Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jaguar XE P300 (221 kW) AWD – Skvělý sedan, který se narodil ve špatné době
191 komentářů
iudex
Ešte si dovolím jemne nesúhlasiť s autorom ohľadom predajov. Píše, že je zlá doba pre sedany, preto to má XE ťažké. To je síce pravda, že sedany celkovo klesajú na úkor SUV, ale prémiová konkurencia napriek tomu dokáža predávať mnohonásobne viac, ako Jag. Kým XE sa predalo v minulom roku v Európe 10t ks, BMW predalo desaťnásobne viac 3er (107t), nerátajúc pár desiatok tisíc príbuzného sedanu 4GC. A to nehovorím o Mercedese C, ktorého sa predalo 151t ks a ktorý sa umiestnil na popredných priečkach v rámci celej triedy vrátane mainstreamu.
:yes: u G20 byly počty menší kvůli absenci kombíku. Ale platí to co u AR, na fleet si nesáhnou a dnes má každý manager služební vůz na soukromé účely, tudíž trh se mění hlavně v tomto směru.
Už se to tu omílalo xkrát. Komplet D3 je závislá na kombíkách. Nebýt jich, tak prodávají těměř to samé co Jag nebo Alfa. Loni se třeba Audi A4 sedan prodalo méně než Giulií.
Doba je zlá pro celý automobilový průmysl, ještě horší pro sedany a úplně nejhorší pro řidiče.
Doba je zlá pro celý automobilový průmysl, ještě horší pro sedany a úplně nejhorší pro řidiče.
Možná audi, ale obecně k D3 to hrubě nesedí, ta čísla v tabulce článku za 1-6 2019 říkají, že např. 3er se prodalo 56tis. ks, giulií necelých 6 tis. ks. Vzhledem k tomu, že kombík F31 se dal koupit max. do března, pak nic až G21 od října, tak se mi nějak nechce věřit, že by se prodalo 3er sedanů srovnatelně s julčou, to jako že 50tis. kombíků (za 3 měsíce) vůči 6tis. sedanů?? To zcela jistě, ne.
Bylo to 2017-2018, letos to šlo do kopru zcela. Jinak v průměru se EU podíl u D3 pohybuje mezi 70-80% pro kombi vs. sedan. Volvo dokonce 90%.
Takže jak už bylo mnohokrát zmíněno, chybějící kombi Jaguaru i Alfy byla fatální, až existenční chyba.
Takže jak už bylo mnohokrát zmíněno, chybějící kombi Jaguaru i Alfy byla fatální, až existenční chyba.
Ok, říkáš 75%, takže 42tis. kombíků vs 14tis. sedanů u 3er? Navíc, letos, kdy se v první půlce roku prodával kombík jen 3 měsíce? Zcela jistě ne!
S tím, že je chybějící kombík u jagu i alfy fatální problém, souhlas.
Jen takový rychlý check na mobile.de (vím, že to není nic 100% průkazného, ale ty neuvádíš reálná čísla žádná), zadám 3er od r.v. 2017, vyběhne 6058 aut z toho 3469 kombíky, zbytek sedany. Podíl je 57%, tomu poměru už bych věřil i u prodejů nových. Nemluvě o tom, že D je opravdu na kombíky extra zatížené, třeba v UK bych si u 3er vsadil na poměr opačný.
S tím, že je chybějící kombík u jagu i alfy fatální problém, souhlas.
Jen takový rychlý check na mobile.de (vím, že to není nic 100% průkazného, ale ty neuvádíš reálná čísla žádná), zadám 3er od r.v. 2017, vyběhne 6058 aut z toho 3469 kombíky, zbytek sedany. Podíl je 57%, tomu poměru už bych věřil i u prodejů nových. Nemluvě o tom, že D je opravdu na kombíky extra zatížené, třeba v UK bych si u 3er vsadil na poměr opačný.
Je taky potřeba vzít v úvahu, že jsou tu ještě A5 a 4er, které asi kanibalizují spíš sedan než kombi. Dá se najít poměr A4 kombíku a sedanu v Německu a tam máš pravdu, tam kombík dominuje 2018 46t kombíků (vč. allroad) vs. 4t sedanů (a 11t A5 Sportback).
Ano, navíc ještě tyhle modely.
Každopádně, i kdybych předpokládal, že těch 3er sedanů se prodá o něco míň než půlka oproti kombíkům, pořád to je nějakých min. 25 tis. aut oproti 4,7tis. jaguarů (1/2rok 2019), to je pětinásobek.
Každopádně, i kdybych předpokládal, že těch 3er sedanů se prodá o něco míň než půlka oproti kombíkům, pořád to je nějakých min. 25 tis. aut oproti 4,7tis. jaguarů (1/2rok 2019), to je pětinásobek.
Musím přiznat, že to nízké číslo u A4 Limousine v Německu mě překvapilo. Čekal jsem mírnou nadvládu kombíku a ono je to zatím 90:10.
U MB ani BMW to bohužel z dat nevyčtu (německý úřad to člení dle názvu modelu a u BMW ani MB se to neliší).
U MB ani BMW to bohužel z dat nevyčtu (německý úřad to člení dle názvu modelu a u BMW ani MB se to neliší).
Jo, hádáme všichni, ale mně už se mockrát potvrdilo, že trh s "ročními" auty dost věrně kopíruje stav v prodejích nových aut. I podle toho co vidím sám (ano, to je extra subjektivní) nejsem ochoten uznat, že by se zrovna u 3er prodávalo 80% kombíků. ;-)
Nemecko:
In Deutschland steht der praktische Touring für rund zwei Drittel der 3er-Verkäufe, er ist also deutlich wichtiger als die seit März verkaufte Limousine.
Celosvetove:
Die BMW 3er Stückzahlen (F3x) im Überblick:
Limousine F30: 1.608.592 Einheiten
Touring F31: 501.147 Einheiten
Gran Turismo F34: 258.444 Einheiten
Langversion F35: 550.610 Einheiten
https://www.bimmertoday.de/…rnes-ranking-an/
In Deutschland steht der praktische Touring für rund zwei Drittel der 3er-Verkäufe, er ist also deutlich wichtiger als die seit März verkaufte Limousine.
Celosvetove:
Die BMW 3er Stückzahlen (F3x) im Überblick:
Limousine F30: 1.608.592 Einheiten
Touring F31: 501.147 Einheiten
Gran Turismo F34: 258.444 Einheiten
Langversion F35: 550.610 Einheiten
https://www.bimmertoday.de/…rnes-ranking-an/
Jasně, v Číně nejspíš kombík není, stejně jako tam není třeba kombíková Octavia (zdravíme redakci a její "globálně prodávanější kombík")... a to pak číslama zamíchá. 2/3 v Německu jo, to bych tak nějak +- čekal.
Ja to necekal, az me sameho prekvapilo kam se to behem dvou generaci posununlo. U E9x byl jeste pomer v prospech sedanu.
Je to divne ako ludia zatracuju sedan. Tesla 3 je sedan a ide na dracku ako teple rozky.
Možno keby bola kombík, išla by trojnásobne. ;-)
Ktovie kolko % naozaj ten kombik potrebuje. Ci este niekto naozaj v aute vozi pracku, chladnicku, IKEU kazdy vikend?
Jako teplé rožky jde na dračku tam, kde na to jsou dotace. Řekneme si třeba na konci roku, kolik se jich prodalo u nás.
V prispevkoch hore sa tiez neriesi kde sa MB, BMW, Jag predavaju ale kolko.
Spíš se ptejme proč.
Tesla 3 není stejná třída jako XE, nemá stejnou cílovku ani způsob využití, bez ohledu na karoserii.
Tesla 3 není stejná třída jako XE, nemá stejnou cílovku ani způsob využití, bez ohledu na karoserii.
Podobna cena, rovnaka karoseria. Kupuju ju majitelia BMW, Audi, MB.
Jistě, ale jiné užitné vlastnosti. 3er je výborné auto na brázdění autobahnu, takový lepší Passat, prostě klasické manažerské auto, s využitím i pro rodinu. Tesla 3 je ideální spíš do městských oblastí (třeba Holandsko), kde nabídne levný provoz a většinou i parkování... naopak ty dálkové přelety jí už úplně nesvědčí.
Pokud by to fakt byla stejná třída se vším všudy, tak by se dalo čekat, že po uvedení kombíku bude jeho podíl někde kolem 2/3, stejně jako třeba u toho BMW.
Pokud by to fakt byla stejná třída se vším všudy, tak by se dalo čekat, že po uvedení kombíku bude jeho podíl někde kolem 2/3, stejně jako třeba u toho BMW.
Emel
Tak na rozdíl od stříbrné Alfy je tohle nakonfigurované přesně podle mého gusta :yes:
BTW... fakt jsou v základu té výbavy elektricky nastavitelná přední sportovní sedadla čalouněná perforovanou kůží Windsor, ale za výhřev se připlácí :-) ?
BTW... fakt jsou v základu té výbavy elektricky nastavitelná přední sportovní sedadla čalouněná perforovanou kůží Windsor, ale za výhřev se připlácí :-) ?
Tou kůží si nejsem jistý, já měl v základu alcantaru, za perforovanou kůži jsem si připlácel kvůli odvětrávání. ;-)
Tak jasně, je to jen kuriozita... asi bych se měl Alfě omluvit za kritiku té rovnice výbava / cena.
Giulia nebo XE. Sebevědomá cena tyhle auta sráží. Oni prostě nemůžou chtít tolik, jako zavedená prémie. Nebo můžou, ale těch, kdo jim to dají, moc nebude...
No problém je že nemaj na výběr = vzhledem k rozložení nákladu do počtu prodávanejch kusů = je to spíš jen tak tak že nabízí za ca stejný ceny jako masový výrobci kterejm řikáš zavedená prémie
Smutný že ta zavedená masově vyráběná = neumí vyladit podvozky tak precizně = jako Giulia nebo XE
Smutný že ta zavedená masově vyráběná = neumí vyladit podvozky tak precizně = jako Giulia nebo XE
Ale on takové podvozky fleetový zákazník nechce. Spousta lidí mi ještě před pár lety říkalo, že BMW nechtějí, protože Audi je "stabilnější" na dálnici. Nebo-li, že dají levé zápěstí na vršek volantu a jedou po dálnici, kdežto u BMW musí řídit.
Magister
Ale jak čtu "Skvěle vyladěné asistenční systémy nebo pokročilé multimediální systémy zkrátka zákazníky zajímají více. Stejně jako zcela jiná koncepce, spíše než sedany dnes lákají SUV."...tuž tak to je smutné. Co se to z chlapů stává...
Podle mě je to trošku klišé a taky trošku výmluva neúspěšných... ono se novináři těch kupců neptají, jestli si to BMW koupili kvůli "odladěnému asistenčnímu systému", já si myslím, že zase tolik se uvažování lidí nezměnilo.
Ne že by na tom nebylo zrnko pravdy, jasně, třeba prodeje kupátek a nakonec i 3d aut asi ukazují odklon od řidičských hodnot...
Ne že by na tom nebylo zrnko pravdy, jasně, třeba prodeje kupátek a nakonec i 3d aut asi ukazují odklon od řidičských hodnot...
Vidím to všude a přišlo to i v rodině, kdy se před pár měsíci kupoval kombík v nižší střední třídě. Skončilo to v Korei. Ne, že by to bylo špatné auto, to ani zbla, ale těch hejbátek a systému nabídlo za stejnou cenu o parník více a zbytek jako kvalita, jízda nebo prostor je vlastně u všech velmi podobný. Přišla v pdf nabídka se seznamem "bezpečnostní" a multimediální výbavy a bylo přibuzenstvo rozhodnuto.
Ale jo, ale zase... myslíš, že v téhle kategorii to někdy bylo jinak? Nějaké fandovství a preference značky... a pak prostě value / money, zejména v těch základních konfiguracích kolem 350-450.
Kdyby redaktor takhle brečel nad XE, které má skvělý šestiválec, ale zaostává v těch asistenčních systémech, pak by to možná dávalo smysl. Jenže ta věta je u auta, jehož upgrade proběhl právě v těch systémech a downgrade v motorizaci, takže je to vzdychání je zcela mimo.
Presne, tu tie povzdychy vyznievajú smiešne, keď XE ide presne v súlade s trendami, teda "síce downsizujeme, ale máme lepší infotainment".
Jasne, ze zakaznikov zaujimaju asistencne systemy. Ja som sa vcera po zaujimavej jazde po prazdnej ceste dostal do kolony. Tam ma to velmi nebavi, co by som dal za autonomneho asistenta jazde v kolone. Rovnako dialnice, tie tiez nemusim. Preco to nejde jednoducho vecer sadnut do auta a rano sa "zobudit" pri mori. Ale inak soferujem rad, co sa s asistentami nevylucuje.
Ale adaptivní tempomat XE mělo vždy a navíc s tím, že se dá radar vypnout a jet jako s klasickým tempomatem.
Mr.Murphy
proč proboha redakce neudělá srovnávací test když obě auta máte? ideálně i s nějakou menší tratí a stopkama.... Prostě jako za starých časů.... ;-) :-!
To, že teraz vyjdú testy neznamená, že tie autá aj teraz majú. Možno tento Jag testovali pred mesiacom. Machi mi napr. písal, že testovali Focus ST ešte 22.10. (aj na okruhu v Moste), no a dodnes žiaden test nie je.
Ono si na to musíš počkat. Na minulý sraz přijel Machi Wranglerem, který testoval, test tu byl až za měsíc :) Holt jsou ta auta v pořadí :D mnohdy muzes vidět na jaře test a na fotkách je ještě sníh ;) To bych nezazlíval... Třeba srovnávak bude :)
Dobrý den,
bohužel to je tak, jak píše jiný diskutující. Auta se nám sešla v naprosto odlišných termínech, za jiného počasí, takže bohužel srovnávák tentokrát nešlo udělat. A za sebe řeknu, že mně to mrzí úplně stejně jako vás... Bohužel ne vždy se to sejde. Třeba ale vyjde srovnávák XE s něčím jiným :-)
bohužel to je tak, jak píše jiný diskutující. Auta se nám sešla v naprosto odlišných termínech, za jiného počasí, takže bohužel srovnávák tentokrát nešlo udělat. A za sebe řeknu, že mně to mrzí úplně stejně jako vás... Bohužel ne vždy se to sejde. Třeba ale vyjde srovnávák XE s něčím jiným :-)
Taky jsem si říkal, vypadá to, že se jim ta auta sešla v jednom týdnu a nic bližšího než tyto dvě specifikace si ani neumím představit. Škoda...
abc
v europe sa budú predávať len nemecké autá
aj u nás si všetci myslia, že mať nemca je in
krásny jaguár alebo alfa musia byť 100x lepšie aby si ich niekto kupil
aj u nás si všetci myslia, že mať nemca je in
krásny jaguár alebo alfa musia byť 100x lepšie aby si ich niekto kupil
Opäť obvyklé reči človeka, čo si takéto autá nekupuje. Pretože ak už za to pôjdeš dať vlastných nemálo peňazí, tak začneš riešiť nielen krásu, ale aj praktické veci a tiež cenu. A tiež fakt, že môžeš mať iné požiadavky ako je práve štvorvalcový sedan. Možno chceš za svojich 1,5 milióna šesťvalec. Možno chceš praktické kombi. Alebo ani nemusíš kombi, ale chceš, aby sa dozadu zmestili aj tvoje pubertálne deti.
Ak chceš práve štvorvalcový sedan pre seba, resp. pre dvoch, môže byť pre Teba Jag najlepšou voľbou. Inak... sú tu tí univerzálni Nemci.
Ak chceš práve štvorvalcový sedan pre seba, resp. pre dvoch, môže byť pre Teba Jag najlepšou voľbou. Inak... sú tu tí univerzálni Nemci.
dr.Remorey
kdy bych se o aute jako toto, nebo Gulii, jednoznačně napsal, že je to bomba a němci se muzou jit schovat. bohužel, jsou to klasické vlhké sny bykupcu, kterí do této kategorie nahlíží z uctivé vzdálenosti. Ve chvíli, kdy už človek má na to, koupit si jako druhý auto sedan za 1,5 milionu, si dobre rozmyslí, jeslti chce super pekný auto s chybama, nebo super pekný auto bez chyb.
Vetšina jde evidentne za tu druhou variantou, takže D3 jede. a už to chápu i já.
Vetšina jde evidentne za tu druhou variantou, takže D3 jede. a už to chápu i já.
Vidíš a já tu z mého pohledu fantastickou "chybu" udělal a byl jsem za ní rád. Z hlediska čistého pocitu z řízení a jízdy je to absolutní top. Stejně tak vrcholná Giulia QV.
Nepisu, ze ten, kdo koupi neco jinyho nez d3, udela chybu. Ale prodeje hovori jasne. Ani maly preslapy se v teto kategorii neodpousti. Cest vynimkam
Tak ani tá D3 nie sú "super pekná autá bez chýb", napr. práve nová 3er zrovna super krásna nie je, A4 tiež prišla o šesťvalec (mimo RS4) a celkovo sa tam tiež okresáva donedávna rôznorodosť a kombinovateľnosť, ale inak máš pravdu, žeD3 ponúka všetko to, čo Jag/Alfa, ale s väčšou možnosťou výberu (kombi, V6 benzín i nafta, fleetové programy, zľavy) a preto sú napriek všetkej kráse a výborným jazdným vlastnostiam ako XE, tak i Giulia odsúdené na desatinové predaje v porovnaní s Nemcami.
Předevčírem jsem byl v libereckém Cartecu BMW a mají tam G20 v krásné modré vyšňořenou M Performance díly. To auto potom i díky 20" kolům vypadá naprosto jinak :yes:
A ktere auto v takto nacancanem provedeni nevypada k svetu? ;-) Za sebe ale se vzhledem trojky mam z novych bavoraku problem asi nejmensi (G30 nepocitam, ta jeste stihla dobu predledvinovou, takze je jeste ukazkove pohledna a elegantni). Nejde o to ze by to nevypadalo, jen mi to z nekterych uhlu proste nepripomina BMW. ;-\
Souhlas, ale nejsem asi ten nejlepší vzorek. Jsem třeba nadšený z FL 7er. ;-)
Tak 7er je jediné, kde mi to tak nejak sedí, proste lux limuzína, tam sa trochu pompéznosti znesie.
Inak som počul v rádiu zaujímavé info o van Hooydonkovi, šéfdizajnérovi BMW. Vraj on je práve tým, kto silno presadzuje obrie masky a viacerí, ktorí jeho pohľad nezdieľali, boli z BMW odídení. Jedným z tých, čo s Hooydonkom nesúhlasili v náhľade na obličky, bol aj Kabaň. No a ako dopadol, vieme.
Inak som počul v rádiu zaujímavé info o van Hooydonkovi, šéfdizajnérovi BMW. Vraj on je práve tým, kto silno presadzuje obrie masky a viacerí, ktorí jeho pohľad nezdieľali, boli z BMW odídení. Jedným z tých, čo s Hooydonkom nesúhlasili v náhľade na obličky, bol aj Kabaň. No a ako dopadol, vieme.
Barrichello
Průměrná spotřeba 11,4 :-):-):-):-)
To sem se hodinu smál, když mě pak přešel záchvat smíchu, vzpoměl sem si, že mi v 3,6 Camaru s 340 HP svítí dlouhodobý průměr 11,3 (můžu vyfotit) a to auto jezdí 60% město.....
Takže faaakt pokrok.
Se slavným Sebringem z doby před 18 lety sem měl dlouhodbý průměr 8,8 (ale tam byl podíl města asi jen 35%).
Takže je super že to má krásný zrychlení, ale spotřeba rovnající se V6 je trapná a jeden z důvodu proč oturbené R4 odmítám...
To sem se hodinu smál, když mě pak přešel záchvat smíchu, vzpoměl sem si, že mi v 3,6 Camaru s 340 HP svítí dlouhodobý průměr 11,3 (můžu vyfotit) a to auto jezdí 60% město.....
Takže faaakt pokrok.
Se slavným Sebringem z doby před 18 lety sem měl dlouhodbý průměr 8,8 (ale tam byl podíl města asi jen 35%).
Takže je super že to má krásný zrychlení, ale spotřeba rovnající se V6 je trapná a jeden z důvodu proč oturbené R4 odmítám...
Bariku, nechceš zítra dorazit do Mnichova Hradiště na sraz? My se na to podíváme naživo :)
Víš o tom, že kdo chce šetřit, nekupuje si většinou hodně výkonné auto a pak nejezdí jak klobouk? Nebo si vezme naftu...
Víš o tom, že kdo chce šetřit, nekupuje si většinou hodně výkonné auto a pak nejezdí jak klobouk? Nebo si vezme naftu...
...to ne! Držet tam krok s naftovým Mondeem by znamenalo, že na displeji bude svítit mnohem vyšší číslo ;-)
Mě s tím stačí po těch okreskách jezdit to kilo, hlavně ted na podzim ve tmě nemam důvod s tím lítat jak blázen.
Na 300C 5,7 V8 sem měl dlouhodobý průměr 13,2, to je ještě lepší :-)
Na 300C 5,7 V8 sem měl dlouhodobý průměr 13,2, to je ještě lepší :-)
Jezdit do kila, tak dám s X5 30d spotřebu pod 7 litrů ;-)
.... při ježdění takového klobouku jezdí benzínová Giulia za 7, možná i za míň.... to je fakt strašné jak někteří lidi dokážou systematicky spamovat diskuse.... dřív tu býval hate-list, ten to aspoň trošku řešil....
Jojo Spedfred psal s QV kolem 7-8 a ta má 510k...Camaro je proti tomu pěkná sragora:D
Camaro když stojí to co QV s 510 konmi, tak má těch koní 660 https://www.sauto.cz/…/camaro/18160317?…
Srovnáváš hruštičky a jablíčka :)
V6 Camaro stojí jako funglovka mega nebo 1,1, když s ho dovozeš sám a vyřídíš si tunu papírů, tak i 900 :-)
Srovnáváš hruštičky a jablíčka :)
V6 Camaro stojí jako funglovka mega nebo 1,1, když s ho dovozeš sám a vyřídíš si tunu papírů, tak i 900 :-)
Ty jsi komik, ty si vytáhl spotřebu klobouk stylu s novinářským testem Jaguaru......
To ty porovnáváš hruštičky a jablíčka...
To ty porovnáváš hruštičky a jablíčka...
Já vytáhl spotřebuju 40% klobouk a 60% pražské kolony vs novináři. A je to dlouhodobá spotřeba za rok a půl. A když je léto jezdím s tím po okreskách i 130. Takže tak.
Novinář najede třeba 1000 km a ztoho kolik ve městě? 200? Takže to dorovnává že s tím někde valí 200.
Novinář najede třeba 1000 km a ztoho kolik ve městě? 200? Takže to dorovnává že s tím někde valí 200.
nie že jazdiť, ale mal som po 300km tripe v CH (tempomat 125-130) spotrebu 7.6L. Inak 11-14L ale to nejazdím kilo po okreskách.
ve městě ala praha a kolony jezdí určitě za 7, haha. Umíš číst? psal sem 60% podíl město :-)
Hele Bariku, navrhuji, aby si se projel pražskou zácpou v centru a ukázal nám, za kolik to pojede, ale fakt zácpou, třeba pátek odpoledne... Jestli to dáš pod 10, sním svoje boty...
V pátek odpoledne, budeš se divit, jezdím taky. Flora, Žžkov, Liben mi jako kolony stačí, do centra se rvát nepotřebuju, tam jezdím tramvají když tam potřebuju...
Já psal o průměrné spotřebě, čistě město to jezdí za 14-15 dle porovozu
Já psal o průměrné spotřebě, čistě město to jezdí za 14-15 dle porovozu
XF 3,0 V6 dehet do kila při kolonách po praze za 9,2 :-) Tak asi tak.... Já sem v praze denně.... kdo jezdí město ala horní kotěhůlky, nebo jen okresky má tam 7.
Já abych tam měl 7 bych musel jezdit ráno ve 4 a zpátky tak v 9 večer a to faakt nejezdím
Já abych tam měl 7 bych musel jezdit ráno ve 4 a zpátky tak v 9 večer a to faakt nejezdím
naftu sem měl rok. Jezdilo to slušně, díky špičkové převodovce ZF, která řadí fakt výtečně a kor v manuálním režimu s pádly + sportovní režim je to zrychlení špička.
Ale benzín je benzín. Navíc spolehlivost a servisní náklady sou někde jinde.
Ale benzín je benzín. Navíc spolehlivost a servisní náklady sou někde jinde.
_beta
Bylo by hezké, kdyby si to každý prohlédl, projel... a pak si koupil to, co mu víc sedne.
pripadne si to kupi bez odskusania a bude to ako XCC cely cas preklinat a ohovarat v diskusii ...
A ako si bezny clovek vyskusa auto aspon 10 000 km, v lete, v zime, v dazdi v snehu? Nikto nezije 10 000 rokov, aby mal na to cas a peniaze. Na to su testy a skusenosti ludi.
To ne, každé auto jsem zkoušel tak, abych si načichal většinu běžných situací. Obvykle je auto na dva dny samozřejmostí a z toho už si obrázek uděláš. ;-)
Neudelam, ja som tiez auto skusal, ale ked nahodou neprsi, tak nikoho nenapadne taka blbost, ze nevidno nic v spatnych zrkadlach. Alebo, ze cele vrzga. Testovacie tak nevrzgalo. Alebo ze na dialnici to hrozne huci (Aj ked to sa zistit dalo, len som nemal pozicane auto cez vikend, ked su prazdne dialnice). Inak je auto super, splna presne, co som chcel, az na tie chytaky :-)
BMW ma teraz nejakych 13 000 km a postupne sa s nim zzivam, skusam limity a menim nazor na "nezabavnost". Po vikende by som ho osobne asi nekupoval :-)
BMW ma teraz nejakych 13 000 km a postupne sa s nim zzivam, skusam limity a menim nazor na "nezabavnost". Po vikende by som ho osobne asi nekupoval :-)
ber to s nadsazkou, rypol som si ... pravda na tom je, ze si stazujes a ohovaras renaulty pod kazdym testom... kvoli 2 veciam kt si si neodskusal
Ale ja tie veci nemám čo skúšať, nepoužiteľné spätné zrkadlá sú nebezpečné pre každého a také auto by sa nemalo ani predávať. S hlukom súhlasím, nevyskúšal som, nečakal som takú blbosť, už si nabudúce dám pozor. Myslím, že legitímne upozorňujem ľudí na automobilku, ktorá má bezpečnosť a komfort na poslednom mieste. Keď sa takto zachová iná automobilka, privítam aj skúsenosti iných ľudí.
vsetko je to subjektivne to je ten problem... pokial si ty jediny kto sa stazuje, budes s tym mat problem hlavne ty co sa stat moze, ale holt musis to predat, alebo s tym zit...
auto na dva dni je samozrejmostou? to ako myslis vazne? kde?
No skoro všude = asi ne pro náhodnýho bezdomovce co de kolem = to nebylo na tebe! :D
Ale když už nějaký auto ty nebo firma máš a ví kdo si = a čujou šanci že máš fakt trochu zájem = tak ti to na ty 2 dny nebo víkend pučej rsp. spíš sami vnucujou :-)
Trvalo to jen 30 let a třeba v TOMHLE sme už na úrovni toho co znám z Rakouska = v mnoha věcech bohužel furt ani po tak šílený době NE :-|
Ale když už nějaký auto ty nebo firma máš a ví kdo si = a čujou šanci že máš fakt trochu zájem = tak ti to na ty 2 dny nebo víkend pučej rsp. spíš sami vnucujou :-)
Trvalo to jen 30 let a třeba v TOMHLE sme už na úrovni toho co znám z Rakouska = v mnoha věcech bohužel furt ani po tak šílený době NE :-|
povedzme si uprimne ... je to stale prijatelnejsia alternativa ( ak niekto nadava na auto, ktore ma ) ako ked niekto vychvaluje / hejtuje auto, ktore nema, nesedel v nom a nie to este aby sa v nom previezol :-) v pripade "xxc" mozeme hovorit o "chybnej volbe" v tych ostatnych pripadoch hovorime o "hluposti / tuposti" diskutujich
Nojo s tou hloupostí/tupostí je to docela problém = je to s ní asi jako s průměrnym platem = VĚTŠINA má míň ;-)
Tohle jsem kdysi bral jako samozřejmost a ona je to spíš minoritní situace.
keby to bolo s jazdenkami este sa to da pochopit, ale aj tak sa oplati ist niekam do ESA, mimo áčka si aspon vyskusat nejake pocity, sedenie atd... ergonomiu
Ojeté auto by správně vyžadovalo ještě větší pečlivost a projetí než nové.
myslim skor situaciu, kedy mas teoreticky (testy, skusenosti inych atd) vybraty model prevedenie, ale nikdy si s tym nejazdil... kazdy ma napr 1-3 varianty alebo modely, ale nikdy si ani s jednym nesiel... ked uz sa na slepo rozhodnes a vyskusas si az kus kt si kupujes je to neskoro... u novych aut behnes do salonov a odskusas si 4-5 modelov a mas jasno aspon to kt ti bol najsympatickejsi v reale... to kupca jazdenky ma v tomto o dost horsie podmienky... potom samo na koniec zostava uz konkretny jazdeny kus kt si musis odskusat ci vse zodpoveda stavu a cene
Btw: Žádné turbo nenahradí postupný nárůst výkonu jako kompresorem přeplňovaný motor a nevím co se změnilo na podvozku, ale na 20" kolech to byl stále parádně komfortní sedan.
Facelift určitě prospěl, o tom žádná (zvlášť trochu unylá záď získala s novými lampami šmrnc), jen velká obrazovka na centrální konzoli šla objednat již od roku 2016, není tedy novinkou.
Jsou dvě věci, které bych ještě vyjma úžasného podvozku vyzdvihl. Jednak je to krásně jemné a zároveň ostré řízení (podobně jako Giulia) a ještě příjemnější brzdy. XE je auto, jezdit umí, ale Jag neumí prodávat...bohužel.
A za sebe na adresu Alfy i Jagu - úvaha, že si místo kombíku koupím Stelvio nebo F-Pace je omyl - koupím si bavoráka v kombíku (možná příště).
Celkove mam pocit ze se to u jaguaru ne a ne sejit. Trefi jizdu, trefi design, zabiji to prostorem a kvalitou interieru. Ted dozenou kvalitu interieru, jizda a design jeste vysperkuji, ale prostor stale nepusti.
Ted se tesim co provedou pri FL s XF. Tipuju ze V6 nafta konec ikdyz R6 nafta jeste nebude ready. Aneb jak pozvednout prodeje sve vyssi stredni, nacpat prachy do FL a pak ji zariznout ctyrvalcema. :-)
Ale ten motor... Tvoj V6 bol parádny, mal výborný zvuk, ťah a ako kompresor aj relatívne atmosférický charakter. To nijaký silno fúkaný R4 nenahradí. A ani hlavný dôvod výmeny za R4 - spotreba a emisie - zjavne nefunguje, keď tento R4 jazdí za viac, ako šesťvalce. Sám píšeš, že Ty si jazdil za 9,5, ja s R6 jazdím za ešte výrazne menej a z tohto pohľadu si proste R4 svoju existenciu ako topmodel neobháji. Napokon je aj dosť drahý, 1.630.000 Kč je za štvorvalec veľa, notabene keď šesťvalcová 340i začína na 1.565.000 Kč.
Takže XE je nádherné, fantasticky jazdiace auto, ktoré by som ale... nekúpil (hlavne pre absenciu V6).
A tak vymazlený zadní dif nechával auto vodit i nezkušeným řidičem na mokru úplně úžasně. Jen nepřijít o přilnavost předku v nájezdu...Ozzy :-[]
marketing alfa a jaguár je nulový
našinec kupuje podľa reklamy
nemci majú predaje založené na reklame, to ich naučil goebells
https://www.auto.cz/…-utratila-125860
Pak jsem viděl ještě čísla přepočtená na jedno prodané auto, ale to asi není úplně správný pohled.
PS: upřímně nevěřím, že se dá k takovým číslům smysluplně dostat... navíc určitě neobsahují třeba sponzoring Tour nebo fotbalu... tak asi brát s rezervou... ale určitě bych nesázel na to, že německé značky investují víc do reklamy než ostatní.
Když jsme s Dinarem byli na Salzburgringu testovat tehdejší modely Jagu, tak chlapík i přesto, že byl vodící vůz dokázal slušně rozstřelit XKR v kabriu ;-)
Nehledě na to, že u performance akcí si už nevystačíš s prodejci, ale musíš mít většinou závodníky.
RR a Bentley je už pro mimo nebo se bojí v tom předvádět a ostatní těžce ignorují.
Ale na ulici se po tom neotočí nikdo, zato když tam probublá Mustang, Challneger nebo jakákoliv neznámá amerika, otočí se všichni děti a s nima půlka dosplěých
THIS IS MOTORCITY :-):-)
A za amerikou jo, protože to tuctovka není navíc to každej zná z filmů, klipů nebo když pařil gamesy :-)
5-10 letý děti křičí hele Camaro, Bumble bee, čum na teen Charger, ty vo*ee to je zvuk atd.
Neslyšel sem jedinkrát když sem jel s někým v bmw nebo mercedesu že by se vůbec kdo otočil a ani když se měl 650 . A to ani děti.
V tom je to kouzlo co neumíš pochopit.
Ale samozřejmě se spíš než za hezkou, ale nijak výjimečnou blondýnou otočí méně lidí, než za extravagantně oblečenou mulatkou.
takže srovnávat tyhle modely není moc fér.
Byl to adekvátní motor k tomu autu, rozhodně vhodnější než jakýkoliv foukaný R4. Naprosto neporovnatelné.
Tohle je prostě nějaká zlatá střední cesta, tvojí optikou do toho auta nemá smysl dávat nic jiného, než vrcholný motor...
Teď tu máme vrchol ve čtyřválci a za porovnatelné peníze nedělá samozřejmě nic lépe, vč. spotřeby.
Já naprosto rozumím tomu, že se ti po tom autě stýská, proti ostatním majitelům jsi dostal výkonnější vůz, s nižší spotřebou, než je obvyklé a navíc se slevou půl miliónu.
ok nechejme toho, počkáme si na šestiválec v tomhle autě a uvidíme, kolik bude stát.
Mimochodem gratulace k výsledku v Brně:)
https://www.autoweek.nl/auto/80179/jaguar-xe-30-s/
Mimochodem, u F-T V8 bylo ofiko přes 4, naměřeno 3,8.
https://autoroad.cz/…mi-ostrymi-drapy
a to mě zmátlo. Ano, je nepochybně pravda, že před cca 5 lety stál šestivál cca 1,5 ale čtyřválec 1,2...
Pozri si posledné bavoráky na MACZ, ľudia s R6 40i píšu o spotrebách pod 9 (a dokonca pod 8) bežne. Proste tento štvorvalec (a mnohé iné downsizované dvojlitre, ktoré mali nahradiť V6) žerie a stojí ako šesťvalec, o charaktere nemá ani zmysel sa baviť, teda neprináša absolútne žiadnu výhodu, nič.
A za mě je foukaný čtyřválec náhrada atmosférického šestiválce, která dělá téměř všechno líp, s výjimkou zvuku. A když si na to potrpíš, tak si prostě koupíš znovu šestiválec.
Klapka na výfuku se otevírala ve vyšších otáčkách, nic otravného na cestování.
Ten čtyřválec sám o sobě špatný není, ale V6 by tomu sedla víc. Mně potom ještě úplně nesedí vzhled interiéru, ale není to nic hrozného.