...XE S s V6 (tenkrát s 340HP) mně absence šestihrnku mrzí ještě víc. Nejenže měl ještě nižší hmotnost s RWD (-35kg), ale dlouhodobě jsem s ním jezdil za 9,5l. Pokrok s R4 Ingenium tedy jednoznačně není. V6 uměla stovku spolehlivě do 5s a zvuk nebylo potřeba dobarvovat. Dodnes si pamatuji jak při nějaké stau na D1 jsem sjížděl z dálnice a hnal ho po okreskách směrem k Velmezu. Za mnou se držela X5 až na benzínku MOL vedle VelM. Zaparkovalo vedle mě, vystoupil jeden známý český moderátor a s hubou od ucha k uchu mi sděloval, jak si užíval zvukovou kulisu kočky.
Btw: Žádné turbo nenahradí postupný nárůst výkonu jako kompresorem přeplňovaný motor a nevím co se změnilo na podvozku, ale na 20" kolech to byl stále parádně komfortní sedan.
Facelift určitě prospěl, o tom žádná (zvlášť trochu unylá záď získala s novými lampami šmrnc), jen velká obrazovka na centrální konzoli šla objednat již od roku 2016, není tedy novinkou.
Jsou dvě věci, které bych ještě vyjma úžasného podvozku vyzdvihl. Jednak je to krásně jemné a zároveň ostré řízení (podobně jako Giulia) a ještě příjemnější brzdy. XE je auto, jezdit umí, ale Jag neumí prodávat...bohužel.
Už se to tu omílalo xkrát. Komplet D3 je závislá na kombíkách. Nebýt jich, tak prodávají těměř to samé co Jag nebo Alfa. Loni se třeba Audi A4 sedan prodalo méně než Giulií.
Doba je zlá pro celý automobilový průmysl, ještě horší pro sedany a úplně nejhorší pro řidiče.
No ale to není pravda proboha:) rozdíl je 400 tisíc dohledal jsem to, než jsem to napsal. Posledně jste mi tu tvrdili, ze Defender stal 2,5M. Když jsem doložil cenu 1.2M za vrcholné provedení, bylo náhle ticho. Myslím, ze to muzu dohledat i tady. A reakce bude stejná. Radical týmu nemá smysl odporovat:)
Mimochodem gratulace k výsledku v Brně:)
Možná audi, ale obecně k D3 to hrubě nesedí, ta čísla v tabulce článku za 1-6 2019 říkají, že např. 3er se prodalo 56tis. ks, giulií necelých 6 tis. ks. Vzhledem k tomu, že kombík F31 se dal koupit max. do března, pak nic až G21 od října, tak se mi nějak nechce věřit, že by se prodalo 3er sedanů srovnatelně s julčou, to jako že 50tis. kombíků (za 3 měsíce) vůči 6tis. sedanů?? To zcela jistě, ne.
Ešte si dovolím jemne nesúhlasiť s autorom ohľadom predajov. Píše, že je zlá doba pre sedany, preto to má XE ťažké. To je síce pravda, že sedany celkovo klesajú na úkor SUV, ale prémiová konkurencia napriek tomu dokáža predávať mnohonásobne viac, ako Jag. Kým XE sa predalo v minulom roku v Európe 10t ks, BMW predalo desaťnásobne viac 3er (107t), nerátajúc pár desiatok tisíc príbuzného sedanu 4GC. A to nehovorím o Mercedese C, ktorého sa predalo 151t ks a ktorý sa umiestnil na popredných priečkach v rámci celej triedy vrátane mainstreamu.
sa mi paci daleko viac ako nedavno testovana giulia.... krasne auto... ta nevtierava prava elegancia ktora z neho vyzaruje je brutalna ... voci giulii je to za mna uplne ina dimenzia pojmu " sportovo elegantny sedan" .. https://img2.auto.cz/…ull/6014546_.jpg jag :yes:
Vidíš a já tu z mého pohledu fantastickou "chybu" udělal a byl jsem za ní rád. Z hlediska čistého pocitu z řízení a jízdy je to absolutní top. Stejně tak vrcholná Giulia QV.
Ano, naprosto neporovnatelné, proto je mezi tím rozdíl 400 tisíc ;-)
Tohle je prostě nějaká zlatá střední cesta, tvojí optikou do toho auta nemá smysl dávat nic jiného, než vrcholný motor...
:yes: u G20 byly počty menší kvůli absenci kombíku. Ale platí to co u AR, na fleet si nesáhnou a dnes má každý manager služební vůz na soukromé účely, tudíž trh se mění hlavně v tomto směru.
Chcel som napísať niečo podobné, ale predbehol si ma, tak len stručne. Výzor bol vždy parádny, ale jemné doladenie to posunulo ešte viac, zvonka pre mňa rozhodne najkrajší sedan a o level krajší, ako diskutabilná nová 3er. Zvnútra je posun ešte väčší, tam konečne niet čo vyčítať. A ako píšeš, XE vedelo vždy jazdiť, krásne ostré riadenie, mrštné reakcie, obratnosť, proste radosť jazdiť.
Ale ten motor... Tvoj V6 bol parádny, mal výborný zvuk, ťah a ako kompresor aj relatívne atmosférický charakter. To nijaký silno fúkaný R4 nenahradí. A ani hlavný dôvod výmeny za R4 - spotreba a emisie - zjavne nefunguje, keď tento R4 jazdí za viac, ako šesťvalce. Sám píšeš, že Ty si jazdil za 9,5, ja s R6 jazdím za ešte výrazne menej a z tohto pohľadu si proste R4 svoju existenciu ako topmodel neobháji. Napokon je aj dosť drahý, 1.630.000 Kč je za štvorvalec veľa, notabene keď šesťvalcová 340i začína na 1.565.000 Kč.
Takže XE je nádherné, fantasticky jazdiace auto, ktoré by som ale... nekúpil (hlavne pre absenciu V6).
Souhlas, to auto teď vypadá zvenku skvěle, a změny uvnitř, volič, infotainment, lepší materiály, jej dotáhly tam, kde mělo být od začátku. Len ta trůba... resp. motor. Fakt škoda, být to auto s šestihrnkem, tak každému řeknu, zapomeň na C43 nebo M340i.
Průměrná spotřeba 11,4 :-):-):-):-)
To sem se hodinu smál, když mě pak přešel záchvat smíchu, vzpoměl sem si, že mi v 3,6 Camaru s 340 HP svítí dlouhodobý průměr 11,3 (můžu vyfotit) a to auto jezdí 60% město.....
Takže faaakt pokrok.
Se slavným Sebringem z doby před 18 lety sem měl dlouhodbý průměr 8,8 (ale tam byl podíl města asi jen 35%).
Takže je super že to má krásný zrychlení, ale spotřeba rovnající se V6 je trapná a jeden z důvodu proč oturbené R4 odmítám...
Auto jsem bral za cenu 1,6 v top výbavě, zrychlení pod 5 i podle apky na mobilu a je mi putna co je na spritmonitoru. Nejen Dinar viděl dlouhodobou od koupi auta.
Byl to adekvátní motor k tomu autu, rozhodně vhodnější než jakýkoliv foukaný R4. Naprosto neporovnatelné.
Hele Bariku, navrhuji, aby si se projel pražskou zácpou v centru a ukázal nám, za kolik to pojede, ale fakt zácpou, třeba pátek odpoledne... Jestli to dáš pod 10, sním svoje boty...
On ale žádný downsizing reálně neexistuje, aspoň u prémiových automobilek. Třeba u BMW je to upsizing, všechny motory dostaly turbo navíc... a kupu výkonu. Šestiválec neskončil, jen posílil, atmo čtyřválce, které vůbec nejely a měly max 180 koní, jich najednou můžou mít 300+
A za mě je foukaný čtyřválec náhrada atmosférického šestiválce, která dělá téměř všechno líp, s výjimkou zvuku. A když si na to potrpíš, tak si prostě koupíš znovu šestiválec.
Proboha co je to za metodiku ? Dvě různé auta, dva různí řidiči, jeden na týdenní test, druhy v denním užívání... já jsem ve stejné trojice měl 4 a 6valec... dva roky provozu s každým z nich... ale kdybys mi nevěřil - spritmonitor:)
Pajo, 340 hp verze stala 1,6 a 380 hp stala 1,95. Ale ta slabší neměla stovku pod pět sekund. Ale tvůj vůz měl nejlepší z obou světů. A k tomu ještě podprumernou spotřebu.
.... při ježdění takového klobouku jezdí benzínová Giulia za 7, možná i za míň.... to je fakt strašné jak někteří lidi dokážou systematicky spamovat diskuse.... dřív tu býval hate-list, ten to aspoň trošku řešil....
A ako si bezny clovek vyskusa auto aspon 10 000 km, v lete, v zime, v dazdi v snehu? Nikto nezije 10 000 rokov, aby mal na to cas a peniaze. Na to su testy a skusenosti ludi.
A teď na tuhle motorizaci nedostaneš slevu? :-)
Já naprosto rozumím tomu, že se ti po tom autě stýská, proti ostatním majitelům jsi dostal výkonnější vůz, s nižší spotřebou, než je obvyklé a navíc se slevou půl miliónu.
ok nechejme toho, počkáme si na šestiválec v tomhle autě a uvidíme, kolik bude stát.
Jo, hádáme všichni, ale mně už se mockrát potvrdilo, že trh s "ročními" auty dost věrně kopíruje stav v prodejích nových aut. I podle toho co vidím sám (ano, to je extra subjektivní) nejsem ochoten uznat, že by se zrovna u 3er prodávalo 80% kombíků. ;-)
no nic proti, ale šestihrnek byla vrcholná "sportovní" motorizace, stál o téměř 400 tisíc víc, sprimonitor mi ukazuje spotřebu o dva litry vyšší, a jestli se dá věřit udávaným hodnotám, na stovce byl o 4 desetiny sekundy rychleji. tohle asi nemá být chápáno jako vrcholný model, jen prostě svižný čtyřválec - i když za mě za poněkud sebevědomou cenu.
takže srovnávat tyhle modely není moc fér.
Ale jo, ale zase... myslíš, že v téhle kategorii to někdy bylo jinak? Nějaké fandovství a preference značky... a pak prostě value / money, zejména v těch základních konfiguracích kolem 350-450.
Zajdi si v Ově do MB Moravia a požádej o zkušební jízdu s céčkem. Dostaneš max 220d. V bmw dtto... Jinými slovy, v tom to není, dealeři JLR neměli a nemají žádnou strategii pro prodej jaguarů, roky mluví o fleetech, ale neumí je, ceny, servisní služby a bez fleetů se do širšího povědomí neodstanou. Když někam přijedeš obyč. verzí XE, nikdo si nesedá na zadek z toho, že máš jaguar, premiovou značku, protože ji lidé tak nevidí, dojem umí uděla max. XJ, a to dnes už taky s otazníkem. Přijedeš někam GLA, obyč. výbava v bílé atp., a přijels Mercedesem, tý jo, asi budeš ve vatě. Prostě síla brandu, pro kterou JLR v případě Jaguaru nic nedělá, reálně nedělá.
Podle mě je to trošku klišé a taky trošku výmluva neúspěšných... ono se novináři těch kupců neptají, jestli si to BMW koupili kvůli "odladěnému asistenčnímu systému", já si myslím, že zase tolik se uvažování lidí nezměnilo.
Ne že by na tom nebylo zrnko pravdy, jasně, třeba prodeje kupátek a nakonec i 3d aut asi ukazují odklon od řidičských hodnot...
S trochou citu se dalo jezdit kolem 8. Úspornost R6 BMW tam nebyla, ale kvůli zvuku a zátahu jsem to mockrát nevydržel. 9,5 je na takto výkonný šestihrnek s kompresorem super ;-)
A tak vymazlený zadní dif nechával auto vodit i nezkušeným řidičem na mokru úplně úžasně. Jen nepřijít o přilnavost předku v nájezdu...Ozzy :-[]
v europe sa budú predávať len nemecké autá
aj u nás si všetci myslia, že mať nemca je in
krásny jaguár alebo alfa musia byť 100x lepšie aby si ich niekto kupil
S tym sa museli dialnice velmi uzivat, ked na hlucnost sa stazuje aj samotny novinar :-) Ked som reklamoval Scenica, tak mi technik spomenul, ze aj Land Rovery chodia reklamovat kvoli hluku. Len tie hluk dosahuju vo vyssich rychlostiach.
Opäť obvyklé reči človeka, čo si takéto autá nekupuje. Pretože ak už za to pôjdeš dať vlastných nemálo peňazí, tak začneš riešiť nielen krásu, ale aj praktické veci a tiež cenu. A tiež fakt, že môžeš mať iné požiadavky ako je práve štvorvalcový sedan. Možno chceš za svojich 1,5 milióna šesťvalec. Možno chceš praktické kombi. Alebo ani nemusíš kombi, ale chceš, aby sa dozadu zmestili aj tvoje pubertálne deti.
Ak chceš práve štvorvalcový sedan pre seba, resp. pre dvoch, môže byť pre Teba Jag najlepšou voľbou. Inak... sú tu tí univerzálni Nemci.
kdy bych se o aute jako toto, nebo Gulii, jednoznačně napsal, že je to bomba a němci se muzou jit schovat. bohužel, jsou to klasické vlhké sny bykupcu, kterí do této kategorie nahlíží z uctivé vzdálenosti. Ve chvíli, kdy už človek má na to, koupit si jako druhý auto sedan za 1,5 milionu, si dobre rozmyslí, jeslti chce super pekný auto s chybama, nebo super pekný auto bez chyb.
Vetšina jde evidentne za tu druhou variantou, takže D3 jede. a už to chápu i já.
V pátek odpoledne, budeš se divit, jezdím taky. Flora, Žžkov, Liben mi jako kolony stačí, do centra se rvát nepotřebuju, tam jezdím tramvají když tam potřebuju...
Já psal o průměrné spotřebě, čistě město to jezdí za 14-15 dle porovozu
Předevčírem jsem byl v libereckém Cartecu BMW a mají tam G20 v krásné modré vyšňořenou M Performance díly. To auto potom i díky 20" kolům vypadá naprosto jinak :yes:
Nemecko:
In Deutschland steht der praktische Touring für rund zwei Drittel der 3er-Verkäufe, er ist also deutlich wichtiger als die seit März verkaufte Limousine.
Celosvetove:
Die BMW 3er Stückzahlen (F3x) im Überblick:
Ale jak čtu "Skvěle vyladěné asistenční systémy nebo pokročilé multimediální systémy zkrátka zákazníky zajímají více. Stejně jako zcela jiná koncepce, spíše než sedany dnes lákají SUV."...tuž tak to je smutné. Co se to z chlapů stává...
No skoro všude = asi ne pro náhodnýho bezdomovce co de kolem = to nebylo na tebe! :D
Ale když už nějaký auto ty nebo firma máš a ví kdo si = a čujou šanci že máš fakt trochu zájem = tak ti to na ty 2 dny nebo víkend pučej rsp. spíš sami vnucujou :-)
Trvalo to jen 30 let a třeba v TOMHLE sme už na úrovni toho co znám z Rakouska = v mnoha věcech bohužel furt ani po tak šílený době NE :-|
vsetko je to subjektivne to je ten problem... pokial si ty jediny kto sa stazuje, budes s tym mat problem hlavne ty co sa stat moze, ale holt musis to predat, alebo s tym zit...
Já vytáhl spotřebuju 40% klobouk a 60% pražské kolony vs novináři. A je to dlouhodobá spotřeba za rok a půl. A když je léto jezdím s tím po okreskách i 130. Takže tak.
Novinář najede třeba 1000 km a ztoho kolik ve městě? 200? Takže to dorovnává že s tím někde valí 200.
povedzme si uprimne ... je to stale prijatelnejsia alternativa ( ak niekto nadava na auto, ktore ma ) ako ked niekto vychvaluje / hejtuje auto, ktore nema, nesedel v nom a nie to este aby sa v nom previezol :-) v pripade "xxc" mozeme hovorit o "chybnej volbe" v tych ostatnych pripadoch hovorime o "hluposti / tuposti" diskutujich
naftu sem měl rok. Jezdilo to slušně, díky špičkové převodovce ZF, která řadí fakt výtečně a kor v manuálním režimu s pádly + sportovní režim je to zrychlení špička.
Ale benzín je benzín. Navíc spolehlivost a servisní náklady sou někde jinde.
XF 3,0 V6 dehet do kila při kolonách po praze za 9,2 :-) Tak asi tak.... Já sem v praze denně.... kdo jezdí město ala horní kotěhůlky, nebo jen okresky má tam 7.
Já abych tam měl 7 bych musel jezdit ráno ve 4 a zpátky tak v 9 večer a to faakt nejezdím
Vycházel jsem z tohohle testu https://autoroad.cz/…mi-ostrymi-drapy
a to mě zmátlo. Ano, je nepochybně pravda, že před cca 5 lety stál šestivál cca 1,5 ale čtyřválec 1,2...
Já byl včera v Ba a měl jsem chvilku čas a tak jsem se jel projet na Pezinsku babu 2 nahoru a dolů .Teplota 6 st trochu mlha a tak ten oslizly asfalt klouzal jako sníh :-) No a kočka v jedné zatáčce kousla :D Na chvilku jsem byl v protisměru ,ale frekvence dopravy byla nulová a tak bez komplikací... ;-)
Je to jak píšeš. Onen dojem jsem si užíval v prvním Xf (paradoxně nafta) .Ovšem bylo černé s chromovými doplňky .To auto budilo dojem jakési výjimečnosti .Lidi na benzínce si chtěli sednout ,nebo alespoň nahlédnout do interiéru.Na parkovištích u hradů , různých zábavních parcích jsem běžně dostával zvláštní parkovací místo ,nebo jsem byl přinucený parkovat přes 2 místa ,aby mě někdo neodřel. Prostě méně informovaní lidé to auto řadili na stejný level k Bentley či AM. Nynějšího auta si nikdo nevšímá možná je to o barvě či konfiguraci. Třeba žena říká že nynější xf je taková lepší Octavia. Myslí tím tu obyčejnost. :-)
Jistě, ale jiné užitné vlastnosti. 3er je výborné auto na brázdění autobahnu, takový lepší Passat, prostě klasické manažerské auto, s využitím i pro rodinu. Tesla 3 je ideální spíš do městských oblastí (třeba Holandsko), kde nabídne levný provoz a většinou i parkování... naopak ty dálkové přelety jí už úplně nesvědčí.
Pokud by to fakt byla stejná třída se vším všudy, tak by se dalo čekat, že po uvedení kombíku bude jeho podíl někde kolem 2/3, stejně jako třeba u toho BMW.
Hledám to na autoweek.nl a tam píšou 5.1s... je možný, že to je ale 0-60mph a 0-100 je o kousek víc, nebylo by to poprvé.
https://www.autoweek.nl/auto/80179/jaguar-xe-30-s/
Svým způsobem to chápu... zaměstnaný člověk má problém vměstnat si do denního rozvrhu projížďku s větším množstvím aut i za běžných podmínek, natož si vymýšlet, že chci jízdu za tmy a za deště. Taky bych rád před koupí projel třeba dvacet různých aut, ale reálně jich stíhám spíš pět... z nich třeba tři zahodím rovnou, jedno vyberu... u něj si pak ale chci být jistý a klidně votravuju, že se potřebuju svézt ještě jednou.
Ale ten Dr. Remorey len vrtal. Samozrejme predajca predáva Renaulty a Land Rovery (a dacie a lady), čiže reklamácie riešia asi spoločne a asi už niečo také riešil. Ale to len ako zaujímavosť, nehovorím, že každý jaguar hučí. Ale keď už to spomenú v teste, dával by som si pozor :-)
Tak to ma byť, keď niekomu niečo vyhovuje, tak výrobca si má udržať určitý štandard a ten dodržať aj pri novom modeli. Nie je predsa normálne, aby to teraz každý skúšal na diaľnici, či náhodou faceliftovana kuga neučí. Alebo či svietia svetlá a pod.
Už som to tu písal, 40i, priemer 8,8. Posledná nádrž vrátane Slovakiaringu 10,3, predposledná s normálnym jazdením 8,2. Testovaný dvojliter píšu 10 l pri dodržiavaní limitov, 11,4 celkovo.
Ale ja tie veci nemám čo skúšať, nepoužiteľné spätné zrkadlá sú nebezpečné pre každého a také auto by sa nemalo ani predávať. S hlukom súhlasím, nevyskúšal som, nečakal som takú blbosť, už si nabudúce dám pozor. Myslím, že legitímne upozorňujem ľudí na automobilku, ktorá má bezpečnosť a komfort na poslednom mieste. Keď sa takto zachová iná automobilka, privítam aj skúsenosti iných ľudí.
Tak 7er je jediné, kde mi to tak nejak sedí, proste lux limuzína, tam sa trochu pompéznosti znesie.
Inak som počul v rádiu zaujímavé info o van Hooydonkovi, šéfdizajnérovi BMW. Vraj on je práve tým, kto silno presadzuje obrie masky a viacerí, ktorí jeho pohľad nezdieľali, boli z BMW odídení. Jedným z tých, čo s Hooydonkom nesúhlasili v náhľade na obličky, bol aj Kabaň. No a ako dopadol, vieme.
myslim skor situaciu, kedy mas teoreticky (testy, skusenosti inych atd) vybraty model prevedenie, ale nikdy si s tym nejazdil... kazdy ma napr 1-3 varianty alebo modely, ale nikdy si ani s jednym nesiel... ked uz sa na slepo rozhodnes a vyskusas si az kus kt si kupujes je to neskoro... u novych aut behnes do salonov a odskusas si 4-5 modelov a mas jasno aspon to kt ti bol najsympatickejsi v reale... to kupca jazdenky ma v tomto o dost horsie podmienky... potom samo na koniec zostava uz konkretny jazdeny kus kt si musis odskusat ci vse zodpoveda stavu a cene
A ktere auto v takto nacancanem provedeni nevypada k svetu? ;-) Za sebe ale se vzhledem trojky mam z novych bavoraku problem asi nejmensi (G30 nepocitam, ta jeste stihla dobu predledvinovou, takze je jeste ukazkove pohledna a elegantni). Nejde o to ze by to nevypadalo, jen mi to z nekterych uhlu proste nepripomina BMW. ;-\
Neudelam, ja som tiez auto skusal, ale ked nahodou neprsi, tak nikoho nenapadne taka blbost, ze nevidno nic v spatnych zrkadlach. Alebo, ze cele vrzga. Testovacie tak nevrzgalo. Alebo ze na dialnici to hrozne huci (Aj ked to sa zistit dalo, len som nemal pozicane auto cez vikend, ked su prazdne dialnice). Inak je auto super, splna presne, co som chcel, az na tie chytaky :-)
BMW ma teraz nejakych 13 000 km a postupne sa s nim zzivam, skusam limity a menim nazor na "nezabavnost". Po vikende by som ho osobne asi nekupoval :-)
To ne, každé auto jsem zkoušel tak, abych si načichal většinu běžných situací. Obvykle je auto na dva dny samozřejmostí a z toho už si obrázek uděláš. ;-)
keby to bolo s jazdenkami este sa to da pochopit, ale aj tak sa oplati ist niekam do ESA, mimo áčka si aspon vyskusat nejake pocity, sedenie atd... ergonomiu
ne, za D3 se už nikdo noetočí když to není nějakej vrcholnej model, protože je to okoukaná tuctovka.
A za amerikou jo, protože to tuctovka není navíc to každej zná z filmů, klipů nebo když pařil gamesy :-)
5-10 letý děti křičí hele Camaro, Bumble bee, čum na teen Charger, ty vo*ee to je zvuk atd.
Neslyšel sem jedinkrát když sem jel s někým v bmw nebo mercedesu že by se vůbec kdo otočil a ani když se měl 650 . A to ani děti.
Ale on takové podvozky fleetový zákazník nechce. Spousta lidí mi ještě před pár lety říkalo, že BMW nechtějí, protože Audi je "stabilnější" na dálnici. Nebo-li, že dají levé zápěstí na vršek volantu a jedou po dálnici, kdežto u BMW musí řídit.
To jsi napsal moc dobře. Celkově na mě facelift působí jako posun vpřed, designově teď vypadá zase moderně.
Ten čtyřválec sám o sobě špatný není, ale V6 by tomu sedla víc. Mně potom ještě úplně nesedí vzhled interiéru, ale není to nic hrozného.
To je diskutabilné. Napr. Mercedes či BMW nemajú síce viac reklám v médiách ako nejaká Kia či Hyundai, ale okrem toho robia cielené marketingové akcie, ktoré síce oslovia malý počet ľudí, ale zase ide priamo o potenciálnych zákazníkov. Napr. robia predvádzacie akcie pre členov lekárskej komory či advokátskej komory, prezentácie nových modelov v predpremiére, k tomu nejaký raut, koncert atp., čo nie sú lacné veci. Ale možno 1 z 10 oslovených si v budúcnosti ten nový Mercedes aj kúpi. Teda maximálna efektivita.
Tak ani tá D3 nie sú "super pekná autá bez chýb", napr. práve nová 3er zrovna super krásna nie je, A4 tiež prišla o šesťvalec (mimo RS4) a celkovo sa tam tiež okresáva donedávna rôznorodosť a kombinovateľnosť, ale inak máš pravdu, žeD3 ponúka všetko to, čo Jag/Alfa, ale s väčšou možnosťou výberu (kombi, V6 benzín i nafta, fleetové programy, zľavy) a preto sú napriek všetkej kráse a výborným jazdným vlastnostiam ako XE, tak i Giulia odsúdené na desatinové predaje v porovnaní s Nemcami.
Jasně, v Číně nejspíš kombík není, stejně jako tam není třeba kombíková Octavia (zdravíme redakci a její "globálně prodávanější kombík")... a to pak číslama zamíchá. 2/3 v Německu jo, to bych tak nějak +- čekal.
Nojo, česká snobárna frčí zásadně POUZE na MB, BMW, Audi a Porsche.
RR a Bentley je už pro mimo nebo se bojí v tom předvádět a ostatní těžce ignorují.
Ale na ulici se po tom neotočí nikdo, zato když tam probublá Mustang, Challneger nebo jakákoliv neznámá amerika, otočí se všichni děti a s nima půlka dosplěých
XF kombíky vídám pravidelně. Bílej, černej a zlatej (asi folie). Na prodej jich bývá taky dost, bohužel ve většině je to 2,2 diesel a sem tam 3,0 V6 diesel. V benzínu sem neviděl v čr v nabídce jedinej....
Statistika výdajů za reklamu není úplně snadno dostupná, ale poslední čísla co jsem viděl byla Hyundai - Volkswagen - Renault. https://www.auto.cz/…-utratila-125860
Pak jsem viděl ještě čísla přepočtená na jedno prodané auto, ale to asi není úplně správný pohled.
PS: upřímně nevěřím, že se dá k takovým číslům smysluplně dostat... navíc určitě neobsahují třeba sponzoring Tour nebo fotbalu... tak asi brát s rezervou... ale určitě bych nesázel na to, že německé značky investují víc do reklamy než ostatní.
Ja by som skôr povedal, že mnoho potencionálnych (solventných) kupcov ani len netuší, že sa tie autá u nás predávajú, o ich jazdných vlastnostiach ani nehovoriac. To nie je len reklama, ale aj povedomie o značke ako takej. Pridaj k tomu takú podprahovú reklamu v motoršporte či sponzoringu nejakých významných športových podujatí a musíš mať jasno.
No ale čuduješ sa? Neviem ako u vás v CZ, ale marketing v SK je na úrovni Alfy, teda skoro nijaký. O 100 ročnej tradícii MB a zakorenenom synonyme spoľahlivosti nehovoriac.
Mno ja som XF kombík doteraz videl až jeden ... aj to na CZ značkách. Ale XF sedan máme aj u nás v meste zo 3 - 4 kusy, rovnako tak XE a najviac vídam F-Pace.
Není rozdíl, sice jsem dostal výraznou slevu, ale tehdejší cena XE S V6 byla někde kolem 1,6M.
Teď tu máme vrchol ve čtyřválci a za porovnatelné peníze nedělá samozřejmě nic lépe, vč. spotřeby.
bohužel to je tak, jak píše jiný diskutující. Auta se nám sešla v naprosto odlišných termínech, za jiného počasí, takže bohužel srovnávák tentokrát nešlo udělat. A za sebe řeknu, že mně to mrzí úplně stejně jako vás... Bohužel ne vždy se to sejde. Třeba ale vyjde srovnávák XE s něčím jiným :-)
Ono si na to musíš počkat. Na minulý sraz přijel Machi Wranglerem, který testoval, test tu byl až za měsíc :) Holt jsou ta auta v pořadí :D mnohdy muzes vidět na jaře test a na fotkách je ještě sníh ;) To bych nezazlíval... Třeba srovnávak bude :)
To, že teraz vyjdú testy neznamená, že tie autá aj teraz majú. Možno tento Jag testovali pred mesiacom. Machi mi napr. písal, že testovali Focus ST ešte 22.10. (aj na okruhu v Moste), no a dodnes žiaden test nie je.
Jasne, ze zakaznikov zaujimaju asistencne systemy. Ja som sa vcera po zaujimavej jazde po prazdnej ceste dostal do kolony. Tam ma to velmi nebavi, co by som dal za autonomneho asistenta jazde v kolone. Rovnako dialnice, tie tiez nemusim. Preco to nejde jednoducho vecer sadnut do auta a rano sa "zobudit" pri mori. Ale inak soferujem rad, co sa s asistentami nevylucuje.
Ano, navíc ještě tyhle modely.
Každopádně, i kdybych předpokládal, že těch 3er sedanů se prodá o něco míň než půlka oproti kombíkům, pořád to je nějakých min. 25 tis. aut oproti 4,7tis. jaguarů (1/2rok 2019), to je pětinásobek.
Je taky potřeba vzít v úvahu, že jsou tu ještě A5 a 4er, které asi kanibalizují spíš sedan než kombi. Dá se najít poměr A4 kombíku a sedanu v Německu a tam máš pravdu, tam kombík dominuje 2018 46t kombíků (vč. allroad) vs. 4t sedanů (a 11t A5 Sportback).
No problém je že nemaj na výběr = vzhledem k rozložení nákladu do počtu prodávanejch kusů = je to spíš jen tak tak že nabízí za ca stejný ceny jako masový výrobci kterejm řikáš zavedená prémie
Smutný že ta zavedená masově vyráběná = neumí vyladit podvozky tak precizně = jako Giulia nebo XE
Ok, říkáš 75%, takže 42tis. kombíků vs 14tis. sedanů u 3er? Navíc, letos, kdy se v první půlce roku prodával kombík jen 3 měsíce? Zcela jistě ne!
S tím, že je chybějící kombík u jagu i alfy fatální problém, souhlas.
Jen takový rychlý check na mobile.de (vím, že to není nic 100% průkazného, ale ty neuvádíš reálná čísla žádná), zadám 3er od r.v. 2017, vyběhne 6058 aut z toho 3469 kombíky, zbytek sedany. Podíl je 57%, tomu poměru už bych věřil i u prodejů nových. Nemluvě o tom, že D je opravdu na kombíky extra zatížené, třeba v UK bych si u 3er vsadil na poměr opačný.
Prvni co me napadlo po usednuti do XE bylo "fajn, E46, a jen o 2 dekady pozde" :D
Celkove mam pocit ze se to u jaguaru ne a ne sejit. Trefi jizdu, trefi design, zabiji to prostorem a kvalitou interieru. Ted dozenou kvalitu interieru, jizda a design jeste vysperkuji, ale prostor stale nepusti.
Ted se tesim co provedou pri FL s XF. Tipuju ze V6 nafta konec ikdyz R6 nafta jeste nebude ready. Aneb jak pozvednout prodeje sve vyssi stredni, nacpat prachy do FL a pak ji zariznout ctyrvalcema. :-)
Bylo to 2017-2018, letos to šlo do kopru zcela. Jinak v průměru se EU podíl u D3 pohybuje mezi 70-80% pro kombi vs. sedan. Volvo dokonce 90%.
Takže jak už bylo mnohokrát zmíněno, chybějící kombi Jaguaru i Alfy byla fatální, až existenční chyba.
Uff, tak tohle je silne kafe, pokud to fakt takhle na nekoho funguje (mystlim to GLA vs. treba XF). Zrovna vcera kolem me projelo XF v touru, v obyc bile, ale na velkych kolech... majestatni auto. Predstava ze nad tim mavnu rukou a budu se natahovat abych cez to videl na opodal stojici CLA treba, brr. :D
Giulia nebo XE. Sebevědomá cena tyhle auta sráží. Oni prostě nemůžou chtít tolik, jako zavedená prémie. Nebo můžou, ale těch, kdo jim to dají, moc nebude...
Tak nevím, jestli to, že se tě držela X5 je pocta k BMW a nebo spíš ostuda XE :D Ale teď vážně, sice jsi mi ji půjčil jen jednou a krátce , ale nezapomenu jak mne na mokru kopla :D A mne se líbil i ten interiér, na který jste nadávali :D Krásné auto se super zvukem....
Vidím to všude a přišlo to i v rodině, kdy se před pár měsíci kupoval kombík v nižší střední třídě. Skončilo to v Korei. Ne, že by to bylo špatné auto, to ani zbla, ale těch hejbátek a systému nabídlo za stejnou cenu o parník více a zbytek jako kvalita, jízda nebo prostor je vlastně u všech velmi podobný. Přišla v pdf nabídka se seznamem "bezpečnostní" a multimediální výbavy a bylo přibuzenstvo rozhodnuto.
Kdyby redaktor takhle brečel nad XE, které má skvělý šestiválec, ale zaostává v těch asistenčních systémech, pak by to možná dávalo smysl. Jenže ta věta je u auta, jehož upgrade proběhl právě v těch systémech a downgrade v motorizaci, takže je to vzdychání je zcela mimo.
Jo, tohle je slabina XE, výrazně méně místa vzadu i menší kufr, a to jak ve srovnání s céčkem, tak 3er, jedno jestli F30 nebo G20. Plus absence kombíku. Ten propastný rozdíl v prodejích půjde z velké části na vrub nepraktičnosti. Jiná věc jsou, a docela se hodí, že je vedle i test giulie, ty vrcholné (nemkové, nečtyřlístkové atp.) verze, tady je hlavní problém jak julče tak jagu absence šestiválce. Našláplá střední s reálnou kupkou kolem 1,5 mega, auto pro svižného řidiče, kde ta praktičnost není úplně to hlavní. Vzhledem k tomu, že ty C43 nebo M340i se prodávají docela slušně, mi jag nebo alfa s těmi čtyřhrnky sem nepasují. A přitom, jak jsem psal výše, být tam šestiválec, bral bych XE(S) za nejlepší auto tohoto subsegmentu. Škoda, no. ;-)
S tím, že naši dealeři to neumí prodávávat, souhlasím. Člověk přijde na showroom a pokud vůbec, tak jsou tam XE zásadně na projetí jen se 180 koňovým dieselem (nebo 163 k).
Tak na rozdíl od stříbrné Alfy je tohle nakonfigurované přesně podle mého gusta :yes:
BTW... fakt jsou v základu té výbavy elektricky nastavitelná přední sportovní sedadla čalouněná perforovanou kůží Windsor, ale za výhřev se připlácí :-) ?
Poveldo by se vam do toho poskladat rodinu? Netvrdim ze je to u toho auta to nejzasadnejsi, ale jestli nekde behem poslednich dekad udelala premiova stredni nejvetsi pokrok, tak za me je to v tom ze s jen trochou snahy ta auta poslouzi ji jako rodinna, i v sedanu. Od E46 dal, takze od E90 nahoru, vlastne kazda dobova 3er mi prisla prostorem dobra natolik, ze bych nepovazoval za nutne hledat neco vetsiho. Pak do toho ringu vstoupil jag, vypustl XE, ja si ho jel projet a bylo to snad prvni auto za dlouhou dobu kde jsem si rikal, ze tady by byl problem.
Záleží na tom kde a v jakém rozsahu. Pronájem letiště, terénního polygonu, okruhu něco stojí a to, že se vždy něco nepříjemného stane je nabíledni ;-)
Když jsme s Dinarem byli na Salzburgringu testovat tehdejší modely Jagu, tak chlapík i přesto, že byl vodící vůz dokázal slušně rozstřelit XKR v kabriu ;-)
Nehledě na to, že u performance akcí si už nevystačíš s prodejci, ale musíš mít většinou závodníky.
Ad Tvoje "vůz, s nižší spotřebou, než je obvyklé". Práveže tie dnešné šesťvalce majú takúto spotrebu obvyklú, takže tu nastáva absurdná situácia, že menší a slabší motor má vyššiu spotrebu, čím sa úplne míňa s dôvodmi svojej existencie.
Pozri si posledné bavoráky na MACZ, ľudia s R6 40i píšu o spotrebách pod 9 (a dokonca pod 8) bežne. Proste tento štvorvalec (a mnohé iné downsizované dvojlitre, ktoré mali nahradiť V6) žerie a stojí ako šesťvalec, o charaktere nemá ani zmysel sa baviť, teda neprináša absolútne žiadnu výhodu, nič.
Mám ve firmě pro kolegy jak GLA tak CLA a přesně jak píšu, to i funguje, podle jejich zkušeností. Kam přijedou, jsou za boháče. A když jim ukážeš Jaguar, ani neví, co to je, hvězdu zná každý, a každý ví, že Mercedes je drahé auto, luxus voe...fOE. :-);-)