Nejen o budoucích plánech, ale také o Citroënech, které miluje a kterým jezdí, byl až nečekaně otevřený rozhovor s Lindou Jackson, generální ředitelkou francouzské značky.
Kdo má chuť, ať přečte můj koment pod článkem z před pár hodin, jak Ford bude ničit svůj brand Mustang.
Tohle je přesně ten případ!
Z fantastické, tradiční a novátorské značky udělali smrdutej lowcost (chtělo by se mi použít holdenova slova). Z Fantomasovo káry a Traction Avantu tady máme krále slev a bakelitu.
A pak už to nejde dál, tak uděláme stejný auta a budem o nich camrat, že je to prémie. Pak koupíme nejhorší německou automobilku, začneme prodávat ten šrot i pod tou značkou a hele, máme tady německost? V čem? V těch převodovkách, kde ten kvalt losuješ nebo snad v jízdních vlastnostech kýblu od malty?
Tohle je přesně ta ***, co pohřbívá automobilky.
A hromada jejích podělanejch žvástů.
BTW Citrón BYL PRÉMIE, než jste ho zakopali. Ale to bylo už před touhle kravkou.
"Příkladem jsou naše progresivní tlumiče. Hydrodynamické odpružení bylo příliš těžké a velice drahé, že jsme jej mohli dát jen do velkých aut. Tlumiče s hydraulickými dorazy naopak máme v C4 Cactus a C5 Aircross, ale můžeme je mít i v dalších autech. Že je tam zatím nemáme, je moje rozhodnutí"
Když si to člověk přečte, je jasný, co je to za pi z du.
Tak to starý, co každej chtěl a co už byl jedinej důvod ke koupi citráka do těch velkejch aut dávej, čubko!
Aha, ne.
Ale to nový je v těch velkejch ve srovnání s hydrou k ho v nu a nakonec to nedáš ani do malejch, protožes to řekla.
Takže do kaktusu.
Aha...Takže: Ten hnusnej střep si narvi do análu!
S C5 s hydropneumatickým pérováním jsem nalítal... RANEC - a byť je moje C5 už dědeček, to pohodlí, komfort a plavnost při pohybu po silnicích nemá mezi vozy podobné třídy a cenové úrovně ŽÁDNOU konkurenci.
A ta ... vulgární označení ženského genitálu ... Jacksonová JE HRDÁ, že se jí toto skvělé dědictví podařilo totálně promrhat a zničit. Inu, svět se v kravskou (_!_) obrací :-(:-(:-(
Už chápem prečo momentálne Citroeni vyzerajú tak ako vyzerajú keď im šéfuje žena.To je čistý pruser.Žena /a to nemyslím v zlom/ má iný pohlad čo sa týka áut na design a funkčnosť ako muž takže z mojho pohladu nie je momentálne pre mna kúpitelný žiaden citroen.Ešte aj ten vnútorný design je čistá katastrofa.Cactus dokonca vzadu nemože stiahnúť okná.Kto toto vymyslel ?Kde sú tie časy ked tu bol XM alebo Xantia.Hm :no:
No ona se ta 508 zrovna podle všeho dost povedla, přinejmenším design je dokonalej. Proti tomu to nová C5 bude mít těžký... I když já bych nechtěl ani jedno. Naftu nemusím a tomu jejich 1,6 T furt nějak nevěřím, to byl nepovedený motor od začátku. No a nic víc nemaj. To už je lepší ten Renault, co do Talismana začal dávat 1,8 T, což vůbec není špatná motorizace a i Mazda. O různých verzích 2,0 TSI u koncernu už raději ani nemluvím. Což bylo mimochodem první, co PSA u Opelu udělal, že zrušit 2.0T a od tý doby i ta slavná Insignia stojí za ....
II C5 bola aj na klasickom podvozku a to bol klinec do rakvy hydre, ľudia dostali na výber a brali to lacnejšie riešenie, teda klasiku. Preto aj hydractiv navzdory nesporným kvalitám skončil.
A prečo by zrovna interiér malého auta nemohol byť navrhnutý podľa ženského vkusu? Tieto autá sú bežne orientované viac na ženy, nie je to len výsada Citroenu.
Zajímavý jak sou pro některý lidi informace = blbost. ŽE znalost a fakta považuješ za nesmysly = no to máš blbý = v tvym věku to lepší už nejspíš nebude
CO si nepochopil na tom že píšu to co mi oznamuješ = že v době Xantie Activa byli leader inovací = a že by jim URČITĚ chtěli zůstat. Už proto že na násobně drahejch autech je daleko zajímavější marže
Úkolem celýho novýho managementu PSA = bylo vytáhnout koncern z červenejch čísel = kdyby to šlo výrobou např. těch Xantií Activa = geniální. Už kvůli těm maržim BY TO CHTĚLI
No a jejich úkol SE JIM POVED
C5 2.2 HDI sme měli služebák eště před 2 rokama = nevim proč MĚ vysvětluješ jak se chová a jezdil :-)
Tak jak si představuješ = věci fakt nefungujou. Určitě by dál a sakra RÁDI vyráběli něco jako současnou Xantii Activa = problém je že by musela stát třeba 2 mega
A o tom to je = krásně to ukazujou čísla poslední C5 = kdy zájemců v bazarech za babku = byl dokonce několika NÁSOBEK těch co byli ochotný koupit nový.
Nerozhoduje nějakej manažer = ten jen správně případně BLBĚ jako MINULÝ vedení který značku dovedlo do stavu z kterýho jí naopak současnej velmi nadprůměrnej management PSA vytáh = a fakt ŠPIČKOVEJ! zvládli velmi rychle nejen postavit koncern na nohy ale přiřadit a stejně tak do černejch čísel dostat desítku let prodělečnej Opel = fakt :yes::yes:
Takže sorry = odborná veřejnost = to vidí tak nějak OPAČNĚ než ty
Většinou NEMÁŠ moc na výběr = a tenhle management značky i koncernu = to převzal v hodně nedobrý situaci a zatim zvlád všechno skoro na 1čku
Sem hodně zvědavej na spojení s FCA = vytáhnutí PSA z červenejch čísel, koupi Opelu a jeho vytáhnutí do plusu = zvládli skoro bravurně. Sloučení s dalšim velkym koncernem = to už je fakt megaořech = sem docela zvědavej
Jo prodávaj a hlavně zase vydělávaj = de skoro o OBŘÍ vzestup https://byznys.ihned.cz/…atou-divize-opel před pár lety bylo PSA v červenejch číslech a Opel tam byl -náct let nepřetržitě
Podle mě to nejvíc připomínalo jízdu v posteli. Absolutní komfort pro pasažéry. Ale pro řidiče tomu jaksi něco chybělo, takový to spojení řidiče, auta a vozovky. Proto jsem taky tenkrát vzal radši to Mondeo, který v tomhle bylo lepší a komfort taky nebyl špatnej.
Když budeš v podobný situaci třeba s hudebnim labelem = co zařízneš prodeje Karla Gotta nebo.. něčeho co se prodává míň :-)
Ne takhle se z dluhů rozhodně NEDOSTANE KAŽDÝ = viz roky trvající aktuální trápení Fordu nebo desetiletí trvající Opelu
Tlumiče s hydraulickými dorazy budou v reálu daleko levnější a univerzálnějš použitelný = než skvělej systém co tu byl od 50. let = a byl použitelnej vždycky v jednom nebo max dvou modelech = jako na konci C5 a C6
Jestli došlo k technologické kastraci progresivního pokrokovýho inovátora Citroen = je to JEN a POUZE lidma = co si radši koupili za podobnou cenu něco tuctoVWýho = a to neni ironie ale realita
No jistě = a zase mít bude. To že PSA nasadilo 508 a ne hned derivát v podobě C5 = to sou jen marketingový rozhodnutí = tady zřejmě z důvodu že tlačej DS
Ty roky kdy byl koncern v mínusech sou přece nedávný = v další generaci 508 už Citroen varianta možná zase bude. I když trh zrovna těhle vozidel až neskutečně rychle padá = tak třeba proto zkusili tentokrát jen jedno auto. Prostě je to ROZDÍL mezi tim co se lidem teoreticky líbí = a co reálně kupujou
Už sem to tu psal = a je to dobrej černej humor = poslední C5 se v závěru prodávalo asi 25t. ks ročně což je fakt málo, ale zájem o bazarový kusy byl několika NÁSOBNEJ :)
Nicméně pro automobilku je to o NOVEJCH kusech
I nedávný mega koncerny typu Ford = zvažujou jestli bude další Mondeo a spíš vůbec nebude = C5 s hydractivem je mírně jiný takže asi chápu že zvolili konvenčnější verzi Pažout
To je taký malý zázrak, všetko, čím jazdíš, sa pod tvojimi rukami akosi samo mení na lowcostový šrot. A určite si mal Citroen s hydropneumatickým pružením? Lebo C5 sa v druhej generácii tuším dala kúpiť aj s klasickými pružinami.
Já také souhlasím s tím, že došlo k totální techologické kastraci Citroenu. Kdysi velký inovátor komfortu a techniky propadnul na samé dno. Jistě PSA se potřebovalo vyhrabat z červených čísel, bla bla bla, ale obětním beránkem je Citroen a největší inovátor v koncernu PSA. Škrty se určitě nějaké udělat musely, ale že by zrovna hydropneumatické odpružení bylo tím viníkem celkových finančních ztrát koncernu ? Tomu se opravdu věří těžko.
Proč PSA neobětovalo například Peugot a neudělalo mainstream z něj ? Naprosto tuctová značka, která se škrtům vyhnula a samo PSA ho nyní prezentuje jako luxusnější verzi mainstreamu. A prej že prémie je DS :D:yes: No to mě po....
Francouzi doteď bohužel nepochopili co prémii dělá prémií. Trochu více kůže v interiéru a nebo velké kýčovité chromované masky to fakt nejsou. Technika stejná jako u toho Peugeotu, jen ceny podstatně vyšší....
Ano zatím vydělávají, ale takhle se z dluhů dostane každý, když vyškrtá výdaje na vývoj. Citroen to odnesl nejvíc. Většina jeho současné produkce je postavená na zastaralých platformách. PF1 (C3 a C3 aicross, Cactus) , PF2 (DS5, DS4) jediné Picasso a C5 aircross stojí na EMP2.
Ty tlumiče s hydraulickými dorazy nejsou špatné, ale zaroveň to není žádné terno a rozhodně se nejedná o adekvátní náhradu za hydrauliku. Do malých aut o.k. Do velkých nedostatečné a "too cheap" nehodné Citroenovy historie. Dokud tohle odmítá vedení vidět, tak nemá cenu o Citroenu uvažovat.Jestli bude velká C5 postavená jen na této techologii, tak to bude pěkná ostuda.
Viz já 20:36 = neni problém udělat Xantii Activa = a třeba by mohla bejt podobně zajímavá jako kdysi = ale lidí jí NEkupovali. Rsp. jiný horší auta = kupovali VÍC
Je fuk jestli vrchnim šéfem je chlap nebo ženská = snad leda když to je jeho její VLASTNÍ firma :D
VÍME že značku a koncern současnej management vytáh = až neuvěřitelně rychle z malérů = do těžkejch plusů a nákupu další velký značky. A tu taky velmi rychle vytáhli z letitejch mínusů = fakt :yes:
Smutný že to neni nabídkou Xantie Activa za třeba mega a půl - 2 a XM za dva a půl = ale to by jí nejspíš HODNĚ RYCHLE přivedlo tam kde eště před pár lety byla = do červenejch čísel
Citroën se vždycky (resp. většinu doby co prodává auta) vyznačoval tím, že
- byl v pozitivním smyslu slova jiný - pokrokový, inovativní,nekonvenční ... zkrátka citroënovský
- používal hydropneumatické pérování
- a byl zaměřen zejména na velká a malá auta
Paní Linda Jackson se prezentujejako velká šéfová, která všemu rozumí -ale když se člověk podívá na její SKUTEČNÉ výsledky, tak zjistí, že pod jejím vedením
- inovativnost a "jinakost" Citroënu, jak říkají Rusové ... v pizdu pašla
- hydropneumatické pérování zrušila
- malá auta hodná zaříznout a ve velkých nechce pokračovat
Zkrátka, ze svébytného výrobce jedinečných a zcela nezaměnitelných vozů udelal fabriku na samohyby typu "dejte mi čtyři metry deset támhle toho bledě modrého auta a přihoďte mi k tomu ještě tak 30 centimetrů na záložku"
Takhle nějak bych si představoval práci managera, kterého po nepřátelském převzetí nový vlastník nasadí do fabriky s cílem, aby ji co nejdříve a nejdokonaleji zničil :-(:-(:-(
Plácáš nesmysly - ostatně jako obvykle. Citroen byl leader inovací, to časem vyměnili za low-cost. Úkolem L.J. bylo prodat přidanou hodnotu, ona to degradovala na cenu a pár designových blbostí. Hydractive bylo velmi levné a velmi dobré řešení konfortu.
Přesně tak. Když vidím interiér nových aut, třeba modelu C3 musím se smát, zvláště ty poutka, coby úchopy dveří a ty sedačky, to je doslova děs, tohle nemohl navrhnou normální chlap, pokud nebyl teplej. V mém okolí parkují pouze dva kousky této značky a pouze C3 a obě řídí pouze ženy, takže asi tudy dnes cílí Citroen, což by vysvětlovalo i ty jejich šílené interiérové kreace.
Ale ta Citroen premia bola o nicom a niekolko krat skrachovala. Teraz, ako jednoduche auta, sa predavaju. Asi aj bol nejaky dovod, ze to ludia nekupovali a len zalomili rukami.
pretoze psa=familia pezotovych.... :D hadam by nesli proti sebe...
100r bolo oslavenych ale velmi slabo si myslim.....zasluzili si viac... :-(
"fantomasove" ds v 1950-1970 prinieslo take technologie co sa inym ani nesnivalo.. :yes:
som velmi sklamany z komentaru ze citron je na urovni skodofky , to je urazka priamo zhora 8-s
citroen SM gt.....motor maserati v6...... :D
fca+psa historia sa opakuje ???? :D
opel v cernych cislach....ano....za cenu ze pod kapotou frantik :-!
ocakavam ze technickych rošad fca+psa bude viac ....
davalo by zmysel motory-frantiky davat do uspornych modelov a talianov v6 do premie,sedanov,,,, ....
vtipna predstava ze by maserati/alfa zacali robit auta v cenach 208 :-[]
holt najlacnejsia alfa je stale draha.
Byla. Vystřelit s křižovatky naprosto nemožné, v dálničních kopcích zmateně řadila mezi třetím a čtvrtým stupněm, celkově totálně otupená dynamika a charakteristika motoru. Hrozná zkušenost, od té doby mám k HDM odpor.
No to byl pokud vim už od začátku super motor = a velmi slušnej ve všech generacích
Stará 4. stupňová ZF snad zas tak špatná nebyla = i když pak přechod na modernější 6. stupňový Aisiny určitě prospěl
Cit v řízení informující přesně o dění pod koly apod. = to fakt NE. Ale houpání, tak bych to určitě nenazval = a shodou okolností mám určitou zkušenost ať s tou dávnou první C5 tak druhou generací tak s C6
Jezdil jsem klasikou 2.2 HDi (s manuálem příjemné, se zastaralým automatem naopak zabité). Podvozek byl houpavý a vůbec jsem nevěděl, co se děje pod koly. Ale aspoň nejevil tendenci se převrátit na nájezdu a ve vysokých rychlostech byl taky celkem jistý.
Nojo to je vlastně furt to samý = ruší se případně zavádí NE to co se nám líbí = ale co se kupuje nebo ne. Neznám teda důvod zrušení 2.0T = momentálně to můžou bejt třeba emise = WLTP
Citroen Xantia Activa v dnešní době v současný generaci = by bylo asi hodně zajímavý auto = ale stálo by = jako ten Mercedes
NENI to o tom že si lidi radši kupujou tuctový věci = de vždycky JEN o poměr ceny a toho co za ni. Přes deset let dělám teda se motám u testů a i když audiovizuální techniky = to je všude stejný
Když seš ve správnym postavení můžeš nabídnout i veledrahou věc a prodává se https://www.passlabs.com/…ifiers/xs-series jen koncák stojí 2 miliony 300 tisíc předek milion 100. Když stejně hrající výrobek nabídne dneska třeba nějakej českej výrobce = prodá..
Když PSA nabude sílu = teď se jen dostali z maléroidního finančního stavu = tak můžou vymejšlet něco navíc. Teď se ale blíží zřejmě recese ne-li krize plus maj po zdá se dobře pojatym přibrání Opelu daleko větší úkol = nějak se funkčně spojit s FCA = to je podle mejch znalostí ÚKOL JAK KRÁVA
Tak když všechno vyjde a projde = tak PAK přijde čas a bude třeba možná snad prostor = vymejšlet zas něco nadstandardního. Ale lidi bohužel v cenový kategorii mainstreamu = nic moc progresivního nechtěj rsp. rozhodně si za to NEPŘIPLATĚJ
To si do jistý míry může dovolit právě z důvodu PRODEJNÍCH CEN prémie
No Jerry je přece ten důvod = proč mě nemusíš a dodnes pomlouváš = znalost toho oboru o kterym si psal že mu rozumíš + a v následující větě si poplet ekonomi-i s ekonomi-kou
Jo současnej management PSA a Citroenu = našel ŘEŠENÍ a zřejmě jedinou možnou cestu. Že ty jí nevidíš = no a proč bys měl? Na tohle už prostě nějaký ty znalosti vzdělání schopnosti inteligence SOU POTŘEBA = a BACHA narozdíl od tebe, tohle nebylo myšlený jako urážka ;-)
No bubuláku = viz dřívější příspěvky = vyhodnocuješ to úplně blbě. Pod vedenim týhle dámy a vůbec celýho novýho managementu kterej převzal krachující prodělávající PSA = šla firma i koncert = VELMI rychle NAHORU = dokázali firmu nejen neskutečně rychle vytáhnout z maléru ale i rozšířit o Opel a ten po -nácti letech mínusů z kterejch ho obří GM nedokázal dostat = vytáhnout taky z červenejch čísel
Jejich práce kterou vnímáš jako úpadek = se hodnotí skoro NA JEDNIČKU ;-)
Mě by se taky líbilo kdyby firma produkovala a vydělávala něco jako nástupce Xantia Activa https://www.autorevue.cz/…katnimu-podvozku to že 19 let starý mainstreamový auto střední třídy je lepší než třeba R8 V10 = to je fakt pecka :yes:
Ale je to o prodejích NE o reálný kvalitě výrobku = no a když lidi nekupujou https://archiv.ihned.cz/…tinu-zamestnancu musíš najít jiný řešení = nebo zkrachovat. Současnej management PSA = našel řešení
No myslim že hydractive neni o žehlení děr jak furt dokola čtu ale spíš o létajícim koberci = když jedeš na kvalitní vozovce. TO je pak něco až nepochopitelnýho
V Praze před časem takovej kousek bejval na Letný za Spartou až k semaforum, směrem ven z města
I tou sem jezdil i když je to dávno = C5 V6 = nehoupalo se dodnes si pamatuju docela závodní jízdu Praha - Norimberk - Praha. Byla to fajn zábava a nějaký pětkový BMW v Německu docela nechápalo jak to že se toho Citrónu furt nemůže zbavit = dokonce si pamatuju průměrnou spotřebu = přes 17 litrů :D
To mi připomnělo eště křížení dálnic A6 a a A93 = kde když jedeš směr k hranicím je takový esíčko = dálnice de mírně z kopce a nejdřív jemná dlouhá táhlá levá přechází do pravý kdy jedeš nad A93 = tak tam i ve dvoustovce můžeš pustit volant a auto samo krásně prokroužilo
Nehoupalo = bylo příjemně komfortní a ne že bych měl takový srovnání tak dám dobový text Vaculíka = nejlepší francouský motor. Krom tý spotřeby když si jel brzda plyn = moc příjemnej zvukově charakterem = do takovýhleho auta asi ideál = když si teda neřešil náklady :-!
Když ti to dělá dobře, klidně si piš
Pokud se ale domníváš, že tvá sputa ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Sputum ) budu číst, tak se skutečně razantně pleteš - ostatně jako obvykle :D;-)
Život je krátký na to, abych četl výšplechty kdejaké duševně nemocné ...
Takže jejich zásluha je, že ho koupili? Já nevím, jen se ptám. Mě přijde, že se slušně prodávají aktuální modely, které si Opel "přinesl" s sebou. Tedy zásluha PSA 0.
Ale nezajímám se o to, můžu se mýlit, tak se ptám.
Je to něco = a to určitě víš = jako současný dění okolo Supu a Pašíka = je to JEDEN výrobce a dělá věc tak jak je výhodný pro KONCERN. Že koncovej uživatel to vnímá po svym = asi podle značek a že český odboráři jako obvykle škodí vlastně sami sobě nebo teda zaměstnavateli = to už je taková klasika ;-)
nabízí se potom otázka, proč stejnou cestou nejdou i ostatní když je tak "výhodná" ? Proč Mercedes nabízí Magic Body Control , proč se Audi a BMW zabývají nějakými aktivními stabilizátory, proč má Toyota a Lexus kinnetic suspension, když si lidi radši kupujou tuctový věci ? ;-) Stačí přece "zázračný" tlumič ala Citroen.
BTW dneska i ten tuctoVWý Vokswagen má počítačem řízené tlumiče. Proč to zákazníkům nabízejí, když to není potřeba ?
To je docela možný, já jim to neberu. Ale proto ještě nemusím jejich produkci chválit, že? Dacia je taky zisková. Pro mě současný Citroen nemá ani jeden použitelný model, byť před 10 lety jsem měl C5 v užším výběru, ač nakonec vyhrálo Mondeo.
Pod vedením této dámy se Citroen stal z technicky vyspělé, byť občas přešlapující značky, výrobcem marketingem vyhoněných leštěných prdů pro frikulíny. Technika je sice podprůměrná, tříválce, pseudoSUV bez 4x4, ale hlavně, že jsou barevný rámečky a připojení na fejsbůček, že :no: Poslední použitelný model této značky byla C5. Od té doby to jde k šípku. Peugeot má sice tu techniku taky naprd (což se týká hlavně benzinových motorizací, s těmi jejich 2.0 HDi se asi jezdit dá), ale aspoň si dokážou zaplatit lepšího designéra a na ty auta se dá aspoň zvenku koukat.
Samozrejme, vo vybave Exclusive, cize to malo vsetko okrem stresneho okna. Najlepsie auto, ake som kedy mal. Aj hydractive je super, ale zase ziadny zazrak a vsetky diery nevyzehli.
No to sem si přečet = znám shodou okolností tři C5 a byl sem vezenej i C6 = a přestřelce mezi xxc a ormem asi teda o to PLUS = moc nerozumim
Já teda žádnou s těch obyč C5ek nejel = jestli si vybavuju hydractiv tam byl trochu jednodušší = jak moc to byl rozdíl nemůžu objektivně posoudit. Realita je bohužel ta co sem s mírnou nadsázkou zmínil = sofistikovaný komplexní řešení na úrovni tehdejší Xantie Activa rsp. Vaculíkem velmi chválený řešení v C6 = dneska najdeš až v drahejch prémiovejch modelech = za ceny s logem Citroen naprosto neprodejný. Neni náhoda že VŠECHNY mainstreamový značky postupně skončily s vyšší střední a obecně drahejma modelama
Plus mě orm namích tim plácánim = fakt mě to už se.re = když někdo nepochopí a má tu namyšlenou drzost = to otočit
Byl jsem se s C5 Aircross projet, a ty zázračně komfortní tlumiče, na kterých skoro stojí jejich reklama, jsou podvod. Je to fajn pohodlný a přitom pevný, ale podle mě to umí kdekdo s běžným podvozkem, žádný zázrak komfortu se rozhodně nekoná. Nic, co by stálo za speciální vypíchnutí. Na druhou stranu se mi to auto líbí, klidně bych za něj svoje peníze utratil. Ale SUV bez AWD.....
Chápu kritiku současného vyklízení pozic Citroenu, ale mám pochopení i proto, že to už nezvládali a snaží se jak to jde.
A obycajna C5 bola co? Tiez to bolo komfortnejsie ako vacsina aut, ale ziadny zazrak a ziadny lietajuci koberec. Hydraulicke dorazy v tlmicoch uz ma kade kto.
A obycajna C5 bola co? Tiez to bolo komfortnejsie ako vacsina aut, ale ziadny zazrak a ziadny lietajuci koberec. Hydraulicke dorazy v tlmicoch uz ma kade kto.