Také jezdíte lehce nad povolené rychlostní limity s útěchou, že tachometr v automobilu přeměřuje a radary mají toleranci? Pak určitě zbystřete! Tachometry moderních aut už totiž ukazují celkem přesně. Někde úplně!
Aky paradne senzaciechtivy a sokujuce zahady odhalujuci clanok na vikendove rano. A zase s blbostami v cene.
"Výrobci to ale dělají chytře – počítadlo opravdu nikdy neukazuje víc, než kolik auto jede. Ale ani ne míň…" - takze vlastne meraju uplne presne :'-(
"počítadlo nesmí za žádných okolností ukazovat víc, než kolik auto jede, ani po výměně kol za větší, opotřebení dezénu, při nesprávném tlaku kol nebo změně zatížení. "
versus
"„Musíme dodržovat legislativou stanovené předpisy. Rámcově platí, že indikovaná rychlost nesmí být menší než skutečná,“" - si to niekto po sebe aj precital ???
"s tím už si dnes auta poradí pomocí povinného měření tlaku kol TPMS" - naozaj tlak meraju aj systemy s nepriamym TPMS ? Meranie nerovna sa monitoring.
Co sa tyka presnosti stacionanych radarov v obciach, skusenost mam, ze sa 100% zhoduju s GPS. Nikdy, ked som si to porovnaval, to nebolo inak.
"vyměníte palubní štít za jiný ze sportovního modelu. Ty totiž často bývají přesnější" - WTF ? vazne "stit" zasahuje do zobrazovanych hodnot ? Ja by som povedal, ze uz davno robi to, co mu povie RJ. Asi sa tu nebavime o 30rocnych autach. Autor si asi dal do 105 stit z "rapidecky".
"Někdy je ale potřeba do telefonu dodatečně doinstalovat aplikaci pro zobrazení funkce." - to je v akom jazyku ?
Meranie cez GPS je presne len ak je k dispozicii fixacia na dostatocny pocet druzic (vacsinou je).
Naviac som uplne stastny ze prave Kamiq je etalonom :)
Je pravda, že měření rychlosti mají výrobci mnohem víc pod kontrolou... a díky tomu je předsnější - ve smyslu, že mají vyšší "opakovatelnost". Při opakovaném měření stejné rychlosti ukáží podobnější číslo.
Ale taky se naučili to využívat ve svůj prospěch, zvlášť když věci jako morálka nebo odpovědnost se staly komickým anachronismem.
Takže dneska si tak jdete, relativně pohodlně, ve svém superbu... a dmete se pýchou, že jedete 140 km/hod se spotřebou jen 6,5 na sto...
Dokud si nepustíte gps a nezjistíte, že jedete jen 127... a dokud si nezměříte, že na 100 km na počítadle jste ujeli vlastně jen 92 km.
Jo, obojí je v normě... a kdo by řešil, že to není 6,5 při 140, ale ve skutečnosti 7,1 při 127...
Ano, tachometry jsou obecně přesnější. Ale pneumatiky jsou stále pneumatikami.
Výrobci aut do toho vnášejí čurbes divnými kombinacemi rozměrů pneumatik. Například Škoda Yeti dostávala z výroby letní pneumatiky 215/60 R16. Speciálně pro zimní pneumatiky však výrobce povolil i rozměr 205/55 R16. Auto se tím nejen sníží o 3 cm, ale o obvod kola se zmenší o 5 %, takže při 100 km/h rychlosti je rozdíl mezi letním a zimním obutím 5 km/h.
Výrobci pneumatik si také dělají, co chtějí. Pneumatiky stejného formálního rozměru různých výrobců se skutečnou velikostí liší. Dáte je vedle sebe a rozdíl jde vidět na první pohled. Při 100 km/h rychlosti může být rozdíl daný rozdílnou skutečnou velikostí až 2 km/h.
No ty si magor. To uz je diagnoza, kedze ja som ani naznakom nic take nespomenul. Aspon vidno, ze o ostatnom nemas ani paru a tvoja diagnoza je rovnako ako picerova nezvladatelna. Alebo si si zabudol prepnut profil ?
To se neda brat dogmaticky, zimni pneumatiky maji jiny vzorek, ktery zvetšuje prumer. Kdyz jsem prezouval na HONDA CR-V na zimni, stejny rozmer zimnich kol v plnem rejdu soupal o podbehy. Mensi pneumatika by byla asi praktictejsi.
Uznávám chybu, ale trochu jinou. Průměr menší o 32 mm, snížení auta o 16 mm. V každém případě obvod kola je menší o těch 5 %, což dělá při cca 100 km/h rozdíl cca 5 km/h na tachometru.
Je to výsledek měření... připouštím, že jako fakt jsem bral GPS měření bez kalibrace, nejsem profesionál...
Ale z principu to tak je, bohužel.
Já jsem "fiatovej" a došel jsem ke stejnému závěru pro 500X: 4 roky staré 1,6 e-torq je přesnější, než nová 1,0 FireFly.
Bohužel se prostě všichni přizpůsobují světu - a konají majitele šťastnějšími...
Škodylak roomster, pri 145 tacho je rýchlosť podľa gps cca 137 km/. Moc sami nezdá, že by modernejší superb uhýbal ďaleko viac ako hodne zastaralý roomster...
Já to mám vyzkoušeno a plus minus to sedí. A pravdu plus minus ukazuje ještě otáčkoměr ... a to je vše, čemu lze v moderním autě věřit :-)
Naopak třeba teploměr chladicí kapaliny ani nesleduju, to je fikce.
Dobře ty! :yes:
Yetinou jezdím a všiml jsem si, že na letní sadě 50km/h odpovídá tachometrových 53-54 km/h. Po přezutí na zimaky je to 56-57 km/h. V menu palubního počítače je i nastavitelná korekce pro zimní gumy, ale doteď jsem tomu nějak nevěnoval pozornost. Nevšiml jsem si, že ty kola mají jiné rozměry.
No jistěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěě
No samozřejměěěěěěěěěěěěěěěěěě
Jakpak by mohl být KamiQ etalonem...když mu nelítaj písty proti sobě a má kvalty.
COKOLIV co má kvalty a nemá boxer je trapárna.
Jasnýýýýýýýýýýýýýýýýýýý.
Samozřejmýýýýýýýýýýýýýýýýýýý. :-!