Díky výraznému snížení nákladů na výrobu elektromobilů ve Volkswagenu věří, že se jim povede přejít ze spalovacích motorů na elektromobilitu bez výraznějšího poklesu zisku.
Ať raději prozradí neinvestorům/zákazníkům/lidem o kolik víc “eko” je výroba od baterky po výslednej produkt + likvidace (já to nevim) a jestli v nejbližšich letech je na tu zátěž připravená síť a jaké budou mít páky na nezvedání cen elektřiny, která i bez EV je každým rokem větší zlodějina ;-) ps: nejsem expert ;-)
....tak bude elektřina tak drahá, že s tím budou jezdit pouze ti, co mají svoji elektrárnu v baráku na střeše (pokud na ně Ano nevymyslí nějakou novou daň)....... ;-) Jen letos se elektřina zdražila o 10%. Příští rok to má být o 12%.
.... ještě moc pěkná pohádka byla o tom, jak udělat diesel čistší než EURO5 není možné a je to proti zákonům fyziky.... o pár let později tady máme nafťáky které jsou oproti EURO5 násobně čistší, když se bavíme o těch toxických NOXech....
Tak to najelo a německá vláda navyšuje dotace do obludných rozměrů - to zřejmě proto jak nyní po "nájezdu" objemové výroby náklady padají dolů,
..... a proto je potřeba dotovat 6 000 Eury.
A co realita. Zeleně vyrobené = vysoká cena = nekonkurenceschopné a hurá vítězí číňan. Odsiřená Nová huť stojí, protože se ocel vozí z Číny, kde se nedá dýchat.
"Z toho důvodu staví VW kolem svých nových elektroaut zelený ekosystém. Který má zajistit, aby byla auta dokonale čistá: a to nejen když právě jedou. Koncern chce prověřit dodavatele, kteří využívají problematicky těžené suroviny, a slibuje, že obzvlášť velkou pozornost zaměří na suroviny pro výrobu baterií, jako je kobalt nebo mangan, při jejichž těžbě jsou často porušována lidská práva. VW vypracoval katalog otázek týkajících se životního prostředí, sociálních otázek a korupce, který předloží všem dodavatelům. Od léta bude moci do VW dodávat jen firmy, které otázky zodpoví a prokážou „čistý původ“ svých produktů.
A ještě něco: každé elektroauto, které VW předá zákazníkovi, musí být v budoucnu nejen bez skandálních surovin, ale také klimaticky neutrální. Korejský dodavatel baterií LG musí kupříkladu v budoucnu vyrábět baterie pro VW pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Pokud se VW nebude moci vyhnout emisím CO2 u svých dodavatelů nebo ve vlastní výrobě, vykompenzuje emise vyrovnávacími platbami."
"Pokud bude elektroauto v budoucnu potřeba sešrotovat, zajistí VW recyklaci auta i baterie, a to i z finančních důvodů: suroviny v elektrobaterii mají podle propočtů VW materiálovou hodnotu ve výši 1800 eur."
To bylo v podstate jasny uz od zacatku - az najede objemova vyroba / economies of scale, tak cenovej handicap elektroaut zmizi nebo se minimalne hodne zredukuje...
Hurrrrrr durrrrrrrrr eLekTRoAuTa jSOu nA hOwNO A DRaHy a NIkDy sE NeMUzOu pRoSaDIt hrrr vrrrr
/s