluci = to je tak nějak v pořádku :-!
Ale tys mě přímo opravil že za současnou výši důchodů komunisti nemůžou = no i za to prostě můžou
Jasně, já ale z toho čísla nic nepočítám, jen říkám, kde vidím cílovku toho auta a že pro tuhle cílovku je 7t ročně sice zajímavá částka, ale ne kritická.
Neříkal jsem, že komunisti nemůžou za výši důchodů. Za absolutní výši důchodů samozřejmě můžou, bez nich by tu byly třeba rakouské mzdy i důchody - ale stejný problém se stárnoucí populací. S dovolením bych to tady utnul, je zbytečný tu debatu opakovat i pod dalším článkem... jestli chceš, tak po SZ.
:yes: Správně. Měl napsat "rodinka s příjmem ve výši mediánu 28.456,- ..........
Tvoje "kancelář pro uvadění románových příběhů na pravou míru" opět jednou udělala záslužnou práci. Ještě si někdo po přečtení Emelova příspěvku mohl myslet, že mluví o rodině s průměrnými příjmy..
P.S. ještě jsem si všiml, že Emel napsal "srovnatelné úsporné turbo.."
To by někoho mohlo zmást. Nechceš to raději trochu rozvést?
Ne Karle = chtěl si bejt asi ironickej ale opět si to jako s tou Bureše CHYBNĚ napsanou větou u PHEV RAVky asi nepochopil
Prostě jen zní až HODNĚ jinak = nikoli 28.456 ale daleko MÍŇ než 34 t. = zvlášť když současně řešíš jednotky procent = tady de o rozdíl třeba 30%
Už chápeš?
A nebojuj se mnou z principu = je to trapný. Vo to trapnější že kdyby na stejnej docela VELKEJ rozdíl upozornil někdo jako MT = ani nepípneš. Prostě pokud ekonom argumentuje výší příjmu = a souvislostma z toho vycházejícíma = asi byl měl spíš použít ten ca PRAVEJ příjem = a ne to co je tak trochu určený k = oblbování obyvatelstva
Netušim kolik vyděláváš = ale kdybys měl plat o čtvrtinu až třetinu menší = URČITĚ by sis všim ;-)
Ne. Jednou normálně objednávka do výroby, se vší potřebnou výbavou (xenony, autoklima, tempomat...) do 400 tkč beze slev. Druhý skladovka s pár věcmi navíc (navi) za ceníkových 418. Reálně v obou případech hodně pod 400.
2 litre je brutalny rozdiel, rocne to spravi 250-300€ podla toho co tankujes, za 5 rokov je to +10% ku kupnej cene (alebo ak chces tak raz za 5 rokov dovolenka pri mori s detmi gratis ak si kupit nieco uspornejsie)...a k tomu za kvalitativne horsie auto, ten servis ani nie je lacnejsi lebo ponuka a dopyt (zasnem nad absenciou zakladnych ekonomickych znalosti tu diskutujich), servisov fiatu je podstatne menej ako inych znaciek cize cena za servis (aspon na slovensku) je takmer totozna s inymi znackami
toto auto ma zmysel len v nejakej zakladnej vybave pri 1.4atmo, ktoru ma aj kia/hyundai a tam uz pada akykolvek dovod brat Tipo okrem toho, ze clovek proste nema extra 700€ na kupu i30, ktore su objetivne zasluzene za extra bezpecnost
Ale jo, trh to tak zřejmě vidí taky. Pro mě je 1.4TJet zajímavej motor, kterýmu bych za jeho klady byl ochotný odpustit trošku větší spotřebu... ale objektivně beru že třeba Hyundai má dneska i30 naceněnou tak agresivně, že je to lepší koupě.
Dovolím si nesouhlasit. Sice na jihokorejském voze Kia, Hyundai ušetříte při nákupu, ale zpravidla si to tyhle značky vyberou na vysoké ceně nahr. dílů během provozu. O zústatkové hodnotě oproti VW koncernu už ani nemluvím. Cena dílů je obecně dražší než konkurence a přitom se nedá říct, že připlácíte za kvalitu (myšleno nespotřební mat.). U jihokor. vozů se závady objevují v průměru dříve, než u konkurence po nájezdu 100.000 a více km. Lze o tom dohledat články. No a zpět k Fiatu. T-jet je úžasně jednoduchý a na dnešní dobu nadprůměrně spolehlivý motor. O tom si TSI může nechat jen zdát v dlouhodobém horizontu. Ovšem je to vykoupeno vyšší spotřebou. Tyhle motory jsou proto vhodné pro přestavbu na LPG už ze své konstr. podstaty. Fiat ví co dělá a jeho boj proti ekoterorismu snad nějakou dobu ještě vydrží.
Na Slovenku sa nepredava, lebo nakonfigurovane kratke Tipo s 1.4 T motorom stoji podla konfiguratora 19 140 € a podobne nakonfigurovany Hyundai i30 17 890 € (ale Megane 19 310 €).
tipo celkovo u nas vobec nevidim.. nielen kombik... ale ani hatch ani sedan... paradoxne este ten najmenej sikovny sedan vidim asi najcastejsie ale aj tak hodne malo... a som tiez toho nazoru ze cena je tu najvacsi problem... lebo v danej cenovke mame u nas fakt uz ine vozy... sam som tipo obzeral pred 3 rokmi ale keby som chcel slusne tipo tak fakt treba aspon 17 litrov to si uz vo vodach kde sa da kupit kombik 1,5Tsi leon takze fakt netusim kam fiat mieri a na koho u nas s tymto tipom ale zjavne uspech u nas tento model nema ... a za mna je to prave kvoli jeho neprimeranej cene.....
U nás ve vesničce a okolí je poměrně věrná skupinka fiaťáků. Asi se často živí rukama, protože je tu opravdu hodně častý Fiat Doblo, tak 3-4 Tipa, 3 x Punto a jednou 500X. Jak správně píše autor, velkým soupeřem Tipa v kombíku je i30, protože ta je tu opravdu vidět hodně. Pro mě je poměrně velkým překvapením, jak se v posledním půlroce pomnožily Dacie Duster a to většinou ve vyšších výbavách a kupují to hlavně důchodci (včetně invalidních) .
tak ono nemam problem stretnut ani u nas punto ci maly F500... len to tipo proste nevidim nikde... za to podstatne novsi novy ceed je zrazu vsade... aj v kombiku.. aj v hatchi.. i30 to iste ... to sucane prislo az po tipu na trh ale vidim ich kazdy den ze ich ani nespocitam... este aj tych fastbackov i30 vidim castejsie ako akekolvek tipo .. takze tu fakt asi pojde o cenovy probem tipa lebo inak je tipo skutocne prakticke a sympaticke auto a to aj po motorickej stranke... ale sam by som ho za 17 litrov nebral aj keby ze tie prachy mam ... to radsej leona alebo corollu uz v danych cenovych vodach
Ja vidím Tipo takmer každý deň, nedávno si ho kúpil kolega :). To auto je také nenápadné = ničím nejako extra nezaujme. Keby som mal dať za neho 17 000€, tak jednoznačne volím niečo iné (i30 , ceed...). Za nejakých pod 12 000€ možno, ale s základnou 1,4, ktorá je síce slabšia, ale spotreba je "normálna" = porovnateľná so súčasnými silnejšími motormi.
Nechápem, že Fiat, ktorý bol známy dobrými motormi spravil taký nenásytný motor.
u nas ho hlavne pozieraju podla mna ceedy a i30-tky a povedal by som ze aj leony .. kedze su voci fiatu snad este v lepsich cenach a tiez su aj ako kombiky a su to tiez aj pekne aj solidne vozy vsetko ...
No, nevím jak ve SR, ale v ČR je cena v konfigurátoru jen výchozí bod k jednání o slevách, a pak tu jsou ještě skladovky a těch má Fiat naštěstí většinou dost... ;-)
To je ďalší problém, doteraz nemal fiat ani cenníky, len kontakt a že s cenami sa ozvú :-) Pokiaľ to nie je srdcovka, veľa ľudí ani predajcu nenavštívi (keď vidia tie ceny).
Je tam Italia Extra za 15 590, len nema svetla :-) A je to len skladove, cize sa nedaju doobjednat. Komu netreba, moze to byt dobra kupa. Aj ked za take peniaze by sa mozno bez svetiel naslo nieco ine, lepsie.
Scala ambition je za 16 230 € asi to iste, plus si clovek moze dokupit, co potrebuje.
Neklamem, par veci som si do konfiguratora prihodil. Xenony, ktore pravdepodobne neprepina, vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie spatnych zrkadiel (!), automaticku klimatizaciu za 300 €. Ale bez farby a prvkov, ktore nepotrebujem. Postupoval som rovnako a ceny vysli ake vysli. Dalej som samozrejme nezistoval, predpokladam, ze isli by nejake % dole pri objednavani :-)
Tak isto aj do i30 len family packet a led svetla, tam sa viac nedalo a ma skoro vsetko, nieco naviac a vysla lacnejsie. A silnejsi motor, ktory celkom chvalia.
Prodávat se prodává, otázka je, jestli dobře.
Slovenské statistiky normálně nesleduju a narychlo jsem sehnal jen značky... a tam je Fiat letos někde ke konci druhé desítky (#18 za 1-8/2019 s 900ks, takový Ceed dává sám 2800ks). Jestli je to dobré nebo špatné je asi subjektivní... z mého pohledu to žádná sláva není. https://bestsellingcarsblog.com/…market-down-5-1/
No a to väčšinu tvoria varianty 500vky, ktoré jediné na cestách vídavam (a ani tá nie je v prvej 50ke modelov). Odhadujem, že Tipo bude u nás predajne niekde na samom spodku triedy, z tých 900ks Fiatu odhadujem že Tipo robí tak 150-200.
A ted si predstav, ze presto, ze mam vyssi nez prumerny prijem a rocne najezdim asi 25 tisic kilometru, budu si kupovat Tipo.
HB a s atmosferou.
Dokud to jde.
Proc?
Protoze chci utulne auto, prijemne na pouzivani, solidne postavene a s rozumnymi naklady na servis - a chci ho bez asistentu.
Fakt dokazu zaparkovat, a dokonce i odhadnu, kdy si mam dat pauzu a kafe.
Mal ste kúpiť auto pred cca 2 rokmi - taká predošlá generácia Mazdy 3 by Vám vyhovovala ;). Alebo Toyota Corolla nie najnovšej generácie - tiež ideálne pomerne jednoduché auto. Dokonca Corolla sa možno aj dá kúpiť. Toyota je kvalitou niekde inde ako Fiat. Čo mám pár ľudí s Fiatom v okolí (majú ho pár rokov), vyjadrili sa, že to je ich posledný Fiat... Nie zlé auto, len to má stále nejaký menší problém, ktorý je potrebné riešiť...
Ale ja jsem koupil auto pred 3 rokama.
Fiat 500X 1.6 etorq.
A hlavne proto, ze ani s predeslym Puntou II 1.2 nemam vubec zadne starosti.
A nemam je dodnes. 11 let, 180 tisic. Dneska uz vlastne asi vic...
Na druhej strane Fiat 500X je niečo iné ako Mazda 3 a Toyota Corolla.
Punto II bolo jednoduché a spoľahlivé auto, verím, že aj nový Fiat bude rovnako spoľahlivý.
ono je tu nadalej aj atmosfericka nova mazda 3... len ta zakladna cena ze jo... jak dve kie rio v zaklade ... a mat 20 litrov tak fakt uz chcem nieco ine ako atmosfericky hatch za mna.... ale je to len moj pohlad... kedze sa mi pacia aj SUVecka ( vitara, ASX, eclipse cross, aj 500X ... a tam za 20 litrov sa uz da co to slusne tiez nakupit ) .... proste hatch v nizsej strednej do tych 17 je za mna ok.. potom ale uz za mna radsej SUV ako vrazat 20 alebo aj viac nadalej stale len do nejakeho hatchu ... to mi pride uz prehnane... takze corolla za 16 ok.. ale uz povedzme corolla za 23 to uz asi nie.. to uz radsej eclipse v 4kolke ... mojim pohladom :yes:
Mozna.
Ale zkousels o tom premyslet z druhe strany?
Co vlastne dneska nabizeji "lepsi auta" navic?
Spoustu asistentu, ktere me obtezuji... drazsi provoz a kratsi zivotnost.
Z principu se hur ridi. Lepe jedou, ale hur se ridi, jestli mi rozumis.
Ocekavaji za volantem tupou opici.
Tipo sa veľmi podaril po dizajnovej stránke. Neviem ako je na tom po stránke spoľahlivosti. Je tu veľká konkurencia, ktorá víde lacnejšie a s bohatšou výbavou......
...pro ty, kteří chtějí normální jednoduché rodinné auto s předpokladem levného servisu a dlouhé životnosti bez brutálně drahých oprav - bez hnusných, ponižujících tříválců, bez odporné hybridizace, bez ke karbonizaci náchylného přímého vstřiku benzínu, bez digitálního displeje, bez el. P brzy a podobných s.r.a.č.e.k.. K tomu kupující získá díky vyšší karoserii výborně přístupný a velmi prostorný interiér, nadprůměrně spolehlivé motory, velmi robustní podvozek vhodný i na dlouhodobý provoz po nezpevněných (či děravých českých) silnicích, standardně 6st. převodovku i u základní motorizace, naprosto intuitivní ovládací prvky, pohodlná sedadla, výbornou pozici za volantem a velmi slušný podvozek s předvídatelnými reakcemi na limitu a výborným komfortem odpružení (pokud ovšem nezvolí nesmyslné 18ky). A k tomu jako bonus sympatický design s italskou elegancí a auto, které nestojí na každém rohu a s velkorysou nabídku 3 druhů karoserie! Nevýhody - ano, plasty v interiéru působí lacině, čímž řadu povrchně hodnotících lidí toto auto bohužel odradí. Milé Tipo, v dnešní eko-levičáky z.k.u.r.v.e.n.é automobilové době je tvá existence téměř zázrak, proto se modlím, abys v nabídce vydrželo co možná nejdéle!!! :-):yes::yes::yes:
urcite este nejake 3-4 roky vydrzi v tejto generaci.. akurat co bude dalej? bude mat nastupcu? alebo ako? lebo podla mna by bola skoda ( z europskeho pohladu ) prist o takyto model...
Plně s Vámi souhlasím, co se týče jednoduchosti a nenáročnosti auta, vyjma úrovně autorizovaných servisů FIAT, které jsou až na výjimky stejně špatní jako autorizované servisy ostatních světových značek. Bohužel, taková je dnešní realita servisní úrovně. Základní a snáze rozpoznatelné opravy umí opravit každý mechanik. Na vyhledání a opravu něčeho méně obvyklého a ne úplně triviálního, aby člověk hledal servis jako jehlu v kupce sena. Prostě to skoro nikdo pořádně neumí !!!!!! :-(:-(:-(
No, to je asi fakt.
Akorat, ze i s tim "stejne spatni jako servisy jinych znacek" .
Tak proc mam platit vic, za stejne mizernou sluzbu?
Aspon nejsou tak odporne povyseni... aspon tam, kam jezdim ja.
Aresi,
dovoluji si vyjádřiti sééééééérdečnej souhlas. Velmi dobře shrnuto. Čistě technicky vzato, Tipo (ve variantě kombi) je ideálním vozem pro mladou rodinu - a nebo naopak pro starší pár, jehož mláďata vylétly z hnízda už dávno.
Hezky vypadající srdnaté autíčko, které se nezalekne rozmlácených českých silnic, po nichž tě v rozumném komfortu vždycky doveze do cíle a za jehož opravu nevysypeš raketu.
Kdyby auta byly jako psi, tak Tipo (ostatně jako všechny malé Fiatky) by byl hrubosrstý foxteriér. Pejsek veselý, ňafající a schopný doběhnout a vlézzt kdykolil v kamkoliv; s vlastní hlavou a obrovským srdcem, který sice občas zazlobí, ale majitel ho právě proto TAK MOC miluje :-)
No zaprvé, nesouhlasím, že je Tipo šedá myš. Za mě je dizajn za 1. Ale je to samozřejmě subjektivní.
Největší negativum motoru je již zmiňovaná spotřeba - cca 7,5 l. To je ve srovnání s koncernovou 1,4 TSI téměř o 2 litry více (mohu porovnávat se služební - v automatu jezdím za 6 a něco). A ve srovnání výkonu také silně zaostává. Srovnatelný motor třeba ve Škodovce stojí ale o min 100k více.
Dále mě hodně zklamalo to zrcadlení telefonu. Navigovat se podle toho nedá. Je to nečitelný hnus. Takže se vracím k telefonu, ale špatně se na palubku upevňuje (návrhy?).
Máte někdo tip na upravený software?
Velikostně mi auto naprosto vyhovuje (mám 2 malé děti).
Ještě musím pochválit výborný podvozek. Auto sedí jako přibité a nerovnosti zvládá s přehledem.
Design za mě taky dobrý... neoslní, ale rozhodně lepší než nějaký úlet.
To mi spíš vadí detaily typu "znakem luxusu jsou chromované kliky", nejlépe v kombinaci s černými hagusy... ale na světlé barvě se to docela ztratí.
Budiž, ale pak je lepší s ním šetřit. Celé kliky v chromu jsou zbytečná snaha o luxus, když už, tak by bylo lepší udělat na nich jen nějakou chromovou lištu. V téhle bronzové je to skoro fuk, tam se to ztratí... ale třeba červenou by mi to docela zošklivilo
https://gezet.dealercrm.pl/images/vehicle/1ea95
Spousta značek má různé "naschvály" v konfiguracích, někdy je to doslova Sofiina volba, jestli radši hezčí kola nebo dekory v interiéru. Bylo by hezké, kdyby třeba chromované kliky byly prostě příplatek za 500,- a nazdar, ale to bohužel nejde ani u prémiovek.
No, ale když Opel milostivě nabídl libovolnou barvu na Insi za mrzkých 160.000Kč, tak jsem si ji taky neobjednal... takže vlastně můžu držet pusu :-)
Jj, tá myšlienka Opelu, že daj si akú farbu chceš, ma nadchla, hlavne keď štandardné farby na Insi nie sú nič moc. Potom som si povedal, že ani netreba neobmedzený výber farieb, vedel by som si vybrať z tých cca. 15tich individual odtieňov, napr. dynamic orange či glory red: https://youtu.be/urmMvLFVw7o?t=9
No a potom som si pozrel v konfigurátore, koľko za to pýtajú, a všetko ma prešlo. :-[]
No, akorat ze automat u tsi neni automat, ale dvouspojka... a ta spotrebu snizuje, za cenu zvyseni servisnich nakladu.
Takze ten rozdil uz neni dva litry, ale kdo vi jestli litr.
Odecti levnejsi servis u neprimovstrikove, jednoduche 1.4.
No mam Punto II 1.2: 11 let a 180 tisic km... bez problemu. Olej s filtrem do 2 tisic. Nad plan jen loziska prednich kol.
Mam 500X 1.6 torq, 80 tisic, takze novy auto, zatim jen oleje a filtry.
Dejte rec s nekym s TSI. ;-)
Ohľadne Fiata... Jedna dobrá kamoška má Fiat Grande Punto - cca 8 rokov, cez 100 000km a nikdy viac Fiat nechce. Elektrika si žije vlastným životom, stále sa niečo kazí... Nie po 8 rokoch, ale oveľa skôr.
Na druhej strane kolega má Punto II a je spokojný čo sa spoľahlivosti týka.
Záver - Fiat išiel od čias Grande Punta kvalitou dole. Ani jeden by si ale Fiat znova nekúpil.
Najdi si na facebooku diskusní skupinu Fiat Tipo a zjistíš, že většina majitelů je s tímto autem velmi spokojená. Holt jsme národ, který v 90 % tupě upřednostňuje Škodovku a Hyundai a naopak italská auta většinou pomlouvá stylem "můj kamarád má známého, který slyšel..." a podobné plky. Fakt k smíchu. Teprve za pár let, až v EU Gretismus vůči zdejšímu autoprůmyslu naplno předvede svoji ničivou sílu, teprve pak zdejší rozumbradové pochopí, co Tipo nabízí za benefity (zejména základní čtyřválec 1.4 16V), to už ale bude bohužel pozdě, protože další generace už do Evropy nedorazí (pokud vůbec vznikne) :-( .... :no:
Ano, pro "turecké" Tipo, jaká "hrůza"! Úplně stejně, jako když si jde do prodejny pro "tureckou" Toyotu, Renault nebo Ford! ;-) A zanedlouho budeš moci koupit i turecký VW a Škodu. :-)
Ja osobne mám informácie z prvej ruky = od ľudí, ktorých poznám veľmi dobre. Samozrejme skúsenosti máme všetci rôzne.
Uznávam, že Tipo s atmosferickou 1,4-kou je celkom zaujímavé auto, ktoré ak bude za rozumné peniaze v podstate ani nemá nejakú veľkú konkurenciu. Na druhej strane by som sa asi ťažko presviedčal k tomu, aby som kúpil práve Tipo.
Myslis to elektriku, kterou dodavaji Nemci?
Nevim, ja mam velmi slusne vybavene posledni Punto s 1.4 a zatim se teda chova stejne, jako ostatni fiaty, co mam doma = bezproblemove.
Vlastne jeden problem uz melo: zena loni nacouvala do kupy snehu a utrhla zadni zasterku.
Mam jeste nekdy kupovat Fiata?
Ak sa Vám bude Fiat páčiť, tak kľudne kúpte ďalšieho ;). Mne sa páči, ak sú cesty pestrejšie = viac modelov rôznych značiek.
Väčšinou hovorievam = to, že je auto na nižších priečkach rebríčkov spoľahlivosti neznamená, že to auto je zlé. Je to len o tom, že pri Toyote má chybu napr 5 áut zo 100 a pri nejakej "horšej" značke napr 30 áut zo 100. Takže aj tak je veľká pravdepodobnosť, že aj to menej spoľahlivé auto bude veľmi spoľahlivé ;). Človek len trochu viac riskuje, že sa to pokazí.
Mal som Opla a bolo to veľmi spoľahlivé auto. Dnes vraj išla kvalita dole... Susedina známa má Merivu a nie je s ňou vôbec spokojná. Tiež mala predtým Astru F, ktorá jej slúžila roky bez nejakého veľkého problému. Ostala verná značke a trochu doplatila.
Ja som zmenil značku hoci som bol spokojný. Vyberal som podľa toho čo sa mi páči a chcel som niečo klasické, čoho už nie je veľa. A vybral som si japonskú atmosféru s nie veľmi bohatou výbavou. Nie je to jednoduché auto ako Tipo 1,4 (bez turba), ale verím, že bude slúžiť dobre.
Ale jasne, kazdymu vyhovuje neco jineho.
Mne jen vadi obecna odsouzeni. :-)
Nemam nic z toho, kolik se proda Fiatu, takze mi to muze byt jedno.
Toyota mi technicky nevadi, jen se mi proste nelibi ten styl.
Proste se mi auto musi i trochu libit na pohled, nechci se otrepat vzdycky, kdyz pujdu ke svemu autu. :-)