Testy
Zajimalo by me kam se ztratil dlouhodoby test na Fiat Doblo.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tipo sa veľmi podaril po dizajnovej stránke. Neviem ako je na tom po stránke spoľahlivosti. Je tu veľká konkurencia, ktorá víde lacnejšie a s bohatšou výbavou......
...pro ty, kteří chtějí normální jednoduché rodinné auto s předpokladem levného servisu a dlouhé životnosti bez brutálně drahých oprav - bez hnusných, ponižujících tříválců, bez odporné hybridizace, bez ke karbonizaci náchylného přímého vstřiku benzínu, bez digitálního displeje, bez el. P brzy a podobných s.r.a.č.e.k.. K tomu kupující získá díky vyšší karoserii výborně přístupný a velmi prostorný interiér, nadprůměrně spolehlivé motory, velmi robustní podvozek vhodný i na dlouhodobý provoz po nezpevněných (či děravých českých) silnicích, standardně 6st. převodovku i u základní motorizace, naprosto intuitivní ovládací prvky, pohodlná sedadla, výbornou pozici za volantem a velmi slušný podvozek s předvídatelnými reakcemi na limitu a výborným komfortem odpružení (pokud ovšem nezvolí nesmyslné 18ky). A k tomu jako bonus sympatický design s italskou elegancí a auto, které nestojí na každém rohu a s velkorysou nabídku 3 druhů karoserie! Nevýhody - ano, plasty v interiéru působí lacině, čímž řadu povrchně hodnotících lidí toto auto bohužel odradí. Milé Tipo, v dnešní eko-levičáky z.k.u.r.v.e.n.é automobilové době je tvá existence téměř zázrak, proto se modlím, abys v nabídce vydrželo co možná nejdéle!!! 😄 :yes: :yes: :yes:
urcite este nejake 3-4 roky vydrzi v tejto generaci.. akurat co bude dalej? bude mat nastupcu? alebo ako? lebo podla mna by bola skoda ( z europskeho pohladu ) prist o takyto model...
Plně s Vámi souhlasím, co se týče jednoduchosti a nenáročnosti auta, vyjma úrovně autorizovaných servisů FIAT, které jsou až na výjimky stejně špatní jako autorizované servisy ostatních světových značek. Bohužel, taková je dnešní realita servisní úrovně. Základní a snáze rozpoznatelné opravy umí opravit každý mechanik. Na vyhledání a opravu něčeho méně obvyklého a ne úplně triviálního, aby člověk hledal servis jako jehlu v kupce sena. Prostě to skoro nikdo pořádně neumí !!!!!! 😒 😒 😒
Aresi,
dovoluji si vyjádřiti sééééééérdečnej souhlas. Velmi dobře shrnuto. Čistě technicky vzato, Tipo (ve variantě kombi) je ideálním vozem pro mladou rodinu - a nebo naopak pro starší pár, jehož mláďata vylétly z hnízda už dávno.
Hezky vypadající srdnaté autíčko, které se nezalekne rozmlácených českých silnic, po nichž tě v rozumném komfortu vždycky doveze do cíle a za jehož opravu nevysypeš raketu.
Kdyby auta byly jako psi, tak Tipo (ostatně jako všechny malé Fiatky) by byl hrubosrstý foxteriér. Pejsek veselý, ňafající a schopný doběhnout a vlézzt kdykolil v kamkoliv; s vlastní hlavou a obrovským srdcem, který sice občas zazlobí, ale majitel ho právě proto TAK MOC miluje 😄
dovoluji si vyjádřiti sééééééérdečnej souhlas. Velmi dobře shrnuto. Čistě technicky vzato, Tipo (ve variantě kombi) je ideálním vozem pro mladou rodinu - a nebo naopak pro starší pár, jehož mláďata vylétly z hnízda už dávno.
Hezky vypadající srdnaté autíčko, které se nezalekne rozmlácených českých silnic, po nichž tě v rozumném komfortu vždycky doveze do cíle a za jehož opravu nevysypeš raketu.
Kdyby auta byly jako psi, tak Tipo (ostatně jako všechny malé Fiatky) by byl hrubosrstý foxteriér. Pejsek veselý, ňafající a schopný doběhnout a vlézzt kdykolil v kamkoliv; s vlastní hlavou a obrovským srdcem, který sice občas zazlobí, ale majitel ho právě proto TAK MOC miluje 😄
No zaprvé, nesouhlasím, že je Tipo šedá myš. Za mě je dizajn za 1. Ale je to samozřejmě subjektivní.
Největší negativum motoru je již zmiňovaná spotřeba - cca 7,5 l. To je ve srovnání s koncernovou 1,4 TSI téměř o 2 litry více (mohu porovnávat se služební - v automatu jezdím za 6 a něco). A ve srovnání výkonu také silně zaostává. Srovnatelný motor třeba ve Škodovce stojí ale o min 100k více.
Dále mě hodně zklamalo to zrcadlení telefonu. Navigovat se podle toho nedá. Je to nečitelný hnus. Takže se vracím k telefonu, ale špatně se na palubku upevňuje (návrhy?).
Máte někdo tip na upravený software?
Velikostně mi auto naprosto vyhovuje (mám 2 malé děti).
Ještě musím pochválit výborný podvozek. Auto sedí jako přibité a nerovnosti zvládá s přehledem.
Za mě za ty peníze je to dobrá koupě.
Největší negativum motoru je již zmiňovaná spotřeba - cca 7,5 l. To je ve srovnání s koncernovou 1,4 TSI téměř o 2 litry více (mohu porovnávat se služební - v automatu jezdím za 6 a něco). A ve srovnání výkonu také silně zaostává. Srovnatelný motor třeba ve Škodovce stojí ale o min 100k více.
Dále mě hodně zklamalo to zrcadlení telefonu. Navigovat se podle toho nedá. Je to nečitelný hnus. Takže se vracím k telefonu, ale špatně se na palubku upevňuje (návrhy?).
Máte někdo tip na upravený software?
Velikostně mi auto naprosto vyhovuje (mám 2 malé děti).
Ještě musím pochválit výborný podvozek. Auto sedí jako přibité a nerovnosti zvládá s přehledem.
Za mě za ty peníze je to dobrá koupě.
Design za mě taky dobrý... neoslní, ale rozhodně lepší než nějaký úlet.
To mi spíš vadí detaily typu "znakem luxusu jsou chromované kliky", nejlépe v kombinaci s černými hagusy... ale na světlé barvě se to docela ztratí.
To mi spíš vadí detaily typu "znakem luxusu jsou chromované kliky", nejlépe v kombinaci s černými hagusy... ale na světlé barvě se to docela ztratí.
Jo ten "chrom" vypadá dobře, do doby, než člověk zjistí, že je to potažený plast.
Cemu to vadi?
Je mi to jedno.
Chrom uz neni chrom ani na Mercedesech.
Je mi to jedno.
Chrom uz neni chrom ani na Mercedesech.
Budiž, ale pak je lepší s ním šetřit. Celé kliky v chromu jsou zbytečná snaha o luxus, když už, tak by bylo lepší udělat na nich jen nějakou chromovou lištu. V téhle bronzové je to skoro fuk, tam se to ztratí... ale třeba červenou by mi to docela zošklivilo
https😐/gezet.dealercrm.pl/images/vehicle/1ea95
https😐/gezet.dealercrm.pl/images/vehicle/1ea95
No, to asi jo... na cervenou bych to nedal.
😉
😉
Spousta značek má různé "naschvály" v konfiguracích, někdy je to doslova Sofiina volba, jestli radši hezčí kola nebo dekory v interiéru. Bylo by hezké, kdyby třeba chromované kliky byly prostě příplatek za 500,- a nazdar, ale to bohužel nejde ani u prémiovek.
No, ale když Opel milostivě nabídl libovolnou barvu na Insi za mrzkých 160.000Kč, tak jsem si ji taky neobjednal... takže vlastně můžu držet pusu 😄
No, ale když Opel milostivě nabídl libovolnou barvu na Insi za mrzkých 160.000Kč, tak jsem si ji taky neobjednal... takže vlastně můžu držet pusu 😄
Jj, tá myšlienka Opelu, že daj si akú farbu chceš, ma nadchla, hlavne keď štandardné farby na Insi nie sú nič moc. Potom som si povedal, že ani netreba neobmedzený výber farieb, vedel by som si vybrať z tých cca. 15tich individual odtieňov, napr. dynamic orange či glory re😜 https😐/youtu.be/urmMvLFVw7o?t=9
No a potom som si pozrel v konfigurátore, koľko za to pýtajú, a všetko ma prešlo. 😒]
No a potom som si pozrel v konfigurátore, koľko za to pýtajú, a všetko ma prešlo. 😒]
No, akorat ze automat u tsi neni automat, ale dvouspojka... a ta spotrebu snizuje, za cenu zvyseni servisnich nakladu.
Takze ten rozdil uz neni dva litry, ale kdo vi jestli litr.
Odecti levnejsi servis u neprimovstrikove, jednoduche 1.4.
Takze ten rozdil uz neni dva litry, ale kdo vi jestli litr.
Odecti levnejsi servis u neprimovstrikove, jednoduche 1.4.
V ten levnější servis doufám (zatím mám jen 700km). Chtěl jsem právě auto, které mi vydrží alespoň 12 let bez větších oprav.
No mam Punto II 1.2: 11 let a 180 tisic km... bez problemu. Olej s filtrem do 2 tisic. Nad plan jen loziska prednich kol.
Mam 500X 1.6 torq, 80 tisic, takze novy auto, zatim jen oleje a filtry.
Dejte rec s nekym s TSI.
😉
Mam 500X 1.6 torq, 80 tisic, takze novy auto, zatim jen oleje a filtry.
Dejte rec s nekym s TSI.
😉
Ohľadne Fiata... Jedna dobrá kamoška má Fiat Grande Punto - cca 8 rokov, cez 100 000km a nikdy viac Fiat nechce. Elektrika si žije vlastným životom, stále sa niečo kazí... Nie po 8 rokoch, ale oveľa skôr.
Na druhej strane kolega má Punto II a je spokojný čo sa spoľahlivosti týka.
Záver - Fiat išiel od čias Grande Punta kvalitou dole. Ani jeden by si ale Fiat znova nekúpil.
Na druhej strane kolega má Punto II a je spokojný čo sa spoľahlivosti týka.
Záver - Fiat išiel od čias Grande Punta kvalitou dole. Ani jeden by si ale Fiat znova nekúpil.
Najdi si na facebooku diskusní skupinu Fiat Tipo a zjistíš, že většina majitelů je s tímto autem velmi spokojená. Holt jsme národ, který v 90 % tupě upřednostňuje Škodovku a Hyundai a naopak italská auta většinou pomlouvá stylem "můj kamarád má známého, který slyšel..." a podobné plky. Fakt k smíchu. Teprve za pár let, až v EU Gretismus vůči zdejšímu autoprůmyslu naplno předvede svoji ničivou sílu, teprve pak zdejší rozumbradové pochopí, co Tipo nabízí za benefity (zejména základní čtyřválec 1.4 16V), to už ale bude bohužel pozdě, protože další generace už do Evropy nedorazí (pokud vůbec vznikne) 😒 .... :no:
Jaké má asi člověk nároky, který jde pro turecké Tipo. To že i Italové upřednostňují jiné auta není problém českého národa, ale špatné práce Fiatu.
Ja som Fiat mal a tiež si ho už nekúpim.
Nekúpim si už ani škodovky, ani Citroen ani Opel.
Zatiaľ ma nesklamal Hyundai. Všetci ostatní áno , preto ďalšie auto vždy kupujem od inej značky.
Mám svoje peniaze rád a nemám ich niekomu, kto si ich neváži - ako napr skodovka
Nekúpim si už ani škodovky, ani Citroen ani Opel.
Zatiaľ ma nesklamal Hyundai. Všetci ostatní áno , preto ďalšie auto vždy kupujem od inej značky.
Mám svoje peniaze rád a nemám ich niekomu, kto si ich neváži - ako napr skodovka
Ja osobne mám informácie z prvej ruky = od ľudí, ktorých poznám veľmi dobre. Samozrejme skúsenosti máme všetci rôzne.
Uznávam, že Tipo s atmosferickou 1,4-kou je celkom zaujímavé auto, ktoré ak bude za rozumné peniaze v podstate ani nemá nejakú veľkú konkurenciu. Na druhej strane by som sa asi ťažko presviedčal k tomu, aby som kúpil práve Tipo.
Uznávam, že Tipo s atmosferickou 1,4-kou je celkom zaujímavé auto, ktoré ak bude za rozumné peniaze v podstate ani nemá nejakú veľkú konkurenciu. Na druhej strane by som sa asi ťažko presviedčal k tomu, aby som kúpil práve Tipo.
Myslis to elektriku, kterou dodavaji Nemci?
Nevim, ja mam velmi slusne vybavene posledni Punto s 1.4 a zatim se teda chova stejne, jako ostatni fiaty, co mam doma = bezproblemove.
Vlastne jeden problem uz melo: zena loni nacouvala do kupy snehu a utrhla zadni zasterku.
Mam jeste nekdy kupovat Fiata?
Nevim, ja mam velmi slusne vybavene posledni Punto s 1.4 a zatim se teda chova stejne, jako ostatni fiaty, co mam doma = bezproblemove.
Vlastne jeden problem uz melo: zena loni nacouvala do kupy snehu a utrhla zadni zasterku.
Mam jeste nekdy kupovat Fiata?
Ak sa Vám bude Fiat páčiť, tak kľudne kúpte ďalšieho 😉. Mne sa páči, ak sú cesty pestrejšie = viac modelov rôznych značiek.
Väčšinou hovorievam = to, že je auto na nižších priečkach rebríčkov spoľahlivosti neznamená, že to auto je zlé. Je to len o tom, že pri Toyote má chybu napr 5 áut zo 100 a pri nejakej "horšej" značke napr 30 áut zo 100. Takže aj tak je veľká pravdepodobnosť, že aj to menej spoľahlivé auto bude veľmi spoľahlivé 😉. Človek len trochu viac riskuje, že sa to pokazí.
Mal som Opla a bolo to veľmi spoľahlivé auto. Dnes vraj išla kvalita dole... Susedina známa má Merivu a nie je s ňou vôbec spokojná. Tiež mala predtým Astru F, ktorá jej slúžila roky bez nejakého veľkého problému. Ostala verná značke a trochu doplatila.
Ja som zmenil značku hoci som bol spokojný. Vyberal som podľa toho čo sa mi páči a chcel som niečo klasické, čoho už nie je veľa. A vybral som si japonskú atmosféru s nie veľmi bohatou výbavou. Nie je to jednoduché auto ako Tipo 1,4 (bez turba), ale verím, že bude slúžiť dobre.
Väčšinou hovorievam = to, že je auto na nižších priečkach rebríčkov spoľahlivosti neznamená, že to auto je zlé. Je to len o tom, že pri Toyote má chybu napr 5 áut zo 100 a pri nejakej "horšej" značke napr 30 áut zo 100. Takže aj tak je veľká pravdepodobnosť, že aj to menej spoľahlivé auto bude veľmi spoľahlivé 😉. Človek len trochu viac riskuje, že sa to pokazí.
Mal som Opla a bolo to veľmi spoľahlivé auto. Dnes vraj išla kvalita dole... Susedina známa má Merivu a nie je s ňou vôbec spokojná. Tiež mala predtým Astru F, ktorá jej slúžila roky bez nejakého veľkého problému. Ostala verná značke a trochu doplatila.
Ja som zmenil značku hoci som bol spokojný. Vyberal som podľa toho čo sa mi páči a chcel som niečo klasické, čoho už nie je veľa. A vybral som si japonskú atmosféru s nie veľmi bohatou výbavou. Nie je to jednoduché auto ako Tipo 1,4 (bez turba), ale verím, že bude slúžiť dobre.
Ale jasne, kazdymu vyhovuje neco jineho.
Mne jen vadi obecna odsouzeni.
😄
Nemam nic z toho, kolik se proda Fiatu, takze mi to muze byt jedno.
Toyota mi technicky nevadi, jen se mi proste nelibi ten styl.
Proste se mi auto musi i trochu libit na pohled, nechci se otrepat vzdycky, kdyz pujdu ke svemu autu.
😄
Mne jen vadi obecna odsouzeni.
😄
Nemam nic z toho, kolik se proda Fiatu, takze mi to muze byt jedno.
Toyota mi technicky nevadi, jen se mi proste nelibi ten styl.
Proste se mi auto musi i trochu libit na pohled, nechci se otrepat vzdycky, kdyz pujdu ke svemu autu.
😄
A čo nová Corolla? Oproti Aurisu 1 a Aurisu 2 je to celkom pekný pokrok.
Nemal by som dnes problém kúpiť si hoci aj slabší hybrid, aj ako sedan.
Nemal by som dnes problém kúpiť si hoci aj slabší hybrid, aj ako sedan.
Corolla je bajecny auto.
Nemam s nim problem, az na to, ze posledni facelift prinesl pro me obtizne stravitelne tvary.
Mam problem filozoficky: chci kupovat evropska auta.
Je to totiz takova logicka smycka: v Evrope mame dost nadprumerne platy. A chceme mit. Ale nechceme kupovat evropska auta, protoze jsou o neco drazsi, nez treba Korea.
Drazsi jsou, protoze chceme mit vyssi platy.
Konec smycky.
Levnejsi jsou auta, smontovana delniky, pracujicimi za "hrst ryze" , otroky... a vyrobena bez vyvoje vlastnich reseni. Okopiruji to, co vymyslel nekdo v Evrope, dosahnou uspory z mnozstvi a z nizkych mzdovych nakladu - a Evropani to kupuji.
Nechapu.
Nemam s nim problem, az na to, ze posledni facelift prinesl pro me obtizne stravitelne tvary.
Mam problem filozoficky: chci kupovat evropska auta.
Je to totiz takova logicka smycka: v Evrope mame dost nadprumerne platy. A chceme mit. Ale nechceme kupovat evropska auta, protoze jsou o neco drazsi, nez treba Korea.
Drazsi jsou, protoze chceme mit vyssi platy.
Konec smycky.
Levnejsi jsou auta, smontovana delniky, pracujicimi za "hrst ryze" , otroky... a vyrobena bez vyvoje vlastnich reseni. Okopiruji to, co vymyslel nekdo v Evrope, dosahnou uspory z mnozstvi a z nizkych mzdovych nakladu - a Evropani to kupuji.
Nechapu.
Ono posledný facelift Corolly je úplne nová Corolla, ktorá nahrádza aj doterajší Auris. Podľa mňa nádherné auto.
S tou Európou je to celkom pravda - súhlasím. Len tých EU značiek až toľko nie je. Ak nechcem koncern (pre mňa trochu neprimerane vynášaný do neba), ani "Francúza" alebo "Taliana", tak som v podstate skončil. Keď mi nebude vyhovovať Opel a Ford, zostáva už viacmenej len prémia, na ktorú nemám. Ak chcem kvalitné auto, tak mi to nejako vychádza na japonské. Iné veci kupujem radšej európske, ak je to možné (čo často nie je).
Každopádne nekonečný hospodársky rast nie je zrejme možný -proti tomu hovorí aj ekologické zmýšľanie = používať produkty čo najdlhšie, v menšom počte = menej výrobkov, ekonomický rast sa zníži (alebo ceny pôjdu hore)... Plus je pred dverami 4. priemyselná revolúcia = možné vymyznutie niektorých profesii (hlavne tých menej kvalifikovaných). Zo služieb veľmi nevyžijeme. Niektorí ľudia budú mať menej peňazí, lebo nebude práca. A ako vieme za darmo nám nikto nič nedá.
Pesimista by povedal - dobre už bolo. Uvidíme, čo nám prinesie budúcnosť.
S tou Európou je to celkom pravda - súhlasím. Len tých EU značiek až toľko nie je. Ak nechcem koncern (pre mňa trochu neprimerane vynášaný do neba), ani "Francúza" alebo "Taliana", tak som v podstate skončil. Keď mi nebude vyhovovať Opel a Ford, zostáva už viacmenej len prémia, na ktorú nemám. Ak chcem kvalitné auto, tak mi to nejako vychádza na japonské. Iné veci kupujem radšej európske, ak je to možné (čo často nie je).
Každopádne nekonečný hospodársky rast nie je zrejme možný -proti tomu hovorí aj ekologické zmýšľanie = používať produkty čo najdlhšie, v menšom počte = menej výrobkov, ekonomický rast sa zníži (alebo ceny pôjdu hore)... Plus je pred dverami 4. priemyselná revolúcia = možné vymyznutie niektorých profesii (hlavne tých menej kvalifikovaných). Zo služieb veľmi nevyžijeme. Niektorí ľudia budú mať menej peňazí, lebo nebude práca. A ako vieme za darmo nám nikto nič nedá.
Pesimista by povedal - dobre už bolo. Uvidíme, čo nám prinesie budúcnosť.
Na mk2 jsem překvapivě elektroniku nikdy neřešil. Ne že by sem tam něco nezazlobilo, ale nic, co by stálo za řešení. S*alo se spíše mechanicky. U koncernu mám opačnou zkušenost. O tom, že GP kvalitou kleslo, neslyším poprvé a tuším to odpovídá i statistikám.
A proc je to vzdycky nejaka "kamoska" ?
S kymkoliv mluvim jako s zivym clovekem a ma fiata, tak je spokojenej.
Vlastne jedna vyjimka existovala, ale to byla vyjimka potvrzujici pravidlo: vozil jsem znameho v dobre vybavene 2.5 diesel 131... a on si pak koupil, jsouce nadsen, Tempru 1.9. To ale bylo fakt jiny auto... takze ji brzo otravene prodal a sel do BMW 3.
Ale to uz je davno.
S kymkoliv mluvim jako s zivym clovekem a ma fiata, tak je spokojenej.
Vlastne jedna vyjimka existovala, ale to byla vyjimka potvrzujici pravidlo: vozil jsem znameho v dobre vybavene 2.5 diesel 131... a on si pak koupil, jsouce nadsen, Tempru 1.9. To ale bylo fakt jiny auto... takze ji brzo otravene prodal a sel do BMW 3.
Ale to uz je davno.
Fiata nemám = informácia z 1. ruky nie je možná, že áno. Na to, aby som si informácie overil z 1. ruky si predsa nebudem kupovať Fiat. Ak je nespokojný kolega, alebo človek, ktorého stretávam dosť často a viem, že si nevymýšľa, tak tá informácia pre mňa nie je v štýle "jedna baba povedala".
Príklad - ja som bol spokojný s Oplom... susedina dobrá známa má pomerne nového Opla, ktorý má v zlom počasi problém s elektrikou, auto už aj ostalo stáť - je nespokojná. Opraviť to nejako uspokojivo nevedia. Prečo by som jej neveril? Môj Opel bol starší, poctivejší, jednoduchší. Kvalita nových zrejme išla dole 😞. Ak by chcela vymeniť a pýtala sa za čo? Doporučil by som Toyotu, Mazdu, Hondu... ("Japonca").
Každopádne Punto II bolo lepšie čo sa kvality týka ako Grande Punto.
Aby sa nepovedalo - moja teta mala kedysi Fiat 600D. Bolo to jej jediné auto, navyše ho zdedila po strýkovi. To auto bolo celkom spoľahlivé, ale hrdzavelo neskutočne. Do jeho opráv naliala toľko peňazí, žeby si za to isto kúpila niečo lepšie. Ale mala to auto rada - mala ho od mladosti do staroby. Podľa nej skvelé auto, iný by povedal, že bolo nespoľahlivé. Pohľad na kvality auta môže byť rôzny. Dnes už nedokážeme autu tolerovať to, čo dokázali, prípadne museli naši otcovia a dedovia.
Príklad - ja som bol spokojný s Oplom... susedina dobrá známa má pomerne nového Opla, ktorý má v zlom počasi problém s elektrikou, auto už aj ostalo stáť - je nespokojná. Opraviť to nejako uspokojivo nevedia. Prečo by som jej neveril? Môj Opel bol starší, poctivejší, jednoduchší. Kvalita nových zrejme išla dole 😞. Ak by chcela vymeniť a pýtala sa za čo? Doporučil by som Toyotu, Mazdu, Hondu... ("Japonca").
Každopádne Punto II bolo lepšie čo sa kvality týka ako Grande Punto.
Aby sa nepovedalo - moja teta mala kedysi Fiat 600D. Bolo to jej jediné auto, navyše ho zdedila po strýkovi. To auto bolo celkom spoľahlivé, ale hrdzavelo neskutočne. Do jeho opráv naliala toľko peňazí, žeby si za to isto kúpila niečo lepšie. Ale mala to auto rada - mala ho od mladosti do staroby. Podľa nej skvelé auto, iný by povedal, že bolo nespoľahlivé. Pohľad na kvality auta môže byť rôzny. Dnes už nedokážeme autu tolerovať to, čo dokázali, prípadne museli naši otcovia a dedovia.
Super napsáno, Arese! Tipo u nás dává smysl se základní 1,4, většina ho kupuje tzv. za živé (s DPH). Prodejce mi tvrdil, že základ z koláče zabírá cca 95 procent. Přesto mám TJet. A jezdím za necelé čtyři litry. Samozřejmě v přepočtu, mám tovární LPG verzi. Najeto za necelý rok 35 000 km zatím bez jediného problému. K článku. Tipo je uvnitř širší než Octavia, takže do nižší střední za mě patří. O "lowendu" uvnitř ať si každý udělá obrázek sám, mě tam nic nesere a nic nevrže! Ovšem U-connect neumí česky. Sedačku mám s el. bederkou a nikdy mě záda nebolela, ovšem sedák je tvrdší. Schod v zavazadelníku není, pokud nevyndáte plato v kufru, sedačky se tak sklopí do roviny. Roletka je k vzteku, to je pravda. Rozklepaná kastle, nějak nevím, co si pod tím představit? Už Machi napsal, že je to tuhý auto, dávám mu za pravdu. Nemám xenony a základ svítí velmi průměrně. Dal jsem lepší žárovky, výměna po chvíli laborování v pohodě. TJet se mi rozjel po cca 15000km a spotřeba šla dolů taky. Je to takový benzínový diesel, což ostatně ukazuje křivka. Hned po koupi jsem jel zpět Mohelničák a vytáhnul ho bez problémů na šestku na cca 2000 otáček. Oni mu také nedali převodovku (ta moje je velmi přesná) dlouhou jako Volha, což se dělá u foukaných litrů běžně. Na čtyřku padesátku udrží s přehledem i ve stoupáních. Konečně kluci ze SM píšou, že jede obdobně jako korejská foukaná čtrnáctka. O tom, že silně zaostává za 1,4TSi, tak teď tu o Jeníčkovi.. Za slabší 92kW verzí pochybuju a za silnější to o parník rozhodně není. Pokud chcete porovnávat špičkové motorizace, téměř identický agregát s Multidrive a větším Garettem (já mám IHI) se 170 koníky by ho přetřel, jen by v Tipu cenově dotáhnul koncern, a to by Fiat asi neprodal. Na plyn je motor ještě tišší (102 oktanů). Ještě k vyšší spotřebě. Přímovstřikoví rekordmani občas nepřiznají, že do toho lejou jen prémii a nádavkem aditiva. Což ty náklady trochu navyšuje. O dalších potenciálních hrozbách nemluvě (karbon, LSPI, rozvody atd.). Tomu
LPG sa už nedodáva,myslím, že je to preto, že aj tjet prešiel na priamovstrekove, kde LPG nejde namontovať.
jsem se chtěl vyhnout. Navíc moje auto nemá start stop ani filtr. p.s. Ne nadarmo tenhle motor doporučil Vaculík jako bezrizikový.
kupil v kombi a diesel a potom mi syn povedal, aby som si na nete prestudoval narazove testy. A tak som ho nekupil.
Co je zle na narazovych testoch Tipa? Nie je top v triede, ale za ochranu dospelych ma 31,3 bodov. Na porovnanie, najnovsie BMW 1 ma 31,8 bodov. Len stratilo hviezdicku kvoli asistentom, ktore aj tak vacsina ludi nema rada.
A čo si nakoniec kúpil?
U mňa tieto testy nemajú absolútne žiadnu váhu pri výbere auta.
U mňa tieto testy nemajú absolútne žiadnu váhu pri výbere auta.
Asi by mňa odradilo ak by sa búda po náraze rozpadla, ale v súčasnosti sa hviezdičky berú hlavne za asistentov a na tých mne nezáleží
Máš aj nejaké racionálne zdôvodnenie? Hviezdičky mu sekali za elektronické asistenty ale karoséria dopadla po náraze veľmi slušne. No čo už
Dívej se na barvičky. V ideálním případě bys tam měl vidět zelenou a sem tam žlutou... u Tipa je tam ale dost oranžové (čelní náraz s úplným překrytím, zadní náraz) a i nějaká ta hnědá (malé dítě). Je to prostě na půli cesty mezi Dacií a mainstreamem... což asi není žádná trága, zase ale není pravda, že by to byly jen asistenty.
https😐/cdn.euroncap.com/…po-datasheet.pdf
https😐/cdn.euroncap.com/…po-datasheet.pdf
Lenze na farbicky sa treba pozriet lepsie, hnedy je len krk na zadnom sedadle (aj ked suhlaism, ktovie ake to ma opierky vzadu) a dieta je hnede v pochybnej drahej sedacke Takata.
Hrudníky obou při čelním nárazu jsou oranžový, hlava řidiče taky, dítě na podsedáku má krk červenej a hrudník oranžovej... když se podíváš na Scalu, což by měl být konkurent, tak tam fakt najdeš jen zelenou a žlutou.
https😐/cdn.euroncap.com/…la-datasheet.pdf
https😐/cdn.euroncap.com/…la-datasheet.pdf
Scala je top v triede podla tych testov 😄 Dieta v podsedaku sa rozbije tak ci tak, preto su povinne podsedaky s ochranou chrbta. Pri inych testoch pouzivaju ine autosedacky a ine podsedaky a zvyknu mat deti plny pocet bodov. Urcite je na tom Tipo nizsie z hladiska bezpecnosti, ale zase ziadna tragedia, ktora by branila kupe.
no radsej si za podobnu cenu vyberiem auto s AEB (ktore realne predide kolizii) ci udrziavanim v jazdnom pruhu...proste Tipo bolo od zaciatku mimo hry, prislo niekedy v roku 2016, hatchback neskor...uz vtedy bolo pri danej cenovke zastarane...za chvilu pride facelift, kde do toho narvu aspon nejakych asistentov a som fakt zvedavy na cenu (predpokladam, ze pojde este vyssie) a je uz viac menej iste, ze dalsia generacia nebude (https😐/www.topspeed.sk/…adi-ho-suv/16437)
nie je to zle auto samo o sebe, ale takto sa predsa veci neposudzuju, takmer vsetko je v nejakom konkurencnom prostredi a tam to proste sudruhovia z Fiatu nezvladli...to auto nicim nevynika (uz ani cenou), ani technologiami, ani pracou s vnutornym priestorom (niektore kombiky maju vo vnutri a v kufri viac miesta na podobnych rozmeroch), dieru do sveta neurobilo a preto skonci
nie je to zle auto samo o sebe, ale takto sa predsa veci neposudzuju, takmer vsetko je v nejakom konkurencnom prostredi a tam to proste sudruhovia z Fiatu nezvladli...to auto nicim nevynika (uz ani cenou), ani technologiami, ani pracou s vnutornym priestorom (niektore kombiky maju vo vnutri a v kufri viac miesta na podobnych rozmeroch), dieru do sveta neurobilo a preto skonci
AEB v Tipu mít můžeš, ačkoli to mě zrovna netrápí a lane assist už vůbec. Když už, tak bych chtěl kontrolu mrtvého úhlu, jeden nikdy neví.
Ja som i ho bol pozrieť keď som si kupoval auto - presne niečo také som hľadal nižšia tredná za rozumnú cenu. Zvonku pekné, zvnútra už moc nenadchlo cenou nedokázalo podliezť Corollu/Megane/Rapid v zrovnateľnej výbave a motory okrem 1.6MJ neschopné konkurovať. Tá 1,4 atmo môže byť dobrá voľba naozaj len do mesta na nákupy a vozenie detí, prípadne pre dôchodcu na záhradku. 1,4T je zas užraná 8l/100 som nebol ochotný akceptovať tiež. Proste Tipo nemusí byť zlé auto, ale ak človek nie je fanúšikou Fiatu tak by muselo stáť menej.
presne a vystizne zhrnutie, za ktore ti tu ale patri hromadny pacik nadol na tomto fore...proste cisla predajov ukazuju jasne a chape to aj samotna automobilka, ktora nastupcu tomuto modeli robit nebude
Projeto nemám, ale dává mi smysl ta základní 1.4. Stojí opravdu málo, má 6MT, s nenaloženým autem to snad nebude taková katastrofa. 1.6 MJet už je drahá.
Práveže atmo 1,4 nedáva absolútne zmysel, táto motorizácia v dnešnej dobe je mŕtva. Mal som 1,4 16v v požičanom aute na dovolenke a to je fakt len do mesta na nenáročné jazdenie. Do kombi jedine tú testovanú 1,4T.
Práveže dáva - ak to má nenáročný človek, ktorý jazdí raz ročne do HR a inak po meste/dedine tak stačí. Vtedy sa dá naozaj oceniť overená technika, ak je za výhodnú cenu.
Já jsem měl Tipo s tou základní 1,4 půjčené a přišlo mi ke svému účelu úplně v pohodě. Je dobře zpřevodované a na každodenní krátké ježdění a občasnou delší jízdu spoustě lidem v pohodě vyhoví. K tomu dostanou nenáročný a spolehlivý motor, který přežije většinu přímovstřikových turbo tříválců.
pre iudexa je hociaka atmosfera nezmyselna, to by si mal rozhodnut zakaznik, ak mu staci tak ano ma velky zmysel a netreba mu ziadne turbo... easy stuff (a to neznaci, ze ja by som si ho mal kupit, pretoze som napisal tento text)
Som rád, že moje názory sleduješ, ale asi nie dosť pozorne, pretože inak by si vedel, že nezmyselná je podľa mňa maloobjemová atmosféra s Euro 6 pod 2 litre. Solídny dvojliter napr. v Mazde by som neodmietol, rovnako tak ani väčší objem. Ale tieto 1,4ky či 1,6ky sú všetko zdochliny, to proste neodškriepiš.
Pisem len o tom, ze pokial to niekomu staci, tak mu to staci je to jeho volba... trebars to pre mna bude zdochlina, pochopim ze niekomu to staci, lebo ma ine potreby ako ja. Tzv porozumenie potrebam inych, nie len svojim pohladom vsetko...
Napr. to, ze ty ´´vsetko´´ vidis inac mi pripomina, ze ludia su odlisni a naopak ma to celkom bavi... dokazem v tom najst pozitiva 😉
Napr. to, ze ty ´´vsetko´´ vidis inac mi pripomina, ze ludia su odlisni a naopak ma to celkom bavi... dokazem v tom najst pozitiva 😉
Niekedy musí stačiť aj atmosféra, keď nie sú peniaze. Aj mne by dávala najväčší zmysel. Kedysi sme s 1.4 atmosférou normálne jazdili a nebol problém.
Kedysi byla auta o dost lehčí a nemusela plnit přísné eko normy.
je to tak bohuzial... hlavne tie emisie
Ja neviem - skôr tá váha, ak hodili 90kw 1,6-tku do 900kg auta, tak to bola samozrejme raketa, hlavne na tie pomery. Inak si ešte živo pamätám Ford Escort, 1,6 66kw čo mal kamarát a bola to pomerne zdochlina aj oproti Aurisu 1,33 74kw. Na bežné jazdenie boli veľmi príjemné 8V motory - napríklad so mal Ladu samaru 1.5i 51kw a do 4000 otáčok to šlo veľmi pekne pocitovo, potom to už nešlo.
dnes sa hojne odlahcuje, emisie boli vzdy dovodom na zmeny uz od 70tych rokov, motory sa stale viac skrtili ale aj vyvijali kvoli efektivite ... dnes je to uz v chorej miere, ale kazda ta ona generacia pohonnych jednotiek konci vzdy kvoli vyssiemu treniu a mensej miere riaditelnosti spal procesu vzhladom na efektivitu = emisie
To ho Euro 6 tak zadusila? Možné to je. Já byl nedávno nemile překvapen z 301 1.6 poFL, živěji působí asi i HTP. Ale Fiat používá fintu s 6-stupněm, tak jsem doufal, že to nebude tak zlé.
tak sa prevez, je to dost mrtve...podobne ako ceed/i30 s 1.4 atmosferou, ale zit sa s tym da, dnes uz kazde auto zvladne tych max 130 na dialnici ale s tymto predbiehat plne nalozeny s deckami? To uz si treba premysliet
kazdopadne posluzi, nejako to ide - je to okej...ale to je prave ten problem, za tu cenu v zakladnej vybave "jaskyna" mozes mat aktivne bezpecnejsi i30 (AEB, lane assist), vyssia zaruka bez obmedzenia kilometrov, vyssia zaruka na prehrdzavenie karoserie a podstatne vyssia spolahlivost znacky ako takej (ak berieme v globale tak japonci a korejci su na spici)
kazdopadne posluzi, nejako to ide - je to okej...ale to je prave ten problem, za tu cenu v zakladnej vybave "jaskyna" mozes mat aktivne bezpecnejsi i30 (AEB, lane assist), vyssia zaruka bez obmedzenia kilometrov, vyssia zaruka na prehrdzavenie karoserie a podstatne vyssia spolahlivost znacky ako takej (ak berieme v globale tak japonci a korejci su na spici)
Mrtve?
Jede to krasne. Mel jsem Tipo tyden pujcene a uplna spokojenost.
Akorat je to atmosfera, takze pro predjeti kamionu v kopci musis radit trojku - no a?
Cemu to vadi?
😄
Jede to krasne. Mel jsem Tipo tyden pujcene a uplna spokojenost.
Akorat je to atmosfera, takze pro predjeti kamionu v kopci musis radit trojku - no a?
Cemu to vadi?
😄
Ale noo... Presviedčať tu niekoho, že auto nižšej strednej s 1.4 atmo ide nejako dobre naozaj nemusíš. Nehovorím že to niekomu nemôže stačiť, ale v porovnaní s hocičím iným v danej triede je to slimák. Jazdil som s obdobným motorom v obdobnom aute a stále jazdím s 1.6atmo tak podradzovat viem .
Nerozumim.
Jasne, vykonejsi motor pojede rychleji.
A ano, tohle neni BMW s trilitrem.
Ale v nicem to neomezuje. Jede to normalne.
A lze s tim i bezpecne predjizdet, jen musis podradit.
To je to, co rikam.
Jasne, vykonejsi motor pojede rychleji.
A ano, tohle neni BMW s trilitrem.
Ale v nicem to neomezuje. Jede to normalne.
A lze s tim i bezpecne predjizdet, jen musis podradit.
To je to, co rikam.
Tak s každým autom sa dá obiehať ak je dosť dlhá rovinka alebo dosť veľa odvahy.
Ak to tebe stačí ok, ak chceš porovnávať
a hovoriť o zmysluplnosti prevez sa s niečím okolo 100kw+ a s turbom. A ak tvrdíš že je to jedno buď jazdis trasu kde to je jedno alebo jazdis tak, že to je jedno.
O diaľnici ani nehovorím...
Ak to tebe stačí ok, ak chceš porovnávať
a hovoriť o zmysluplnosti prevez sa s niečím okolo 100kw+ a s turbom. A ak tvrdíš že je to jedno buď jazdis trasu kde to je jedno alebo jazdis tak, že to je jedno.
O diaľnici ani nehovorím...
Tipo by mělo mít tlumiče KONI s technologií FSD, můžete to prosím v testu ověřit? Respektive ověřit, zda to mají všechny verze? V německém testu jsem to viděl myslím u dieselu, vyloženě to tam zdůrazňovali (a byla vidět i nálepka na tlumiči :😉 ).
Dobrý den všem, stejné Tipo jako v testu provozujeme třetím rokem s dlouhodobou spotřebou 6,7 litru, většinou naložené a dálnice, mírně nad limit, nebo krátké pojížďky, najeto 36 000 km, bez závad.
Prresne tak.
Pujcene Tipo jsem vracel se stejnou zkusenosti.
Chtel jsem se rozhodnout, jestli turbo nebo atmosferu... a asi koupim atmosferu jenom proto, ze to ma byt ma obrana pred zhovadilosti tohoto eu sveta.
A pokud tam turbo neni, nemuze se pokazit. Az zacnout byt problem nahradni dily, tak sedla ventilu si zabrousim, ale turbo neopravim.
Ja vim, ze majitele TSI to resit nemusi: jejich motory se doby, kdy muze zacit byt problem sehnat dily, stejne nedozijou...
😉
Pujcene Tipo jsem vracel se stejnou zkusenosti.
Chtel jsem se rozhodnout, jestli turbo nebo atmosferu... a asi koupim atmosferu jenom proto, ze to ma byt ma obrana pred zhovadilosti tohoto eu sveta.
A pokud tam turbo neni, nemuze se pokazit. Az zacnout byt problem nahradni dily, tak sedla ventilu si zabrousim, ale turbo neopravim.
Ja vim, ze majitele TSI to resit nemusi: jejich motory se doby, kdy muze zacit byt problem sehnat dily, stejne nedozijou...
😉
Tipo ve verzi S design mam v 1.4 TJet víc než rok, střídán s Octavia 2017 LK. Jezdíme hlavne město (trasy do 5 km) se spotřebou 8,8. Pokud vyrazim na dalnici, tak se s opatrnou jizdou dostanu pod 6, běžné svezení je kolem 6,5. Autu nemám co vytknout, jezdím tím mnohem radši než všemi opěvovanou škodovkou.
skvělé táhne pevně drží na cestě má 16 kola plná spokojenost za 280000 včetně tempomatu metalízy autorádia USB kufr 550l...... co víc si přát proti Octavii a za 2-3x dražší
Tipo copak není nižší střední?
A do střední třídy tedy nenakukuje ničím, to je taky pitomost. Správně asi mohlo být, že technicky je to o půl třídy výše, než Fabia (dejme tomu), a pak, že Tipo nahlíží do NIŽŠÍ STŘEDNÍ a úplně ji nedosahuje. Opět technicky, dejme tomu.Jako by úplně zapoměli, že mezi Fabií a střední jsou ještě kompakty.
(2) autor článku se vyjadřuje krajně nepřesně a svůj výtvor, dříve nežli jej vyvěsí na web, by si po sobě měl alespoň 2x přečíst, aby vychytal překlepy a věcné chyby
proste je to taky mackopes, ktory nie je zly ale vlastne sa ani neoplati...asi aj preto zrusili dalsiu generaciu, akurat ma prist facelift, ktory ma pridat moderne technologie ale pochybujem, ze to pomoze
plus aj tento motor je divny, na nemeckych forach vsetci nadavaju na spotrebu...moderny turbomotor s priemerkou 7-8l/100km je v dnesnej dobe pruser
A za druhé se cena celkového provozu auta skládá ze spousty položek, a litr spotřeby může být klidně vyvážen levnějším servisem, pořizovací cenou....
Jsem ale zvědavý, zda se jim podaří v dlouhodobém testu dostat na nižší hodnoty.
S jejich vztahem k Fiatovi?
Budou jezdit za 9.7.
😉
Kdyz je uz ted ze sedacky boli zada. Doporucuji prime srovnani se Superbem.
A gpf??
Nastesti.
Primy vstrik ma az "svetluska" (Firefly), ale i ta jen ve verzich s turbem.
Delaji je i bez turba a tu strikaji neprimo.
Je to proste lepsi, mene citlive na kvalitu benzinu a mnohem, mnohem spolehlivejsi.
PS: průměrná mzda u nás je 34t, u rodiny nevím... ale "průměrný" příjem jsem nemyslel hanlivě.
Medián je 29 tisíc = a eště větší malér je že u nás sou mzdy díky populistickejm politikum tažený veřejnym sektorem = v soukromý sféře která tu státní živí, sou platy menší
Zjednodušený = hruběj průměr 34t. zní dost jinak než reál = čistej medián = docela VELKEJ rozdíl žejo
No a takhle je to i s těma důchodama = do čehož se zapojil = v reálu trochu komplikovanější = přes tvý popření FAKT za to můžou komunsti 😉
Nicméně nepoučoval sem = jen sem jak mám takovou drobnou úchylku = uved věci na pravou míru
A v reálu je SAKRA velkej rozdíl mezi průměrem 34t. kč v hrubym a co zůstane čistýho z 29 mediánu = TO je ta PODSTATA
A stejný to bylo s těma důchodama = netušim jestli máš fakt státnici z ekonomie = byl si celkem přesvědčivej = ale dneska de všechno dohledat na netu. Na druhou stranu napsal si trochu nesmysl tady a dost nesmysl s těma důchodama atd. = ale znám pravý absolventy který sou možná horší než ty :-!
Takže fakt nevim a nehodlám to řešit = já jen jako obvykle = se jen snažim uvádět věci na pravou míru
Takovej Jerry.Gunmann = mi to zřejmě nikdy neodpustí 😁
Nicméně mezi číslem udávanym jako průměr a reálnym čistýho = je prostě ten docela sakra rozdíl = to je celý
Rozebíráš 2% a 5-10% = ale rozdíl v příjmu třeba skoro třetina ne? No tak sem na to poukázal = ne pro tebe ale spousta lidí neví nezná. Připomenu brutální zvýhodňování nafty = o který si taky mimochodem napsal trochu blbost
No a to samý si udělal s těma důchodama = určitě víš že státní důchod je mimo postsovětskou zónu jen něco jako polovina příjmu v důchodu. A za to že český důchodci maj většinou jen ten státní = za to můžou ty komunisti. Že to odmítá pochopit někdo jako ryccardo = a nejen z důvodu že to je volič komunistů a dodnes bájí o starejch LEPŠÍCH časech než to co přišlo po revoluci = to je tak nějak v pořádku :-!
Ale tys mě přímo opravil že za současnou výši důchodů komunisti nemůžou = no i za to prostě můžou
Neříkal jsem, že komunisti nemůžou za výši důchodů. Za absolutní výši důchodů samozřejmě můžou, bez nich by tu byly třeba rakouské mzdy i důchody - ale stejný problém se stárnoucí populací. S dovolením bych to tady utnul, je zbytečný tu debatu opakovat i pod dalším článkem... jestli chceš, tak po SZ.
Tvoje "kancelář pro uvadění románových příběhů na pravou míru" opět jednou udělala záslužnou práci. Ještě si někdo po přečtení Emelova příspěvku mohl myslet, že mluví o rodině s průměrnými příjmy..
P.S. ještě jsem si všiml, že Emel napsal "srovnatelné úsporné turbo.."
To by někoho mohlo zmást. Nechceš to raději trochu rozvést?
Hamůňa žije ve svém vlastním světě a nikdy nedokáže pochopit, že "uvádět věci na pravou míru" a "konvertovat lidi na hamůninu víru" neznamená totéž
Prostě jen zní až HODNĚ jinak = nikoli 28.456 ale daleko MÍŇ než 34 t. = zvlášť když současně řešíš jednotky procent = tady de o rozdíl třeba 30%
Už chápeš?
A nebojuj se mnou z principu = je to trapný. Vo to trapnější že kdyby na stejnej docela VELKEJ rozdíl upozornil někdo jako MT = ani nepípneš. Prostě pokud ekonom argumentuje výší příjmu = a souvislostma z toho vycházejícíma = asi byl měl spíš použít ten ca PRAVEJ příjem = a ne to co je tak trochu určený k = oblbování obyvatelstva
Netušim kolik vyděláváš = ale kdybys měl plat o čtvrtinu až třetinu menší = URČITĚ by sis všim 😉
:yes: :yes: :yes:
Navic, kdyz Ti to vraci i u Fiata levnejsi servis.
Se spotyrebou se tady ohani tsi - a ty teda levneji fakt nekoupis.
😉
toto auto ma zmysel len v nejakej zakladnej vybave pri 1.4atmo, ktoru ma aj kia/hyundai a tam uz pada akykolvek dovod brat Tipo okrem toho, ze clovek proste nema extra 700€ na kupu i30, ktore su objetivne zasluzene za extra bezpecnost
Nechápem, že Fiat, ktorý bol známy dobrými motormi spravil taký nenásytný motor.
Fiat Tipo kombi 1,4 T-Jet 120 k s výbavou Italia Extra
sa na Slovensku predáva za 16590,-€.
Výbava nič moc, splatky predražené, záruka slabá.
Za 17k€ máš pekný ceed - so slušnou zárukou a kvalitou úplne niekde inde.
Alebo základný golf. Alebo slušný Leon.
Alebo čokoľvek iné.
Scala ambition je za 16 230 € asi to iste, plus si clovek moze dokupit, co potrebuje.
Co ti chybi v Italii extra?
Co je na 5 let slabeho?
Tak isto aj do i30 len family packet a led svetla, tam sa viac nedalo a ma skoro vsetko, nieco naviac a vysla lacnejsie. A silnejsi motor, ktory celkom chvalia.
Predáva sa. Tvrdíš, čo nie je pravda, čiže klameš.
Slovenské statistiky normálně nesleduju a narychlo jsem sehnal jen značky... a tam je Fiat letos někde ke konci druhé desítky (#18 za 1-8/2019 s 900ks, takový Ceed dává sám 2800ks). Jestli je to dobré nebo špatné je asi subjektivní... z mého pohledu to žádná sláva není.
https😐/bestsellingcarsblog.com/…market-down-5-1/
HB a s atmosferou.
Dokud to jde.
Proc?
Protoze chci utulne auto, prijemne na pouzivani, solidne postavene a s rozumnymi naklady na servis - a chci ho bez asistentu.
Fakt dokazu zaparkovat, a dokonce i odhadnu, kdy si mam dat pauzu a kafe.
Fiat 500X 1.6 etorq.
A hlavne proto, ze ani s predeslym Puntou II 1.2 nemam vubec zadne starosti.
A nemam je dodnes. 11 let, 180 tisic. Dneska uz vlastne asi vic...
Punto II bolo jednoduché a spoľahlivé auto, verím, že aj nový Fiat bude rovnako spoľahlivý.
Ale zkousels o tom premyslet z druhe strany?
Co vlastne dneska nabizeji "lepsi auta" navic?
Spoustu asistentu, ktere me obtezuji... drazsi provoz a kratsi zivotnost.
Z principu se hur ridi. Lepe jedou, ale hur se ridi, jestli mi rozumis.
Ocekavaji za volantem tupou opici.
Proste je nechci.
Jinak obecně... jsou věci co mě neberou (třeba asistenty, adaptivní tempomat apod.) a pak naopak věci co jo (třeba lepší světla, sedačky).