Opel Corsa přijíždí v šesté generaci, která vznikla v rekordním čase a už využívá kompletní techniku koncernu PSA. Jak se povedlo zkřížení francouzských genů s německými?
Leda tak vo vzhľade. Ako sa píše v článku, technika je komplet Peugeot. Ale je nutné dodať, že je to neporovnateľne sympatickejšie autíčko ako 208, ako zvonka, tak aj v interiéri. Kvapku konzervatívnejšie, ale podstatne sympatickejšie.
Nabídka motorů fajn, překvapuje mě, že k nejsilnějšímu benzínu jde dokonce HDM. O to víc vedle Corsy vynikne motorová impotence Astry. Její nejsilnější benzín má o celých 11kw víc, než ten z Corsy. A k tomu CVT.
V porovnání s Ibizou a Polem je to úzké auto (-6cm) na malém rozvoru (-10cm). Prostě se v tom 4 lidi nesvezou aniž by trpěli (Ibiza i Polo v tomto ok). Stará platforma, technologie minulého desetiletí. Auto není tak tuhé, je méně bezpečné dle ncap (tím nemyslím asistenty, ale přímo naměřené hodnoty na figurinách). Základní cena Fabie je sice na oko velmi nízká, nicméně stačí tam nacvakat nějakou výbavu a je to na úrovni většiny vozů v segmentu B - je zde nové Clio, 208, Corsa, za daleko lepší vozy se nebojím označit i i20 a Rio. Velmi povedeným modelem od Škodovky v segmentu B (ono to je "marketingově céčko) je Scala, která je super - jen je trochu dražší...
No, bude v tomhle segmentu pěkně natřísklo. Corsa, Clio, 208, i20, nakonec i dražší Polo. Jsem zvědavej, jak si v celkovym evropskym měřítku povede Fabia. Tam je ta motorová paleta dost bídná.
Odborník na Seaty promluvil. Odborník, který srovnává katalogovou cenu nové oktávky s cenovou nabídkou na výběhového Leona. Odborník, co pozná, kdo je ovce. :yes:
Clio, 208, Corsa, Polo, i20, Ibiza, samé fajnové malé autá. No, ani tá Fabia nie je zlá, a tá Ibiza má trochu vysoké ceny.
Ako pekne tie autá narástli, začínajú dávať zmysel ako nielen mestské približovadlá. Sto koní a stovka za 10 sekúnd nie sú brzdou ani na diaľnici.
Ale móda velí inak, SUV a Crossovery sú v kurze a trendy sú jasné.
Škoda stáhla kalhoty kilometr před brodem a vyřadila některé motory včetně dieselu.
Konkurence v tomto segmentu nabízí zajímavé motory vždy v kombinaci s dieselem.
Scala se prý neprodává tak jak Škoda očekávala … ne vždy ve Škodě kalkulují dobře. Octavia má být prý hodně drahá, Scala to má zachránit, a kdo zachrání Scalu, Fabia?
Když má konkurence tak parádně našlápnuto?
ŘEKL BYCH - NOVÝ P208 NEVYPADÁ JAK PAŽOUT, NOVÝ OPEL CORSA MI PŘIPOMNĚL STARŠÍ PĚKNÉ P206 A TAK.
Proč mám pocit, že tvá očekávání kopírují ceník Ibizy? :D Škoda, že tě místo nacvakávání do Ambitionu nenapadlo si tam hodit Style, to bys zjistil, že hodně pod 400 můžeš mít třeba LED světla a autoklimu, na což se Ibiza nechytá. Nemluvě o tom, že Ibiza začíná uvnitř normálně vypadat až od Xcellence.
Jestli Seat prodává za ceny o 50 tisíc nižší, než deklaruje (jsi si jistý, že do toho nepočítáš protiúčet apod.?), tak je to jejich blbost. Mě by dnes asi ani nenapadlo se na Ibizu ptát, a to jsem z ní byl nadšený.
Kupovat zrovna auto, Corsa je jedním z favoritů. Mimochodem, v ceníku 208 mě zaujalo akustické čelní sklo. Corsa ho nemá, nebo má v základu? A taky ho Corsa mívala vyhřívané, jestli se nepletu. To padlo za oběť nové technice?
Dobře, dal jsem si tu práci. Pokud člověk opravdu nechce holátko jako z devadesátek a chce se cítil alespoň tak nějak, že patří do tohoto desetiletí (ač už končícího), tak od vozu očekávám alespoň základní motor s turbem pro nějakou dynamiku, dotykáč, okna v el. i v zádu atd. Po nakonfigurování prostřední výbavy Style jsem se u Ibizi dostal bez další příplatkové výbavy na 370 tisíc. S Fábii s Ambition (druhá "nejchudší" výbava) po nacvakání toho, co má Ibiza) na 365 tisíc. Ano, bylo nutné si třeba přidat okna v elektrice do zádu, rezervní kolo a další vymoženosti, kterými Škoda jaksi v základu neoplývá. Máme tedy vozy za stejnou cenu a ve stejné výbavě. Ibiza je modernější, budí dojem prostornějšího vozu, který je o třídu výš, je bezpečnější atd. atd. atd. Největší vtip je ale v tom, že dalším zvýhodněním (a tím nemyslím nějaké slevy na ičo, výkupy vozu atd., prostě opravdu jen slevou, kterou dostane každý příchozí z ulice) se dostanu na nějakých 310-330 tisíc. V případě Fábie mi dají slevu cca 10 tisíc, případně střešní nosič zdarma - takže jsem v reálu u Škodovky ještě o pár desítek tisíc výš než u Seatu. Komu nevoní Seat, tak může zkusit přímo VW Polo, kdy se v reálu, po pěkné slevě od Volksagenu, dostane cca na ceny Fabie. Fabie se prostě vyplatí jen se základní motorizací a v základní výbavě, pokud se tam začne cvakat alespoň něco důstojného tohoto tisíciletí, tak jde cena nepěkně nahoru. Dobře - abych nebyl na Fabii tak zlý - verze kombi nemá konkurenci, takže chápu, že si ji někdo pořizuje. U kratší verze ve vyšších výbavách je to ale pro mě nonsense.
Souhlasím s tím, že je předražená. Jinak je to ale poctivě udělané auto se spoustou vnitřního prostoru. Velkou chybou je, že to koncern nepojal jako "krále" segmentu B, ale vecpal do do céčka jako chudého příbuzného Golfa, který je prostě o galaxii jinde. Ta platforma A0 je znát - prostě tam není jistota plnohodnotné MQB. Většina dílů uchycení kol i brzdy jsou záležitosti velmi podobné Polu. I tak je to skvělé auto - v porovnání s Polem nebo Ibizou u mě Scala jasně vede, ten rozvor navíc je prostě znát a i kvalita interiéru je na lepší úrovni. Jak už jsem psal - škodovácký marketing, kdy se vždy snaží udělat z daného modelu něco víc, než ve skutečnosti je, tomu imho škodí - alespoň tedy v zemích mimo ČR. Mě se třeba více líbí Scala než Kamiq - ten mi přijde méně vyvážený. Je ale celkem jisté, že kvůli oblibě crossoverů bude mít Kamiq daleko větší úspěch než Scala. Hlavně boj se sourozenci Seatem Aronou a VW T-Crossem to má jednodušší díky vyrovnanějším cenám.
S tím Style u Fabie máš pravdu, je tam hodně nabouchaný paket, který přidá spoustu výbavy za 10 tisíc. Dřív, když jsem se na to před časem díval, tam nebyl. Fabia teď opravdu vychází ceníkově po dorovnání obou aut výbavou, která v jednom je a ve druhém ne, lépe o cca 30-40 tisíc. Ibiza brána ve výbavě X. s doplatky za Led atd., klimu aut. má díky akčnímu paketu v základu. V reálu se ale ceny srovnají, protože Škoda prostě ty slevy nedává zrovna velké. Seat a snad všichni další ty slevy ale dají a člověk se většinou dostane na úplně jinou cenu než dle ceníku. I pokud se oprostím od cen, tak Fabie je dnes prostě výběhovka malých rozměrů, snad vše další v segmentu je lepší. Proč dát přednost Fábii třeba před tou Ibizou fakt nevím... Ale dost o Seatu. Pokud bych měl jít do něčeho menšího a neřešit peníze, tak asi beru Scalu. Je to pro mě takový king na pomezí B a C segmentu. A pokud je Scala moc velká a drahá, tak třeba to Polo...
Už som to písal minule, skladoviek je dosť a za dobré ceny. A tým 81kw litrom to ide celkom slušne.
Ale áno, zvyšok koncernu ide na novšej platforme, Polo aj Ibiza sú väčšie, dalo by sa povedať že majú veľkosť segmentu C spred 20 rokov.
Ibiza zase tak drahá není, Seat dává velké slevy. Fabia ve slušné výbavě stojí stejně jako ta Ibiza - akorát má snad o 10cm menší rozvor a je taky užší. Je to taková ostuda segmentu B, možná je to srovnatelné s Dacii, jinak ale zaostává naprosto na všechna ostaní auta ve třídě.