Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba elektrického VW ID.3 je až o 40 % levnější, než byla výroba e-Golfu

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 11. 2019 • 22:55
72
18
Zobrazit náhledy (72)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Díky výraznému snížení nákladů na výrobu elektromobilů ve Volkswagenu věří, že se jim povede přejít ze spalovacích motorů na elektromobilitu bez výraznějšího poklesu zisku.

Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, během pondělního rozhovoru s investory uvedl, že náklady na výrobu elektrického hatchbacku ID.3 jsou až o 40 procent nižší, než byly náklady na výrobu elektrického Volkswagenu e-Golf.

Pokud se zaměříte na elektrickou platformu, všechno dohromady nám pomohlo dosáhnout až 40% úspory oproti předchozímu elektrickému Golfu,“ citovala Diesse agentura Reuters, která na zprávu upozornila.

Podle Diesse se podařilo dosáhnout největších úspor především v oblasti baterií a bateriových systémů, které mohou u elektrického hatchbacku ID.3 plnit roli zesílení strukturální tuhosti karoserie. Jejich modularita pak umožňuje variabilní rozmístění baterií, což podtrhuje praktičnost i ekonomičnost vozu.  „Zhruba dalších 5 až 10 procent úspor pochází z výrobní linky určené čistě pro výrobu elektromobilů,“ dodává Diess.

Podstatný vliv na ekonomičnost modelu ID.3 však můžou mít ještě dva faktory, o kterých se nemluví. Tím prvním je plánovaná masová výroba, která by měla okolo roku 2021 dosahovat až 330.000 elektromobilů ID.3 ročně. Dalším důležitým bodem je pak spolupráce Volkswagenu s Fordem, v rámci které by měl Ford získat přístup právě k modulární platformě MEB.

Informace o přínosech elektrické platformy MEB jsou tak jasným vzkazem pro ostatní automobilky, že teď už není cesty zpátky. Pokud totiž budou chtít zůstat konkurenceschopné, budou muset přijít s vlastní elektrickou platformou. Maloobjemová výroba elektromobilů, postavených na platformě shodné se spalovacími motory, totiž nebude z dlouhodobého hlediska smysluplným a ekonomicky přijatelným řešením.

Právě toto výrazné snížení nákladů by pak podle Reuters mělo být jedním z důvodů, proč je Volkswagen přesvědčen, že může přejít od výroby spalovacích motorů na elektromobilitu bez výrazného poklesu zisků.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Realita
| 20. 11. 2019
Jo, jo. A dieselgate...
Avatar - wakantanka
Re: Rozuměj tomu tak,
| 20. 11. 2019
Chýba ešte spaľovací motor s príslušenstvom. Ale nechce sa mi veriť, že toto robí tých deklarovaných 40 %.
Re: Re: Re: Re: Realita
| 20. 11. 2019
.... ještě moc pěkná pohádka byla o tom, jak udělat diesel čistší než EURO5 není možné a je to proti zákonům fyziky.... o pár let později tady máme nafťáky které jsou oproti EURO5 násobně čistší, když se bavíme o těch toxických NOXech....
Re: Re: Toto až se pořádně rozjede....
| 20. 11. 2019
.... přesně tak, mimo jiné to souvisí s emisními povolenkami ne?
Avatar - WinDiesel
Re: Hrach na zed
| 20. 11. 2019
Tak to najelo a německá vláda navyšuje dotace do obludných rozměrů - to zřejmě proto jak nyní po "nájezdu" objemové výroby náklady padají dolů,
..... a proto je potřeba dotovat 6 000 Eury.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku