Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak jezdí první elektromobil Škoda? Vyzkoušeli jsme nové Citigoe iV

Během nedávné prezentace prvních elektrických modelů Škoda jsme si mohli kromě hybridního Superbu iV vyzkoušet i první čistě elektrický model s okřídleným šípem ve znaku, kterým je Škoda Citigoe iV. Jak tedy jezdí a jaký dojem na nás zanechala?
Zpět na článek
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 23:25
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Pro me lepsi resit 18kWh / 100km, kdyz me kWh stoji 2,5Kc, nez resit 10l/100km, kdyz me 1l stoji 30Kc. :-[] :-[] :-[]

Nejsem zadny bohac, takze tech 50 000Kc kazdy rok, ktere jsem realne schopny usetrit na nafte, je pro me prijemny bonus.

A taky nejsem padly na hlavu, abych dobrovolne platil ruske duchody z mych penez a jeste tomu tleskal, jak je to super :yes:
Avatar - kari.laz
29. 11. 2019 06:53
Re: za 500 klacků
A proto si lidé kupují auto s navigací, aby tam patlali na sklo držák s přísavkou a vestavěnou navigaci nepoužívali. Tobě kdyby řekli, že místo na sedačce tam budeš sedět na kýblu od primalexu, tak si to obhájíš, hlavně, že to bude jezdit na baterky.
28. 11. 2019 21:21
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Podľa mňa zvážila aj neprajná ťažká noha testera, ktorý to autíčko nijak nešetril. Ale tiež pre porovnanie: https://www.mojelektromobil.sk/…issan-leaf-test/
Zdá sa, že marketing VW-Group je opäť v predstihu pred schoposťami konštruktérov.
28. 11. 2019 21:34
No ...
Tak rozhodně nemohu říct, že by mne to nějak přesvědčilo. I když je to pidi auto ... zapomeňte na nesmysl o autu pro 4 osoby ... tak ta spotřeba je prostě vysoká. Dojezd 252km v režimu, kdy to nejede ani 100km/h ... to je hodně špatný výkon. Vidím to jako typickou brzdu provozu, kdy se v tom bude hrdý majitel ploužit výrazně pomaleji jak ostatní, aby si šetřil dojezd.
Spotřeba 18kWh na 100km není problém v případě Tesly ... ale je to celkem problém v případě pidi Citigo ...
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 21:32
Re: Rychlonabíjení za hodinu
V podstatě je to zrecyklovaná 6 let stará technika das auto e-up. Ovsem co se tyce pompeznosti, tu udelali ve Skode na 300%. Bohuzel pouze s pompeznosti se neda nikam dojet. :'-(
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 21:46
Re: Rychlonabíjení za hodinu
18kWh na auto velikosti citigo je úlet... totální
Avatar - CHerokee
28. 11. 2019 20:50
Citigo - e
Na tom autě pro normálního chlapa není nic zajímavého...snad jen, je pravda, že u nás škodovka doplácí na každý kus 150 - 200 000? Už jsem to slyšel z více zdrojů.
29. 11. 2019 06:59
Re: Velká očekávání, zklamání
Melieš piate cez deviate. Toľko hlúpostí na jednej kope... Nestačí info z jednej stránky, realita je niekde inde a už to tu bolo x-krát napísané a vysvetlené.
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 21:48
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Myslíš ten odporový drát co tam dali místo motoru?
28. 11. 2019 22:14
Kdyby to stálo míň
Řekněme do 300 tisíc tak o tom pro manželku uvažuju. Jezdí do práce 15 km tam a 15 zpět + rozvoz dítěte po městě do školy atd . Nabíjela by to max 1x týdně a bohatě by to stačilo. Aktuální litrák jí žere v tomhle režimu 7-8 l/100 takže elektrokriplík by byl možná ještě úspora Ale nesměl by začínat na ceně mý Vitary :-( Jako hlavní auto to nemá smysl ale jako druhý do domu jo
Avatar - KANKUNEN
28. 11. 2019 22:08
Re: Rychlonabíjení za hodinu
A čím si vysvětluješ tu rozdílnou spotřebu? Jako že Tesla rekuperuje a Cígo to mění v teplo?
Avatar - CHerokee
28. 11. 2019 23:16
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Chtěl bych mít tyto starosti... taky tě zajímá kolik žere mixér nebo friťák?
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 22:28
Re: Kdyby to stálo míň
Elektromobil se má nabíjet přes noc, nejlépe každý večer. Jinak je to v současné situaci utopie.
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 22:11
Re: Rychlonabíjení za hodinu
To nevím, ale něco je v tom autě hrozně spatně. Stejne tak jako v Audi étron. Zkus se podívat například za kolik jezdí Hnujdaj Ioniq, tomu rikam ukazka precizni prace.
Avatar - xxc
28. 11. 2019 21:40
Re: Rychlonabíjení za hodinu
A to je nešetrenie? 60 až 110? Nešetrenie je brzda plyn po meste do 130 (viac citigo nedá). Testovali to v reálnom meste, ktoré nepoznajú. V meste, ktoré poznajú by mali spotrebu menšiu. To sú tie vysoké spotreby prvých jázd a potom zázračne nízke v testoch, kde už novinári jazdia testovací okruh, ktorý poznajú.
28. 11. 2019 19:45
citi
Kdyz ale nekdo chce male auto a skodovku a nechce fabii, tak proste jde do citi. Ta cena uz se blizi normalu, elektrina bejvala kdysi za mega. No, chtelo by se to svezt.
Avatar - Emel
29. 11. 2019 13:38
Cena
Všeobecně to je dost ubohá krabička. Ale pořád je potřeba na to koukat optikou ceny. Cígo za 450, Zoe za 800+, i3 přes milion. Takže ano, má to normální žárovky ve světlech a moc to nejede a vypadá to jako lednička, ale zas na popojíždění po městě...
29. 11. 2019 08:36
Re: Děkuji
Však Škodovka taky neplánuje, že jich bude vyrábět tolik co spalovacích citygo ;-) Jsou si vědomi toho, že to nebude trhák, ale tak něco elektrickýho nabídnout museli.
29. 11. 2019 08:29
Re: citi
250 a 500 tis přeci není zase takový rozdíl :D Já teda mít zbytečnýho půl milionu na auto tak citigo je to poslední co by mě napadlo koupit :D
29. 11. 2019 00:12
Re: Bůh s námi
Co dodat je to proste tazka bieda. Citigo vobec nebolo stavane ako EV a takto to aj vyzera.
Dame tam nejaku slabu baterku, nejaku tu vybavu nech sa nepovie a hor sa stym do showroomov. Proste typicka Skoda.
29. 11. 2019 09:44
Kdo by to před pár lety řekl
Kdy by to před pár lety řekl, že si budeš v 21. století muset vypnout klimatizaci abys někam dojel.
Avatar - PHEV
29. 11. 2019 08:30
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Spotřeba po městě kde se jezdí pomalu právě nejvíc zatěžuje topení, asi máš v I3 teplelný čerpadlo, protože tohle topí na odporový drát.

Nyní jzedím e-UP! (identické auto jen poloviční baterka) spotřebu mám 18 kWh/100 za posledních 560 Km (město ***čky, topení, jeden dálníční přesun 100 Km maximálkou tj 130 tkou)

Ještě před měsícem jsem jezdil město za 12,5 a dálku za 11.

Takže bych to tak nehrotil elektrika mě doma stojí 2,5 takže jestli to bere 18.nebo 14 není to jedno.

A rychlodobíjení stejně málo kdo z uživatelů tohodle vozu bude používat navíc za avízované ceny čezu- to už muže jet na benzín když bude třeba jet někam dál.

Spíš bych se zaměřil na poměr ceva VS. velkost baterky zde to je bez konkurence.
Prostě v noci nabiješ a druhý den máš k dispozici 180 Km v konfortu a bez omezování a trochou snahy přes 200 Km
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 23:00
Re: Bůh s námi
To neni dobromilstvim Škodovky ohledně trvanlivosti baterie, ale tim, ze citigo nema teplotni management. A ver tomu, ze baterk nabijena 1C bez tm bude degradovat vice nez baterka nabijena 2.5C s tm. Ja nabijim 2.5C a degradaci nepocituju...
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 21:52
Bůh s námi
Až tyto popelnice (parodie na elektromobil) zaplaví republiku, nastane na veřejných nabíječkách armagedon. Toto snad neni elektromobil ani z roku 2012. :no: :no: :no:

75kWh baterku nejmenovane konkurence lze nabíjet 200kW = 2.66kW nabíjecího výkonu na 1kWh kapacity

20kWh baterku BMW i3 (ano, 6 let stary elektromobil) lze vykonem 50kW = 2.5kW na 1kWh

33kWh baterku Škodovky z roku 2020 lze nabíjet 33kW = 1kW na 1kWh kapacity

O tom at si udela nazor kazdy sam.
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 21:30
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Hehe je videt, ze jsi nikdy nejel v elektromobilu. Spotreba ve meste je u dobreho BEV cca o 20-30% nizsi, nez mimo. Moje i3 jezdi po meste za 14kWh/100km a mimo za 18kWh/100km. 18kWh je ale extrem, kdy auto opravdu nesetrim a jezdim 60 km/h az 110km/h + plne spotrebice. Takze citigo zere jako Skoda 120 ve svete elektromobilu :no:
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2019 19:14
za 500 klacků
… se dá pořídit hodně dobře vybavené normální auto - supermini nebo nižší střední třídy

ovšem u citygou si musíme řadu věcí odpustit, ale nádavkem dostaneme zmatenou navigaci a "padající" rádio, to prosím za 0,5 míče.
prostě dobrej kauf :-! škoda to nekoupit !!!
Avatar - elektrikar
28. 11. 2019 20:54
Rychlonabíjení za hodinu
Rychlonabíjení za hodinu tomu říkám vtip. Spotřeba 18kWh po městě, tak tomu říkám černý vtip... :no:

18kWh bere sedan Tesla Model 3 při rychlosti kolem 90 km/h. A to má 400 koní a 75kWh baterku a je to čtyřkolka 8-s
Avatar - xxc
28. 11. 2019 20:30
Re: za 500 klacků
Ma to drziak na mobil, cize navigaciu si tam konecne da kazdy, aku chce. Aj s radarmi a obmedzeniami. Alebo to tak nebude?
29. 11. 2019 15:59
Re: Děkuji
Ak tam diesel dajú, možno ich utrhajú tebe za ten blbý nápad. Diesel nemá v malom aute čo hľadať. Diesel patrí do traktora.
29. 11. 2019 14:10
Re: citi
Poučuješ a klasicky ti opět uniká logika. Ty seš ta nejhorší reklama pro majitele EV.

Pokud si zjistím něco o celkových nákladech, přestane platit fakt že je cena pořízení oproti normálnu dvojnásobná? Nepřestane.
29. 11. 2019 08:34
Re: No ...
No hlavně je dobře, že je v článku zmíněno, že to auto nemá reálně dojezd 250 kilometrů. V normálním módu a když si člověk přitopí nebo pustí klimu to bude 100-150 max. Žádná sláva teda.
29. 11. 2019 15:39
Re: Cena
Optikou ceny - za 450 klacků koupím mnohem lepší auto a normální auto, ne na baterky.
Avatar - Ada je zase tady
29. 11. 2019 11:21
Re: No ...
Pokud nemrzne... to je kapacita baterky jen asi třetinová. Když budeš chtít jet z Prahy do Hradce, tak už na Černém mostě bude polovina "nádrže" pryč. A dojedeš tak maximálně do Poděbrad.

Cígo potřebuje 1,6TDI!
29. 11. 2019 07:02
Re: citi
Kto chce škodovku, tak chce škodovku, a nie je až také podstatné, ktorý model. EV sú ešte drahé, ale už to nie je, čo bývalo, ich ceny idú dolu.
28. 11. 2019 23:31
Re: Rychlonabíjení za hodinu
O :-) :-) :-)
Avatar - CHerokee
28. 11. 2019 23:18
Re: Kdyby to stálo míň
Já bych do tohoto prcka ženu a děti nedal... na to je mám příliš rád.
Avatar - CICERO
28. 11. 2019 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
28. 11. 2019 20:49
Re: citi
Normálu v této třídě a s takovým výkonem?
1. 12. 2019 13:47
Re: Cena
Klasicke koncernove ceny.

Aneb kdyz nevydelame na tom, ze se to rozbije, tak aspon vosolime pravidelne prohlidky.
Pritom ty spocivaji jen v kontrolach a po trech letech maximalne ve vymene brzdovky..
1. 12. 2019 09:52
Re: Cena
Myslim, ze rocni servis Leafu stoji 1000Kc.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 16:13
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Můžeš mi prosím říct, co je podle tebe na BMW i3 čínské?
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 12:49
Re: No ...
Co má společného degradace kapacity baterie a jízdní podmínky OMG? Já jen říkám, že kapacita mé baterie je 18kWh (pri teplote 22°C) z 18.8kWh u nového auta. To nic nemění na skutečnosti, že spotrebu v lete mam 10-12kWh a v zime cca 16kWh. Dojezdy si spocitej sam.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 12:44
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Asi jsi myslel přítlak dozadu, že.. :-[] :-[]
Avatar - speedfred
29. 11. 2019 10:15
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Veľký odpor neznamená aj veľký prítlak.
Avatar - xxc
29. 11. 2019 20:08
Re: Děkuji
diesel mohli dat, ale na kurenie a dobijanie baterie :-) nejaky maly dvojtakt
Avatar - Emel
29. 11. 2019 16:39
Re: Cena
To samozřejmě koupíš. Ale EV má svoje - zaparkuješ si na modrých zónách v Praze, nabiješ si doma, odpadají ti výměny oleje a obecně servis bude jednodušší. Jako EV do města nebo na dojíždění do 50km je tohle použitelné... a EV má největší smysl právě do města. Takže ačkoli se mi auto jako takový nelíbí a technicky to není žádný zázrak... dává mi to smysl.

PS: větší smysl, než luxusní limuzína neschopná dálkového cestování... ale nechci odvádět diskusi jinam :-)
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 16:07
Re: citi
Mně je to v podstatě jedno. Čím méně BEV, tím pro mě lépe z hlediska vytížení nabíječek a dalších výhod.

Narozdíl od tebe ale umím TCO spočítat a proto vím, že je konkrétně pro mě to auto ve finále levnější, než spalovák. Většina firem počítá v TCO, což se také ukazuje na poptávce u Citigo.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 09:45
Re: No ...
Napsal bych to jinak. Debil s tim 250km neujede :-[] :yes:
29. 11. 2019 09:39
Re: No ...
myslíš kvůli ztrátě kapacity baterky?
29. 11. 2019 08:32
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Tak ono celý to auto není nic jinýho než e-up se slepicí na kapotě.
29. 11. 2019 17:26
Re: Cena
Máš samozřejmě kus pravdy. To parkování na zónách je akutálně velké lákadlo, ale je otázka jak dlouho to vydrží. Pro ženu bych si to uměl představit, ikdyž by si dost pohoršila a jet občas za město by bylo za trest. Nám konkrétně by se rozdíl v pořizovací ceně nevrátil nikdy, i kdyby nabíjení nestálo ani jedinou korunu. Ale taky mi to z určitého pohledu dává smysl.
29. 11. 2019 17:21
Re: citi
Jasně, a když ti ukážu že tvůj příspěvek byl zcela z cesty a nesouvisel s tím mým, tak je ti to najednou jedno. ;-) To jestli to je pro tebe levnější, nijak nezmění fakt, že elektrické citigo stojí cca 2x tolik než klasika a to je to jediné co jsem napsal. Kdybys byl aspoň jednou chlap a nevymlouval se a nepsal další a další nesmysly co s tím nijak nesouvisí.
Avatar - CHerokee
29. 11. 2019 16:13
Re: Kdo by to před pár lety řekl
A dotovat EV nesmysly, aby si je někdo koupil. Pamatuju ty předpovědi, kolik jich dnes mělo být a jaká je realita....
Avatar - Zetti
29. 11. 2019 12:32
Re: No ...
Vsichni vedi ze nejvice degraduje baterka nova a baterka nevhodne pouzivana nebo skladovana. Pozdeji degradace baterie zpomaluje. Tady mas jeden z grafu https://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm

Holy fakt je ten, ze realne EV ujede min o 10% mene deklarovaneho dojezdu, ktery je pocitan pro idealni podminky, ktere ovsem jsou sotva polovinu roku. Dalsi dojezd jde na vrub komfortu, tzn. rezim jizdy, topeni, pripadne klima.

Pokud budes zkreslovat realny fakta, delas EV medvedi sluzbu

Mam v garazi Outlander PHEV 2017 s deklarovanym dojezdem NEDC asi 50 kilometru. Realne kdyz netopim v listopadovych teplotach ujedu ekonomicky necelych 40 kilometru merenych presne cesta tam a zpet, tedy ve srovnatelnych nadmorskych vysek. Umim si uplne presne predstavit jak to maji EV a kolik by to vzalo dojezdu, kdybych zapnul topeni
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 09:46
Re: No ...
U nových baterek je nějaká ztráta až po x statisících km. JAK UŽ ZDE BYLO Xkrát probíráno
Avatar - Zetti
29. 11. 2019 09:29
Re: No ...
jo, ale jenom prvni rok a cesty se planuji s rozumnou rezervou, takze po dvou letech odecti dalsich 30-50 km
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 07:36
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Tak jednoduche to neni. To neni jen motor. :-(
28. 11. 2019 22:36
Re: Bůh s námi
Treba muj nazor je takovej, ze nikdo soudnej nebude pravidelne nabijet baterku nabijecim proudem pres 1C. To mu pak ten battery pack fakt moc dlouho nevydrzi. A citigo neni na dalkovy jizdy s rychlonabijenim, je na jezdeni kolem komina s nabijenim pres noc... S nabijecim proudem u elektrickyho ciga fakt problem nemam...

Navic potrebujes robustnejsi elektroniku a po aute roztahany tlustsi draty (nevim, jaky presne prurezy maj vodice uvnitr auta, ale napriklad Chademo nabijeci kabel na 200A ma tusim dva 70mm2 vodice!) a to vsechno stoji prachy.
Avatar - xxc
29. 11. 2019 07:20
Re: Bůh s námi
Platforma vraj bola od zaciatku stavana aj ako elektromobil, vw eup sa vyraba uz roky (snad od zaciatku). Preto aj baterky nezaberaju priestor. Nieco podobne, ako Twingo a Smart.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 10:19
Re: citi
Zkus si neco zjistit o pojmu TCO, nez budes priste placat nesmysly... :-[] :-[]
Avatar - xxc
29. 11. 2019 07:18
Re: za 500 klacků
To auto nema navigaciu, preto si nikto nemusi priplacat za 1000€ lepsie radio s navigaciou, ale si tam da mobil a da si navigaciu, ktora mu vyhovuje.
Treba si to pozriet, nikto nic na sklo nepatla, je tam vstavany drziak s nabijanim, nikde ziadne kable, nic zapatlane. Clovek si tam da waze.
Avatar - xxc
28. 11. 2019 21:20
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Ved si porovnajte spotrebu inych aut pri konstantnej rychlosti 90 km/h a spotrebu v meste :-)
19. 12. 2019 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
3. 12. 2019 13:25
Re: Cena
V tom plusku jsou komplet věci kolem náprav (destičky, tlumiče, silentbloky atd.).

Pokud tě provoz auta po dobu 150tkm stojí 10% pořizovací ceny, tak mi to nepřijde tak hrozný... když uvážíš, že to můžou nalítat Pizzaboys po Praze a to auto dostane docela záhul.

Pokud se hodláš o auto slušně starat a tak, tak se ti ta předplacená verze asi nevyplatí a můžeš jít do normálních servisek.
Avatar - Emel
3. 12. 2019 13:22
Re: Rychlonabíjení za hodinu
No proč... protože to je prostě krabice do města, kde odpor nehraje takovou roli a naopak je důraz na využití obestavěného prostoru.
1. 12. 2019 10:41
Re: Cena
To by šlo. Teď koukam na ceník a oni Citigo během pár dní zdražili ze 440 na 480 tisíc ! To už je fakt úlet.
Ceny servisu maji v ceníku:
Předplacený servis Standard na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km - 8 100 / 9 500 / 14 700 Kč

A nějaký servis plus dokonce:
Předplacený servis Plus na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km
za 20 500 / 27 400 / 43 900 Kč to už musí být včetně nových pneumatik každou sezónu nebo nevim.
1. 12. 2019 09:27
Re: Rychlonabíjení za hodinu
OK. Myslel jsem, ze CATL jsou i v i3.
Nekde jsem to cetl, zrejme to ale bylo az od 2020..

Ale to je uplne jedno. Dulezity je, ze to je pohon budoucnosti.
Naklady na vyrobu v Cine stoupaji a existuji japonsky a jihokorejsky vyrobci baterek..

EV zdar

PS Radsi bych byl, aby tu jezdily EV s cinskyma baterkama, nez smradlavy evropsky diesely. Prijde mi, ze ten smrad se se starim vozu (euro II, III..) jeste stupnuje. A nedelam si iluze, ze az dnesni "ciste" euro VI diesely budou za deset let dosluhovat, ze to bude lepsi :-|
Avatar - elektrikar
1. 12. 2019 08:57
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Moje auto má bateriové moduly Samsung SDI, takže jihokorejské. Stejně tak je napsáno v tebou uváděném zdroji "contract duration from 2020 to 2031". Máme rok 2019.
1. 12. 2019 08:54
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Promin, ja s tebou ve vetsine souhlasim.
Ale BMW pouziva cinske (CATL) baterky. Jako VW.

https://www.greencarcongress.com/…0191121-bmw.html
1. 12. 2019 08:42
Re: citi
Ja se ti to pokusim vysvetlit.

Pro lidi, co si to muzou dovolit, neni podstatna jen porizovaci cena vozu.

Ale TCO, neboli total cost of ownership. Celkove naklady. No a jestlize umis pocitat, tak te celkove naklady muzou vyjit i u 2x tak draheho auta lepe.

Takze, ano, s porizovaci cenou jsi mel pravdu.
Ale je to jen polovicni informace :-)
30. 11. 2019 19:42
Re: Cena
No servis levnější... Jestli jsem správně pochopil ty možnpsti v ceníku, kde si jde "předplatit" nějaký servisní prohlídky tak se to nevyplatí. Už nevim přesně čísla ale dávat 3-5 tisíc ročně za servis, to musí být TDičko s filtrem a drahym olejem nebo V8ka. Určitě né bezúdržbovej elektrošmudla.
Avatar - elektrikar
29. 11. 2019 16:20
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Čerpadlo nemám, ale jsou to jednoduché počty. Pokud máš odporové topení, tak můžeme brát účinnost η=1. Pro topení v kabině potřebuješ průměrně cca 1200W, takže 1,2kWh elektrické energie za hodinu topení. Pokud jedeš průměrnou rychlostí 50km/h, tak ti topení udělá + 2,4kWh / 100km. Pokud jedeš průměr 33km/h, tak je to o dalších 1,2kWh více, neboli + 3,6kWh. Takže 18kWh to opravdu nevysvětluje a osobně pochybuji, že k vytopení prostoru typu kabiny citigo by nestačilo uvažovaných 1200W tepla.

Také z toho plyne, že citigo vydží stát na místě v koloně a topit nějakých 25 hodin. Neberu v potaz vliv rychlosti na ochlazování kabiny, který je z vlastní zkušenosti obrovský (pokud auto stojí na místě, toho výkonu je téměr vždy potřeba daleko méně).
Avatar - CHerokee
29. 11. 2019 16:05
Re: citi
Taky myslím, že u normálních chlapů to tak je. Navíc to není ani stylovka, aby si cenu obhájila u žen.
Avatar - xxc
29. 11. 2019 17:26
Re: Cena
Veď nech napíše, aké lepšie auto za to kúpi. Ide mi o ultra krátke a rýchle jazdy.
29. 11. 2019 16:36
Re: citi
Za kolik te vychazi kilometr s el verzi a za kolik s litrovym benzinem?
Avatar - CHerokee
29. 11. 2019 16:08
Re: Rychlonabíjení za hodinu
A tak platíš čínským komunistům a v Evropě připracuješ lidi o práci. Vrátí se to jako bumerang. Nepatřím k těm, co by primárně sledovali, za kolik to jede a tomu přizpůsobovali svou volbu auta a jízdní styl.
Avatar - xxc
29. 11. 2019 08:08
Re: Rychlonabíjení za hodinu
cx ma 0,325, asi to robili kvoli vacsiemu pritlaku :-)
Avatar - xxc
29. 11. 2019 07:27
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Normalne sa pytam, aky elektromotor tam davaju a ako je na tom v porovnani s konkurenciou, ked ma taku vysoku spotrebu. Ked niekto vie a ma skusenosti.
Avatar - Ada je zase tady
29. 11. 2019 11:25
Re: Děkuji
Měli by do toho dát diesel. Lidi by jim utrhali ruce
Avatar - xxc
29. 11. 2019 10:25
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Viem, ale preco neurobili mensi odpor? Ine auta maju ten sucinitel mensi. Preto je na konci smajlik.
Avatar - PHEV
29. 11. 2019 08:35
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Podívej se na spintmotor na spotřeby reálných uživatelů tohle byl jen novinářský test navíc v nepříznivýhc podmínkách BMW I3 14,93 kW/100 Km
VW e-UP! což je identický auto jako citigo má 13,91 kW/100 Km .

Fyzika platí v zásadě jde o velikost vozu odpor vzducch a to jak má řešené topení nemůže to brát o 1/3 víc než jiné srovnatelné vozy. Jako že by tám dávali el. motor co má účinnost jen 70 místo 90% ?
Avatar - xxc
29. 11. 2019 10:11
Re: No ...
Práve naopak, elektromobil je na to, aby sa slapal od prvej chvíle. Netreba zahrievať motor a reakcia na plyn by mala byť okamžitá.
Avatar - xxc
28. 11. 2019 21:43
Re: Rychlonabíjení za hodinu
Vie niekto, aký to má motor a aká je účinnosť motora v porovnaní s ostatnými?
29. 11. 2019 02:11
Velká očekávání, zklamání
Nejlepší na elektromobilu je, že spotřeba na výkonu v podstatě nezáleží.
Ale ta spotřeba je příšerná. Ale není se čemu divit - vůz zastaralý už 2012, kdy se objevil.
Vždyť i Twingo II 2007 nevypadalo, jako vevnitř nedodělaně a s co největším důrazem na cenu.
Mimochodem 2012 tu byl i Opel Ampera, kterej dá v kombinaci 100 km v EV módu.
V testu Superb PHEV dává 45 km (test fdrive.cz).
Chybějící dostatečná tepelná izolace interiéru, exteriéru, baterie (stejné jako u klasických verzí, i ostatních z trojčat), odhalené plechy, chybějící pořádný BMS, tepelné čerpadlo.
Některý věci moc nestojí, ale stejně tam nejsou. Už s ohledem na to, že se vyrábí už 7 let. Dacia Sandero I vyráběla 5 let, potom přišla nová generace Sandero II, ne nový dekor palubní desky + nový design kol, masky a grafika světel...

Takže: u Bjorna Nylanda v testu měl starý e-UP! při 2°C pneu 175/65 r14 měl spotřebu:
rovina 90 km/h - 15,6 kWh/100 km,100 km dojezd
rovina 130 km/h - 20,6 kWh/100 km, 75 km dojezd
Hmotnost šla asi trochu nahoru, když baterie váží 284 kg. Starý e-UP! měl 1214 kg.
Spalovací Mii/UP!/Citigo přitom vážili od 929 kg...


https://autobible.euro.cz/…ika-nova-studie/
Tabulka, s čísly z energetického mixu pro DE vs 100% OZE.
Při dobíjení elektřinou z obnovitelných zdrojů v tom problém nevidím.
Jinak ano, protože než se ekologicky začne vyplácet v porovnání se spalovákem, bude to chtít najet pár set tisíc km. Do té doby vůči přírodě "prasíte" více než se spalovacími auty.
Prius aspoň šetří ŽP od 1. kilometru a ne jak elektrovozidlo, kde dává jen falešný pocit.

https://www.fedorauto.cz/prestavby.php?…
https://www.fedorauto.cz/prestavby.php?…
V dnešní době lze jezdit na CNG, LPG, dokonce lze předělat na plyn i hybridy...
Navíc v hybridech baterie vydrží v OK stavu dlouho, zatímco u tohoto vozítka pří plném využití s nabíjením na DC fast se bude muset baterie měnit, bude degradovat ryhle.