Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XE P300 (221 kW) AWD – Skvělý sedan, který se narodil ve špatné době

Jaguar omladil XE a konečně napravil některé jeho chybky. Bude to ale stačit v době, kdy se zákazníci odklání od sedanů?
Zpět na článek
8. 11. 2019 08:50
8. 11. 2019 09:07
8. 11. 2019 10:00
8. 11. 2019 08:56
8. 11. 2019 09:06
8. 11. 2019 09:39
8. 11. 2019 09:49
8. 11. 2019 10:47
8. 11. 2019 12:56
8. 11. 2019 14:18
8. 11. 2019 13:56
8. 11. 2019 14:33
8. 11. 2019 14:41
8. 11. 2019 14:51
8. 11. 2019 15:05
8. 11. 2019 15:07
8. 11. 2019 15:13
8. 11. 2019 15:41
8. 11. 2019 16:57
9. 11. 2019 20:26
9. 11. 2019 22:26
10. 11. 2019 10:21
9. 11. 2019 09:24
8. 11. 2019 14:58
8. 11. 2019 15:06
8. 11. 2019 15:08
8. 11. 2019 15:43
8. 11. 2019 15:31
8. 11. 2019 15:48
8. 11. 2019 15:52
8. 11. 2019 17:01
8. 11. 2019 17:10
8. 11. 2019 23:51
9. 11. 2019 07:45
8. 11. 2019 08:19
Jako bývalý majitel...
...XE S s V6 (tenkrát s 340HP) mně absence šestihrnku mrzí ještě víc. Nejenže měl ještě nižší hmotnost s RWD (-35kg), ale dlouhodobě jsem s ním jezdil za 9,5l. Pokrok s R4 Ingenium tedy jednoznačně není. V6 uměla stovku spolehlivě do 5s a zvuk nebylo potřeba dobarvovat. Dodnes si pamatuji jak při nějaké stau na D1 jsem sjížděl z dálnice a hnal ho po okreskách směrem k Velmezu. Za mnou se držela X5 až na benzínku MOL vedle VelM. Zaparkovalo vedle mě, vystoupil jeden známý český moderátor a s hubou od ucha k uchu mi sděloval, jak si užíval zvukovou kulisu kočky.

Btw: Žádné turbo nenahradí postupný nárůst výkonu jako kompresorem přeplňovaný motor a nevím co se změnilo na podvozku, ale na 20" kolech to byl stále parádně komfortní sedan.

Facelift určitě prospěl, o tom žádná (zvlášť trochu unylá záď získala s novými lampami šmrnc), jen velká obrazovka na centrální konzoli šla objednat již od roku 2016, není tedy novinkou.

Jsou dvě věci, které bych ještě vyjma úžasného podvozku vyzdvihl. Jednak je to krásně jemné a zároveň ostré řízení (podobně jako Giulia) a ještě příjemnější brzdy. XE je auto, jezdit umí, ale Jag neumí prodávat...bohužel.
Rozbalit vlákno
93
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 08:29
Re: Jako bývalý majitel...
Souhlas, to auto teď vypadá zvenku skvěle, a změny uvnitř, volič, infotainment, lepší materiály, jej dotáhly tam, kde mělo být od začátku. Len ta trůba... resp. motor. Fakt škoda, být to auto s šestihrnkem, tak každému řeknu, zapomeň na C43 nebo M340i.
8. 11. 2019 08:37
Re: Jako bývalý majitel...
Opravdu nevím, na co čekají s nasazením R6 Ingenium, když už ho prodávají v RRS a je to mildhybrid.
Avatar - fOE
8. 11. 2019 08:46
Re: Jako bývalý majitel...
Poveldo by se vam do toho poskladat rodinu? Netvrdim ze je to u toho auta to nejzasadnejsi, ale jestli nekde behem poslednich dekad udelala premiova stredni nejvetsi pokrok, tak za me je to v tom ze s jen trochou snahy ta auta poslouzi ji jako rodinna, i v sedanu. Od E46 dal, takze od E90 nahoru, vlastne kazda dobova 3er mi prisla prostorem dobra natolik, ze bych nepovazoval za nutne hledat neco vetsiho. Pak do toho ringu vstoupil jag, vypustl XE, ja si ho jel projet a bylo to snad prvni auto za dlouhou dobu kde jsem si rikal, ze tady by byl problem.
8. 11. 2019 08:49
Re: Jako bývalý majitel...
Dalo, ale žádný prostorový luxus to tedy nebyl ;-)
Avatar - Emel
8. 11. 2019 08:54
Re: Jako bývalý majitel...
No tady přesně chyběl ten kombík, pak už by to šlo. Docela by mě zajímalo, kolik procent kombíků měla větší kočka, protože XF v kombíku docela vídám.

A za sebe na adresu Alfy i Jagu - úvaha, že si místo kombíku koupím Stelvio nebo F-Pace je omyl - koupím si bavoráka v kombíku (možná příště).
Avatar - wakantanka
8. 11. 2019 12:08
Re: Jako bývalý majitel...
Mno ja som XF kombík doteraz videl až jeden ... aj to na CZ značkách. Ale XF sedan máme aj u nás v meste zo 3 - 4 kusy, rovnako tak XE a najviac vídam F-Pace.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2019 13:47
Re: Jako bývalý majitel...
XF kombíky vídám pravidelně. Bílej, černej a zlatej (asi folie). Na prodej jich bývá taky dost, bohužel ve většině je to 2,2 diesel a sem tam 3,0 V6 diesel. V benzínu sem neviděl v čr v nabídce jedinej....
8. 11. 2019 14:14
Re: Jako bývalý majitel...
Bavíš se o novém modelu XF?
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 09:25
Re: Jako bývalý majitel...
Jo, tohle je slabina XE, výrazně méně místa vzadu i menší kufr, a to jak ve srovnání s céčkem, tak 3er, jedno jestli F30 nebo G20. Plus absence kombíku. Ten propastný rozdíl v prodejích půjde z velké části na vrub nepraktičnosti. Jiná věc jsou, a docela se hodí, že je vedle i test giulie, ty vrcholné (nemkové, nečtyřlístkové atp.) verze, tady je hlavní problém jak julče tak jagu absence šestiválce. Našláplá střední s reálnou kupkou kolem 1,5 mega, auto pro svižného řidiče, kde ta praktičnost není úplně to hlavní. Vzhledem k tomu, že ty C43 nebo M340i se prodávají docela slušně, mi jag nebo alfa s těmi čtyřhrnky sem nepasují. A přitom, jak jsem psal výše, být tam šestiválec, bral bych XE(S) za nejlepší auto tohoto subsegmentu. Škoda, no. ;-)
Avatar - fOE
8. 11. 2019 10:31
Re: Jako bývalý majitel...
Prvni co me napadlo po usednuti do XE bylo "fajn, E46, a jen o 2 dekady pozde" :D
Celkove mam pocit ze se to u jaguaru ne a ne sejit. Trefi jizdu, trefi design, zabiji to prostorem a kvalitou interieru. Ted dozenou kvalitu interieru, jizda a design jeste vysperkuji, ale prostor stale nepusti.
Ted se tesim co provedou pri FL s XF. Tipuju ze V6 nafta konec ikdyz R6 nafta jeste nebude ready. Aneb jak pozvednout prodeje sve vyssi stredni, nacpat prachy do FL a pak ji zariznout ctyrvalcema. :-)
8. 11. 2019 11:17
Re: Jako bývalý majitel...
Jejich R6 už by neměla být nasazena přes ukončený vývoj. R6d by měla pocházet od BMW.
8. 11. 2019 15:44
Re: Jako bývalý majitel...
Rodinu těžko, mám běžných 190 cm a nevejdu se dopředu, protože se hlavou opřu o strop a místo vzadu je taky nejslabší ze třídy.
8. 11. 2019 17:55
Re: Jako bývalý majitel...
Zajímavé proporce, Dinár je na +190 a sedl si vepředu, syn je na 190 a bez problémů.
Avatar - iudex
8. 11. 2019 08:38
Re: Jako bývalý majitel...
Chcel som napísať niečo podobné, ale predbehol si ma, tak len stručne. Výzor bol vždy parádny, ale jemné doladenie to posunulo ešte viac, zvonka pre mňa rozhodne najkrajší sedan a o level krajší, ako diskutabilná nová 3er. Zvnútra je posun ešte väčší, tam konečne niet čo vyčítať. A ako píšeš, XE vedelo vždy jazdiť, krásne ostré riadenie, mrštné reakcie, obratnosť, proste radosť jazdiť.
Ale ten motor... Tvoj V6 bol parádny, mal výborný zvuk, ťah a ako kompresor aj relatívne atmosférický charakter. To nijaký silno fúkaný R4 nenahradí. A ani hlavný dôvod výmeny za R4 - spotreba a emisie - zjavne nefunguje, keď tento R4 jazdí za viac, ako šesťvalce. Sám píšeš, že Ty si jazdil za 9,5, ja s R6 jazdím za ešte výrazne menej a z tohto pohľadu si proste R4 svoju existenciu ako topmodel neobháji. Napokon je aj dosť drahý, 1.630.000 Kč je za štvorvalec veľa, notabene keď šesťvalcová 340i začína na 1.565.000 Kč.
Takže XE je nádherné, fantasticky jazdiace auto, ktoré by som ale... nekúpil (hlavne pre absenciu V6).
8. 11. 2019 08:46
Re: Jako bývalý majitel...
S trochou citu se dalo jezdit kolem 8. Úspornost R6 BMW tam nebyla, ale kvůli zvuku a zátahu jsem to mockrát nevydržel. 9,5 je na takto výkonný šestihrnek s kompresorem super ;-)
A tak vymazlený zadní dif nechával auto vodit i nezkušeným řidičem na mokru úplně úžasně. Jen nepřijít o přilnavost předku v nájezdu...Ozzy :-[]
Avatar - Emel
8. 11. 2019 08:51
Re: Jako bývalý majitel...
...a pozor na mokré kruháče :-)
8. 11. 2019 09:00
Re: Jako bývalý majitel...
Tam předek bez pohonu uměl sklouznout. ;-)
Avatar - Ozzman
8. 11. 2019 13:12
Re: Jako bývalý majitel...
I ty Brute ?:D
Avatar - Ozzman
8. 11. 2019 10:21
Re: Jako bývalý majitel...
:D Ale to auto mi díky tomu utkvělo v pameti dodnes :D
8. 11. 2019 19:28
Re: Jako bývalý majitel...
Já byl včera v Ba a měl jsem chvilku čas a tak jsem se jel projet na Pezinsku babu 2 nahoru a dolů .Teplota 6 st trochu mlha a tak ten oslizly asfalt klouzal jako sníh :-) No a kočka v jedné zatáčce kousla :D Na chvilku jsem byl v protisměru ,ale frekvence dopravy byla nulová a tak bez komplikací... ;-)
Avatar - Magister
8. 11. 2019 08:58
Re: Jako bývalý majitel...
S tím, že naši dealeři to neumí prodávávat, souhlasím. Člověk přijde na showroom a pokud vůbec, tak jsou tam XE zásadně na projetí jen se 180 koňovým dieselem (nebo 163 k).
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 09:34
Re: Jako bývalý majitel...
Zajdi si v Ově do MB Moravia a požádej o zkušební jízdu s céčkem. Dostaneš max 220d. V bmw dtto... Jinými slovy, v tom to není, dealeři JLR neměli a nemají žádnou strategii pro prodej jaguarů, roky mluví o fleetech, ale neumí je, ceny, servisní služby a bez fleetů se do širšího povědomí neodstanou. Když někam přijedeš obyč. verzí XE, nikdo si nesedá na zadek z toho, že máš jaguar, premiovou značku, protože ji lidé tak nevidí, dojem umí uděla max. XJ, a to dnes už taky s otazníkem. Přijedeš někam GLA, obyč. výbava v bílé atp., a přijels Mercedesem, tý jo, asi budeš ve vatě. Prostě síla brandu, pro kterou JLR v případě Jaguaru nic nedělá, reálně nedělá.
Avatar - fOE
8. 11. 2019 10:19
Re: Jako bývalý majitel...
Uff, tak tohle je silne kafe, pokud to fakt takhle na nekoho funguje (mystlim to GLA vs. treba XF). Zrovna vcera kolem me projelo XF v touru, v obyc bile, ale na velkych kolech... majestatni auto. Predstava ze nad tim mavnu rukou a budu se natahovat abych cez to videl na opodal stojici CLA treba, brr. :D
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 10:43
Re: Jako bývalý majitel...
Mám ve firmě pro kolegy jak GLA tak CLA a přesně jak píšu, to i funguje, podle jejich zkušeností. Kam přijedou, jsou za boháče. A když jim ukážeš Jaguar, ani neví, co to je, hvězdu zná každý, a každý ví, že Mercedes je drahé auto, luxus voe...fOE. :-) ;-)
Avatar - wakantanka
8. 11. 2019 12:12
Re: Jako bývalý majitel...
No ale čuduješ sa? Neviem ako u vás v CZ, ale marketing v SK je na úrovni Alfy, teda skoro nijaký. O 100 ročnej tradícii MB a zakorenenom synonyme spoľahlivosti nehovoriac.
8. 11. 2019 12:58
Re: Jako bývalý majitel...
tak tak
marketing alfa a jaguár je nulový
našinec kupuje podľa reklamy
nemci majú predaje založené na reklame, to ich naučil goebells
Avatar - wakantanka
8. 11. 2019 13:06
Re: Jako bývalý majitel...
Ja by som skôr povedal, že mnoho potencionálnych (solventných) kupcov ani len netuší, že sa tie autá u nás predávajú, o ich jazdných vlastnostiach ani nehovoriac. To nie je len reklama, ale aj povedomie o značke ako takej. Pridaj k tomu takú podprahovú reklamu v motoršporte či sponzoringu nejakých významných športových podujatí a musíš mať jasno.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 13:06
Re: Jako bývalý majitel...
Statistika výdajů za reklamu není úplně snadno dostupná, ale poslední čísla co jsem viděl byla Hyundai - Volkswagen - Renault.
https://www.auto.cz/…-utratila-125860

Pak jsem viděl ještě čísla přepočtená na jedno prodané auto, ale to asi není úplně správný pohled.

PS: upřímně nevěřím, že se dá k takovým číslům smysluplně dostat... navíc určitě neobsahují třeba sponzoring Tour nebo fotbalu... tak asi brát s rezervou... ale určitě bych nesázel na to, že německé značky investují víc do reklamy než ostatní.
Avatar - iudex
8. 11. 2019 14:34
Re: Jako bývalý majitel...
To je diskutabilné. Napr. Mercedes či BMW nemajú síce viac reklám v médiách ako nejaká Kia či Hyundai, ale okrem toho robia cielené marketingové akcie, ktoré síce oslovia malý počet ľudí, ale zase ide priamo o potenciálnych zákazníkov. Napr. robia predvádzacie akcie pre členov lekárskej komory či advokátskej komory, prezentácie nových modelov v predpremiére, k tomu nejaký raut, koncert atp., čo nie sú lacné veci. Ale možno 1 z 10 oslovených si v budúcnosti ten nový Mercedes aj kúpi. Teda maximálna efektivita.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 14:37
Re: Jako bývalý majitel...
Myslím, že zrovna tyhle "komorní" akce relativně levné jsou.
8. 11. 2019 15:13
Re: Jako bývalý majitel...
Záleží na tom kde a v jakém rozsahu. Pronájem letiště, terénního polygonu, okruhu něco stojí a to, že se vždy něco nepříjemného stane je nabíledni ;-)
Když jsme s Dinarem byli na Salzburgringu testovat tehdejší modely Jagu, tak chlapík i přesto, že byl vodící vůz dokázal slušně rozstřelit XKR v kabriu ;-)

Nehledě na to, že u performance akcí si už nevystačíš s prodejci, ale musíš mít většinou závodníky.
8. 11. 2019 14:14
Re: Jako bývalý majitel...
Ne, německá auta mají prodeje založené na dokonalém mixu marketingu, technologie, techniky a vyvážených vlastnostech. To je sakra rozdíl.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2019 13:52
Re: Jako bývalý majitel...
Nojo, česká snobárna frčí zásadně POUZE na MB, BMW, Audi a Porsche.
RR a Bentley je už pro mimo nebo se bojí v tom předvádět a ostatní těžce ignorují.

Ale na ulici se po tom neotočí nikdo, zato když tam probublá Mustang, Challneger nebo jakákoliv neznámá amerika, otočí se všichni děti a s nima půlka dosplěých

THIS IS MOTORCITY :-) :-)
8. 11. 2019 14:28
Re: Jako bývalý majitel...
Takže v MB jezdí snobi a v amerikách praví a ryzí lidé?
Avatar - Barrichello
8. 11. 2019 15:04
Re: Jako bývalý majitel...
ne, za D3 se už nikdo noetočí když to není nějakej vrcholnej model, protože je to okoukaná tuctovka.

A za amerikou jo, protože to tuctovka není navíc to každej zná z filmů, klipů nebo když pařil gamesy :-)
5-10 letý děti křičí hele Camaro, Bumble bee, čum na teen Charger, ty vo*ee to je zvuk atd.

Neslyšel sem jedinkrát když sem jel s někým v bmw nebo mercedesu že by se vůbec kdo otočil a ani když se měl 650 . A to ani děti.

V tom je to kouzlo co neumíš pochopit.
8. 11. 2019 15:10
Re: Jako bývalý majitel...
Za Z4, kterou jsem testoval celkem spolehlivě i kvůli zvuku. To samé M6 s V10 a o M3 ani nemluvím ;-)

Ale samozřejmě se spíš než za hezkou, ale nijak výjimečnou blondýnou otočí méně lidí, než za extravagantně oblečenou mulatkou.
Avatar - fOE
8. 11. 2019 15:05
Re: Jako bývalý majitel...
Vsechny deti se otaci i za pouti. :-)
Avatar - Barrichello
9. 11. 2019 18:22
Re: Jako bývalý majitel...
to bylo trapný, hodně, hodně trapný a laciný :-) ;-)
8. 11. 2019 18:53
Re: Jako bývalý majitel...
Je to jak píšeš. Onen dojem jsem si užíval v prvním Xf (paradoxně nafta) .Ovšem bylo černé s chromovými doplňky .To auto budilo dojem jakési výjimečnosti .Lidi na benzínce si chtěli sednout ,nebo alespoň nahlédnout do interiéru.Na parkovištích u hradů , různých zábavních parcích jsem běžně dostával zvláštní parkovací místo ,nebo jsem byl přinucený parkovat přes 2 místa ,aby mě někdo neodřel. Prostě méně informovaní lidé to auto řadili na stejný level k Bentley či AM. Nynějšího auta si nikdo nevšímá možná je to o barvě či konfiguraci. Třeba žena říká že nynější xf je taková lepší Octavia. Myslí tím tu obyčejnost. :-)
8. 11. 2019 09:58
Re: Jako bývalý majitel...
no nic proti, ale šestihrnek byla vrcholná "sportovní" motorizace, stál o téměř 400 tisíc víc, sprimonitor mi ukazuje spotřebu o dva litry vyšší, a jestli se dá věřit udávaným hodnotám, na stovce byl o 4 desetiny sekundy rychleji. tohle asi nemá být chápáno jako vrcholný model, jen prostě svižný čtyřválec - i když za mě za poněkud sebevědomou cenu.
takže srovnávat tyhle modely není moc fér.
8. 11. 2019 11:02
Re: Jako bývalý majitel...
Auto jsem bral za cenu 1,6 v top výbavě, zrychlení pod 5 i podle apky na mobilu a je mi putna co je na spritmonitoru. Nejen Dinar viděl dlouhodobou od koupi auta.
Byl to adekvátní motor k tomu autu, rozhodně vhodnější než jakýkoliv foukaný R4. Naprosto neporovnatelné.
8. 11. 2019 11:16
Re: Jako bývalý majitel...
Ano, naprosto neporovnatelné, proto je mezi tím rozdíl 400 tisíc ;-)
Tohle je prostě nějaká zlatá střední cesta, tvojí optikou do toho auta nemá smysl dávat nic jiného, než vrcholný motor...
8. 11. 2019 11:19
Re: Jako bývalý majitel...
Není rozdíl, sice jsem dostal výraznou slevu, ale tehdejší cena XE S V6 byla někde kolem 1,6M.
Teď tu máme vrchol ve čtyřválci a za porovnatelné peníze nedělá samozřejmě nic lépe, vč. spotřeby.
8. 11. 2019 11:25
Re: Jako bývalý majitel...
A teď na tuhle motorizaci nedostaneš slevu? :-)
Já naprosto rozumím tomu, že se ti po tom autě stýská, proti ostatním majitelům jsi dostal výkonnější vůz, s nižší spotřebou, než je obvyklé a navíc se slevou půl miliónu.
ok nechejme toho, počkáme si na šestiválec v tomhle autě a uvidíme, kolik bude stát.
8. 11. 2019 12:25
Re: Jako bývalý majitel...
To zcela jistě slevu dostaneš. Problém je, že R4 stojí ceníkově tolik co stával V6 a je to horší pohon. Ve všem horší.
8. 11. 2019 15:34
Re: Jako bývalý majitel...
No ale to není pravda proboha:) rozdíl je 400 tisíc dohledal jsem to, než jsem to napsal. Posledně jste mi tu tvrdili, ze Defender stal 2,5M. Když jsem doložil cenu 1.2M za vrcholné provedení, bylo náhle ticho. Myslím, ze to muzu dohledat i tady. A reakce bude stejná. Radical týmu nemá smysl odporovat:)
Mimochodem gratulace k výsledku v Brně:)
8. 11. 2019 16:50
Re: Jako bývalý majitel...
1,526.499 s DPH byla základní cena XE S V6. Vím co jsem kupoval ;-) Dvoulitr je dnes dražší.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 17:03
Re: Jako bývalý majitel...
A co to bylo za rok? V posledních třeba 4-5 letech bych řekl že jdou ty ceny celkem vytrvale nahoru...
8. 11. 2019 17:53
Re: Jako bývalý majitel...
2015 ;-)
8. 11. 2019 17:08
Re: Jako bývalý majitel...
Pajo, 340 hp verze stala 1,6 a 380 hp stala 1,95. Ale ta slabší neměla stovku pod pět sekund. Ale tvůj vůz měl nejlepší z obou světů. A k tomu ještě podprumernou spotřebu.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 17:13
Re: Jako bývalý majitel...
Papírově měla 5,1s
8. 11. 2019 17:20
Re: Jako bývalý majitel...
Která? 5,3 slabší a 5.0 silnější... o 300 tis dražší.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 17:27
Re: Jako bývalý majitel...
Hledám to na autoweek.nl a tam píšou 5.1s... je možný, že to je ale 0-60mph a 0-100 je o kousek víc, nebylo by to poprvé.
https://www.autoweek.nl/auto/80179/jaguar-xe-30-s/
8. 11. 2019 17:50
Re: Jako bývalý majitel...
Autoweek v kph.
8. 11. 2019 17:52
Re: Jako bývalý majitel...
Není pravda, dle výrobce 5,1 a 4,9. Jestli máš pochybnosti o tom, co píšu, pak zašlu přes WA cenovou nabídku i tabulku výkonů.
8. 11. 2019 17:50
Re: Jako bývalý majitel...
Píšu cenu z nabídky, tedy ceníková. Akcelerace opakovaně zkoušena přes apku BMW, třikrát pod 5.
Mimochodem, u F-T V8 bylo ofiko přes 4, naměřeno 3,8.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2019 22:00
Re: Jako bývalý majitel...
stovku za 5s udělá i skoro dvoutunovej Charger za 1,1 mega https://www.sauto.cz/…charger/18302354?…
8. 11. 2019 22:48
Re: Jako bývalý majitel...
A to znamená,že je lepší auto? :-O
Avatar - Barrichello
9. 11. 2019 18:23
Re: Jako bývalý majitel...
Ne, jenom že to není nic zázračnýho, u dražšího a lehčího auta :-) :-)
8. 11. 2019 21:06
Re: Jako bývalý majitel...
Není, základní verze XE S s tímto motorem stojí 1 357 741 Kč.
8. 11. 2019 21:28
Re: Jako bývalý majitel...
Vycházel jsem z tohohle testu
https://autoroad.cz/…mi-ostrymi-drapy
a to mě zmátlo. Ano, je nepochybně pravda, že před cca 5 lety stál šestivál cca 1,5 ale čtyřválec 1,2...
9. 11. 2019 06:13
Re: Jako bývalý majitel...
Ale tohle je XF... ;-)
9. 11. 2019 06:32
Re: Jako bývalý majitel...
Heheeee tak to je Teda trapas:)))
Avatar - iudex
8. 11. 2019 14:03
Re: Jako bývalý majitel...
Ad Tvoje "vůz, s nižší spotřebou, než je obvyklé". Práveže tie dnešné šesťvalce majú takúto spotrebu obvyklú, takže tu nastáva absurdná situácia, že menší a slabší motor má vyššiu spotrebu, čím sa úplne míňa s dôvodmi svojej existencie.
Pozri si posledné bavoráky na MACZ, ľudia s R6 40i píšu o spotrebách pod 9 (a dokonca pod 8) bežne. Proste tento štvorvalec (a mnohé iné downsizované dvojlitre, ktoré mali nahradiť V6) žerie a stojí ako šesťvalec, o charaktere nemá ani zmysel sa baviť, teda neprináša absolútne žiadnu výhodu, nič.
8. 11. 2019 14:12
Re: Jako bývalý majitel...
:yes:
8. 11. 2019 15:36
Re: Jako bývalý majitel...
Měl jsem 330i, 335i, 440i. Rozdíl tam samozřejmě byl. Litr cca. Všechno po dvou letech. Můžeš oponovat svoji osobní a dlouhodobou zkušeností?:)
8. 11. 2019 16:51
Re: Jako bývalý majitel...
Rozdíl se srovnává s nároky na dynamiku. Však to víme všichni.
Avatar - iudex
8. 11. 2019 17:01
Re: Jako bývalý majitel...
Už som to tu písal, 40i, priemer 8,8. Posledná nádrž vrátane Slovakiaringu 10,3, predposledná s normálnym jazdením 8,2. Testovaný dvojliter píšu 10 l pri dodržiavaní limitov, 11,4 celkovo.
8. 11. 2019 17:18
Re: Jako bývalý majitel...
Proboha co je to za metodiku ? Dvě různé auta, dva různí řidiči, jeden na týdenní test, druhy v denním užívání... já jsem ve stejné trojice měl 4 a 6valec... dva roky provozu s každým z nich... ale kdybys mi nevěřil - spritmonitor:)
9. 11. 2019 07:12
Re: Jako bývalý majitel...
On ale žádný downsizing reálně neexistuje, aspoň u prémiových automobilek. Třeba u BMW je to upsizing, všechny motory dostaly turbo navíc... a kupu výkonu. Šestiválec neskončil, jen posílil, atmo čtyřválce, které vůbec nejely a měly max 180 koní, jich najednou můžou mít 300+
A za mě je foukaný čtyřválec náhrada atmosférického šestiválce, která dělá téměř všechno líp, s výjimkou zvuku. A když si na to potrpíš, tak si prostě koupíš znovu šestiválec.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2019 13:53
Re: Jako bývalý majitel...
Málkody se spolu shodneme, ale tady máš palec :yes:
8. 11. 2019 11:54
Re: Jako bývalý majitel...
Já s větším Xf s dlouhodobě cca 25 tis km 10,5 a to jezdím dost často krátké trasy.
9. 11. 2019 06:14
Re: Jako bývalý majitel...
A máš to RWD nebo AWD? ;-)
9. 11. 2019 17:56
Re: Jako bývalý majitel...
No přece rwd :-) Jak jinak :-) ;-)
Avatar - Ozzman
8. 11. 2019 09:59
Re: Jako bývalý majitel...
Tak nevím, jestli to, že se tě držela X5 je pocta k BMW a nebo spíš ostuda XE :D Ale teď vážně, sice jsi mi ji půjčil jen jednou a krátce , ale nezapomenu jak mne na mokru kopla :D A mne se líbil i ten interiér, na který jste nadávali :D Krásné auto se super zvukem....
8. 11. 2019 10:06
Re: Jako bývalý majitel...
V tom autě totiž seděl Alexandr Hemala. To je hlavní důvod, proč Pája nezmínil jeho jméno :-)
Avatar - Ozzman
8. 11. 2019 10:13
Re: Jako bývalý majitel...
Ještě že to nebyl Leoš Mareš... Ten by se dle jeho automobilové historie vyklopil v první zatáčce :D
8. 11. 2019 10:58
Re: Jako bývalý majitel...
Bouček to byl ;-)
Avatar - Ozzman
8. 11. 2019 11:05
Re: Jako bývalý majitel...
Jo, stříbrná X5 ? (nebo nějaká světlá) , a pak má ještě Pannameru a viděl jsem ho i v černý trojkový ofci :D Bydlí tři vchody vedle me práce :D
8. 11. 2019 11:11
Re: Jako bývalý majitel...
Nějaká světlá ano ;-)
Avatar - Barrichello
8. 11. 2019 13:55
Re: Jako bývalý majitel...
Hemala, znam jeho dceru ;-)
8. 11. 2019 10:58
Re: Jako bývalý majitel...
Nejel jsem úplnou kudlu a nechával motor točit, aby si užil ;-)
Avatar - xxc
8. 11. 2019 10:42
Re: Jako bývalý majitel...
S tym sa museli dialnice velmi uzivat, ked na hlucnost sa stazuje aj samotny novinar :-) Ked som reklamoval Scenica, tak mi technik spomenul, ze aj Land Rovery chodia reklamovat kvoli hluku. Len tie hluk dosahuju vo vyssich rychlostiach.
8. 11. 2019 11:00
Re: Jako bývalý majitel...
Nevím kolik měl ten technik Renaultu vozů LR, ale nevybavím si žádný, který by nebyl tichý ;-)

Klapka na výfuku se otevírala ve vyšších otáčkách, nic otravného na cestování.
8. 11. 2019 13:35
Re: Jako bývalý majitel...
ty zase jedeš....
Avatar - Ozzman
8. 11. 2019 13:56
Re: Jako bývalý majitel...
Nejede, protože to dělá hluk :-[]
Avatar - xxc
8. 11. 2019 14:38
Re: Jako bývalý majitel...
Viete aj nieco konstruktivne k teme? :-)
8. 11. 2019 15:00
Re: Jako bývalý majitel...
Však jsem psal konstruktivně.
Avatar - xxc
8. 11. 2019 17:08
Re: Jako bývalý majitel...
Ale ten Dr. Remorey len vrtal. Samozrejme predajca predáva Renaulty a Land Rovery (a dacie a lady), čiže reklamácie riešia asi spoločne a asi už niečo také riešil. Ale to len ako zaujímavosť, nehovorím, že každý jaguar hučí. Ale keď už to spomenú v teste, dával by som si pozor :-)
8. 11. 2019 17:41
Re: Jako bývalý majitel...
este me napadlo, jestli to má vpředu isofix. A další častý problém aut je vrzající interiér :D
Avatar - xxc
8. 11. 2019 21:07
Re: Jako bývalý majitel...
ani som nepozeral do cennika, ci tam isofix je :-) je to sedan, to ma az tak nezaujima :-)
8. 11. 2019 19:44
Re: Jako bývalý majitel...
Nemyslím to zle ,ale od někoho kdo si koupí francouzské MPV nelze očekávat, že pochopí auto jako je Jaguar.
8. 11. 2019 14:35
Re: Jako bývalý majitel...
To jsi napsal moc dobře. Celkově na mě facelift působí jako posun vpřed, designově teď vypadá zase moderně.
Ten čtyřválec sám o sobě špatný není, ale V6 by tomu sedla víc. Mně potom ještě úplně nesedí vzhled interiéru, ale není to nic hrozného.
Avatar - iudex
8. 11. 2019 08:45
Predaje strednej triedy
Ešte si dovolím jemne nesúhlasiť s autorom ohľadom predajov. Píše, že je zlá doba pre sedany, preto to má XE ťažké. To je síce pravda, že sedany celkovo klesajú na úkor SUV, ale prémiová konkurencia napriek tomu dokáža predávať mnohonásobne viac, ako Jag. Kým XE sa predalo v minulom roku v Európe 10t ks, BMW predalo desaťnásobne viac 3er (107t), nerátajúc pár desiatok tisíc príbuzného sedanu 4GC. A to nehovorím o Mercedese C, ktorého sa predalo 151t ks a ktorý sa umiestnil na popredných priečkach v rámci celej triedy vrátane mainstreamu.
Rozbalit vlákno
20
8. 11. 2019 08:48
Re: Predaje strednej triedy
:yes: u G20 byly počty menší kvůli absenci kombíku. Ale platí to co u AR, na fleet si nesáhnou a dnes má každý manager služební vůz na soukromé účely, tudíž trh se mění hlavně v tomto směru.
8. 11. 2019 09:30
Re: Predaje strednej triedy
Už se to tu omílalo xkrát. Komplet D3 je závislá na kombíkách. Nebýt jich, tak prodávají těměř to samé co Jag nebo Alfa. Loni se třeba Audi A4 sedan prodalo méně než Giulií.
Doba je zlá pro celý automobilový průmysl, ještě horší pro sedany a úplně nejhorší pro řidiče.
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 09:54
Re: Predaje strednej triedy
Možná audi, ale obecně k D3 to hrubě nesedí, ta čísla v tabulce článku za 1-6 2019 říkají, že např. 3er se prodalo 56tis. ks, giulií necelých 6 tis. ks. Vzhledem k tomu, že kombík F31 se dal koupit max. do března, pak nic až G21 od října, tak se mi nějak nechce věřit, že by se prodalo 3er sedanů srovnatelně s julčou, to jako že 50tis. kombíků (za 3 měsíce) vůči 6tis. sedanů?? To zcela jistě, ne.
8. 11. 2019 10:20
Re: Predaje strednej triedy
Bylo to 2017-2018, letos to šlo do kopru zcela. Jinak v průměru se EU podíl u D3 pohybuje mezi 70-80% pro kombi vs. sedan. Volvo dokonce 90%.
Takže jak už bylo mnohokrát zmíněno, chybějící kombi Jaguaru i Alfy byla fatální, až existenční chyba.
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 10:36
Re: Predaje strednej triedy
Ok, říkáš 75%, takže 42tis. kombíků vs 14tis. sedanů u 3er? Navíc, letos, kdy se v první půlce roku prodával kombík jen 3 měsíce? Zcela jistě ne!

S tím, že je chybějící kombík u jagu i alfy fatální problém, souhlas.

Jen takový rychlý check na mobile.de (vím, že to není nic 100% průkazného, ale ty neuvádíš reálná čísla žádná), zadám 3er od r.v. 2017, vyběhne 6058 aut z toho 3469 kombíky, zbytek sedany. Podíl je 57%, tomu poměru už bych věřil i u prodejů nových. Nemluvě o tom, že D je opravdu na kombíky extra zatížené, třeba v UK bych si u 3er vsadil na poměr opačný.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 10:42
Re: Predaje strednej triedy
Je taky potřeba vzít v úvahu, že jsou tu ještě A5 a 4er, které asi kanibalizují spíš sedan než kombi. Dá se najít poměr A4 kombíku a sedanu v Německu a tam máš pravdu, tam kombík dominuje 2018 46t kombíků (vč. allroad) vs. 4t sedanů (a 11t A5 Sportback).
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 10:46
Re: Predaje strednej triedy
Ano, navíc ještě tyhle modely.
Každopádně, i kdybych předpokládal, že těch 3er sedanů se prodá o něco míň než půlka oproti kombíkům, pořád to je nějakých min. 25 tis. aut oproti 4,7tis. jaguarů (1/2rok 2019), to je pětinásobek.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 10:51
Re: Predaje strednej triedy
Musím přiznat, že to nízké číslo u A4 Limousine v Německu mě překvapilo. Čekal jsem mírnou nadvládu kombíku a ono je to zatím 90:10.

U MB ani BMW to bohužel z dat nevyčtu (německý úřad to člení dle názvu modelu a u BMW ani MB se to neliší).
Avatar - Dinar
8. 11. 2019 10:54
Re: Predaje strednej triedy
Jo, hádáme všichni, ale mně už se mockrát potvrdilo, že trh s "ročními" auty dost věrně kopíruje stav v prodejích nových aut. I podle toho co vidím sám (ano, to je extra subjektivní) nejsem ochoten uznat, že by se zrovna u 3er prodávalo 80% kombíků. ;-)
Avatar - fOE
8. 11. 2019 11:11
Re: Predaje strednej triedy
Nemecko:
In Deutschland steht der praktische Touring für rund zwei Drittel der 3er-Verkäufe, er ist also deutlich wichtiger als die seit März verkaufte Limousine.

Celosvetove:
Die BMW 3er Stückzahlen (F3x) im Überblick:

Limousine F30: 1.608.592 Einheiten
Touring F31: 501.147 Einheiten
Gran Turismo F34: 258.444 Einheiten
Langversion F35: 550.610 Einheiten

https://www.bimmertoday.de/…rnes-ranking-an/
Avatar - Emel
8. 11. 2019 14:18
Re: Predaje strednej triedy
Jasně, v Číně nejspíš kombík není, stejně jako tam není třeba kombíková Octavia (zdravíme redakci a její "globálně prodávanější kombík")... a to pak číslama zamíchá. 2/3 v Německu jo, to bych tak nějak +- čekal.
Avatar - fOE
8. 11. 2019 15:09
Re: Predaje strednej triedy
Ja to necekal, az me sameho prekvapilo kam se to behem dvou generaci posununlo. U E9x byl jeste pomer v prospech sedanu.
8. 11. 2019 15:43
Re: Predaje strednej triedy
Je to divne ako ludia zatracuju sedan. Tesla 3 je sedan a ide na dracku ako teple rozky.
Avatar - iudex
8. 11. 2019 16:18
Re: Predaje strednej triedy
Možno keby bola kombík, išla by trojnásobne. ;-)
8. 11. 2019 17:14
Re: Predaje strednej triedy
Ktovie kolko % naozaj ten kombik potrebuje. Ci este niekto naozaj v aute vozi pracku, chladnicku, IKEU kazdy vikend?
Avatar - Emel
8. 11. 2019 16:48
Re: Predaje strednej triedy
Jako teplé rožky jde na dračku tam, kde na to jsou dotace. Řekneme si třeba na konci roku, kolik se jich prodalo u nás.
8. 11. 2019 17:10
Re: Predaje strednej triedy
V prispevkoch hore sa tiez neriesi kde sa MB, BMW, Jag predavaju ale kolko.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 17:21
Re: Predaje strednej triedy
Spíš se ptejme proč.
Tesla 3 není stejná třída jako XE, nemá stejnou cílovku ani způsob využití, bez ohledu na karoserii.
8. 11. 2019 17:35
Re: Predaje strednej triedy
Podobna cena, rovnaka karoseria. Kupuju ju majitelia BMW, Audi, MB.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 17:40
Re: Predaje strednej triedy
Jistě, ale jiné užitné vlastnosti. 3er je výborné auto na brázdění autobahnu, takový lepší Passat, prostě klasické manažerské auto, s využitím i pro rodinu. Tesla 3 je ideální spíš do městských oblastí (třeba Holandsko), kde nabídne levný provoz a většinou i parkování... naopak ty dálkové přelety jí už úplně nesvědčí.

Pokud by to fakt byla stejná třída se vším všudy, tak by se dalo čekat, že po uvedení kombíku bude jeho podíl někde kolem 2/3, stejně jako třeba u toho BMW.
Avatar - Emel
8. 11. 2019 08:50
Konfigurace
Tak na rozdíl od stříbrné Alfy je tohle nakonfigurované přesně podle mého gusta :yes:

BTW... fakt jsou v základu té výbavy elektricky nastavitelná přední sportovní sedadla čalouněná perforovanou kůží Windsor, ale za výhřev se připlácí :-) ?
Rozbalit vlákno
5
8. 11. 2019 09:01
Re: Konfigurace
Tou kůží si nejsem jistý, já měl v základu alcantaru, za perforovanou kůži jsem si připlácel kvůli odvětrávání. ;-)
Avatar - Emel
8. 11. 2019 09:07
Re: Konfigurace
Tak jasně, je to jen kuriozita... asi bych se měl Alfě omluvit za kritiku té rovnice výbava / cena.
8. 11. 2019 10:00
Re: Konfigurace
Giulia nebo XE. Sebevědomá cena tyhle auta sráží. Oni prostě nemůžou chtít tolik, jako zavedená prémie. Nebo můžou, ale těch, kdo jim to dají, moc nebude...
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 10:37
Re: Konfigurace
No problém je že nemaj na výběr = vzhledem k rozložení nákladu do počtu prodávanejch kusů = je to spíš jen tak tak že nabízí za ca stejný ceny jako masový výrobci kterejm řikáš zavedená prémie

Smutný že ta zavedená masově vyráběná = neumí vyladit podvozky tak precizně = jako Giulia nebo XE
8. 11. 2019 14:38